Portti kirjoitti:Siispä pitäisi ostaa erillinen talviauto eli kolmas auto talouteen...ei ole oikein paikkaakaan kolmannelle autolle
4C:n koeajoa vastaan saat tuohon allekirjoittaneen ruutuun tuupata ihan minkä tahansa talvikulkineen ja tolppaankin avaimen, niin ei ole tuokaan mikään perustelu . Minä voin pitää omaani vaikka vierasparkissa, jos moinen kulttuuriteko tähän kortteliin on siitä kiinni...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Alfissimo kirjoitti:...4C:n koeajoa vastaan saat tuohon allekirjoittaneen ruutuun tuupata ihan minkä tahansa talvikulkineen ja tolppaankin avaimen, niin ei ole tuokaan mikään perustelu . Minä voin pitää omaani vaikka vierasparkissa, jos moinen kulttuuriteko tähän kortteliin on siitä kiinni...
Hieno homma, yksi mutta poistuu tuolla tavalla. Kiitos. Nythän tämä ei ole muusta kuin rahasta kiinni.
Jos on jossain etelässä loma-asunto niin sinne hankkisin tuollaisen ajokin. Tietenkin se kannattaa jos viettää kohtuullisesti aikaa siellä alhaalla.
Aina perheen luona vieraillessa etelässä katselen käytettyjen autojen hintoja ja joka kerta se on shokki.
Voisi kuvitella että jos Neljäceen hinta uutena lämpimässä on 55 k€ niin 10 k km ajetusta voisi maksaa sen 30-40 k€.
Jos tuollainen vaihtoehto löytyy niin miksi odottaa kauemmin ja maksaa kymmeniä tuhansia enemmän jotta kyseinen lelu löytyisi kaapista.
Marraskuun TopGear UK Editionissa on 4C kansikuvassa ja sisällä monen sivun juttu upein kuvin. Lisäksi aukeama Hammondin jälleenrakastumisesta Alfaan sekä pari aukeamaa otsikolla Why We Love Alfa.
Juuri se etta salamanisku tai omassa pihassa aarren löytaminen on todennaköisempaa. Eli lapio kateen ja kaivaamaan. Ellei se salamanisku kiinnosta enemman rikastumismetodina.
Taitaa vaan meillä tulla evora halvemmaksi, kun semmoisen voi tuoda 1-2v vanhana Saksasta, 4C saatavuus edes uutena ens vuoden aikana hieman epäilyttää. LE:t taitaa tulla vasta loppukeväästä, joten standardit sitten vasta loppuvuodesta. Tämä siis pohdintana omia autonvaihtopohdintoja ajatellen (joissa on vielä miljoona muuttujaa ).
(Kuola suupielessä hymiö)
On kyllä aivan mahtava tuo 4C ja video Nbr:ltä. Ainoastaan videossa häiritsi kuljettajan kokoaikainen ohjauspyörän heiluttelu, ei 4C luultavasti ole noin levoton.
Toki manuaalina olisi aika ollut minuutin matalampi
UupunutRomeo kirjoitti:(Kuola suupielessä hymiö)
On kyllä aivan mahtava tuo 4C ja video Nbr:ltä. Ainoastaan videossa häiritsi kuljettajan kokoaikainen ohjauspyörän heiluttelu, ei 4C luultavasti ole noin levoton.
Niinpä. Radio näyttää myös olevan päällä. Tosissaan hyvän kierrosajan haluava minimoisi kaiken virrankulutuksen.
Etupään "konepellin" alle ei pääse ilman työkaluja. Sielä menee vissiin siinä määrin keulalla olevan jäähdyttimen ilmanpoistoputkistoa (puhaltaa auton alle) ettei sielä mitään tilaa olisikaan.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."
Tuo kaveri ei taida yksinkertaisesti tykätä mistään 4C:n ominaisuudesta. Joko hän on lyhyen ajan sisällä testannut liian erilaisia autoja, tai ei ota auton yksilöllisyyttä huomioon mm. se seikka että 4C on tavallaan luonut uuden luokan.
Pujazuba kirjoitti:Tuo kaveri ei taida yksinkertaisesti tykätä mistään 4C:n ominaisuudesta. Joko hän on lyhyen ajan sisällä testannut liian erilaisia autoja, tai ei ota auton yksilöllisyyttä huomioon mm. se seikka että 4C on tavallaan luonut uuden luokan.
Hieno sporttihan tuo 4C on, mutta ei kait se nyt ihan uuttaa luokkaa ole luonut? Onhan noita kevyitä, keskimoottorisia urheiluautoja ollut tarjolla jo vuosikymmeniä sitten ja lähes kaikilta mantereilta.
Pujazuba kirjoitti:Tuo kaveri ei taida yksinkertaisesti tykätä mistään 4C:n ominaisuudesta. Joko hän on lyhyen ajan sisällä testannut liian erilaisia autoja, tai ei ota auton yksilöllisyyttä huomioon mm. se seikka että 4C on tavallaan luonut uuden luokan.
Hieno sporttihan tuo 4C on, mutta ei kait se nyt ihan uuttaa luokkaa ole luonut? Onhan noita kevyitä, keskimoottorisia urheiluautoja ollut tarjolla jo vuosikymmeniä sitten ja lähes kaikilta mantereilta.
Mutta tällä hetkellä mikä muu auto on pikkusportti luokassa tarjoamassa realistihintaista ultrakevyttä massatuotettua mallia superauton hiilikuitu runkotegnologialla. On siinä aika ainutlaatuinen paketti.
^ Jos unohtaa sen hiilikuidun niin onhan Lotus Eliseä ollut tarjolla jo 90-luvulta lähtien suhteellisen edulliseen hintaan. Kyllä noi puheet uuden autoluokan lanseeramisesta on jo vähän liioittelua 4C:n kohdalla kun konsepti on miltei suoraan Lotus Elisestä kopsattu.
Toyotan MR2 takaveto-keskikone-yhdistelmänä kiikkui alle tonnikeijujen sarjassa. Tehoa noiden joissain versioissa näyttäisi olleen hieman alle 200 heppaa. Tuotannossa tuota ei ole ollut reiluun kuuteen vuoteen eikä hiilikuitumonokokkia ole sitten koskaan, joten ei asetu aivan esitettyihin raameihin. Hinta taisi olla selvästi siedettävämpi. Entäs GT86?
routasydän 17.10.2013 kirjoitti:Yks valkonen LE:hän oli ainakin kuukausi sitten vielä maahantuojalla vapaana
Luotettavalta lähteeltä kuultuna kaksi kolmesta Suomeen tulevasta autosta on myyty, joten pitkään on kolmas ollut myymättä, jos lokakuun puolivälissä tilanne oli sama
routasydän 17.10.2013 kirjoitti:Yks valkonen LE:hän oli ainakin kuukausi sitten vielä maahantuojalla vapaana
Luotettavalta lähteeltä kuultuna kaksi kolmesta Suomeen tulevasta autosta on myyty, joten pitkään on kolmas ollut myymättä, jos lokakuun puolivälissä tilanne oli sama
Tarina kertoo, että tuo yksi vapaana oleva olisi kertaalleen ollut varattu, mutta sitten ostaja olisi perunut tai jotain sinne päin. Mutta yksi tosiaan vielä muutama viikko sitten olisi ollut vapaana. En tiedä, onko noissa ollut joku varausmaksu tms.
Tuolaista tarinaa kaverille maahantuojan edustja kertoi, kun oli sieltä suoraan kysellyt 4C:tä.
Ei kuitenkaan (ainakaan vielä) päätynyt moista tilaamaan.