Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Pujazuba
Viestit: 2336
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Onko muilla JTS omistajilla kokemusta moottorin lämpötilan mittarin oudosta käyttäytymisestä.
Itsellä on huhtikuusta lähtien ollut uusi temari ja ihan alusta lähtien on ollut outoa käyttäytymistä:

Lämpö nousee hyvin hitaasti.
Kesälläkään se jäi ajossa hieman 90 C alapuolelle.
Parkissa tyhjäkäynnillä nousee reilusti 90 C yläpuolelle.
Nyt kylmemmillä keleillä ajossa viisari istuu 70 C asteessa.

Onko tuo mittari kenties laiska luonteeltaan vai jumittuuko uusi tema?
En ole kerennyt kytkeä AlfaDiagia autoon ja vertaamaan mittaria vs. ECU:ta.

Kiitos etukäteen neuvoista.
Kuva

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^sama homma itsellä 2.0 ts. oliko se niin että se mukamas 70 viiva on todellisuudessa n. 80-82 c?

Avatar
jeQQ
Viestit: 4378
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): 1750 Berlina, Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Sama homma täällä.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Lämpömittarin viivat vasemmalta oikealle. 50 - 80 - 90 - 100 - 130

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

noniin, tuo selvens hyvin! :)

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2336
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Kiitos. Eli ihan kohtuulliset lukemat.
Kuva

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Olisin voinut väittää 80-viivaa 85-asteiseksi..
En ole diagilla tai scanilla tarkistanut. Heikan termari on kuitenkin noin 86-87 asteinen ja hieman viivan päällä pysyy viisari.

stinger
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Marras 2011, 20:49
Paikkakunta: Hki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja stinger »

willez kirjoitti:Lämpömittarin viivat vasemmalta oikealle. 50 - 80 - 90 - 100 - 130
Riippuu ihan mittarista, vanhemmiten tuppaavat näyttämään liian vähän. Mulla mittari näyttää hieman päälle 70 astetta, kun ECU:n mukaan lämmöt ovat ~88 astetta.

Lade
Viestit: 84
Liittynyt: 10 Helmi 2010, 10:56
Car(s): jotain muuta mikä toimii
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Lade »

toolman kirjoitti:
Lade kirjoitti:
Lade kirjoitti:No ei tämä normaalia ole, koska on ilmaantunut uutena ominaisuutena. Vai uskaltaako peräti kutsua viaksi?
Ilmansuodatin vaihdettiin viime viikon lopulla muun huollon yhteydessä. Pitää ruveta tutkimaan imupuolen vuotoja
ja/tai maf anturin pettämistä.
Mitään selkeää tehonpuutetta ei ole havaittavissa.

Noh tilanne vaan paranee -> MCSF. Jos sitä vaikka :drinking:
No tuohan on vaan hyvä juttu, nyt näkee koodeista mikä mättää!
Päivitys asiaan:
Nyt taas Alfa toimii niinkuin pitääkin. Vaihtoon meni 3. sylinterin puola sekä kaikki tulpat.
Erityisesti sisemmän sylinteriryhmän tulpat olivat todella heikkokuntoisen näköiset, kun vertasi toisen ryhmän tulppiin.
Pisti hiukan epäilyttämään, että onkohan niitä sisempiä koskaan vaihdettu vaikka merkintä huoltokirjasta löytyykin.

Joka tapauksessa nyt isoimmat tiedossa olevat viat korjattu, joten uusia odotellessa :drinking:

Avatar
Aquatica
Viestit: 15058
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

stinger kirjoitti:
willez kirjoitti:Lämpömittarin viivat vasemmalta oikealle. 50 - 80 - 90 - 100 - 130
Riippuu ihan mittarista, vanhemmiten tuppaavat näyttämään liian vähän. Mulla mittari näyttää hieman päälle 70 astetta, kun ECU:n mukaan lämmöt ovat ~88 astetta.
Viivathan mennee about:
50, 80, 90, 100, 130. Eli eka-toka väli on 30astetta, toka-kolmas väli on 10 astetta, kolmas-neljäs väli on 10 astetta, neljäs-viides väli on 30 astetta. Semiloogista jne =D

stinger
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Marras 2011, 20:49
Paikkakunta: Hki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja stinger »

^ No liian vähän se kuitenkin näyttää, koska tuon mukaan mulla näyttäisi 82, kun lämmöt on 88.

JepJap
Viestit: 13
Liittynyt: 24 Syys 2012, 19:58

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JepJap »

Tässä olisi kysymys:

Kävin katsomassa boschin testerillä jotta miksi bägi valo palaa, niin siellä oli yksi ainoa vikakoodi, joka oli jotain sisäinen ohjainlaite vika? Meinaako tämä jotta boxi on pimiänä? Vai olisiko jotain tehtävissä? (Muutakin kuin abs valon liittää bägin valoon) :-D

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^jos boksi todellakin pimeänä niin boksi vaihtoon, ei mitään ohitus virityksiä niiden turvalaitteiden pitää toimia niinkun niiden on suuniteltu toimivan.

E: nollausta vois yrittää ja jos vika toistuu niin sitten miettiä jatkoa?
Viimeksi muokannut jkk, 28 Loka 2012, 18:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JepJap
Viestit: 13
Liittynyt: 24 Syys 2012, 19:58

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JepJap »

jkk kirjoitti:^jos boksi todellakin pimeänä niin boksi vaihtoon, ei mitään ohitus virityksiä niiden turvalaitteiden pitää toimia niinkun niiden on suuniteltu toimivan.
Kyllä sen kuntoon ajattelin laittaa kun emäntä ajeloo autolla. Mutta poksiin kuitenki pääsee sisälle niin eihän se voi täysin pimeä olla?

Avatar
Bumper
Viestit: 13
Liittynyt: 03 Loka 2012, 20:07
Car(s): 156 2.5 '98
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Bumper »

Täällä tuore 156:n omistaja ilmoittautuu, ensimmäinen Alfa alla monen patongin jälkeen. :)
Yhteinen taipale on lähtenyt hyvin käyntiin, mutta pientä ongelman tynkääkin on:

Mistä voisi johtua ettei auto (2.5l koneella siis) lähde kylmänä ensimmäisellä käymään? Meinaa siis lähteä, rötää hetken ja sammuu. Yleensä sitten toisella ja aina viimeistään kolmannella kerralla lähtee kuin mitään vikaa ei olisi ollutkaan. En oikein tajua mikä osa voisi tuollaisen käytöksen aiheuttaa.
Ajossa tai lämpimästä käynnistettäessä motti toimii moitteetta ihan punarajalle asti, mitä nyt tyhjäkäynti ei ole aivan täydellisen tasainen kuumalla koneella, hieman tuntuu seilaavan.

Voisiko joku tyhjäkäyntimoottori aiheuttaa tuon kylmäkäynnistyshäiriön? (Onko tässä sellaista edes?)

Hyviä ja vähän huonompiakin ideoita otetaan vastaan. :)

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Olisko joku lämpötila-anturi tiensä päässä?

Ja sitten omaa ihmettelyä. Mitäs kaikkea pitää purkaa kun vaihtaa kuskin puolelle sisemmän vetoakselin nivelen?
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^ ylä ja alavarret, rt-pää auki, napa ja olkavarsi ja ne vetarin kuusiokolot auki. näin muistelisin...

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Bumper kirjoitti:vähän huonompiakin ideoita otetaan vastaan. :)
Tyhmiä kysymyksiä ja tyhmiä vastauksia.. et kai ole pitänyt vielä roikassa autoa, kun kelit ovat olleet vähän koleampia nyt. Jos samantien yrittää käynnistää, ainakin tuo 1.8 luulee olevansa lämpimämpi kuin onkaan ja saa väärän määrän bensaa -> käynnistyy huonosti. Tosin ei mulla koskaan ole sammunut kone kokonaan.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Täällä tekee V6:nen saman. Starttaa 5min roikan irrotuksen jälkeen niin ei ongelmaa, muuten vaatii kaks yritystä.

Ex tessu ei välittänyt mitään vaikka oli piuhassa vielä startatessakin...

SVT
Viestit: 6
Liittynyt: 22 Syys 2012, 07:37
Car(s): 156

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja SVT »

Tietäisikö kukaan mistä löytäisi hyvät ohjeet/neuvot lämppärinkennon vaihtoon?

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Kyllä aidon busson kuuluukin hiukan röpeltää ja hakea. Simmonen on aito polttomoottori :D

Njoo , tosissaan juttuja on ollut lohkolämmittimen irroituksen jälkeen välitön starttaus , ei lähe ekalla.

Jos tyhjäkäynti heijaa lievästi ja vain välillä,näpäyttää kaasua nii rauhottuu.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4378
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): 1750 Berlina, Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Ohjeet Cobra 7777 patskunvaihto-ohjelmointiin:

1. Surkea muovinen kotelo auki
2. Patsku pois
3. Uusi sisään(CR2032 taisi olla paristo), pluspuoli ylöspäin eli osoittamaan kohti sitä metallista napaa, eikä piirilevyä
4. Kotelo kasaan
5. Molemmat napit pohjaan niin pitkään, että ledi lakkaa vilkkumasta
6. Paina suurempaa nappia ja tarkista kaukkarin toiminta.
7. Jos ei toimi, aloita uudelleen kohdasta viisi

Itse toistin vitosesta eteenpäin nelisen kertaa javot! Kyllä pelittää, nyt täytyy vaan tilata uusi kotelo rikkinäisen tilalle. Tai jos vaikka saisi jotenkin avaimen integroitua tuohon. :mrgreen:

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Smacket »

willez kirjoitti:Kyllä aidon busson kuuluukin hiukan röpeltää ja hakea. Simmonen on aito polttomoottori :D
Tämä lämmitti aidosti mieltä! :D
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Bumper
Viestit: 13
Liittynyt: 03 Loka 2012, 20:07
Car(s): 156 2.5 '98
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Bumper »

maybetomorrow kirjoitti:Tyhmiä kysymyksiä ja tyhmiä vastauksia.. et kai ole pitänyt vielä roikassa autoa, kun kelit ovat olleet vähän koleampia nyt. Jos samantien yrittää käynnistää, ainakin tuo 1.8 luulee olevansa lämpimämpi kuin onkaan ja saa väärän määrän bensaa -> käynnistyy huonosti. Tosin ei mulla koskaan ole sammunut kone kokonaan.
Voi kun olisikin noin yksinkertainen selitys. Mutta ei, en ole valitettavasti saanut tolppapaikkaa tuolle, eli ihan kylmästä tuota laitetaan käymään.

Parempien ideoiden puutteessa tällä on kai vain pärjäiltävä sitten. Ihan hyvin tuo muuten toimii, enkä siis ollut mitenkään huolissani tuosta pienestä tyhjäkäynnin heijaamisesta, sillä se on aika olematonta. :)

Avatar
puolikolme
Viestit: 13
Liittynyt: 26 Syys 2012, 20:07
Car(s): 156 2.5 V6 '98
M-B E200cdi aut. '02

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja puolikolme »

Ensimmäinen varsinainen sähkövika tuon vehkeen kanssa. Ihmettelinkin jo kun kaikki penkinlämmittimiä lukuunottamatta sähköistä toimi ostaessa. :roll:

Noin viikko sitten bensamittari valahti kesken ajon pohjaan eikä ole sieltä noussut. Nousee avainta käännettäessä aivan aavistuksen (punaisen viivan päälle) ja varotusvalo palaa, ei siis ole ihan pohjassa. Tankki oli mittarin mukaan puolessa välissä ennen tapahtunutta. Laitoin äskön tankin täyteen, sama tilanne. Mittari toimi ennen ihan OK (niin hyvin kun näissä nyt yleensä toimii..). En osaa sanoa menikö silmän räpäyksessä puolestavälistä pohjaan vai pikkuhiljaa, kun en kokoajan mittaria tuijota, mutta sanotaan että ainakin minuutin sisällä.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4378
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): 1750 Berlina, Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Katoitko, ettei oo reikää tankissa.. :lol:

Avatar
puolikolme
Viestit: 13
Liittynyt: 26 Syys 2012, 20:07
Car(s): 156 2.5 V6 '98
M-B E200cdi aut. '02

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja puolikolme »

:mrgreen: Ai siks tallissa haisee nii pahasti bensa ja lattia märkä....

Laitoin tosiaan äskön tankin täyteen. Jotain 32 litraa meni. Katotaan aamulla/työmatkan aikana jos se siitä heräilis!

Avatar
alezi
Viestit: 70
Liittynyt: 05 Maalis 2012, 16:35
Car(s): Ex: 156 JTS -02
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alezi »

Täällä jo aiemmin pohdittiin dieselmäistä raksutusta autossani, se on nyt selvinnyt, kyseessä olikin vain hajonnut putken
jousto-osa. Vaikka kuinka olin kuulevinani, että koneesta olisi tullut, olisi taas pitänyt ensin tarkemmin kuunnella. Mutta nyt vanhaa ongelmaa kysyisin, aina kylmänä käynnistäessä alle 5 asteessa jossakin vaiheessa syttyy vikavalo, vilkkuu hetken ja sitten häviää. Vikakoodeina aina P0300 ja P0304, eli nelossylinterissä sytytyshäiriö. Vaihdoin 1. ja 4. sylinterien puolat keskenään, mutta edelleen sama koodi, eli puolassa vikaa ei ole. Tulpat on kesällä vaihdettu. Onkos ideoita, mitäs seuraavaksi?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

vaiha tulpat kanssa samalla lailla kuin puolat ja katso samalla ovatko tulpat samannäköiset/väriset
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Pujazuba kirjoitti:...
Kesälläkään se jäi ajossa hieman 90 C alapuolelle.
Parkissa tyhjäkäynnillä nousee reilusti 90 C yläpuolelle.
Nyt kylmemmillä keleillä ajossa viisari istuu 70 C asteessa.
...
Tässä pisti silmään tuo reilusti 90 yläpuolelle. Jos alkaa siellä satasen nurkilla käymään parkissa, niin kannattaa tarkistaa jäähdyttimen puhaltimen etuvastus, itsellä on siitä juttua täällä foorumilla kun vanha oli kypsynyt. Kesti pari kuukautta tajuta että autossa oli jotain vikaakin. Lämpimillä keleillä ja vähän viileämmälläkin pääsee muuten turhan lähelle keittämistä jos auto ei ole liikkeellä kun se potkaisee puhaltimen päälle vasta jossain 98 asteen kohdalla.
Tosin ei tämä taida siellä Islannissakaan olla iso ongelma taas puoleen vuoteen :wink:
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

JiiTeeÄssä kirjoitti:Lämpimillä keleillä ja vähän viileämmälläkin pääsee muuten turhan lähelle keittämistä jos auto ei ole liikkeellä kun se potkaisee puhaltimen päälle vasta jossain 98 asteen kohdalla.
Ei se kiehu vielä lähelläkään sataa astetta, 98 astetta on vielä ns. normaalia käyttöaluetta.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2336
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Tuon vastuksen tarkistamista varten olisi hyva tietaa milla asteella puhallin kasketaan paalle?
Kuva

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

En tiedä missä lämmöissä 156:ssa lähtee, mutta esimerkiksi monissa Opeleissa flekti käynnistyy 105:ssä asteessa, ja termostaattikin niissä on täysin auki vasta 107 asteessa ja kiehumispiste yli 120 asteessa.

Tuskin Alfan jäähdyttimen paine on kovin merkittävästi erilainen.

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

On sen etuvastuksen varmaan hyvä olla kunnossakin kun kerran flektiä ohjaa ja noilla oireilla sen huomasin, kun mittari lähenteli satasta.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
jeQQ
Viestit: 4378
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): 1750 Berlina, Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Millähän varmistaisi, mikä ABS anturi alkaa olemaan valmista kauraa? Vähän väliä kytkee abs:t pois päältä ja jos ei kytke, niin poljin rupsuttaa aina kun jarrua painaa, mikä on hieman veemäistä. Eikös näiden vaihto ollut ihan yyberkivaa + todella huokeata?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8691
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tätä ketjua olen loppupeleissä seurannut hyvin vähän, kun ei ole omaa tarvetta ollut, mutta nyt tuli Auts!, täällähän on niin pirukseen tavaraa, että tän kaiken selaamiseen menee ikuisuus. Nooh, suattaapihan täältä seasta jotain hyödyllistäkin löytyä, mutta aivan varmana joudun jatkamaan ketjua omilla tyhmillä kysymyksillä, kun ei kaikkea tietoa aina vaan osaa, huom. OSAA, haulla löytää.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

jeQQ kirjoitti:Millähän varmistaisi, mikä ABS anturi alkaa olemaan valmista kauraa? Vähän väliä kytkee abs:t pois päältä ja jos ei kytke, niin poljin rupsuttaa aina kun jarrua painaa, mikä on hieman veemäistä. Eikös näiden vaihto ollut ihan yyberkivaa + todella huokeata?
Vikakoodien lukuun. Eiköhän tuo sillä selvinne.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
jeQQ
Viestit: 4378
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): 1750 Berlina, Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Eli auto osaa ilmoittaa, mikä anturi on viallinen? Ostanpa joululahjaksi itselleni lukulaitteet.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

jeQQ kirjoitti:Eli auto osaa ilmoittaa, mikä anturi on viallinen? Ostanpa joululahjaksi itselleni lukulaitteet.
Sama homma!

siitä anturista, voi olla veemäinen saada ehjänä kolostaan, voi haljeta sisään, johtoa seuraamalla löytää liittimen. anturin kolo kannattaa hoonata/ putsata, grafiittitahnaa/rasvaa perään ja uus anturi kehiin. maksaa muutamankympin.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8691
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kyllä taitaa olla täälläkin johtojen osto edessä, että pääsee tuon JTD:n eloa ihmettelmään. Tässähän alkaa taas ihan harrastamaan, kun on jo monen monta vuotta ajellut tylsillä perhekipoilla, joille ei ole itse tarvinnut tehdä, muuta kuin tankata.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Kyllä kait 156:n ikäisen italoauton pitäminen tulis helvetin kalliiks, jos ei itsellä olis koodien lukemiseen soveltuvia vehkeitä... 8)
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2336
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Jakke kirjoitti:Kyllä kait 156:n ikäisen italoauton pitäminen tulis helvetin kalliiks, jos ei itsellä olis koodien lukemiseen soveltuvia vehkeitä... 8)
Riippuen vuosimallista tietenkin. '98 vuoden italiano voi olla melko eri kunnossa kuin esim. viimeiset yksilöt vuodelta '05.
Eikös sportwagoneja tehty viela pidempaan?
Kuva

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

Tutkiskelin tuota seleni manuskaa kun piti öljyjä ostella, vaihto tilavuudeks oli 2.0 ts selelle 5,9 l mikä on sama kun 2,5 v6 kun taas tavalliselle 2.0 ts:lle 4,4 l, onko noissa 2 l ts koneissa tosiaan tuollainen ero?

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Mulla lukee ohjekirjassa 6,4l :shock:

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

^^Kyllä se 4,4 on oikea.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^noh, hemmetti, sithän mulla on litra puolitoista seuraavaa kertaa varten, kilsoja kumminkin tulee sen verran äkkii et sit keväällä viimestää :)

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

willez kirjoitti:Mulla lukee ohjekirjassa 6,4l :shock:
Ilmankos sitä öljyä menee mulla reilusti tikun mukaan, vaikka tarkasti mittakannulla kaataa.
Auton on siis rampilla loivassa takakenossa, joten tasamaalla vasta katson tikkua.
5 dl on siis n. puoli senttiä öljytikun max viivan päälle..

Avatar
jeQQ
Viestit: 4378
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): 1750 Berlina, Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Jesjesjes.

Varmaa tapaa varmistaa, mikä vetonivelistä / onko edes vetonivel rikki? Pitää aivan paskana olevan vetarin kaltaista rutinaa satunnaisesti liikkeelle lähtiessä. Täyskäännöksessä ei rutise, joten oletan sisempää murrosta? Aber kumpi, ei huvikseen molempia vaihtaisi. Onko muuten erikoinen homma?

Vai onko tuolla alustassa jotain, mikä voisi kyseisenkaltaista rutinaa aiheuttaa? ABS-antureistahan joku on rikki, voiko absit aiheuttaa samankaltaista ääntä? Eihän toi anturi mitenkään pääse nappaamaan abs kehään kiinni..?

Avatar
alezi
Viestit: 70
Liittynyt: 05 Maalis 2012, 16:35
Car(s): Ex: 156 JTS -02
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alezi »

Mikäs osa kytkimestä pitää vinkuvaa ääntä? Kylmällä koneella kun antaa vähänkin kaasua niin alkaa kytkin pohjassa kuulumaan hieman samalainen ääni kuin luistavasta laturinhihnasta. Aluksi epäilinkin hihnaa, mutta huomasin, että kuuluukin vain kytkin pohjassa.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2336
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

alezi kirjoitti:Mikäs osa kytkimestä pitää vinkuvaa ääntä? Kylmällä koneella kun antaa vähänkin kaasua niin alkaa kytkin pohjassa kuulumaan hieman samalainen ääni kuin luistavasta laturinhihnasta. Aluksi epäilinkin hihnaa, mutta huomasin, että kuuluukin vain kytkin pohjassa.
Itsella sama homma. En lahde ajamaan heti kylmalla autolla vaan odotan noin minuutin jotta kytkin hiljenee ja ohjaustehostinkin lampenee edes hieman.
Kuva

Vastaa Viestiin