Alfa GT

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Alfa GT

Viesti Kirjoittaja PK »

Tulipa vaihdettua vanha 156 vähä tuoreempaan Alfa GT:hen. Mahtava auto ajaa ja heti koeajossa tuntui Alfalta! Mutta mikähän vitun johto tulee pelkurin puolelta keskikonsolista ? Liitin on ihan kuin Ipadin tai muun tabletin latausliitin ??? Vai onko se jonku tollon viritelmä ? :crazyeyes:
Bensahan tolle maistuu... mutta on se mieletön kärry ajaa. Vaihtaminen on vähä työlästä... mutta muuten. Kone on 2.0 JTS. Kertokaapa muut GT- miehet ajatuksia autosta. Kiitos!

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Voisin veikata, että siihen on asennettu adapteri, jolla saa liitettyä esim. iPodin alkuperäiseen radioon. Minulla oli 147:ssa samanlainen.

Avatar
lerppu
Viestit: 5952
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Ajatuksia: Jos normialusta, hieman taipumusta kovemmassa ajossa ristikkäin keinumiseen, suositan päivitystä. Todella nätti päältä, mutta raideleveys kapeammilla tassuilla kummallisen näköinen - vanteilla suosittelen korjaamaan, tosin halpa ratkaisu spacereiden kanssa toimii hämmästyttävän hyvin ja vaikka jousitusgeometria tästä tempusta hieman suunnitellusta muuttuu, niin itselläni ajettavuus jämäköityi ja suuntavakavuus parani.

Äänimaailma muuttuu vakiota paremmaksi laittamalla putkea uuteen uskoon. Jos sattumalta olet vakioröörillä auton hankkinut. Tehoja tästä ei tietenkään tule yhtään lisää, mutta hauskempi päristellä!

Älä käy radalla. Tulee paha mieli JTS:n tehojen suhteen. Ja jarrujen rajoitteet hyppäävät silmille (myönnettäköön, että olin halpispaloilla ja vanhoilla nesteillä liikkeellä). Hmm... Katso että jarruissa on hyvät palat ja nesteet tuoreet!

Ikkunat jäätyvät talvella, ei haittaa. Bensakorkki ei jäädy, joka on kyllä hyvä juttu. Peruutustutka ja pyyhinautomatiikka ovat omassani paholaisen riivaamat, suosittelen tuntemaan yhden nuoren ja yhden vanhan papin manausta varten.

Siinäpä ne oleellisimmat, nyt vaan kovaa ajoa (kaupungissa kakkua palaa aina yli kympin, tod. näk. lähemmäs 11, maantiellä menee 8 litraan). Ainii, muista vaihtaa öljyjä usein ja vahdi pinnan tasoa. Itsellä ei vajene, mutta on kuulemma mahdollista.

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja PK »

Okei... mites toi hihnanvaihto, pitääkö kone irrottaa ja mitä maksaa ? Tossa on 225 renkaat valmiiksi. Mä taas pidän hiljasesta äänestä että...
Mulla ilmeisesti vie öljyä koska oli puolivälissä... ellei joku idiootti oo täyttäny sitä vaan 4 litraa..., ostin litran 10w-60, tingitty hinta 15 ekee... 4 l jotain 75 euroa =D Käytätkö sä mitä öljyä ?
No se on kiva jos tankki ei jäädy.... 156:ssa käytin aseöljyä niin vaihtelevasti aukes tankki =D

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Onneksi olkoon! Minkä myynnissä olleen yksilön ostit? Busso on tietysti Busso, mutta tykkäsin kovasti edellisestä JTS:kin. Ajofiilis on hyvä joka tapauksessa.

Mulla ei ole kummassakaan GT:ssä ollut ikkunoiden kanssa ongelmia, mutta se tankinluukku on tykännyt jäätyä molemmista.

Keskikonsolin piuha saattaa olla myös jonkun navikaattorin johto - ota se pois. :-D
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
lerppu
Viestit: 5952
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^^Älä täytä JTS:ää liian täyteen öljyä, ei hyvä suoraruiskukoneelle! Tässä moottorissa tikun yläraja on oikeesti yläraja. Öljyistä monet vannoo 10w-60 öljyn nimeen. Itse oon vaihtanu 5tkm välein 5w-50 sisään. Toimii, ei kuluta öljyä. Kai perusteet tuon 10w-60 öljyn käytölle on vähän samansuuntaiset kuin tuon ylitäytön välttämisenkin suhteen, eli JTS karstoittuu herkästi imupuolelta, kun ilman mukana ei tule bensaa kökköjä liuottamaan. Monet luottaa siihen, että paksumpi litku ei pääse imupuolelle kylään.

Jos haluat öljyjen kanssa olla uber-varma, laita vaan 10w-60. Itse pyrin pitämään öljyt freshinä, ei ongelmia, 19kk ja 17 tkm takana...

Mulle tulee Alfaan kilsoja aika vähänlaisesti, mutta oon kyllä ehtinyt vaihtamaan hihnan. 110tkm tuli 4 tonttua sitten täyteen, laitatin öljyjen ja suodattimen kanssa nokkahihnan, vesipumpun ja apuhihnat. Yhteensä laskua oli 730 eur koko lystistä. Huoltokirjan mukaan oli 1. hihna vaihdettu 60tkm, mutta mieluummin vaihdan hihnan 10tkm liian aikaisin, kuin metrin liian myöhään... (60 tkm vaihtoväli.)

GT:n hyvä puoli on, että se voi palvella myös käyttöautona. Tällöin hiljaisuus ja mukavuus alustan suhteen varmasti nousevat korkeampaan arvoon. Istuinten nahkaa on hyvä käsitellä, kiillottuu muutoin aika vikkelästi.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^ja^^Jeps. Kohtalonveljiä kompaten, GT on hieno auto ja varsin vähävikainen. Minulla on ollut vain kaksi auton tekniseksi viaksi laskettavaa ongelmaa: airbag:ien ohjausyksikkö hajosi ja piti uusia sekä kytkimen työsylinteri piti uusia. Muuten vain normaalit huollot.

Bensaahan tuo Busso vie kaupungissa ihan p*rkeleesti, vaikka ei revittelisikään. Toisaalta, tasaisessa maantieajossa sen saa menemään yllättävänkin pienellä (ennätys 7,7 l/100 km mitattuna), jos siis haluaa.

GT tarjoaa mielestäni hyvin paljon autoa kohtuurahalla.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja PK »

Ai niin - tää on eka ilmastoitu autoni, mutta eräs ystävällinen sielu tiesi kertoa että tästä on räjähtänyt ilmastoinnin kenno... mitäs siitä seuraa ? Lämpöä kyllä tulee. Tottahan autokauppa korjaa sen jos alan itkeä, mutta mää en välitä ilmastoinnista ollenkaan. Vittu sen kerran kun on hellettä niin saa olla ! :-D

Avatar
Nikodemus
Viestit: 233
Liittynyt: 19 Syys 2011, 15:13
Car(s): 156 V6
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja Nikodemus »

PK kirjoitti:Ai niin - tää on eka ilmastoitu autoni, mutta eräs ystävällinen sielu tiesi kertoa että tästä on räjähtänyt ilmastoinnin kenno... mitäs siitä seuraa ? Lämpöä kyllä tulee. Tottahan autokauppa korjaa sen jos alan itkeä, mutta mää en välitä ilmastoinnista ollenkaan. Vittu sen kerran kun on hellettä niin saa olla ! :-D
~~
Se kenno voi siis vuotaa, jolloin kylmäaineet ovat karanneet ja ilmastointi ei siis toimi.
Kennon uusinta ei välttämättä hirveitä maksa, muistaakseni mulla se oli ~300 paikkeilla asennettuna, tilattuna ja vielä 2 vuoden takuulla, joten kannattaa laittaa kuntoon. Säilyy nahkapenkitkin parempana. :wink:
Viva la Italia

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

PK kirjoitti:... mutta mää en välitä ilmastoinnista ollenkaan. Vittu sen kerran kun on hellettä niin saa olla !
Aika sissi oot. Viime kesänä ajoin muutaman kerran Ducatolla jossa ilmastointia ei ole - heikko olo tuli nopeasti, vaikka hellettä ei ollutkaan. Ei ilman (toimivaa) ilmastointia pysty elämään, kun siihen tottuu.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Kuskinpuoleinen kromilista oli lähtenyt tuntemattomasta syystä kävelemään, joten oli tietysti pakko irroittaa toinenkin. Noita ei käsittääkseni ole ollut kuin viimeisimmissä blackline-malleissa, eli ovat siis edellisen omistajan jälkiasentamat. Pystyn kyllä hyvin elämään ilmankin, mutta toisaalta voisi hommata uudetkin blackline-peilinkuorien kera. Mistähän mahtaisi saada?
Liitteet
Lista.JPG
Lista.JPG (89.58 KiB) Katsottu 5883 kertaa
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja PK »

Joo noi penkit, mitäs ihmeen mokkanahkaa tai apinannahkaa ne onkaan ja millä aineella ne hoidetaan ? Siis pakko taas todeta ku äsken ajoin Elielin parkkihalliin Hesassa, niin pelkkää volvoa, mersua, skodaa, bemaria siis järkyttävää massaa... ja sitte mä. Hyvin selkeästi näkyy se että Suomen 3 miljoonasta autosta vaan kuutisen tuhatta on tätä meidän merkkiä... :-D

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Ihan perinteistä nahanhoitoainetta noille penkeille syötetään.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Hannu
Viestit: 45
Liittynyt: 11 Syys 2012, 21:27
Car(s): Giulietta 1.4 MA -12, Ex-GT JTS -05
Paikkakunta: Raisio

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja Hannu »

Niin, jos vaihde jumittelee, siirtonivelien purku ja putsaus auttaa. Vaihdevaijeri on snadisti arvokas.

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja PK »

Niin joo mulla on musta sisustus että se ei ole sitä perinteistä nahkaa vaan oisko sitteki joku kangassekoitus.... itse vaihteisto ei jumittele vaan esimerkiksi kakkoselta kolmoselle vaihdossa pitä keppiä viedä kovasti oikealle että menee vaihde päälle ja taas vitoselta kolmoselle vaihtamisessa pitää heittää keskiasennosta siis hirveen laajat liikkeet. Tai siis se keppi ei ole kovin jämäkkä vaan "lerppu" ; )

Hannu
Viestit: 45
Liittynyt: 11 Syys 2012, 21:27
Car(s): Giulietta 1.4 MA -12, Ex-GT JTS -05
Paikkakunta: Raisio

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja Hannu »

No, tuota tarkoitin, oli juurikin sama vika :( Ja vitoselta -> neloselle. Kuten sanottu, käytin autoa paikallisessa pajassa ja pari ukkoo teki muutan tunnin töitä vaihteen siirtonivelien kanssa (ahdas paikka yllättäen). Mut jo pelittää ! Tiedä kuinka kauan ?

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja PK »

Vittu ku ite ei ole mikään tekniikan nero niin onneks on tää saitti... toivottavasti ei vaihdekeppi jää käteen....

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja zzs »

Nikodemus kirjoitti:
PK kirjoitti:Ai niin - tää on eka ilmastoitu autoni, mutta eräs ystävällinen sielu tiesi kertoa että tästä on räjähtänyt ilmastoinnin kenno... mitäs siitä seuraa ? Lämpöä kyllä tulee. Tottahan autokauppa korjaa sen jos alan itkeä, mutta mää en välitä ilmastoinnista ollenkaan. Vittu sen kerran kun on hellettä niin saa olla ! :-D
~~
Se kenno voi siis vuotaa, jolloin kylmäaineet ovat karanneet ja ilmastointi ei siis toimi.
Kennon uusinta ei välttämättä hirveitä maksa, muistaakseni mulla se oli ~300 paikkeilla asennettuna, tilattuna ja vielä 2 vuoden takuulla, joten kannattaa laittaa kuntoon. Säilyy nahkapenkitkin parempana. :wink:
Joo, eli oli ilmastoinin kennon ylätulppa oli lähteny irti räjähtäen... Kylmäaineet pihalle ja ilmastointi siten kaput --> jälleenmyyntiarvo -1000e. Lupasivat kyllä laittaa tuon ilmastoinnin kuntoon ennen myyntiä, kun kävin hieromassa kauppoja... Samoin sen vaihdevaijerin putsauksen lupasivat hoitaa. Jännä ettei sitten PK:lle kertonu. :shock:

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja PK »

Tänään just oli Ylen sivustolla juttu että suomalaisen tähtihetkiä on ku pääsee huijaamaan autokauppiasta... ehkä autokaupatkin koittaa tehdä samaa asiakkailleen ;)

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja PK »

Joku apina on pölliny tästä suomenkielisen käyttöoppaan eikä ole ollut aikaa opiskellan amerikankielistä, niin GT-miehet missä vitussa tässä autossa on öljynsuodatin ja sitte missähän kohtaa ratissa on äänimerkki, on tää niin saatanan ihmeellinen (erilainen ku 156) :lol:

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja mml »

Cuore Sportivo kirjoitti:Kuskinpuoleinen kromilista oli lähtenyt tuntemattomasta syystä kävelemään, joten oli tietysti pakko irroittaa toinenkin. Noita ei käsittääkseni ole ollut kuin viimeisimmissä blackline-malleissa, eli ovat siis edellisen omistajan jälkiasentamat. Pystyn kyllä hyvin elämään ilmankin, mutta toisaalta voisi hommata uudetkin blackline-peilinkuorien kera. Mistähän mahtaisi saada?
Naisilta voi joskus tsägällä saada, autonosista on yleensä joutunu maksamaan...

Tuolta löytynee: http://www.alfastumper.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

mml kirjoitti:Naisilta voi joskus tsägällä saada...
Helppo tulla tänne vittuilemaan, kun tiedät varsin hyvin, ettei mulle kukaan anna.
Tuolta löytynee: http://www.alfastumper.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
En löytänyt niitä peilinkuoria?
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja mml »

^Katos, ovat hävinneet listalta, ennen oli peilinkuoriakin. :oops:

Alfisti.netissä näyttäis olevan mattakromisia (Original AR Ersatzteil).
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Hannu
Viestit: 45
Liittynyt: 11 Syys 2012, 21:27
Car(s): Giulietta 1.4 MA -12, Ex-GT JTS -05
Paikkakunta: Raisio

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja Hannu »

Uskomatonta miten öljykorkki jumittaa ? siis tosi vaikea avata, olisko jotain selitystä ?

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^^ Ne on ihan jees. Tilaa mulle sellaset. :mrgreen:
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^ :mrgreen:

Paitövei, tilasin tänään klo 14 uudet lattiamatot tuolta alfastumperista - äsken tuli ilmoitus, että paketti on postitettu :shock:
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

vto
Viestit: 128
Liittynyt: 10 Maalis 2011, 16:55
Car(s): Giulietta JTDm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja vto »

Näin perjantain kunniaksi vähän vähemmän teknistä spekulointia GT:stä
http://www.youtube.com/watch?v=9URq5dre ... re=related

Mulla ei kyllä ole onnistunut vielä toi "neljä naista kyydissä" -tavoite.

Mutta muuten, mulla ei ole mitään negatiivisia kokemuksia GT:stä. Yhden tulpan oon vaihtanu, se on se ainoa normaalista öljynvaihdosta poikkeava operaatio.

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja PK »

No näin viikon vanhana omistajana on pakko todeta että en voisi olla tyytyväisempi. GT on huippu! :-D

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ GT:tä on vaikea vaihtaa enää muuhun nyky-Alfaan. Edellinen meni lunnaiksi '07, sen jälkeen oli pari muuta ennen nykyistä GT:tä. Aina noita katseli... tästä hintaluokasta on mahdotonta löytää paremman näköistä (ja tuntuista) autoa.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Itse tuli hommattua GT vuonna 2007, sen jälkeen on tullut ajettua 150 tkm.


Erittäin tyytyväinen olen autoon ollut vaikka paljon on "huollettu" autoa kyseisenä aikana.
Nyt auto on jo eläkkeellä ja on jo toista kesää enää kesäautona, tulevaa klassikkoa en myy koskaan jos ei ole pakko.Kesää odotellessa... 8)

Avatar
Janski
Viestit: 25
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 02:21
Car(s): GT (2010-2015)
159 (2015-2018)
Giulia Veloce (2021-)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja Janski »

Itse olen omistanut GT:n 2,5 vuotta, noin 50tkm. Tuona aikana auto on palvellut loistavasti. Ajotuntuma on loistava, ja joka kerta kun lähtee ruudusta liikkeelle, naamalla on typerä hymy. Autolla on ajettu nyt reilu 120tkm (2.0 jts), jonka aikana olen joutunut vaihtamaan takalevyt ja palat, käsijarruvaijerit, vasemman ylätukivarren, sekä säätämään vähän ajovaloja. Lisäksi liikkeen piikkiin uusittiin aikanaan syyläri. Pellit ovat hyvät, mutta lattian ruostesuojaus tosi paska. Pinnoitteen alle menee kosteus, joten katsoin parhaaksi hiekkapuhalluttaa ja suojata pohjan Finikorilla. Tämä kannattaa tehdä, jos autosta todella pitää ja aiko säilyttää sen vähän pidempään. Ajan autolla työmatka-ajoa ympäri vuoden. Monikäyttöisyytensä ansioista olen myös tehnyt autolla 2 muuttoa. Viimeviikolla ilmeni jäähdyysnesteen vuotoa moottorin etupuoleisesta muovikotelosta, sekä lievää ja hetkellistä käyntiä kolmella pytyllä pakkasella, joten pajalle se on taas mentävä. Huoltoon on kulunut 2,5 vuodessa 2500 e öljynvaihtoineen, joka on mielestäni varsin kohtuullista. Ovien jäätymisen ehkäisee laittamalla tiivisteisiin silikonia. Tankin kanssa ei ole ollut koskaan ongelmia. Myös surullisenkuuluisa MCSF on loistanut poissaolollaan. En vaihda autoa pois mistään hinnasta, on se niin kaunis ja hyvä ajettava! 8)

EDIT:

Kylmäkäyntiongelmat selvisi.. Huolto epäilee, että edellisen omistajan aikaan rikki mennyt, ja sittemmin vaihdettu syyläri on aiheuttanut jäähdytysnesteen vähenemisen ja kone on päässyt jossain vaiheessa kuumentumaan liikaa.
Kannen tiiviste on vaurioitunut, jolloin yhteen sylinteriin kerääntyy kylmällä pikkuisen kosteutta.. tiiviste on nyt vuotanut hieman jo 2,5 vuotta, ja pahentunut siis vasta nyt.

Vaurio on onneksi ilmeisen vähäinen, koska asia ei millään muulla tavoin tullut ilmi. Koneen etupuoleinen muovikotelo (jäähdytyksen) meni myös rikki liiasta paineesta, jonka kannentiivisteen pettäminen on aiheuttanut. Terveiset siis edelliselle omistajalle!! :bad-words: Onneksi remppa on mielestäni suht edullinen ja hihnanvaihto ajankohtainen juuri nyt, jolloin samoilla lämpöisillä hoitavat senkin alta pois. Ylimääräistä maksettavaa koko lystistä tulee siis noin 700-900e. Tämän jälkeen vehje on taas entistä ehompi.
Viimeksi muokannut Janski, 12 Marras 2012, 21:58. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
"What the hell do you know about surfing? You're from goddamned New Jersey!!"

Avatar
palkus
Viestit: 5475
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja palkus »

^se moottorin etupuoleinen "kotelo" ei ole ikuinen, joten menee vaihtoon (jos ei nyt sitten vain ole klemmari löysässä. Ja sitten tuo hetkellinen käytihäiriö johtuu tod.näk puolasta, puolat saa jollain aikavälillä vaihtaa kaikki.

Avatar
lerppu
Viestit: 5952
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Jopas täällä hehkutetaan! Toki olen itsekin tyytyväinen. Varsinkin vastineeseen rahalle. Samalla hinnalla ei saa mitään yhtä kiinnostavaa! Toki, jos voisin mennä pari vuotta taaksepäin, kyttäisin itselleni sopivan Busson. Jotenkin istuu vaikeasti ajatus vaihtaa GT JTS GT Bussoon...

Lisäkritiikkinä mielestäni GT on todella herkkä vanteiden suhteen. Mutta tästä olen jo avautunut toisaalla.

Vaikea on tosiaan löytää kiinnostavampaa Alfaa, ehkä Brera - ehkä. Mikäli nopeasti ei tapahdu uusien Alfojen rintamalla jotain mullistavaa, seuraava auto on 911. Toki pidän GT:stä kovasti, mutta tehonpuute ärsyttää ja vanneinvestoinnit eivät houkuta!

Hieman suhtauden varauksella ajettavuuden hehkutuksiin - itselleni JTS:n vakioalusta ei tehnyt suurensuurta vaikutusta. Palikat oli kyllä ihan kunnossa. Olenko ostanut aikoinaan Suomen ainoan vakioalustaisen GT:n?

-Älkää ottako tätä pottuiluna, ymmärrän toki, että monet ovat hankkineet auton hieman enemmän jokapäivän kulkineeksi ja kaipaavatkin täten enemmän mukavuutta alustalta. Onneksi jälkimarkkinoilta löytyy touninkipalikoita (ja tietenkin Alfa-yhteisöstä käytettynä) muokata autoa mielensä mukaiseksi!

Kaunishan se pentele on!

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

lerppu kirjoitti:Vaikea on tosiaan löytää kiinnostavampaa Alfaa, ehkä Brera - ehkä.
Mä vaihdoin Breran perhe-version (159 3.2 Q4) GT:hen. Neliveto on nannaa, ja se toimii Alfassa uskomattoman hienosti. Kaikessa muussa (fiiliksessä) GT (Busso) hakkaa Breran/159:n 6-1 - omasta mielestäni, siis. Toki Brerakin on hieno; ulkonäkö on ihan jees ja tietysti neljä vetävää pyörää on iso plussa (etuveto-versioita en viittis edes koeajaa). Se ei kuitenkaan ole kovinkaan urheilullinen (GT:n verrattuna) ulkonäöstään huolimatta, eli itse en olisi valmis ainakaan välirahaa maksamaan. Talviautoksi ehkä sitten, kun pinkka on kunnossa. :-D

939 Spider onkin jo sitten toinen juttu, vaikkakin lienee samanlainen läskivankkuri tuntumaltaan kuin Brerakin. Se on kuitenkin aivan saatanan kaunis avo, erityisesti oikeilla väriyhdistelmillä. Mutta hintakin on vähän eri, kuin GT 3.2:lla.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^^Veikkaan että kun kävisit Busso GT:tä ajamassa niin kyllä se ihan mahdollinen vaihtoehto olisi :wink:

Avatar
lerppu
Viestit: 5952
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Uskon tosiaan että Bussolla GT on oleellisesti parempi. Vaihtamishaluja hillitsee oman kulkineen ainakin tämän hetkinen hyvä käyttökunto. Muistelen 10v takaisia aikoja, kun olin laittanut (häpeällinen "nopeat ja raivokkaat"-vaihe) oman Celican :oops: "hienoksi" mutta havittelin vaihtoa nelikkoturboon. Kävin hieromassa kauppoja GT4:seen - oli toki ihan nopsa, mutta tuntumaltaan ja kunnoltaan niin vakiokuosinen, että ei riittänyt perusteluksi vaihtoon. Toki tämän jälkeen on paljon vettä virrannut Vantaassa, ehkä olisin nykyään viisaampi. Varsinkin kun tuo JTS on luonteeltaan enemmän käyttökone kuin (älkää kivittäkö liian kovaa) yllä jo verrokkina ollut 3S-GE. Ja ei tarvitsisi hönkiä föönin kanssa (en tykkää, vaikkakaan en ole omistanut kuin 2 puhaltimella varustettua autoa - ei toki oo ollu myöskään isommista vapareista kuin 2 kutosta ja 3 kasia).

Ehkä jos tipahtaisi oikean värinen Busso (musta) hyvällä sisustalla (punainen - ajeltu, ei karvajakkaroita) ja pienillä kilsoilla pääkaupunkiseudulla autoliikkeessä myyntiin, niin kävisin kokeilemassa. Ja en ostaisi, kun hyvistys olisi naurettava ja väliraha liian suuri... Ihan tosissaan: I feel I'm stuck, and it's not such a bad thing!

Nelivetoa en kyllä väkisin tarvii, kun on toi Jeeppi niinkuin sitä varten hankittuna ('10 Patriot). Eihän se ihan puristinen nelikko ole, mutta riittävän lähellä mun tarpeisiin! Lisäksi kyllä Breran hinta on liian lähellä 966 Carrera nelosia, joten vaikkakin Itskuille oon lämmennyt, niin teutoneissakin jotain hyvää on (Porsche, varauksin Mese). 966 menis kyllä ihan pelkästää kääntyvillä etupyörilläkin... Hmm, kerettisyys lienee paikallaan lopettaa, ja todeta että fanitan hirmusti GT:tä! Kiitokset myös kuvailuista 159 johdannaisten ajo-ominaisuuksiin liittyen!

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja PK »

Joo-o... on palvelu taas huipussaan. Korjaamo ei tienny mistä saisi varaosana ilmastoinnin kennoa Alfa GT:hen paitti alkuperäisenä ... itekään en löytänyt tässä työn huiskeessa. Joten kuka tietäs mistä sais tilattua räjähtäneen kennon tilalle uuden.... ?

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5375
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

PK kirjoitti:Joo-o... on palvelu taas huipussaan. Korjaamo ei tienny mistä saisi varaosana ilmastoinnin kennoa Alfa GT:hen paitti alkuperäisenä ... itekään en löytänyt tässä työn huiskeessa. Joten kuka tietäs mistä sais tilattua räjähtäneen kennon tilalle uuden.... ?
mikä moottori? esim. tuolta:

http://www.ebay.de/itm/KONDENSATOR-KLIM ... 483wt_1294" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja PK »

:shock: mitähän jumalauta tarkoittaa kun kilometrimäärä ja trippimittarin valot alkoivat vilkkumaan ?????

Siis nää itse luvut !

Avatar
Janski
Viestit: 25
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 02:21
Car(s): GT (2010-2015)
159 (2015-2018)
Giulia Veloce (2021-)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja Janski »

lerppu kirjoitti:Jopas täällä hehkutetaan! Toki olen itsekin tyytyväinen. Varsinkin vastineeseen rahalle. Samalla hinnalla ei saa mitään yhtä kiinnostavaa! Toki, jos voisin mennä pari vuotta taaksepäin, kyttäisin itselleni sopivan Busson. Jotenkin istuu vaikeasti ajatus vaihtaa GT JTS GT Bussoon...

Lisäkritiikkinä mielestäni GT on todella herkkä vanteiden suhteen. Mutta tästä olen jo avautunut toisaalla.

Vaikea on tosiaan löytää kiinnostavampaa Alfaa, ehkä Brera - ehkä. Mikäli nopeasti ei tapahdu uusien Alfojen rintamalla jotain mullistavaa, seuraava auto on 911. Toki pidän GT:stä kovasti, mutta tehonpuute ärsyttää ja vanneinvestoinnit eivät houkuta!

Hieman suhtauden varauksella ajettavuuden hehkutuksiin - itselleni JTS:n vakioalusta ei tehnyt suurensuurta vaikutusta. Palikat oli kyllä ihan kunnossa. Olenko ostanut aikoinaan Suomen ainoan vakioalustaisen GT:n?

-Älkää ottako tätä pottuiluna, ymmärrän toki, että monet ovat hankkineet auton hieman enemmän jokapäivän kulkineeksi ja kaipaavatkin täten enemmän mukavuutta alustalta. Onneksi jälkimarkkinoilta löytyy touninkipalikoita (ja tietenkin Alfa-yhteisöstä käytettynä) muokata autoa mielensä mukaiseksi!

Kaunishan se pentele on!
^^ Tässä tullaankin juuri siihen, että ajettavuus on mielestäni loistava, alustan ollessa samalla mukava jokapäiväiseen ajoon. Itse en mistään hinnasta vaihtaisi jäykemmäksi / matalammaksi, koska auto on ympärivuotisessa ajossa. Jopa tuolla vakioalustalla keula menee sen verran alhaalla, että laitetta voi käyttää Helsingissä lumiaurana vittumaisimpaan vuodenaikaan. :-D

Ja GT tarkoittaa "Gran Toureria", mukavaa sporttisen oloista pitkänmatkan kulkupeliä, ei urheiluautoa.. vaikka Bussona se alkaa jo tosissaan lähentelemään tuota jälkimmäistä määritelmää.
"What the hell do you know about surfing? You're from goddamned New Jersey!!"

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja PK »

Siis helvetti. Eikö kukaan tiedä mitä toi mittarilukeman vilkkuminen tarkoittaa ? :crazyeyes:

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Johonkin canbus ongelmaan toi vilkkuminen viittaa. Näin luin brittifoorumilta. Pitäis saada kuitattua pois vikakoodinlukijalla. Onko akku missä hapessa?

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja PK »

Canbus...? Sama suomexi.. ? Tuoreen näköinen akku tossa on kyllä. Onkohan tässä GT:ssä mitään resetointia ? Auttaskohan se maajohdon irrottaminen mihinkään... ? Edelleen täysin tyytyväinen tähän pirssiin :-D

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ Etkös sä sen juuri (autoliikkeestä) ostanut? Sinuna kävisin liikkeessä neuvottelemassa ongelmista.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja PK »

Joo-o... no siis eilen kun noi lukemat alkoi vilkkumaan niin samantien puhalluslämpötila kylmeni, ulkolämpötilan mittari lakkas näyttämästä ja sähkötoiminen takaluukku ei suostu aukeamaan... et toi canbus on joku saatanan elektroninen systeemi, joka otti jostain porot nokkaansa... lämpöä tulee vaan kunnolla ku pistää puhaltimen HI - asentoon, siis lämpötilan. Mutta edelleen... loistava ajettava!!!! :lol:

Avatar
lerppu
Viestit: 5952
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Janski kirjoitti: Jopa tuolla vakioalustalla keula menee sen verran alhaalla, että laitetta voi käyttää Helsingissä lumiaurana vittumaisimpaan vuodenaikaan. :-D
...Viimetalvena...

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^^rauhoitu, hyvä mies.

Minulla GT kiukutteli pari vuotta sitten juuri tuolla tavalla; syynä oli kuskinpuoleisessa ovessa oleva moninapaliitin, jonka kosketuspinnat olivat kostuneet/hapettuneet. Irrotin liittimen ja puhdistin molemmat liitiimen osapuolet CRC Eletronic Cleaner:lla. Vika poistui eikä ole sen jälkeen vaivannut.

Kokeile tuota näin aluksi.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja PK »

Siis Giancarlo meinaaksää että se vois olla mullakin vaivana.. ? Missä kohtaa se on ? Onko se näkyvillä ? Minkänäkönen se vielä on ... ? Vituttaa olla tällanen kädetön näissä... ois pitäny lähtee amiskaan autonasentajalinjalle.... =D

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

On näkyvillä - kun avaat kuskin oven, se musta liitin on siinä saranoiden vieressä/välissä. Kierrä liitin auki ja suihkuta CRC:tä liitinpintoihin, anna aineen vaikuttaa ja sulje sitten liitin hyvin.

Vika siis VOI olla siinä. Itsellä ainakin oli, ja järkeenkin se kävi - ulkolämpötilan mittari on vasemmassa peilissä, ja se antaa tietoa mm. ilmastointilaitteelle. Vian ollessa päällä, tieto ei mennyt sähköaivoihin, jonka vuoksi mm. lämpötilansäätö meni sekaisin. Samassa liittimessä kulkee myös muuta tietoa, ja tämä taas "selitti" ne muut ongelmat ainakin minun autoni tapauksessa.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja PK »

:-D YES! Giancarlo kiitti vitusti!!! Sehän se juuri oli vikana!!

Vastaa Viestiin