GT pihassa: kuskin penkin nahkojen irrotus?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja zzs »

^ Nyt selvis, miksei proppu auennu: mähän kiristin sitä epähuomiossa... :shock:

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

zzs kirjoitti:^^ Heh, repesin tuota lukiessa xD

Tarkoitus oli laillinen viritys ja kun se ei onnistunut, ei tuo kallis boksi kiinnostanut. Sen virityksen kun "tiedän" olevan tehty hieman "huonosti", eikä siis hyödynnetä ahtoja ja uutta karttaa...

Yhtä kaikki, motarilla alkoi kuulumaan normaalia kovempaa suhinaa. Kaasua polkiessa suhina voimistui ja ikkunatkin oli kunnolla kiinni. Syyksi paljastui odotetusta ahtoputki turbolta välärille, jossa oli joku purkkaviritys (alumiinifolioteippiä kiedottu ympärille, ilmeisesti estämään reiän vaikutukset...). Vaihdelaatikkoon tuleva maadoitusruuvihan se siellä oli puhkonut paikkoja...

Tilasin Autolussolta silikonisen putken ja 6 kpl erikokoisia putkiklemmareita eri puolelle autoa (86e posteineen). Nyt taas puhallus menee sinne, minne sen kuuluukin.

Putsasin myös välijäähdyttimen carb cleanerillä ja näennäisesti puhtaammaksi tuli. Olipahan jännä irrottaa puskuria (1. kertaa missään autossa, eli siis kahessa Alfassa;), ja pistää autoa "remonttikuntoon".

Ilmanputsarinkin vaihdoin, ja se olikin Homma! Että voikin olla hankalaa saada raotetuksi sitä klipseillä varustettua koteloa: sehän ilman mitään ihmeellisiä purkutöitä aukeaa n. 4 cm, mutta kun se suodatin on 6 cm paksu, niin ei oikein onnaa vaihto. Akku irti, releboksi irti, putsarikotelon yläreunan ruuvi irti, kotelon irrotus alareunan tapeistaan, ja johonkin sopivaan kohtaan, jolloin sai 8 cm raon aikaiseksi ja suodattimen vaihtettua. Ja takaisin päin samanlainen jumppa: kuin joku rubikin kuutio, joka tietyssä asennossa toimii ja muuten on turhaa yritystä... 2 h homma varmaankin. Ei enää ikinä ite!

Seuraavaksi öljynsuodattimen kimppuun ja suojakotelo pois. Öljyproppu auki, tai siis T50 torksi ja vääntöä 95 % voimista, jolloin n. 15 cm varrella oleva väännin antautui (ei onneksi proppu tai öljypohjan kierteet). Onkos tuo oikeasti joku RIBE-kanta? Oli kyllä niin tiukassa, että hirvitti yrittää aukaista, mutta yritin kuitenkin... Pitänee kysyä huoltoliikkeestä miten ne sen oli kiristänyt. Ja yrittää vielä ite kerran järeämmillä työkaluilla ja kunnon lämpöisenä ja vaikka jollain lisälämmölläkin. Nyt oli kylmä pohja, vaikka muutaman minuutin olinkin paikallani kaasutellut. Ostin jo 10 l öljysäiliökanisterikerääjän, ja sitä ois kiva käyttääkin jatkossa, eikä vaihtaa tyyliä yläkautta imettäväksi. 15 tkm ajettu, tekisi mieli jo saada öljyt vaihdetuksi... Vinkkejä? Kuinka kovaa uskaltaa vääntää avatessa, ja mihin momenttiin pitäisi laittaa kiristettäessä? Uuden tiivisteen (metallinen) hommaan kyllä vaihtoa varten, nyt ei ollut vielä, eikä varmaan edellisellä kerrallakaan ollut vaihdettu.

Jep :D Edellisessä dieseljaggessani oli myös boksi joka vain nosti tyyliin commonrailin paineita, en pitänyt sitä siinä kauaa koska lähinnä huoletti kestäyys kun nuo CR osat eivät tosiaan ole mitään ihan ilmasia.. Kyllä se vääntöä toi ja pienensi olevinaan kulutustakin, mutta kyllä ainoa järkevä tapa on teettää autokohtainen softa jollain maamme konkarilla, jos autoa on tarkoitus pitää siis pitkään :)

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja PK »

Parin viikon päästä mulla on ollut vuoden tää auto ja silloin ostaessani myyjäliike oli juuri vaihtanut talvirenkaat alle. No kävi ilmi että ne oli laittanu erimerkkiset renkaat samalle akselille. No just vaihdoin talvipyörät niin kävi ilmi että toisen merkkiset on 225 -leveät ja toiset 215... eli olen viime talven ajellu todella erisarjaisilla renkailla...

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja PK »

Parin viikon päästä mulla on ollut vuoden tää auto ja silloin ostaessani myyjäliike oli juuri vaihtanut talvirenkaat alle. No kävi ilmi että ne oli laittanu erimerkkiset renkaat samalle akselille. No just vaihdoin talvipyörät niin kävi ilmi että toisen merkkiset on 225 -leveät ja toiset 215... eli olen viime talven ajellu todella erisarjaisilla renkailla...

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja zzs »

zzs kirjoitti:^ Nyt selvis, miksei proppu auennu: mähän kiristin sitä epähuomiossa... :shock:
Pakko korjata: Uudelleen auton alle päästyäni (ja propun irti saatuani erinäisin keinoin!! :) ) korjaan, että suunta oli kuin olikin oikea... En siis syyllistynyt amatöörin virheeseen :P

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

zzs kirjoitti:
zzs kirjoitti:^ Nyt selvis, miksei proppu auennu: mähän kiristin sitä epähuomiossa... :shock:
Pakko korjata: Uudelleen auton alle päästyäni (ja propun irti saatuani erinäisin keinoin!! :) ) korjaan, että suunta oli kuin olikin oikea... En siis syyllistynyt amatöörin virheeseen :P
Mitäs temppuja tuo käytännössä vaati? :)

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja zzs »

^Ihan vain 8 mm kuusiokolopalan nakutteleminen mosalla sormivoimin pohjaan asti ja sen jälkeen (ilmeisesti nakuttelusta irronneena) irtosi hyvin kevyellä väännöllä. Olisi auennut nakuttelun avulla jo ekalla pienemmällä avaimella ihan nätisti, mutta näköjään tehdessä oppii.

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja zzs »

Mulla on keskikonsolissa ilmeisesti jälkiasennetun peruutustutkan summeriboksi. Sama kuin tuossa kuvassa.

Koska tuli tuo kuva vastaan Ebay:ssä, niin ajattelin varmistaa, että onhan tuo tosiaan joku ylimääräinen tarvikelisävaruste, eikä siis kaikissa GT:eissä oleva boksi?

Tutka kun ei toimi, olisi tarkoitus poistaa tuo boksi ja löytää jostakin sopiva kumipohjallinen täyttämään tuo pidentynyt lokeron pohja kokonaan - nyt on nimittäin tilalla aivan alkuperäisen näköinen, juuri oikeankokoinen kumipohja, ja ilmeisesti koko pitkä kumipohja on lentänyt roskiin tutka-asennuksen yhteydessä. (Tuossa kuvassahan tuota kumipohjallista ei ole...)
Liitteet
gt keskikonsoli.JPG
gt keskikonsoli.JPG (37.79 KiB) Katsottu 11025 kertaa

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja zzs »

^ Tuohon jatkaen: poistin äsken tuon summeriboksin ja avasin sen. No mutta! Siellähän oli mainittu auton vuosimalli 2004 ja Alfan logo jne.

Voisiko tuo summeriboksi tutkineen sittenkin olla alkuperäinen ja aito Alfan lisävaruste eikä mikään tarviketutka?

Edit: Kyllähän siellä vasemman takamatkustajan puolella on "ovipahvin" takana summeri, joka ei olut kytketty. Kytkemällä sen tulee 4 sekunnin piippaus siitä summerista aina kun laittaa pakin päälle. Ovipahvin takana lienee alkuperäinen summeri, ja tämä keskikonsolissa oleva on sittenkin joku jälkiasenteinen?
Liitteet
summeri pohjasta.jpg
summeri pohjasta.jpg (80.05 KiB) Katsottu 10917 kertaa

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3253
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Jaha. Auto meni kohti koneremonttia vasta 85tkm taulussa.
Gt nähnyt meillä hallia sisältä enemmän kuin ulkoa, mutta silloin harvoin kun ajettu, ajettu nauttimalla. Mahtava auto kurvailla, vaikka voimaa vähänlaisesti.
..ammattina autoslalom..

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

kumimuumi kirjoitti:Jaha. Auto meni kohti koneremonttia vasta 85tkm taulussa.
Gt nähnyt meillä hallia sisältä enemmän kuin ulkoa, mutta silloin harvoin kun ajettu, ajettu nauttimalla. Mahtava auto kurvailla, vaikka voimaa vähänlaisesti.

Mitä porsi? Ja juu, todellinen ajonautinto noin käyttautoksi, laiskoja nämä on kaikki alle 400hp. 8)

Avatar
palkus
Viestit: 5481
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^pääsikö tikku kuivaksi?

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3253
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Vielä ei oikein ole varmuutta, mikä häneen meni. Alakerta kuitenkin pitelee sellaista tois aikaista kolinaa/tai rätinää.. vaikea kuvailla.
Sain ostettua omat 18" novitecit takaisin, sopivat noiden 17" hepankenkien tilalle varmasti. Molemmat saavat olla kuitenkin itsellä, voi sitten vaihdella oman maun mukaan.
Onneksi on pihassa jts 156, voi nostaa siitä ehjän koneen ylös jos tarvii.

Niin ja tikku tosiaan ei ollut kuivana meillä missään vaiheessa.
..ammattina autoslalom..

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Noh, piti tarkistaa huvikseen saksan ebayn tarjonta vaihtopannuille, tonnin ja kahden välissä ovat. Rahti kylläkin maksaa ihan helvetisti ja monesti vanhasta saa rahdin verran takaisin eli ei kannata lähteä lähettämään(Maksat itse rahdin takas) :D

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja zzs »

Mikähän voisi olla vikana, kun erityisesti 5. vaihteen moottorijarrutuksessa tuntuu n. 1200 rpm:ssä pieni (ja välillä vähän selkeämpikin) töksähdys?
Oisko siellä jotain hämminkiä akselilla kytkin/2-massavauhtipyörä?

Kytkin on kyllä tosi jäykkä, siihen ei huoltomiehen rasvausyritykset auttaneet yhtään, kuten jollekin täällä auttoi. Kytkin ei luista, en koe, että auto tärisisi muuten kuin dieselille ominaisesti (ja näistähän ei ole muita kokemuksia kuin tämä JTD...), mutta kylmänä tyhjäkäynti vaeltaa aavistuksen. Sitäkin hieman ihmettelin, kun olin ymmärtänyt, että sitä ei dieselissä esiintyisi.

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja zzs »

Paljonkos muuten näissä 1.9 JTD:eissä on jakohihnan vaihtoväli? Mä oon käsittäny, että 4 v, mutta päteekö siis tähänkin tuo 3 v / 60tkm?

Avatar
hjpp
Viestit: 1932
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja hjpp »

120 tkm.

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja zzs »

120 tkm / 4 v vai riippumatta vuosista? Helmikuussa tulossa 4 v täyteen...

Avatar
Jiitee
Viestit: 4364
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

zzs kirjoitti:120 tkm / 4 v vai riippumatta vuosista? Helmikuussa tulossa 4 v täyteen...
Riippuu kylmäkäynnistysten määrästä. Samalla moottorilla 156:ssa vaihdan 3 vuoden välein, kilometrit ei niin tarkkoja, mutta 60-80 tkm ok, jos ajaa pitkääkin matkaa. Kaupunkiajossa sanoisin , että 3 v ja 60 tkm ja vaihda vesipumppu samalla niin luotto on 100% 8)


Jt
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja PK »

Nyt kummittelee - GT:n ikkunat resetoituivat itsestään! :-D Pari viikkoa sitten piti oven moninapaliitintä potkia, sen jälkeen ikkunat vaati resetointia, mut ei onnistunut jostain syystä. Nyt sitte itsekseen. Osaako joku selittää?

Avatar
Savo
Viestit: 2121
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja Savo »

Onks muita ku puuha ja mä tuolla fb:n Alfa Romeo GT -ryhmässä?

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

PK kirjoitti:Nyt kummittelee - GT:n ikkunat resetoituivat itsestään! :-D Pari viikkoa sitten piti oven moninapaliitintä potkia, sen jälkeen ikkunat vaati resetointia, mut ei onnistunut jostain syystä. Nyt sitte itsekseen. Osaako joku selittää?
Olisitko itse vastannut tuohon eli jos moninapaliitintä "potkimalla" ikkunat vaati resetointia niin pätkisikö samoissa liittimissä edelleen?

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja PK »

Ehkä... mutta se kosketushäiriö siinä liittimessä aiheuttaa sen, että bensaluukku ei aukea, takakontti ei aukea, sähköpeilit ei toimi, kilometrilukema alkaa vilkkumaan, ulkolämpömittari lakkaa toimimasta ja lämmityslaite antaa lämmintä vain kun säätää lämmöt täysille. Potkiminen on suomeksi liitin auki ja crc:tä sissään.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

^ Enpä tiedä alfasta mutta toisenmerkkisessä ikkunoita ja monia muitakin toimintoja ohjaa "body prosesor" boxit (niitä on useampi) ja esim akun kengän irtikäyttäminen aiheuttaa sen että ikkunoille joutuu "opettamaan" ylä ja alarajat uudestaan.. Jos boxin jännitesyötössä olisi pätkimistä niin oireet olisivat samanlaisia kun sulla alfassa. Mutta arvailuahan tää vaan on kun en tiedä onko gt:ssä samalla tavalla toteutettu mutta oireet sopisivat..

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja puuha »

lerppu kirjoitti:^Ai? Eteläisessä Suomessa tismalleen päinvastainen kokemus. Aivan sama mikä kinneri, ohi on päästävä!
Vahvistetaan tämä myös Turun osalta. En ole vaivautunut näyttämään kuka määrää...
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

PK kirjoitti:Ehkä... mutta se kosketushäiriö siinä liittimessä aiheuttaa sen, että bensaluukku ei aukea, takakontti ei aukea, sähköpeilit ei toimi, kilometrilukema alkaa vilkkumaan, ulkolämpömittari lakkaa toimimasta ja lämmityslaite antaa lämmintä vain kun säätää lämmöt täysille. Potkiminen on suomeksi liitin auki ja crc:tä sissään.

Selvittää vissiin sen miksi mulla kesällä vilkku kilometrilukema, ihmettelin että mitä helvettiä. Se meni kyllä ohitse eikä ole tullut uudestaan. Just oli käynyt auto ilmastointihuollossa vielä ja hakiessa vilkkui vaikkakaan ei näyttänyt siltä että olis kosketushäiriö vaan ihan jotain muuta, tasainen vilkkuminen. Sitä tosin auto tekee välillä että ikkunan nappia pohjassa pitämällä liikahtaa vaan vähän eli pitää naputtaa monta kerta että saa fönärin kiinni.
Itselläni on auto pelittänyt hyvin, hiukan kuulostaa että vetonivelet saattaisivat olla kohta vaihtokunnossa kun pyörät linkussa rallattaa ihan vähän ja saattaa myös paukahtaa hieman. Jännä vaan kun kaikki kumit ehjät. Toinen voisi olla pyöränlaakeri mutta aika jännä jos kuuluu vaan kääntyessä. Pitää tarkistuttaa samalla kun vaihdatan remmin alkuvuodesta, ei innosta tunkin varassa tutkia.


Savo, mistä ryhmästä puhut, tuosta ranskisryhmästä?

Avatar
Savo
Viestit: 2121
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja Savo »

Alfa Romeo GT - suljettu ryhmä. Löytyy haulla.

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Savo kirjoitti:Alfa Romeo GT - suljettu ryhmä. Löytyy haulla.
Jep, tuossa on muutama. Liityin nyt yhteen missä oli joku suomalainen Juhakin :)

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Autoni jäähdytin alkoi vuotaa ja se piti vaihtaa. Uusi jäähdytin maksoi 290 €. Samalla uusittiin termari. Töineen ja litkuineen 710 €.

Aika samanikäisiä tuntuvat nuo jäähdyttimet olevan Alfoissa, sillä 156:ssani jäähdytin kesti myös tasan kahdeksan vuotta.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Savo
Viestit: 2121
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja Savo »

^Orginaali vai tarvike. Mulle vaihdettiin tarvikejäähdytin 156:seen ja joka talvi se alko vuotamaan. Vaihtui kyllä aina takuuna - kolme tai neljä kertaa.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Originaali tuo on. Autokeskuksessa oli hyllyssä :shock:
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Ciancarlo kirjoitti:Autoni jäähdytin alkoi vuotaa ja se piti vaihtaa. Uusi jäähdytin maksoi 290 €. Samalla uusittiin termari. Töineen ja litkuineen 710 €.

Aika samanikäisiä tuntuvat nuo jäähdyttimet olevan Alfoissa, sillä 156:ssani jäähdytin kesti myös tasan kahdeksan vuotta.
400 euroa jäähdyttimen vaihdosta miinus termari ja litkut. Seems legit :roll: No ahdastahan siellä on varmasti ei siinä mitään mutta kun jakohihnan vaihto JTS:ään maksaa alan tunnetussa merkkikorjaamossa 650e kaikkine kamoineen ja mulla pelkkä työ noin 250e mitä tarjosivat eräästä mestasta niin tuntuuhan se kovalta, tai sitten olen vaan köyhä ;) Harrastukset maksaa.

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja PK »

Jos mää oikein tulkitsin autoni huoltokirjaa, niin ensimmäinen ja ainoa hihnanvaihto on ollut 81500 kilometrin kohdalla... omistaja(t) ei oo näemmä kuullu 60kilon vaihtovälistä :shock:
700 euron tietämillä ois tosiaan ennustukset remminvaihdosta JTS:ään. Muistaakseni Superissa se maksoi 440 euroa.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

MarcusV kirjoitti:400 euroa jäähdyttimen vaihdosta miinus termari ja litkut. Seems legit :roll: No ahdastahan siellä on varmasti ei siinä mitään mutta kun jakohihnan vaihto JTS:ään maksaa alan tunnetussa merkkikorjaamossa 650e kaikkine kamoineen ja mulla pelkkä työ noin 250e mitä tarjosivat eräästä mestasta niin tuntuuhan se kovalta, tai sitten olen vaan köyhä ;) Harrastukset maksaa.
Jep, harrastus maksaa. Juu, onhan tuo aika paljon, mutta auton sai päivässä takaisin ajoon ja se on minulle samalla työkalu, niin "so not". :)
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
palkus
Viestit: 5481
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja palkus »

^ei tuo nyt miltään ryöstöltä kuulosta, maksaa se alfa-leimanen termarikin jotain. Tarvikeosilla (vähän väärillä), joku merkkiä tuntematon pulju voisi hyvin ottaa 500,-

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Ciancarlo kirjoitti:
MarcusV kirjoitti:400 euroa jäähdyttimen vaihdosta miinus termari ja litkut. Seems legit :roll: No ahdastahan siellä on varmasti ei siinä mitään mutta kun jakohihnan vaihto JTS:ään maksaa alan tunnetussa merkkikorjaamossa 650e kaikkine kamoineen ja mulla pelkkä työ noin 250e mitä tarjosivat eräästä mestasta niin tuntuuhan se kovalta, tai sitten olen vaan köyhä ;) Harrastukset maksaa.
Jep, harrastus maksaa. Juu, onhan tuo aika paljon, mutta auton sai päivässä takaisin ajoon ja se on minulle samalla työkalu, niin "so not". :)
Sama vika itsellä ettei pysty oikein ilman autoa olemaan kun sillä pitäs ajella 100km päivässä työajoja :D Itse onneksi löysin korjaamon mikä tekee viikonloppusinkin duunia.

Termari näemmä briteissä runkoineen 64 euroa.

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Nyt on jakohihnan hilppeet tilattu. Laitetaan nyt sitten samaan rahaan kaikki vimpan päälle kondikseen eli vaihtoon menee vesipumppu, voimanulosottohihna ja myöskin moniurahihna ja kaikki kiristimet sekä ilmeisesti myös jokaikinen rulla. 282€ koko paketti suhteilla eli ei lainkaan paha, tuohon työt päälle 250-300 ja taas saa rauhassa ajella 60tkm kun on vielä osilla ilmeisesti jokin takuu :drinking: Samaan konkurssiin vielä ihan lähiaikoina varmaan molemmat vetarin nivelet kun molempiin suuntiin kääntäessä rallattaa pikkusen.

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja zzs »

^ Heh, juuri etsin tämän ketjun kysyäkseni, mitä kaikkea GT JTD:n jakohihnanvaihdon yhteydessä kannattaisi vaihtaa...

Elikkäs oisko tuo perusmeininki-setti siis sopiva ja riittävä?
- jakohihna
- kiristimet ja ohjainrullat
- apulaitehihna
- vesipumppu: onko niitä muovisia ja metallisia? Kannattaako vaihtaa joka hihnanvaihdon yhteydessä (jos vaikka olisi viimeksi 01/2010 / n. 50 tkm sitten vaihdettu)?

Eikö mitään muuta mukavaa??? :D

Entä osaisiko joku heittää suoraan, käykö 156 boseliftin raitisilmasuodatin (apparin jalkatilassa) JTD GT:hen?

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: GT pihassa (NEW! Jakopäänhihnanvaihdosta kyssäri:)

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Jess! Nyt on GT pajalla ja tänään pitäs saada takas, samantien tekevät molemmat vetonivelet.. Hommasin SKF:n tekeleet reilu 80e kappale vaikka Mapcoa saisi 40 eurolla, ei viitti tehdä kompromisseja.


Mulla on tietty eri kone kun sulla mutta jos vesipumppu maksoi muistaakseni 50e tosin aika hyvillä alennuksilla niin eiköhän se kannata samaan rahaan vaihtaa. Itellä on vielä joku tasapainoakselin hihna joka kannattaa vaihtaa. Vesipumppu oli italialainen osa ja metallisella siipipyörällä. En tiedä tehdäänkö näihin muovisia vesipumppuja mutta ne kannattaa jättää suoraan ostamatta mitä bmw maailmasta joskus opin ;)
Viimeksi muokannut MarcusV, 10 Tammi 2014, 18:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT pihassa (NEW! Jakopäänhihnanvaihdosta kyssäri:)

Viesti Kirjoittaja zzs »

^ Jep.

Taitaa vesipumppua ainakin Heikan mukaan olla vain yhtä lajia, muovista. Noh, pitänee sitten alistua siihen. ;)

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: GT pihassa (NEW! Jakopäänhihnanvaihdosta kyssäri:)

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

zzs kirjoitti:^ Jep.

Taitaa vesipumppua ainakin Heikan mukaan olla vain yhtä lajia, muovista. Noh, pitänee sitten alistua siihen. ;)
No niinpä näyttää olevan erilainen pumppu tuossa koneessa.

2.0JTS Kuva
JTD Kuva

Toivotaan ettei mikään hirveä murheenkryyni ole muovisuuden osalta :)

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT pihassa (NEW! Jakopäänhihnanvaihdosta kyssäri:)

Viesti Kirjoittaja zzs »

Niinpä.

Hyvä kun kyselee Autokeskukselta ja muista liikkeistä, mikä on jakohihnan vaihtoväli, niin tarjoavat 120 tkm/36 kk tai 120 tkm/48 kk... Mene ja tiedä, nyt on kuitenkin 48. kuukausi meneillään, ja näyttää kestäneen;)

Vaihtohina seilaa 460 ja 810 euron välillä... Huh mitä vaihtelua voikin olla!

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: GT pihassa (NEW! Jakopäänhihnanvaihdosta kyssäri:)

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

zzs kirjoitti:Niinpä.

Hyvä kun kyselee Autokeskukselta ja muista liikkeistä, mikä on jakohihnan vaihtoväli, niin tarjoavat 120 tkm/36 kk tai 120 tkm/48 kk... Mene ja tiedä, nyt on kuitenkin 48. kuukausi meneillään, ja näyttää kestäneen;)

Vaihtohina seilaa 460 ja 810 euron välillä... Huh mitä vaihtelua voikin olla!
No pistinkin privaa vaihdosta jos ei kiinnosta maksaa 800 euroa, kun itse pääsin aika paljon halvemmalla :D

Kannattaa kysyä täältä tarjous hihnanvaihdosta, kaverit tuntevat alfat koska siellä käy muutamakin meistä ja hyvällä hinnalla tekevät. Päteviä jamppoja!
http://www.ljungqvist.fi/

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT pihassa (NEW! Jakopäänhihnanvaihdosta kyssäri:)

Viesti Kirjoittaja zzs »

^ Joo, kiitti vinkistä!

Tilasin kuitenkin jo Viikistä 460 e vaihdon sis. jakohihna, kiristin, ohjainrulla, vesipumppu ja vedet (tai 510e apulaitehihnalla).
Onko mitään hyvää syytä, miksi vaihtaisin apulaitehihnan samalla? Hinta 50e, sis. hihnan ja sen asennustyön. Itse hihnahan lähtee reilulla parilla kympillä kaupasta...

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Se apulaitehihna täytyy ottaa pois joka tapauksessa, joten miksi sen vaihto nostaa hintaa yhtään enempää kuin mitä hihna maksaa?

lähetetty jollastani

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Re: GT pihassa (NEW! Jakopäänhihnanvaihdosta kyssäri:)

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

MarcusV kirjoitti:
zzs kirjoitti:Niinpä.

Hyvä kun kyselee Autokeskukselta ja muista liikkeistä, mikä on jakohihnan vaihtoväli, niin tarjoavat 120 tkm/36 kk tai 120 tkm/48 kk... Mene ja tiedä, nyt on kuitenkin 48. kuukausi meneillään, ja näyttää kestäneen;)

Vaihtohina seilaa 460 ja 810 euron välillä... Huh mitä vaihtelua voikin olla!
No pistinkin privaa vaihdosta jos ei kiinnosta maksaa 800 euroa, kun itse pääsin aika paljon halvemmalla :D

Kannattaa kysyä täältä tarjous hihnanvaihdosta, kaverit tuntevat alfat koska siellä käy muutamakin meistä ja hyvällä hinnalla tekevät. Päteviä jamppoja!
http://www.ljungqvist.fi/

Joo ovat aikoinaan parsinut Berliinan kuntoon kun sain Lauttasaaressa roskisauton perääni, hyvä tuli muuten mutta muistelen että takaluukku ei enään auennut kunnolla kun oli tarvittu pakkelia sen vertaa... 8) .

Vanha Ljungqvistin poika osti Kalmarissa sijainneen omakotitalomme, pyörittää varmaan tätä korjaamoa tällä hetkellä..?
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
hjpp
Viestit: 1932
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: GT pihassa (NEW! Jakopäänhihnanvaihdosta kyssäri:)

Viesti Kirjoittaja hjpp »

^ Jep. Ja mä raksailen naapuriin.

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: GT pihassa (NEW! Jakopäänhihnanvaihdosta kyssäri:)

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

hjpp kirjoitti:^ Jep. Ja mä raksailen naapuriin.
Sua tarkoitin juu. Edelleen oli 159 siellä ja juteltiinkin aika kauan siinä sun koneen luona sen asentajan kanssa :) Onko se jäätävän kokonen torppa siinä vedessä kiinni sun tuleva matala majasi? ;) Tosin siinä vastakkaisella puolella muistan spiderin ja 159:n nähneeni heti mäen jälkeen.

Mitä juttelin omistajan kanssa niin on jokusen kymmentä vuotta vanha paja kuulemma. Junnuna kasvoin tällä samaisella kylällä ja sillonkin oli pystyssä muistaakseni samalla omistajalla. Priimaa jälkeä tuli taas ja paljon vinkkejä ja tietotaitoa sekä tehtiin pikkujuttuja ihan normaalihomman päällekin tälläkin kertaa ilman eri veloitusta, siitä ei voi kun nostaa hattua kun yleensä saa tottua siihen että joka paikasta laskutetaan extraa. Kuinka ollakaan vaimon A-marsusta katos jarrut siihen pihalle GT:tä noudettaessa ja vaihtoivat takapäähän kaikki jarruputket ja letkut :D

Ei ollu ZZS sullakaan pahanhintainen keikka, Milanon tarjous bensakoneen remmistä oli vähän eri luokkaa.

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: GT pihassa (NEW! Jakopäänhihnanvaihdosta kyssäri:)

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Onkos kukaan vaihtanu JTS:ään ilmansuodatinta, olisin sitä mieluusti kurkannut missä hapessa on mutta johan on paikan keksineet. Lähinnä kysymys on saako tuon pois yläkautta ilman pohjalevyn irroitusta kun sijaitsee tuolla jossain koneen ja syylärin välissä pohjan tuntumassa :D Kaikkea sitä näkee, ilmeisesti on tila loppunut suunnitellessa kesken.

Avatar
hjpp
Viestit: 1932
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: GT pihassa (NEW! Jakopäänhihnanvaihdosta kyssäri:)

Viesti Kirjoittaja hjpp »

^Jos siinä on mitään yhteistä dieselin kanssa, niin kyllä se ylhäältä lähtee, kuten tuossa on kuvailtukin. Alakautta homma on vaan huomattavasti nopeampi, jos raaskii käyttää voimaa.
Talvella sille tulikin joskus vaihtotarvetta, kun se jäätyi puoliksi umpeen. Kosteus ilmeisesti valuu pitkin paperia alaspäin ja lopulta suodatin on alhaalta niin märkä, että pääsee pakkasella jäätymään umpeen.

Kyllä mun mörskä on toisella puolella tietä, jossa autotkin on näkynyt. Siellä ylhäällä se on jemmassa ettei kukaan näe. Linnakkeessa on kutsumattomia vieraita käynytkin säännöllisesti ja mulla ei, joten tavoite täyttyi.

Vastaa Viestiin