Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Kyllähän tuo kannattaisi selvittää. Omassa yksilössä oli huoltokirjan välissä A4-paperi virallisesta takaisinkutsusta ja tehdystä huollosta, muistaakseni oli 2007 päivätty.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Tuolloin oli Delta vielä ohjaksissa, joten kannattaa myös sieltä kysellä tästä jos AK nostaa kädet pystyyn tai vastausta ei saada kohtuunopeasti.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Evoluxione kirjoitti:Eli eikun AK:ta kiusaamaan taas :-D Lukiko lapussa ihan selvästi että juuri tuohon liittyvää hommaa tehty?
Hmm, muistaakseni huoltokirjassa oli merkintä about noille päiväyksille - täytyypä käydä tarkistamassa :)
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
MATRUUSI
Viestit: 128
Liittynyt: 02 Touko 2013, 11:35
Car(s): Between cars driving Volvo
Ex 159 SW 2.4 JTDM -07
Paikkakunta: Porvoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja MATRUUSI »

159 TBI orkkis vanteet sopinevat heittämällä 2.4 JTDM:ään, molemmissa ne isommat jarrut?

Mutta minkä kokoiset kumit noihin 19" vanteisiin kannattaisi laittaa, alkuperäiskoko taitaa olla 235x40 19"?
Toi 40mm korkeus tuntuu aika matalalta, miten mukavuus ja uraherkkyys? Mahtuuko korkeampi rengas esim 50mm pyörimään kunnolla?

Kesäkilsoja tulee silti noin 25Kkm verran joten mukavuus on tärkeä tekijä.
Nykyisellään ajellaan JTDM orkkisvanteilla jossa 225x50 17" kumit....muuttuneeko käytös/tuntuma paljonkin jos vaihtaa 19" vanteisiin?

Avatar
Polforea
Viestit: 11283
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Se on prosentteja leveydestä, ei millejä. 235/40 renkaan kumiosuus on siis luokkaa 94mm ja varmaan ihan kelpoisa valinta 19" vanteelle.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Janne
Viestit: 2126
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Janne »

TBi:ssa orkkiskoko on 235/45/18 tai 225/50/17. Ei taida 50 profiilinen 19 tuumainen olla mahdollinen.
Alfa Romeo 155 V6 1992

Mikaa
Viestit: 2
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 23:41

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Mikaa »

Moi! Olen suunitellut alfan laittoa. Kiikarissa olisi 159 2,2 JTS porrasperä vm-07 Autolla on ajettu 119tuhatta. Onko auto luotettava? Mitä vikoja yleensä on?

Hieman epäileväinen Alfoihin. Ostin 4v sitte 147 alfan ja siinä ei ollut muuta kuin vikaa vian perään :(

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^eihän niissä mitää niin ihmeellistä etteikö rahalla tulis kuntoon :lol:

isoimmat viat on varmaan jossain vaiheessa venyvä jakoketju, joissain tapauksis vuotava hammastanko ja vaihdelaatikon laakerit pettää joissain, laatikko on gm:än m32. kuulema 6 vaihteen laakerit on heikko lenkki tossa lootassa ja eniten harmia tulee jos keulalla on tuo laatikko ja 1,9 jtd kone.

pienempiä on varmaan takajousten katkeaminen, takalokarit saa kivisuihkusta köniin, ei tuu muuta mieleen.

omalla on 123 tkm mittaris eikä mitään isoa ole ollut.....vielä :D jouset vaihettu edellisen omistajan toimesta joskus.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6690
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^^Etupyörien laakerit. Mulla meni oikea jossain 61 tkm:ssä. Prkl ku en sillon vaatinu takuuseen toistakin, nyt niiden saatavuus _halvalla_ on heikko. Ilmastointi on tarkka aineen määrästä (pitää ns. pöytäsirkkelin ääntä jos pielessä) ja niistä on vaihdatettu milloin mitäkin osaa ja punniskeltu kylmäainemääriä. Vettä saattaa tulla ovien läpi kynnykselle, muttä täällä on ohjeet ongelman ratkaisemiseksi.

Rema
Viestit: 318
Liittynyt: 13 Huhti 2013, 08:06
Car(s): Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Toyota Prius Plug in

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Rema »

jkk kirjoitti:^eihän niissä mitää niin ihmeellistä etteikö rahalla tulis kuntoon :lol:

isoimmat viat on varmaan jossain vaiheessa venyvä jakoketju, joissain tapauksis vuotava hammastanko ja vaihdelaatikon laakerit pettää joissain, laatikko on gm:än m32. kuulema 6 vaihteen laakerit on heikko lenkki tossa lootassa ja eniten harmia tulee jos keulalla on tuo laatikko ja 1,9 jtd kone.

pienempiä on varmaan takajousten katkeaminen, takalokarit saa kivisuihkusta köniin, ei tuu muuta mieleen.

omalla on 123 tkm mittaris eikä mitään isoa ole ollut.....vielä :D jouset vaihettu edellisen omistajan toimesta joskus.


Myös etupalkisto oli ruosteessa, mutta puhdistus ja uudelleen käsittely pelasti tilanteen, maksoi 150 €. Laitatin Powerflex säädettävät puslat etu ylätukivarsiin ja säädettiin kaikki pyörien asetukset . Auton ajetavuus tuli tarkemmaksi ja on todella hyvä. Alfa 2,2 JTS on tarkka sytytystulpille, autossani on Denso IK16, toimivat hyvin kulutus pientä,
tyhjäkäynti tasainen.

Mikaa
Viestit: 2
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 23:41

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Mikaa »

http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/6206493 tuollaista olen katsellut. Kiitos nopeista vastauksista. :-D

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Melkein sanoisin, että osta foorumilaisen 159 hintaan 8000€. Autolla oli rullattu jotain reilu 160tkm, mutta ei sillä väliä ole. Ainakin saat oikeasti hyvin pidetyn auton jolla on historiaa ja säästyy rahaakin muuhun.

Rema
Viestit: 318
Liittynyt: 13 Huhti 2013, 08:06
Car(s): Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Toyota Prius Plug in

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Rema »

Mikaa kirjoitti:http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/6206493 tuollaista olen katsellut. Kiitos nopeista vastauksista. :-D
Vaikuttaa hyvälle. Selvitä huollot, mitä moottoriöjjyä käytetty( käytän Mobil 1 new life 0-40 ) .Onko nokkaketju uusittu. Onko vaihteiston öljy vaihdettu ( vaihdoin tehtaan suositteleman öljyn n. 80000 km:n ajon jälkeen. Mikä on auton todellinen vuosimalli ( milloin valmistettu).Renkaat kunto ja onko talvirenkaat.( jouduin ostamaan sekä kesä että talvi renkaat, ostin reilu vuosi sitten oman 159 2,2 JTS:n. Onko uudempi moottorinohjaus ohjelma vaihdettu ( vanhempi nykii)

Pyydä takuu esim. 1 vuosi.

Avatar
Polforea
Viestit: 11283
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Onko 2.0JTDm:ää tarjottu yhdellä pakoröörillä vai onko yksiputkinen aina yksysi?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Herra Salo
Viestit: 691
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
Paikkakunta: Nokia

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Herra Salo »

^Oma 2.0 JTDm 170 on yhdellä putkella kuskin puolella. Kuva-ketjussa on todistusaineistoa... :lol:
Ammattiautoilua vuodesta 1998 ja Alfailua vuodesta 2004.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Mikaa kirjoitti:http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/6206493 tuollaista olen katsellut. Kiitos nopeista vastauksista. :-D
Nappaa kiinni vaan jos miellyttää, tuossa iässä on jo noi tyypillisimmät vaivat yleensä korjattu (ketju ja hammastanko)
Luotettavia pelejä nämä ovat olleen, etenkin bensat. Myydään osion 159 kannataa kanssa tarkistaa, jos ei sisustaa pelästy :wink:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

Mikaa kirjoitti:http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/6206493 tuollaista olen katsellut. Kiitos nopeista vastauksista. :-D
käy kokeilee sitä, saattaa käydä niin ettet suostu lähtee kotiin ilman sitä :D

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Marutei »

MATRUUSI kirjoitti:159 TBI orkkis vanteet sopinevat heittämällä 2.4 JTDM:ään, molemmissa ne isommat jarrut?

Mutta minkä kokoiset kumit noihin 19" vanteisiin kannattaisi laittaa, alkuperäiskoko taitaa olla 235x40 19"?
Toi 40mm korkeus tuntuu aika matalalta, miten mukavuus ja uraherkkyys? Mahtuuko korkeampi rengas esim 50mm pyörimään kunnolla?

Kesäkilsoja tulee silti noin 25Kkm verran joten mukavuus on tärkeä tekijä.
Nykyisellään ajellaan JTDM orkkisvanteilla jossa 225x50 17" kumit....muuttuneeko käytös/tuntuma paljonkin jos vaihtaa 19" vanteisiin?
Ei noi 235/35/19 kumit nyt niin kauheilta tunnu. Täytyy vaan muistaa ettei joka kanttariin voi paahtaa kuin 50 profiilin renkaalla. 235/40/18 talvirenkaat oli paljon uraherkemmät.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Mites tähän 159:iin menee nuo metallipolkimet? Ihan vaan ruuveilla kiinni originellien päälle vai mites? Rupesi näin kesällä himoittamaan moinen projekti. Entäs ylätukivarsien vaihto? Mitä auto oli nostettuna, tuli katsottua ettei pitäisi kovinkaan kummoinen operaatio olla, mitä nyt jotain jousipuristinta saattaa tarvia, kun ei ihan silmäkopelolla mene arvailemaan noita muttereita ja muita. Jarrulevyjen vaihdossa ei myöskään varmaan mitään kauhean erikoista? Tapit oli mainittuna kun paloja puretaan osiin ja niitä pitääkin käydä hakemassa "varmuudeksi" vähän etukäteen.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^ylävarsi hommaa kuulema helpottaa kun iskaripakettia tiputtaa alas?

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Hmm voipi olla muuten tosiaan noinkin. Se mitä vähäisellä autotietämyksellä katselin, niin tuon saisi kohtuunopeasti™ vaihdettua kokonaisuudessaan melko vähäisellä työmäärällä. Eli kehtaisi tehdä itse. Eli koko settiä alas ja sitten ylävarsien kimppuun.

Avatar
Polforea
Viestit: 11283
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kutakuinkin näin:

1) Konepelti auki
2) Keula ylös
3) Iskaritornin yläpää irti konehuoneen puolelta (taisi olla 3 pulttia)
4) Rengas irti
5) Yläpallo irti olkavarresta (kai se on olkavarsi... se, jossa napapaketti on kiinni), saattoi kaivata irrotustyökalua, mutta moinen maksaa jotain kympin luokkaa
6) Napa/iskaritorni/yms -pakettia alaspäin ja sivulle hieman kammeten
7) Ylätukivarsi irti korikiinnikkeistä (taisi olla Torx E18)
8) Ihaillaan aurinkolasihymiötä
9) Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä

Suoritusaika vajaa tunti per puoli, kun rauhassa hämmästellen tekee (mulla meni yht. 1,5h). Ei ole paha rasti.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

ja se ylätukivarren pallonivel irtoo olkavarresta, irrotushaarukalla ja vasaralla tai sellasel ruuvattaval irrotustyökalulla tais olla palloni elen irrotustyökalu nimeltään ja onhan sit muitaki kikkoja mutta tuo jälkimmäinen o ehkä helpoin tapa varsinki jos pelkää että lyö vasaralla huti jolloin voi loksuun tehdä kipiää : D

Avatar
Polforea
Viestit: 11283
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Joo, kaupasta kannattaa katsella tämännäköisiä työkaluja: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... in-191253/

Eka joka tilittää aiheesta Biltema saa luvan etsiä paremmat kuvat molemmista irroitinmalleista ;).
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja quppe »

P0013 pärähti taas. AK "korjasi" tämän kerran jo, kun pakosolenoidin johdon liitin oli löysällä ja jollakin tavalla heikossa hapessa. Pistivät siihen liimaa ja viikon verran toimi niinkuin pitää. Nyt ne liimat on varmaan jo sulanu poies :D
Eli kysymys kuuluu: näkyykö solenoidit heti kun ottaa tuon puna/harmaan suojuksen pois vai pitääkö purkaa enemmän ja kumpi niistä on pako ja kumpi imu, jos ei liimat näy enää. Ei viittis liikoja aikoja pähkäillä kun liian monesta ikkunasta näkyy parkkipaikalle ;)

e: löytyykö jostain ilmaiseksi räjäytys kuvia 159:stä

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5377
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

quppe kirjoitti:P0013 pärähti taas. AK "korjasi" tämän kerran jo, kun pakosolenoidin johdon liitin oli löysällä ja jollakin tavalla heikossa hapessa. Pistivät siihen liimaa ja viikon verran toimi niinkuin pitää. Nyt ne liimat on varmaan jo sulanu poies :D
Eli kysymys kuuluu: näkyykö solenoidit heti kun ottaa tuon puna/harmaan suojuksen pois vai pitääkö purkaa enemmän ja kumpi niistä on pako ja kumpi imu, jos ei liimat näy enää. Ei viittis liikoja aikoja pähkäillä kun liian monesta ikkunasta näkyy parkkipaikalle ;)

e: löytyykö jostain ilmaiseksi räjäytys kuvia 159:stä
On suoraan sen kopan alla näkyvissä joo, imusolenoidi on etummainen (siis imusarjan puoleinen) ja pakosolenoidi takimmainen (loogisesti tämäkin pakosarjan puolella :wink: )

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Shuttle kirjoitti:Mites tähän 159:iin menee nuo metallipolkimet? Ihan vaan ruuveilla kiinni originellien päälle vai mites? Rupesi näin kesällä himoittamaan moinen projekti.
Alfisti.net tuli tilattu alupedaalit. muistaakseni piti porata reiät, muut ihan OK, mutta jarru vaati vähän kikkailua, piti jotenkin saada pohjaan, jotta pora mahtuu. ruuvilla ja mutterilla sitten kiinni.
aika hyvin onnistu, kun otti vanhat kumit pois, teippasi alutpinnat, merkkasi reikien paikat ja porasi.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja quppe »

^^ kiitos varmistuksesta. Välillä loogisuus ei kulje käsi kädessä näiden vempeleiden kanssa ;)

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

DaViega kirjoitti:
Shuttle kirjoitti:Mites tähän 159:iin menee nuo metallipolkimet? Ihan vaan ruuveilla kiinni originellien päälle vai mites? Rupesi näin kesällä himoittamaan moinen projekti.
Alfisti.net tuli tilattu alupedaalit. muistaakseni piti porata reiät, muut ihan OK, mutta jarru vaati vähän kikkailua, piti jotenkin saada pohjaan, jotta pora mahtuu. ruuvilla ja mutterilla sitten kiinni.
aika hyvin onnistu, kun otti vanhat kumit pois, teippasi alutpinnat, merkkasi reikien paikat ja porasi.
Eli homma on tällä selviö. Kiitän vastauksesta!

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Lisätään nyt vielä, että teipatun uudenpoljinpinnan voi jättää paikalleen porauksen ajaksi, niin menee lähes 100% varmasti oikein.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

mlatva
Viestit: 355
Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja mlatva »

Autossa tuli mukana alkuperäiset kumimatot ja nyt just tuli tarve saada kankaiset tilalle. Ajattelin myöhemmin tilailla tietty orkkikset mutta kysynkin löytyykö raatilaisilta hyvin istuvia tarvikemalleja ja mistä puodista löytyy hyvä hinta-/ laatusuhde?

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Sama juttu täällä. Alfisti.netissä oli mielestäni edullisesti siistit orkkismalliset kangasmatot tarjolla - täytyy viimeistellä auto sitten lopuksi niillä jahka muuten on kuosissa :)
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

mlatva
Viestit: 355
Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja mlatva »

Joo Alfistilta ajattelin. Täytyy mallailla, tähän tän päivän tarpeeseen, joku tollanen parinkympin motonet setti.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

http://www.alfastumper.com/product_info ... ts_id=1836

Tollaset tilasin itse, muoto OK, pohjassa on jonkinlainen kumi, että kaikki kosteus ei mene läpi, kiinikkeet jolla matot pysyy paikallaan (heppoisen oloiset, mutta vielä pitää) ja sitten on vielä taakse sellanen pieni matto, mikä tulee kardaanitunnelin päälle, suoranaista hifistelyä :mrgreen:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

tuli mieleen että jos hommaan tälläset "sähkösesti kääntyvät peilit" nykysten tavallisten tilalle niin onko autossa valmiina valmius noille uusille peileille eli toimivatko ne normaalisti?

http://www.alfastumper.com/product_info ... ts_id=2397

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

^^Itselläni tuollaiset karvamatot. Luulin et ovat vakiot :shock:

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Varmaan on ollutkin, mutta edellinen omistaja näki paremmaksi ratkaisuksi 'saksi ja toivo, että sopii' tyyliset kumimatot :roll:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
h_lauri
Viestit: 6690
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Nyvvasta hokasin et niimmullaki. Siis on tollaset kangaskarpetit. Ensiasennusmatothan nuo mulla kai ovat. Ommuute kantapää hinkannu holetsekin kuskinpuolelle.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

^Kuten myös. Mutten vaihtamaan ihan vielä lähde... on sen vertaa ihanat, kun on metalliset 159 numerot Alfalogoineen.

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Marutei »

Nuo asensin viime kesänä ja hyvältä näyttää edelleen. 8) http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :3234.html

Avatar
h_lauri
Viestit: 6690
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Varttivemmaan tilattiin tommoset kai 2010 ja nynne o bussoss. Kesät talvet eik mittee. Tosin lokaali idari suihkutteli niihin uutena sitä terassikalustesuojaa kaksin käsin....tai ehkä mun pitää sykkelöidä kattoo et kui ne nykyää voi.

Avatar
MATRUUSI
Viestit: 128
Liittynyt: 02 Touko 2013, 11:35
Car(s): Between cars driving Volvo
Ex 159 SW 2.4 JTDM -07
Paikkakunta: Porvoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja MATRUUSI »

Haieväantenni tms. Löytyykö sellaista joka menisi heittämällä nykyisen piiskan kiinnitykseen?

mlatva
Viestit: 355
Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja mlatva »

Uusi vasen yläpallo pitäis kohtapuoliin hankkia. Onko suosituksia ostopaikan,merkin/laadun suhteen?

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Varmaan se niimarkki vai mikä vittu lie!
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
palkus
Viestit: 5481
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja palkus »

:lol:

Avatar
MKT
Viestit: 682
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja MKT »

Alkuperäisnavigaattori on kadottanut yhteyden avaruuteen eikä oman kertomansa mukaan löydä satelliitteja. Minäkään en niitä paljaalla silmällä näe joten en ole aparaattia pystynyt neuvomaankaan. Kartan mukaan olen viimeiset viikot ajellut ristiin rastiin itärajan takana Petsamon tiettömillä metsätaipaleilla eli muu toimii mutta paikkatieto on pielessä.

Vakavasti ottaen - onko kukaan törmännyt samaan ongelmaan ja onko syytä löytynyt laitteen takaa vaiko kattoantennin päästä? Molemmat kohdat ikävän työläitä purkuhommia ja olisi mukava aloittaa todennäköisemmästä....

Avatar
Polforea
Viestit: 11283
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Eikös navillinenkin soitin lähde keskikonsolista ekana irti? Siitä minä aloittaisin, josko takaa löytyisi gps-antennin tökkeli, josta voisi päästä mittaamaan antennilinjan eheyttä. Tai jos antenni on soittimen sisäinen (en siis tiedä, mutta en muista yhdessäkään 159:ssä kiinnittäneeni huomiota mihinkään muuhun antenniin kuin radioantenniin), on vika erittäin todennäköisesti soitinyksikössä itsessään.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
MATRUUSI
Viestit: 128
Liittynyt: 02 Touko 2013, 11:35
Car(s): Between cars driving Volvo
Ex 159 SW 2.4 JTDM -07
Paikkakunta: Porvoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja MATRUUSI »

TBI:n kesärenkaiden vakiokoko? Siis 19" vanteille.

Avatar
MKT
Viestit: 682
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja MKT »

Polforea kirjoitti:^Eikös navillinenkin soitin lähde keskikonsolista ekana irti? Siitä minä aloittaisin, josko takaa löytyisi gps-antennin tökkeli, josta voisi päästä mittaamaan antennilinjan eheyttä. Tai jos antenni on soittimen sisäinen (en siis tiedä, mutta en muista yhdessäkään 159:ssä kiinnittäneeni huomiota mihinkään muuhun antenniin kuin radioantenniin), on vika erittäin todennäköisesti soitinyksikössä itsessään.
Hyvä kysymys. Jostain syystä olen ymmärtänyt että se kattopiiskan runko-osa pitää sisällään myös gepsimokkulan mutta ehkä tässä pitääkin ensin hahmottaa missä se oikeasti luuraa. En oikein usko että noin vanhassa keksinnössä olisi sisäänrakennettu antenni mutta on sitä ennenkin oltu väärässä.

Sitä odotellessa tuota soittimen irroitusta voisi eka tietty kokeilla, jospa sieltä on naru irti tms. Etupaneelissa on ylänurkissa kolot joista lukitus varmaankin jotenkin aukeaa kun olisi sopiva työväline. Any ideas?

Avatar
MKT
Viestit: 682
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja MKT »

MATRUUSI kirjoitti:TBI:n kesärenkaiden vakiokoko? Siis 19" vanteille.
Ti:n vakiokoko on 235/40-19 mikä on aika harvinainen ja hintakin sen mukainen jos meinaa Conteilla tai Pirelleillä ajella.

Vastaa Viestiin