156 natina
Valvoja: Moderators
156 natina
Tervehdys! Itsekin nyt Alfaan langenneena ajattelin liittyä foorumin lukijaksi. Itse en ole mikään guru auton teknisissä asioissa, joten ajattelin kysäistä pientä asiaa. Minulla 156 1.8 -03, vain 12t ajettu. Autosta kuuluu ajettaessa natinaa hidastustöyssyissä yms. Ensin ajattelin, että se kuuluu penkistä
tai jostain, mutta tuossa aiempia keskusteluja selattuani ajattelin, että olisiko kyseessä nämä kuuluisat tukivarret? Mitä te gurut ajattelette?
Auto ostettu vasta pari kuukautta sitten Deltasta, joten takuutakin olisi vielä jäljellä.
Kärsivällisyys on hyve.
Moi!
Itsekin olen uusi foorumilainen ja tuore käytetyn 156:n omistaja.
Tänään kävin juuri DA:n mekaanikkoa kyydittämässä autollani, jotta selviäisi etupään narinoiden kohteet. Tosin keli oli sen verran lämmin ja narina tulee selkeämmin esiin kylmemmällä kelillä, joten meinasi jäädä vain minun todistukseksi. Kyllähän se sitten natisi ja mekaanikko kertoi, että kyseessä etupään ylätukivarret.
Vaihtoon menee ja takuuseen, ku ei ole kuin muutama viikko kaupantekopäivästä.
Itsekin olen uusi foorumilainen ja tuore käytetyn 156:n omistaja.
Tänään kävin juuri DA:n mekaanikkoa kyydittämässä autollani, jotta selviäisi etupään narinoiden kohteet. Tosin keli oli sen verran lämmin ja narina tulee selkeämmin esiin kylmemmällä kelillä, joten meinasi jäädä vain minun todistukseksi. Kyllähän se sitten natisi ja mekaanikko kertoi, että kyseessä etupään ylätukivarret.
Vaihtoon menee ja takuuseen, ku ei ole kuin muutama viikko kaupantekopäivästä.
- Wile E. Coyote
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Itsellä oli sama oikealla, ja pari päivää sitten alkoi sama sitten vihdoin vasemmalla. Ihmettelinkin etteivätkö menekkään samaan aikaan
Iskareita vaihtaessa vaikutti aika helpolta itsekin vaihtaa, joten taitaa milanot sun muut jäädä nuolemaan näppejään. Sellanen pieni kyssäri tosin: Miten sen renkaan puoleisen pultin saa auki/kiristettyä kun se helposti pyörii mukana ja saa verenpaineen nousemaan ja viivästää projektia sellainen. Älkääkä sanoko että paineilmapyssyllä kun sellaista ei ole. Eli eikö siihen ole mitään muuta kikkaa herroilla asentajilla.
Kukas se oli joka ruuttas lääkeruiskulla sinne öljyä? Auttoiko/kuinka kauan? Cuore?
Kukas se oli joka ruuttas lääkeruiskulla sinne öljyä? Auttoiko/kuinka kauan? Cuore?
Ayrton Senna da Silva forever
Minä sitä öljyä sinne olen ainakin tuutannut. Auttoi vuoden. Viime keväänä vaihdettiin kummatkin etupaan ylätukivarret kun sillon alkoi narina uudestaan. Narina pysyi VIIKON pois tuon vaihdon jälkeen. Ilmeisesti hyvin oli deltassa öljyä käytettyWile E. Coyote kirjoitti:
Tämän jälkeen itse ruiskulla mobil ralliformulaa kehiin ja hiljaa ovat pysyneet.
Niin ja tosiaan kysyin samalla kun nuo vaihdettiin kuinka kuluneet ne olivat. Sanoi että oli ne kuluneet, mutta olis varmasti vielä kestäneet helposti vuosikausia. Joten suosittelen todellakin tuota öljyämistä ennen turhaa vaihtoa!!!
Ei enää Alfaa... eipä
- Cuore Sportivo
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
Minkä renkaan puoleisen pultin? Jos tarkoitat sitä pallonivelen mutteria, niin muistaakseni sen "pultin" päässä on kuusioakoloavaimelle paikka. Mutta jos avaat sen mutterin ennen kuin taot lekalla sen jumissa olevan pallonivelen kartion irti, niin homma on helppo. Kannattaa odottaa sopivaa räntäsadetta ja tehdä homma ulkona, niin saa hyvät agressiot ja homma sujuu. Ja kun asennuskaljaakaan ei tarkene juoda niin siinäkin säästää.Wile E. Coyote kirjoitti:Miten sen renkaan puoleisen pultin saa auki/kiristettyä kun se helposti pyörii mukana ja saa verenpaineen nousemaan ja viivästää projektia sellainen.
Tunti per tolppa lienee hyvä arvaus.Juze kirjoitti:Onkohan tuo vaihto iso urakka? Meinaan vaan, että kauanko joudun pitämään autoa huollossa...
- Maunu
- Car(s): Junior Speziale Electrica 2025, Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006
Omaan Alfaan tuli kesällä vaihdettua myös yläpään tukivarret/pallonivelet. Homma on suhteellisen nopea, jos vaan pallonivelet lähtevät auki kartiostaan
. Itse jouduin lämmittämään pallonivelen liitoskohtaa kaasulla (eihän autot voi syttyä palamaan
) kunnes sain moukaroitua osat irti.
Vaihdossa tarvi myös muistaakseni irroittaa lokasuojan sisäsuojus.
Niin ja muuten ostin osat ns. harakiri liikkeestä ja myyjällä oli kolmea eri vaihtoehtoa tarjolla. Joku halpa Italialainen (myyjä epäili alkuperäiseksi eli pa*k*ksi), saksalainen TRW ja joku muu vielä kalliimpi saksalainen.
Tyhmyyksissäni en tietenkään ostanut Italialaista vaan seuraavan vaihtoehdon eli TRW:n. Myyjä kehui valintaa ja kotiin päästyäni aloin asentaan kyseisiä osia. Että oli hermo kireällä kun huomasin Alfan alkuperäisten olevan TRW:n valmistamat. No onneksi myyjä on tuttu ja lupasi 2 vuotta takuuta ko. osiin vaihtoon menee kun ensimmäisen kerran vinkaisee
Vaihdossa tarvi myös muistaakseni irroittaa lokasuojan sisäsuojus.
Niin ja muuten ostin osat ns. harakiri liikkeestä ja myyjällä oli kolmea eri vaihtoehtoa tarjolla. Joku halpa Italialainen (myyjä epäili alkuperäiseksi eli pa*k*ksi), saksalainen TRW ja joku muu vielä kalliimpi saksalainen.
Tyhmyyksissäni en tietenkään ostanut Italialaista vaan seuraavan vaihtoehdon eli TRW:n. Myyjä kehui valintaa ja kotiin päästyäni aloin asentaan kyseisiä osia. Että oli hermo kireällä kun huomasin Alfan alkuperäisten olevan TRW:n valmistamat. No onneksi myyjä on tuttu ja lupasi 2 vuotta takuuta ko. osiin vaihtoon menee kun ensimmäisen kerran vinkaisee
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Wile E. Coyote
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Katos kun en huomannu! KitoosGTA kirjoitti:Minkä renkaan puoleisen pultin? Jos tarkoitat sitä pallonivelen mutteria, niin muistaakseni sen "pultin" päässä on kuusioakoloavaimelle paikka. Mutta jos avaat sen mutterin ennen kuin taot lekalla sen jumissa olevan pallonivelen kartion irti, niin homma on helppo. Kannattaa odottaa sopivaa räntäsadetta ja tehdä homma ulkona, niin saa hyvät agressiot ja homma sujuu. Ja kun asennuskaljaakaan ei tarkene juoda niin siinäkin säästää.Wile E. Coyote kirjoitti:Miten sen renkaan puoleisen pultin saa auki/kiristettyä kun se helposti pyörii mukana ja saa verenpaineen nousemaan ja viivästää projektia sellainen.![]()
Tunti per tolppa lienee hyvä arvaus.Juze kirjoitti:Onkohan tuo vaihto iso urakka? Meinaan vaan, että
kauanko joudun pitämään autoa huollossa...
Ayrton Senna da Silva forever