155 madallus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

155 madallus

Viesti Kirjoittaja willez »

Mitä hyviä / huonoja puolia on jos asentaa vakioiskareille vaikka -30mm Eibahin madallusjouset ? Jos löytyy kokemusta miten ajettavuus muuttuu / kärsii / paranee ? ni olis hyvä .

Auto pitäis saada matalammaksi kuitenkaan pilaamatta loistavia ajo-ominaisuuksia , ja alustasarjaa (600€ ja -->) ei viitsisi ostaa näin vanhaan / halpaan autoon .

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Mulla on vakioiskarit madallussarjan kanssa. Ei ole ainakaan liian kova, mutta mutkissa kallistelee tietysti jonkun verran. En tiedä eroa kun en ole kokeillu paremmilla iskareilla. "155TS" osaa kertoa varmaan jotain. :wink:
UliUli

Avatar
JuhaT.
Viestit: 79
Liittynyt: 22 Heinä 2006, 14:48
Car(s): Alfa GT 2.0, Renault Grand Scenic 1.9 dCi
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja JuhaT. »

Minulla on 155:ssä madallussarja. Auto on muutoskatsastettu 2003. Iskarit ovat varmaan tuota perua, sillä ne tuntuvat jo varsin veteliltä. En osaa sanoa uuden sarjan ajo-ominaisuuksista mitään, mutta nykykunnossaan ei kehumista. No, ei auto ainakaan juuri kallistele.

Olen vaihtamassa tilalle normaalipituiset jouset ja iskarit. Madallussarjan merkistä ei mitään aavistusta, joten sarjan omia ei osaa ostaa.

Rek. otteessa lukee "Lokasuojan etäisyys pyörän navasta ed. ja tak. 32 cm." Ja mielestäni auto on liian matalalla. En tiedä montako mm jousitusta on madallettu, mutta kanttarien ja hidastetöyssyjen yli ei oikein tee mieli ajella. Vaikka pakoputken asentoa on korjattu niin ylös kuin saa, se raapii tiehen joka korokkeen kohdalla.

Jaa niin, jos et ole vielä madallusjousia ostanut, niin täältä voisit saada edullisesti. Mutta varo sitten kaikkia töyssyjä.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kaverille laitettiin H&R-jouset uusilla vakioiskareilla benariin, ja meni kyllä jo vuodessa aika huonoiksi, vaikkei madallusta ollut paljon..

Minulla on Eibachin jouset ja iskarit, enkä menisi koviksi väittämään, jopa mukavemmat normiajossa kuin vakiot. 155:nen oli kyllä jäykempi Eibacheilla ja Konin keltaisilla. Laski kuitenkin tosi sopivasti, eikä ollut missään vaiheessa ongelmia korkeuden kanssa.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

noin niinkuin yleisesti: jos vaihdat madallusjouset tavallisille iskareille, ei ajo-ominaisuudet ainakaan parane, iskunvaimentimien toiminta muuttuu, ja ne saattavat jopa pohjata, käyttöikä myöskin lyhenee huomattavasti.

Eli jos haet autoosi vain ja ainoastaan parempaa ulkonäköä, voit toki vaihtaa pelkät madallusjouset. Mutta jos tarkoitus on parantaa ajo-ominaisuuksia, unohda koko asia, tai kerää rahaa kunnolliseen alustasarjaan.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Kyselin yhdestä liikkeestä Helsingistä alustasarjoja tähän , 6 katalogia kävi läpi ja tähän malliin ei tehdä mitään ns. "halpis" alustasarjoja . Ainut setti oli Konin tolpat ja H&R jouset -40mm , ja hinta oli todella suolainen , n.1100€ .

Tuolta www.alfisti.net :istä saisi jotain .

Mutta kun nuo Bilstein B4:set kuulema vastaa vakio-iskareita,mutta ovat tietty uudet , niin niihinhän ei kannata laittaa madallusjousia ?

Eli menee taas siihen että ostaa nuo Bilstein B6:set (jäykemmät kuin vakiot,soveltuvuus 0-40mm madallusjousille) ja siihen Eibach:in -30mm Pro Kit .

Näille tulee sitten kanssa hintaa n.750€ + postit 17,50€ + tuo painavuuslisämaksu.

Eli 750€ on halvin mitä saa , jos haluaa kunnon alustasarjan .

pantse
Viestit: 217
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:31
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja pantse »

Sitä luokkaa näyttäis hinnat olevan. Tuossa verkkokaupassakin olis jotain tarjolla. http://www.careliatuning.fi/portal/tuotteet?PID=23023

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Isselläin on tällä hetkellä 156:ssa Eibachin madallusjouset ja vakioiskarit, enkä oikein voi suositella. Siinä saa vaan helposti pintakovan ja löysän alustan. Se on jo aika hyvä saavutus...

Autoon on nyt tilauksessa Koni FSD:t ja samalla vaihtuu alle myös vakiojouset.
Senza cuore saremmo solo macchine

Tekri
Viestit: 208
Liittynyt: 01 Loka 2003, 10:12
Car(s): Alfetta GTV, 145 QV, 156+156 SW, GTV V6, Lodgy
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja Tekri »

Yhdessä omassa on alla Eibach + vakio iskarit, eivätkä ne kyllä ole pintakovat tai löysät ja ajettavuuskin parantui ehdottomasti. Nyt 70 tkm jälkeen huomaa kyllä, että iskarit ovat jo selvästi väsyneet eli iskarien kestoikää ne hieman lyhentävät. Tämä tosin oli odotettavissakin.

Toisessa alla taasen Eibach + GTS iskarit, eli KYB:n iskareista jäykemmiksi muokatut. Kokemuksia on vasta n. kuukauden ajalta, mutta vaikuttavat pätevältä parilta. Ajettavuudessa huomattava parannus, mukavuuden pahemmin kärsimättä.

Vaikkei kumpikaan em. ole Alfa, niin käyttöautoon Eibach on omasta mielestä erittäin hyvä vaihtoehto, radalle ehkä taas joku muu. Kannattaa ehdottomasti vaihtaa iskarit samalla kun hankkii madallusjouset. Huonoilla iskareilla jouset eivät toimi kunnolla, ajettavuus kärsii.

Kaverin esimerkin rohkaisemana tilasin tuolta jälkimmäisen setin, palvelu ja toimitukset oli ihan Ok ja hinnatkin kilpailukykyiset. www.tij-power.com

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Jos motonetistä hakis uudet iskarit ja ostais niihin madallusjouset , säästäis pitkän pennin .

Ja olis varmaan oikee valinta auton ikään / hintaluokkaan nähden .

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

JuhaT. kirjoitti:Rek. otteessa lukee "Lokasuojan etäisyys pyörän navasta ed. ja tak. 32 cm." Ja mielestäni auto on liian matalalla. En tiedä montako mm jousitusta on madallettu, mutta kanttarien ja hidastetöyssyjen yli ei oikein tee mieli ajella. Vaikka pakoputken asentoa on korjattu niin ylös kuin saa, se raapii tiehen joka korokkeen kohdalla.
Mistä kohdasta pakoputki raapii ? Keskiäänenvaimentimesta ?

Avatar
JuhaT.
Viestit: 79
Liittynyt: 22 Heinä 2006, 14:48
Car(s): Alfa GT 2.0, Renault Grand Scenic 1.9 dCi
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja JuhaT. »

Kun auto viimeksi oli nosturilla, muistelen että olisin nähnyt etummaisessa äänenvaimentimessa naarmuja. Sehän on muistaakseni aika keskellä autoa. Raapaisuääni ei ole kova. Jos jousitus olisi 10 mm korkeammalla (tai kuski vähän laihempi) ongelmaa ei varmaan olisi.

[/img]

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Jos ei oo keskivaimennin niin on sit katti :D

Mut jos on keskivaimennin niin mullahan on suora putki siinä tilalla :D

Avatar
1300ti
Viestit: 955
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Viesti:

Re: 155 madallus

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

Ostin sopivasti vähän käytetyt Jamexin madallusjouset sataviisvitoseen, varmaan ajelen jonkin aikaa nykyisillä iskunvaimentimilla mutta jossain vaiheessa pitäisi hankkia varmasti Bilsteinin B6:t tai vastaavat. Koska minunkin käyttö-Alfa on jo kauhutunut ritsa, ostaisin tietysti mieluiten yksityiseltä vähän ajetut urheiluiskarit ilman (liian loppuun ajettuja) urheilullisia ominaisuuksia esimerkiksi purkuautosta. Myös nailonpuslasarjat kiinnostavat. Tarjota saa!
Cuore sportivo. JTS - jatsin tahtia sydämmeesi.

Avatar
kalliais
Viestit: 856
Liittynyt: 02 Syys 2009, 09:46
Paikkakunta: Karkkila

Re: 155 madallus

Viesti Kirjoittaja kalliais »

1300ti kirjoitti:Ostin sopivasti vähän käytetyt Jamexin madallusjouset sataviisvitoseen, varmaan ajelen jonkin aikaa nykyisillä iskunvaimentimilla mutta jossain vaiheessa pitäisi hankkia varmasti Bilsteinin B6:t tai vastaavat.
Kuinka paljon auto madaltui? Suosittelen ehdottomasti Bilsteinien hankintaa! Kokemusta myös Koneista, mutta ainakin oman TS:n ajo-omituisuudet menivät ihan eri tasolle, kun vaihdoin Bilsteinit.

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: 155 madallus

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Konin Sportit jousineen larkspeediltä 551 paikallista rahayksikköä (jos siis 2.0 TS). Sähköpostilla sain itse heidän hinnastaan vielä pari kynppiä pois. Tuskin enää halvemmalla parempaa sarjaa löytää...

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 155 madallus

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^155 ketju tais muuttua 156 ketjuksi.
Konin Sportit jousineen larkspeediltä 551 paikallista rahayksikköä (jos siis 2.0 TS)
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=8&t=17112" onclick="window.open(this.href);return false; tuolta olis samaa hintaluokkaa, jos 1.9jtd:hen tilasit

Vastaa Viestiin