Uutisia Alfa Romeosta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
lerppu
Viestit: 5956
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja lerppu »

http://www.autoedizione.com/official-ma ... ta-my2014/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Ensivuoden mallisto.

EDIT. + 4C

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja alfista »

Fiat tarvitsee nyt kaiken käteisen ja koska Alfojen tuotanto on tappiollista, niin me emme taida nähdä uutta ennen kuin tämä chrysler juttu on ohi

http://www.autoedizione.com/fiats-chanc ... cits-veba/" onclick="window.open(this.href);return false;

Wiltsu
Viestit: 170
Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Wiltsu »

http://www.autocar.co.uk/car-news/new-c ... -4c-engine" onclick="window.open(this.href);return false;

"Alfa Romeo to offer 'minimal electronic interference"

http://www.autocar.co.uk/car-news/new-c ... -4c-engine" onclick="window.open(this.href);return false;

"That means the car will feature Alfa’s TCT six-speed semi-automatic gearbox, which uses two dry clutches. He confirmed that no six-speed manual unit will be offered."

Näkeekö kukaan pientä ristiriitaa noissa lausunnoissa?

Pakko sanoa, että pitäköön tunkkinsa jos Cloverleafin saa vaan läppävaihteistolla. Tämä vannoutunut manuaali-mies kävelisi suoraan Ford-liikkeeseen ja ostaisi Focus ST:n sillä taivaallisella 6-lovisella manuaalilla mikä siinä on...

Avatar
lerppu
Viestit: 5956
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Spekulaatiot jatkuu:
http://www.autoedizione.com/fiat-announ ... a-cassino/
Jotain konkreettista, mutta ei mitään varmaa Alfojen suhteen. Huoh.
Alfa SUV kiinnostaa, Jeepissä 45 tkm mittarissa ja ikää 3 vuotta, parin vuoden kuluttua vaihto ajankohtainen - joten hoppas at Alfalla on tarjota vaihtoehto! Tai Jeepillä, samassa veneessä kun nyt uivat...

Avatar
lerppu
Viestit: 5956
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja lerppu »


Avatar
Pujazuba
Viestit: 2336
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

eLUM:sta saa 4C:n ohjekirjan ladattua!
http://aftersales.fiat.com/elum/Home.as ... nd_code=83
Markkina-alueeksi Intia niin 4C tulee esiin.
Kuva

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11270
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

lerppu kirjoitti:Essenissä ollut esillä AR konsepti nimeltä Gloria:
Juuri jotain tuon tyyppistä tajunnanräjäyttäjää tarvitaan, ei mitään audikloonia.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
lerppu
Viestit: 5956
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Tästä kulmasta näyttää kyllä hyvältä, mutta Gloria taitaa olla konsepti ajalta jolloin Marchionen mahtikäsky siirtyä takavetoplatformiin (Chryslerin kanssa yhteensopivaan) ei ollut vielä voimassa. Emme taida nähdä tuotannossa siis ikinä - mutta jotainhan tästä piti alunperin tulla, eivät muuten olisi rakentaneet moista näinkin valmiin näköistä laitetta!

(Kuva Sara Näse http://www.getpalmd.com/ )
Liitteet
Alfa-Romeo-Gloria-Concept.jpg
Alfa-Romeo-Gloria-Concept.jpg (79.29 KiB) Katsottu 4978 kertaa

Jame
Viestit: 284
Liittynyt: 01 Kesä 2013, 20:13
Car(s): ex 159 2.4 JTDm -07
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Jame »

Taitaa olla ledeillä toteutettu nuo ajovalot. Jokohan ledi-ajovaloja on "oikeissa" autoissakin?
Liitteet
Alfa-Gloria-Concept-front-three-quarter.jpg
Alfa-Gloria-Concept-front-three-quarter.jpg (126.48 KiB) Katsottu 4938 kertaa
Il nero era bellissimo

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2336
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

En pida tuosta konseptista mistaan kulmasta. Jotenkin se on ottanut 159:n keskittyneen hiipivan tiikerin muodon ja muuttanut sita löysaksi sammakoksi.
Ihan liian ranskalainen mun makuun.
Kuva

Avatar
Polforea
Viestit: 11283
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jame kirjoitti:Jokohan ledi-ajovaloja on "oikeissa" autoissakin?
On, mutta siellä pirun kalliissa päässä - saatavilla mm. Audi A8:iin siis.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8691
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Eikös sellaiset saa tilaamalla ihan perus Seattiin, Leon muistaakseni jostain lehdestä luettuna. En kinaa...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Kyllä, Leonin lisävarustehinnastossa on täysled-ajovalot. Autoveroton hinta 760 euroa.
LED Pack
LED-ajovalot (täysin LED-tekniikalla toteutetut lähi- ja kaukovalot) highway-toiminnolla, led-päiväajovalot, led-takavalot (led-takavalot FR:ssä vakiona)
FR-Launch Packin mukana tulee muutakin kuin led-valot ja hintaa on 720 euroa.
FR Launch Pack
LED-ajovalot (täysin LED-tekniikalla toteutetut lähi- ja kaukovalot) highway-toiminnolla, led-päiväajovalot, 18" kevytmetallivanteet Performance 30/1, 225/40 R18 renkaat

Avatar
Polforea
Viestit: 11283
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Okei, lukekaa aiempi tekstini "On, ainakin siellä pirun kalliissa päässä". Eli ovat näköjään jalkautuneet tavallisen ihmisen tavoitettaviin.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
JMC
Viestit: 1109
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja JMC »

Eikös tuo Gloria-malli ollut joittenkin muotoiluopiskelijoiden suunnittelema?

Avatar
lerppu
Viestit: 5956
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Kyllä, 20 Torinolaista opiskelijaa oppilaitoksesta nimeltä Istituto Europeo di Design.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

kun tuo ikkunan alalinja korjataan ylöspäin, niin sitten alkaa tulla sitä uhkuvaa voimaa.

Hirveästi en laittaisi painoarvoa noille valoille, tuskin ovat toimivat, kunhan jotenkin hehkuvat, tarkoituksena osoittaa, miten valot voisi myös tehdä
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
lerppu
Viestit: 5956
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Ja taas mennään:
http://www.autoedizione.com/automotive- ... ure-alfas/
Foliohatut päähän, mutta salaliittoja esillä myös MiTon ja Giuliettan seuraajista!

Avatar
TeroPee
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Polforea kirjoitti:Okei, lukekaa aiempi tekstini "On, ainakin siellä pirun kalliissa päässä". Eli ovat näköjään jalkautuneet tavallisen ihmisen tavoitettaviin.
OT: Tuossa alkuperäisessä (ja ilmeisesti editoimattomassa) viestissä tuota "ainakin" sanaa en huomannut olevan. :silly:
On, mutta siellä pirun kalliissa päässä - saatavilla mm. Audi A8:iin siis.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4364
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^^Kovin paljon noita SUVeja tulossa, ainakin puheissa. Mielestäni ne eivät sovi Alfa-brandiin ollenkaan. Coupe, berlina ja Sportwagon takavetoisina ja mahdollisesti osa nelivetoisina riittäisi makuuni. No, jenkit nyt tykkäää isosta ja korkeasta enemmän niin ei kai se Ameriikan valloitus muuten onnistu. Käyttihän Toyotakin onnistuneesti pick-up-malleja ( Tundra) ja
sedaneja ( Avalon -> Camry:n nykymalli muualla kuin Euroopassa n) markkinoille pääsyyn aikoinaan.

Lycka till , FC- company , jos rahkeet riittävät kaikkeen tuohon suunniteltuun, ei voi muuta sanoa !

JT
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Polforea
Viestit: 11283
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

TeroPee kirjoitti:OT: Tuossa alkuperäisessä (ja ilmeisesti editoimattomassa) viestissä tuota "ainakin" sanaa en huomannut olevan. :silly:
Joo, meinasin siis että lukekaa se noin, vaikka kirjoitin sen toisin, kun kerran olin alkuun väärässä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Naamapalmu
Viestit: 349
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
Car(s): 156 2.0 T.Spark
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Naamapalmu »

http://www.carmagazine.co.uk/News/Searc ... eo-Giulia/
Takavetoa ja manuaalivaihteistoa odottavalle :-D
Through difficulties to defeat

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11248
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Marchionne tuntuu olevan varsinainen valtakunnanselittäjä. "Olis se auto ollut valmis jo ajat sitten mutta kun siitä ei tullut tarpeeksi hyvä niin aloitettiin uudelleen puhtaalta pöydältä." Ei taida suunnitteluprosessi mennä noin edes Italiassa, tai sitten projektijohtamisessa on melkoisen suurta mättöä.

Liekö Giuliasta olemassa muuta kuin kaunis ajatus ja suuret puheet?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja alfista »

Niinpä.

Ensi vuonna 2014 pitäisi (nyt annetun tiedon mukaan) tulla ensin 166 seuraaja (Maserati Ghiblin pohjalle). Ja 2015 tulisi 159:n seuraaja, uudelle pohjalle. Jossain kirjoitettiin, että 2 vuotta myöhässä. Niin, edellisestä arviosta ehkä.

Kaupassa ei edelleenkään ole muuta kuin kaksi hatchbäkkiä

Melkein jo kävin vaihtamassa Tojo gt96:n mutta joku muukin huomasi niiden alihinnan ja halvat 2013 mallit meni saman tien. Eihän siinä ole tyyliä keski-ikäiselle äijälle, mutta helvetin hyvä tekninen perusta erinomaisille ajo-ominaisuuksille.

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Arcar »

Kaikki kelpaa, tulee sitten suv, sedan Giulia, uusi GT tms. Kunhan tulisi vain jotain uutta!!!!!!, näin ei kauan jatku maahantuonti Suomeen, Autokeskus yritti tosissaan ja nyt selkeästi alentanut mainontaa kun Giuliettan ja Miton myynti romahtanut aivan lähelle nollaa... Mutta edelleen siis toivotaan !!

Avatar
h_lauri
Viestit: 6690
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Olarin AK ei o tehny tosissaan muuta ku koittanu ryssiä mun huollot et ostaisin niilt kaskaan. :-?

insinörtti
Viestit: 2642
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Rasvis kirjoitti:"Olis se auto ollut valmis jo ajat sitten mutta kun siitä ei tullut tarpeeksi hyvä niin aloitettiin uudelleen puhtaalta pöydältä." Ei taida suunnitteluprosessi mennä noin edes Italiassa, tai sitten projektijohtamisessa on melkoisen suurta mättöä.
Viime viikkoina HS on kyllä kovasti ylistänyt Supercelliä, joka uskalsi hylätä täysin alkuperäisen toiminta-ajatuksensa (naamakirjapelit) + uudenkin linjauksen kanssa taisi vierähtää pitkä tovi, jonka aikana monta projektia todettiin "ei hyviksi" ja pistettiin pölkylle. Ja vaihtoihan Nokiakin kumisaappaista kännyköihin... Eli voi olla isokin meriitti tällainen keskeneräisten töiden vetäminen alas pytystä.

Mutta tietokonepelien maailmassa ei olekaan sellaisia rasitteita kuin vanha asiakaskunta, myynti ja huoltoverkosto tahi jälleenmyyntiarvo....

Taidan toistaa tässä kohtaa itseäni pahemman kerran, mutta pahasti tuo Alfan sekoilu mieleen tavan, millä Minolta pelasi itsensä ulos kamerabisneksestä. Tässä puhutaan sentään AF-järkkärien kantaisästä. Mallipolitiikka vaan oli kovin tempoilevaa ja vanhalta asiakaskunnalta vedettiin mattoa alta, kun välillä myytiin pelkkää eioota tai korkeintaan halvimman luokan rihkamaa, kun johto oli suuressa viisaudessaan päätellyt, että onni ja autuus löytyy Kiinan markkinoilta ja sinne kelpaa vähän vanhanaikaisempikin tekniikka. Eli valmistettiin "mee too" henkisiä tuotteita kilpailluimpaan segmenttiin ja sitten ihmeteltiin, kun ei tule kuin persnettoa (kun kilpailijoilla oli isommat valmistussarjat = pienemmät yksikkökustannukset) :shock:

Huom. nyt puhutaan valmistajasta, jolla oli oikeita innovaatioitakin. Siis ensimmäinen AF järjestelmä, langaton salamaohjaus (-92), kennon liikutteluun perustuva kuvanvakaaja... jotenkin vaan onnistuivat aina missaamaan näiden täysimääräisen hyödyntämisen, kun markkinointi mätti tai tuotteita ei uudistettu tarpeeksi usein ja kilpailijat painoivat ohi. Voisi Fiat/Alfa tilannekin olla hieman toinen, jos olisi alkup. puheiden mukaisesti pukattu Bravo farkku myyntiin 2010 ja nyt olisi Giuliettastakin farkku + bensaturbo & dieselautomaatit plus "pakollinen" 159 päivitys myös aikataulussaan. Tuntuu, että kohta on kaikki TCT, TwinAir yms. tuotekehityspanostukset menneet kankkulan kaivoon, kun ei ole autoja, mihin noita voisi lätkiä!

Minoltan tapauksessa erinäisiä hätäpaniikkiratkaisuja kyllä nähtiin viimeisinä vuosina, mm. tuotannon siirtoa Japanista Kiinaan, mutta Japanin tehtaiden alasajo vain pahensi edistyneiden harrastajien kalustopulaa. Jonkinmoisena valopilkkuna oli kesällä 2005 julkistettu yhteistyösopimus Sonyn kanssa, mutta vain puoli vuotta myöhemmin tuli taas yksi takinkääntö - tällä kertaa kyseessä oli kamerabisneksen lopetus tykkänään. Tämä tuli kyllä Sonyllekin yllärinä ja vaihtoehdot olivat kovin vähissä. Sony pelasti mitä pelastettavissa oli = Minoltan tuotekehityksestä siirtyi väki Sonyn leipiin.

End of story? Melkein... paitsi että jälkikäteen on tihkunut tietoja, joiden mukaan Minoltan tuotekehitys oli kuitenkin toiminut täydellä höyryllä ihan loppuun asti ts. lopputulos olisi voinut olla ihan erilainen, jos johtaminen ei olisi ollut toivottoman tempoilevaa. Joskus keväällä 2005 yhdelle kameraforumille kirjoitteli heppu, joka väitti olevansa töissä Minoltan tuotekehityksessä ja joka paljasti tulossa olevien mallien speksejä. Ne olivat vuoden 2005 mittapuulla niin yliampuvia, että heppu julistettiin oitis pelleksi ja naurettiin pihalle. Esim. tulossa piti olla 70-400 zuumi, vaikka kaikki tietää, että nelisatasissa polttoväli on korkeintaan 80-400, ja harrastelijatason (=ei tähtitieteellisen hintainen) digijärkkäri, jossa on mm. 24 megapikselin kenno. Tuohon aikaan huippumalleissa oli korkeintaan 8 megapikseliä ja nettiviisaat väänsivät peistä siitä, onko teoreettinen maksimi, mitä ei voi ylittää, 10 vai 12 megapikseliä...

Noihin speksehin sopiva kamera tuli Sonyn merkin alla myyntiin vuoden 2007 lopulla, jolloin se ei enää maailmaa mullistanut, ja zuumi vähän sen jälkeen. Eli jälkiviisaasti katsottuna kyllä näyttää aika selvältä, että nuo ovat olleet työn alla 2005 ja tarkoitettu tuotavaksi myyntiin ehkä 2006, mutta aikataulu tietty venähti, kun kaikki kehitystyö heitettiin roskiin, kunnes Sonylle loikanneet kaivoivat keskeneräiset työt tunkiosta ja veivät homman loppuun.

Eli vuosien kehitystyön vetäminen alas pytystä ei ole mitenkään tavatonta bisnesmaailmassa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Rasa
Viestit: 72
Liittynyt: 06 Syys 2012, 23:14
Car(s): 159 SW 1750 TBi
Ex. 147 2.0 T.S.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Rasa »

http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/ ... 201416/304

Hyviä uutisia näin vuoden aluksi. Jotenkin tuntuu, että aika moni asia konsernissa on ollut riippuvainen tämän kaupan toteutumisesta.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Mitä tuo kauppa sitten loppujen lopuksi tarkoittaa? Mulla on paljon kysymyksiä ja ei yhtään vastausta.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2336
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re:

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Raimo Miettinen kirjoitti:Mitä tuo kauppa sitten loppujen lopuksi tarkoittaa? Mulla on paljon kysymyksiä ja ei yhtään vastausta.
Fiat Groupin tuotekehitys paasee vihdoin kiihtymaan.
Viime aikoinahan se on ollut minimaalinen mm. Alfojen kehittamisessa koska resurssit (rahat) piti varaa Chryslerin nielaisemiseen.
Nyt Fiatilla ei pitaisi olla pelkastaan enemman rahaa leikkia vaan myös kaikkiin Chryslerin tekniikkoihin ja alustoihin kasiksi paaseminen.
Toivottavasti tata seuraa mm. uusien mallien markkinoille tulemisen estanyt solmun avaaminen ja VIHDOIN MALLEJA KAUPPOIHIN.
Kuva

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

http://www.hs.fi/talous/a1388644055328

Kaupan myötä Alfan malliston uudistaminen voisi todella päästä käyntiin.

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re:

Viesti Kirjoittaja Farina »

Raimo Miettinen kirjoitti:http://www.hs.fi/talous/a1388644055328

Kaupan myötä Alfan malliston uudistaminen voisi todella päästä käyntiin.
Toivoa sopii, mutta pessimisti ei pety. Sen verta monta vuotta lueskellut tulevista aikatauluista ja suunnitelmista, ettei usko ennen kuin uusi malli/uudet mallit on paikallisessa lasipalatsissa hypisteltävänä.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Jokohan se Alfan tuotekeitysosasto on saanut aikaan ne takaovet Mitoon vai onko testausvaihe vielä kesken? Sehän on ollut suunnittelijoiden pöydällä viitisen vuotta.

Avatar
Vesa AJ
Viestit: 300
Liittynyt: 09 Marras 2007, 12:55
Car(s): Alfa Brera 3.2 Q4, Alfa 159 3.2 Q4, Alfa GT 3.2, Alfa Romeo GTV6, Alfa Romeo GTV 2.0TS, Honda VFR, Toyota Proace / Ex Alfa 159 1.9 JTS, Alfa Romeo Sprint 1.5 QV, Alfa Romeo 33 1.7 16V, Alfa Romeo 156 2.0 TS SW, 2 x Alfa Romeo 156 2.5 V6, Alfa Romeo 147 2.0 TS
Paikkakunta: Jakkula

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Vesa AJ »

Selkeää strategiaa kaivataan Alfan kurssin muuttamiseksi. Mun mielestä on turhaa haikailla SUVien ja perheautojen markkinoille. GM yhteistyö vei valitettavasti Alfan väärille raiteille, vaikka 159 tyylikäs peli onkin.

Sen verran pitäisi kunnioittaa perinteitä, että luotaisiin näyttävä ja linjakas urheilullinen auto hyvillä ajo-ominaisuuksilla, jossa olisi kulkevuutta perinteiseen Alfamaiseen tapaan ja hinta inhimillisellä tasolla. 4C on hyvä yritys siihen suuntaan, mutta siitä tuli ehkä hieman liian extreme ja sen vuoksi kallis myyntimenestyksen takaamiseksi. Jotain, joka peittoaa coupe Bemarit ja Audi TT:n ajettavuudella ja suorituskyvyllä ja on ulkomuodoltaan niin hieno, kuin Italiassa osataan tehdä silloin kun halutaan. Olisiko se sitten GTV:n tyylikäs seuraaja jossa olisi ehdottomasti omaa suunnittelua oleva moottori, jossa olisi perinteistä Bussomaista munaa!
rakkaudesta rautaan...

Avatar
Aquatica
Viestit: 15058
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kuitenkin tarvitaan volyymia, jotta voidaan tehdä kivoja "leluja". Volyymia kuten BMW/Audi ns. perusluokissa.

Edelleen:
Farmari-G.
SUV.

Noi kaksi kun tulisi sopivasti, niin myyntiä saisi lisää. Ehkä. Paitsi että nyt ne olisivat jo auttamatta vanhentuneita ja ja ja ja ja...

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Vesa AJ kirjoitti:Selkeää strategiaa kaivataan Alfan kurssin muuttamiseksi. Mun mielestä on turhaa haikailla SUVien ja perheautojen markkinoille. GM yhteistyö vei valitettavasti Alfan väärille raiteille, vaikka 159 tyylikäs peli onkin.

Sen verran pitäisi kunnioittaa perinteitä, että luotaisiin näyttävä ja linjakas urheilullinen auto hyvillä ajo-ominaisuuksilla, jossa olisi kulkevuutta perinteiseen Alfamaiseen tapaan ja hinta inhimillisellä tasolla. 4C on hyvä yritys siihen suuntaan, mutta siitä tuli ehkä hieman liian extreme ja sen vuoksi kallis myyntimenestyksen takaamiseksi. Jotain, joka peittoaa coupe Bemarit ja Audi TT:n ajettavuudella ja suorituskyvyllä ja on ulkomuodoltaan niin hieno, kuin Italiassa osataan tehdä silloin kun halutaan. Olisiko se sitten GTV:n tyylikäs seuraaja jossa olisi ehdottomasti omaa suunnittelua oleva moottori, jossa olisi perinteistä Bussomaista munaa!

Kohtuullisena välivaiheena olisi kuitenkin voinut tehdä 159:lle seuraajan vaikka se olisi ollut vain vähän tavallista perusteellisempi kasvojenkohotus. 159:n tuima ilme on hieno, mutta ei enää muun malliston mukainen. Samalla, kun sen olisi pyöristänyt nykyformaattiin, olisi sitä voinut lyhentää ainakin sen eteen työntyvän lumiauran verran eli viitisen senttiä.

Samalla, kun kojelauta olisi uudistettu jo uudistuksen itsensäkin vuoksi, sisätiloja olisi voinut yrittää kasvattaa muutamalla sentillä miettimällä verhoiluja ja huonekalujen muotoja uudestaan. Lopputuloksena olisivat olleet sisätilat vähän paremmin suhteessa auton ulkomittoihin. Alusta, ajettavuus ja kolariturvallisuushan perusrakenteessa olivat jo täysin kilpailukykyisellä tasolla. Muutama kymmenen kiloa jostain pois uhraamalla vähän euroja suurlujuusteräkseen ja magnesiumiin ja kymmenen kiloa takaisin parempaan äänieristykseen. Lopuksi moottoriperheen toiseen päähän 250-heppainen versio 2,4 -dieselistä ja toiseen päähän 1,6-litrainen bensaturbo, niin sitähän olisi saatu taas 5 vuotta myydä Giuliana ja sen ajan olisi voinut sitten suunnitella jotain kokonaan uudempaa. Vielä jos neliveto olisi ollut saatavilla useampaan malliin, niin itsekään en ehkä ajaisi tällä hetkellä Bemarilla, mutta nyt ajan viiden peräkkäisen Alfan jälkeen jo toisella Bemulla. Kun ei mallistoa ole, niin ei ole.

Ja kun tämä maastoautoilu on nyt niin pop, niin korotusjousilla, pohjapanssarilla muovisilla lokasuojan ja helmapellin suojuksilla olisi syntynyt CrossWagon. Ei se nyt niin vaikeata olisi ollut, paitsi tietysti jos pelkästään takaovien keksiminen vaatii vuosien insinöörityön.

Jos vertaa huvikseen, mitä esim. juuri BMW pystyy tarjoamaan siihen luokkaan, missä Alfa Romeonkin syömähampaat aikoinaan - ja vielä vähän aikaa sitten ovat olleet eli Giulietta, Alfetta, GT/V, 75, 155, 156, GT...

Tänä päivänä Alfalla ei mitään, BMW:llä...

300-sarjan sedan, jossa 7 eritehoista dieselmoottoria, 4 vaihtoehtoista bensiinimoottoria ja yksi hybrid-malli. Nelivetovaihtoehto saatavilla joka toiseen moottoriversioon.
300-sarjan farmari, jossa 7 eritehoista dieselmoottoria, 4 vaihtoehtoista bensiinimoottoria ja yksi hybrid-malli. Nelivetovaihtoehto saatavilla joka toiseen moottoriversioon.
400-sarja coupé:ta tai avoautoa kaipaavalle.
- tulossa myös neliovinen coupé Audi A5:n tapaan.
GT3 hänelle, jolle 300-sarja on liian pieni ja 500-sarja liian pappamallinen ja 400-sarja liian epäkäytännöllinen.
X1, joka rakennettu edellisen 300-sarjan alustalle pienehköä maasturin tapaista tarvitsevalle.
X3 vähän isompaa maasturia kaipaavalle.
X4 (tulossa) coupémaista maasturia kaipaavalle.
M3 todellista tykkiä tarvitsevalle.
Tulossa mahdollisesti myös 200-sarja pienempää coupé:ta kaipaavalle ja vastaavasti X2-maasturi.

Vastaavalla tavalla Audilla on tarjota A3 Sedan (vanhan A4:n kokoinen) A4 lukuisine eri versioineen ja A5 sekä maasturiversiot A3 ja A5.

On kyllä hämmästyttävää, miten nämä saksalaisvalmistajat pystyvät generoimaan näitä malleja. Tietysti jonkun Alfan resurssit ovat rajalliset, mutta eihän Alfaa tarvitse valmistajana verrata Bemariin, riittää kun Fiat-konsernia vertaa. Aikoinaan konserni on pystynyt tuomaan samaan kokoluokkaan esimerkiksi Croman, Theman ja 164:n ja kaikista mittavan määrän versioita aina Ferrarinmoottorista Themaa myöten. Nyt ei saada edes takaovia aikaiseksi.

Eivät nämä sakemannitkaan koko ajan uutta ruutia keksi. Samoja ideoita kierrättävät eri kokoluokissa ja yhteisestä laatikosta ottavat tekniikan osat. Uutta ja kiinnostavaa saadaan syntymään jatkuvalla syötöllä. Fiat-konsernista ei synny kuin puhetta uusista hienoista malleista.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2336
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^ Siis kysehan ei ole ollut takaovien lisaamisen vaikeudessa eika paskasten muovisten liimaaminen alareunoihin (joka mienun mielestani on parempi jattaa VW ja Dacia leiriin) vaan se etta johto ei ole uskonut etta markkinaa löytyy. Joten hyvin rajoitettujen resurssien tuhlaaminen ovien lisaamiseen olisi voinut kaipaa merkkia viela syvemmalle!

Nyt Fiatilla menee kovaa. Pitkasta aikaa toivoa löytyy tuon Chryslerin oston olevan finaalissa ja tehtaiden kaynnistamisesta on syyta olla innoissaan. http://www.autoedizione.com/plan-fiat-m ... -revealed/
Kuva

insinörtti
Viestit: 2642
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^kyllä sitä hautaa on ihan itse kaivettu. On jo aivan päivänselvää, ettei keskisuuret valmistajat pärjää. Pitää joko olla tolkuttoman isot valmistussarjat (=samaa tekniikkaa käytetään monessa eri merkissä & mallissa) tai sitten pitää keskittyä johonkin 400 000 € kappalehintaisiin käsityönä hinkattaviin erikoisautoihin.

Ja mitä tekee Fiat/Alfa? Uhraa n+8 miestyövuotta kaikenmaailman MultiAirien, TCT:n, pikkudieselien, Bravon, MiTon ja Giuliettan kehittämiseen, mutta jättää kaikki yksittäiseksi tähdenlennoksi. Aina maksettu tuotekehityskustannukset "nollasta alkaen" ja sitten jätetään hyödyntämättä mahdollisuus pukata 10 % työmäärällä näitä "lisää/poista 2 ovea" tai "lisää 20 cm takakontin pituuteen" variaatioita. Plus hyödyntämättä jää ne isot valmistussarjatkin, kun ei ole rinnakkaisia malleja, jotka perustuisivat samaan tekniikkaan.

Melkolailla APV on myös vanhan asiakaskunnan hylkääminen antamalla malliston vanhentua käsiin. Hirveästi ei lämmitä, että Mito & Giulietta ovat hankkineet uusia asiakkaita, kun säkki vuotaa toisesta päästä.

Myös kilpailijoiden liikkeet ovat jääneet huomaamatta. Fiksu johtaja olisi huomannut, miten kilpailijat välillä hölmöilivät farkkujen kanssa. Muutama vuosi sitten olisi ollut ihan hyvä sauma pukata markkinoille dieselautomaattifarkkua.... mutta eihän sitä nyt tuolla lailla kehtaa asiakkaita muita viedä! Ja Fiatin tyyliin olisi hyvin voinut istua sähkö/hybridi/kaasuautot. Vaan kun ei. Ei kannattanut mitään kehittää, kun oli taantuma. Tosin sitten kun rupeaa automyynti taas vetämään, ei enää ole mitä myydä eikä aikaa tällaiseen tuotekehitykseen, mutta sehän on sitten sen ajan murhe.

On vain leveitä puheita, miten me kohta vallataan maailma jolloin Nissan Juke wannabe kopioilla ja BMW:n konseptia kopioimalla. Joo, käden käänteessähän tämä käy, kun on hinnat, huolto-organisaatio ja merkin maine paremmalla tolalla kuin kilpailijoilla...?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

^ Samaa mieltä 100%
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2336
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^^ Olen samaa mieltä monen pointtisi kanssa. Mutten kaiken.
Nykyisistä ostettavista olevista malleista olisi saanut tuoda variantteja heti kun niiden markkinaosuuden kasvu alkoi hidastua. Muistathan kuinka hyvin myynti kääntyi kasvuun kun Giulietta tuotiin markkinoille...+30 % täällä...+ 20 % tuolla.
Siihen perään kun olisi heti tullut TCT niin Mitoon kuin Giuliettaankin, farkku G., viisovinen Mi., crosswagon G. Q4:lla jos jaksais, 150 hepan JTDM aikaisemmin jne.

MultiAir on hieno saavutus ja vaikka sitä ei tällä hetkellä käytetä läheskään tarpeeksi eri malleissa kun ei niita ole!!! Niin silti sen kehittämisessä on otettu huomioon isompi kuva kuin Alfan kohtalo. Vaikka Fiat on kohdellut Alfaa kuin orpoa niin MultiAirilla on valoisampi voittomahdollisuus kuin Alfalla. Tekniikkaa voidaan hyödyntää ennemmin tai myöhemmin missä tahansa konsernin mallissa tai sitten myydään! MA on jo käytössä Dartin 2.4 litraisessa koneessa ja voisi mennä moneen muuhunkin.
Sama stoori G:n uuden C-Evo alustan kanssa. Ei se missään nimessä ole kehitetty yhdessä mallissa käytettäväksi ja se että se löytyy nyt vain Geessä ja Dartissa on harmi. Varsinkin kun se venyy X, Y ja Z suunnissa ja sopii nelivetoon!
On kuitenkin paljon parempi että hyvä toimiva alusta, kilpailukykyinen tekniikka ja lupaava moderni vaihteisto ovat valmiita heittää käyttöön kun mallien suunnittelu valmistuu kuin toisinpäin: esim. paljon eri malleja joille ei ole sopivia/hyviä tekniikoita.

Viime vuosina Fiat konsernin käyttisautoja ja niiden markkinaosuutta eri mantereilla on hoidettu niin huonosti että tuotannon olevan vielä online on pieni ihme! Vaikuttaa siltä että niin kauan kun koko konsernin tila yhtenä potilaana on ollut OK niin eri elinten kunnosta ja parantamisesta ei ole välitetty.

Euroopassa Vagi pieraisee uusia malleja ja niistä eri malleja joista eri malleja sellaiseen hamsteritahtiin että kellään muulla ei vaan ole tarpeeksi kova selkäranka kehään liittymiseen volyymin kannalta. Ja massaihmisen luonnon ansiosta mitä enemmän jotain näkyy katukuvassa, sitä enemmän siitä tulee lämmin luotettava tunne, sitä enemmän koeajataan/testataan/päätetään että sopis mullekkin ja sitä enemmän kehutaan. Seurauksena hyvin brutaalit markkinat.
Mutta mites korealaisten jotka vuosikymmenen sitten eivät kuuluneet katukuvaan mutta nyt jostain syystä kohtuullisen kunnioitettuja merkkejä ja vialä työntäneet ittensä samassa rankassa taloudessa jossa Fiatkin on ollut uimassa? Se on yksinkertaista: A) Mallisto jota Matti Meikäläinen voi hyödyntää elämässään. B) Hallinto.

Toivotaan Että Fiatilla löytyy nuo AaBeet tulevaisuudessa vähäsen paremmin kuin menneisyydessä.
Kuva

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Pujazuba kirjoitti:^ Siis kysehan ei ole ollut takaovien lisaamisen vaikeudessa eika paskasten muovisten liimaaminen alareunoihin (joka mienun mielestani on parempi jattaa VW ja Dacia leiriin) vaan se etta johto ei ole uskonut etta markkinaa löytyy. Joten hyvin rajoitettujen resurssien tuhlaaminen ovien lisaamiseen olisi voinut kaipaa merkkia viela syvemmalle!

Nyt Fiatilla menee kovaa. Pitkasta aikaa toivoa löytyy tuon Chryslerin oston olevan finaalissa ja tehtaiden kaynnistamisesta on syyta olla innoissaan. http://www.autoedizione.com/plan-fiat-m ... -revealed/

Paitsi, että niitä takaovia on erilaisissa aikajanoissa lupailtu jo vuosia, kuten Giulian farmaria, 159:n ja 166:n seuraajia, SUV:ia ym. Eikä nyt ole kyse siitä, haluatko juuri sinä tai minä Alfan maastureita tai paskaisia paneeleita (kai ne puhtaita uutena olisivat), vaan siitä, että näitä on lupailtu vuositolkulla, mutta mitään ei ole tullut - ja sillä välin kilpailijat ovat myyneet omia tuotteitaan ja vieneet markkinoita Alfan myynniltä, huollolta ja varaosakaupalta - joiltain osin varmasti jopa lopullisesti.

Jos tehtaan johto ei usko, että markkinaa löytyy millekään, kannattaa harkita pillien pistämistä pussiin ja pussin myymistä vaikka VAG:lle, joka sitä on himoinnut. Tietysti, jos organisaatio onkin vain väijyssä ja valmis räjäyttämään tyhjästä kattavan maliston kilpailukykyisiä autoja heti, kun lama vähän hellittää ja saadaan Hyrslerikauppa pakettiin, mikäs siinä. Kumma, etteivät salakuvaajatkaan ole vain nähneet yhtään protoa liikenteessä. Vaikka voihan sitä toki kehittää auton puhtaasti tietokonetyönäkin. Eikös se Stilo tehty sillä systeemillä. Ilmankos siitä tuli niin hyvä ja himoittu.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2336
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Jönsson kirjoitti: Eikös se Stilo tehty sillä systeemillä. Ilmankos siitä tuli niin hyvä ja himoittu.
Muistaakseni Bravo.
Kuva

insinörtti
Viestit: 2642
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Jönsson kirjoitti:Vaikka voihan sitä toki kehittää auton puhtaasti tietokonetyönäkin. Eikös se Stilo tehty sillä systeemillä. Ilmankos siitä tuli niin hyvä ja himoittu.
Giuliettan mainosta mukaellen; kannattaisi ehkä tutustua itse tuotteeseen ennen kuin haukkuu sen maanrakoon.

Suomessa Bravo ei myynyt ihmeellisesti, koska Deltan ongelmat iskivät päälle pian mallin julkistuksen jälkeen ja uutta maahantuojaa taas tämän auton markkinointi ei napannut pätkääkään. Esim. webbiin ei koskaan, ikinä, missään vaiheessa, saatu aikaiseksi edes selkeää hinnastoa JA tietoja tarjolla olevista lisävarusteista. Puhumattakaan nyt siitä, että olisi saatu samanlainen varusteluautomaatti kuin Giuliettan tapauksessa, mikä mahdollisti varusteiden poimimisen hiirellä klikkaamalla.

Maailmanlaajuisestikaan Bravo ei ole myynyt ihan suunnitellulla tavalla, muttei se mikään floppikaan ole ollut. Tuotantotavoite oli pikaisen nettihaun perusteella asetettu 120 000 autoon vuodessa ja parin ensimmäisen vuoden myynti näyttää olleen vajaat 100 000 autoa vuodessa. Stiloa myytiin enemmän, mutta siitä oli peräti kolme erilaista korimallia - myös farkku - ja sillä taisi tavoitteet olla paljon korkeammalla -> malli oli tähän nähde floppi ja korvattiin pikaisesti Bravolla.

Myynnin hiipuminen 2009 johtuu tietysti talouskriisistä + siitä, että tämäkin malli tavallaan hylättiin. Ei tullut farkkua 2010 kuten luvattiin, ei tullut 150 hv T-Jetin tilalle 160 hv MultiAiria, ei tullut TCT-vaihteistoa....

Sinällään Bravo oli outo lintu, koska normaalimpi tapa on tuoda uusin tekniikka (tässä tapauksessa T-Jetit) konsernin "ykkösmerkkiin" (joo, unohdetaan nyt ne Maseratit & co), josta se myöhemmin "valuu" myös niihin kansanmalleihin. Mutta Bravon julkistuksen aikoihin suunnitelmissa oli vielä tolkkua ja tuosta eteenpäin homman piti menemän niin, että "kermankuorinta" suoritetaan ensin Alfan kanssa ts. MultiAirit, TCT:t yms ensin Alfaan ja Bravonkin piti jatkossa perustua Giuliettaan pohjalevyyn.

Nykytyyli, missä tuotevalikoima ehdoin tahdoin päästetään vanhenemaan käsiin tai jopa tapetaan omakätisesti on suoranainen itsemurha. OK, voi olla että Punto on jo päässyt vanhenemaan niin pahasti + kilpailijat ovat kehittyneet, ettei enää mikään Facelift tilannetta pelastaisi vaan pitäisi todella aloittaa puhtaalta pöydältä eikä onnistuminen siltikään olisi taattua -> ehkä järkevää luopua tästä segmentistä ja keskittyä siihen, mikä myy eli 500. Mutta Bravo ei ollut mikään moneen kertaan jo tekohengitetty tuote... ja vielä vähemmän Giulietta, jonka valmistuksen kanssa pitäisi loppua tänä vuonna?

Jokunen vuosi sitten HS/kuukausiliite julkaisi mielenkiintoisen "bisnesenkelin" haastattelun. Kuten tavallista, en nimiä muista ... mutta perusjuonen sentään. Tämä "bisnesenkeli" osti konkurssikypsiä yrityksiä, saneerasi ne kuntoon ja myi pois. Saneeraukseen sisältyi, tottakai, tarpeettomien rönsyjen karsintaa eli moni sai kenkää. Mutta ei siinä ollut koko tarina. Kun yritys on vaikeuksissa, ehdottoman tärkeää on pitää kiinni olemassaolevasta asiakaskunnasta! Ao. bisnesenkeli kertoi aina ensi töikseen marssivansa tuotekehitysosastolle ja kysyvänsä, mitä uutta on tarjolla. Tämän jälkeen kaikki myyntitykit lähetettiin markkinoimaan näitä tuoteuutuuksia vanhoille asiakkaille. Ei sillä ollut väliä, menikö näitä uutuuksia kaupaksi hyvin vai hyvin huonosti. Todellinen tavoite oli viestittää, että meidän yrityksemme on yhä hengissä eikä aio lyödä hanskoja tiskiin, joten niitä vanhoja, tuttuja, tuotteita uskaltaa edelleen ostaa eikä tarvi pelätä, että varaosahuolto yms. loppuisi.

Melkolailla päinvastainen em. nähden on Fiatin/Alfan strategia ollut. Siis pääsääntöisesti, onhan tässä satunnaisena valopilkkuna ollut 4C. Niin, ja onhan noita katteettomia lupauksia jaeltu, mutta pelkillä konseptimalleilla ja lehdistötiedotteilla ei pitkälle pötkitä.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2336
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

insinörtti kirjoitti:Niin, ja onhan noita katteettomia lupauksia jaeltu, mutta pelkillä konseptimalleilla ja lehdistötiedotteilla ei pitkälle pötkitä.
+ historian, merkin intohimon ja romanssin ylilypsääminen todistamatta että kykyä löytyy vielä muussakin kuin pelkissä menneisyyden haamuissa.
Kuva

Avatar
palkus
Viestit: 5481
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Alfa Romeo on niin tunnettu merkki, hyvässä tai pahassa, että vielä kerkiää nopealla ja kunnon toiminnalla. Jos Sergio on pantannut siksi, että ei kelpaa suunittelut niin ok. Mutta jos johtuu viivästykset siitä, että ei kiinnosta, niin homma kaput. Alfa Romeo on kuitenkin yli 100v vanha paremmistomerkki, joten taustat on kunnossa. Sergio varmaan ymmärtää myös sen, että odotukset on pirun korkealla. Tuleva Giulia ei saa olla huono kilpailijoihin nähden (300/400srj bmw, audi4, mb-c), joten rima on korkealla.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2336
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Giulialla ei ole varaa olla huono. Malli jota on luvattu noin kauan sitten joutuu kovan kritiikin kohteeksi ja hyvästä syystäkin.

Onkohan koko autosta tehty ollenkaan testi kappaletta vielä...
Kuva

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11270
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

insinörtti kirjoitti: Giuliettan mainosta mukaellen; kannattaisi ehkä tutustua itse tuotteeseen ennen kuin haukkuu sen maanrakoon.

Totanoin, Jönsson taisi puhua Stilosta.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
palkus
Viestit: 5481
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Todennäköisesti (ehkä :roll: ) tuleva Giulia myös maksaa jotain, uudella v-kutvosella varustettu maksaa varmasti vähintään saman kuin vastaavantehoinen pemari esim. Elikäs sellainen vähän halvempi hinta on historiaa. Täysi hinta ei tosin haittaa mitään, jos auto on hintansa väärtti.

insinörtti
Viestit: 2642
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Vittorio Jano kirjoitti:Totanoin, Jönsson taisi puhua Stilosta.
Ja Pujazuba tämän virheen jo oikaisikin.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
palkus
Viestit: 5481
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^^Giulietta on luokassaan hieno auto, mutta todellinen syömähammas on 159:n seuraaja. Alfa on merkkinä sellainen , että ylemmän keskiluokan ja siittä isompi auto tarvitaan vallan väkisin. 166:n seuraaja on lähes yhtä tärkeä, kuin tuleva Giulia.

Vastaa Viestiin