VDC failure?
Valvoja: Moderators
VDC failure?
156 2,0 jts -03
Tyhjäkäynnillä ei mitään, mutta auton, kun laittaa liikkeelle, niin ilmaantuu.
Abs:t toimii normaalisti.
Missä on vikaa?
Korjaus?
Tyhjäkäynnillä ei mitään, mutta auton, kun laittaa liikkeelle, niin ilmaantuu.
Abs:t toimii normaalisti.
Missä on vikaa?
Korjaus?
Alfa-uros...tojota-naaras
- fahlsjy
- Viestit: 1737
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: VDC failure?
Onko ratti tai sen liittimet ollut irti? Erään palstaveljen 159:iin jouduttiin tekemään ratin asennon kalibrointi MES:lla kun oli ollut liittimet irti. 159 herjasi "VDC unavailable" vikaa tossa tilanteessa. Herja hävisi kun autolle opetti ratin keskiasennon uudelleen.
Re: VDC failure?
Rattiakseli ollut irti nivelestä/ohjausvaihteesta. Ratti on itseasiassa vielä vinossa. En ole ehtinyt laittaa suoraan.
Alfa-uros...tojota-naaras
- fahlsjy
- Viestit: 1737
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: VDC failure?
Muistaaksen MES:ssä on ohjekkin tohon ratin kalibrointi valikossa. Muistin varaisesti homma meni niin että ensin nostettiin keula ylös että on helpompi pyörittää rattia. Ratti ja pyörät laitettiin "suoraan" ja sen jälkeen valittiin MES:stä "ratin keskiasennon kalibrointi" jonka jälkeen rattia käännettiin molempiin ääri asentoihin. Simppeli homma, herja hävisi ja ajon hallinta oli jälleen toiminnassa.
Sun käyttäjätunnus muuten saa joka kerta hymyn aikaiseksi..
Sun käyttäjätunnus muuten saa joka kerta hymyn aikaiseksi..
- fahlsjy
- Viestit: 1737
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: VDC failure?
Tarkistin nopsaan ja rattia ei käännetä ääriasentoon vaan 90 astetta
Tässä MES:sin ohjeistus toimenpiteelle.
NOTE: After you start the calibration procedure you have to do the following actions in order:
1. Turn the steering wheel 90° left
2. Turn the steering wheel to center position, wheels straight
3. Turn the steering wheel 90° right
4. Turn the steering wheel to center position, wheels straight
Press Y after all the manoeuvres have been performed in the order indicated above.
Tässä MES:sin ohjeistus toimenpiteelle.
NOTE: After you start the calibration procedure you have to do the following actions in order:
1. Turn the steering wheel 90° left
2. Turn the steering wheel to center position, wheels straight
3. Turn the steering wheel 90° right
4. Turn the steering wheel to center position, wheels straight
Press Y after all the manoeuvres have been performed in the order indicated above.
- alamajy
- Viestit: 2050
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
- Paikkakunta: Imatra
Re: VDC failure?
Toimiiko jarruvalot ja peruutusvalo? Jos noiden sulake on palanut niin antaa myös VDC failuren.
Tosin tässä tapauksessa koodi tulee heti kun painaa jarrupoljinta.
Ja jättää koodin:
READING ERROR CODES:
1: P0571 - Brake pedal switch
ERROR DETAILS:
Engine temperature: 69,0 °C
Engine speed: 0 rpm
Engine load: 99,75 %
Air temperature: 35,3 °C
Throttle position: 5,49 deg.
Battery voltage: 11,857 V
Brake foot pedal signal missing or inconsistent, check:
- continuity of the signal wire from the foot pedal switches to the ECU
- positive feed
- correct functioning through ohmmeter
- correct adjustment of the switches on the pedals (the switches are usually self-adjusted)
NOTE: the switch can have different functions and, in case of A/T, CRUISE CONTROL or drive control, there can be two switches, as well as in the electronic diesel engines where the ECU checks the plausibility of this information. In some models the anomaly can be signalled also in case of anomaly to the STOP lights or to the relevant wiring or relay.
The reason for this fault is that ECU has received invalid signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was not activated for this fault.
Tosin tässä tapauksessa koodi tulee heti kun painaa jarrupoljinta.
Ja jättää koodin:
READING ERROR CODES:
1: P0571 - Brake pedal switch
ERROR DETAILS:
Engine temperature: 69,0 °C
Engine speed: 0 rpm
Engine load: 99,75 %
Air temperature: 35,3 °C
Throttle position: 5,49 deg.
Battery voltage: 11,857 V
Brake foot pedal signal missing or inconsistent, check:
- continuity of the signal wire from the foot pedal switches to the ECU
- positive feed
- correct functioning through ohmmeter
- correct adjustment of the switches on the pedals (the switches are usually self-adjusted)
NOTE: the switch can have different functions and, in case of A/T, CRUISE CONTROL or drive control, there can be two switches, as well as in the electronic diesel engines where the ECU checks the plausibility of this information. In some models the anomaly can be signalled also in case of anomaly to the STOP lights or to the relevant wiring or relay.
The reason for this fault is that ECU has received invalid signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was not activated for this fault.
Re: VDC failure?
Jarru- ja peruutusvalot toimii kaiketi niinkuin kuuluu.
Tuolla multiecuscanin ilmaisversiolla ei ilmeisesti pysty tuota kalibrointia tekeen?
Tuolla multiecuscanin ilmaisversiolla ei ilmeisesti pysty tuota kalibrointia tekeen?
Alfa-uros...tojota-naaras
- fahlsjy
- Viestit: 1737
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: VDC failure?
^ Jep, vaatii maksullisen version