Sportwagonin takaspoileri

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Esko
Viestit: 224
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 06:35
Car(s): CR-V
Paikkakunta: Helsinki Torpparinmäki

Sportwagonin takaspoileri

Viesti Kirjoittaja Esko »

Näillä rapakeleillä muurautuu taas takalasi yhtenään kurasta ja minä kun olin ajatellut että tämän 156 SW:n tyylikäs ilmanohjain katolla olisi pienentänyt alipainetta takana.

Mutta tämän spoilerin allehan on niitattu jokin kumilista vähän kotitekoisen näköisesti. Minulla tämä tuli ihan uudesta asti mutta kiinnostaisi että onkohan tämä kaikissa SW:eissa ja minkähän takia?

- Esko

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

Sama kumilista on myös GTA SW:n katolla. Kai se lisää valmistuskustannuksia yms, joten tuskin se sinne ihan turhan päiten on laitettu. Vaan sen merkitys on mysteeri... ehkä sillä rajoitetaan huippunopeus siihen 250:een? :)

Avatar
Esko
Viestit: 224
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 06:35
Car(s): CR-V
Paikkakunta: Helsinki Torpparinmäki

Viesti Kirjoittaja Esko »

Okei, selasin hieman ulkolaisia Alfa keskustelualueita ja löytyihän sieltä asiaa tästäkin. Ilmeisesti kyseinen kumilerpake on asennettu estämään veden valumista takalasille.

Yksi kaveri kehui poistaneensa sen eikä huomanneen mitään eroja sen enempää suorituskyvyssä kuin veden kerääntymisestä lasille. Kyseisen kirjoittajan mielestä turha kapine. Mene ja tiedä :?

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): Giulietta + ID4
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Kumilista on hieman lyhyempi kuin itse spoilerssi, joten ainoa käyttötarkoitus lienee tosiaan tuo veden ohjaus lasin sivuille.

Olen monesti himoinnut sen irrottamista, mutta en ole aivan varma miten se olisi helpointa tehdä - rakonen kun on aika ahdas. Tyylikkäämpi siitä tulisi joka tapauksessa kun näkyisi ko. härpäkkeen ali :wink:

Avatar
Esko
Viestit: 224
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 06:35
Car(s): CR-V
Paikkakunta: Helsinki Torpparinmäki

Viesti Kirjoittaja Esko »

Sama juttu, tekisi mieli vääntää se irti mutta tuli mieleen että jospa sen tehtävä onkin estää veden valuminen lasilta sisään kun luukku on auki.

Täytyy labrata asiaa vielä jonkin verran ennen radikaaleja toimenpiteitä. :?

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): Giulietta + ID4
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Kyllä se vesi sieltä sivuilta valuu joka tapauksessa kun ovi on auki. Sinne kouruunhan se kivasti kertyy.
Nyt alkoi oikein polttelemaan tuon kumin irrotus - kun saisi vielä joskus vapaapäivän niin voisi vaikkapa repimistä yrittää...

Avatar
Esko
Viestit: 224
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 06:35
Car(s): CR-V
Paikkakunta: Helsinki Torpparinmäki

Viesti Kirjoittaja Esko »

Sain nyt sitten aikaiseksi tämän kumilistan poiston ja helpostihan tuo lopulta lähti. Se on kiinnitetty tuollaisilla vakiomallisilla muovinastoilla joissa keskelle painettava tappi levittää nastaa ja lukitsee sen paikoilleen.

Minä väänsin sitä suoraan alas lattapäämeisselillä nastojen kohdalta ja nastat ja lista lähtivät ehjinä niin että sen saa tarvittaessa takaisin.

Vaikutuksista ei osaa sanoa mutta huolestuttavaa tyydytystä antoi jo ko tilan puhdistus rätillä ja vahalla. :)

- Esko

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): Giulietta + ID4
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

No hyvä tietää tuokin. Jos saan auton joskus pois korjaamolta, niin täytyy hetimiten tuunata sitten tuon verran :mrgreen:

Vastaa Viestiin