Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
JHel
Viestit: 147
Liittynyt: 05 Elo 2012, 12:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JHel »

Pujazuba kirjoitti:Ennen feisliftia sita diginayttoa keskikonsolin ylapuplella ei ollut! Siita tietaa :-D .
Selvä. No semmonen näyttö löytyy kyllä. :D Eikö muuta eroa?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »


Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Hieman myohemmin v. 03 ulkopuolellekin tapahtui kasvojenkohotus jota huomaa erittain selvasti nokasta. 8)
Kuva

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

JHel kirjoitti:Noniin nyt sitten vinkuu oikea eturengas. Eli suoraan ajaessa kuuluu erittäin kovaa vinguntaa. Vingunta loppuu välittömästi kun kääntyy loivasti tai kun painaa jarrua. Vinguntaa ei kuulu aina autoa ajaessa. Ehkä 2-3 päivänä viikossa ja muina päivinä ei mitään. Yleensä kerkiää ajelemaan sen 20-40km ennen kuin vingunta alkaa. Voiko jarrupaloissa vaan olla joku roska mikä tämän tekee?
mulla tekee vasen etu ihan samaa. levyissä on selkeät urat ja levyä ympäröi ruosteinen kehä, lisäks sisemmät palat kuluneet enemmän. uudet levyt ja palat paketissa olkkarin nurkassa.

olisko kellään vinkkejä jarruhuoltoon? herkistelyyn, mitä kaikkee siihen kuuluu, tarviiko satulalle tehä jtn? ym?

Avatar
palkus
Viestit: 5474
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

multimeter kirjoitti: Auto-asennossa tuo tuntuu toimivan ihan niin kuin pitääkin, mutta kun automaattitoiminnon laittaa pois päältä (esim. painamalla kompressorin pois päältä) saattaa tuo välillä itsekseen muutella puhaltimen nopeutta ja suuntausta sekä laittaa kompressorin päälle, jolloin myös Auto-nappulan toinenkin ledi syttyy. Manuaalia lukemalla sain käsityksen, että automaation saa halutessaan pois päältä kajoamalla mihinkään muuhun kuin lämpötilansäätöön, jolloin myös pitäisi kaiken automaattisen säätelyn loppua.
Olenko ymmärtänyt käyttölogiikan väärin? Jos näin on, niin onko tuota automaatiota mahdollista tappaa kokonaan mitenkään? Jos taas häiriö onkin itse vempaimessa eikä meikäläisen ymmärryksessä, onko kenelläkään kokemusta vastaavasta?
Se automaagisuus menee puis kun esim, säädät napista suuntaa, kompuran poiskytkentä ei poista muuta automatiikkaa. Oletkos ajellut nyt jossain jäämerellä jolloin ulkolämpötila on mennyt alle 2 asteen, silloin muistaakseni lämmön taas noustessa maagisuus on päällä vaikka manuaalisuus on ollut käytössä (nyt voi hiukan muisti pettää kyllä, talvesta on jo aikaa). En ole muuten manuaalisesti säädellyt kuin joskus 0 kelillä suunnannut lasille, automatiikka kun tykkää puhaltaa jaloille jotta sais äkkiä tasaisen halutun lämmön kajuuttaan.

Avatar
palkus
Viestit: 5474
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Eikös tuo 1 päivitys ollut pikkulifti (sisälifti) ja varsinainen facelift on sitten Giugiaron aikaansaannos, no tästä tietysti ollaan montaa mieltä.
Moni kuplamieskin mieltää golf VI:n oikeasti 5,5 golffiksi.

JHel
Viestit: 147
Liittynyt: 05 Elo 2012, 12:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JHel »

Jarsan kirjoitti:Eka versio
1 Facelift (Boseliftiksikin kutsuttu)
2 Facelift

http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo ... _series.29" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Noniin. Taitaa mulla olla boselift..

JHel
Viestit: 147
Liittynyt: 05 Elo 2012, 12:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JHel »

P*rkele pitäisi lauantaina lähteä Kerava -> Kotka kaverin häihin. Eikä kyllä viittis lähteä semmosta matkaa vinguttamaan tota rengasta. Olisko kenelläkään tietoa helsinki/vantaa/läheltä jotain puljua mikä pystyisi vähän vilkasemaan jarruja erittäin pienellä varoitus ajalla? Tyyliin huomenna. Josko tuon vinkumisen saisi jollain putsauksella yms pois..

jaacco
Viestit: 342
Liittynyt: 09 Syys 2011, 08:29
Car(s): Giulia benzina

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jaacco »


JHel
Viestit: 147
Liittynyt: 05 Elo 2012, 12:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JHel »

^Tattista! Pitää soitella huomenna heti aamusta.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

multimeter kirjoitti:Manuaalia lukemalla sain käsityksen, että automaation saa halutessaan pois päältä kajoamalla mihinkään muuhun kuin lämpötilansäätöön, jolloin myös pitäisi kaiken automaattisen säätelyn loppua.

Olenko ymmärtänyt käyttölogiikan väärin? Jos näin on, niin onko tuota automaatiota mahdollista tappaa kokonaan mitenkään? Jos taas häiriö onkin itse vempaimessa eikä meikäläisen ymmärryksessä, onko kenelläkään kokemusta vastaavasta?
Olet ymmärtänyt logiikan ainakin hiukan väärin. Ei se automatiikka poistu kuin siitä kohtaa minkä säädät itse. Se tuossa kyllä on outoa että se kompressori lähtee itsekseen käyntiin, sitä sen ei pitäisi tehdä.

Ilmavirran suuntaus ja lämpötilan säätö pysyy automaattisina vaikka poistaisitkin kompressorin käytöstä. Tai jos käännät suuntauksen jonnekin itse, niin kyllä se automatiikka säätää puhallusta ja lämpötilaa, tai jos säädät puhalluksen johonkin nopeuteen itse, niin automatiikka säätää edelleen suuntauksen ja lämpötilan.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Lämpötilaahan se säätää aina, paitsi silloin, kun sammuttaa kompuran ja säätää lämpötilan pienemmäksi kuin mitä ulkolämpötila. Se onkin käsittääkseni ainoa tilanne missä pystyy saamaan koko automatiikan pois pelistä. Tuolloin sammuu myös molemmat auto-napin valotkin.

Olen pari kertaa huomannut tuossa omassa V6:ssa saman omituisuuden, että kompura saattaa lähteä päälle vaikka olen sen napista sammuttanut. Tessussa ei ikinä tehnyt samaa.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja V6 »

jos autossa on huurtumistunnistin se voi myös käynnistää kompuran vaikka olisi kytketty off asentoon napista
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

jmi
Viestit: 1507
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jmi »

Onko 2.5 V6:ssa sama jakohihnan vaihtoväli kuin tessussa eli 3v/60tkm vai 4v/60tkm?

multimeter
Viestit: 10
Liittynyt: 07 Touko 2010, 17:06
Car(s): ex. Mito QV
ex. 156 SW 2.5 V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja multimeter »

Tuomas K kirjoitti:Olet ymmärtänyt logiikan ainakin hiukan väärin. Ei se automatiikka poistu kuin siitä kohtaa minkä säädät itse. Se tuossa kyllä on outoa että se kompressori lähtee itsekseen käyntiin, sitä sen ei pitäisi tehdä. Ilmavirran suuntaus ja lämpötilan säätö pysyy automaattisina vaikka poistaisitkin kompressorin käytöstä. Tai jos käännät suuntauksen jonnekin itse, niin kyllä se automatiikka säätää puhallusta ja lämpötilaa, tai jos säädät puhalluksen johonkin nopeuteen itse, niin automatiikka säätää edelleen suuntauksen ja lämpötilan.
Aavistelinkin, että jotain tämänkaltaista saattaa toimintalogiikassa olla.
V6 kirjoitti:jos autossa on huurtumistunnistin se voi myös käynnistää kompuran vaikka olisi kytketty off asentoon napista
Kyseinen kikkula löytyy, joten tästähän on siis kyse.
stoichiometric kirjoitti:Se automaagisuus menee puis kun esim, säädät napista suuntaa, kompuran poiskytkentä ei poista muuta automatiikkaa. Oletkos ajellut nyt jossain jäämerellä jolloin ulkolämpötila on mennyt alle 2 asteen, silloin muistaakseni lämmön taas noustessa maagisuus on päällä vaikka manuaalisuus on ollut käytössä (nyt voi hiukan muisti pettää kyllä, talvesta on jo aikaa). En ole muuten manuaalisesti säädellyt kuin joskus 0 kelillä suunnannut lasille, automatiikka kun tykkää puhaltaa jaloille jotta sais äkkiä tasaisen halutun lämmön kajuuttaan.
Ei suinkaan ole arktisia oloja tullut vastaan, mutta oudointa käytöstä automaagilta on tullut yövuoron jälkeen kotiin lähtiessä ilman ollessa kovinkin kostea. Em. huurtumistunnistin selittänee tuon.

Kiitokset konsultaatiosta kaikille!

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

jmi kirjoitti:Onko 2.5 V6:ssa sama jakohihnan vaihtoväli kuin tessussa eli 3v/60tkm vai 4v/60tkm?
On

JHel
Viestit: 147
Liittynyt: 05 Elo 2012, 12:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JHel »

jaacco kirjoitti:Carpojat?
Kiitos linkistä! Kahdeksalta soitto ja kahdeltatoista auto sisään. Takajarrupalat oli näköjään aivan finaalissa. Kiire oli ja nopeasti sai kuntoon, mahtavaa. 8)

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alamajy »

156:sta jäi takaoven ikkuna alas. Taitaa olla sähkön puutosta, vaikka alas menikin nappia painamalla.
GTV6:ssa oli muistaakseni aikanaan kahva tällaisia tilanteita varten ja
kolonen oven kahvassa, josta sai veivattua ikkunan ylös.

Eilen illalla pimeys saapui, aika loppui ja alfan ikkuna oli auki yön. Tosin katoksessa.
Oven pahvit on irti ja kaikki liitokset on tutkittu ja näyttävät hyviltä. Sulakkeita ei näytä palaneen. Kaikki muut ikkunat toimivat.

Onko 156:ssa mitään keinoa veivata ikkuna kiinni mekaanisesti?

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja _rico »

JHel kirjoitti:
jaacco kirjoitti:Carpojat?
Kiitos linkistä! Kahdeksalta soitto ja kahdeltatoista auto sisään. Takajarrupalat oli näköjään aivan finaalissa. Kiire oli ja nopeasti sai kuntoon, mahtavaa. 8)

Siis sulla vinkui oikea etupyörä ja takajarrupalojen vaihdolla ongelma katosi?

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

alamajy kirjoitti:156:sta jäi takaoven ikkuna alas. Taitaa olla sähkön puutosta, vaikka alas menikin nappia painamalla.
GTV6:ssa oli muistaakseni aikanaan kahva tällaisia tilanteita varten ja
kolonen oven kahvassa, josta sai veivattua ikkunan ylös.

Eilen illalla pimeys saapui, aika loppui ja alfan ikkuna oli auki yön. Tosin katoksessa.
Oven pahvit on irti ja kaikki liitokset on tutkittu ja näyttävät hyviltä. Sulakkeita ei näytä palaneen. Kaikki muut ikkunat toimivat.

Onko 156:ssa mitään keinoa veivata ikkuna kiinni mekaanisesti?
moottori paskana tai vaijeri poikki, olisko voinut syystä tai toisesta muljahtaa kiskoista tai irrota hissistä? faijan bemarissa kävi niin että etuikkunaa avatessa lasi irtos hissistä ja putos oven sisään :mrgreen:

JHel
Viestit: 147
Liittynyt: 05 Elo 2012, 12:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JHel »

_rico kirjoitti:
JHel kirjoitti:
jaacco kirjoitti:Carpojat?
Kiitos linkistä! Kahdeksalta soitto ja kahdeltatoista auto sisään. Takajarrupalat oli näköjään aivan finaalissa. Kiire oli ja nopeasti sai kuntoon, mahtavaa. 8)

Siis sulla vinkui oikea etupyörä ja takajarrupalojen vaihdolla ongelma katosi?
Hehe, siis kovasti olin siinä uskossa et eturengas se oli. Mutta ei näemmä ollut. Toki ei se joka ajossa vinkunut joten pitää tässä nyt pari-kolme päivää seurailla josko alkaa vinkumaan. Edessä suht. uudet palat ja takana oli ihan finaalissa joten siinä uskossa nyt et vingunta kuulu takarenkaasta. :wink:

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1058
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

jkk kirjoitti: moottori paskana tai vaijeri poikki, olisko voinut syystä tai toisesta muljahtaa kiskoista tai irrota hissistä? faijan bemarissa kävi niin että etuikkunaa avatessa lasi irtos hissistä ja putos oven sisään :mrgreen:
Offtopiccina, en edes jaksa laskea kuinka monen e36 bemarin kyydissä olen ollut mistä on ikkuna tipahtanut jossain vaiheessa.. :lol:
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Tyttöystävä lukitsi ainoan avaimen takaluukkuun( :roll: ), onko muuta keinoa päästä sisälle kuin tilata ryöstökeskuksesta uusi avain? Mitähän mahtavat moisesta veloittaa? Vasemman munuaisen?

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alamajy »

jkk kirjoitti:
alamajy kirjoitti:156:sta jäi takaoven ikkuna alas. Taitaa olla sähkön puutosta, vaikka alas menikin nappia painamalla.
GTV6:ssa oli muistaakseni aikanaan kahva tällaisia tilanteita varten ja
kolonen oven kahvassa, josta sai veivattua ikkunan ylös.

Eilen illalla pimeys saapui, aika loppui ja alfan ikkuna oli auki yön. Tosin katoksessa.
Oven pahvit on irti ja kaikki liitokset on tutkittu ja näyttävät hyviltä. Sulakkeita ei näytä palaneen. Kaikki muut ikkunat toimivat.

Onko 156:ssa mitään keinoa veivata ikkuna kiinni mekaanisesti?
moottori paskana tai vaijeri poikki, olisko voinut syystä tai toisesta muljahtaa kiskoista tai irrota hissistä? faijan bemarissa kävi niin että etuikkunaa avatessa lasi irtos hissistä ja putos oven sisään :mrgreen:
Ei ollut moottori ihan paskana. Kun sain virtoja ovelle asti niin sain moottorilla laskettu ikkunan ihan ala-asentoon. Ja nyt on siinä eikä tee elettäkään että nousisi.
Kun nyt painaa alas nappia, niin kuuluu naksahdus. Ja kun yrittää painaa ylösäin, niin mitään ei tapahdu, paitsi että se himmeä katkaisijan valo sammuu...

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Oletko yrittanyt liikutella sita lasia kadella samaan aikaan kun painat nappia ylös?

Itsella oli aivan samanlainen tilanne 146:n kanssa eika se millaan meinanut liikkua koska oli jumissa. Mutta lopetti pelleilemisen itsestaan ja toimi moiteettomasti jalkeenpain.
Kuva

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Kokeilin hyvin varovasti, mutta pitänee laittaa vaan peliin lisää voimaa.
Pelkäsin, että lasi lähtee kiinnikkestään irti ja jää sitten ihan irrallaan seikkailemaan oven sisään.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Hanki silikoniperaista kumien suojasprayta..sita samaa kamaa jota voi kayttaa ovien tiivisteiden suojaamisen. Ruiskuta jonkin verran oven sisalla lasin reunoja pitkin oleviin ohjaimiin jotta lasin liikkumista vastustava kitka vahenee.

Sitten rohkeasti mutta varovasti vaan kaantelemaan sita lasia samaan aikaan kuin painelet nappia alas & ylös.

Voit myos löysentaa lasia paikallaan pitavia muttereita ja yrittaa saada se lasi neutraalisempaan asentoon silla esim mulla se oli kaantynyt hieman eika moottori jaksanut työntaa sita ylös.
Kuva

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

alamajy kirjoitti:Kokeilin hyvin varovasti, mutta pitänee laittaa vaan peliin lisää voimaa.
Pelkäsin, että lasi lähtee kiinnikkestään irti ja jää sitten ihan irrallaan seikkailemaan oven sisään.
kantsii kuitenkin maltilla sitä voimaa ettei mee rikki, mä kun käytin voimaa ovi hommassa, niin käsi lipsahti ja sairaalan kautta muutama tikki käteen kun osu peltiin :S

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Tuomas K kirjoitti:Tyttöystävä lukitsi ainoan avaimen takaluukkuun( :roll: ), onko muuta keinoa päästä sisälle kuin tilata ryöstökeskuksesta uusi avain? Mitähän mahtavat moisesta veloittaa? Vasemman munuaisen?
Lukkoseppä murtautui tuonne, mutta tulipa kysyttyä Autokeskuksen hinta avaimelle, ja kyllähän sitä varten jotain sisäelimiä joutuisi myymään. Ilman kaukosäädintä avaimen saisi nimellistä 330 euron hintaa vastaan. Kaukosäätimellisen nyklan hintaa en kehdannut edes kysyä.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

Tuomas K kirjoitti:
Tuomas K kirjoitti:Ilman kaukosäädintä avaimen saisi nimellistä 330 euron hintaa vastaan. Kaukosäätimellisen nyklan hintaa en kehdannut edes kysyä.
on se kumminkin mukavempi viettää perjantaita ilman sydämen sivuääntä. Mutta mitä tästä opimme? :D

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Mulla on yksi avain (ei kaukusaadinta)...ja koko maassa ei ole Alfa/Fiat edustusta joten avaimen hukkaminen = auto roskiin. Arvatkaa tuntuuks jannalta ajaa kyseista Angelinaa? :drinking:
Kuva

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^vaikea sanoa :mrgreen:

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1058
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Sma juttu. Yksi avain, viimeksi ajoneston temppuillessa vaihtui ecu ja muut hilppeet. Yksi avain mukaan. Ei code korttia, ei master keytä tai sitä mekaanista koodia vai mikä nyt onkaan. Vähän jännittää kyllä, jos hukkuu niin ei edes rahalla saa uutta! Vaan ikkuna hajalle ja uutta ecuimmovirtalukkoavain pakettia tilaamaan :drinking:
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
mattijus
Viestit: 5264
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Tuomas K kirjoitti: Lukkoseppä murtautui tuonne, mutta tulipa kysyttyä Autokeskuksen hinta avaimelle, ja kyllähän sitä varten jotain sisäelimiä joutuisi myymään. Ilman kaukosäädintä avaimen saisi nimellistä 330 euron hintaa vastaan. Kaukosäätimellisen nyklan hintaa en kehdannut edes kysyä.
Voihan siihen teettää ihan tavallisen avaimen, saisi sentään luukut auki?
VMP

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Pujazuba kirjoitti:Mulla on yksi avain (ei kaukusaadinta)...ja koko maassa ei ole Alfa/Fiat edustusta joten avaimen hukkaminen = auto roskiin. Arvatkaa tuntuuks jannalta ajaa kyseista Angelinaa? :drinking:
Sun pitää laittaa avaimenperä, jossa lukee "löytöpalkkio poliisille toimitettaessa, jätä tilinumero".
Sun pitää tähdätä ulkomaille joku kauniskerta, ihan vaan avainta hakemaan :mrgreen:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

mattijus kirjoitti:
Tuomas K kirjoitti: Lukkoseppä murtautui tuonne, mutta tulipa kysyttyä Autokeskuksen hinta avaimelle, ja kyllähän sitä varten jotain sisäelimiä joutuisi myymään. Ilman kaukosäädintä avaimen saisi nimellistä 330 euron hintaa vastaan. Kaukosäätimellisen nyklan hintaa en kehdannut edes kysyä.
Voihan siihen teettää ihan tavallisen avaimen, saisi sentään luukut auki?
Joo, se olisi ollut niinkin edullinen kuin 190 € siellä Autokeskuksella. Aika turha avain kun ei edes käynnistä autoa. Ovet avannut lukkoseppä sanoi tekevänsä toimivan avaimen alkuperäisestä kopioiden 110 eurolla, tuommoinen kopio täytynee teettää varalle.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Tuo löytöpalkkio on mainio idea! :)
Kuva

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Mitkähän mahtaisi olla V6:sen kiristysmomentit vaihteiston ja moottorin öljypropuille?

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

elearn: GEAR CASING PADS

Drain plug

M18

(Differential side) 1.6 ÷ 2.6 Nm


1.9 JTD 16v

2.5 V6

3.2 V6

ENGINE OIL DRAIN PLUG

Plug

M22

6.4 - 7.9 Nm


2.5 V6

3.2 V6

E: olisko tossa jotain hyödyllistä?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Kiitoksia! Onpas köppäsen pienet lukemat! :)

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alamajy »

jkk:lle jatkoa. Ainakin sump drain bolt (öljypohjan tyhjennyspultti) löytyy tästä kuvasta:
Liitteet
alfa156V6_2003_kiristysmomentit.jpg
alfa156V6_2003_kiristysmomentit.jpg (39.36 KiB) Katsottu 4565 kertaa

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Noniin, nyt näyttää vähän tutummilta luvuilta. Lienee nuo eLearnin lukemat kiloina, eikä newtoneina. Vietävän Autodata, kun ei suostu toimimaan vieläkään nykyisellä käyttiksellä. :evil: Edit: eLearn toimii niin pitkälle, että pääsee klikkaamaan kiristysmomentteihin, mutta kun valitsee minkä osan lukemat haluaa nähdä niin sitten hypää aloitusikkunaan. :bad-words:
Viimeksi muokannut Jarsan, 08 Syys 2012, 10:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

Kappas joo, 6.4-7.9 --> 64-79 matikka vie pitkälle :D

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Lisää tyhmiä kysymyksiä!

Onkos kuvassa punaisella nuolella osoitettu pultti lootaöljyn tarkastus aukko, jos ei niin missäs se on? Äläkää ny vaan sanoko, ettei kutosen lodjussa ole kuin mittatikku ja uudet öljyt pitäs sen kautta törkkiä!?! :-D Oletin, että se täyttö/tarkastusproppu löytyisi lootan päästä, mutta en minä siellä mitään nähny?! :oops:
Liitteet
Vaiheloota.jpg
Vaiheloota.jpg (91.55 KiB) Katsottu 4524 kertaa

Avatar
VMTD
Viestit: 3339
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Tuskin tuo on tarkistusproppu, jos tikku on niin sieltä myös täyttö, tarkastusproput ovat yleensä päädyssä niinkuin mainitsit. Käytä täyttäessä jotain ohutta putkea, esim. öljyn imuvaihtimen imuputkea johon teippaat isomman letkun jatkoksi. Sellainen prässistä tehty imu-täyttölaite on hyvä tuohon hommaan.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Juu, ei tuo minustakaan näytä pätkääkään minkään sortin propulta. Mikälie random pultti... :D Noh, pakko kai se on alkaa virittelemään jostain sopivia jatkopätkiä imuvaihtajan letkuun. Sellasta se on, kun on tottunut aina siihen tarkastus proppuun niin ei meinaa millään uskoa, ettei sitä ole... :roll: Kiitoksia VMTD!

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Auttaako tällainen kuva:
Liitteet
alfa156V6_2003_vaihdelaatikko.jpg
alfa156V6_2003_vaihdelaatikko.jpg (48.91 KiB) Katsottu 4469 kertaa

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Edistymistä tapahtunut!
Eli 156:n vasen takaikkuna on nyt kiinni. Eikä ollut moottori paskana....
Vedin akkulaturilla moottorin kahteen liittimeen suoraan 12v ja maan. Ja sitten toisinpäin ja kas kummaa lasi nousi nätisti ylös.

Ongelmana on se, että lepotilassa (kun molempien pitäisi olla maassa), moottorin toiseen piikkiin tulee vähän yli 10v. Kun katkaisijasta sitten nostaa ikkunaa, niin toiseen piikkiin tulee kyllä 12v, mutta siihen toiseenkin vieläkin 10v. => ei toimi.
Eli jossakin on jotain häikkää ja tutkimukset jatkuu....

Mutta ikkuna on tosiaan kiinni ja autolla voi ajaa :fadein:

Antieko:lle kiitokset sähkötekniikan opastuksesta!

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

jarsan: se on hankalassa paikassa. lampun kanssa löytää, kun tähystää jarrunestesäiliön kohdalta alas vaihdelaatikkoa kohti. Jonkin letkun/johdon takana piilossa. Kovin isoilla lapiokäsillä siihen ei välttämättä pääse käsiksi. Sen näkee myös auton alta, kun tietää suunnilleen mistä etsiä.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Juu, mittatikun paikka on kyllä tiedossa ja siitä tullut määrät tarkastettuakin kertaalleen. Ei tosiaan ole missään kovin mukavassa paikassa.

Kiitokset alamajy kuvasta. Selvensi ainakin sen verran, että vahvistui noiden molempien olevan tyhjennysproppuja. Siltähän ne näyttikin sijoittelunsa perusteella. Riittääkö, että avaa takimmaisen, joka on ehkä hiukan alempana vai pitääkö avata molemmat, että tulee täysin tyhjäksi?


Edit: Itse itselleni vastaten - Kannattaa avata molemmat, kun kytkimen viereisessä propussa on magneetti, joka on hyvä puhdistaa.
Viimeksi muokannut Jarsan, 15 Syys 2012, 16:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vastaa Viestiin