Puskurin maalaus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Puskurin maalaus

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Pitäis toi etupuskuri maalauttaa 156:sta on nimittäin himpunverran eri sävyinen kuin muu auto, tuntuu olevan ongelma näissä punaisissa oon nähnyt muutaman muunkin jossa on sama juttu.

Asiaan, ootteko maalauttanut puskureita? Mitä kustantaa? Missä kannattais teettää pääkaupunkiseudulla?

(näin muuten viime viikolla italiassa käydessä ARNAN ilmielävänä oli se niin ruma, että se oli oikeestaan hieno :crazyeyes: )
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

250 euroa valmiiksi irrotettuna tuossa keväällä antoi hinnaksi parikin paikkaa. En ole toistaiseksi vielä vienyt.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Puskurin maalaus

Viesti Kirjoittaja V6 »

Alfaholisti kirjoitti:Pitäis toi etupuskuri maalauttaa 156:sta on nimittäin himpunverran eri sävyinen kuin muu auto, tuntuu olevan ongelma näissä punaisissa oon nähnyt muutaman muunkin jossa on sama juttu.

Asiaan, ootteko maalauttanut puskureita? Mitä kustantaa? Missä kannattais teettää pääkaupunkiseudulla?

(näin muuten viime viikolla italiassa käydessä ARNAN ilmielävänä oli se niin ruma, että se oli oikeestaan hieno :crazyeyes: )
oletko kokeillut vahoja? onko mitään vaikutusta väriin?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Re: Puskurin maalaus

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

V6 kirjoitti:
Alfaholisti kirjoitti:Pitäis toi etupuskuri maalauttaa 156:sta on nimittäin himpunverran eri sävyinen kuin muu auto, tuntuu olevan ongelma näissä punaisissa oon nähnyt muutaman muunkin jossa on sama juttu.

Asiaan, ootteko maalauttanut puskureita? Mitä kustantaa? Missä kannattais teettää pääkaupunkiseudulla?

(näin muuten viime viikolla italiassa käydessä ARNAN ilmielävänä oli se niin ruma, että se oli oikeestaan hieno :crazyeyes: )
oletko kokeillut vahoja? onko mitään vaikutusta väriin?
Joo oon kokeillu normaaleja ja turtlen värivahaa, ei apua.
Oliskos jotain parempaa tököttiä?
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Puskurin maalaus

Viesti Kirjoittaja V6 »

Alfaholisti kirjoitti:
V6 kirjoitti:
Alfaholisti kirjoitti:Pitäis toi etupuskuri maalauttaa 156:sta on nimittäin himpunverran eri sävyinen kuin muu auto, tuntuu olevan ongelma näissä punaisissa oon nähnyt muutaman muunkin jossa on sama juttu.

Asiaan, ootteko maalauttanut puskureita? Mitä kustantaa? Missä kannattais teettää pääkaupunkiseudulla?

(näin muuten viime viikolla italiassa käydessä ARNAN ilmielävänä oli se niin ruma, että se oli oikeestaan hieno :crazyeyes: )
oletko kokeillut vahoja? onko mitään vaikutusta väriin?
Joo oon kokeillu normaaleja ja turtlen värivahaa, ei apua.
Oliskos jotain parempaa tököttiä?

mites joku hiova vaha (farecla) , kannattaa varmaan testata ennen maalausta jos vaikka säästäisi muutaman sata euroa. testaa vaikka ensin pieneltä alueelta. lopuksi normaali vaha päälle.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Eipä tullut mieleen mulla taitaakin olla purkillinen varastossa, pitääpä kokeilla.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Voisko se erivärisyys johtua siitä, että puskuri on maalattu?
MP

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Alfaholisti kirjoitti:Eipä tullut mieleen mulla taitaakin olla purkillinen varastossa, pitääpä kokeilla.
Tuo on hetken hurma eli ei pysy.
Myyntifiksauksena toimii.

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Epäilempä johtuuko puskurin eri värisyys siitä, että siinä olisi maalipinta hapettunut. Silloin voisi hiontavaha auttaa. Pikemminkin voi olla niin että koko loppu auto on hapettunut ja puskuri maalattu vaikka kolarivaurion tai kiveniskemien vuoksi. Ja koko auton hiontaan ei kannata lähteä.

Kannattaa testata eri värisyyden haittausaste esimerkiksi naapurilta kysymällä että näkeekö autosta onko kuljettajan ovi hieman eri sävyä. Kun viiden metrin päästä katsellaan pitäisi naapurin huomion kiinnittyä heti etupuskuriin ;)
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Käväisen eilen näyttämässä maalarille ja hän oli sitä mieltä, että puskuria ei olisi uudelleen maalattu. Voi tietysti olla, että koko puskuri on vaihdettu. Oli niin tai näin hinta arvio oli noin 200 eur. Täytyy kattoo.

Käväisin aamulla mittauttamassa ja säädättämässä pyöränkulmat, edessä auraus pikkasen pielessä ja takana camber. Nyt on kulmat kohillaan ja ratti suorassa :)

Naapurin TOJOTA miehiltä en kyllä rupee kyseleen mitään, tulis kuitenkin niin pahaa kuittia ja riisikupin kehumista. :wink:
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Tuo meikäläisen alfa rosso 130 on kyllä sen verran muuttanut väriä matkalla että kahta saman sävyistä kohtaa et löydä :shock:

Avatar
Fratello
Viestit: 82
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 15:55
Paikkakunta: Helsinki

Kulmat ja ratti suoraan....

Viesti Kirjoittaja Fratello »

Alfaholisti, kattelin profiilistasi että asuinpakkakuntasi on sama jolla olen hommissa. Minun pitäisi myös säädättää pyörakulmat. Paljonko operaatio maksoi? Suosittelisitko pajaa jolla teetit työt ja onko se täälläpäin?

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kulmat ja ratti suoraan....

Viesti Kirjoittaja Maho »

Fratello kirjoitti:Alfaholisti, kattelin profiilistasi että asuinpakkakuntasi on sama jolla olen hommissa. Minun pitäisi myös säädättää pyörakulmat. Paljonko operaatio maksoi? Suosittelisitko pajaa jolla teetit työt ja onko se täälläpäin?
Minä teetin pk-seudulla Capital renkaassa. Ei ole kovin vanha firma ja laitteet ainakin ovat uusimmat. Hintaa ottivat muistaakseni jotain vajaa 70€.

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Re: Kulmat ja ratti suoraan....

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Fratello kirjoitti:Alfaholisti, kattelin profiilistasi että asuinpakkakuntasi on sama jolla olen hommissa. Minun pitäisi myös säädättää pyörakulmat. Paljonko operaatio maksoi? Suosittelisitko pajaa jolla teetit työt ja onko se täälläpäin?

Käväsin Tuusulan Vianorilla (Telitie 2), hommassa kesti kahdelta mieheltä 30 min ja veloitus 60 eur.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
Fratello
Viestit: 82
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 15:55
Paikkakunta: Helsinki

kulmat

Viesti Kirjoittaja Fratello »

Kiitti tiedosta. Pitänee vissiin käydä samoilla kulmilla.

JHel
Viestit: 147
Liittynyt: 05 Elo 2012, 12:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Puskurin maalaus

Viesti Kirjoittaja JHel »

Mullakin olis 156 JTS:än etupuskuri maalia vailla. Onkohan mimmonen homma tuo irroitus ja onko helposti takaisin laitettavissa? Ja onko etupuskurin maalaus tyyliin parin tunnin homma et saa samana päivänä mukaan vai tarviiko niiden kuivua tunteja vai mitenkäs se menee? Ja mites tuo väri. Löytyykö Alfa Rossoa maalareilta vai sekoitteleeko ne ite sen vai tilaavat jostain vai mitenkäs? :D

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Puskurin maalaus

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Itse sekoittelevat. ja kyllä sen pitää antaa kuivua. Joku joskus mainitsikin, että Rossoa löytyy "only god knows" ties kuinka monessa sävyssä. Onko kiven iskeymää vai...? Pelkän sävyeron takia on vähän paha maalata, varmana kertovat sen maalaamollakin...

Puskurin irrotushan on vain ruuvien etsimistä, pari liitintä ja pesuneste letkua
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

JHel
Viestit: 147
Liittynyt: 05 Elo 2012, 12:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Puskurin maalaus

Viesti Kirjoittaja JHel »

^Joo kiveniskeymää. Juuri sen verran että alkaa häiritsemään mielenrauhaa. :P Täytyy yrittää tutkia tuo puskurin irroitus. Ei kyllä omasta takaa oo mitään millä sais auton ilmaan sen verran että sen irroitus onnistuisi. Varmaan joutuu siitäkin pulittamaan.

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Re: Puskurin maalaus

Viesti Kirjoittaja roude »

ite ku maalautin puskurin niin 200€ kustansi. valmiiksi olin irroittanut sen.

Avatar
GTA ROSSO
Viestit: 410
Liittynyt: 12 Loka 2007, 10:33
Car(s): EX Alfa-Romeo 156 GTA Q2 3.2 v. 2003
EX Audi TT Coupe 1.8T 8N Quattro 225 hv v. 2000
Seat Leon 5F 1.2 TSI v. 2016
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost v. 2013
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Puskurin maalaus

Viesti Kirjoittaja GTA ROSSO »

Tuossa on video siitä miten Alfa 156 etupuskuri irroitetaan, eikä autoa tarvitse edes nostaa.

http://www.youtube.com/v/F8Kfi-lB-BA?fs ... autoplay=1" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

JHel
Viestit: 147
Liittynyt: 05 Elo 2012, 12:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Puskurin maalaus

Viesti Kirjoittaja JHel »

^No eipä se niin monimutkanen ollutkaan mitä kuvittelin. Kiitti linkistä! :)

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puskurin maalaus

Viesti Kirjoittaja Finest »

Näyttää kyllä helpolta videolla noiden sivukiinnitysten irrotus.
Ilman sisälokareita hommaan menee max 15min.
Lisäksi tohon tulee tietysti sumuvalonjen johtojen irrotus ja mahdollisten lampunpesimien letkun tulppaus.

24h olisi hyvä antaa kuivua ennen asennusta, uuni toki lyhentää kuivumisaikaa.
Voit irrottaa puskurista kaiken turhan valmiiksi, jolloin suojaamista ei ole kauheasti, korkeintaan se mustalista

jaacco
Viestit: 342
Liittynyt: 09 Syys 2011, 08:29
Car(s): Giulia benzina

Re: Puskurin maalaus

Viesti Kirjoittaja jaacco »

Puskurin maalauksessa kannattaa huomioida että lampunpesijöiden irrottamiseen pitää varata aikaa ja sittenkään niitä ei välttämättä saa irti ehjänä. Niissä kun on muoviin valettu alumiinikierre (=et saa oikein pidettyä kiinni) ja siinä metallimutteri joka jämähtää aika hyvin kiinni. Irroitusöljyssä lilluen pari päivää voi auttaa tai sitten ei, itse odottelen heikalta uutta pesuriparia...

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puskurin maalaus

Viesti Kirjoittaja Finest »

Vilkaisin avatarta. Ei oo mustia osia.
Ehkä ne pesurit sais siististi teipattua ja rajattua.

JHel
Viestit: 147
Liittynyt: 05 Elo 2012, 12:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Puskurin maalaus

Viesti Kirjoittaja JHel »

Kiitoksia vinkeistä! Joo ei oo mulla mustat nuo listat. Tosin tuo verkkohärdelli tuolla alaosassa on musta ja juuri huomasin että nippusiteillä kiinni. :P

Vastaa Viestiin