Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

Koodeja lukemaan marsmars

vesikilppari
Viestit: 83
Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesikilppari »

Tiistaina ollaan menossa. Jos jollain ois vinkkiä jo etukäteen....
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15114
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tuomas K kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:Mutta lyhyesti: lämpöanturi toimii resistanssilla, jolloinka jo pelkästään jäähdytysnesteen koostumus vaikuttaa tulokseen.
Ei se anturi tiedä mitä ainetta siellä virtaa eli jäähdytysnesteen koostumus ei vaikuta mittaustulokseen.
Hmm, vai niin oliko tässä peräti "kupu", jonka sisällä langat on ja niiden sisäistä resistanssia verrataan, joka toki muuttuu lämpötilan mukaan? Vai olenko taas ihan hakoteillä... Eikös nuo kuitenkin NTC-antureita ole?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Ei se anturi ole kosketuksissa siihen nesteeseen, kyllä se on ihan suljettu paketti.

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

vesikilppari kirjoitti:Tiistaina ollaan menossa. Jos jollain ois vinkkiä jo etukäteen....
voi olla ihan mitä vain, ilmota mitä vikakoodia antanut niin laitetaan arvauskerho pystyyn

Avatar
h_lauri
Viestit: 6715
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Tomlau kirjoitti:
vesikilppari kirjoitti:Tiistaina ollaan menossa. Jos jollain ois vinkkiä jo etukäteen....
voi olla ihan mitä vain, ilmota mitä vikakoodia antanut niin laitetaan arvauskerho pystyyn
Mun tee-BI teki suunnillee tollee ku pakonokan asentohässäkkä oliki virhekoodin vallassa. Muistaakseni. Tosin se ei nykyttäny, vaan rynkytti. Kolmosel kasikymppiä kulki ok, isommil vaihteil ei voinu samaa nopeutt ajaa.

Hot-T
Viestit: 74
Liittynyt: 02 Maalis 2012, 22:47
Car(s): ex:Alfa Romeo 156 JTDmjet
Paikkakunta: Porvoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Hot-T »

Tyhmää kysymystä pukkaa... Miten käytännössä tapahtuu vetoakselin irroitus vaihdelaatikosta?(1,9 jtdm) Matkustajan puolen vetari kyseessä. Olen irrottanu laipan laatikosta ja sieltä tuli reilu litra öljyä ulos, normaalia? Ja irrotin laipan myös tukilaakerista, mutta vetari ei lähde irti. Onko siellä joku lukkorengas, vai onko kaikki tehty taas aivan väärin? Tästä taitaa tulla taas näita "tein itse ja säästin" korjauksia.... :oops:

sleepercooler
Viestit: 18
Liittynyt: 16 Maalis 2014, 21:04
Paikkakunta: Huurula

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sleepercooler »

Lisää tyhmiä??? eli, 2.0 jts, tyhjäkäynti hieman liian kova +1000 kierrosta, ja hieman seilaaa. pystyykö säätämään mitenkään itse, vai pitääkö viedä Pärnäsen korjaamolle. :evil:

Tulpat vaihdettu hiljattain.

Sähköisesti tuo systeemi ilmeisestinkin toimii, kun mitään vaijereita ei näkynynnä. Eculta tiedot kaasuläpälle????



Pystyykö tollasella halpis vikakoodin lukijalla kenties paikallistaan jotenkin vikoja, esim just tähän tyhjäkäyntiin liityen.

EmmiMaria
Viestit: 1181
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6, 159 sw 2,4 jtdm Q4, 159 2,4jtdm qtronic. Ajossa 166 3.2 V6 ja Stelvio 2.2
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

^ mun jts tekee ihan samaa, mitää vikakoodia sihin ei liity ja kun siitä joskus kyselin niin kuuluu vissii asiaan toi jts tyhjäkäynti tollassena... Joku viisaampi voi korjata mua jos oon vääräs
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Avatar
VMTD
Viestit: 3367
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Mikäli rakenne on sama kuin 155:ssa niin ensin napamutteri auki ja vetoakseli navasta pois, sen jälkeen tukilaakerin lukituslevyn kolme pientä pulttia irti ja sen jälkeen pitäisi vetoakseli lähteä väliakselin kanssa irti laatikon päästä. Voihan tietysti irroittaa vetoakselin sisemmän nivelen väliakselista, jolloin ei tarvitse napaan koskea, jos tarkoitus on irroittaa väliakseli, eikä vetoakselia. Vetonivel on akselissa sisäpuoleisella lukkorenkaalla, joka painuu sisäänpäin kun niveleen tulee tarpeeksi voimakas veto. Näin ainakin Lancia Themassa, muista en ole joutunut niveltä irroittamaan. Öljyä tulee ulos kun vetää akselin pois.

Hot-T
Viestit: 74
Liittynyt: 02 Maalis 2012, 22:47
Car(s): ex:Alfa Romeo 156 JTDmjet
Paikkakunta: Porvoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Hot-T »

Joo, eli kysymyksessä on tuo väliakseli. Jotenki se vaan tuntuu tiukalta vaikka kaikki ruuvit olen mielestäni irrottanu. Ehkä vaan lisää voimaa... Miten muuten lisätään öljyä vaihdelaatikkoon?

Avatar
VMTD
Viestit: 3367
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Väliakselin pitäisi lähteä suht kivuttomasti tukilaakerista irti kun sen paikallaanpitävä lukituslevy on irroitettu, eli ne 3 pulttia. Ainakin 155:ssa irtosi. Dieselissä taitaa olla mittatikku, joten sen reiästä pienellä putkella/letkulla.

Jepa
Viestit: 39
Liittynyt: 25 Kesä 2011, 21:55
Car(s): No alfa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jepa »

vesikilppari kirjoitti:Alfassa alkoi kesken ajon vilkkumaan moottorin ohjainjärjestelmän häiriö valo. Kierroksia pudottaessa valo hävisi eikä sen koommin ole syttynyt. Nelosella tai vitosella ajaessa kun painaa kaasua, tuntuu muutaman kerran nykivän.

Mistä moinen mahtaa johtua? Tulpilla tai akulla ei liene osuutta asiaan.
Minulla on kaksi kertaa käynyt näin. Molemmilla kerroilla oli (ainakin) pusla huonona.
Älä kaasuttele sillä, voi tehdä huonoa katalysaattorillle.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Jepa kirjoitti:Molemmilla kerroilla oli (ainakin) pusla huonona.
Ettei puola kuitenkin? :)

vesikilppari
Viestit: 83
Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesikilppari »

Huomenna vaihdetaan alatukivarren pusla, joka on ainakin huonona. En vaan tiedä oisko noi mitenkään yhteyksissä toisiinsa....
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Hot-T kirjoitti:Joo, eli kysymyksessä on tuo väliakseli. Jotenki se vaan tuntuu tiukalta vaikka kaikki ruuvit olen mielestäni irrottanu. Ehkä vaan lisää voimaa... Miten muuten lisätään öljyä vaihdelaatikkoon?
Jos tuntuu ettei lähe askista irti niin koita varovasti esim. isolla talttameisselillä tai rengasraudan tyylisellä vääntää sisemmän nivelen kohdilta samalla vetaria ulospäin vetäen. Joskus voi olla piukassa. Usein siinä vetarissa on sokka boorien keskellä joka "napsahtaa" kun se työnnetään vaihteistoon. Voi tarvita pienen "niksautuksen" kun vetää sen poijes sieltä. Ja öljyä tulee aina hiukan ulos.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2366
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Alusta kolisee epätasaisuuksien päällä ajaessa. Ylätukivarret (TRW) + vakaaja ovat 2v ja 20 tkm vanhat. Pari kk sitten huollon yhteydessä huomasin alatukien kumien olevan halkeamia täynnä. Voisiko olettaa että alatukivarret on syynä kolinaan kunhan tarkistaa vakaajan ensin?
Kuva

Avatar
Jarsan
Viestit: 2491
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Pujazuba kirjoitti:Alusta kolisee epätasaisuuksien päällä ajaessa. Ylätukivarret (TRW) + vakaaja ovat 2v ja 20 tkm vanhat. Pari kk sitten huollon yhteydessä huomasin alatukien kumien olevan halkeamia täynnä. Voisiko olettaa että alatukivarret on syynä kolinaan kunhan tarkistaa vakaajan ensin?
Alatukivarsien puslat on helppo tarkastaa nosturilla vääntöraudalla tai ravistimella, jos sellainen on saatavilla. Niiden pitää olla kyllä ihan huolella antautuneet, että alkavat pitää kolinaa. Lähtisin tosiaan ensin etsimään kolinaa vakaajan suunnalta. Eli runkokumet ja koiranluut ja sen jälkeen kääntyisin ennemminkin osastolle ylätukivarsi/moottorin kannakkeet kuin alatukivarret.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2366
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^Kiitti vinkkeistä. Jos on vakaajan kumit kaput nyt jo tällä kertaa alle menee kovat muoviset! Ei noita jaksa noin usein vaihtaa kun ovat vielä niin huonossa paikassa.
Mutta jonkin aikaa sitten etupäästä kuului narinaa joka loppui kun nostin auton ja laskin uudelleen alas!
Kuva

Avatar
Brahe
Viestit: 344
Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
Paikkakunta: Pennala
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Brahe »

Nyt olis sen verran laaja-alaisesti "tyhmää kysymystä" allekirjoittaneella tarjolla, että en viitsinyt laittaa tähän threadiin vaan laitoin eri threadin. Kyse siis 156 V6:n katsastuksen vikalistan setvimisestä. Saa autella monessakin kysymyksessä http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=27866 kiitos!

Jos linkkiä toiseen threadiin ei saa jakaa näin niin sopii moderaattoreiden siivota tämä viesti pois...
Youtube -kanavani Video Alfa Finlandesi: https://youtube.com/channel/UCQ1xVs4L5DgXsz6JV5_0j2g

Samiaani
Viestit: 6
Liittynyt: 24 Touko 2014, 12:14

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Samiaani »

Noniin.. Nyt kävin luetuttattamassa koodit liikkeessä ja sain seuraavanlaiset 2.0 jtässästä:

168010 - Unknown fault code
P0120 - Kaasun/polkimen asentotunnistimen/kytkiminen A-piirin virhetoiminto
- Katkonainen
P1121 - Kaasuläppäasema, rata 1
- Katkonainen
P1337 - Momentin ohjaus (vertailu)
- Katkonainen

Mikäs olisi sitten ensiaskel noiden korjaamiseen?

Jepa
Viestit: 39
Liittynyt: 25 Kesä 2011, 21:55
Car(s): No alfa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jepa »

Tuomas K kirjoitti:
Jepa kirjoitti:Molemmilla kerroilla oli (ainakin) pusla huonona.
Ettei puola kuitenkin? :)
Heh, no niin no sepä se. Sytytyspuola. Toisella kerralla vaihdettiin myös lambda-anturi, joka toimi kylmänä ihan ok, mutta auton lämpöjen noustessa hyytyi kokonaan.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Samiaani kirjoitti:Noniin.. Nyt kävin luetuttattamassa koodit liikkeessä ja sain seuraavanlaiset 2.0 jtässästä:

168010 - Unknown fault code
P0120 - Kaasun/polkimen asentotunnistimen/kytkiminen A-piirin virhetoiminto
- Katkonainen
P1121 - Kaasuläppäasema, rata 1
- Katkonainen
P1337 - Momentin ohjaus (vertailu)
- Katkonainen

Mikäs olisi sitten ensiaskel noiden korjaamiseen?
Kaasupolkimen ja kaasuläppäkotelon vioiltahan nuo vähän kuulostaa. OBD:n kautta varmaan näkisi livedatasta vähän että mitä siellä tapahtuu kun se herjaa sekä poljinta että läppäkoteloa.

Sekä kaasuläppäkotelon että polkimen korjaaminen tarkoittaa kokonaista uutta osaa, antureita ei voi vaihtaa erikseen.

Samiaani
Viestit: 6
Liittynyt: 24 Touko 2014, 12:14

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Samiaani »

Tuomas K kirjoitti:
Samiaani kirjoitti:Noniin.. Nyt kävin luetuttattamassa koodit liikkeessä ja sain seuraavanlaiset 2.0 jtässästä:

168010 - Unknown fault code
P0120 - Kaasun/polkimen asentotunnistimen/kytkiminen A-piirin virhetoiminto
- Katkonainen
P1121 - Kaasuläppäasema, rata 1
- Katkonainen
P1337 - Momentin ohjaus (vertailu)
- Katkonainen

Mikäs olisi sitten ensiaskel noiden korjaamiseen?
Kaasupolkimen ja kaasuläppäkotelon vioiltahan nuo vähän kuulostaa. OBD:n kautta varmaan näkisi livedatasta vähän että mitä siellä tapahtuu kun se herjaa sekä poljinta että läppäkoteloa.

Sekä kaasuläppäkotelon että polkimen korjaaminen tarkoittaa kokonaista uutta osaa, antureita ei voi vaihtaa erikseen.
Kannattaisiko ensin koittaa putsata/vaihtaa tuo läppä ja koittaa jos poljin siitä tokenisi? Tosiaan edellinen omistaja oli laitattanut käytetyn läpän paikoilleen edellisen jämähdettyä kiinni..
Miten lähden putsaamaan kaasuläppää/koteloa? Olen koittanut etsiä haualla mutta vähän kiven alla tuntuu olevan..

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

156:ssa tulee jakohihnan vaihto ajankohtaiseksi nyt kesällä. Mitähän tuo mahtaa maksaa, ja missä se mahtaisi pääkaupunkiseudulla mahdollisesti teettää?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15114
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Carpojat tai PHT-Speed Järvenpäässä ainakin sen handlaa. Hinta kannattaa tarkistaa, 2.0TS:ään Carpojilla muutama vuosi sitten oli ihan kohtuullinen. PHT-Speediltä on ainakin todella nihkeä päästä pois ilman kyytiä, joten jos sinne menet niin rimpauta - eiköhän tuosta muutaman kilometrin siirtymä onnistu tarvittaessa 8)

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Löytyykö sieltä lukkopalat sun muu tarpeellinen?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15114
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Carpojilla sanoivat käyttäneensä lukkopaloja ja sillä olivat löytäneetkin hampaan heiton pakonokan puolelta ex-ex-tessussa... PHT-Speedillä muistaakseni tyyppi, kuka Alfoja tekee, sanoi, ettei edes kuvittele moisen operaation tekemistä ilman lukkopaloja. Sama juttu Deltalla, siellä asioista tietävät varmasti tekevät lukkopaloin, mutta Deltan hinta on todnäk n. 3x sen, mitä noissa kahdessa muussa. Tietysti siellä annetaan täysi 2v takuu työlle ja varaosille, joten jos sattuisi huonosti käymään niin on suoraan takuun alainen homma :lol: :silly:

Venttiville
Viestit: 28
Liittynyt: 20 Elo 2013, 10:51
Car(s): Alfa Romeo 156 JTS 2.0 vm -05.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Venttiville »

Onko kellään kokemusta kyseisestä tuotteesta tai yrityksestä? Lupaavat aika paljon JTS:ään.

http://www.tuningwizard.co.uk/index.php ... cts_id=280

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Puhdasta kusetusta.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Tuomas K kirjoitti:156:ssa tulee jakohihnan vaihto ajankohtaiseksi nyt kesällä. Mitähän tuo mahtaa maksaa, ja missä se mahtaisi pääkaupunkiseudulla mahdollisesti teettää?
http://www.ljungqvist.fi/ kysy tuolta.

Avatar
Athrez
Viestit: 276
Liittynyt: 16 Heinä 2013, 19:52
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Athrez »

Onko ilmamassamittarin pois irrottaminen miten vaikeaa ja mitä tulisi tietää ja ottaa huomioon asian tiimoilta?
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford

Avatar
Aquatica
Viestit: 15114
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Jos on samanlainen, kuin TS:ssä, niin triviaalia. Ilmanputsarilta tuleva haitariputki ilmamassamittarin tulopuolelta irti ja ilmikoteloineen irti toiselta puolelta (kaasuläppäkoteloon menevä).
Jos pelkän anturin haluat irrottaa, niin sitten siihen tarvii kai jotain pientä e-torxia? Joka tapauksessa kannattaa vaan pitää huoli, että pysyy puhtaana - siis ainakin se uusi. Langat ovat hieman versiosta riippuen joko naurettavan heikot tai aivan järkyttävän lujaa kamaa. Ei mitään contact-cleanereita tai vastaavia, missään nimessä!

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

JTS:ssä vähän vaivalloisempi kun se on kiinni siinä putsaripöntössä, mutta ei se paha rasti ole siinäkään.

Avatar
Athrez
Viestit: 276
Liittynyt: 16 Heinä 2013, 19:52
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Athrez »

Eroaako bosen alkuperäinen sportwagonin suppari ja vahvistin sedanin mallista jollain tapaa vai onko tismalleen samat mut vain eri mestoihin sijoitettu? Meinaan et saanko asennettua siististi sedaniin kyseiset osat.
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford

Avatar
jkk
Viestit: 6037
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^miks et asenna sinne jotain oikeaa subbaria?

Avatar
Athrez
Viestit: 276
Liittynyt: 16 Heinä 2013, 19:52
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Athrez »

Jokseenkin haluan pelata varman päälle, kun tiedän miten hyvältä kuulostaa boselifti kun äidillä sellainen on. :roll: Takakonttiin en jokatapauksessa halua laittaa mitään mikä veisi sieltä tilaa, joten hattuhyllylle supparit ja vahvistin johonkin piiloon tai sitten penkkien alle aktiivisupparit, mut niissäkin mietin et miten saa johdot vedettyä silleen järkevästi et jää kokonaan piiloon ja et mahtuu penkkien alle silleen et ei penkkien liikuttaminen kärsisi.
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Athrez kirjoitti:Eroaako bosen alkuperäinen sportwagonin suppari ja vahvistin sedanin mallista jollain tapaa vai onko tismalleen samat mut vain eri mestoihin sijoitettu? Meinaan et saanko asennettua siististi sedaniin kyseiset osat.
Sportwagonin ja sedanin subbareissa ei ole mitään samaa. SW:n on refleksikoteloitu 6,5" elementillä oleva laatikko. Sedanin sen sijaan hattuhyllyyn sovitettu freeair-mallinen, muistaakseni 9" elementti.

Vahvistin on molemmissa sama. Sedanissa vahvistin on kuskin puolella hattuhyllyllä kiinni, SW:ssä se on kotelon kyljessä.

Tuollainen sedanin subbari mulla jäi ylimääräiseksi, jos tarvitset. Vahvistimen kiinnitysrauta jäi omaan käyttöön muokattuna Pioneerin vahvarille sopivaksi.

Avatar
Athrez
Viestit: 276
Liittynyt: 16 Heinä 2013, 19:52
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Athrez »

Kiitos infosta! Pistän sulle yksityisviestiä. :)
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Miksi mulla on käsitys että sedanissa olisi hattuhyllyllä kaksi pienempää subbaria?

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Pystyykö sedaniin vaihtamaan ns. "bolt on" menetelmällä laadukkaamman subbarin ?

stinger
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Marras 2011, 20:49
Paikkakunta: Hki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja stinger »

Tuomas K kirjoitti:Miksi mulla on käsitys että sedanissa olisi hattuhyllyllä kaksi pienempää subbaria?
Siellä toisen ritilän alla on vahvistin.

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

willez kirjoitti:Pystyykö sedaniin vaihtamaan ns. "bolt on" menetelmällä laadukkaamman subbarin ?
Aina nikkaroimaan joutuu, mutta on tuohon alkuperäiseen "häkkyrään" teoriassa mahdollista sovittaa 8" elementti.

Avatar
jkk
Viestit: 6037
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

vois kuvitella että homma toimis ihan hyvin pulttaamalla joku jämäkkä muotoonleikattu vaneri siihen hattuhyllyn metallirakenteeseen ja siihen sitten sopivan kokoinen aktiivisubbari tai elementti....toimisiko 156:n kontti kotelona tiiviyden puolesta? mahdollinen vahvistin samaan pakettiin kiinni?

Avatar
Athrez
Viestit: 276
Liittynyt: 16 Heinä 2013, 19:52
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Athrez »

Onko kokemuksia aktiivisubbareista esim. takapenkkien alla? Jos vertaa esim. perinteiseen takakontti suppariin, niin onko mitä eroja äänenlaadun suhteen? Riippuu tietenkin minkä laatuset vehkeet on mut jos ajatellaan et saman hintaluokan vehkeet ois. Tässä nyt muutamalla kaverilla ois ylimääräisiä suppari+vahvarisettejä ja osalla aika laadukkaatkin kamat niin ajattelin nyt käydä kattomassa et miten paljon tilaa kontista veis ja paljonko tulis painoa lisää jos lähtis tuolla perinteisellä tuunauksella liikkeelle..
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Tuossa jotain löpinää aiheesta ylipäätään:
http://autosubbari.fi/miten-bassoaani-s ... i-asentaa/
Aktiivisubbareista:
http://autosubbari.fi/minun-subbarini/a ... ubbareita/

Mulla on 156:ssa koteloitu subbari ja vahvistin. Ei kai noiden paino missään tunnu.

Avatar
jkk
Viestit: 6037
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^^mulla oli vanhassa 156:ssa edellisen omistajan toimesta laitettu bilteman aktiivisubbari konttiin. ihan ok oli, napakammin ja syvemmin soi kun 159:n bosen aktiivi. itse en piä ajatuksesta että sähkölaitteita olis lattialla märkien ja kurasten kenkien ulottuvilla varsinkin talvella.

painoa tollasel aktiivisubil ehkä max 10 kg, passiivi + vahvistin ehkä max 15-20 kg (10-12") ?

Avatar
Athrez
Viestit: 276
Liittynyt: 16 Heinä 2013, 19:52
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Athrez »

^Totta, hyvä pointti! En tullutkaan ajatelleeksi et sinne penkin alle voi joutua kaiken maailman p*askaa ja pahimmassa tapauksessa laitteet mennä rikki.
^^Kiitos tästä. Vaikuttaa suuresti päätöksen tekoon.
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

jkk kirjoitti:vois kuvitella että homma toimis ihan hyvin pulttaamalla joku jämäkkä muotoonleikattu vaneri siihen hattuhyllyn metallirakenteeseen ja siihen sitten sopivan kokoinen aktiivisubbari tai elementti....toimisiko 156:n kontti kotelona tiiviyden puolesta? mahdollinen vahvistin samaan pakettiin kiinni?
Hukkaan heitettyä energiaa. Siinä hattuhyllyn alla ei peltiä ole juuri nimeksikään. Aikamoisen kötöksen joutuisi vanerista nikkaroimaan.

Avatar
Brahe
Viestit: 344
Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
Paikkakunta: Pennala
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Brahe »

Miten ilmamassan mittarin kaapelin liitin pitäisi oikeaoppisesti irrottaa?
Youtube -kanavani Video Alfa Finlandesi: https://youtube.com/channel/UCQ1xVs4L5DgXsz6JV5_0j2g

Vastaa Viestiin