Giulietta 940 massaus ja rengasmelu
Valvoja: Moderators
Giulietta 940 massaus ja rengasmelu
Onko kukaan täällä massannut Giuliettaa, siis pohjaa ja/tai renkaan kaaria ja miten se on vaikuttanut rengasmeluun.
Lähinnä mietin, että jos sais vielä pikkasen esim noilla kaarien massaamisella rengasmelua pienennettyä.. Toki varmasti järkevintä on massata uutena, mutta nyt ei siihen ole mahdollisuutta.
Muitakin meluun vaikuttavia kikkoja saa ehdottaa Muita kun paksuja kumimattoja, mihin jossain törmäsin! Kangasmatot on liian cool
Melu ei mikään hirvittävä kyllä ole, mutta aina jos voi suht edullisesti parantaa, ni mikäs sen parempaa.
Lähinnä mietin, että jos sais vielä pikkasen esim noilla kaarien massaamisella rengasmelua pienennettyä.. Toki varmasti järkevintä on massata uutena, mutta nyt ei siihen ole mahdollisuutta.
Muitakin meluun vaikuttavia kikkoja saa ehdottaa Muita kun paksuja kumimattoja, mihin jossain törmäsin! Kangasmatot on liian cool
Melu ei mikään hirvittävä kyllä ole, mutta aina jos voi suht edullisesti parantaa, ni mikäs sen parempaa.
- Aquatica
- Viestit: 15058
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 940 massaus ja rengasmelu
Vaihtamalla renkaat hiljaisempiin, tuumakokoa laskemalla ja profiilia kasvattamalla?
-
- Viestit: 623
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940 massaus ja rengasmelu
Omani ruostesuojautin uutena eikä sillä juuri havaittavaa vaikutusta ollut rengasmeluun. Taitaa rengasmelu olla suurimmaksi osin johtumisääntä rakenteita pitkin eli siihen ei massauksella juurikaan pysty vaikuttamaan.
Omassa G:ssäni on koko ajan häirinnyt vasemman etupyörän suunnalta tuleva suhina, joka kuulostaa siltä kuin olisi suunnilleen suora yhteys jonnekin. Olen yrittänyt tutkia äänilähdettä ja tuntuisi, että peilin kiinnityksen peittävän muovin alta ääni tulee. En ole vain ehtinyt irrottaa sitä pientä peitemuovia ja katsoa, onko sieltä suora yhteys ulkoilmaan. Meluhan pääsee pienestäkin reiästä ja sen reitin tukkiminen on yleensä helpoin ja tehokkain tapa vaimentaa ääntä.
Omassa G:ssäni on koko ajan häirinnyt vasemman etupyörän suunnalta tuleva suhina, joka kuulostaa siltä kuin olisi suunnilleen suora yhteys jonnekin. Olen yrittänyt tutkia äänilähdettä ja tuntuisi, että peilin kiinnityksen peittävän muovin alta ääni tulee. En ole vain ehtinyt irrottaa sitä pientä peitemuovia ja katsoa, onko sieltä suora yhteys ulkoilmaan. Meluhan pääsee pienestäkin reiästä ja sen reitin tukkiminen on yleensä helpoin ja tehokkain tapa vaimentaa ääntä.
Re: Giulietta 940 massaus ja rengasmelu
Luin parturissa ollessa oisko ollu TM jossa juurikin kokeilivat pohjan massausta ja melua. Ei hiljentynyt ollenkaan. Pienemmät vanteet ja enemmän profiilia niin hiljenee
Re: Giulietta 940 massaus ja rengasmelu
Okei, kiitti vinkeistä. Ei nyt ainakaan mene rahat hukkaan kokeillessa.
Ei toi todellakaan ole niin paha, että se kuitenkaan olisi mitenkään huomattavan häiritsevä. Usein myös tulee kuunneltua musiikkiakin sopivan kovalla, jolloin ainoastaan todella karhealla pinnalla puskee läpi.
18" turbina vanteet tosiaan alla nytten. Renkaiden merkkiä en ole kerennyt tutkimaan, mutta pitää niihin kiinnittää huomioa kun tulee uusien aika.
Tosiaan parit pikku jutut kun saa tosta kuntoon, niin on ihan loistava peli tuo GQV!
Ei toi todellakaan ole niin paha, että se kuitenkaan olisi mitenkään huomattavan häiritsevä. Usein myös tulee kuunneltua musiikkiakin sopivan kovalla, jolloin ainoastaan todella karhealla pinnalla puskee läpi.
18" turbina vanteet tosiaan alla nytten. Renkaiden merkkiä en ole kerennyt tutkimaan, mutta pitää niihin kiinnittää huomioa kun tulee uusien aika.
Tosiaan parit pikku jutut kun saa tosta kuntoon, niin on ihan loistava peli tuo GQV!
- MKT
- Viestit: 682
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Re: Giulietta 940 massaus ja rengasmelu
Eipä ole Giulietta mutta omaan 159:iin kun teetätin täydellisen ruostesuojauksen niin en huomannut mitään eroa äänessä.
Kun äänieristin koko takaosan (huom. SW) eli takapenkin istuinosasta lähtien koko auton takaosa vuorattiin autohifisovelluksista tutulla "lyijymatolla", niin sitten ero oli havaittavissa. Ei kovinkaan suurena tuohon verhoilujen purkamisvaivaan nähden, ehkä sävy äänessä meni vain mukavammalle taajuusalueelle.
Jos oikeasti meinaa meluun puuttua niin renkaista se nykyautossa varmaan helpoiten lähtee.
Kun äänieristin koko takaosan (huom. SW) eli takapenkin istuinosasta lähtien koko auton takaosa vuorattiin autohifisovelluksista tutulla "lyijymatolla", niin sitten ero oli havaittavissa. Ei kovinkaan suurena tuohon verhoilujen purkamisvaivaan nähden, ehkä sävy äänessä meni vain mukavammalle taajuusalueelle.
Jos oikeasti meinaa meluun puuttua niin renkaista se nykyautossa varmaan helpoiten lähtee.
- Janne
- Viestit: 2126
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Giulietta 940 massaus ja rengasmelu
Alfoihin laitettiin 18 tuuman kesärenkaiksi jossain vaiheessa Goodyearin F1:siä, jotka on about äänekkäimmät renkaat. En tiedä onko samat kumit ollu vaihtoehtona Giulietassakin, 159:ssä ainakin oli.
Alfa Romeo 155 V6 1992
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
- Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Giulietta 940 massaus ja rengasmelu
Oman ruostesuojautin (159), ei mainittavaa muutosta. Suurin muutos tulee vaihtamalla kumit hiljaisempiin. Ero voi olla todella suuri. Pahimmillaan , jotkut renkaat on kuulostanut laakerivialta joka nurkassa. Omat kokemukset täsmää myös muihin automerkkeihin. Uudehkon E-sarjan mersun saa myös äänekkääksi väärillä renkailla. Yleisesti suomessa on tosin niin paskat päällysteet varsinkin talven jäljiltä, ettei täällä voi puhua "hiljaisista" renkaista sanan varsinaisessa merkityksessä. Laitat musat vaan lujemmalle
- flapjack
- Viestit: 474
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Giulietta 940 massaus ja rengasmelu
Pirelliä olen tainnut vain kuulla G mukana tulevan. Melun vähennys olisi kyllä tervetullutta. Jossain taidettiin mainita että facelift mallissa olisi parannettu mutta eipä tiedä ennen kuin noita tulee (jos tulee) myyntiin.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): Ford Fiesta ST -21
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940 massaus ja rengasmelu
Mulla tuli auto 18" Goodyear EfficientGrip Performance renkailla, jotka ovat mielestäni melun suhteen suht ok. Tosin enpä ole tuossa kiesissä muita kesärenkaita vielä kokeillutkaan.
- Pasi
- Viestit: 6786
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Giulietta 940 massaus ja rengasmelu
Paskapuhetta!Tomlau kirjoitti:Luin parturissa ollessa oisko ollu TM jossa juurikin kokeilivat pohjan massausta ja melua. Ei hiljentynyt ollenkaan. Pienemmät vanteet ja enemmän profiilia niin hiljenee
Työntää sitä massaa korviin niin johan hiljenee!
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
-
- Viestit: 2642
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940 massaus ja rengasmelu
Hienoa, pääsee taas avautumaan rengasmelusta
Ensiasennusrenkaina 17" (225/45) Bridgestone Turanzat, joiden kanssa meinasi pää haljeta - jo neljänkympin nopeudessa koko auto täyttyi matalasta jurinasta, mikä ei varsinaisesti paikantunut minnekään ikään kuin koko koppa olisi herännyt soimaan (ei varmaan kaukana totuudesta). Moottoritienopeuksissa lisäbonuksena auton peräpäästä ajoittain kuulunut "laakerivauriosimulaatio".
Sattuneesta syystä tuli noita massauksiakin selviteltyä. Jonkin alan toimijan webbisivuilta löytyi mallisuoritus, missä oli lokasuojat, pohjaa ja alustan tukivarsia käsitelty meluntorjuntamassalla. Huikeat 2 dB oli melutaso pudonnut. Tällainen muutos on just ja just kuultavissa = tuskin vaivan & rahan arvoista. Lisäksi käsittelyyn valittu auto oli käsittääkseni/muistaakseni sieltä meluisimmasta päästä (Mazda), sisälokarit kovaa muovia jne. Giulietta ei ole meluisa auto sileällä asvaltilla – melu tulee, kuten on jo todettukin, alustan/pyöräntuennan kautta, kun ajellaan nastarenkain ”tuunatulla” asvaltilla.
Renkaiden leveydenkään muuttamiselta ei kannata ihmeitä odottaa. TM:n 60 tkm kestotestiautossa oli kesärenkaatkin 16” vanteilla, mutta siitä huolimatta autoa moitittiin rengasmelusta.
Itse päädyin pysyttäytymään 17” vanteissa, mutta vaihtamaan rengasmerkkiä (Bridgestone Turanza -> Continental SportContact 5). Bridgestoneille tuli viimevuoden kesäkuun alussa kellotettua 71 dB(A)/90 dB(C) kahdeksankympin nopeudessa! Kun tämä ketju nyt sopivasti palautti asian mieleen, pihistin dB-mittarin taas kotilainaan, mutten vielä kotimatkalla saanut tehtyä kunnon mittauksia muun liikenteen häiritessä.
Nuo A ja C viittaavat kuuloaistin toimintaa jäljitteleviin painotuskäyriin. A on tarkoitettu hiljaisille (alle 55 dB) äänenpaineille ja se jättää matalimmat taajuudet huomioimatta, koska matalat äänet ovat kuultavissa vain kovilla äänenpaineilla. C on käytännössä painottamaton ja sitähän >70 dB lukemilla ennemmin pitäisi käyttää. "Asiantuntevissa" autolehdissä käytetään aina A-painotusta ja sitten ihmetellään, kun ei mittaustulokset ja kuulohavainnot vastaa toisiaan
Edit: nyt on Conteja kelloteltu ja kohtalaisen vaikeaa on johtopäätöksiä vetää. 80-nopeudessa sain Kehä III:lla parhaimmillaan tauluun 69-70/83 dB(A/C), mutta Kehä I:llä ja Hämeenlinnanväyllä lukemat n. 71/90 dB (A/C). Ajonopeuden merkitys on aika olematon verrattuna asvaltin kuntoon. Satasen vauhdissa (Tuusulan moottoritie) lukemat 70-73/89-95, toisaalta 40-50 nopeuksissa asuinalueiden kokoojakaduilla 63-70/n. 85. Elikkä A painotettu melu riippuu ajonopeudesta & tien kunnosta, mutta C-painotettu riippuu lähes yksinomaan tien kunnosta. Mistä voisi vetää sen johtopäätöksen, että tien kunto määrää melun kokonaismäärän ja ajonopeus melun taajuuden (seuraus: A-painotuksen "taajuusleikkuri" tuottaa kaunisteltuja lukemia alhaisilla nopeuksilla).
Ei ihme, että tuntuu korvat soivan autoilun jälkeen... kuulosuojaimet pitäisi aikuisten oikeasti sisältyä vakiovarusteisiin.
Ensiasennusrenkaina 17" (225/45) Bridgestone Turanzat, joiden kanssa meinasi pää haljeta - jo neljänkympin nopeudessa koko auto täyttyi matalasta jurinasta, mikä ei varsinaisesti paikantunut minnekään ikään kuin koko koppa olisi herännyt soimaan (ei varmaan kaukana totuudesta). Moottoritienopeuksissa lisäbonuksena auton peräpäästä ajoittain kuulunut "laakerivauriosimulaatio".
Sattuneesta syystä tuli noita massauksiakin selviteltyä. Jonkin alan toimijan webbisivuilta löytyi mallisuoritus, missä oli lokasuojat, pohjaa ja alustan tukivarsia käsitelty meluntorjuntamassalla. Huikeat 2 dB oli melutaso pudonnut. Tällainen muutos on just ja just kuultavissa = tuskin vaivan & rahan arvoista. Lisäksi käsittelyyn valittu auto oli käsittääkseni/muistaakseni sieltä meluisimmasta päästä (Mazda), sisälokarit kovaa muovia jne. Giulietta ei ole meluisa auto sileällä asvaltilla – melu tulee, kuten on jo todettukin, alustan/pyöräntuennan kautta, kun ajellaan nastarenkain ”tuunatulla” asvaltilla.
Renkaiden leveydenkään muuttamiselta ei kannata ihmeitä odottaa. TM:n 60 tkm kestotestiautossa oli kesärenkaatkin 16” vanteilla, mutta siitä huolimatta autoa moitittiin rengasmelusta.
Itse päädyin pysyttäytymään 17” vanteissa, mutta vaihtamaan rengasmerkkiä (Bridgestone Turanza -> Continental SportContact 5). Bridgestoneille tuli viimevuoden kesäkuun alussa kellotettua 71 dB(A)/90 dB(C) kahdeksankympin nopeudessa! Kun tämä ketju nyt sopivasti palautti asian mieleen, pihistin dB-mittarin taas kotilainaan, mutten vielä kotimatkalla saanut tehtyä kunnon mittauksia muun liikenteen häiritessä.
Nuo A ja C viittaavat kuuloaistin toimintaa jäljitteleviin painotuskäyriin. A on tarkoitettu hiljaisille (alle 55 dB) äänenpaineille ja se jättää matalimmat taajuudet huomioimatta, koska matalat äänet ovat kuultavissa vain kovilla äänenpaineilla. C on käytännössä painottamaton ja sitähän >70 dB lukemilla ennemmin pitäisi käyttää. "Asiantuntevissa" autolehdissä käytetään aina A-painotusta ja sitten ihmetellään, kun ei mittaustulokset ja kuulohavainnot vastaa toisiaan
Edit: nyt on Conteja kelloteltu ja kohtalaisen vaikeaa on johtopäätöksiä vetää. 80-nopeudessa sain Kehä III:lla parhaimmillaan tauluun 69-70/83 dB(A/C), mutta Kehä I:llä ja Hämeenlinnanväyllä lukemat n. 71/90 dB (A/C). Ajonopeuden merkitys on aika olematon verrattuna asvaltin kuntoon. Satasen vauhdissa (Tuusulan moottoritie) lukemat 70-73/89-95, toisaalta 40-50 nopeuksissa asuinalueiden kokoojakaduilla 63-70/n. 85. Elikkä A painotettu melu riippuu ajonopeudesta & tien kunnosta, mutta C-painotettu riippuu lähes yksinomaan tien kunnosta. Mistä voisi vetää sen johtopäätöksen, että tien kunto määrää melun kokonaismäärän ja ajonopeus melun taajuuden (seuraus: A-painotuksen "taajuusleikkuri" tuottaa kaunisteltuja lukemia alhaisilla nopeuksilla).
Ei ihme, että tuntuu korvat soivan autoilun jälkeen... kuulosuojaimet pitäisi aikuisten oikeasti sisältyä vakiovarusteisiin.
Viimeksi muokannut insinörtti, 03 Touko 2014, 17:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Pasi
- Viestit: 6786
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Giulietta 940 massaus ja rengasmelu
insinörtti kirjoitti:mutten vielä kotimatkalla saanut tehtyä kunnon mittauksia muun liikenteen häiritessä.
Joo, siis toi on niin ärsyttävää!
Muut tielläliikkujat heiluu edessä/takana/sivuilla ku pitäs testailla autossa jotain ajon aikana! PERKELE!
Esim motarilla ku 120 vauhdissa haluis testaa puoltaako jarruttaessa johonki, ni aina on joku takana tööttäilijä tai joku siinä sivussa minne päin se puoltaa!
Taidan muuttaa afrikkaan! Siellä on vapaampi liikennekulttuuri!
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- palkus
- Viestit: 5481
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Giulietta 940 massaus ja rengasmelu
Olisit ny vaan hommannu primacy3 gummit.insinörtti kirjoitti:(Bridgestone Turanza -> Continental SportContact 5)
Re: Giulietta 940 massaus ja rengasmelu
Jep Bridgestonet on kylläkin todella äänekkäät, mitossa on 18 tuumaisena. Ehkäpä nokiat seuraavaksi ?
- Aquatica
- Viestit: 15058
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 940 massaus ja rengasmelu
Dunlop Sports Bluresponsea voin varauksin kehua hiljaiseksi. Verrokkina Michelin Energy Saver, Continental ContiEcoContact 5:t, Turanzat, Hakka Greenit. Varauksin siksi, etten ole ajanut motarinopeuksissa noilla kaikilla samanlaisella autolla, joten vertailukohta on heikohko - mutta 60kmh pätkä Järvenpään Pohjoisväylää pitäisi pitkälle riittää, kyseinen pätkä kun on erittäin arpeutunut ja urainen...
-
- Viestit: 1474
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT
Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä. - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Giulietta 940 massaus ja rengasmelu
Tälle kesälle pääsee tekemään jonkinlaista vertailua, kun vanhat (muistaakseni 2010 paistetut) 17" Hankookit meni kaverin sedaniin alle ja omaan sedaniin tulee jäsen vts:ltä lunastetut 18" Kormoranit. Jonkun verran erilaisia rengasmeluja ihmetelleenä tuo renkaan ikä taitaa olla jos ei suurin, niin yksi suurimmista vaikuttavista tekijöistä. Tämän takia esim. camskill on loisto mesta tilailla renkaita koska ainakin tähän asti sieltä tulleet ovat olleet max. parin kuukauden ikäistä gummia. Kun taas neuvostosuomessa saa vissiin pari vuotta vanhaa (?) rengasta myydä uutena...
- palkus
- Viestit: 5481
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Giulietta 940 massaus ja rengasmelu
ei se parivuotta asiallisesti varastoitu gummi sen huonompi ole. Vanheneminen alkaa sitten siellä auton alla. Sitäpaitsi, kun rengaskauppias tilaa vaikka 10000 kesärengasta varastoon kesää varten maahantuojalta/valmistajalta ja saa renkaat kevättalvella, niin osa renkaista voi olla jo sen 2v vanhoja. On sieltä netistä tilaamallakin saatu 4-5 v vanhaa gummiloista. Siihen rengasmeteliin vaikuttaa renkaan sopivuus näille saatanallisille teille täällä. Siitä ohiajometeli lukemasta saa vähän osviiittaa, mutta sitäkään mittausta ei ole tehty kotimaisella "sileällä" asfaltilla.
Myöskään autojen äänieristyksiä ei suunnitella suomalaisten halujen mukaan. Itseasiassa halpuuden nimissä noita äänieristyksiä yms on tiputettu pois monista malleista + nokkapellit pysyy nykyjään ylhäällä tikun kanssa, kun kaasujouset ovat liian kalliita.
Myöskään autojen äänieristyksiä ei suunnitella suomalaisten halujen mukaan. Itseasiassa halpuuden nimissä noita äänieristyksiä yms on tiputettu pois monista malleista + nokkapellit pysyy nykyjään ylhäällä tikun kanssa, kun kaasujouset ovat liian kalliita.
Re: Giulietta 940 massaus ja rengasmelu
Tänään olin pidemmällä ajelulla kaverin kanssa jolla on suhtalaisen tuore Audi. Ajeltiin erilaisilla teillä/pinnoilla ja mainitsin siinä samalla, että onhan tässä vähän pahempi rengasmelu kun siinä sen audissa, mutta kaveri vaan tokas, ettei itse huomaa kummosta eroa. Kaverilla vielä korkean profiilin renkaat ja "normaalimpi" alusta, joka tietenkin vaikuttaa merkittävästi.
Nyt kun tossa on jo vähän enemmän rullannut, niin ei se ole häirinnyt juuri lainkaan. Musiikilla saa vähän pois tosi huonolla pinnalla.
Onhan se omistajan usein paljon tarkempi kaikessa. Tai ainakin itsellä usein tuppaa käymään näin. Ajanmyötä yleensä unohtaa ne kaikki pienet asiat, jotka alussa vaikutti niin "huomattavilta" ja jopa ärsyttäviltä.
Mutta ei toi rengasmelu kyllä ole ollut missään vaiheessa paha tai ärysttävä! Kuhan jaarittelen
Nyt kun tossa on jo vähän enemmän rullannut, niin ei se ole häirinnyt juuri lainkaan. Musiikilla saa vähän pois tosi huonolla pinnalla.
Onhan se omistajan usein paljon tarkempi kaikessa. Tai ainakin itsellä usein tuppaa käymään näin. Ajanmyötä yleensä unohtaa ne kaikki pienet asiat, jotka alussa vaikutti niin "huomattavilta" ja jopa ärsyttäviltä.
Mutta ei toi rengasmelu kyllä ole ollut missään vaiheessa paha tai ärysttävä! Kuhan jaarittelen
-
- Viestit: 828
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940 massaus ja rengasmelu
Ei tässä meluasiassa kyllä oikotietä onneen ole.
JOnkinlaisiin tuloksiin pääsee kun purkaa sisustan pois, ovipaneelit pois, sisälokasuojat pois (eli puoli autoa atomeiksi)
sitten vaan bitumimattoa ja äänieristysmassaa joka reikään, peltiin jne. Pari päivää siinä menee. Maksaa tuhansia jos ei itse tee.
Nuo pelkästään alustan puolelta suoritetut äänieristysmassaukset on ihan turhia.
Sittenkään lopputulos ei välttämättä ole niin hiljainen kuin sellaisessa autossa joka
on jo tehtaalla suunniteltu hiljaiseksi...
Nyrkkisääntönä voi melkein myös pitää että mitä pienempi auto sitä kovemmat metelit...
Vai onko kellekkään tullut vastaan todella hiljaista pikkuautoa?
JOnkinlaisiin tuloksiin pääsee kun purkaa sisustan pois, ovipaneelit pois, sisälokasuojat pois (eli puoli autoa atomeiksi)
sitten vaan bitumimattoa ja äänieristysmassaa joka reikään, peltiin jne. Pari päivää siinä menee. Maksaa tuhansia jos ei itse tee.
Nuo pelkästään alustan puolelta suoritetut äänieristysmassaukset on ihan turhia.
Sittenkään lopputulos ei välttämättä ole niin hiljainen kuin sellaisessa autossa joka
on jo tehtaalla suunniteltu hiljaiseksi...
Nyrkkisääntönä voi melkein myös pitää että mitä pienempi auto sitä kovemmat metelit...
Vai onko kellekkään tullut vastaan todella hiljaista pikkuautoa?