Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
marpet
Viestit: 105
Liittynyt: 24 Marras 2011, 12:41
Car(s): Alfa romeo breda 3.2

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja marpet »

Pistän tänne kyselyä jos olisi tietoa, BRERA perutus tutka mistä saa tiedon että vaihde keppi on perutus asenossa?
Sillä joskus toimi ja joskus ei, jää välillä päälle vaikka perutus vaihde on pois kytketty.

Avatar
munkkirinkeli
Viestit: 49
Liittynyt: 27 Marras 2014, 09:10
Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDM
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja munkkirinkeli »

Eijumalauta, hirvee tärinä iski päälle et oonko talvella tötöilly ja hankkinu vanteet jotka ei sitte sovikaan alle...

Kysymys kuuluu siis, että onko kaikissa 2.4 jtdm:ssä nuo brembon jarrut? Oma auto 2006 SW. Jos ei ole, niin miten erottaa brembot niistä "pienemmistä?"

Luigille kerroin kyllä että mikä auto kyseessä kun tilasin, mutta jälkeenpäin huomasin ilmoituksessa että ei sopisi brembollisiin vekottimiin. Tosin muuten sopivuustaulukosta kyllä löytyy 2.4

Tyhmyys tuottaa tuskaa, ahdistusta, pussihousuja ja rahanmenoa..?

Avatar
munkkirinkeli
Viestit: 49
Liittynyt: 27 Marras 2014, 09:10
Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDM
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja munkkirinkeli »

Täsmennetään vielä sen verran että uusien vanteiden koko 7,5x17" ET 41, eli mitat tismalleen samat kuin nykyisissä alla olevissa. Miksi ei siis sopisi..?

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Kaikissa 2.4 isot jarrut edessä. Vanteen mitat ei sinänsä kerro mitään, olennaista on minkä muotoinen vanne on sisältä ettei puolat osu satulaan.
Orggis vanteessa on vain n. 2mm satulaan, useimmat tarvikkeet oikaisee liikaa navalta kehälle sisäpuolella.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
munkkirinkeli
Viestit: 49
Liittynyt: 27 Marras 2014, 09:10
Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDM
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja munkkirinkeli »

Jep. Ei tainnukaan mennä sit ihan putkeen tä homma. Kyseessä siis giuliettan "turbina" -replikavanteet ja myynti-ilmossa teksti: "non monta sui modelli con impianto frenante maggiorato brembo."

Huomaakohan tuon heti kun koittaa sovittaa alle, ettei vaan kohta oo vanne solmussa jos testaan pultata kiinni.

Hoituiskohan tuo jollain spacereilla tms..? Kiire tulee kun kohta pitäis jo kesägummit saada alle.

Reino_
Viestit: 97
Liittynyt: 25 Marras 2013, 10:45
Car(s): Giulietta MA -11. Ex:159 3.2 Q4, Giulietta MA -12, 156 2.5 V6 -03, 159 2.2jts sw -07, 159 2.4jtdm q-tronic -08, 156 1.8sw
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Reino_ »

Kokeilin hakua mutta en oikein löytynyt vastaavaa, mutta ongelma on sellainen että alle 2000 rpm autossa ilmenee nykimistä. Tulee enemmän esiin kylmällä mutta tekee lämpimänäkin. Autolla ajettu nyt 86 tkm. Vien auton lähiaikoina öljynvaihtoon niin ajattelin vaihdattaa tulpat samalla. Vikakoodeja ei ole vielä katsottu. Moottorina on 2.2 JTS -07. Onko muilla ilmennyt vastaavaa? Tämä ei ole kovin häiritsevä vika, sen takia en ole kiirehtinyt tämän selvittämistä mut välillä miettii mistä moinen voisi johtua.

AnttiM
Viestit: 66
Liittynyt: 18 Marras 2014, 09:20
Car(s): litranen golffi ja jaguari

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja AnttiM »

munkkirinkeli kirjoitti:Jep. Ei tainnukaan mennä sit ihan putkeen tä homma. Kyseessä siis giuliettan "turbina" -replikavanteet ja myynti-ilmossa teksti: "non monta sui modelli con impianto frenante maggiorato brembo."

Huomaakohan tuon heti kun koittaa sovittaa alle, ettei vaan kohta oo vanne solmussa jos testaan pultata kiinni.

Hoituiskohan tuo jollain spacereilla tms..? Kiire tulee kun kohta pitäis jo kesägummit saada alle.
Huomannee aika helposti kun pulttaa vanteen kiinni, jos satula kantaa niin huomaa viimeistään kun koittaa käsin vannetta pyörittää

Ja korjaantuu

ja sitten se tyhmä kysymys; mistä Helsinki - Hyvinkää akselilta sopiva maalaamo helmojen ja takaluukun maalaukseen?

Avatar
munkkirinkeli
Viestit: 49
Liittynyt: 27 Marras 2014, 09:10
Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDM
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja munkkirinkeli »

Kiitoksia vastauksista,
eiköhän tä tästä iloksi vielä muutu vaikka hiukan kukkaro keveneekin :) Eräästä paikallisesta rengas-/varaosaliikkeestä löytyy kuulemma keskittäviä spacereita (alkaen 16mm), vien sitte sinne aikanaan renkaanvaihtoon niin saavat katsoa sopivan setupin samalla. 80e/pari tulee spacereille hintaa ja taakse kannattanee laittaa samalla ettei näytä aivan urpålta...

rausku
Viestit: 248
Liittynyt: 18 Touko 2011, 13:53
Car(s): Ex:
159 1.9JTDm SW
159 3.2 Q4 SW
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja rausku »

marpet kirjoitti:Pistän tänne kyselyä jos olisi tietoa, BRERA perutus tutka mistä saa tiedon että vaihde keppi on perutus asenossa?
Sillä joskus toimi ja joskus ei, jää välillä päälle vaikka perutus vaihde on pois kytketty.
Luulisin, että peruutusvalon kytkimeltä. 159:ssä se löytyy vaihdelaatikon päältä melkeimpä siitä akun alta. Siinä ei montaa liitintä ole eli helppo tunnistaa googlen avulla. Oisko liitin löysällä? Onko pelkästään parkkitutkat vai samalla myös peruutusvalo toimimaton?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

alkuperäinen tutka, vai jälkikäteen laitettu? jälkikäteen laitetut aktivoituu pakkivalon mukaan, eli jossain pakkivalon lähellä tms. on rosvoliitin tai vastaava "patentti"
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

marpet
Viestit: 105
Liittynyt: 24 Marras 2011, 12:41
Car(s): Alfa romeo breda 3.2

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja marpet »

Alkuperäinen, mittaristoon tulee myöskin se kuva silloin tällöin että on kykeytynyt, sitten ylensä jää jumiin siihen.
Tarvii tutkia paremmin kuin kerkeää.

Rema
Viestit: 318
Liittynyt: 13 Huhti 2013, 08:06
Car(s): Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Toyota Prius Plug in

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Rema »

Reino_ kirjoitti:Kokeilin hakua mutta en oikein löytynyt vastaavaa, mutta ongelma on sellainen että alle 2000 rpm autossa ilmenee nykimistä. Tulee enemmän esiin kylmällä mutta tekee lämpimänäkin. Autolla ajettu nyt 86 tkm. Vien auton lähiaikoina öljynvaihtoon niin ajattelin vaihdattaa tulpat samalla. Vikakoodeja ei ole vielä katsottu. Moottorina on 2.2 JTS -07. Onko muilla ilmennyt vastaavaa? Tämä ei ole kovin häiritsevä vika, sen takia en ole kiirehtinyt tämän selvittämistä mut välillä miettii mistä moinen voisi johtua.
Uusi moottorinohjaus softa ja Denso IK16 tulpat, poistavat lähes kokonaan nykimisen ja käynistyvyys paranee.

Lisäksi voit harkita: esim K&N pestävä ilmansuodatin ja Shell V-power nitro+ bensa, saat kiihtyvyyttä, lisäksi moottori pysyy puhtaampana. Bensan sekaan suosittelen huoltojen yhteydessä Forte moottorin puhdistus ainetta,myös putsaa suuttimet ,koska bensa suihkutetaan suoraan sylinteriin

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

Rema kirjoitti:
Reino_ kirjoitti:Kokeilin hakua mutta en oikein löytynyt vastaavaa, mutta ongelma on sellainen että alle 2000 rpm autossa ilmenee nykimistä. Tulee enemmän esiin kylmällä mutta tekee lämpimänäkin. Autolla ajettu nyt 86 tkm. Vien auton lähiaikoina öljynvaihtoon niin ajattelin vaihdattaa tulpat samalla. Vikakoodeja ei ole vielä katsottu. Moottorina on 2.2 JTS -07. Onko muilla ilmennyt vastaavaa? Tämä ei ole kovin häiritsevä vika, sen takia en ole kiirehtinyt tämän selvittämistä mut välillä miettii mistä moinen voisi johtua.
Uusi moottorinohjaus softa ja Denso IK16 tulpat, poistavat lähes kokonaan nykimisen ja käynistyvyys paranee.

Lisäksi voit harkita: esim K&N pestävä ilmansuodatin ja Shell V-power nitro+ bensa, saat kiihtyvyyttä, lisäksi moottori pysyy puhtaampana. Bensan sekaan suosittelen huoltojen yhteydessä Forte moottorin puhdistus ainetta,myös putsaa suuttimet ,koska bensa suihkutetaan suoraan sylinteriin
32 tkm denso ik16 tulpilla ajettujen kilsojen jälkeen en suosittele; sytytyskatkoksia, löi läpi. Toimiihan ne paremmin uutena kun loppuunajetut ngk:t mutta elinikä on vaan 4 x lyhyempi. Kannattaa pitää platinatulpat koneessa.

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Marutei »

Mun persdynossa tuo V-Power ei kyllä tee mitään verrattuna vaikkka Nesteen 98E5 bensaan. Korkeintaan tuntunut nostavan bensankulutusta. Joka tietty voi johtua siitä, että sitä persdynotuntumaa hakee raskaammalla kaasujalalla. :-D

Samaa kamaa ilmeisesti about kaikki 98E5 bensat suomessa. Ainakin Teboil kuulemma käy hakemassa kamansa Nesteen jalostamolta. V-Powerista en tiedä... Saako St1 sitä Shelliltä?

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ Itse huomasin 2.2 JTS:ssä että vääntöä tuli pikkasen lisää ja tasaisempi tyhjäkäynti. V-powerilla tein ennätyksenkin kun hissukseen ajeli mökille. 6.4L/100km

Nykyisessä autossa on tällä hetkellä V-poweria ja siinä tuntee paremmin eron.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Reino_ kirjoitti:Kokeilin hakua mutta en oikein löytynyt vastaavaa, mutta ongelma on sellainen että alle 2000 rpm autossa ilmenee nykimistä. Tulee enemmän esiin kylmällä mutta tekee lämpimänäkin. Autolla ajettu nyt 86 tkm. Vien auton lähiaikoina öljynvaihtoon niin ajattelin vaihdattaa tulpat samalla. Vikakoodeja ei ole vielä katsottu. Moottorina on 2.2 JTS -07. Onko muilla ilmennyt vastaavaa? Tämä ei ole kovin häiritsevä vika, sen takia en ole kiirehtinyt tämän selvittämistä mut välillä miettii mistä moinen voisi johtua.
Tuossa se jo kertaalleen sanottiinkin, mutta softapäivitys auttaa tuohon. Samalla lähtee pois tuo kaasun on/off -fiilia. Tulpat sitten ehtaa platinaa, ettei mitään pari senttiä liian lyhyttä ja halpaa™ mallia...

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

Marutei kirjoitti:Mun persdynossa tuo V-Power ei kyllä tee mitään verrattuna vaikkka Nesteen 98E5 bensaan. Korkeintaan tuntunut nostavan bensankulutusta. Joka tietty voi johtua siitä, että sitä persdynotuntumaa hakee raskaammalla kaasujalalla. :-D

Samaa kamaa ilmeisesti about kaikki 98E5 bensat suomessa. Ainakin Teboil kuulemma käy hakemassa kamansa Nesteen jalostamolta. V-Powerista en tiedä... Saako St1 sitä Shelliltä?
Joo kiihtyy v powerilla paremmin...koska lompakko painaa vähemmän :lol:

Forten käyttö huoltoken yhteydessä kyllä kannattaa kun se putsaa oikeesti

Reino_
Viestit: 97
Liittynyt: 25 Marras 2013, 10:45
Car(s): Giulietta MA -11. Ex:159 3.2 Q4, Giulietta MA -12, 156 2.5 V6 -03, 159 2.2jts sw -07, 159 2.4jtdm q-tronic -08, 156 1.8sw
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Reino_ »

Kiitos paljon vastauksista! Näillähän minä lähden liikenteeseen. Tämän ohjelmistopäivityksen saa siis ainoastaan autokeskukselta? Mahtaako siitä olla mitään hyötyä jos ECU:lta poistaa tiedot ja opettaa sille ajamalla uudet, sekin lienee mahdollista?

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^mun autosta nollattiin se "itseoppiva" systeemi. päivityksen sai ymmärtääkseni jostain muualtakin. hintaa sillä taisi olla joku 65 euroa?

Reino_
Viestit: 97
Liittynyt: 25 Marras 2013, 10:45
Car(s): Giulietta MA -11. Ex:159 3.2 Q4, Giulietta MA -12, 156 2.5 V6 -03, 159 2.2jts sw -07, 159 2.4jtdm q-tronic -08, 156 1.8sw
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Reino_ »

^Täytyypä kysyä Jyväskylän Deltasta löytyykö niiltä. Mistähän noita alkuperäisiä tulppia on tilattu? Näyttäis vähän siltä että ei ole Motonet kamaa :)

Avatar
Aquatica
Viestit: 15058
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

NGK:ta saa ihan tavan varaosapuljusta. Ei ole mitenkään ihmekamaa...

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^juu näin on, kattoo vaan ohjekirjasta tai jostain varaosa selaimesta sen ngk mallin ja sitte ettimään.

Avatar
palkus
Viestit: 5481
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja palkus »

Juu, näin. Ngk on nipponien lahja (ainoa?) autojen kanssa tekemisissä oleville. Denso = tojota, joten mitä niitä anjoviksien yms. tulppia muualle tunkemaan. Jtässän ensiasennustulpat olivat ngk (tietysti) ja made in italy. 8)

Avatar
Jiitee
Viestit: 4364
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

stoichiometric kirjoitti:Juu, näin. Ngk on nipponien lahja (ainoa?) autojen kanssa tekemisissä oleville. Denso = tojota, joten mitä niitä anjoviksien yms. tulppia muualle tunkemaan. Jtässän ensiasennustulpat olivat ngk (tietysti) ja made in italy. 8)
Lisää samaa lahjaa Nipponiasta : japsisähköt yleensä vrt. luigisähköt :mrgreen:
8 japsin ja 5 italon kokemuksella totean näin.

PS. Myös koreasähkö kulkee hyvin, ja myös softassa ei bittejä poikittain...
mutta liian aikaista Kian kohdalla. Katellaan nyt vaikka viisi vuotta ja palataan asiaan.

JT
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
rmk
Viestit: 34
Liittynyt: 04 Maalis 2015, 17:54
Car(s): 159 2.4 JTDm -08
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja rmk »

Aquatica kirjoitti:159:ssä on kaksi "huoltoväli"-ilmaisinta.
Dieseleissä, joissa on partikkelisuodatin, ei manuskan väittämän perusteella tule DPF-polttoa jos öljyn vaihtoväli on ylitetty. Testerillä täytyy k.o kohta nollata, muuten valittelee siitä.
Tähän palatakseni hieman, mulla on Deltan mukaan vaihdettu öljyt 2014 tammikuussa. Myöskin itse huoltoväli oli expired. Katoin MES:illä niin sanoi että DPF poltto suoritettu ihan normaalisti. Olikos nyt joku 400km takaperin ja status oli normal clogging.

Eli jotenkin en jaksaisi tähän uskoa, että lopettaa tuon DPF polton kokonaan. Toki fiksummat voivat korjata. No varmuudeks (ja alko ärsyttää se varottelu) nollasin molemmat huoltomuistuttimet.

Avatar
rmk
Viestit: 34
Liittynyt: 04 Maalis 2015, 17:54
Car(s): 159 2.4 JTDm -08
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja rmk »

Jiitee kirjoitti:
stoichiometric kirjoitti:Juu, näin. Ngk on nipponien lahja (ainoa?) autojen kanssa tekemisissä oleville. Denso = tojota, joten mitä niitä anjoviksien yms. tulppia muualle tunkemaan. Jtässän ensiasennustulpat olivat ngk (tietysti) ja made in italy. 8)
Lisää samaa lahjaa Nipponiasta : japsisähköt yleensä vrt. luigisähköt :mrgreen:
8 japsin ja 5 italon kokemuksella totean näin.

PS. Myös koreasähkö kulkee hyvin, ja myös softassa ei bittejä poikittain...
mutta liian aikaista Kian kohdalla. Katellaan nyt vaikka viisi vuotta ja palataan asiaan.

JT
Vähä lähtee off-topicin puolelle mutta... On noita sähkövikoja ihan jokasessa autossa, oli se Jaappanista, Koreasta tai Euroopasta. Opel teki mulla sitä että täyskaasulla pimeni koko ilmastointinäyttö, ja resetoi asetukset. Ikinä en keksinyt tähän mitään ratkasua, taisi korjata itsensä josain kohtaa. Kiia taas sekos ilmastoinnin lämmönsäädössä joskus totaalisesti, puhalsi lämmintä oli asento mikä tahansa. Mielenkiinnolla odottelen mitä tämä Italian ihme keksii... :)

jalittam
Viestit: 1855
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jalittam »

No varmuudeks olis kannattanu vaihtaa ne öljytkin/ suorittaa huolto ennen kuittailuja.

Avatar
-HH-
Viestit: 660
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Se täytyy kyllä noista anjoviksen tulpista sanoa että paremmin ovat kestäneet vanhassa kaasarikoneessa liikaa bensaa kuin NGK:t - niitä NGK:t kun ovat olleet bensassa uittamisen jälkeen laakista vainaat (toki tuli tuossa yhteen ykspyttyiseen niitä EG:tä pestyä sen jälkeen ultraäänipesurilla niin tuntui taas toimivan). Toki tää on harvoin ongelma ruiskokoneessa... Vanhastaan tuntui että Champion oli tuossa asiassa paras mutta niitä ei nyt ole tullut kokeiltua viime aikoina.

OT:hen kun mennään niin koreansähköstä on tullut todettua että joko vika on niissä tai kuljettajissa kun ajellaan huonolla keleillä hämärässä takavalot pimeinä... :roll:

Avatar
palkus
Viestit: 5481
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja palkus »

^mulla on vähän toisenlaiset kokemukset, toki densoja on ollut vähemmän. Herkkusienellä on edelleen paikkansa pienkoneissa imo. Pikkupuntoon alko tulemaan harvakseltaan random misfireä, joten ajattelin tarkistaa tulpat ennen suurempaa vianetsintää. Densothan siellä, laitettu huollossa. Laitoin sitten sinne kuuluvat Ngk, eikä ole kahteen vuoteen häröilly. Ne densot oli ihan taulukon mukasta mallia, eivätkä lähelläkään vaihtoaikaa.

Sori ot. Tarttis tehrä tulppa-topic

Avatar
Aquatica
Viestit: 15058
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

rmk kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:159:ssä on kaksi "huoltoväli"-ilmaisinta.
Dieseleissä, joissa on partikkelisuodatin, ei manuskan väittämän perusteella tule DPF-polttoa jos öljyn vaihtoväli on ylitetty. Testerillä täytyy k.o kohta nollata, muuten valittelee siitä.
Tähän palatakseni hieman, mulla on Deltan mukaan vaihdettu öljyt 2014 tammikuussa. Myöskin itse huoltoväli oli expired. Katoin MES:illä niin sanoi että DPF poltto suoritettu ihan normaalisti. Olikos nyt joku 400km takaperin ja status oli normal clogging.

Eli jotenkin en jaksaisi tähän uskoa, että lopettaa tuon DPF polton kokonaan. Toki fiksummat voivat korjata. No varmuudeks (ja alko ärsyttää se varottelu) nollasin molemmat huoltomuistuttimet.
Ei se sitä metrilleen heti ala tekemään.
Sitten joskus. Eli tuostakin on vähän montaa mieltä ihmiset, että kuinka pitkä aika / matka pitää olla mennyttä, ennen kuin lopettaa poltot, mutta jossakin vaiheessa lopettaa (tai pitäisi) :P

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Mikäs voisi olla kun ratti palauttaa hieman nykimällä? Tehostinnestettä ainakin oli tarpeeksi, jopa vähän yli max-rajan.
CARF0869

Avatar
rmk
Viestit: 34
Liittynyt: 04 Maalis 2015, 17:54
Car(s): 159 2.4 JTDm -08
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja rmk »

Aquatica kirjoitti:
rmk kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:159:ssä on kaksi "huoltoväli"-ilmaisinta.
Dieseleissä, joissa on partikkelisuodatin, ei manuskan väittämän perusteella tule DPF-polttoa jos öljyn vaihtoväli on ylitetty. Testerillä täytyy k.o kohta nollata, muuten valittelee siitä.
Tähän palatakseni hieman, mulla on Deltan mukaan vaihdettu öljyt 2014 tammikuussa. Myöskin itse huoltoväli oli expired. Katoin MES:illä niin sanoi että DPF poltto suoritettu ihan normaalisti. Olikos nyt joku 400km takaperin ja status oli normal clogging.

Eli jotenkin en jaksaisi tähän uskoa, että lopettaa tuon DPF polton kokonaan. Toki fiksummat voivat korjata. No varmuudeks (ja alko ärsyttää se varottelu) nollasin molemmat huoltomuistuttimet.
Ei se sitä metrilleen heti ala tekemään.
Sitten joskus. Eli tuostakin on vähän montaa mieltä ihmiset, että kuinka pitkä aika / matka pitää olla mennyttä, ennen kuin lopettaa poltot, mutta jossakin vaiheessa lopettaa (tai pitäisi) :P
Tätä lähinnä meinasin. Että pelkkää mutuilua forumeilla, ainakin mitä omaan silmään on osunut. No väliäkö tuolla, jokainen kuitenkin varmasti osaa huollattaa oman auton järkevin väliajoin jolloin tämmöistä tilannetta ei missään nimessä pitäisi päästä tapahtumaan.

Ite taistelen nyt ton jäkopään rempan kanssa liikkeen kanssa... Vituttaa suoraan sanoen. 13.3 perjantaina hain auton ja "Joo, jakopää on vaihdettu, ei muutakun kovaa ajoa" Lähen liikkeen pihasta, syttyy change oil errori ja kun pääsen kotio niin jakopäästä ei löydy mitään dokumentteja... Liikkeestä asiaa kysellessäni; "Joo, ei me vaihettu siihen jakopäätä kun näytti niin uudelta..." Mit Vit!

Voisin tähän avautua enemmänkin, mutta ehkä parempi etten. Koitan nyt saada liikettä kiinni (ja vastuuseen). Koska jos mulle myydään auto johon on "just vaihettu jäkopää" niin mielestäni silloin se pitäisi olla "just vaihettu". Toi on 900e remppa helposti jos ite pitäis maksaa...

Muuten auto on brilliant! 8) Ei ees harmita tuota työmatkaa taittaa, tällä autolla. :)

Ainii: toistan vähä itteeni, mutta jos jollain on hajua tohon q-tronicin toimivuuteen..? Eli tosiaan ei palauta manuaali-asennossa. Vaihteet kyllä toimii, mutta se ite keppi ei palauta keskiasentoon. Lisäksi on ne suojamuovit ihan päin vit***... :/

P.S. jos joku Turku / Säkylä akselilla tarvitsee apua huoltovälien nollauksessa niin voin auttaa. YV:llä tavoittaa.

jalittam
Viestit: 1855
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jalittam »

^^ Keula ylös ja kääntelee sammuksissa ja käydessä. Voinee siten haarukoida ohjausvaihteen/ot-pumpun/renkaiden/vetarien/rattiakselin nivelen vian.
Mulla ainakin syksyllä talvirenkaat aiheuttivat ratissa vähäistä nylpytystä ratissa keskittäessä jonkin aikaa. Vaikka ei edes pyörimissuunta renkaissa vaihtunut.
Liian kireällä/säädöltään jumittanut ohjausvaihteen hampiratas nylppää kans, myös kääntäessä.

jalittam
Viestit: 1855
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jalittam »

rmk; Milloin viimeks vaihdettu jakopää huoltokirjan mukaan? Pali metrejä? Ajallisestihan remminvaihto olisi ens vuonna. Tinkaa hinnan alennusta remminvaihdon verran ja teetä jossain. Samalla putsaa imusarja ja vaik tulppaa swirlit - kysy vaik JaniW:ltä... Laturin remmikin kannattanee vaihtaa samoilla lihaksilla.

Jos kepin ympärysmuovit irti, ni joku yrittäny huoltaa sitäkin kohdetta epäonnistuneesti. Mul o manuaali, joten en tiedä mekaniikasta. Mutta oliskos joku vieteri irti/poikki/muovirunko rikki kepin nivelistössä? Jos muovit jo semisti irti, ni kurkkaa mitä se on syönyt.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Olenko hammastangon uhri? Pari kertaa on mouraissut rattia ääripäähän käännettäessä ja tänään renkaanvaihdon yhteydessä huomasin apparin ulomman suojakumin päällä öjyä. Ei oikein saanut selvää mistä oli siihen tihkuttanut. Rattia käännellessä ei ole pykäliä tai mitään. Mouraisua on tapahtunut kaksi kertaa ja that's it. Filaroon tämä nyt on menossa lähiviikkoina joka tapauksessa öljynvaihtoon ja ilmastointihuoltoon, joten kannattaako taas varautua touhutonnilla? :shock:

lrela
Viestit: 160
Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja lrela »

Loppuvuodesta 2015 tulisi vastaan 8. vuoden huolto. Exän (siis ei muijan vaan alfan 8) ) kanssa se neljäs vuosihuolto oli aika suolainen, lähes tonnin, kas kun uusivat sinne platinakärkiset tulpat.

Kysynkin että miten tuosta pääsisi halvemmalla? Ostanko jotku perustulpat motonetistä, vaiko platinaiset netistä ja teetätän hikipajassa?
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE

lrela
Viestit: 160
Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja lrela »

Shuttle kirjoitti:Olenko hammastangon uhri? Pari kertaa on mouraissut rattia ääripäähän käännettäessä ja tänään renkaanvaihdon yhteydessä huomasin apparin ulomman suojakumin päällä öjyä. Ei oikein saanut selvää mistä oli siihen tihkuttanut. Rattia käännellessä ei ole pykäliä tai mitään. Mouraisua on tapahtunut kaksi kertaa ja that's it. Filaroon tämä nyt on menossa lähiviikkoina joka tapauksessa öljynvaihtoon ja ilmastointihuoltoon, joten kannattaako taas varautua touhutonnilla? :shock:
Viime vuosihuollossa sanoivat että tämän (V6 / 140tkm) ohjaustehostin hikoilee. Hain apteekista ruutan ja imasin sieltä 3 desiä pois tehostinöljyä ja rykäsin tilalle motonetstä hakemani mönjän (http://www.motonet.fi/fi/tuote/607122/M ... aine-354ml). Tulosten mittaus on vähän niin ja näin koska kotikonstein ei tuota vuotoa näe mistään ja toiseksen tuo 159:n tehostinnesteen tikku ei ole edes suuntaa-antava eli se siitä :mrgreen:
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

lrela kirjoitti:Loppuvuodesta 2015 tulisi vastaan 8. vuoden huolto. Exän (siis ei muijan vaan alfan 8) ) kanssa se neljäs vuosihuolto oli aika suolainen, lähes tonnin, kas kun uusivat sinne platinakärkiset tulpat.

Kysynkin että miten tuosta pääsisi halvemmalla? Ostanko jotku perustulpat motonetistä, vaiko platinaiset netistä ja teetätän hikipajassa?
Laita ne tulpat mitkä kuuluu niin ei tarvii ostaa halpoja ja sen jälkeen sopivia. Itte tekisin itse ne mitä pystyy helposti tilojen/työkalujen/taitojn puitteissa tekee. Eli laittaisin itse tulpat, raittarin, ilmansuodattimen, ostaisin omat öljyt ja veisin jonnekin pajalle teettämään loput mitä siihen huoltoon kuuluukaan.

Avatar
rmk
Viestit: 34
Liittynyt: 04 Maalis 2015, 17:54
Car(s): 159 2.4 JTDm -08
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja rmk »

jalittam kirjoitti:rmk; Milloin viimeks vaihdettu jakopää huoltokirjan mukaan? Pali metrejä? Ajallisestihan remminvaihto olisi ens vuonna. Tinkaa hinnan alennusta remminvaihdon verran ja teetä jossain. Samalla putsaa imusarja ja vaik tulppaa swirlit - kysy vaik JaniW:ltä... Laturin remmikin kannattanee vaihtaa samoilla lihaksilla.

Jos kepin ympärysmuovit irti, ni joku yrittäny huoltaa sitäkin kohdetta epäonnistuneesti. Mul o manuaali, joten en tiedä mekaniikasta. Mutta oliskos joku vieteri irti/poikki/muovirunko rikki kepin nivelistössä? Jos muovit jo semisti irti, ni kurkkaa mitä se on syönyt.
Ei oo ihan täyttä varmuutta... Liike sano että selvittää. Eipä sinänsä paljoa lämmitä kun tietää että vuodet tulee kuitenkin kohta täyteen. Tarttee nyt pommittaa liikettä asian tiimoilta, nyt ne lopetti jo vastaamisen sähköpostiin...

Kyl tää sen verta näköjää takaraivos jyystää että näinpä sitten koko viimeyön painajaista tästä Alfan jakopäästä. :D

Selvitellään...

jalittam
Viestit: 1855
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jalittam »

No ei sit löydy moponetistä suuttimen/kannen välistä kuparitiivistettä. Onks toi mukamas niin harvinainen, vaik maailma o täys ooppeleita?

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

jalittam kirjoitti:No ei sit löydy moponetistä suuttimen/kannen välistä kuparitiivistettä. Onks toi mukamas niin harvinainen, vaik maailma o täys ooppeleita?
Tammer dieselistä varmaan löytyy niillä hyvät valikoimat suuttimen alle tulevista kupareista,oon joitain sieltä hakenut väyrysmallin mersuihin.

jalittam
Viestit: 1855
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Joo mut pori oli lähempänä... Olisin vaan käyttäny suuttimet irti viikonloppuna ja parin viikon sisään käytän testauttamassa ne turussa häkkisen pajalla. Siel varmaan kans löytynee tiivisteet, olettaisin, unohdin kysyä. Käynen huomenna adssa kysymäs. Tää oli vaan tämmöne perstai ehtoon älynväläys. Jos ekaks järjestäis/siivois tallin ni kivempi tehdä huoltoja (juodakaljaa (jopeäänellä))...

Vapahtaja
Viestit: 7
Liittynyt: 12 Loka 2014, 09:33
Car(s): 159 3.2 V6 JTS Q4

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Vapahtaja »

Ehdotuksia mistä kannattaisi kysellä Q4 M6 askiin ja miksei muunkin voimansiirron oljynvaihtoja Etelä-Suomen alueella? Vaihtaisin muuten itse, mutta autoa ei tahdo saada ylös missään nykyisin. 2. ja 3. vaihde kytkeytyy todella hikisesti ja porukalla on tuntunut Red Line ja RVS käsittely auttaneen.

Avatar
Polforea
Viestit: 11283
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

jalittam kirjoitti:No ei sit löydy moponetistä suuttimen/kannen välistä kuparitiivistettä. Onks toi mukamas niin harvinainen, vaik maailma o täys ooppeleita?
Voi olla että eivät tunnusta yhteensopivuutta viispyttyyn (voisin kuvitella että tiivari on sama kuin esim. yksysissä, en tiedä enkä jaksa kaivaa eperistä), vaikka niitä hyllyssä olisikin. Viispytyt on ooppeleissa aika harvinaisia.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

jalittam
Viestit: 1855
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Ihan samat tiivisteet kummassakin. Samaa käyttää voorrtti bemmi psa vv jne. Ei vaan ole. Ainakaan ne pari myyjää löytänyt kuin jonki volkkarin gummi o-renkaita. Kokohan on 15x7x2mm. Bossin koodi F 00V C17 504. Fiati koodi 46518716. No ei adssakaan ollu vaik saldot näytti muuta. Siel sentään tunnistettiin osa koodien perusteella toisin kuin motonetissä. No tiistaina saan tiivisteet, otin 10kpl jot ei lopu heti kesken tai jos vaik jollain hätyritarvetta ko. kikkareille. Yritän päästä testauttamaan suuttimet ensviikolla, siltikin. Ja veikkaan Häkkisellä olevan tiivisteet varastokamaa.
No talli pian järjestetty, joten saa siirtää vessan talliin suuttimien purkua varten. Onneks olut ei lopu kesken... Kai...

Avatar
Polforea
Viestit: 11283
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Aika jännä, luulisi noin yleisestä tiivarista jonkun merkin/mallin/osanumeron olevan tiedossa ja hallussa. Ellei sitten ole jonkun kulkineen öljyropun tiivarina tms... :D
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

jalittam
Viestit: 1855
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Niin minäkin oletin, kun poriin ajelin. Käytetään tota myös joissain oliotulpissakin. Luulo ei ole tiedon väärtti. Pitäköön tunkkinsa...

jalittam
Viestit: 1855
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jalittam »

No meinas olla tiukka ykkös pytyn suutin. Antautu sekin lopulta, kuhan ei ottanu kipeetä. Ny o suuttimet irti.

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
Tommi
Viestit: 642
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Vapahtaja kirjoitti:Ehdotuksia mistä kannattaisi kysellä Q4 M6 askiin ja miksei muunkin voimansiirron oljynvaihtoja Etelä-Suomen alueella? Vaihtaisin muuten itse, mutta autoa ei tahdo saada ylös missään nykyisin. 2. ja 3. vaihde kytkeytyy todella hikisesti ja porukalla on tuntunut Red Line ja RVS käsittely auttaneen.
Tähän jatkokysymys: Mikäs noissa olisi suositeltava vaihtoväli?
Omassani tuskin koskaan vaihdettu edellisten toimesta(?), joten ajattelin, että kannattaisi varmaan tuotakin miettiä.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

Vastaa Viestiin