Termostaatin lämpötila...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
niko76
Viestit: 92
Liittynyt: 29 Marras 2004, 09:09
Paikkakunta: kaarina

Termostaatin lämpötila...

Viesti Kirjoittaja niko76 »

Eli 156 on auto ja 1.8 kone. Näyttää 70 astetta ja välillä käy 80 asteessa. Lämpöä tulee kyllä kovallakin pakkasella riittävästi eli olisiko niin et näyttää vaan omiaan? Kaupungissa voi nousta 90 ja sit lähteekin tuuletin käyntiin.
156 Super 1.8 vm.2000
Kona 2005

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

näyttää ihan oikein
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Mites kun lämmöt ei tunnu nousevan ollenkaan mittarin mukaan?

Onkohan termari sökönä?

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

testaa mittarilla termarin päällisen lämpötila.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Pasi kirjoitti:Mites kun lämmöt ei tunnu nousevan ollenkaan mittarin mukaan?

Onkohan termari sökönä?
tuleeko sisään lämmintä puhaltimesta?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Tulee.... lämpömittari ei vaan nouse... lämpösemmillä keleillä se nousi ihan vähän (~60c tai ehkä vähän alle) ... nyt pysyy tiukasti pohjilla!

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

No ei alffoissa nuo lämpöanturit tai mittaritkaan ole vaikuttaneet olevan ikuisia :)
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

No jos ajatellaan ihan teoreettisesti että se olisi termari rikki, niin vaikuttaako se esim tuulettimen käynnistymiseen?

Kuinka sen voisi testata?

Kaahata kuin mielipuoli 30min ja katsoa pyöriikö tuuletin???????

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Parhaiten auto kuumenee seisottamalla paikallaan ajon jälkeen kun ei ajoviima jäädytä. Jos tuuletin käynnistyy niin pitäisi olla reippaasti yli 90 astetta, mutta silloin pitäisi mittarinkin nousta. Jos nousee ja tuuletin lähtee pyörimään niin voi olla termari jumissa. Jos taas mittari ei nouse niin lienee joku anturi ja mahdollisesti myös termari rikki.

Termarin kai saa testattua irrottamalla ja keittämällä kattilassa seuraten jos aukee tai ei, mutta on siinä hommia.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Eli periaatteessa vika voisi olla myös jossain muussa kuin termarissa??


esim jossain anturissa???

sain hinta arvion (~150 € ) termarilla ja asennuksella ....... kannataako tuohon ryhtyä jos vika onkin jossain anturissa tms?????

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kait se mittari saa jostain tietonsa, ja jos lämpöä riittää koko ajan niin luulisi että termari toimii ainakin jotenkuten ja lämpöä olisi todellisuudessa enemmän kuin sen alle 50 mitä mittari näyttää.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Pasin tapauksessa uskon suuresti anturivikaan

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Pasin tapauksessa uskoisin termostaatin ohivirtaukseen.
Toimii osittain, ei sulkeudu kunnolla ja aukeaa täysin.
Kun koneen laittaa tulille kylmänä on tietystikkin jäähdytysnestekkin kylmää..

Kokeile termostaatista zyylärille lähtevää vesiletkua josko se lämpiää
ennen aikojaan..
Ja lämmitys laitteelle lähtevää myöskin, kun se poltaa sormia niin termostaatin pitäis pikkuhilijaa ruveta aukeilemaan. Jolloin viimeistään term ja syylär välinen letkukin pitäisi lämmitä.

Jos ja jos ja jos ja kai vai jos viimeeksi mainittu ketkuletku on pysynyt lähestäysinkylmänä tähän asti niin voisi väittää että vika on muualla kuin termostaaatissa.

ÖÖöö täjusköhän tosta mitään :drinking: :drinking:

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Voisi kyllä olla anturivika. Itselläni oli termari rikki, niin kyllä lämpö tällaisella nollakelillä tai pikkupakkasella kuitenkin nousi tuonne 60 asteen tuntumaan, eli viiisari nousi ihan selvästi. Nyt nousee uudella termarilla 80 asteen hujakoille maantieajossa.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jos termari jumittaa täysin auki niin ei paljoa nouse lämpötila, tosin ei silloin kyllä tulisi lämpöäkään.

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Rolle kirjoitti:Jos termari jumittaa täysin auki niin ei paljoa nouse lämpötila, tosin ei silloin kyllä tulisi lämpöäkään.
Ei nouse paljoa, eikä ainakaan kovin nopeasti.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kyllä se lämpö ainakin tyhjäkäynnillä nousee vaikka termari olisi täysin aukikin. Flektihän alkaa pyörimään vasta siinä vaiheessa kun termari ei saa pidettyä lämpötilaa tarpeeksi alhaalla vaikka olisi täysin auki, ja sehän tuppaa pitkän tyhjäkäynnin jälkeen pyörimään vaikka ulkona ei olisi kovin lämminkään.

Nopeastihan se lämpö ei kyllä nouse mutta lopulta kumminkin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Ihan mielenkiinnosta :-D
Mikä mahtaa olla Pasin Alfan malli ja vuosi?
Niin vois vaikka löytyä tosi tietäjiä :wink:

Edelleen niistä termoksista.
Osassa on nitriilikumi "tiivisterengaslärpätin" joka menee kurtulle ääärimmäisen helposti.
Seuraus: lämpimillä keleillä ei huomaa mitään eroa ja kylmällä ohivirtauksen ansiosta ei lämmöt nouse kunnolla. Joka taaseen näkyy ehjillä antureilla ja mittarilla.
Jos sen termostaatin sais auki niin sen tiivisteen vois vaihtaa ja taas
toimis kaik niin kuin pitää. :mrgreen:

Aina ne lämpenee, ennemmin tai myöhemmin :mrgreen:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Carlos kirjoitti:Mikä mahtaa olla Pasin Alfan malli ja vuosi?
Pasi toisessa ketjussa kirjoitti:Ainiin , se auton malli

Se olis siis 156 1.6 TS vuosimallia 1998

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

156 olisi ollut veikkaus :-D
Silti äänestän ja veikkaan ja väitän termostaatti vilunkia :wink:

Avatar
jaskas
Viestit: 621
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Mulla itselläni on 156 -98 2.0
Vaihdoin just termarin, kun matka ajossa mittari ei nouse millään yli 70, on koko ajan siinä 65 tjsp.
Eipä ollut mitään vaikutusta...
Eli nyt olis toimiva termari tarjolla halvalla.

Pitää varmaan kokeilla vaihtaa noita antureita.

Mikähän näistä olis sopiva:
156: (valvonta voi olla myös mittarille!)
1,6-2,5 Mittari+valolle SININEN/RUSKEA. . . .. . . . . 37-3406 13.50 ???
1,6 Valvonta SININEN Bosch (M12x1,5). . . . . . . . . 37-3584 20.50 ???
1,6/2,5 Valvonta VIHREÄ (M12x1,5). . . . . . . . . . . . 37-3360 10.90 ???
1,8/2,0 Valvonta SININEN (M12x1,5). . . . . . . . . . . 37-3348 9.90 ???
1,6-2,5 99-- Valvonta HARMAA/KELTApiste (3-napainen). . 37-3372 25.50[/b]

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Mulla oli itsellä täysin samat rituaalit, mutta itse kun en antureita jaksanut ruveta vaihtamaan niin aika pian uuden termarin jälkee joskin isolla viiveellä rupesi mittari näyttämään oikeeta lukemaa :shock: Vähän sama juttu kuin että sähköpenkin pituussäätö oli poissa pelistä noin 2 kk.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
jaskas
Viestit: 621
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

No ehkä mäkin venailen vielä hetken, ennen kun alan vaihtamaan antureita. Motonettiin on kuitenkin täältä fyysisestä sijainnistani 300km.:)
Enkä toisaalta käynyt kovin pitkää testilenkkiä ajamassa.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Tuusulassa lämpötila on laskenut dramaattisesti, ainakin alle nollan. Siitä tulee päivittäin mieleen Alfa ja erityisesti sen termari. Siis samat termariongelmat vaivaavat. Mutta olisin silti kiinnostunut siitä onko termarin anturi testattavissa kotikonstein (kuumavesi / yleismittari -menetelmä) ? Uskon, että joukossa on niitä ihmisiä, jotka ovat tähänkin kehittäneet menetelmän. Eikös sen tulisi päästää virtaa enemmän tai vähemmän läpi lämpötilan mukaan ? Ohmit ? Näin ollen testattavissa myös kotikonstein ? Tiedoista ja kannanotoista kiitollinen.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Taitaa olla ihan normaalia että 16v TS:n lämpömittari ei normaaliajossa tykkää nousta yli 70 asteen. Haulla löytynee useampikin ketju aiheesta.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

jaskas kirjoitti: Mikähän näistä olis sopiva:
156: (valvonta voi olla myös mittarille!)
1,6-2,5 Mittari+valolle SININEN/RUSKEA. . . .. . . . . 37-3406 13.50 ???
1,6 Valvonta SININEN Bosch (M12x1,5). . . . . . . . . 37-3584 20.50 ???
1,6/2,5 Valvonta VIHREÄ (M12x1,5). . . . . . . . . . . . 37-3360 10.90 ???
1,8/2,0 Valvonta SININEN (M12x1,5). . . . . . . . . . . 37-3348 9.90 ???
1,6-2,5 99-- Valvonta HARMAA/KELTApiste (3-napainen). . 37-3372 25.50[/b]
Mitä nuo värit meinaa??

Mulla on ainakin se anturin varsi sininen????

Homeboy
Viestit: 61
Liittynyt: 28 Syys 2003, 16:09
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Homeboy »

Onkos kukaan vaihtanut 156V6:een termostaattia itse? Onnistuuko ns. "biltema"-työkaluilla vai vaatiiko erikoisosaamista? Ilmeisesti hieman erilainen tsydeemi kuin TS-malleissa?
Skoda Octavia 1.8T Combi -03

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Tästä ketjusta löytyy linkki, jossa on ohjeet V6:n termarin vaihtamiseksi. Näyttää olevan siistimpi homma kuin 2 litraiseen, kun ei tarvii lotrailla nesteiden kanssa.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

VAROITUS!!! älkää vaihtako termaria alfoihin niiden kuuluu käydä kylminä et ku rupee revittään niin si saa nousta ja ku välkkyy varotusvalot niin on aihetta himmata...vähän...näin kokemukset "aidoista" :wink: alfoista :mrgreen:

Homeboy
Viestit: 61
Liittynyt: 28 Syys 2003, 16:09
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Homeboy »

jarski kirjoitti:VAROITUS!!! älkää vaihtako termaria alfoihin niiden kuuluu käydä kylminä et ku rupee revittään niin si saa nousta ja ku välkkyy varotusvalot niin on aihetta himmata...vähän...näin kokemukset "aidoista" :wink: alfoista :mrgreen:
Joo, näinhän se on !
Mutta kun lämpötila nousee maantieajossa ainoastaan 55°C:een niin jossain on häikkää... :roll:
Skoda Octavia 1.8T Combi -03

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

eiku norjalaista villapaitaa päälle :mrgreen: :wink: :drinking:

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ihan vaan tiedoksi... Lämpötilan anturin vaihto korjasi asian... nyt mittari nousee ~90C :)

Ja anturin ostin motonestista:
1,6/2,5 Valvonta VIHREÄ (M12x1,5). . . . . . . . . . . . 37-3360 10.90 ???

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

oota kuukausi niin broblemssit tulee :twisted: :drinking:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei varmaan kamalasti ongelmia ole tulossa jos lämpömittarin anturin on vaihtanut :wink:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

uups.. :oops:

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

Juupeli, vaihdoin termarin viime vkl:na 156 V6seen, puolen tunnin homma. Maantiellä lämmöt oli 55-60, nyt uudella termarilla 75-80.
Tallissa Alfan mentävä aukko

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Hehee, täsmälleen samat kokemukset meikällä :P
ps.uus tiiviste kannattaa muuten varata..
- Alfaholic -

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Lämmöt saa kanssa nousemaan lisäämällä noin 3kg sokeria jäähdytysnesteen sekaan :roll: :roll: :roll: :wink:

Milkman
Viestit: 71
Liittynyt: 05 Helmi 2005, 21:54

Viesti Kirjoittaja Milkman »

Joo, tultuani viikonloppuna ensimmäiseltä pidemmältä reissultani huomasin Nikon kanssa saman ilmiön: Neula liikkuu tasaisesti, silmin nähden välillä 70-80 astetta. Jos kerran kuuluu asiaan, niin ok sitten.

Toinen huomio: Jouduttuani ajelemaan täällä kaupungissa lyhyttä lenkkiä, kulutus näytti nousevan melkoiseksi. Nyt tien päällä ollessani mittasin ripeällä ajotyylillä keskikulutukseksi hieman yli 7l (4 aikuista ja tavarat kyydissä)

Huomasin myös keskialueella aavistuksen verran nykimistä, eli taitaa kaasuläppä olla likainen / ilmi ehtoopuolella elämäänsä..?

Homeboy
Viestit: 61
Liittynyt: 28 Syys 2003, 16:09
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Homeboy »

Termostaatti Muukkoselta 56 € (sis. postikulut), asennukseen 1 h ja johan rupesi lämmöt nousemaan. Lämpö nousee nyt 80-90 asteeseen riippumatta siitä ajaako kaupunkihurua vai maantiellä. Ylimääräistä aikaa vei asennuksessa sen kolmannen ruuvin avaus. Työkaluvalikoimaan kun ei kuulu 11 mm taivutettua lenkkiavainta.
Skoda Octavia 1.8T Combi -03

Homeboy
Viestit: 61
Liittynyt: 28 Syys 2003, 16:09
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Homeboy »

Milkman kirjoitti:Neula liikkuu tasaisesti, silmin nähden välillä 70-80 astetta.
Sama juttu, paitsi lämpötila välillä 80-90C. :shock:
Skoda Octavia 1.8T Combi -03

Vastaa Viestiin