156 1.8TS Toimii moitteetta mutta ruiskunmerkkivalo palaa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Monodoggie
Viestit: 5
Liittynyt: 04 Touko 2013, 17:16
Car(s): Alfa Romeo 156 1.8TS

156 1.8TS Toimii moitteetta mutta ruiskunmerkkivalo palaa

Viesti Kirjoittaja Monodoggie »

Hei! Ostin viimesyksynä Vm.2000 156 1.8TS:än. Ruiskunmerkkovalo syttyi seuraavana päivänä ostosta, ja paloi kaksipäivää. Auto kuitenkin toimi normaalisti enkä huomannut tehoissakaan mitään eroa. Sitten ilmat kylmenivät, ja valo sammui, eikä syttynyt koko talvena. Nyt sitten keväällä kun ilmat lämpesivät, valo tuli takaisin. Valo syttyy aina palamaan noin 10kilometrin sisään ajonalkamisesta, ja pysyy päällä vaikka auton käynnistäisi uudelleen. Mutta jos auto saa olla pysähdyksissä muutaman tunnin, valo katoaa ja tulee takaisin päälle noin 10 kilometrin jälkeen. Mitään vaikutusta valolla ei vieläkään vaikuttaisi olevan. Olen puhdistanut ilmamassamittarin, ja vaihdoin rikkoutuneen termostaatin, jonka takia lämmöt olivat alhaiset. Yhdistetty kulutustin on 10litraa, eli aikalailal normaali. Mistähän vikaa kannattaa lähteä etsimään?

Avatar
RaceAlfa
Viestit: 218
Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
Car(s): 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 JTDm -08, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72, Giulietta -82, Alfa 90 2.0 -85, Alfa 90 Super -88

Re: 156 1.8TS Toimii moitteetta mutta ruiskunmerkkivalo pala

Viesti Kirjoittaja RaceAlfa »

Ainoa järkevä tapa edetä asiassa on lukea vikakoodit ennen kuin tekee yhtään mitään muuta.

ismout
Viestit: 68
Liittynyt: 06 Touko 2010, 23:06

Re: 156 1.8TS Toimii moitteetta mutta ruiskunmerkkivalo pala

Viesti Kirjoittaja ismout »

Itselläni oli sama ongelma, en huomannut eroa missään käytännön asiassa, eli bensaa meni normaallisti, auto kävi ja kulki OK

Syyllinen oli minun tapauksessani nokka-akselin asentotunnistin. Sen vaihtaminen ei onnistu ihan helpolla, kannattaa korjata nokkahihnan vaihdon yhteydessä. Ohjekirjahan sanoo, että hihna pitää vaihtaa 60tkm ensimmäisen kerran ja sen jälkeen 120tkm, mikä EI pidä paikkaansa. Vaihtoväli on 60tkm

Minulla ainakin on toiminut ihan mainiosti motonetin 60€ tunnistin.

OBD piuha kannattaa hommata, sillä voi säästää useamman sata euroa, myös muissa autoissa. Tilaa sellainen vaikka DealExtremestä, maksaa 16€. Sitten vain läppäri siihen ja oikea ohjelma, niin saat vikakoodit ja tiedot ulos kaikista v 2000 -> autoista.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: 156 1.8TS Toimii moitteetta mutta ruiskunmerkkivalo pala

Viesti Kirjoittaja jkk »

mulla oli lähes samaa mutta säiden vaikutus toisinpäin ja hyydytti auton tyhjäkäynnille. koodit luettiin ja näytti lambdan signaalin pätkimistä. avasin ja putsasin lambdan liittimen, massamittarin ja kaasuläpän kotelosta skeidat pois. kertaakaan ollut valoa sen jälkeen, n.2kk.

Vastaa Viestiin