159 EGR:n kiristysmomentti

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): --- [ EX ] ---
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

159 EGR:n kiristysmomentti

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Mikäs nyt olisi sitten oikea momentti EGR:n imusarjan pulteille?

Nimim. kerran jo vetässyt elearnin ohjearvoon 23nm ja kierteet meni!
Ei alfat enää maistu :(

Avatar
Vainio
Viestit: 707
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: 159 EGR:n kiristysmomentti

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Joopa, elearn muuten väittää niitä M8 ruuveiksi ja kiristysmomentti sen mukaan :shock:

Mun tönäri väittää kyllä vahvasti, että olisi M6 ruuveja.
Eli äkkipäätä laskurilla tarkistettuna oikea momentti olisi 7...11Nm

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): --- [ EX ] ---
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: 159 EGR:n kiristysmomentti

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Joo, internet paljastaa että M6 sopiva momentti alumiiniin on 9,9 nyyttonia.

Ja tosiaan M8:lle se olis ~20 nyyttonia.

Et sillälailla. Ilmeisesti alkupään autoissa ne olisi M8!?
Ei alfat enää maistu :(

Avatar
Heksi
Viestit: 128
Liittynyt: 18 Heinä 2013, 13:46
Car(s): 300E-24 -92
500 SEC -85
200 quattro 20V -90
Paikkakunta: Vantaa

Re: 159 EGR:n kiristysmomentti

Viesti Kirjoittaja Heksi »

Mun pitäisi uusia sinne pari tiivistettä, puskee käryä läpi. Ei kai niitä pultteja tarvitse kuitenkaan uusia, vaikka onkin irroteltu jo moneen otteeseen?

Avatar
Jiitee
Viestit: 4670
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. VW Typ1 1964 DeLuxe. Projektina 116-Giulietta 2.0 TC `81 ( 2. sarja )

ex-Giulia 2,0 TB ´17, `81 Giulietta 2.0 TC( 1. sarja) , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: 159 EGR:n kiristysmomentti

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Heksi kirjoitti:Mun pitäisi uusia sinne pari tiivistettä, puskee käryä läpi. Ei kai niitä pultteja tarvitse kuitenkaan uusia, vaikka onkin irroteltu jo moneen otteeseen?
Ei tarvitse uusia... 1,9 jtdm:ssa on irroitettu egr useita kertoja puhdistusta varten, ja samat pultit kiinni.
Pieniä momentteja ja vielä alumiiniin. Taisin vetää kevyellä "käsimomentilla " viimeksi pultit kiinni.

Jt
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Vastaa Viestiin