Käytönaikainen tutkimus 156 & 166
Valvoja: Moderators
Käytönaikainen tutkimus 156 & 166
Hei!
Diesel-Asennus Oy ja Robert Bosch GmbH tekevät yhteistyössä käytönaikaista tutkimusta. Kampanjan tarkoituksena on kerätä tietoja tuotteista ja niiden toiminnasta todellisissa olosuhteissa kuten polttoaine laatujen, ilmaston ja käytännön ajo-olosuhteiden vaikutuksista. Näitä tietoja hyödyntäen Bosch voi tulevaisuudessakin valmistaa entistä parempia tuotteita.
Käytännössä tutkiminen tapahtuu uusimalla vanha tuote, joka toimitetaan tutkittavaksi. Asennetun tuotteen tulee vastata sille vaadittuja edellytyksiä, kuten ajokilometrimäärä.
Tutkittavat tuotteet uusitaan vain ja ainoastaan valmistajan alkuperäisillä tuotteilla.
Uusitulle tuotteelle myönnetään (2) kahden vuoden takuuaika.
Tutkimuskohteet ovat tyypillisesti käytettyjä ajoneuvoja alkaen 1 000 kilometristä jopa yli 500 000 kilometriin.
Kampanjaan osallistumalla autat meitä tekemään ajamisesta turvallisempaa, puhtaampaa ja taloudellisempaa.
Tutkimuskohteiden edellytykset:
Toistaiseksi kampanjaan ei voimassa.
Tiedot jotka tarvitsemme ennen tutkimuksen aloittamista:
- Rekisteritunnus
- Kilometrit
Hyötysi:
- Autoon uusi osa veloituksetta
- Asennuksesta tulevat kustannukset veloituksetta
- Kahden vuoden takuu Bosch-tuotteelle ja asennukselle
- Osallistut henkilökohtaisesti ajoneuvokomponenttien kehittämiseen
- Kirjallinen todistus tutkimuksesta
Diesel-Asennus Oy on toiminut jo vuodesta 1956, dieselmoottoreiden ja polttoainelaitteiden erikoiskorjaamona. Toimintaamme kuuluu tänäkin päivänä kaikki perinteisten ja nykyaikaisten dieselruiskutusjärjestelmien korjaukset ja testaukset, unohtamatta huoltotöitä ja merkkikohtaista diagnostiikkaa.
Bosch Diesel Centerinä ja Bosch Car Servicenä meillä on parhaimmat valmiudet perinteisten ja nykyaikaisten järjestelmien korjaukseen ja ajoneuvo huoltoihin.
Ota yhteyttä suoraan puhelimella numeroon (09) 8240 4700 tai sähköpostitse info@dieselasennus.fi tai http://dieselasennus.fi/ yhteydenotto lomakkeella ja ilmoita ajoneuvostasi rekisterinumero.
Diesel-Asennus Oy ja Robert Bosch GmbH tekevät yhteistyössä käytönaikaista tutkimusta. Kampanjan tarkoituksena on kerätä tietoja tuotteista ja niiden toiminnasta todellisissa olosuhteissa kuten polttoaine laatujen, ilmaston ja käytännön ajo-olosuhteiden vaikutuksista. Näitä tietoja hyödyntäen Bosch voi tulevaisuudessakin valmistaa entistä parempia tuotteita.
Käytännössä tutkiminen tapahtuu uusimalla vanha tuote, joka toimitetaan tutkittavaksi. Asennetun tuotteen tulee vastata sille vaadittuja edellytyksiä, kuten ajokilometrimäärä.
Tutkittavat tuotteet uusitaan vain ja ainoastaan valmistajan alkuperäisillä tuotteilla.
Uusitulle tuotteelle myönnetään (2) kahden vuoden takuuaika.
Tutkimuskohteet ovat tyypillisesti käytettyjä ajoneuvoja alkaen 1 000 kilometristä jopa yli 500 000 kilometriin.
Kampanjaan osallistumalla autat meitä tekemään ajamisesta turvallisempaa, puhtaampaa ja taloudellisempaa.
Tutkimuskohteiden edellytykset:
Toistaiseksi kampanjaan ei voimassa.
Tiedot jotka tarvitsemme ennen tutkimuksen aloittamista:
- Rekisteritunnus
- Kilometrit
Hyötysi:
- Autoon uusi osa veloituksetta
- Asennuksesta tulevat kustannukset veloituksetta
- Kahden vuoden takuu Bosch-tuotteelle ja asennukselle
- Osallistut henkilökohtaisesti ajoneuvokomponenttien kehittämiseen
- Kirjallinen todistus tutkimuksesta
Diesel-Asennus Oy on toiminut jo vuodesta 1956, dieselmoottoreiden ja polttoainelaitteiden erikoiskorjaamona. Toimintaamme kuuluu tänäkin päivänä kaikki perinteisten ja nykyaikaisten dieselruiskutusjärjestelmien korjaukset ja testaukset, unohtamatta huoltotöitä ja merkkikohtaista diagnostiikkaa.
Bosch Diesel Centerinä ja Bosch Car Servicenä meillä on parhaimmat valmiudet perinteisten ja nykyaikaisten järjestelmien korjaukseen ja ajoneuvo huoltoihin.
Ota yhteyttä suoraan puhelimella numeroon (09) 8240 4700 tai sähköpostitse info@dieselasennus.fi tai http://dieselasennus.fi/ yhteydenotto lomakkeella ja ilmoita ajoneuvostasi rekisterinumero.
Viimeksi muokannut D-A, 06 Helmi 2015, 10:51. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
- mattijus
- Viestit: 5283
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
- Car(s): harmaa tojota
sininen mersu - Paikkakunta: Kalukylä
Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166
Nimimerkeiltä Pasi ja Pitkämies kannattaa kysellä palautetta Bosch tulpista.
VMP
Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166
Saako testiin osallistuja korvauksia katkenneesta tulpasta ja sen aiheuttamista vahingoista?
E: Ehdittiin jo tarttua aiheeseen mua ennen
E: Ehdittiin jo tarttua aiheeseen mua ennen
- Aquatica
- Viestit: 15107
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166
Tuli myös mieleen, että monessakohan Alfassa on Boschin tulpat kestäneet edes 20tkm...? Ja aika moni on nuo jättänyt ostamatta katkenneiden tulppien saaman maineen ansiosta
-
- Viestit: 1474
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT
Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä. - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166
Eli siis autossa pitäisi olla ennestään Boschin tulpat..? Onko sellaista Alfaa enää kenelläkään?
- Jiitee
- Viestit: 4456
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166
^ mulla , Boschin hehkutulpat
Käykö tutkimuskohteeksi ? Ei tietoa onko hehkut alkuperäiset, mutta
240 tkm ajettu jos on ja 50 tkm omistusaikanani.
Vaihtoa harkinnut pikku hiljaa.
Mut taisi ollakin ihan "tärpätti"tulppatutkimus tämä ...?
JT
Käykö tutkimuskohteeksi ? Ei tietoa onko hehkut alkuperäiset, mutta
240 tkm ajettu jos on ja 50 tkm omistusaikanani.
Vaihtoa harkinnut pikku hiljaa.
Mut taisi ollakin ihan "tärpätti"tulppatutkimus tämä ...?
JT
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Dio Natale
- Viestit: 864
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Cebu PH
Mielummin näissä pysyn
molex to sata, lose all your data.
- palkus
- Viestit: 5511
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166
Kuinka pitkä takuu välillisille kustannuksille (täyskoneremppa/vaihtokone)? Edes 1/2 vuotta? Riittäisi varmaan jo.
- Pasi
- Viestit: 6786
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166
Ostaisko Robert Bosch ton rikkomansa V6:n mun tallista pois... Vaikka 3000€?
Vihaksi pistää.
Vihaksi pistää.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- willez
- Viestit: 5247
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS
Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166
Positiivisimmat kokemukset on kyllä NGK Laser Iridium ja Denson kynttilät. 155seen ei tainnut saada muuta, kuin Boschin tuikut. NGKn samanlaisissa oli "klunsit" päissä,joita ei saanut kierrettyä pois
- palkus
- Viestit: 5511
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166
^densot väsähti puntossa melko ajoissa. Osasia ei kyllä irronnut.
- Jiitee
- Viestit: 4456
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166
Samojs kokemuksia täällä, NGK:t olleet kyllä tasalaatuiset, jo kolme kertaa iridiumit vaihdettu meidän GDI-Mitsuun 90tkm:n välein ja aina olleet vielä hyväkuntoiset vaihtoiässä. Nordiinkin laitsn seuraavaksi siihen suunnitellut NGK:t kun nuo Golden Lodget tulevat vaihtoikään.
jt
jt
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- _rico
- Viestit: 1353
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166
Miksiköhän pitää olla juuri sportwagon? Ei kai korimallilla ole mitään merkitystä tulppien kanssa.
- Aquatica
- Viestit: 15107
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166
Ja tämä keskustelu muuttui maksuttomista (jos poisluetaan moottoririkko) Boschin tulpista siihen, kuinka kaikki muut ovat parempia?
Taitaapi Robert Bosch GmBh:lla olla jotain pähkäiltävää kahvitunnille?
Taitaapi Robert Bosch GmBh:lla olla jotain pähkäiltävää kahvitunnille?
- Jakke
- Viestit: 3373
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166
Voisin ilmoittautua, mutta ei taida kannattaa Vantaalle asti lähteä yksien tulppien takia huristelemaan
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo
ooo--v--ooo
Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166
Ei tarvitse olla, kunhan on nykyisillä tulpilla on ajettu vähintään 20000 km.JaRoDD kirjoitti:Eli siis autossa pitäisi olla ennestään Boschin tulpat..? Onko sellaista Alfaa enää kenelläkään?
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166
Mitä tulppia Bosch oikein suosittelee esim 156 v6:een?
Hämeenlinnasta melkein jo kannattaa lähteä, kyllä noiden vaihtoon saa hetken omaa aikaa tuhrattua
Hämeenlinnasta melkein jo kannattaa lähteä, kyllä noiden vaihtoon saa hetken omaa aikaa tuhrattua
- Tazio
- Viestit: 3399
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166
Hmm, miksiköhän Robertia kiinnostaa tuikkujensa toimivuus nimenomaan sportwagonissa? Aerodynaamisen profiilin eroissako syy kynttilöiden katkeamiseen?
Joo, halpa laukaus ja pahoitteluni jos tässä ollaan tosissaan liikkeellä, mutta vähän oudolta tuntuu, että Herr Boschia kiinnostaisi laatutuotteidensa toiminta muutamassa tuotannosta jo poistuneessa moottorissa, Suomessa.
-Tazio
Joo, halpa laukaus ja pahoitteluni jos tässä ollaan tosissaan liikkeellä, mutta vähän oudolta tuntuu, että Herr Boschia kiinnostaisi laatutuotteidensa toiminta muutamassa tuotannosta jo poistuneessa moottorissa, Suomessa.
-Tazio
- palkus
- Viestit: 5511
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166
Jos niitä tulppia on pitänyt kuormalavallinen antaa takuuseen+mutinat vaurioista, niin nyt sitten on alkanut kiinnostamaan, että mimmostas tulppaa olisi pitänyt tarjota. Herr Bosch on siis havahtunut siihen ,että Alfoja käytetään myös kylmemmisssä olosuhteissa.
- T Blomfeldt
- Viestit: 145
- Liittynyt: 13 Loka 2010, 10:47
- Car(s): 156 V6
Audi A4
Volvo 240-projekti - Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166
Tämmöiseltä mun Bosch Platina tulpat näyttivät 40 000 kilometrin jälkeen.
33% hajonneet.
Just saying...
33% hajonneet.
Just saying...
- Liitteet
-
- stiften.jpg (97.23 KiB) Katsottu 8580 kertaa
- willez
- Viestit: 5247
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS
Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166
^V*ttu mitä skeidaa nuo kynttilät. Itse suosin Densoa, kuin myös tuttua ja turvallista NGKta.
- T Blomfeldt
- Viestit: 145
- Liittynyt: 13 Loka 2010, 10:47
- Car(s): 156 V6
Audi A4
Volvo 240-projekti - Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166
Aivan.
Nyt tuli hommattua NGK-tulpat, mutta vielä vähän puristuspaine mittaaminen ja endoskooppitutkimus (autolla siis) ennen asentamista..
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166
ei muutakun tutkimukseen mukaan, ensin uudet ilmaset tuikut ja sitten herr bosch tarjoo uudet mottorit (ja kilpailijan tulpat)
Tblomfeldt, mihin puuttuvat palaset on kadonnut? kävi tuuri ja poistuivat putkesta ulos mitään rikkomatta?
Tblomfeldt, mihin puuttuvat palaset on kadonnut? kävi tuuri ja poistuivat putkesta ulos mitään rikkomatta?
- T Blomfeldt
- Viestit: 145
- Liittynyt: 13 Loka 2010, 10:47
- Car(s): 156 V6
Audi A4
Volvo 240-projekti - Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166
Murtopinnat olivat suorat ja hienot, tämän äänen perusteella voisi epäillä ettei kärjet ainakaan ovat sulanneet:
https://www.youtube.com/watch?v=MQ7QXlzkkUU
Ääni loppui muutaman kilometrin jälkeen, saas nähdä mitä yllämainitut tutkimukset kertovat.
Käynnillä en ainakaan huomannut eroja -vaikka kärjet kahdesta tulpasta puuttuivat
Jos palan olisi tarttunut venttiili istukassa kiinni niin meteli olisi varmaan huomannut, pakoputkessa on toki jotain ruvennut resonoida.
Jälkeenpäin on helppo olla viisas, olisi pitänyt sammuta koneen välittömästi -mutta en ole edes voinut kuvittaa tämmöstä voisi tapahtua. On kuitenkin vuosien läpi eri ajoneuvoilla tullut väännetty ja säädettyä sivuelektrodin etäisyys keskielektrodiin ilman tapaturmat.
https://www.youtube.com/watch?v=MQ7QXlzkkUU
Ääni loppui muutaman kilometrin jälkeen, saas nähdä mitä yllämainitut tutkimukset kertovat.
Käynnillä en ainakaan huomannut eroja -vaikka kärjet kahdesta tulpasta puuttuivat
Jos palan olisi tarttunut venttiili istukassa kiinni niin meteli olisi varmaan huomannut, pakoputkessa on toki jotain ruvennut resonoida.
Jälkeenpäin on helppo olla viisas, olisi pitänyt sammuta koneen välittömästi -mutta en ole edes voinut kuvittaa tämmöstä voisi tapahtua. On kuitenkin vuosien läpi eri ajoneuvoilla tullut väännetty ja säädettyä sivuelektrodin etäisyys keskielektrodiin ilman tapaturmat.
- Tiphookki
- Viestit: 504
- Liittynyt: 14 Kesä 2013, 14:38
- Car(s): Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16v 2005
- Paikkakunta: Espoo/Karstula
Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166
Mulla myös. Vaihdoin Boschin hehkut 180 tkm huollossa.Jiitee kirjoitti:^ mulla , Boschin hehkutulpat
Mitä sytystystulppiin tulee niin en ole paljoa NGK:ta ostanut sen jälkeen kun sain niin helvetin mahtavaa palvelua NGK:n maahantuojalta reklamoidessani viallisesta tuotteesta.
Muut: Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2
- willez
- Viestit: 5247
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS
Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166
^ Noista Boschin hehkuista kuullut myös pahaa sanottavaa. Mm. bemareissa Boschin kynttilöitä EI saa laittaa,ei kestä. Ainut joka toimii,on Beru merkkinen (orkkis). Bemareissa on joku "pikahehku" ja bossin tulpat hajoaa samantien.
- Aquatica
- Viestit: 15107
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166
^
Olikos nuo nk.pikahehkut niitä, jotka lämpiää todella nopeasti hirmusella virralla? Jos niitä, niin ne vaatii aavistuksen tai kaksi enemmän kuin tavalliset hehkut. Sama, kuin Alfan ainakin vähän iäkkäämmät bensakoneet.... Omia hehkujani en ole edes tarkistanut, kun kerta toimivat ongelmitta... Kunhan tuo kone vaan pysyy kasassa...
Olikos nuo nk.pikahehkut niitä, jotka lämpiää todella nopeasti hirmusella virralla? Jos niitä, niin ne vaatii aavistuksen tai kaksi enemmän kuin tavalliset hehkut. Sama, kuin Alfan ainakin vähän iäkkäämmät bensakoneet.... Omia hehkujani en ole edes tarkistanut, kun kerta toimivat ongelmitta... Kunhan tuo kone vaan pysyy kasassa...
- Campari
- Viestit: 611
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166
Jaaha,
liityin sitten Bosch-antifan-klubiin. Tämmöistä toissapäivänä, vaurioiden määrästä ei tietoa, mutta käymään lähti uusilla tulpilla. Palasia ei löytynyt.
-cr
liityin sitten Bosch-antifan-klubiin. Tämmöistä toissapäivänä, vaurioiden määrästä ei tietoa, mutta käymään lähti uusilla tulpilla. Palasia ei löytynyt.
-cr
- Liitteet
-
- 1-tulppa-001.jpg (23.65 KiB) Katsottu 7948 kertaa
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166
^toivottavasti ei hajonnu muuta..
meinaatko laittaa uudet boschit?
meinaatko laittaa uudet boschit?
- Pasi
- Viestit: 6786
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166
Mulla olis yks, jonka sain hajoneen tilalle vaihdossa.... tarttetko?
Uusi tulppa lämmitti mieltä 3000€+ moottorinvaihtoremontin yhteydessä
Uusi tulppa lämmitti mieltä 3000€+ moottorinvaihtoremontin yhteydessä
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Aquatica
- Viestit: 15107
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166
Mitenhän on tämä käytönaikainen tutkimus edennyt? Ei ole BOSCH lopettanut vielä tulppien myyntiä Alfoihin? =D
- palkus
- Viestit: 5511
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166
Ei possia saa mennä vääntelemään yhtään, koska ei ne kestä muutenkaan.T Blomfeldt kirjoitti: On kuitenkin vuosien läpi eri ajoneuvoilla tullut väännetty ja säädettyä sivuelektrodin etäisyys keskielektrodiin ilman tapaturmat.
- willez
- Viestit: 5247
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS
Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166
Kyllähän nää bossin tuotokset on simmosta s*eidaa että oksat pois. Kun kattoo näitä VAG p*skakasoja niin huhhuh ! Kaikki on tehty halvasta muovista ja osissa lukee "made in china"... Kohta ne tekee jakoketjun muovista lego-tyyliin
Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166
Boschin tulpat ei toimi, ei sitten millään toimi Alfassa piste
Mutta jos Bosch haluaa selvittää syytä tälle ongelmalle niin peukku nousee täältä.
Jos Bosch haluaa selvittää sen Alfa Romeo-omistajien omilla autoilla niin minkä takia?
Lampaat ottaa ilmaset tulpat ja taas sivuelektrodi on poistunut pakoventtiilin kautta katalysaattoriin, tai männässä/kannessa kiinni, tai venttiili solmussa.
Bosch Suomi voisi ostaa pari bussoa ja ajaa niillä
Mutta jos Bosch haluaa selvittää syytä tälle ongelmalle niin peukku nousee täältä.
Jos Bosch haluaa selvittää sen Alfa Romeo-omistajien omilla autoilla niin minkä takia?
Lampaat ottaa ilmaset tulpat ja taas sivuelektrodi on poistunut pakoventtiilin kautta katalysaattoriin, tai männässä/kannessa kiinni, tai venttiili solmussa.
Bosch Suomi voisi ostaa pari bussoa ja ajaa niillä
Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!
- VMTD
- Viestit: 3362
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166
Jos tulpat kestää muissa, mutta ei Alfoissa niin autossahan se vika on eikä tulpissa.
Silti on menty kohta 250 tkm boschilaisilla ja hyvin skulaa.
Silti on menty kohta 250 tkm boschilaisilla ja hyvin skulaa.
- palkus
- Viestit: 5511
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166
^harrastuksiin kuuluu siis myös härkäjuoksu ja venäläinen ruletti?
Eipä silti, jossain 159:n motissa on possit ensiasennuksena, mahtavatko olla 1-laatua. Jaa juu, opelin motti.
Eipä silti, jossain 159:n motissa on possit ensiasennuksena, mahtavatko olla 1-laatua. Jaa juu, opelin motti.
- Campari
- Viestit: 611
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166
Densot nyt tilalla, kaikki vaihdettiin. Aika kuluneen näköisiä olivat ne muutkin, vaikka vaihtoväli ei ollut vielä täynnä.jkk kirjoitti:^toivottavasti ei hajonnu muuta..
meinaatko laittaa uudet boschit?
Auto tuntuu toimivan normaalisti, ei mitään ylimääräistä ääntä mistään. Vielä...
Minun tuurillani se hajoaa tänään jostain kuitenkin, kun olis muuten ajokunnossa ja katsastettukin just.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
- mutt
- Viestit: 5592
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166
Ja vika on se, että eivät ole yhteensopivia Boschin edistyksellisen sivuelektrodin kiinnitystekniikan kanssa? Muut tulpat ei ole kuitenkaan tainneet tiputella osiaan Alfankaan koneissa?VMTD kirjoitti:Jos tulpat kestää muissa, mutta ei Alfoissa niin autossahan se vika on eikä tulpissa.
Viime kesänä tuli Themaan setti Boschin tulppia, ja asentaessa huomasin Made in China-tekstin. Selittänee jotain laatuongelmista. Ei mullakaan koskaan ole Euroopassa valmistettujen Boschien kanssa ongelmia ollut, eikä ainakaan toistaiseksi näiden kiinakynttilöidenkään.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Pasi
- Viestit: 6786
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4