Jarrut hälyttelee 164:ssä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Jarrut hälyttelee 164:ssä

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tuossa kun on tullut muutama kilometri rullattua niin olen huomannut että aikas usein sadekelillä on jarrut hälytelleet.... häly on kuitenkin poistunut itsestään hetken kuluttua.
Nuo hälyvalot jotka ovat syttyneet ovat jarrupalojen loppuminen ja jarrunesteen määrä.
Itse päättelin että nuo jarrupaloille menevät piuhat (jotka ovat katkaistu molemminpuolin) ovat menneet kosteudessa oikosulkuun ja näin on syttynyt varoitusvalo, mutta sitten aloin ihmetteleen että miksi jarrunesteen määrän valo on syttynyt samaanaikaan ja häipynyt samaanaikaan :roll:
Nesteitten määrä on ok. Osaisiko joku kertoa mistä moinen johtuu?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11248
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eikös jarrupalojen varoitusvalon yhteydessä syty myös se "jarrujen yleishälytys", joka taitaa hoitaa jarrunesteen määrästäkin varoittamisen. Eli noin sen kuuluukin olla.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
pulukka
Viestit: 251
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:51
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja pulukka »

Mulla hälytteli omassa -89 TS:ssä palaneen jarruvalon (se stop -tekstillä varustettu varoitusvalo, olikohan se niin) & nesteen määrän varoitusvalo poljinta painettaessa. Lopulta ne paloivat koko ajan. Samalla huomasin että jarruvalot eivät pala enää ollenkaan silloin kun varoitusvalot palavat. Vika löytyi jarrupolkimen anturista, joka oli ottanut iskua. Korjaantui avaamalla anturi ja putsaamalla/säätämällä sen sisuskalut. Kurkkase onko kapine & siihen menevät johdot kunnossa -saattaisi kenties aiheuttaa tuommoisia oireita... :?
Voi perkele sentään näitä rakkineita!

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ookkei.. kiitokset vihjeistä! Melkeinpä veikkaan että kyseessä on juuri tuo jarrupaloille menevien johtojen oikosulku (jos tuon toisenkin valon pitää syttyä samalla)... sillä ainakin tähän asti tuo on ilmennyt vain märällä... täytyy suojata nuo johtojen päät ja kattoo mitä sitten tapahtuu.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kävin tarkistamassa nuo jarrupaloille menevien johtojen päät, ja ne olivat taidolla ja vekottimilla hyvin oikosuljettu, joten näyttäisi ettei tuolla olisi vikaa.
Tuota "Pulukan" mainitsemaa anturia en ole tarkastellut, mutta en usko että ongelma olisi sielläkään sillä vaikka sieltä anturilta tulisikin väärää tietoa niin tuskinpa se sytyttäisi "kuluneiden jarrupalojen hälytysvaloa".
Joten tuleeko mestareilla muita mahdollisia vikapaikkoja mieleen?
Eipä tuo nyt niin kauheeta ole, mutta olisi kiva jos ei auto olisi kuin joulukuusi.

Nyt alkoi sitten taas juuri vaihdettu pitkien valojen relekin sekoileen PRKL! Ja äsken huomasin että juuri maalattu takavalojen ympärystö on alkanut kukkimaan, ja repsikan oven alareuna ja konepellin nurkka jne...
Taidanpa mennä hitsaileen pohjaan muutaman paikan *huokaus* :silly:

Vastaa Viestiin