Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
rmk
Viestit: 34
Liittynyt: 04 Maalis 2015, 17:54
Car(s): 159 2.4 JTDm -08
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja rmk »

jalittam kirjoitti:Kyllä se kakka harmaassakin näkyy. Mulla lienee samanvärinen.
Ja "oikean" Q2:n voi jälkiasentaa - ainakin Qaifelta löytyy lukkoperä, mä laitoin moisen. Oli toisenkimerkkinen LSD tarjolla, joka mukamas siirtää 0% pidon - kalliimpi, Quaife muistaakseni 1%. Perän vaihto vaatii sit laatikon irroituksen = apurunkokin pois...
Heh, joo varmasti näkyy. Mutta kun pitää nyt itselle keksiä tekosyitä miksi ois pitäny jättää ostamatta ja odottaa mustaa yksilöä.

Ja ei taida maksaa vaivaa kyllä tuota Q2 jälkiasennella, ainakaan omalla kohtaa. Mennään sillä millä mennään. :)

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Finest »

jalittam kirjoitti:Kyllä se kakka harmaassakin näkyy. Mulla lienee samanvärinen.
Ja "oikean" Q2:n voi jälkiasentaa - ainakin Qaifelta löytyy lukkoperä, mä laitoin moisen. Oli toisenkimerkkinen LSD tarjolla, joka mukamas siirtää 0% pidon - kalliimpi, Quaife muistaakseni 1%. Perän vaihto vaatii sit laatikon irroituksen = apurunkokin pois...
Wavetrac?

jalittam
Viestit: 1855
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jalittam »

^Senku muistas, mikä merkki, mut oli joku...

Mustan itekki olisin halunnu, mut ku ei ollu ku kolme harmaata budjettiin sopivaa autoa hakiessani.
Maksaa se ehkä vaivan toi lukkoperä, jos viitsii harrastaa, kuten ite tein. Eihän siinä mitään järkeä ole, mutta olishan tuonkin rahan voinu vaikka ryypätä. Vähemmän mulla kaljaan meni rahaa asennuksessa kuin tohon perään. :drinking:

Avatar
rmk
Viestit: 34
Liittynyt: 04 Maalis 2015, 17:54
Car(s): 159 2.4 JTDm -08
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja rmk »

Joko mulla on haku rikki, tai sit en vaan osaa... Mutta koitin tosiaan vähän etukäteen tässä etsiä tietoa EGR:n tulppaamisesta. 159 2.4 JTDm. Voiko kylmästi lyödä "sokeen tulpan" että tulppaa koko EGR:n pois pelistä fyysisesti? Sytyttääkö vikavaloja yms.? Onko EGR kuinka pahassa paikkaa?

Aikoinaan Omegasta tulppasin EGR:n kun alko aiheuttaa ongelmia, kahdella torxilla oli kiinni ja löi vaan kuparilevyn väliin niin johan pelitti. Siinä ainakin se kara ei tullut pitemmälle kuin itse venttiili, joten uskalsi tulpata kokonaan.

Tokihan sitten saattaa vähän hitaammin lämmettä, mutta en muita huonoja puolia keksi. Saatanan keksintö tommonen EGR. Ja näissä diisseleissä taitaa aiheuttaa vielä enemmän ongelmia mitä bensakoneissa..?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15058
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

159:ssä pitää käyttää joko reikälevyä tai sitten tulpata täysin + softapäivitys, jottei tule vikavaloja. Kuten käytännössä kaikissa "uusissa"

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

^^EGR on ihan helpossa paikassa, jopa minä olen sen onnistuneesti irrottanut ja laittanut paikalleen.

http://www.alfaworkshop.co.uk/jtd_engine.shtml
CARF0869

Avatar
rmk
Viestit: 34
Liittynyt: 04 Maalis 2015, 17:54
Car(s): 159 2.4 JTDm -08
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja rmk »

Aquatica kirjoitti:159:ssä pitää käyttää joko reikälevyä tai sitten tulpata täysin + softapäivitys, jottei tule vikavaloja. Kuten käytännössä kaikissa "uusissa"
Okei. Onko käryä osaako toi Multiecuscan tehdä ton disabloinnin vai pitääkö viedä ihan liikkeeseen? Oli suunnitelmissa tilailla kaapeli tuohon ja ostella softa.
JaniW kirjoitti:^^EGR on ihan helpossa paikassa, jopa minä olen sen onnistuneesti irrottanut ja laittanut paikalleen.

http://www.alfaworkshop.co.uk/jtd_engine.shtml
Jees, ei näytä kovin pahassa paikkaa olevan. ;)

Avatar
Polforea
Viestit: 11283
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

rmk kirjoitti:Okei. Onko käryä osaako toi Multiecuscan tehdä ton disabloinnin vai pitääkö viedä ihan liikkeeseen? Oli suunnitelmissa tilailla kaapeli tuohon ja ostella softa.
Normaali liike tuskin auttaa, marmoritiski ei varmasti auta, virisoftaaja auttaa (varmista ennen softan ostoa että softaaja saa EGR:n niin vahvasti pois, että sen voi täysin tulpata, joillain jää vähän auki).
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
rmk
Viestit: 34
Liittynyt: 04 Maalis 2015, 17:54
Car(s): 159 2.4 JTDm -08
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja rmk »

Polforea kirjoitti:
rmk kirjoitti:Okei. Onko käryä osaako toi Multiecuscan tehdä ton disabloinnin vai pitääkö viedä ihan liikkeeseen? Oli suunnitelmissa tilailla kaapeli tuohon ja ostella softa.
Normaali liike tuskin auttaa, marmoritiski ei varmasti auta, virisoftaaja auttaa (varmista ennen softan ostoa että softaaja saa EGR:n niin vahvasti pois, että sen voi täysin tulpata, joillain jää vähän auki).
Jooh. Ei menny ihan niin helposti kun aluksi aattelin. Tuli löydettyä tämä projekti-topic, tää valaisi mua ainakin paljon ton EGR:n osalta ja muutenkin ihan kivaa luettavaa. Smacket | 159 2.4 JTDm -06

Paljon kyllä hyvää tietoa näillä forumeilla, olisipa vaan vaan aikaa lukea kaikki läpi.

FIALFE
Viestit: 92
Liittynyt: 05 Helmi 2015, 14:00

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja FIALFE »

Moi,

ajelen 159 alfalla ja kysyisinkin että miten saan parkki/vilkkuumpion ulko kautta irti että voin vaihtaa normaali parkkipolttimon paikalle led polttimon? Lehpolttimo on sen verran iso ettei mene läpi konehuoneen puolella olevasta reiästä. Aattelin laittaa lampun istukan sisäpuolelta ja ledpolttimon ulkokautta umpion sisälle. On vähä huonosti ilmastu mut ajatuksena on käyttää ledparkkia ikäänkuin päiväajovalona kun nuukana haluaa säästää xenoneita. Onkohan täs mitään järkee vai eeeeeeiiiii? Alfa ei on canväylällinen auto joten pienempi ledlamppu joka sopisi heittämällä lasikuvullisen paikalle ei pala mulla.

Avatar
hedari
Viestit: 29
Liittynyt: 11 Helmi 2013, 14:00
Car(s): 159 SW 1.9 JTDm 8V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja hedari »

Polforea kirjoitti:
hedari kirjoitti:Ilmeisesti tuosta anturista on ajotietokoneelle takaisinkytkentä, joka voi vaikuttaa aavistuksen polttoaineen kulutukseen joissain ajotilanteissa?
Se MAP-anturi kertoo imusarjan paineen moottorinohjaukselle, joka sitten heiluttelee sitä viisaria vissiin lähinnä suhteessa mahdolliseen maksimipyyntiin (näin siis ainakin 2.4 ja sen verran läheistä sukua ovat, että eiköhän 1.9 toimi ihan samoin). Jos auto sammuksissa mutta sähköt päällä törppää reaaliaikaisen OBD-lukijan (torque, MES, mikä tahansa vastaava) kiinni, pitäisi sen näyttää n. 1000mbar. Jos näyttää jotain muuta, tulee tieto jo anturilta virheellisenä. Jos näyttää oikein ja viisari on muualla kuin nollilla, niin moottorinohjaus tietää kyllä itse missä mennään, mutta jostain syystä heiluttelee anturia miten sattuu tai vaihtoehtoisesti (ehkä jopa todennäköisemmin) mittarin signaali hajoilee moottorinohjauksen jälkeen.

Oma veikkaukseni menee kyllä sille MAP-anturille.
MAP-anturihan se oli ruvella, kuten todennäköistä olikin. Anturin vaihdolla hoitui.

snattu
Viestit: 28
Liittynyt: 22 Huhti 2014, 18:41
Car(s): Alfa Romeo 156 2.0 JTS ('03)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja snattu »

Paljonko ajetun bensakoneisen 159:n olisitte valmiita ostamaan, jos hinta olisi OK? Toki tässä nyt riippuu kaikki kaikesta, mutta jos puhutaan JTS-koneista.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^se varmaan riippuu kuin pitkäks aikaa ajatteli pitää käytössä. jos huoltohistoria on ok, jakoketju hoidettu asianmukaisesti, vaihdelaatikko ei ujella eikä ohjausvaihde ole väljä ja auto on muuten ryhdikkäässä kunnossa niin ehdoton maksimi olis ehkä 180 tkm ja hinta olis sillon varmaan jtn. 6-7 tonnia, jos kyse alkupään autosta.

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Hämis »

Mistäs 2.4:n kytkyttimen remppaajat ovat tilanneet osia?
Viimeksi muokannut Hämis, 13 Maalis 2015, 10:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

FIALFE kirjoitti:Moi,

ajelen 159 alfalla ja kysyisinkin että miten saan parkki/vilkkuumpion ulko kautta irti että voin vaihtaa normaali parkkipolttimon paikalle led polttimon?
Lyhyesti virsi kaunis; et mitenkään. Et edes vaikka irrotat umpion kokonaan (mm. puskurin irrotus) koska se ei varsin aisesti ole purettavissa.

http://www.hansen-styling-parts.de/LED- ... o-159-2005
Mä olen näitä katellu, menee sumareiden tilalle, toimii myös sumuvaloina vaikkakin teho ei tule vastaamaan originaaleja (ketä kiinostaa, vaan teinit ajaa etusumuvaloilla). muuten menee juuri can-väylän tietojen mukaan, eli palaa 0 asennossa ja sammuu kun kytkee parkit tai ajovalot, eli toimiikin kuvauksen mukaan niin kuin noiden toivoisi

Snattu: eihän tuossa ole ylärajaa, niin kauan kun auto tuntuu ehjältä, JTS ei 159:ssä ole samanlainen kuin 156;ssa, ongelmia paljon vähemmän, vaikkakin omassa 156;ssa ei moottori aiheutannut yhtään ongelmia. 300tkm?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Katselee mitä muut merkit on samalla moottorilla ajaneet. Opelilta on ollut useita 2.2 moottorilla olevia, joilla on vedetty se lähemmäs 300tkm. Sama mottihan noissa pohjimmiltaan on.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

mutta kannattaako ostaa jotain jts koneista autoa jossa on hankintavaiheessa jo kolme satkua mittarissa? valmistajahan pitää odotettavana elinkaarena koneelle ja vaihteistolle sen 300 tkm.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja quppe »

^^ Alfasta on otettu kuitenkin 30 heppaa enemmän kun ooppelin versiosta, niin ihan samasta moottorista ei voi puhua.. Ainakaan mun mielestä :o

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

quppe kirjoitti:^^ Alfasta on otettu kuitenkin 30 heppaa enemmän kun ooppelin versiosta, niin ihan samasta moottorista ei voi puhua.. Ainakaan mun mielestä :o
Alfassa kutiteltu yläkerta. Näihinhän menee Opelin osat suoraan heittämällä jakopäähän yms. Eli ei tässä nyt ihan hirveitä eroja konstruktion saralla ole. Väittäisin et samat 30 heppaa irtoa Opelistakin aika helposti(?).

FIALFE
Viestit: 92
Liittynyt: 05 Helmi 2015, 14:00

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja FIALFE »

Moi,

kysymys kuuluu:
mistä mahtaa johtua kun autoa lähtee kiihdyttämään alkaa sellainen möreä ääni tulla kuvaan mukaan kuin lentokone nousukiidossa ja ääni voimistuu vauhdin lisääntyessä. Luulin että ääni tulee michelinin kitkoista mutta enää en ole niinkään varma. Koneen kierrokset eivät ääneen vaikuta kun laittaa auton rullaukseen ni ääni ei poistu vaan hiljenee vauhdinkin hiljetessä. Kaikki toimii autossa kuin pitääkin. Onko muilla ollut kyseistä vaivaa tai ominaisuutta jos sellainen on.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5377
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

FIALFE kirjoitti:Moi,

kysymys kuuluu:
mistä mahtaa johtua kun autoa lähtee kiihdyttämään alkaa sellainen möreä ääni tulla kuvaan mukaan kuin lentokone nousukiidossa ja ääni voimistuu vauhdin lisääntyessä. Luulin että ääni tulee michelinin kitkoista mutta enää en ole niinkään varma. Koneen kierrokset eivät ääneen vaikuta kun laittaa auton rullaukseen ni ääni ei poistu vaan hiljenee vauhdinkin hiljetessä. Kaikki toimii autossa kuin pitääkin. Onko muilla ollut kyseistä vaivaa tai ominaisuutta jos sellainen on.
pyöränlaakeri(t)?

FIALFE
Viestit: 92
Liittynyt: 05 Helmi 2015, 14:00

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja FIALFE »

alfa 156 v6 kirjoitti:
FIALFE kirjoitti:Moi,

kysymys kuuluu:
mistä mahtaa johtua kun autoa lähtee kiihdyttämään alkaa sellainen möreä ääni tulla kuvaan mukaan kuin lentokone nousukiidossa ja ääni voimistuu vauhdin lisääntyessä. Luulin että ääni tulee michelinin kitkoista mutta enää en ole niinkään varma. Koneen kierrokset eivät ääneen vaikuta kun laittaa auton rullaukseen ni ääni ei poistu vaan hiljenee vauhdinkin hiljetessä. Kaikki toimii autossa kuin pitääkin. Onko muilla ollut kyseistä vaivaa tai ominaisuutta jos sellainen on.
pyöränlaakeri(t)?
Ai voiks pyöränlaakerit pitää ääntä noin suoraan ajettaessakin,aattelin et vaan kääntäessä. Vai onko ne jo kunnolla hajalla kun ääntää suorallakin ajolla?

Avatar
h_lauri
Viestit: 6690
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Laakeri se on. Ehjällä laakerilla kuulee jopa edessä ajavan nastojen ropinan ikkunat kiinni, kun nopeus on noin 30, rikkinäisellä ei.

Omasta meni etulaakeri kai 56 tonnissa ja taka jossain 70 tonnissa, molemmat oikealta, kuten kokoomuslaiselle sopiikin. Eli omat koirat purevat. :-D

FIALFE
Viestit: 92
Liittynyt: 05 Helmi 2015, 14:00

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja FIALFE »

h_lauri kirjoitti:^Laakeri se on. Ehjällä laakerilla kuulee jopa edessä ajavan nastojen ropinan ikkunat kiinni, kun nopeus on noin 30, rikkinäisellä ei.

Omasta meni etulaakeri kai 56 tonnissa ja taka jossain 70 tonnissa, molemmat oikealta, kuten kokoomuslaiselle sopiikin. Eli omat koirat purevat. :-D
Kokoomuksesta ni tiedä mut oikee laakeri se totisesti on kehu yks asentajatuttu joten kiitos vinkeistä. Autolla ajettu 100000 joten eiköhän se ole jo aikakin vaihtaa. Jatkossa tietää miltä sekin ääni kuulostaa. Täytysköhän vaihattaa vasenkin puoli et pysyy tasapaino :-D . No onneks menee vaihtoautotakuuseen kun on laakeri navassa kiinni.

snattu
Viestit: 28
Liittynyt: 22 Huhti 2014, 18:41
Car(s): Alfa Romeo 156 2.0 JTS ('03)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja snattu »

Kiitos vaan jkk:lle ja muille vastauksista. Kauhea vaihtokuume päällä, mutta pitäisi joku järki pysyä mukana. :oops:

FIALFE
Viestit: 92
Liittynyt: 05 Helmi 2015, 14:00

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja FIALFE »

DaViega kirjoitti:
FIALFE kirjoitti:Moi,

ajelen 159 alfalla ja kysyisinkin että miten saan parkki/vilkkuumpion ulko kautta irti että voin vaihtaa normaali parkkipolttimon paikalle led polttimon?
Lyhyesti virsi kaunis; et mitenkään. Et edes vaikka irrotat umpion kokonaan (mm. puskurin irrotus) koska se ei varsin aisesti ole purettavissa.

http://www.hansen-styling-parts.de/LED- ... o-159-2005
Mä olen näitä katellu, menee sumareiden tilalle, toimii myös sumuvaloina vaikkakin teho ei tule vastaamaan originaaleja (ketä kiinostaa, vaan teinit ajaa etusumuvaloilla). muuten menee juuri can-väylän tietojen mukaan, eli palaa 0 asennossa ja sammuu kun kytkee parkit tai ajovalot, eli toimiikin kuvauksen mukaan niin kuin noiden toivoisi

Snattu: eihän tuossa ole ylärajaa, niin kauan kun auto tuntuu ehjältä, JTS ei 159:ssä ole samanlainen kuin 156;ssa, ongelmia paljon vähemmän, vaikkakin omassa 156;ssa ei moottori aiheutannut yhtään ongelmia. 300tkm?
Moi. No eiköhän sit vaan mennä vanhaan malliin,ajattelin vaan et jos on helposti toteutettavissa ni vois kokeilla mut kiitos vastauksesta :-D

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Hämis »

Mistäs 2.4:n kytkyttimen remppaajat ovat tilanneet osia?

Pistin tämän uudelleen kun jäi tuon ketjukeskustelun jalkoihin.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^mä tilasin kaverille mister autosta mutta muualta saa vissiin edullissemminkin

zamuel
Viestit: 88
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 02:33
Car(s): 156 V6, Giulietta, Giulia

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja zamuel »

Kytkin ja vauhtipyörä tuli just hankittua Ebayn kautta puolasta (LUKin), autoon näyttäis kasaantuvan kaikki mahdolliset kerran auton elinaikana tehtävät jutut... Samaan konkurssiin samalla vaivalla vaihdattuu sit jakohihnakin ja vetoniveltäkin on saanut nysvätä kuntoon...

Tuolta tullut jotain tilailtua, toiminut asiallisesti (ja hintataso ok):
https://www.shop4parts.co.uk
2.4 jtdm:
https://www.shop4parts.co.uk/?name=stor ... &sku=41703
https://www.shop4parts.co.uk/?name=stor ... &sku=41712

Vauhtipyörän kera Ebay oli kuitenkin selkeesti halvempi. Suomesta pajan kautta tai varaosamyymälöistä hankittuna vauhtipyörä+kaikki kytkimen hilppeet olis ollu tonnin kalliimpia ja toimitusaikakin pidempi.

Avatar
rmk
Viestit: 34
Liittynyt: 04 Maalis 2015, 17:54
Car(s): 159 2.4 JTDm -08
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja rmk »

Eilen sain oman Alfan ajoon, wohoo! On se vaan saakelin komia pirssi. :) Pari kyssäriä jos saa esittää:

1) Auto herjaa heti startissa "Change Engine Oil" :( myyjä sanoi että johtuu siitä että huoltoväli on ajallisesti mennyt vanhaksi, Deltalla huollettu 130k kohdalla reilu vuosi sitten. Nyt 135k mittarissa. Lisäksi kun katoin öljytikusta niin reilusti ylitäytetty. Täällä forumeilla lueskellu että tämä ylitäyttö taitaa olla aika vakio kun liikkeeseen vie, ilmotettu vissiin öljyn määräksi enemmän kuin se oikeesti tarvitsee. Kannattaako tämä viedä johonkin öljynvaihtoon? Vaihtaa ite? Imasta vähän öljyä pois ja antaa olla? Mä tilasin sen OBD-kaapelin briteistä ja ostelen MES:in kun kaapeli tulee, sillähän sais itekkin sen huoltovälin vissiin resetoitua.

2) Kullais tän q-tronicin "manuaali"-asennon kuuluis toimia... Vaihtaa kyllä ihan vaihteet ihan ilman ongelmia, mutta se itse vaihdekeppi ei palaudu... :O Eli jos vetäsee vaikka alaspäin niin pitää itse tökätä keppi takasin keskiasentoon. Ominaisuus vai vika? Jos vika, niin mikä tämän voi aiheuttaa ja onko mimmoinen korjata.

Vähän on kyllä mystinen historia tällä pirssillä, huoltokirjan söi koira yms... No, eipä hintakaan kovin paha ollut. Toivottavasti ei kovin syvälle kakkaan käsiään lyöny tämän kanssa kun ainoaksi autoksi tämän ostin ja työmatkaa kuitenkin jokapäivä tulee sopivasti. Lisäksi myyjäliike ei nyt ihan parhaalla mahdollisella tavalla vakuuttanut, vaikka suht. asialliselta firmalta muuten vaikutti. Jakopään sanoi vaihtaneensa keskiviikkona mutta ei jättänyt autoon mitään kuittia. Pitääpi siis kysellä tuon perään vielä varmistus. Lisäksi lupaili että öljyn vaihtoa ei herjaa kun autolla lähtee. No toisin kävi.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6690
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Mun kaara ei kyl huoltovälin ylityksen kohdalla puhunu öljyistä mitään. Ja Olarin AK ei laita öljyä juuri lainkaan.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja m.sa »

^^ Onnea hankinnasta. Jos on yli vuoden vanhat öljyt, niin vaihtoon. Vähän oudoksuttaa tuo jakopää, jos ei mitään kuittia osista tms. Kannattaa kurkata sen suojan sisäpuolelle (siis että näyttääkö uudelta?) ennemmin kuin luottaa sokeasti että on vaihdettu. Nämä jobbarit ym. vastaavat koijarit helposti koittavat säästää kaikessa mikä mahdollista. Laitetaan ehkä uus hihna mutta kaikki muu on vanhaa, kiristin, vesipumppu jne.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
rmk
Viestit: 34
Liittynyt: 04 Maalis 2015, 17:54
Car(s): 159 2.4 JTDm -08
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja rmk »

h_lauri kirjoitti:Mun kaara ei kyl huoltovälin ylityksen kohdalla puhunu öljyistä mitään. Ja Olarin AK ei laita öljyä juuri lainkaan.
Ahaa, antaako se siis eri viestiä kun huoltoväli on mennyt täyteen? Tää ei herjaa huoltovälistä mitään, mutta sanoo "Change Engine Oil". Kun sieltä ajotietokoneesta käy kattomassa sitä huolto-juttua niin sanoo vaan "EXPIRED". Ajatttelin että nämä kulkevat käsi kädessä. Voiko se herjata sitä että olisi liikaa öljyä? Oil LvL näyttää täydet palkit startissa.
m.sa kirjoitti:^^ Onnea hankinnasta. Jos on yli vuoden vanhat öljyt, niin vaihtoon. Vähän oudoksuttaa tuo jakopää, jos ei mitään kuittia osista tms. Kannattaa kurkata sen suojan sisäpuolelle (siis että näyttääkö uudelta?) ennemmin kuin luottaa sokeasti että on vaihdettu. Nämä jobbarit ym. vastaavat koijarit helposti koittavat säästää kaikessa mikä mahdollista. Laitetaan ehkä uus hihna mutta kaikki muu on vanhaa, kiristin, vesipumppu jne.
Joo, tämä on to-do listalla. Koitan ekana kyllä kysellä liikkeestä dokumentteja vaihdosta. Ei tosiaan parane sokeesti luottaa mitä myyjä sanoo... Joo, mä taidan kyllä vaihdatuttaa noi öljyt muutenkin tässä kun on sopiva väli. Samalla tomaatti-öljyt vaihtoon ja sanoa vaikka liikkeessä että kattoo muutenkin vähän onko mitään outoa.

Rupesin tässä miettimään että saisikohan Deltalta tilattua (mahd. rahallista korvausta vastaan) uuden huoltokirjan missä olisi noi vanhat merkinnät. Kun Deltalla toi historia ainakin osittain tiedossa. Puuttuu myös tuo auton koodi-kortti. On kyllä ollu melko puupäitä noi edelliset omistajat jos onnistuvat tämmöiset hukkaamaan...

Avatar
Aquatica
Viestit: 15058
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

159:ssä on kaksi "huoltoväli"-ilmaisinta.
Toinen on öljynvaihto ja toinen on varsinainen huoltoväli.

Dieseleissä, joissa on partikkelisuodatin, ei manuskan väittämän perusteella tule DPF-polttoa jos öljyn vaihtoväli on ylitetty. Testerillä täytyy k.o kohta nollata, muuten valittelee siitä.

Avatar
LAX
Viestit: 84
Liittynyt: 04 Kesä 2011, 17:56
Car(s): Giulietta
159 2.4 JTDm q-tronic,
ex: 159 SW 1.9 JTDm

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja LAX »

Onnittelu hankkinnasta! Öljyt vaihtaisin heti kun ei ole edes huolto kirjaa mistä katsoa että mitä öljyä sinne ylipäätänsä on laitettu.

Kyllä mulla Q-tronic palauttaa manuaaliasennossa aina kepin siihen keskelle.

Avatar
rmk
Viestit: 34
Liittynyt: 04 Maalis 2015, 17:54
Car(s): 159 2.4 JTDm -08
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja rmk »

Aquatica kirjoitti:159:ssä on kaksi "huoltoväli"-ilmaisinta.
Toinen on öljynvaihto ja toinen on varsinainen huoltoväli.

Dieseleissä, joissa on partikkelisuodatin, ei manuskan väittämän perusteella tule DPF-polttoa jos öljyn vaihtoväli on ylitetty. Testerillä täytyy k.o kohta nollata, muuten valittelee siitä.
Kiitokset tarkennuksesta. Joo, olen kanssa täällä lukenut että DPF-poltto ei lähde päälle jos herjaa tuosta öljynvaihdosta. Se jäi vielä vähän epäselväksi kyllä onko ihan 100% tietoa. Jotkut sanoo että alkuun polttelee vaikka herjaa mutta tietyn ajan päästä ei enään polta. 100% faktaa en ole löytänyt asiasta...
LAX kirjoitti:Onnittelu hankkinnasta! Öljyt vaihtaisin heti kun ei ole edes huolto kirjaa mistä katsoa että mitä öljyä sinne ylipäätänsä on laitettu.

Kyllä mulla Q-tronic palauttaa manuaaliasennossa aina kepin siihen keskelle.
Kiitos! On toi hieno pirssi ja ja tämä Alfa-yhteisö on kyllä mukavaa porukkaa näin parin viikon "tutustumisen" jälkeen. :)

Joo, on tuo öljynvaihto edessä. Ainut historia mitä mulla tästä autosta on niin trafilta ostettu tieto omistajahistoriasta ja Deltalta printattu heidän tiedot. Tarvitsee olla yhteydessä Oulun Deltaan (täältä ostettu alunperin) ja kysellä saisko sitä huoltokirjaa edes jollain tiedoilla...

Joo, toi Q-tronic ihmetytti itteekin. En sitä tajunnu testaa vasta kun auto oli itellä jo. Ei sinänsä haittaa, koska tuskin kyseistä ominaisuutta ikinä käytän, mutta pitäähän auto kunnossa olla...

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Kerran Turussa vaikutat, niin Filaroon vaan viet. Ei tarvitse sen jälkeen miettiä "mitä jos" -skenaarioita.

Avatar
rmk
Viestit: 34
Liittynyt: 04 Maalis 2015, 17:54
Car(s): 159 2.4 JTDm -08
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja rmk »

Shuttle kirjoitti:Kerran Turussa vaikutat, niin Filaroon vaan viet. Ei tarvitse sen jälkeen miettiä "mitä jos" -skenaarioita.
Juu, tuosta Filarosta kuullut paljon hyvää. Onko siellä mimmoinen hintataso?

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

rmk kirjoitti:...Täällä forumeilla lueskellu että tämä ylitäyttö taitaa olla aika vakio kun liikkeeseen vie, ilmotettu vissiin öljyn määräksi enemmän kuin se oikeesti tarvitsee. Kannattaako tämä viedä johonkin öljynvaihtoon? Vaihtaa ite? Imasta vähän öljyä pois ja antaa olla?
Ilmoitetut öljyntäyttömäärät on kuivaan koneeseen, jos ei malteta valuttaa vanhoja kunnolla pois tai auto on vinossa tai ei vaihdeta suodatinta, sisään menee helposti se puoli litraa ylimääräistä.
Toinen mikä kannattaa DPF autossa huomioida on että nokipoltot painaa dieseliä öljyjen sekaan, eli jos olet ajellut esim. kymppitonnin katsomatta mittatikkuun ja auto tekee nokipolttoja tiheään niin hups keikkaa koneessa saattaa olla öljyä yli maks. viivan.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

JiiTeeÄssä kirjoitti: tai ei vaihdeta suodatinta, sisään menee helposti se puoli litraa ylimääräistä.
Tätä en kyllä tajuu, jos jotkut tekee. Suodatin on niin halpa osa ja ja vähä töinen ettei mitään järkeä olla vaihtamatta samalla ölppien kanssa.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

rmk kirjoitti:
Shuttle kirjoitti:Kerran Turussa vaikutat, niin Filaroon vaan viet. Ei tarvitse sen jälkeen miettiä "mitä jos" -skenaarioita.
Juu, tuosta Filarosta kuullut paljon hyvää. Onko siellä mimmoinen hintataso?
Hintataso on vähintäänkin kilpailukykyinen. Tuntitaksa on ehkä puolet marmorista.

Avatar
rmk
Viestit: 34
Liittynyt: 04 Maalis 2015, 17:54
Car(s): 159 2.4 JTDm -08
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja rmk »

JiiTeeÄssä kirjoitti:
rmk kirjoitti:...Täällä forumeilla lueskellu että tämä ylitäyttö taitaa olla aika vakio kun liikkeeseen vie, ilmotettu vissiin öljyn määräksi enemmän kuin se oikeesti tarvitsee. Kannattaako tämä viedä johonkin öljynvaihtoon? Vaihtaa ite? Imasta vähän öljyä pois ja antaa olla?
Ilmoitetut öljyntäyttömäärät on kuivaan koneeseen, jos ei malteta valuttaa vanhoja kunnolla pois tai auto on vinossa tai ei vaihdeta suodatinta, sisään menee helposti se puoli litraa ylimääräistä.
Toinen mikä kannattaa DPF autossa huomioida on että nokipoltot painaa dieseliä öljyjen sekaan, eli jos olet ajellut esim. kymppitonnin katsomatta mittatikkuun ja auto tekee nokipolttoja tiheään niin hups keikkaa koneessa saattaa olla öljyä yli maks. viivan.
Jeps, tuon DPF-polton takia itsekkin aloin hieman huolestumaan. Aikoinaan Opelissa toi ois vaan ollu plussaa että on extra öljyä... ;)
jkk kirjoitti:
JiiTeeÄssä kirjoitti: tai ei vaihdeta suodatinta, sisään menee helposti se puoli litraa ylimääräistä.
Tätä en kyllä tajuu, jos jotkut tekee. Suodatin on niin halpa osa ja ja vähä töinen ettei mitään järkeä olla vaihtamatta samalla ölppien kanssa.
Jeps, en kyllä jaksa ymmärtää miksi joku jaksaisi tässä säästää sen pari markkaa... Mutta on toi 130k kohdilla Deltalla ihan huollettu, joten on varmasti myös suodatin vaihdettu. Kun muistivat oikeen öljypropun tiivisteestäkin velottaa. :)

Sotasuunnitelma itsellä on nyt huomenna imasta töissä noi ylimääräset öljyt veks tuolta ja kuitata huoltoväli jos vaan kaverin Fiiat-kaapeli toimii MES:in kanssa. Oma kaapeli vielä matkalla briteistä. Vaihtaa sitten kesällä / syksyllä viimeistään tähän öljyt.
Shuttle kirjoitti:
rmk kirjoitti:
Shuttle kirjoitti:Kerran Turussa vaikutat, niin Filaroon vaan viet. Ei tarvitse sen jälkeen miettiä "mitä jos" -skenaarioita.
Juu, tuosta Filarosta kuullut paljon hyvää. Onko siellä mimmoinen hintataso?
Hintataso on vähintäänkin kilpailukykyinen. Tuntitaksa on ehkä puolet marmorista.
Jesh, tästä firmasta en vielä ole kuullut mitään muutakun positiivistä palautetta, pitää nakuttaa takaraivoon muistiin tän firman nimi.

Edit: ainii, pitää vielä sit vielä selvittää se miksi q-tronic ei palauta manuaali-asennossa...

FIALFE
Viestit: 92
Liittynyt: 05 Helmi 2015, 14:00

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja FIALFE »

JiiTeeÄssä kirjoitti:
rmk kirjoitti:...Täällä forumeilla lueskellu että tämä ylitäyttö taitaa olla aika vakio kun liikkeeseen vie, ilmotettu vissiin öljyn määräksi enemmän kuin se oikeesti tarvitsee. Kannattaako tämä viedä johonkin öljynvaihtoon? Vaihtaa ite? Imasta vähän öljyä pois ja antaa olla?
Ilmoitetut öljyntäyttömäärät on kuivaan koneeseen, jos ei malteta valuttaa vanhoja kunnolla pois tai auto on vinossa tai ei vaihdeta suodatinta, sisään menee helposti se puoli litraa ylimääräistä.
Toinen mikä kannattaa DPF autossa huomioida on että nokipoltot painaa dieseliä öljyjen sekaan, eli jos olet ajellut esim. kymppitonnin katsomatta mittatikkuun ja auto tekee nokipolttoja tiheään niin hups keikkaa koneessa saattaa olla öljyä yli maks. viivan.
Vielä ajatus tosta hiukkasloukusta,kun "näyttöön" ilmestyy valoja ja viestejä millon mistäkin ni kukaan ei oo keksiny sellasta järkevää valoa tai viestiä joka ilmottaa kun on hiukkasloukun poltto menossa. Olis tärkee ilmotus ettei sammuta autoa ennenku poltto olis tehty. Omassa autossa en ole vielä huomannu että olis polttanu kertaakaan vaikka 500-600 km onkin ajettu vai oliko just polttanu ku ostin sen. Aiemmassa autossa (Croma) huomas ajonkin aikana kun poltto alkoi.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Mistäs voisi tilata paikkauskynäsetin tähän 159:ään? AK myy eioota, samoin Delta, Filaro/Heikka myös. Mistä saisi värikoodilla maalia? Auttakee...

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^sellanen paikka kun stirwell, sieltä tilasin 159:iin maalin sävy osu juuri oikein ja oli erittäin edullinen

Pari vuotta sittenkyselin marmorilta yms ja mulle sanottiin että ei oo koska eu vaatii jonku tietyn sertifikaatin yms lupajuttuja jotta autoliikkeet saa myydä maaleja....näin käsitin

Avatar
Aquatica
Viestit: 15058
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

FIALFE kirjoitti:
JiiTeeÄssä kirjoitti:
rmk kirjoitti:...Täällä forumeilla lueskellu että tämä ylitäyttö taitaa olla aika vakio kun liikkeeseen vie, ilmotettu vissiin öljyn määräksi enemmän kuin se oikeesti tarvitsee. Kannattaako tämä viedä johonkin öljynvaihtoon? Vaihtaa ite? Imasta vähän öljyä pois ja antaa olla?
Ilmoitetut öljyntäyttömäärät on kuivaan koneeseen, jos ei malteta valuttaa vanhoja kunnolla pois tai auto on vinossa tai ei vaihdeta suodatinta, sisään menee helposti se puoli litraa ylimääräistä.
Toinen mikä kannattaa DPF autossa huomioida on että nokipoltot painaa dieseliä öljyjen sekaan, eli jos olet ajellut esim. kymppitonnin katsomatta mittatikkuun ja auto tekee nokipolttoja tiheään niin hups keikkaa koneessa saattaa olla öljyä yli maks. viivan.
Vielä ajatus tosta hiukkasloukusta,kun "näyttöön" ilmestyy valoja ja viestejä millon mistäkin ni kukaan ei oo keksiny sellasta järkevää valoa tai viestiä joka ilmottaa kun on hiukkasloukun poltto menossa. Olis tärkee ilmotus ettei sammuta autoa ennenku poltto olis tehty. Omassa autossa en ole vielä huomannu että olis polttanu kertaakaan vaikka 500-600 km onkin ajettu vai oliko just polttanu ku ostin sen. Aiemmassa autossa (Croma) huomas ajonkin aikana kun poltto alkoi.
No kun joillakin (mm. Renault) oli. Sitten asiakkaat soitteli paniikissa huoltoon kun valo syttyi - ne ei siis osanneet manuaalia vilkastakaan.
Sitten se poistui.
Ja nyt se tulee takaisin, hiljaksiltaan. Tällä hetkellä taitaa mm. Toyotalla, Fordilla ja Renaultilla olla käytössä joissakin malleissa? Merkit aivan täysin stetsonista vedettyä, kun ei vaan voi muistaa.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

jkk kirjoitti:^sellanen paikka kun stirwell, sieltä tilasin 159:iin maalin sävy osu juuri oikein ja oli erittäin edullinen

Pari vuotta sittenkyselin marmorilta yms ja mulle sanottiin että ei oo koska eu vaatii jonku tietyn sertifikaatin yms lupajuttuja jotta autoliikkeet saa myydä maaleja....näin käsitin
Juurikin tuollaista on ollut hakusessa. Kiitoksia kovin paljon! Nyt vaan samantien tilausta vetämään... olisi pari inhottavaa pikkuvekkiä vasemmassa etukulmassa (kiitos parkkihallien sokeat kuskit) ja yksi pikku nirhauma takapuskurissa. Nuo haittaavat elämää ihan liiaksi :shock:

Avatar
Polforea
Viestit: 11283
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Shuttle kirjoitti:Mistäs voisi tilata paikkauskynäsetin tähän 159:ään? AK myy eioota, samoin Delta, Filaro/Heikka myös. Mistä saisi värikoodilla maalia? Auttakee...
Pintaväri (Värisilmä) Hämeenlinnassa ja Vantaan Koivuhaassa(? siinä Tikkurilan vieressä) sekoittaa värikoodilla, Vantaa tarvittaessa jopa skannaa. Saa ruiskutettavaksi, sprayna tai ns. kynsilakkapullossa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

nisse
Viestit: 55
Liittynyt: 11 Syys 2014, 15:52
Car(s): Alfa romeo 159

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja nisse »

Tässä obd mittailuita tehdessä tuli huomattua tuollainen irtonainen liitin tuolla roikkumassa? Onko mitään tietoa mikä se voisi olla ja onko tärkeäkin johto?

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ Ei tainnu olla, kun joskus kysyin samaa. Ei kyllä muista yhtään sainko tarkkaa vastausta johdon tarkoituksesta.

Vastaa Viestiin