Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Ainakin viimeisiään vetävä syylari aiheuttaa sen, että kuumana nestepinta on alempana kuin kylmänä. Paine nostaa tilavuutta kun lamellit huonossa hapessa.
Uudella syylarilla pinnan vaihtelu muuttui loogiseksi.

vesikilppari
Viestit: 83
Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesikilppari »

Kyllä se pinta kuumana on selvästi ylempänä kuin kylmänä eli sen suhteen kaikki on normaalia, mutta kun esim. kylmänä seuraapinnan tasoa, huomaa että nesteen määrä vähenee pikku-hiljaa.
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja buctu »

Onko 156 sw:hen olemassa jälkiasennettavia kattokaiteita? Thule, Jetbag ymv. ovat varaosaliikkeen mukaan vain alkuperäisiin pitkittäisiin kattokaiteisiin kiinnitettäviä.
Onko joku hankkinut jälkiasennettavia poikittaisia kattokaiteita mitkä tulee jollain muulla kiinnityksellä kuin tuolla edellämainitulla?
Ilmeisesti alkuperäisenä on joskus saanut?
5900847 Aluminium Roof Bars - Top Line
Saloon and Sportwagon without Longitudinal Bars

5901062 Fabbri Aluminium Roof Bars - Medium Line
Saloon and Sportwagon without Longitudinal Bars

5901402 Fabbri Aluminium Roof Bars - Medium Line
Sportwagon with Longitudinal Bars
Kuva

Ja siis ei ole tyhmiä kysymyksiä on vain tyhmiä kysyjiä. Varaosanumerolla löytyi toiset Italiasta hintaan ~370€ ja toiset ~208€ Puolasta.
"Too much ain't enough"

Avatar
alezi
Viestit: 70
Liittynyt: 05 Maalis 2012, 16:35
Car(s): Ex: 156 JTS -02
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alezi »

http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :6144.html" onclick="window.open(this.href);return false; Itsellä tuollaiset sedanissa, en kylläkään tuolta ostanut vaan käytettynä löysin.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4357
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^Samat kiinni täälläkin FL Sw:ssä, ja ovat oikein asialliset telineet. Pistä ostoilmoitus niin voit löytää palstaltakin ( omani löysin täältä käytettynä).

JT
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Niin mistäs ne ohjaustehostajan öljyt yleensä tulee pihalle? Meneekö sieltä letku puhki vai pettääkö letkunkiristin? Hammastanko on märkä öljyn paluuletkun alapuolelta. Meinasin vaan, että selviääkö ihan vaan klemmarin laittamisella vai tarviiko vaihtaa letkukin? Pääsekös tonne helpommin käsiksi ala- vai yläkautta?
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

stinger
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Marras 2011, 20:49
Paikkakunta: Hki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja stinger »

Saako noita ovipahvien kankaalla päällystettyjä palasia irti ilman ovipahvin irrottamista?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

En usko, että ainakaan ehjänä.
Mistä nahkasisusta 156:seen? -ketjussa Maunu kirjoitti:Omaan autoon vaihdoin vanhoihin ovi pahveihin nahkasisustasta vain nahka osat. Nahat olivat kiinni muutamalla sulatetulla muovin palalla.

Helkku
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Maalis 2012, 09:55
Car(s): Alfa Romeo 156 -03 2.0 JTS
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Helkku »

Moro.

Vaihdekeppi päätti heittää heilumaan ja sitä ongelmaa lähdin tutkimaan. Syy selvisi kun sain tiputettua vaihdekepin ”pidikettä” (eli pohjasta tiputettava metallinen laatta, missä on myös käsijarru kiinni) tiputettiin alaspäin. Samainen osa kun täältä löytyvästä thredistä oli rikkoutunut.
Tämä nyt sinänsä ei ole ongelma, osan sain tilattua Autokeskukselta ja on tulossa Euroopasta. Ongelman muodostaa elämää nähnyt pakoputki, joka jo viime katsastuksessa oli hilkulla. Se pitäisi irrottaa ja sitä kun tutkin, niin se ei tule ehjänä pois. Ei ainakaan niin, että se menis enää paikoilleen.

Kyseessä on Alfa 156 JTS.

Kysymys on, että onko kolmas pönttö, takaa päin katsottuna, pohjassa katalysaattori vai vaimennin? Lambdaa en nähnyt siinä kiinni, eikä siitä johtoja lähtenyt. eLearnin ”oppaan” mukaan se on vaimennin, mutta mistään varaosaluetteloista ei tällaista löydy. Samainen opas ei katalysaattorin kohdalta löydä kun ne jotka on kiinni pakosarjassa.
Koitin etsiä pönttöä myös Ebaystä, mutta sieltä tuli vielä enemmän hämmentäviä kohteita esille. Mikäli kyseessä on katalysaattori, onko ideoita, mistä sellaisen saisi kohtuullisen edullisesti?
Ja jos joku osote on, mistä vois saada koko putken edullisesti, niin ehdotuksia otetaan vastaan.
---
Helkku

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Se takaa kolmas pönttö auton keskellä on vaimennin. Mulla se on korvattu suoralla putkella.

Helkku
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Maalis 2012, 09:55
Car(s): Alfa Romeo 156 -03 2.0 JTS
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Helkku »

OK. Kiitos.

Tulee halvemmaks kun pelkäsin.

Mistähän siihen sais uuden? Olettaen että en korvaa sitä putkella.

Ad varaosat väitti, että ei ole olemasa ja Motonetin sivut ei tunnista.
---
Helkku

Alfred Romero
Viestit: 565
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

jknracing kirjoitti:Niin mistäs ne ohjaustehostajan öljyt yleensä tulee pihalle? Meneekö sieltä letku puhki vai pettääkö letkunkiristin? Hammastanko on märkä öljyn paluuletkun alapuolelta. Meinasin vaan, että selviääkö ihan vaan klemmarin laittamisella vai tarviiko vaihtaa letkukin? Pääsekös tonne helpommin käsiksi ala- vai yläkautta?
Ainakin mun täytyi irroittaa liitinputki tangosta ja laitoin väliin 12 cm uutta letkua. Pyöräkotelon kautta ja yläkautta. Imuputki irti ja kaasuläppäkotelo irti. Ei mukava vaihtaa, mutta menee ihan hermoja menettämättä.
Paitsi siinä vaiheessa kun yrittää ruuvata yläkautta putkea takaisin tankoon kiinni ja kuparitiiviste putoaa auton alle noin 250 kertaa..
Esim. Korjakumi Treella ei omannut valikoimissaan tehostinnestettä kestävää letkua, joten laitoin bensaversiota.
Kestää kuulemma 3-4 vuotta, joten voi olla, että parin vuoden kuuttua edessä taas.
Nyt sen sijaan tarvii asennoitua vetarin kumin ja jakopää kikkeiden vaihtamiseen..
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

^^Jos sulla olisi joskus pk-seudulle asiaa, niin itse kävisin tuolla. Paljon on kehuja kuulunut, nuo käsittääkseni vääntävät itte putket, joten eivät ole riippuvaisia siitä mitä katalookissa lukee tai sieltä löytyy. Olen myös käsittänyt, ettei ole edes kovin kallista.

http://www.ristotiittanen.fi/pakoputki.htm

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^tiittasen pajaa käyttäneenä voin sanoa että tosi edullista esim paikkaaminen. se leikkaa putkea pois ja hitsaa uutta tilalle. ainoa huono puoli on se että se hitsaa kaiken. mut ei sillä nyt niin väliä kunhan putki ei oo tukos ja tiivis :)

Helkku
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Maalis 2012, 09:55
Car(s): Alfa Romeo 156 -03 2.0 JTS
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Helkku »

Ei oo valitettavasti mahdollisuutta lähtee pääkaupunkiseudulle. Ja jotenkin haluaisi korvata sen vaimentimen uudelle. Täytyy jatkaa metsästämistä.
---
Helkku

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Helkku kirjoitti:Kyseessä on Alfa 156 JTS.

Kysymys on, että onko kolmas pönttö, takaa päin katsottuna, pohjassa katalysaattori vai vaimennin? Lambdaa en nähnyt siinä kiinni, eikä siitä johtoja lähtenyt. eLearnin ”oppaan” mukaan se on vaimennin, mutta mistään varaosaluetteloista ei tällaista löydy. Samainen opas ei katalysaattorin kohdalta löydä kun ne jotka on kiinni pakosarjassa.
Koitin etsiä pönttöä myös Ebaystä, mutta sieltä tuli vielä enemmän hämmentäviä kohteita esille. Mikäli kyseessä on katalysaattori, onko ideoita, mistä sellaisen saisi kohtuullisen edullisesti?
Ja jos joku osote on, mistä vois saada koko putken edullisesti, niin ehdotuksia otetaan vastaan.
Tuo nettifirma nyt ainakin tunnistaa JTS:n kaikki putkenpätkät, tosin etuvaimentajan toimitusaika 3-4 viikkoa. http://spareto.ee/t/vehicles/alfa-romeo ... ust-system

Yhteen 156 V6:seen tongin netistä pakoputken keskipätkän varaosanumeron (olikohan Bosalin), niin sillä se saatiin tilattua paikalliseen varaosaliikkeeseen vaikka ei niidenkään luettelot sitä tunnistaneet.

Alfred Romero kirjoitti:Ainakin mun täytyi irroittaa liitinputki tangosta ja laitoin väliin 12 cm uutta letkua. Pyöräkotelon kautta ja yläkautta. Imuputki irti ja kaasuläppäkotelo irti. Ei mukava vaihtaa, mutta menee ihan hermoja menettämättä.
Paitsi siinä vaiheessa kun yrittää ruuvata yläkautta putkea takaisin tankoon kiinni ja kuparitiiviste putoaa auton alle noin 250 kertaa..
Elikkä mukavaa pikku remppaa "pohjolan tallissa". :lol: Taidan ensiks pestä sen hammastangon ympärystän ja yrittää tihrustaa tuleeko se öljy pihalle letkun ja putken välistä Ainakin siinä putkessa oli pari milliä kiiltävää pintaa näkyvillä, että vaikuttaa siltä kuin se putki olisi ainakin liikkunut siinä päällä. Jos tästä selviäisi vaan klemmarin vaihdolla.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Helkku
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Maalis 2012, 09:55
Car(s): Alfa Romeo 156 -03 2.0 JTS
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Helkku »

jknracing kirjoitti:
Helkku kirjoitti:Kyseessä on Alfa 156 JTS.

Kysymys on, että onko kolmas pönttö, takaa päin katsottuna, pohjassa katalysaattori vai vaimennin? Lambdaa en nähnyt siinä kiinni, eikä siitä johtoja lähtenyt. eLearnin ”oppaan” mukaan se on vaimennin, mutta mistään varaosaluetteloista ei tällaista löydy. Samainen opas ei katalysaattorin kohdalta löydä kun ne jotka on kiinni pakosarjassa.
Koitin etsiä pönttöä myös Ebaystä, mutta sieltä tuli vielä enemmän hämmentäviä kohteita esille. Mikäli kyseessä on katalysaattori, onko ideoita, mistä sellaisen saisi kohtuullisen edullisesti?
Ja jos joku osote on, mistä vois saada koko putken edullisesti, niin ehdotuksia otetaan vastaan.
Tuo nettifirma nyt ainakin tunnistaa JTS:n kaikki putkenpätkät, tosin etuvaimentajan toimitusaika 3-4 viikkoa. http://spareto.ee/t/vehicles/alfa-romeo ... ust-system

Yhteen 156 V6:seen tongin netistä pakoputken keskipätkän varaosanumeron (olikohan Bosalin), niin sillä se saatiin tilattua paikalliseen varaosaliikkeeseen vaikka ei niidenkään luettelot sitä tunnistaneet.
KIITOS! Hinnat ainakin näyttäs olevan todella edulliset.
EDIT. En lukenut kunnolla.
Viimeksi muokannut Helkku, 15 Helmi 2013, 07:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
---
Helkku

Avatar
*teme*
Viestit: 470
Liittynyt: 08 Touko 2011, 22:28
Car(s): Ex. Mito 1.4TB
Ex.156 V6
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja *teme* »

Osaisko joku kertoo mikä on 156 V6:sen originaali etuputken halkaisija? (ennen haitariosaa)
Tuli hommattua halvalla yks pätkä mut näyttää kovin ohuelta....
Low is a lifestyle

jyskyed
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 00:10
Car(s): 159 TI
156 JTS
Exät:
159 2.2 JTS
2x 156 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jyskyed »

Mistä tulpat 2.0jts? 2004
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

^EIkö noita ihan varaosaliikkeistä saa?

Onko normaalia että tuon JTS:n lämmitys on tehoton? Nollakelillä kun lähtee töistä voi sitä lämmitystä pitää täysillä yli 20 km takki päällä eikä tule kuuma, työmatka lähinnä moottoritietä. Termostaatti on viime keväänä vaihdettu ja lämpömittarin viisari nousee vähän sen "70"-viivan yläpuolelle.

Helkku
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Maalis 2012, 09:55
Car(s): Alfa Romeo 156 -03 2.0 JTS
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Helkku »

Ite tilailin Heikalta tulpat noin vuosi sitten. Oli kohtuullisen halvat. Vertailin sillon myös eBayn hintoja, mutta en oikeen sieltä löytäny samalla hinnalla ja Motonetistä en niitä uskaltanu hakee.
---
Helkku

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Mitä uskaltamista Motonetin tulpissa on, samoja tulppia ne myy kuin kaikki muutkin...

Helkku
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Maalis 2012, 09:55
Car(s): Alfa Romeo 156 -03 2.0 JTS
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Helkku »

En nyt muista mikä tarkempi syy oli. Todennäköisesti sain suositteluna jostain että sieltä ei välttämättä kannata hakee perustulppia ja kyseinen tulppa, minkä tilasin, oli halvempi Heikalta(piti vielä tarkistaa hinnat ennen kun kirjotin).
---
Helkku

Avatar
palkus
Viestit: 5475
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Juu, Heikalla on ollut sopivan hintaisia bkr6ekpa tulppia. Nykyhinnoista ei tietoa, mutta motonetissa nuo eivät ole olleet mitenkään erityisen edullisia.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^mister-auto.fi??? 4 e toimitus ovelle

Avatar
palkus
Viestit: 5475
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^motonetissä sentään 65 senttiä halvempi /kpl :P

Avatar
latzka
Viestit: 90
Liittynyt: 02 Heinä 2010, 21:52
Car(s): 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja latzka »

http://www.sparkplugs.co.uk/

Tuolta tuli joskus V6:n NGK:t tilattua. Edullinen ja nopsasti tuli perille, en tiedä tosin jääkö JTS:n tulpilla yhtä selvästi plussan puolelle.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

missä sijaitsee kampiakselinasento-anturi ja nokka-akselin asentoanturi 2 l ts?? paha homma vaihtaa tarvittaessa?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Itselleni nokan asentoanturi vaihdettiin tessussa jakopään yhteydessä, kun "ei muuten järkeä". Mut olikohan kampuran asentoanturi ihan parkkipaikalla vaihdettavissa ilman kunnollisia työkaluja...? Mielikuva (tarkista jostain ketjusta täällä) olisi jakopään suojakopan avaamisesta ja siitä eteenpäin.

Avatar
Dio Natale
Viestit: 861
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Cebu PH

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

http://s213.beta.photobucket.com/user/i ... 2.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
molex to sata, lose all your data.

Avatar
Dio Natale
Viestit: 861
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Cebu PH

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Startin alla on kampuran tunnistin ja ei tarvitse koskea jakopäähän ollenkaan.Ruskea johto
molex to sata, lose all your data.

Avatar
Dio Natale
Viestit: 861
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Cebu PH

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Meni mallia apparin fillari pois ja sieltä 1 hex auki..näin muistelen tehneeni.
molex to sata, lose all your data.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

ok, kiitos vastauksista. vielä yks kysymys: millaisia oireita aiheuttanut tuo kampuran asentoanturi ?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kampuran tunnistimen tullessa matkansa päähän auto lähtee huonosti tai ei ollenkaan käyntiin. Käynnistyttyään kyllä pelasi ainakin mulla normaalisti.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Dio Natale
Viestit: 861
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Cebu PH

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Täällä meni niin että kylmänä lähti kuin palm beachin palmun alta ja toimi ok mutta kun yritit lämpimänä käyntiin niin eipä lähde ja odotat noin 30 min ja taas mennään..no vuosi meni tuolla tyylillä ja sen jälkeen oireet alkoivat olla astetta vakavempia eli ajaessa saattoi sammua.Eli tyyliin kunnon pankkirosvoauto. :mrgreen:
molex to sata, lose all your data.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Onko ehdotuksia ajovalojen ulkopinnan puhdistamiseen kun katsastusseta muistutti etta ne ovat heikossa kunnossa ja on oikeassa. Nayttavat vahan silta etta Nalle Puh olisi yrjönyt hunajaa niiden paalle!
Kiitan.
Kuva

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

^Pelti auki ja ympärystää vähän teippaa suojaan. Sitten joko raakasti vesihionnalla aloittaen jos on oikein pahaksi päässyt, ja hienompaan siirtyen. Tai sitten aloittaa suoraan hiovalla vahalla, autosol kiillotus tahnalla tmv. Tulee kyllä kirkkaat kun rauhassa tekee eikä työstä liikaa lämpöä kun ne on muovia, mutta... Siinä muovin päällä on alun perin joku kova kalvo. Jos katsot lähemmin niin huomaat todennäköisesti onko se vielä jäljellä osittain/kokonaan/ei ollenkaan. Jos on kauttaaltaan kauhtuneen näköinen pinta niin todennäköisesti joku on jo hionut ne kertaalleen. Jos on kirkkaita laikkuja, niin niissä kohdissa on vielä jäljellä sitä pintakalvoa. Jos lähtee hiomaan niin se kalvo menee aika herkästi puhki ja pitää hioa kokonaan pois. Tai näin itse tein jo vuosia sitten. Ensin vesihionta ja sitten autosol. Ei siitä muuta haittaa ole kuin että kiillotuksen joutuu sitten uusimaan aika ajoin. Toinen vaihtoehto on umpioiden vaihto, mutta olen ymmärtänyt että halvoilla umpioilla valot ei parane.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Kiitos Wile ohjeista.
Tuo auto on aikaisempien omistajien aikoina ollut maalaamossa jossa on todennaköisesti kaytetty lampövalaisimia silla etuvalot ovat kyseisessa kunnossa ja takavalot hieman haljenneen naköiset.
Kuva

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

^Vedin koneen kanssa ja käytin Fareclan G3:a.
Ihan hyvät tuli.

vesikilppari
Viestit: 83
Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesikilppari »

Vien auton huomenna katsottavaksi uudelleen tuon jäähdytinnesteen katoamisen takia. Vaihtavat samalla venakopan tiivisteen.

Valmistaudun pahimpaan eli onko tietoa paljonko kansiremppa maksaa? Appiukko pelotteli että oireet sopis tuohon....
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

1500 koneistuksen kanssa? Onko se pinta laskennut? Jos täyttää max-kohtaan, kauanko menee, että on min-tasolla?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Latvis
Viestit: 12
Liittynyt: 13 Tammi 2013, 19:00

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Latvis »

Onko mun 156 -98 2.0TS alfassa ulkolämpötilan mittaria? Kun en sellaista mittaria mistään ole löytänyt ja ohjekirjasta puhutaan kyllä että sellainen löytyisi. Pitääkö jotain nappia painaa että se tulee näkyviin ja missä pitäisi näkyä? Auto on ilman ilmastointia.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^kuskin puolella,vasemman polven yläpuolella, ratin vieressä, napissa lukee km ja lämpömittarin symboli

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Mulla on samanikäinen, myös 2.o ts ilman kylmästintä. K.o napin painelu ei ainakaan mun autossa aiheuttanut mitään lämpötilaan viittaavaa lukemaa mittaristossa :?

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

En tiiä onko tyhmä kysymys, mut onko V6 yliohjaavampi luonnostaan kuin 2.0, jos puhutaan 156:sta?
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Latvis
Viestit: 12
Liittynyt: 13 Tammi 2013, 19:00

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Latvis »

Mulla on siinä pelkkä "km" teksti eikä sen painelu vaikuta kuin tripin nollaukseen kun pitää hetken pohjassa. Mittaristossa näkyy kyllä hetken ajan trippilukeman vieressä asteen ja pakkasen symbolit. Voisiko olla että tästä mallista se ominaisuus puuttuu?

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^kääntösäde nyt ainakin erilainen.

lämpömittari juttuun vielä sen verran, et en tiedä miten tuo ei ilmastointia vaikuttaa, mutta pelkääjän peilissä, alapuolella pitäis olla semmonen nappulan näkönen juttu joka on ulkolämpötilan anturi

stinger
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Marras 2011, 20:49
Paikkakunta: Hki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja stinger »

Kaalipata kirjoitti:En tiiä onko tyhmä kysymys, mut onko V6 yliohjaavampi luonnostaan kuin 2.0, jos puhutaan 156:sta?
Aliohjaavampi, koska keula on painavampi.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

stinger kirjoitti:
Kaalipata kirjoitti:En tiiä onko tyhmä kysymys, mut onko V6 yliohjaavampi luonnostaan kuin 2.0, jos puhutaan 156:sta?
Aliohjaavampi, koska keula on painavampi.
GTA ainakin lykkää persettä rinnalle jos mutkissa näpyttää jarrua tai kaasua...

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Enpä ikinä oikein huomannut eroa aikanaan tessun ja riisselin välillä, vaikka toi 2.4 oli aika murikka. Mut velipojan busso vaan yliohjaa aika pirusti. Varmaan ois aika katella pyöränkulmia jossain kohti 8)
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Vastaa Viestiin