Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Aquatica kirjoitti:^
Tuo voisi olla, mutta pidän sokeripalafiksiä niin vääränä kuin olla vaan voi. Sen sijaan suojattu abiko olisi jo _jotenkin_ ymmärrettävä... Mutta joo, nips naps ja kolvi laulamaan, hyvä siitä kai tulisi. Mutta kriittisempi ongelma on tuo pirun vilkkurele :( Miksi, Oi miksi, pitää olla viiksipaketin ja ratin ja kellojousen tiellä?!?!?!?!"?!?!¤¤%#¤%123fjkl

Superurpo rakenne, sanon minä. Ja Autodata sanoo ohjeajaksi 0.75, mihin voi melkein uskoa... Teoriassa ja leikisti, ainakin.
Kattelin eLearnista, kyllä siellä käsketään vaihtamaan koko viiksipaketti jos vilkut ei toimi.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6690
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Mä muistan maksaneeni Malminkartanon Autohuoltoon pelkästä vilkkureleen vaihdosta, vuosi oli 2010 tai jotain, auto 156 vm 2001. Vielä kun muistais, millai ne vilkut ei toiminu. Niin et voi olla, et muistan väärin.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15058
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Laitoin tuonne ohjeet topikkiin "156 vilkunrele". Eli tämän viestin:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=436786#p436786

Persuksista tuo työ on.

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Aquatica kirjoitti:^
Laitoin tuonne ohjeet topikkiin "156 vilkunrele". Eli tämän viestin:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=436786#p436786

Persuksista tuo työ on.
Eihän tuo paha ole, mutta releen vaihdoksi kyllä on.
Muistan kun vaihdoin lämmityslaitteen etuvastusta 240 volvoon jossa oli ilmastointi. Piti purkaa kojelautaa myöten kaikki pois.
Koska se etuvastus on ilmastointikennon ja lämppärin kennon välissä kanavan sisällä.
Ei ilmastoidussa se on helpommassa paikassa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15058
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Joo, sinänsä ei hirveä homma. Mutta vilkun releen vaihdoksi tuo on hirveä homma :P
Tarkennetaan nyt vielä, että ESP-vapaa 156 olisi ollut parin minuutin homma...

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Siinä on käynyt sellainen legendaarinen jatkokehitys moka.
"tupataan se johonkin" ilmiö, johon allekirjoittanutkin on sortunut :?

Verttiv
Viestit: 96
Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Verttiv »

koltiainen kirjoitti: Radion takaa löytyy aux in pinnit, jos otat radion pois muista missä on koodilappu.

Jotenki tän näkönen se kytkentä on, jos pinnit on tyhjät ei mankka tue sitä.
Kytkin tuonne radion taakse tälläisen piuhan:
http://www.bluespot.co.uk/car-audio.asp ... 93-adaptor
Mutta sourcesta ei löydy tuota sisääntuloa, löytyy vaan fm ja cd. Mankka ei ilmeisesti tue sitä? :lol:
Saako tuota auxia millään toimimaan esim kytkemällä sitä cd-soittimen tilalle?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15058
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Onkohan tässä AUX toteutettu "fiksusti", että pitää painaa Source-nappia pohjassa pitkään? Pioneerilla on ainakin moinen ratkaisu joissakin, että AUX toimii vasta nappipohjassa menolla. Muutoin vaihtelee AM/FM/CD sourcejen välillä. Soittimen manuaali voi olla hyvä paikka tsekata myös...

Avatar
Aquatica
Viestit: 15058
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

koltiainen kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:^
Tuo voisi olla, mutta pidän sokeripalafiksiä niin vääränä kuin olla vaan voi. Sen sijaan suojattu abiko olisi jo _jotenkin_ ymmärrettävä... Mutta joo, nips naps ja kolvi laulamaan, hyvä siitä kai tulisi. Mutta kriittisempi ongelma on tuo pirun vilkkurele :( Miksi, Oi miksi, pitää olla viiksipaketin ja ratin ja kellojousen tiellä?!?!?!?!"?!?!¤¤%#¤%123fjkl

Superurpo rakenne, sanon minä. Ja Autodata sanoo ohjeajaksi 0.75, mihin voi melkein uskoa... Teoriassa ja leikisti, ainakin.
Kattelin eLearnista, kyllä siellä käsketään vaihtamaan koko viiksipaketti jos vilkut ei toimi.
Itsekin katselin eLearnista, siellä kyllä mainitaan sulake J43 käytännössä kaikkialla; liittyen vilkkuihin ja hätävilkkuihin. Mistään en löytänyt kuitenkaan kytkentäkaaviota J43:sta...

Enkä myöskään ilmoitusta siitä, että viiksipaketti pitäisi vaihtaa jos tuo rele on rikki. Relehän ON rikki, siihen ON olemassa vaihtoehtoja. En vaan pirulauta löydä moisia :(

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Verttiv kirjoitti:
koltiainen kirjoitti: Radion takaa löytyy aux in pinnit, jos otat radion pois muista missä on koodilappu.

Jotenki tän näkönen se kytkentä on, jos pinnit on tyhjät ei mankka tue sitä.
Kytkin tuonne radion taakse tälläisen piuhan:
http://www.bluespot.co.uk/car-audio.asp ... 93-adaptor
Mutta sourcesta ei löydy tuota sisääntuloa, löytyy vaan fm ja cd. Mankka ei ilmeisesti tue sitä? :lol:
Saako tuota auxia millään toimimaan esim kytkemällä sitä cd-soittimen tilalle?
No tuolla sivullahan se lukee:
Not compatible with radios including:
Blaupunkt factory-fitted head units (the cable may plug into the rear of the radio, but will not be recognised)

Avatar
jargon
Viestit: 604
Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
Car(s): 33 -84 (1,7 16v)

Subaru Outback -15
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156sw 2,5 -03, 159sw 2,2 -06, 159 2,2 -06)
Paikkakunta: Varkaus

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jargon »

Tuomas K kirjoitti:
Verttiv kirjoitti:
koltiainen kirjoitti: Radion takaa löytyy aux in pinnit, jos otat radion pois muista missä on koodilappu.

Jotenki tän näkönen se kytkentä on, jos pinnit on tyhjät ei mankka tue sitä.
Kytkin tuonne radion taakse tälläisen piuhan:
http://www.bluespot.co.uk/car-audio.asp ... 93-adaptor
Mutta sourcesta ei löydy tuota sisääntuloa, löytyy vaan fm ja cd. Mankka ei ilmeisesti tue sitä? :lol:
Saako tuota auxia millään toimimaan esim kytkemällä sitä cd-soittimen tilalle?
No tuolla sivullahan se lukee:
Not compatible with radios including:
Blaupunkt factory-fitted head units (the cable may plug into the rear of the radio, but will not be recognised)

Siinä sinisessä liittimessä/radion liittimessä pitää yhdistää muistaakseni pinnit data-in ja data-out niin saa auxin toimimaan. Itse tein tuon kytkennän muutama päivä sitten. Tosin kuuluu hirvittävän huonosti tuon kautta, äänenlaatukin on surkea, samoin voimakkuus. Sen verran tutkin asiaa että vaatisi jonkinlaisen vahvistimen puhelimen ja radion välille että kuuluisi kunnolla.

Edit: niin tuohan näkyy sitten changerina radiossa, ei auxina.

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Kuka suomessa tekee varttikuutosten (nimenomaan bensakoneiden) softamuutoksia? Aina sillointällöin tulee vastaan että hölistään softamuutoksista muttei kirveelläkään mainita, kuka sitä softaa on ronkkinut.

Avatar
alezi
Viestit: 70
Liittynyt: 05 Maalis 2012, 16:35
Car(s): Ex: 156 JTS -02
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alezi »

Onko kukaan vaihtanut jts moottorin ylätukea, mistä sen saisi järkevään hintaan? Eli se, joka kiinnittyy toisesta päästään iskarijalan yläpäähän. Tai saako pelkkää puslaa jostakin? Ja väljää näyttäisi olevan myös moottorin päässä olevassa puslassa, johon tuki kiinnittyy, onko tätä kukaan vaihtanut?

Sntn
Viestit: 42
Liittynyt: 23 Syys 2013, 23:40

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sntn »

Elikkäs, kaasupolkimen yläpuolelta vuotaa jotain nestettä. Äkkiseltään haistettuna ja maistettuna tuntuu että se olisi pelkkää vettä, mutta tie oli kuiva ja auto ollut kuivassa myös yön yli.
Mitäköhän letkuja tuosta kohti menee?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Siis ulkopuolelta vuotaa nestettä?

Se on ilmastoinnin kondenssivettä.

Sntn
Viestit: 42
Liittynyt: 23 Syys 2013, 23:40

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sntn »

Kaasupolkimen yläpuolelta kengän päälle.

Pitääkö tässä ruveta sisustaa purkamaan vai onko joku helpompikin ratkaisu? Ei viittis jättää asiaa hoitamatta ja kävellä aina märillä kengillä.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15058
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Sikäli, kun on kyseessä ilmastoinnin kondenssivettä, tuosta oli joku huoltotiedote joskus Autodatassa. Ulkomuistista muistelen jotain sellaista, että kondenssiveden poistoputken läpivienti olisi jäänyt joissakin autoissa tekemättä/puolitiehen tehtaalta, ongelman korjaus? Tee se poistoreikä, jolloinka vesi valuu tulipellistä ulospäin...

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Oliskos tulipellin "vesikaukalo" täynnä vettä ja reijät tukossa ? Eli siellä missä pyyhkijänvivusto on muovin alla,on piripintaan vettä ja ajaa sitä nyt sisälle jo ? Todenäkösesti poistoaukot täynnä moskaa ja veden pinta nousee.

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

Jos farkku malli mitä tietä takalasinpesuletku menee?

EmmiMaria
Viestit: 1175
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6, 159 sw 2,4 jtdm Q4. Ajossa 166 3.2 V6 ja 159 2,4 jtdm
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Eilen säikähdin kun ahmon lämmöt yhtäkkiä nousivat, kokeilin tuleeko räppänistä kuumaa ilmaa, eipä tullut... luulin et on nesteet vähis mut sitä oli riittämiin ja uudestaan pihas kokeiltuani kaikki pelas. Oiskohan ollu ilmaa joka hetkellisesti aiheuttanu sen et ei toiminu vai??
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

EmmiMaria kirjoitti:Eilen säikähdin kun ahmon lämmöt yhtäkkiä nousivat, kokeilin tuleeko räppänistä kuumaa ilmaa, eipä tullut... luulin et on nesteet vähis mut sitä oli riittämiin ja uudestaan pihas kokeiltuani kaikki pelas. Oiskohan ollu ilmaa joka hetkellisesti aiheuttanu sen et ei toiminu vai??
Nousiko lämmöt paikallaan, vai liikkeessä? Vakavin versio vois olla vesipumpun hajoaminen...

EmmiMaria
Viestit: 1175
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6, 159 sw 2,4 jtdm Q4. Ajossa 166 3.2 V6 ja 159 2,4 jtdm
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Kyl me liikuttii :)
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

No sitten sitä lämpöjen heittelyä ei selitä silläkään... Kyllä ajossa lämpöjen pitäisi pysyä tilanteessa kuin tilanteessa sallitun rajoissa.

jyskyed
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 00:10
Car(s): 159 TI
156 JTS
Exät:
159 2.2 JTS
2x 156 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jyskyed »

156 '04:ssani on nähtävästi tehtaalla laitettu helmasarja. Onko noihin jotain kiinnikkeitä myynnissä jossain? Täytyisi ottaa irti, ja liimata uudestaan paikalleen.

Irroitukseen jotain kikkakoposia?
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!

stinger
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Marras 2011, 20:49
Paikkakunta: Hki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja stinger »

Kuskin puolen takaikkuna laskee ja nousee hieman verkkaisesti. Olisikohan tuo jotenkin elvytettävissä vai odotanko vaan, että lakkaa toimimasta ja uusin koko lasinnostimen?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15058
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Voitelu voi auttaa hyvinkin. Myös itse hissit tuppaa joskus kanittamaan johonkin ja aiheuttaa väsymisen oloa, moottorista voi olla hiilet lopussa tai likaiset jos sähköllä toimii. Ovipahvin irroitus ei ole rakettitiedettä, mutta silloinkin on varsin ahdasta työskennellä - ja kannattaa olla tarkkana itse hissimekanismin kanssa - mutta putsaus/voitelu kannattaa. Homma on ehkä puolisen tuntia, kunhan parit ovipahvit on irrottanut, joten ei ole paha.

Samoin mekaaniset vaijerit kannattaa todellakin rasvata aina välillä, ettei käy kuten minulla kävi edellisen tessun kanssa - ensin räjähti vasemmalta, sitten oikealta takaa... Ruostui ja kerran kun piti avata tai sulkea, niin poks.

stinger
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Marras 2011, 20:49
Paikkakunta: Hki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja stinger »

Kiitos vinkeistä, pitääpä tutkiskella tuota lisää kun löytyy aikaa.

EmmiMaria
Viestit: 1175
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6, 159 sw 2,4 jtdm Q4. Ajossa 166 3.2 V6 ja 159 2,4 jtdm
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Veteleeköhän mun Ahmo vimosiaa, se on ruvennu "pykeltää", jostain kuuluu karmee ääni ei siis kolinaa ja ja on se noitten lämpöjenkin kans niin outo.. Haluisko joku tulla ajaa sit ja kuunnella kaikki sen sanottavat :)
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Oisko se vesipumppu nyt sitten finaalissa..?

Ei tuo sijainti sano mitään mutta kyllä tossa pihassa autoa käyttää saa. Mutta iloa siitä tuskin on (väärää?) vikadiagnoosia enempää :silly:

EmmiMaria
Viestit: 1175
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6, 159 sw 2,4 jtdm Q4. Ajossa 166 3.2 V6 ja 159 2,4 jtdm
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Mä asun orimattilas, täälläkin oli vissii joku palstalainen ja noi vikakoodit saan luettuu omal tallil kyllä.
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8691
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Minä voisin muuten tulla kurkkaamaan, tai siis kuuntelemaan, mutta tuo oma pitää ensin saada läjään :lol:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

EmmiMaria
Viestit: 1175
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6, 159 sw 2,4 jtdm Q4. Ajossa 166 3.2 V6 ja 159 2,4 jtdm
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Pääsen huomen näyttää ja käyttää Ahmoo :-D
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

EmmiMaria
Viestit: 1175
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6, 159 sw 2,4 jtdm Q4. Ajossa 166 3.2 V6 ja 159 2,4 jtdm
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Arvatkaas oliko mun murus ees mitää havaittavaa vikaa..... no ei! Päässä mul vissii viskoo :silly: pääasia et Ahmo pelaa ja tulihan ne vikakoodit nollattuu oikeaoppisesti.
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Jepa
Viestit: 39
Liittynyt: 25 Kesä 2011, 21:55
Car(s): No alfa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jepa »

Osaisikohan joku heittää arviota toimiikohan tää tarvikekatti 156 JTS:ssa (03)?

http://www.ebay.co.uk/itm/REACT-Catalyt ... 51bde47037

Toki tuolla lukee, että toimii mutta tiedä sitten. Eikös JTS vaadi euro4 katin?

Watsoni
Viestit: 25
Liittynyt: 17 Marras 2012, 11:37
Car(s): Ex: 156 JTS Selespeed -03

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Watsoni »

Tämä BM Catalystin tekele ainakin toimii: http://www.ebay.co.uk/itm/BM-Cats-ALFA- ... 5af494773e

Avatar
palkus
Viestit: 5481
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Vaikkakin jts on euro4 "yhteensopiva", niin euro3 pääosin ovat . 2005 valmistetut taitaa olla euro4 katilla ja ehkä jotkut vanhemmat jossain maassa (optio). Tuo ebayn ensmäinen näyttää silmälle paremmalta, kun on pöntöt oikean kokoiset. Bm catalystin tekele on vähän kyläsepän tekemän oloinen, mutta mitäs siitä, jos vain pelittää.
Viimeksi muokannut palkus, 27 Touko 2014, 22:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Näkyy noissa molemmissa olevan tuo kollektori mallia kuristin :?

EmmiMaria
Viestit: 1175
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6, 159 sw 2,4 jtdm Q4. Ajossa 166 3.2 V6 ja 159 2,4 jtdm
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

stoichiometric kirjoitti:Vaikkakin jts on euro4 "yhteensopiva", niin euro3 pääosin ovat . 2005 valmistetut taitaa olla euro4 katilla ja ehkä jotkut vanhemmat jossain maassa (optio). Tuo ebayn kunnostettu näyttää silmälle paremmalta, kun on pöntöt oikean kokoiset. Bm catalystin tekele on vähän kyläsepän tekemän oloinen, mutta mitäs siitä, jos vain pelittää.
Mä oon kans käsittäny et se koko pitäs olla oikee jotta se riittää muuttamaan ne haitalliset pakokaasut... Vai?
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Avatar
palkus
Viestit: 5481
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

no on ne vähän erinäkösiä kuin alkuperäinen http://ricambi.alfisti.net/images/produ ... 9765_0.jpg
Kuvassa siis euro4 katti :) kun tuo kuva on parempi. Samanlaasia taitavat päällepäin olla.
Muuten, siihen alkuperäiseen vaihtaa pakoputkivirman jamppa uudet pöntöt ja tarvittaessa sellaiset paremmin hengittävät.

stinger
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Marras 2011, 20:49
Paikkakunta: Hki

Vs: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja stinger »

Millä lämmöillä flektin 1-nopeuden pitäisi käynnistyä, jos ilmastointi ei ole päällä?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15058
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mielikuva on siitä, että jossain n. 98 asteen paikkeilla (ECUn data). 2-nopeus sitten 110 - Tai sitten 95asteessa ja 105 asteessa. Mittari näyttää itselläni n. 110 kun flektin ykkösnopeus käynnistyy, mutta oikea lämpötila on silloin reilusti alle 100. Jostain syystä mittari näyttää aivan totaalisen puutaheinää, jos ilmastointi ei ole päällä :silly:

stinger
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Marras 2011, 20:49
Paikkakunta: Hki

Vs: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja stinger »

Noin 98 asteessa ecun mukaan tuo muistaakseni alkoi puhaltamaan, eli kaikki kunnossa. Liekö sitten kuinka tarkka tuo lämpöanturi kun termari aukesi näppituntumalta vasta kun ecu näytti ~95 astetta. 87-asteinenhan tuon termostaatin kuitenkin pitäisi olla...

Avatar
Aquatica
Viestit: 15058
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Siitä, kun termari aukeaa, menee tovi ennen kuin lämmöt anturilla alkaa laskea. Se vaatii sitä viilennettyä nestettä syylarilta. Eikä se virtaus mitään tuhansia litroja minuutissa ole, eli kylmän nesteen saaminen kiertoon kestää tovin - lisäksi näissä termarit ovat mekaanisia, niin on aika lailla on/off ymmärtääkseni. Eli jos heti termarin nurkalla on kylmää tavaraa, menee termari heti kiinni kun on auennut jne.
En tiedä, onko 156:een saatavilla matalan hysterian termareita (eli kestää pidempään aueta ja pysyvät pidempään auki, vaikka lämpötila laskisikin), mutta en usko. Elektroninen termari sitten voi säätää hyvinkin tarkasti avautumista, jolloinka lämmöt saadaan pidettyä varsin tarkasti juuri tasan siinä, missä halutaan.

Tämä siis ainakin oma käsitykseni näistä :D

stinger
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Marras 2011, 20:49
Paikkakunta: Hki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja stinger »

Tarkoitin lähinnä sitä, että kun ecu näyttää lämpöjen nousevan yli 87 asteen niin ylävesiletku ei ala lämpiämään, eli siitä ei virtaa kuumaa jäähdytysnestettä?

Tietty kun flekti alkaa pyörimään vasta 98 asteessa niin eihän se jäähdytysneste kovin äkkiä syylärissä ennen sitä jäähdy auton ollessa paikallaan. Ja sen nesteen jäähtymisenhän se vaatii, että neste alkaa virtaamaan syylärissä.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15058
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tuo ECUn näyttämä ja termostaatin tuntema ei välttämättä ole sama; lämpöanturi voi olla vanha/kulunut ja näyttää mitä lystää (twinsparkissa se on suoraan termarikotelossa, muista en osaa sanoa) - mutta termari on keraaminen ja aukeaa, kun neste on oikeasti tietyssä lämmössä fyysisen virityksen mielestä - olikohan näin, että termostaatti on kiinni jousikuormaa vastaan (eli jousi vääntää auki, kun tuo tötterö jossa keraaminen toiminta toteutetaan, yrittää pakottaa sitä kiinni. Jousi on vahvempi, eli kun keramiikka pettää, jämähtää termari auki). Tämä(kin) teoriointia omalta osaltani, joku kuka tietää faktana voi avata tätä meille tyhmille :silly:

Mutta lyhyesti: lämpöanturi toimii resistanssilla, jolloinka jo pelkästään jäähdytysnesteen koostumus vaikuttaa tulokseen. Myös anturin sijainti vaikuttaa ratkaisevasti, tietysti. Ylävesiletkuhan lämpenee, kun termostaatti on auki ja antaa nesteen virrata "isoa kiertoa" syylarin kautta, eikä "pientä kiertoa" ohittaen syylarin kokonaan.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Aquatica kirjoitti:Mutta lyhyesti: lämpöanturi toimii resistanssilla, jolloinka jo pelkästään jäähdytysnesteen koostumus vaikuttaa tulokseen.
Ei se anturi tiedä mitä ainetta siellä virtaa eli jäähdytysnesteen koostumus ei vaikuta mittaustulokseen.

Avatar
Polforea
Viestit: 11283
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

...ellei se jäähdytysneste pääse anturin karvoihin käsiksi, jolloin vuoto kannattaisi korjata.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

No se on sitten ihan asia erikseen :mrgreen:

juhohelm
Viestit: 2
Liittynyt: 18 Touko 2014, 21:01
Car(s): 156 JTS -04

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja juhohelm »

Onko kellään muulla 156:n keskuslukitus keksinyt mennä omia aikojaan lukkoon?

Itsellä näin kävi. Ajattelin romplata vänkärin oveen saranapuolen piuhanippua kun kajari tuppaa välillä rutisemaan kosketushäiriön kuuloisesti. Laitoin autoon virrat päälle ja mankan soimaan, nousin ulos ja kävelin vänkärin puolelle. Samalla hetkellä kun nappasin oven kahvasta kiinni, räpsähti ovet lukkoon ja sitten ihmeteltiinkin, että mitäs nyt.

Autoonhan oli onneksi aika helppo päästä sisälle kun virrat jäi päälle. Oven yläreunaa kun vähän raotti sorkkaraudalla, sai paksulla rautalangalla painettua ikkunan avausnappia..

Yrityksistä huolimatta vika/ominaisuus ei uusinut, mutta jäi kiinnostamaan onko muille käynyt vastaavaa.

vesikilppari
Viestit: 83
Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesikilppari »

Alfassa alkoi kesken ajon vilkkumaan moottorin ohjainjärjestelmän häiriö valo. Kierroksia pudottaessa valo hävisi eikä sen koommin ole syttynyt. Nelosella tai vitosella ajaessa kun painaa kaasua, tuntuu muutaman kerran nykivän.

Mistä moinen mahtaa johtua? Tulpilla tai akulla ei liene osuutta asiaan.
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.

Vastaa Viestiin