
Mitä kautta laturia kannattaa lähteä pois ottamaan? Saako siihen varaosia vai ostanko suosiolla uuden?
Olis kyllä muutakin tekemistä ja rahoille olisi monta ottajaa

Valvoja: Moderators
Jos se laturi ei ole ihan finis niin siihen voi vaihtaa hiilet. Jos epäilet vähänkään sen kestosta niin osta vaihtolaite.vesamaan kirjoitti:Päivällä huomasin ajoon lähtiessä että nopeusmittari ei toiminut, aamulla toimi varmastiUudelleenkäynnistyksen jälkeen huomasin että laturin merkkivalo palaa himmeästi, eikä sammu edes kierroksilla. Käynnistin vielä kerran uudestaan ja sama juttu. Sattui olemaan yleismittari hollilla, akun navoista jännite 12 V eikä noussut vaikka kierrätti konetta. Sammutin valot, puhaltimen ja rokkikoneen ja ajelin kotiin. En saanut siinä kotiintultua mitattua jännitettä. Laturiko tuosta sitten meni? Joskus aiemmin nopeusmittari oli hetkittäin toimimaton mutta lähti muutaman sekunnin päästä toimimaan. Muuta valoshowta ei ollut mittaristossa, kaikki pelasi muuten ihan ok.
Mitä kautta laturia kannattaa lähteä pois ottamaan? Saako siihen varaosia vai ostanko suosiolla uuden?
Olis kyllä muutakin tekemistä ja rahoille olisi monta ottajaa
Paljonko on tarpeeks? Imusarja tietty, huohotinpönttö? Pitääkö konetta tunkata eteenpäin? Tai selviäähän nuo kun rupeaa tekemään...Caijo-Romeo kirjoitti:Ite ostaisin vaihtolaitteen niin ei tarvi ihmetellä sen enempää mistä levinny. Uudella osalla myös takuu,joten sekin plussaa. Ite purin yläkautta,mahtuu just ja just tuleen kun purkaa tarpeeks romua pois tieltä.
156 GTA:han vaihdoin tuota kautta laturin. Vetari pois, moottorin kannakkeita irti ja tunkilla mosaa sen verran eteenpäin, että lohko oli käytännössä syylärissä kiinni. Ei ihan helpoin vaihto, mutta ei vaikeinkaan.Aquatica kirjoitti:Deltalla muisteli mekaanikko, että vetarin olisi ottanut pois tieltä ja pyöränkotelosta jekuttanut pois![]()
Toki nosturilla tuo homma voi onnistua helpoiten tuolla tavoin?
Tuohon on moni korjaamo kehittänyt aika toimivan ratkaisun:jalittam kirjoitti:No eipä tuo naapurin omegan kutosen remminvaihto ihan helpoimmasta päästä näyttänyt. Sanoisko sama paja ooppeleistakin saman? Ehkä ei, kuten mullekin kauhisteltiin 4v sitten 159:n remminvaihtoa mones paikkaa. Nyt vaihoin ite, kun en enää ees viittiny mistään kysellä. Ihme porukkaa nuo ammattilaiset.
Kyllä on.vesamaan kirjoitti:Kiitos vaan onnitteluistaKyllä tää onnistuneeksi vielä kääntyy....
Onkos tuo jäähdyttimen esivatus tää Mätänetin osa:
48-8388 Lämmitysl esivastus Tipo-Marea? Ei oo Lahdessa yhtään
Tääkin skenaario kävi aika vahvana mielessä... Koppa kun kärryssä on muutenkin aika morjens niin mitäs yks reikä lisää haittaiswillez kirjoitti:Joskus itekkin miettinyt että jos se prkl laturi menee,niin kauhia homma vaihtaa. Tekis puukkosahalla reijän tulipeltiin ja tois sen laturin hanttarin jalkatilaan ja sieltä uutta tilalle ?
Tämmöinen muistikuva mulla oli, tais ihan viime viikolla olla jossain puhetta tästäAquatica kirjoitti:Kyllä on.vesamaan kirjoitti:Kiitos vaan onnitteluistaKyllä tää onnistuneeksi vielä kääntyy....
Onkos tuo jäähdyttimen esivatus tää Mätänetin osa:
48-8388 Lämmitysl esivastus Tipo-Marea? Ei oo Lahdessa yhtään
Hakemalla artikkelinumerolla foorumilta, löytyy aika monta viestiä, jossa tuosta puhutaan