159 JTD:n lastutus
Valvoja: Moderators
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
159 JTD:n lastutus
Juuri näin, tätä itsekkin ajattelin ja itselleni perustelin.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Capirex
- Viestit: 394
- Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
- Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
- Paikkakunta: Helsinki/Tampere
Re: 159 JTD:n lastutus
Jään odottelemaan kokemuksianne... Selasin internetin maailmaa ja löysin sekä positiivisa että negatiivisia kokemuksia RaceChipistä.
Re: 159 JTD:n lastutus
Onko porukalla kuinka laajalta ajalta nyt RaceChip Prosta kokemuksia? Luin aika kauhutarinoita tuosta boksista @ www.alfaowner.com. Edukas hinta houkuttelee, mutta mitä mahtaa tehdä koneelle pidemmällä aikavälillä..
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
- Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 159 JTD:n lastutus
En usko, että yhtään mitään. Kun puhutaan koneesta, on pidemmän aikavälin arvioita mahdoton antaa oli sitten lastu tai ei. Jos RC:n kaltaiset yksiköt olisivat aiheuttaneen maailmanlaajuisen pandemian konerikkojen puolella, en usko, että näitä yrityksiä edes olis, saatikka tuolla tasolla. Sekä lastuja, että moottorioptimoituja autoja suhaa suomen, Euroopan ja maailman teillä valtavasti. Se on siinä 2vuotta vanhassa kaupparatsun olympiavolkkarissakin ollut suurella todennäköisyydellä vastaava kilke ja liike myy auton "takuuautona" onnelliselle uudelle omistajalle. Yleensä näistä ei tiedä myyjäliike/huolto mitään.Saturnus kirjoitti:Onko porukalla kuinka laajalta ajalta nyt RaceChip Prosta kokemuksia? Luin aika kauhutarinoita tuosta boksista @ http://www.alfaowner.com. Edukas hinta houkuttelee, mutta mitä mahtaa tehdä koneelle pidemmällä aikavälillä..
Joku suomalainen arvostettu moottorinoptimoija sanoi jo vuosia sitten, että ei se uusi ohjelma/lisääntynyt teho sitä moottoria tai voimansiirtoa hajota vaan yleensä käyttäjä itse. Olettaen tietysti, että tehonlisäys tehdään järjen rajoissa.
Isoilla volyymeillä, kun bisnestä tehdään(RC), löytyy aina hyviä mutta myös huonoja kokemuksia. Tämä pätee myös hieman off topiccina kymmenkunta vuotta sitten suorittamaani silmien laaserointiin. Siinä sitä oli monenlaista varoittelijaa ja epäilijää. -6,50 ja reipas hajataitto ja näkö on edelleen partaveitsen tarkka. Noista jutuista löytyy paljon kauhutarinoita ja taas niitä hyviä tarinoita. Sen verta oli uskoa asiaan, että päätin kokeilla ja tyytyväinen olen ollut. Totesin varoittelijoille jo tuolloin, että näin c-kasetti ajan kasvattina pidin cd-levyä ihan mahdottomana keksintönä, kun se ilmestyi. Saati sitä, että kaveri"poltti" musaa sillä 386:lla kotona levylle.
Re: 159 JTD:n lastutus
En softauksessa näe mitään "huonoa", se kun tehdään auton omaa ohjelma parantaen. Mutta hiukan kutkuttaa nämä huijausboksit. Pitäis koittaa ostaa ja viedä penkkiin + katsoa arvoja. Mitenköhän arvot näkyy koneella kun boksi tavallaan huijaa arvoja? Näkyykö arvot realistisina boksin kanssa vai orkkisarvoina? Hinta on niin edukas että siksi epäilyttää
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
- Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 159 JTD:n lastutus
Saturnus kirjoitti:En softauksessa näe mitään "huonoa", se kun tehdään auton omaa ohjelma parantaen. Mutta hiukan kutkuttaa nämä huijausboksit. Pitäis koittaa ostaa ja viedä penkkiin + katsoa arvoja. Mitenköhän arvot näkyy koneella kun boksi tavallaan huijaa arvoja? Näkyykö arvot realistisina boksin kanssa vai orkkisarvoina? Hinta on niin edukas että siksi epäilyttää
Alfaowner on myös pullollaan ongelmatilanteita huonosti toimivien softausten kanssa painiskelevia autonomistaja. Näkisin siinä myös omat riskinsä.
Alkeellisimmat "lastut", saatta perustua tuohon "huijaukseen", kuten tuolla jossain ylempänä ketjussa todettiin.
Alla karkeasti erään valmistajan tiivistelmä tehoyksikön hyödystä.
Tehoyksikkö on TD turbodiesel moottorien elektronisen ohjainyksikön ja moottorin syöttöpumpun väliin kytkettävä lisämuisti. Tehoyksikkö optimoi moottorin polttoaineen tarpeen huomattavasti alkuperäistä ohjainyksikköä tarkemmin, joka näkyy pienempänä polttoaineen kulutuksena ja suurempana teho-/hyötysuhteena nostaen auton alavääntöä. Mitään kiinteitä muutoksia autoon ei tehdä, vaan kytkennät suoritetaan liittimillä. Tehoyksikkö ottaa ohjainimpulssin turbon ahtopaineesta, mutta ei lisää sitä, vaan antaa polttoainetta oikeassa suhteessa alkuperäiseen ahtopaineeseen nähden ja näin ollen täydentää ja tarkentaa palamissuhdetta. Moottoria ei rasiteta mekaanisesti, koska ahtopaineen säätöön ei puututa. Tehoyksikkö toimii moottorinohjaajan hienosäätäjänä ja korjaa valmistajan antamaa toleranssia siten, että moottorille suunnitellut ominaisuudet voidaan hyödyntää paremmin, itse moottoria kuitenkaan manipuloimatta.
Pari väliporrasta valmistajan jälkeen ja saadaan tuo edullinen hinta tuplattua/triplattua. Noita löytyy kotimaan markkinoilta paljon +400€ hintaan.
Aikoinaan Gsi Astrasta hajos nokka-akselin asentotunnistin. Uus makso merkkilikkeessä 400€ , asiallisella pajalla 200€ ja Valtran traktoritehtaalla noita Siemensin valmistamia sähkökikkareita( vastaavia) tuli taloon sisään alta 1€ hintaan.
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: 30 Tammi 2012, 18:53
- Car(s): Giulia Super 2.0 -16
ex Giulietta 2.0 JTDm TCT -13
ex 159 2.4 JTDm Qtronic -07 - Paikkakunta: Orimattila
Re: 159 JTD:n lastutus
Rail anturin ja ecun väliin kytkettävä boksi ei pysty tekemään muuta kuin antamaan väärää anturitietoa eculle eli huijaa ecua muuttamalla anturilta tulevaa 0-5V signaalijännitettä. Kaikki ecun laskemat rail paineeseen perustuvat arvot on tämän jälkeen vääriä. Ecu ohjaa väärällä anturitiedolla rail painetta korkeammaksi n. 150 -250bar. Maksimit huitelee siten jossain 1850bar luokassa. Tällä korotuksella saadaan noin 20% lisää tehoa. Vehkeet on suunniteltu 1600bar tienoille. Jatkuvasti korkeampi rail paine rasittaa korkeapainepumppua ja suuttimia.
Tämmöisessä RaceChipissä voi olla jonkinlainen säätökartta ettei tuota painetta nosteta kuin jollain tietyllä alueella. Maksimikin voi olla rajoitettu. Mittaamallahan tuo selviäisi.
Tämmöisessä RaceChipissä voi olla jonkinlainen säätökartta ettei tuota painetta nosteta kuin jollain tietyllä alueella. Maksimikin voi olla rajoitettu. Mittaamallahan tuo selviäisi.
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
- Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 159 JTD:n lastutus
Jonkinlainen säätökartta/kartat löytynee tuosta RC2 ja ultimate versiosta(perusasteus + 2 lisäasetusta) Muissa säädöissä pyydettiin ottamaan yhteys tekniseen tukeen.samu_m kirjoitti:Rail anturin ja ecun väliin kytkettävä boksi ei pysty tekemään muuta kuin antamaan väärää anturitietoa eculle eli huijaa ecua muuttamalla anturilta tulevaa 0-5V signaalijännitettä. Kaikki ecun laskemat rail paineeseen perustuvat arvot on tämän jälkeen vääriä. Ecu ohjaa väärällä anturitiedolla rail painetta korkeammaksi n. 150 -250bar. Maksimit huitelee siten jossain 1850bar luokassa. Tällä korotuksella saadaan noin 20% lisää tehoa. Vehkeet on suunniteltu 1600bar tienoille. Jatkuvasti korkeampi rail paine rasittaa korkeapainepumppua ja suuttimia.
Tämmöisessä RaceChipissä voi olla jonkinlainen säätökartta ettei tuota painetta nosteta kuin jollain tietyllä alueella. Maksimikin voi olla rajoitettu. Mittaamallahan tuo selviäisi.
Omassa käytössä on polttoaineen kulutus laskenut ja tankillisella huitelee pidemmälle, kuin aiemmin. Tiedot perustuu gas cubby äppiin iluurissa
Re: 159 JTD:n lastutus
Hmmm. No kuulostaahan toi ihan hyvältä. Pitää paneskella tammikuussa tilaukseen. Kiitos infosta!
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: 11 Syys 2012, 09:27
- Car(s): 159 2.4 Jtdm Q-tronic, 2010
Ex. 156 2.0 JTS, 2005 - Paikkakunta: Nummela
Re: 159 JTD:n lastutus
Noniin, edellisistä päivityksistä on tässä keskustelussa jo tovi kulunut.
Mitenkäs Racechip Pro 2 omistajat, onko miten racechipit pelittänyt? Onko pitkällä välillä huomattu mitään osien kulutusta tai erikoisuuksia?
ilmeisesti polttoaineen kulutukseen myös postitiivisia vaikutuksia?
alkanut edullisella hinnalla kiinnostamaan kovin kyseinen palikka
Mitenkäs Racechip Pro 2 omistajat, onko miten racechipit pelittänyt? Onko pitkällä välillä huomattu mitään osien kulutusta tai erikoisuuksia?
ilmeisesti polttoaineen kulutukseen myös postitiivisia vaikutuksia?
alkanut edullisella hinnalla kiinnostamaan kovin kyseinen palikka
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: 159 JTD:n lastutus
Mie vaihdoin juuri autoa ja ekalle koeajolle lähtiessä huomasin heti että autossa on joko lastu tai ohjelma tehtynä. Oon aikoinaan ajanu 2.4 JTDm vakiona ja se oli kyllä jotain kauheaa kuraa. Alavääntö puuttuu täysin ja liikkeellelähtö on välillä vaikeaa.
No konepellin avattuani löysin race chipin. Tehoja on, vääntöä on mutta en siltikään tiedä onko tuo pitemmän päälle fiksu keksintö. Jos jotain pitäisi tehdä niin re-map on se oikeampi juttu joka toimii varmasti paremmin kuin nuo huijausboksit. Täytyy nyt ajella ja katsella että jätänkö tuon kiinni vai otanko pois ja hommaan oikean ohjelman.
Kulutuksesta en osaa vielä sanoa kun en ole kerennyt puolta tankkia enempää ajaa.
No konepellin avattuani löysin race chipin. Tehoja on, vääntöä on mutta en siltikään tiedä onko tuo pitemmän päälle fiksu keksintö. Jos jotain pitäisi tehdä niin re-map on se oikeampi juttu joka toimii varmasti paremmin kuin nuo huijausboksit. Täytyy nyt ajella ja katsella että jätänkö tuon kiinni vai otanko pois ja hommaan oikean ohjelman.
Kulutuksesta en osaa vielä sanoa kun en ole kerennyt puolta tankkia enempää ajaa.
Life is too short to drive boring cars.
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: 159 JTD:n lastutus
Oman yksilön kohdalla kävikin pieni ylläri, kun viripajalla todettiin että autossa olikin jo remapattu ECU. Autossani on siis ollut, ja on vieläkin, kiinni myös RaceChip Pro 2 -viripurkki, joten selittääkin jotain noista nykyisistä menohaluista...
Olen noin vajaan vuoden verran ajellut tosiaan _myös_ tuo RC2-purkki kiinni, ( enpä tiennyt tuosta mappauksesta ) ja kyllähän tuon ollessa käytössä eron huomaa, vaikka remapattu kampe onkin. Ei ongelmia havaittavissa, joten ajattelin pitää edelleen ainakin tovin tuon purkin vielä kiinni. Onneksi tuota tehopurkkia on helppo säätää oman mielen mukaan, joten en usko että tuosta nyt kovin suurta haittaa autolle on?
Olen noin vajaan vuoden verran ajellut tosiaan _myös_ tuo RC2-purkki kiinni, ( enpä tiennyt tuosta mappauksesta ) ja kyllähän tuon ollessa käytössä eron huomaa, vaikka remapattu kampe onkin. Ei ongelmia havaittavissa, joten ajattelin pitää edelleen ainakin tovin tuon purkin vielä kiinni. Onneksi tuota tehopurkkia on helppo säätää oman mielen mukaan, joten en usko että tuosta nyt kovin suurta haittaa autolle on?
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Aquatica
- Viestit: 15113
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 159 JTD:n lastutus
^^
Sitten se on ollut rikki? Kaikki ehjät 2.4JTDm:t (oli ne sitten 129kW vehkeitä 156:n nokalla, 147kW+ 159:n nokalla), niin ei ne ole puhdittomia olleet edes alakierroksilla......
...Paitsi jos on ollut DPF/EGR-ongelmaa tai jotain muuta...
Eipä sillä, että tuo mitenkään erityisen pirteä alakierroksilla olisi, mutta ehjänä on kyllä menohaluja ihan mukavasti tuon kokoisesksi loossiksi.
Sitten se on ollut rikki? Kaikki ehjät 2.4JTDm:t (oli ne sitten 129kW vehkeitä 156:n nokalla, 147kW+ 159:n nokalla), niin ei ne ole puhdittomia olleet edes alakierroksilla......
...Paitsi jos on ollut DPF/EGR-ongelmaa tai jotain muuta...
Eipä sillä, että tuo mitenkään erityisen pirteä alakierroksilla olisi, mutta ehjänä on kyllä menohaluja ihan mukavasti tuon kokoisesksi loossiksi.
-
- Viestit: 1861
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: 159 JTD:n lastutus
^+1
Oma kulkine lähti liikkeelle vakiona kolmosella tyhjäkäynnillä parin asteen ylämäkeen kytkintä varovasti nostaen. Mistä sen väännön pitäs alkaa? Hommatkaa sähköautot...
Oma kulkine lähti liikkeelle vakiona kolmosella tyhjäkäynnillä parin asteen ylämäkeen kytkintä varovasti nostaen. Mistä sen väännön pitäs alkaa? Hommatkaa sähköautot...
- Shuttle
- Viestit: 2257
- Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
- Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii
Re: 159 JTD:n lastutus
En kyllä itsekään allekirjoita puhdittomuutta 2.4 JTDm koneissa 159:n kohdalla. Hyvin ne lähtee ja alhaalta vääntää ihan riittävästi. Lieneekö ollut jokin mesta tukossa tai jotain?
- Polforea
- Viestit: 11550
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 159 JTD:n lastutus
Vakiona se nostelee syötöt hieman rauhallisesti vältellen savutusta pidentääkseen DPF:n ikää. Onhan siellä voimaa luvattuun malliin, mutta luonteeltaan hieman "lehmä", eli lähtee sillai sivistyneen rennosti liikkeelle.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 1861
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: 159 JTD:n lastutus
Eiks se oikeanpuoleinen pedaali ole tarkoitettu käytettäväksi? Turboviivettä ei lasketa.
Naapurin toinen ooppeli, vectra konserni 1.9d automaatti, kamala kiihdyttäessä, miettii pirun pitkään. Kuulema huollon jälkeen paljon rivakampi jonkin aikaa. Ooppeli (?).
Naapurin toinen ooppeli, vectra konserni 1.9d automaatti, kamala kiihdyttäessä, miettii pirun pitkään. Kuulema huollon jälkeen paljon rivakampi jonkin aikaa. Ooppeli (?).
- Polforea
- Viestit: 11550
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 159 JTD:n lastutus
Ei se ole pelkkä perinteinen turboviive jossa odotellaan kompurasiiven pyörimistä, vaan moottorinohjaus odottaa paineiden nousua ja ilman liikkumista ennenkö suostuu antamaan lisää soppaa, siitä tuo rauhallinen (ja sinällään helppo) käytös. Se ahdin herää tuntuvasti nopeammin jos soppaa antaa herkemmin ja tuolloin auton käytöksestä tulee terävämpi ja ripeämmän tuntuinen. Siitä vaan luontaisena seurauksena tulee myös savua, joka tukkii DPF:ää, jonka pitäisi kestää mahdollisimman pitkään ilman puhtaaksipolttoa ja vielä paaaaljon pidempään ilman pöntön vaihtoa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 1861
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: 159 JTD:n lastutus
Kyl mul ainaki auto liikkunu rivakammin, kun jengat ollu reilusti yli tyhjäkäynnin, niin bensa ku diesel.
Tos alfan dieselissä turboviiveen huomaa, sitikka on niin mopo ettei siitä vastaavaa tunne...
Tos alfan dieselissä turboviiveen huomaa, sitikka on niin mopo ettei siitä vastaavaa tunne...
Re: 159 JTD:n lastutus
Ne joilla 159 on alhaalta nuhainen, niin teillä on väärä vaihteisto! Sellainen köyhälistön väkisinvaihdettava versio.
Onko muuten kukaan Qtronicin omistaja valitellut huonosta alaväännöstä.
Täytyy kyllä antaa pointsit tuolle automaatin toiminnalle kaikin puolin.
Onko muuten kukaan Qtronicin omistaja valitellut huonosta alaväännöstä.
Täytyy kyllä antaa pointsit tuolle automaatin toiminnalle kaikin puolin.
- Polforea
- Viestit: 11550
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 159 JTD:n lastutus
^^Tottakai auto liikkuu rivakammin tehoalueella kuin tyhjäkäynnillä, mutta se ahdin herää oikeasti ihan pirun nopeasti pienilläkin kierroksilla jos sen vaan herättää. Se huomattavan pitkäntuntuinen viive on nimenomaan moottorinohjauksen tekosia, ei ahtimen lagisuutta.
Onko kukaan, jolla DPF on tyhjennetty ja auto softattu, valittanut turboviiveestä tai heikosta alaväännöstä?
Toisaalta, onko kukaan, joka ei ole ajanut softatulla ja DPF tyhjätyllä 2.4:lla, valittanut turboviiveestä tai heikosta alaväännöstä? Kyllähän siellä (ehjässä autossa) voimaa on, se vaan tuodaan esille sivistyneesti.
Onko kukaan, jolla DPF on tyhjennetty ja auto softattu, valittanut turboviiveestä tai heikosta alaväännöstä?
Toisaalta, onko kukaan, joka ei ole ajanut softatulla ja DPF tyhjätyllä 2.4:lla, valittanut turboviiveestä tai heikosta alaväännöstä? Kyllähän siellä (ehjässä autossa) voimaa on, se vaan tuodaan esille sivistyneesti.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: 159 JTD:n lastutus
^Onko viive sivistynyttä? Jos se kone kuitenkin softamuutoksella ahtaa alhaaltakin niin eiköhän tuo liity jollain tapaa päästöihin.
- Polforea
- Viestit: 11550
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 159 JTD:n lastutus
On, kun auto lähtee vetämään sillai leppoisan hallitusti. Ei se ole perinteisen turboviiveen tyyppinen viive, että ensin ei tapahdu mitään ja sitten kerralla kaikki, vaan lähtee sinällään suht. rivakasti muttei revi. Eli auto hämää persdynoa tehokkaasti, mutta sitten kun kattoo mittariin niin se kyllä nousee.
Parikin moottorinohjauksen ammattilaista on ainakin mulle selittänyt tuon savunsäästelyn DPF:n elämän pidentämiseksi ja se kuulostaa ihan loogiselta (etenkin kun näkee millaista savua sieltä ilman DPF:ää saa pihalle, kun vähän piristää) ja olen itsekin kokenut kuinka paljon heräämistä voi nopeuttaa, joten olen taipuvainen uskomaan tuon selityksen. Kyllähän tuokin päästökategoriaan menee.
Parikin moottorinohjauksen ammattilaista on ainakin mulle selittänyt tuon savunsäästelyn DPF:n elämän pidentämiseksi ja se kuulostaa ihan loogiselta (etenkin kun näkee millaista savua sieltä ilman DPF:ää saa pihalle, kun vähän piristää) ja olen itsekin kokenut kuinka paljon heräämistä voi nopeuttaa, joten olen taipuvainen uskomaan tuon selityksen. Kyllähän tuokin päästökategoriaan menee.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: 159 JTD:n lastutus
Juuri tätä tarkoitin. Ja sen eron kyllä huomaa vakioon samalla sekunnilla kun on lastu tai ei ole lastua. Se eka lähtö tökkää ja ihan sama vaikka painat kaasun pohjaan niin mitään ei tapahdu ekaan sekuntiin.Polforea kirjoitti:Vakiona se nostelee syötöt hieman rauhallisesti vältellen savutusta pidentääkseen DPF:n ikää. Onhan siellä voimaa luvattuun malliin, mutta luonteeltaan hieman "lehmä", eli lähtee sillai sivistyneen rennosti liikkeelle.
Eikä siinä edellisessä dieselissä kyllä ollut mikään tukossa. Kaverin vakio 08 2.4 on ihan samanlainen töksäyttelijä. Joko kuskissa vikaa tai sitten jossain muualla.
Life is too short to drive boring cars.
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 23 Touko 2014, 16:35
- Car(s): 159 2,4jtdm qtronic
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: 159 JTD:n lastutus
Itellä kiinnostaa että onko kukaan tai monikaan lastuttanu qtronickia? Ja lähinnä tehonlisäyksen puolelta.
Kiinnostaa kokemukset tuosta Aisin Warnerin kestävyydestä?
Kun olen tottunu mersun laatikoihin jotka kestää repiä kaiken minkä vakio kokoonpano antaa myöten.
Tänään tyhjäsin dpf:n sekä sen yhteydessä olevan katin. Ei vaikutusta oikeastaan mihinkään. Ahdot nousee hiukan nopeammin entä ennen ja mahdollisesti hiukan hiljeni koneen ääni. Muuten ei vaikutusta juuri mihinkään, ei savuta eikä haise ja yhtä nuhanen alle 2000kierroksen.
Vielä ens viikonloppuna imusarjan putsaus liqui molyn aineilla. Sitten ois lastutus mahdollisesti ajankohtainen joskus.
Kiinnostaa kokemukset tuosta Aisin Warnerin kestävyydestä?
Kun olen tottunu mersun laatikoihin jotka kestää repiä kaiken minkä vakio kokoonpano antaa myöten.
Tänään tyhjäsin dpf:n sekä sen yhteydessä olevan katin. Ei vaikutusta oikeastaan mihinkään. Ahdot nousee hiukan nopeammin entä ennen ja mahdollisesti hiukan hiljeni koneen ääni. Muuten ei vaikutusta juuri mihinkään, ei savuta eikä haise ja yhtä nuhanen alle 2000kierroksen.
Vielä ens viikonloppuna imusarjan putsaus liqui molyn aineilla. Sitten ois lastutus mahdollisesti ajankohtainen joskus.
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
- Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 159 JTD:n lastutus
Kyllä oma Q-tronic oli lammas ennen Racechippiä alakierroksilla. Jos vertas vaikka Volvon huomattavasti tehottomampaan 163hp D5 automaagiin, oli alakierrosvääntö Alfassa heppoista. Hetken kun piti jalkaa pedaalilla oli kulku kuitenkin mukavan ripeää.
Kyllä tuo Aisin kestää vähintään yhtä hyvin, kun märssyn lootat.
Kyllä tuo Aisin kestää vähintään yhtä hyvin, kun märssyn lootat.
Re: 159 JTD:n lastutus
Terve.
Ei 159 ainakaan ilman lastua mitenkään nuhaselta alakieroksilla 1300-2000 ihan hyvin vetää, en tiedä johtuuko se eri ahtimesta manuaali vs automaatti Garrett vs KKK
Oma autoni on siis manuaalivaihteinen ja 2.4JTDm 210 hp Q4
Nyt Racechip pro 2 kiinni kyllä hieman paremmin menee, mutta ei siellä alakierroksilla mitään mullistavaa tapahtunut.
Pitää laitaa boksista asetukset kohilleen.....
Ei 159 ainakaan ilman lastua mitenkään nuhaselta alakieroksilla 1300-2000 ihan hyvin vetää, en tiedä johtuuko se eri ahtimesta manuaali vs automaatti Garrett vs KKK
Oma autoni on siis manuaalivaihteinen ja 2.4JTDm 210 hp Q4
Nyt Racechip pro 2 kiinni kyllä hieman paremmin menee, mutta ei siellä alakierroksilla mitään mullistavaa tapahtunut.
Pitää laitaa boksista asetukset kohilleen.....
Re: 159 JTD:n lastutus
Tuliko diiseliin vauhtia säätöjen jälkeen, vai onko turha ostos?
-
- Viestit: 179
- Liittynyt: 14 Huhti 2015, 01:23
- Car(s): 159 2.4 Jtd Q-Tronic -06
Peugeot 505 turbo inj. -87
Ex: Alfa Romeo: 159 2.4 jtd, 156 2.0TS, 166 2.0TS - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: 159 JTD:n lastutus
Racechip 2:sta on vissiin nyt porukalla pidempiaikaisia kokemuksia.. Onko järkeä vai ei?
Pieni piristys on tervetullut, jos kulutus vielä tippuu niin sehän on vain plussaa.
Kevättä kohdin mennessä pitäisi ruveta tilailemaan 159:n kaikkea pientä kivaa, ja racechip on tässä pyörinyt ensialkuun mielessä..
Pieni piristys on tervetullut, jos kulutus vielä tippuu niin sehän on vain plussaa.
Kevättä kohdin mennessä pitäisi ruveta tilailemaan 159:n kaikkea pientä kivaa, ja racechip on tässä pyörinyt ensialkuun mielessä..
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: 159 JTD:n lastutus
Racechip 2 oli minullakin kiinni ennen ohjelmointia, kyllähän se toi vakioon nähden ihan mukavasti lisävääntöä ja tehoja, eteenkin alakierroksille (manuaali tosin). Ainoastaan tyhjäkäynti muuttui karkeammaksi, ilmeisesti polttoaineen painepuolelle tuodaan sen verran lisää tavaraa että laitteet raksuttaa enemmän.
Otin sitten itse tuon pois kun teetätin ohjelmoinnin, DPF:n tyhjäyksen ja EGR:n tulppauksen. Imusarjan läpätkin on lukittu auki. Nyt tehoja on ihan tuntuvasti enemmän kuin tuolla Racechipillä (vaikka hyvä laite onkin) ja tyhjäkäynti on pehmeää. Suosittelen suoraan tuota ohjelmointia + edellä mainittuja toimenpiteitä, vaikka hieman kalliimpi onkin tuohon purkkiin nähden.
Otin sitten itse tuon pois kun teetätin ohjelmoinnin, DPF:n tyhjäyksen ja EGR:n tulppauksen. Imusarjan läpätkin on lukittu auki. Nyt tehoja on ihan tuntuvasti enemmän kuin tuolla Racechipillä (vaikka hyvä laite onkin) ja tyhjäkäynti on pehmeää. Suosittelen suoraan tuota ohjelmointia + edellä mainittuja toimenpiteitä, vaikka hieman kalliimpi onkin tuohon purkkiin nähden.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
-
- Viestit: 179
- Liittynyt: 14 Huhti 2015, 01:23
- Car(s): 159 2.4 Jtd Q-Tronic -06
Peugeot 505 turbo inj. -87
Ex: Alfa Romeo: 159 2.4 jtd, 156 2.0TS, 166 2.0TS - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: 159 JTD:n lastutus
En välttämättä mitään peruuttamatonta halua tehdä ainakaan vielä, jonka takia miettinyt tuota racechippiä.
Ei kampe sattuisi vielä pyörimään jossain laatikon pohjalla, jos kyllä voisin sen jollain rahalla ostaa pois mikäli siitä haluat lupua?
Ei kampe sattuisi vielä pyörimään jossain laatikon pohjalla, jos kyllä voisin sen jollain rahalla ostaa pois mikäli siitä haluat lupua?
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: 159 JTD:n lastutus
Valitettavasti möin oman purkkini viime kesänä...Gommi kirjoitti:En välttämättä mitään peruuttamatonta halua tehdä ainakaan vielä, jonka takia miettinyt tuota racechippiä.
Ei kampe sattuisi vielä pyörimään jossain laatikon pohjalla, jos kyllä voisin sen jollain rahalla ostaa pois mikäli siitä haluat lupua?
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
- Car(s): Tonale Plug-in Hybrid -23, 147 GTA -03, Maserati Quattroporte -06,
- Paikkakunta: Jämsä
Re: 159 JTD:n lastutus
Mulla on tuo Racechip, alkoi kytkin vähitellen luistamaan, joten otin pois. Alhaalle tuli kyllä reilusti lisää vääntöä.
- nsrmies
- Viestit: 65
- Liittynyt: 20 Helmi 2014, 02:11
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super
Exät: 156 2.0JTS, 159 2.4JTDm, 147 2.0 TS, MiTo QV, 159 2,4JTDm Q4 TI, Giulietta QV TCT - Paikkakunta: Turku
Re: 159 JTD:n lastutus
Paljonkos vääntöä mahtaa tuo Qtronic -laatikko kestää? Racechipin lastua on kovasti kuolattu, mutta onko turvallinen valinta?
Re: 159 JTD:n lastutus
^ Varmaan jos EGR on tulpattu ja hiukkassuodatin tyhjätty? Ja mitä Qtronicciin tulee, niin sama Aisinin laatikko volvon XC90/S80 V8 (315hv/440nm)myös, joten luulisi kestävän.
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: 11 Syys 2012, 09:27
- Car(s): 159 2.4 Jtdm Q-tronic, 2010
Ex. 156 2.0 JTS, 2005 - Paikkakunta: Nummela
Re: 159 JTD:n lastutus
Itellä oli Racechip pro 2 vaihtelevasti kahden vuoden aikana kiinni (katsastuksiin ja huoltoihin otin irti ja välillä ajelin ilman).
Omasta mielestä toi nimenomaan alakertaan mukavuutta Q-tronic vaihteistolla ja muutenkin huomasi lisääntyneitä menohaluja.
Kulutuspuolella ajotietokoneen mukaan kulutus väheni, toteutuneesta kulutuksesta en tiedä kun en niinkään seuraile tankkausvälejä..
Mitään ongelmia eikä erityistä kulumista mihinkään ilmennyt.
Nyt olisi Racechip Pro 2 myytävänä jos jotain kiinnostaa, Alfa meni vaihtoon ja purkki jäi hyllyyn..
jos kiinnostaa niin laita yv. tai sähköpostia lassi.patrikainen@talotek.fi
Omasta mielestä toi nimenomaan alakertaan mukavuutta Q-tronic vaihteistolla ja muutenkin huomasi lisääntyneitä menohaluja.
Kulutuspuolella ajotietokoneen mukaan kulutus väheni, toteutuneesta kulutuksesta en tiedä kun en niinkään seuraile tankkausvälejä..
Mitään ongelmia eikä erityistä kulumista mihinkään ilmennyt.
Nyt olisi Racechip Pro 2 myytävänä jos jotain kiinnostaa, Alfa meni vaihtoon ja purkki jäi hyllyyn..
jos kiinnostaa niin laita yv. tai sähköpostia lassi.patrikainen@talotek.fi
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 01 Syys 2016, 09:05
- Paikkakunta: Lahti
Re: 159 JTD:n lastutus
Tuli ajatus auton piristämisestä novitec powerrail 5:llä. Tehneet paljon alfoihin näitä ja takana testikilometrejä. Lupaavat 235hp ja 440nm. Toiminee DPF kanssa.
- AlfaTom
- Viestit: 2864
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: 159 JTD:n lastutus
Onkohan tähän aiheeseen tullut uutta tähän päivään mennessä? Miten nykyisin pärjää katsastuksessa näiden egr- ja softamuutosten kanssa? Tuleeko vaikeuksia egr:n poiston kanssa? Entä dpf:n poiston kanssa?
Kyselin Motorbitin ohjelmasta ja paikallinen edustaja sanoi, että dpf:ää ei voi enää poistaa, koska se näkyy katsastuksessa. Egr muokataan jotenkin muuten. En ole vielä saanut vastausta/tarjousta ohjelmoinnista/muutoksista, mutta aikaisempien tämän ketjun viestien perusteella olisi mahdollista saada noin 240hp/500nm ja hintaa 450-750€. Hinta on kyseisen paikallisen edustajan sivuilta saatu arvio.
Kiinnostaisi lähinnä alaväännön lisääminen. Tehon lisäys ei niinkään. Eipä tuohon ohjelmoinnin yksityiskohtiin ole minulla ainakaan mitään käsitystä siitä, millä tavalla ohjelmointia voi itse räätälöidä vai onko se kaikille samanlaisille autoille yksi ja sama ohjelma. Ehkä lisähintaan voi sitten tehdä yksilöllisiä muutoksia?
Minulla Alfa 159 2.4 Jtdm -07 200hv 400nm
Kyselin Motorbitin ohjelmasta ja paikallinen edustaja sanoi, että dpf:ää ei voi enää poistaa, koska se näkyy katsastuksessa. Egr muokataan jotenkin muuten. En ole vielä saanut vastausta/tarjousta ohjelmoinnista/muutoksista, mutta aikaisempien tämän ketjun viestien perusteella olisi mahdollista saada noin 240hp/500nm ja hintaa 450-750€. Hinta on kyseisen paikallisen edustajan sivuilta saatu arvio.
Kiinnostaisi lähinnä alaväännön lisääminen. Tehon lisäys ei niinkään. Eipä tuohon ohjelmoinnin yksityiskohtiin ole minulla ainakaan mitään käsitystä siitä, millä tavalla ohjelmointia voi itse räätälöidä vai onko se kaikille samanlaisille autoille yksi ja sama ohjelma. Ehkä lisähintaan voi sitten tehdä yksilöllisiä muutoksia?
Minulla Alfa 159 2.4 Jtdm -07 200hv 400nm
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S
La vita è
La vita è
- Aquatica
- Viestit: 15113
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 159 JTD:n lastutus
Mitenhän se DPF:n poisto muka näkyy?
Mulla ilman DPF:ää oli K-arvo tarpeeksi alhainen. Ja se on kuitenkin se, mitä tässä maassa katsellaan...
Mulla ilman DPF:ää oli K-arvo tarpeeksi alhainen. Ja se on kuitenkin se, mitä tässä maassa katsellaan...
- AlfaTom
- Viestit: 2864
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: 159 JTD:n lastutus
Minulla ei tästä mitään omakohtaista tietoa, mutta näin ymmärsin korjaamon miehen puheen, että jollakin testilaitteella näkyy.
OBD:n kautta?
OBD:n kautta?
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S
La vita è
La vita è
- Polforea
- Viestit: 11550
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 159 JTD:n lastutus
EGR:n disablointi ei näy katsastuksessa mitenkään, kunhan se on tehty oikein (ts. vikavalo ei pala eikä vikakoodia tule).
DPF:n fyysinen poisto voi nosturilla näkyä tai olla näkymättä, riippuen tekijästä ja inssistä. Softapuolella poisto on minun tietääkseni edelleen mahdollinen tehdä niin, ettei siitä jää kiinni päästömittarin tai vikakoodien vuoksi, mutta tokihan mm. nokeentuvat pakoputkenpäät voivat herättää epäilyksiä. Väännön lisääminen sinänsä ei edellytä kummankaan saastelaitteen poistoa, mutta kaasunvasteen nopeuttaminen (ahtimen "herättäminen" lisäsavulla) tuottaa kyllä nokea niin, että se ei DPF:n kanssa hyvää tee. Jos vakionkaltainen, rauhallinen kaasuvaste kelpaa, voi todennäköisesti vääntökäyrää nostaa ja voimaa lisätä ilman että DPF kokee suuria ongelmia.
Tekijästä tai jälleenmyyjästä riippuen softaa voi räätälöidä toiveiden mukaan tai sitten ei. Jos myyjä kauppaa vain ns. bulkkisoftia, ei räätälöinti välttämättä onnistu - jos taas myyjä kauppaa customia, onnistuu räätälöinti.
DPF:n fyysinen poisto voi nosturilla näkyä tai olla näkymättä, riippuen tekijästä ja inssistä. Softapuolella poisto on minun tietääkseni edelleen mahdollinen tehdä niin, ettei siitä jää kiinni päästömittarin tai vikakoodien vuoksi, mutta tokihan mm. nokeentuvat pakoputkenpäät voivat herättää epäilyksiä. Väännön lisääminen sinänsä ei edellytä kummankaan saastelaitteen poistoa, mutta kaasunvasteen nopeuttaminen (ahtimen "herättäminen" lisäsavulla) tuottaa kyllä nokea niin, että se ei DPF:n kanssa hyvää tee. Jos vakionkaltainen, rauhallinen kaasuvaste kelpaa, voi todennäköisesti vääntökäyrää nostaa ja voimaa lisätä ilman että DPF kokee suuria ongelmia.
Tekijästä tai jälleenmyyjästä riippuen softaa voi räätälöidä toiveiden mukaan tai sitten ei. Jos myyjä kauppaa vain ns. bulkkisoftia, ei räätälöinti välttämättä onnistu - jos taas myyjä kauppaa customia, onnistuu räätälöinti.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- AlfaTom
- Viestit: 2864
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: 159 JTD:n lastutus
Jos on terve tai suht tuore kytkin ja käyttö lähinnä ala- ja keskikierroksilla, niin onko väännön lisäys tosiaan riski kytkimen kestolle?heme kirjoitti:Mulla on tuo Racechip, alkoi kytkin vähitellen luistamaan, joten otin pois. Alhaalle tuli kyllä reilusti lisää vääntöä.
Tarkoitus ei ole lähteä valoista joka kerta lappu lattiassa vaan ihan jokapäiväisessä ajossa saada lisämukavuutta ajamiseen.
Mitenhän manuaalilaatikon keston kanssa lienee tuon lisääntyvän vääntömomentin kanssa? Isoilla vaihteilla vedättäminen rasittaa enemmän laatikkoa yleensäkin ja lisätehon/väännön kanssa rasitus tietysti lisääntyy. Kestääköhän automaatti paremmin tehokasta moottoria? Vai päinvastoin?
Googlaamalla löytyy näitä bokseja useita ja myös ohjelmointifirmoja. Eihän noista ota enää selvää mikä on silkkaa kusetusta ja mikä vaaraksi autolle.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S
La vita è
La vita è
-
- Viestit: 1431
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: 159 JTD:n lastutus
^Pahinhan kytkimelle on nimenomaan ne alakierrokset. Tehoa kytkin kyllä kestää, mutta jos sinne syötetään 600 Nm heti tyhjäkäynniltä, niin silloin se on ihmeissään. En usko sinällään että laatikon kanssa mitään ongelmaa tulee. Kaksoismassa sen sijaan alkaa jossain vaiheessa pohjata kun riittävästi kiusaa. Normivireissä kuitenkaan tuskin tuokaan mikään ongelma.
Sehän noissa bokseissa usein on, että ne nostavat railipainetta ja se ei tietty ole hirmu hyvä. Jos on ihan tehty softa, niin siitä saa noita vääntöjä naplata haluamakseen ja muutenkin se voidaan sovittaa autoon paremmin. Noissahan oikeasti muutetaan suuttimien aukioloja eikä välttämättä railipainetta ole tarvetta nostaa. Voi myös ruiskutusennakolla pelata eikä tarvitse suihkutusaikaa jatkaa vain peräpäästä.
Jos kiinnostaa, niin mulla on tällainen: https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling ... anguage=en
Oli 1,9:ssä joskus, mutta tuossa ei kytkin tahdo kestää. Ei huvita alkaa sen takia kytkintä vaihtamaan kun etupäässä vaimo tuolla ajelee nykyisin työmatkaa. Kyllä tuolla kone piristyy selvästi ja asennus/poisto on ehkä 10 minuutin homma jos sitäkään.
Sehän noissa bokseissa usein on, että ne nostavat railipainetta ja se ei tietty ole hirmu hyvä. Jos on ihan tehty softa, niin siitä saa noita vääntöjä naplata haluamakseen ja muutenkin se voidaan sovittaa autoon paremmin. Noissahan oikeasti muutetaan suuttimien aukioloja eikä välttämättä railipainetta ole tarvetta nostaa. Voi myös ruiskutusennakolla pelata eikä tarvitse suihkutusaikaa jatkaa vain peräpäästä.
Jos kiinnostaa, niin mulla on tällainen: https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling ... anguage=en
Oli 1,9:ssä joskus, mutta tuossa ei kytkin tahdo kestää. Ei huvita alkaa sen takia kytkintä vaihtamaan kun etupäässä vaimo tuolla ajelee nykyisin työmatkaa. Kyllä tuolla kone piristyy selvästi ja asennus/poisto on ehkä 10 minuutin homma jos sitäkään.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.