Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Eikun siellä apurungon sisällä on about 2mm:n paksuiset ja apurungon muotoon prässätyt vahvikeraudat joissa on pultinreiät. Irtonaiset teräskäikäleet siis joita sai sovitella paikalleen jotta sai apurungon pultit läpi.
Normaalisti tuollaisten vahvikkeiden luulisi olevan hitsattu tehtaalla kiinni apurungon puoliskoon ennen apurungon puoliskoiden hitsausta / prässäystä toisiinsa kiinni.

Pannan ala- ja yläpuolisko kyllä menivät paikalleen ihan ok Spareton 21,5mm:n kumipuslien kanssa kun sain kiilattua yläpuoliskoa oikeassa kulmassa alaspäin. Mutta oli ihan konkreettisesti liian monta liikkuvaa osaa jotta homma olisi sujunut helposti.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
palkus
Viestit: 5475
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^jaajaa :) Omassa kulkineessa siellä ei ole irto-osia.

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Jos ne on jo ruostuneet kiinni apurunkoon? :-D Mutta jos hiplailee apurungon sisäosaa niin huomaa että siellä on kallistuksenvakaajien kiinnityspisteiden kohdalla teräsvahvistuslattarauta joka on reunoiltaan prässätty alaspäin. Omassani noi olivat molemmat jostain syystä irti. Tai sitten ne on prässätty reikiin kiinni, ja omassani ruostuneet pultit repivät ne mukanaan alas tms.

Suosittelen kyllä hankkimaan alatukivarsiin ja kallistuksenvakaajiin orkkispultteja, oli todella helppoa laittaa paikalleen alkuperäisiä pultteja joissa oli ohjurit ja lukitut prikat. Tarvikepulteilla ja -prikoilla oli hankalaa saada pultteja jengoille.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

EmmiMaria
Viestit: 1174
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6, 159 sw 2,4 jtdm Q4. Ajossa 166 3.2 V6 ja 159 2,4 jtdm
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Sautio kirjoitti:Ymmmärrän hyvin miksi noihin suositellaan vaihdettavaksi kerralla koko vakaaja puslineen, tai sitten laitetaan vaan puuruuveja "koristeeksi" katsastuksen ajaksi :)
Jep, juurikin näin tekohengittelin omaa Ahmoani kun uudet puslat eivät olleet oikean kokoisia ja en tosiaan jaksanu ruveta uuteen jumppaan niiden kanssa :-)
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sautio »

^ Missä suhteessa ne olivat vääränkokoisia? Tilaamani puslat olivat yliturpeat puslien pantoihin verrattuna, ja ne olivat todella kurjat asennettavat. Tilaamani puslat olivat sisähalkaisijaltaan 21,5mm, mutta vakaajatanko oli varmasti kulunut ainakin sen verran. Luulisin että vielä kuluneemmallakin vakaajalla noilla puslilla saisi toimivan.
Kumipuslat olivat niin paksut ettei orkkispultit niihin riittäneet vaan piti kiilailla yläpantaa monesta kohtaa jotta sai ekan pultin paikalleen.
Ja sitten kun eka pultti oli paikallaan, niin tietty kiristin sitä liikaa eli toinen pultti ei enää sopinut reikänsä, jne.
Kamala homma noiden vakaajien puslien vaihto, jos omistaisin korjaamon niin kieltäytyisin ehdottomasti ottamasta työn alle 156:n alatukivarsiein ja etuvakaajan puslien vaihtotyötä :-D
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

marred
Viestit: 41
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 00:32
Car(s): Alfa 156 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja marred »

Tuomas K kirjoitti:Ai se on noin näppärää, kiitoksia :P

Siihen pitkään pulttiin on hyvä laittaa rasvaa varsinkin puslien kohdille, ja kannttaa tiukata se vasta pikku ajolenkin jälkeen niin ei ne puslan kumit varmana jää väntöön, itse tein tässä mokan, kiristin kyllä vasta kun auto oli pyörillä mutta se ei riittänyt. Jos muuten sen pitkänpultin laittaa toisinpäin, ei tarvii seuraavan kerran ottaa irti koko iskarijousi hommelia vaan pulttiin mahtuu tulemaan pois muutenkin.

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sautio »

^ mun tapauksessa auto tulee olemaan pyörät maassa ainakin kuukauden ennenkuin on tarve alatukivarren pultteja tiukata lopullisesti, joten eiköhän ehdi painua siinä ajassa riittävästi.
"iskaritolpan" irrottamiseen menee alle 10min, kannattaako oikeasti laittaa pulttia väärinpäin, pieni homma vaihtaa seuraavan kerran ylätukivarsi vaikka pultti olisikin oikeinpäin?

Rasvan kanssa on vähän niin ja näin, itse en laittaisi rasvaa mihinkään korikiinnikkeisiin joiden läpi pultit tulee (enkä edes rengaspultteihin, niihin olen joskus laittanut kuparitahnaa eikä sekään oikein toimi).
Rasva kun kuitenkin sitoo kosteutta, ja vastaavasti hankaloittaa kosteuden poistumista, niin ei se oikein ole oikea tuote. Jokin aseöljysumutus ennen pitkien pulttien asennusta voisi olla ok.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Onneksi et sanonut tuota Mirafiorin alustanpulteille, joilla ajoin 300tkm ympärivuotista käyttöajoa. Muuten ne ei olisi varmaan tipahtaneet mutterin aukaisun jälkeen nätisti sormin irti, edelleen hyvässä rasvassa.

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sautio »

^Mirafiori onkin täydellinen luomus (oikeasti, ja sen lisenssiversio Murat myös), ei se voi edes ruostua :D )
Jos laittaa oikeanlaista rasvaa niin varmaan ihan ok, en tiedä. Itse en laita rasvaa kiinnikkeiden väliin, paitsi aseöljyä.
Joskus 90-luvun alussa (kun olin nuori) niin puhuttiin että pitäisi laittaa ruiskulla jäteöljyä auton pohjaan ja sitten pitäisi ajella hiekkateillä. Varmaan hienosti toiminut toi kikka, ja nyt varmaan autoja kunnostavat kiittävät kyseisestä neuvosta?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

marred
Viestit: 41
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 00:32
Car(s): Alfa 156 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja marred »

Niin ajatus oli se ärsyttävän narinan pois pysyminen jonka ansioista koko auto tuntuu romulta....mutta mitä vaan mikä siihen sitten auttaakin. Auto valmistajat ei suosittele rasvan yms. käyttöä pyöränpulteissa pää osin siksi koska kiristettäessä (oikeaan momenttiinkin) kitka pienenee, ja pultit tulee kireämmälle saatten vahingoittaa kevytmetalli vanteita.

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sautio »

En usko narinan poistuvan 156:n pultteja rasvaamalla, vaan sensijaan pitää rasvata ne ylätukivarsien puslat ( eli purkaa ylätukivarret pois paikaltaan ja purkaa niistä puslanpuolikkaat irti, ja rasvata ne). Sekä tietenkin tulee rasvata ylätukivarren pallonivel.
Aiempien Alfojen rasvaustarpeesta ei ole tietoa :)
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Hot-T
Viestit: 74
Liittynyt: 02 Maalis 2012, 22:47
Car(s): ex:Alfa Romeo 156 JTDmjet
Paikkakunta: Porvoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Hot-T »

Vaihdoin tänään kesärenkaat alle (vihdoin viimein), mutta ihmeellisesti perä lähti muljuamaan puolelta toiselle.
Renkaissa paineet ok ja pulttien kireydenkin tarkastin pariin kertaan. Mikä siellä sitä perää muljuttaa?
Kaikenlaisia alustan osiakin tässä muutaman vuoden aikana on tullut vaihdettua kilokaupalla..

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

^ Onko LingLongit kesärenkaina ? :mrgreen:

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sautio »

^^^ Jos Alfat tuntuu romulta niin käy huviksesi koeajamassa vaikkapa uutta Volvo V70:ntä, sellaista ajaessa tuntuu että auto on täysin rikki. Kyllä koeajamani Brera ja 159 tuntuivat vaan niin hyviltä että meni heti ohi kuume vääränmerkkisiin :-D
Nojoo, talonremppaus kun on kesken niin vanha 156 pitäisi laittaa ajoon takaisin. ei ole varaa uudempaan Alfaan.
Pitääkö muuten 156 käyttää taas uudestaan 4-pyöräsuuntauksessa kun on vaihdetu eteen uudet ylä- ja alatukivarret? Takapäähän tuli vaihdettua kaikki uutta ja mittauksessa 5 vuotta sitten todettiin että olisi pitänyt siirtää "takakelkkaa 3mm oikealle. Ero oli niin pieni ettei viitsitty lähteä siihen. Itse purin sen alumiinipalkin irti ja koetein laittaa takaisin vanhojen jälkien mukaan.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja katiska »

Sautio kirjoitti: Pitääkö muuten 156 käyttää taas uudestaan 4-pyöräsuuntauksessa kun on vaihdetu eteen uudet ylä- ja alatukivarret?
Edessähän ei ole säädettävää kuin pelkkä auraus. Eli jos tolpat/jouset eivät vaihtuneet (lue korkeus) ja tukivarret samoissa mitoissa edellisten kanssa suuntausta ei teoriassa tarvitse.
Käytännössä sen tuntee ajaessa.
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tietty siinä on se, että jos kulmat on väljillä osilla laitettu hollille, ei ne enää uusilla ole hollilla - ainakaan välttämättä. Eipä se kulmien tsekkaus kallista ole.

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Saako jossain mitattua ja säädätettyä kulmat entisaikojen hintaan eli 40mk kuten vuonna 1998, eli euroissa 8,92e?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ehkä ammattikoululla?
Vianor muistaakseni pyytää 20-35eur pelkästään kulmien tsekkauksesta, tosin hinta saattaa sisältää myös väljien löytämisen...

marred
Viestit: 41
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 00:32
Car(s): Alfa 156 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja marred »

Sautio kirjoitti:En usko narinan poistuvan 156:n pultteja rasvaamalla, vaan sensijaan pitää rasvata ne ylätukivarsien puslat ( eli purkaa ylätukivarret pois paikaltaan ja purkaa niistä puslanpuolikkaat irti, ja rasvata ne). Sekä tietenkin tulee rasvata ylätukivarren pallonivel.
Aiempien Alfojen rasvaustarpeesta ei ole tietoa :)

Ainkin nyt näistä uusista Ruvillen OE quality ylätukivarsista jotka itsellä oli kyseessä puslat on yhtä puuta, siis ei puolikkaita jotka saisi irti, sekä ylipäätään koko puslaa pois, siksi pultin voiteleminen (ei sen kierteen) oli itsestäni toimiva juttu, siis eihän sinne oikeasti voitelua juurikaan mahdu kuin hiukan mitä pultin pintaa jää....joten liekkö hyötyä, mutta tuli parempi mieli...

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sautio »

^ Kun tässä tapauksessa pultti kiristyy niin se pysyy liikkumattomana, myös joustossa. Jousto tapahtuu kumipuslilla. Sen vuoksi niiden väliin on syytä laittaa rasvaa lisää. Tehtaan jäljiltä puslissa on hiukan rasvaa, mutta sitä kannattaa lisätä.

Ylätukivarren puslat lähtee irti toisistaan kun vähän puhaltaa niihin päin tai puhuu rumasti :-D Siis nappaa ne vaan irti toisistaan, vaikka sitten papukaijapihdeillä jossei sormivoimat riitä.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

EmmiMaria
Viestit: 1174
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6, 159 sw 2,4 jtdm Q4. Ajossa 166 3.2 V6 ja 159 2,4 jtdm
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Sautio kirjoitti:^ Missä suhteessa ne olivat vääränkokoisia?
Jaa a enpä muista yhtään mitä kokoa olivat kun ne ostin ja siitä laitostakin on jo aikaa, pirustee on Ahmo kolissu ja nyt kun se oli tallilla nosturilla rupesin ihmettelemään kolinan alkuperää jota villisti veikkasinkin kallistuksenvakaajasta kuuluvaksi... vakaajan tanko hölähti ees taas käsipelillä ja hyvinkin pienellä voimalla... tällä perusteella ajattelin puslien olevan kokoa väärä, kylkiin ruuvit molemminpuolin ja eipä muuten kolise enää... jossain vaiheessa täytyy sitten taas tapella niiden kanssa.
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Jos mulla ei olisi tätä taloprojektia niin voisin periaatteessa vaihtaakin noi vakaajan helat jonkun 156:een. Siihen tarvittaisiin ainakin 2 koria olutta. Ensimmäinen kori menisi ihan vain tulevan työmaan tuijottamiseen ja motivaation keräämiseen. Aika traumaattinen kokemus :-D
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

EmmiMaria
Viestit: 1174
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6, 159 sw 2,4 jtdm Q4. Ajossa 166 3.2 V6 ja 159 2,4 jtdm
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

niin oli :bad-words:
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Onneksi niittien avaus on helppoa nyt kun tietää, kuinka sen saa tehtyä :mrgreen:
Saapahan pantojen puoliskot erilleen toisistaan pienemmällä vaivalla... Pitäs vielä puslat jaksaa vaihtaa.... :roll:

Avatar
palkus
Viestit: 5475
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

marred kirjoitti:Ainkin nyt näistä uusista Ruvillen OE quality ylätukivarsista.
:lol:

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Sautio kirjoitti:^ Kun tässä tapauksessa pultti kiristyy niin se pysyy liikkumattomana, myös joustossa. Jousto tapahtuu kumipuslilla. Sen vuoksi niiden väliin on syytä laittaa rasvaa lisää. Tehtaan jäljiltä puslissa on hiukan rasvaa, mutta sitä kannattaa lisätä.

Ylätukivarren puslat lähtee irti toisistaan kun vähän puhaltaa niihin päin tai puhuu rumasti :-D Siis nappaa ne vaan irti toisistaan, vaikka sitten papukaijapihdeillä jossei sormivoimat riitä.
Mulla on toinen ylätukivarsi ruville eikä siitä saanut puslia irti ilman väkivaltaa. Paikoillaan oleesta alkuperäisestä ei saanut puslia irti ilman vasaraa.

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Aquatica kirjoitti:^^
Onneksi niittien avaus on helppoa nyt kun tietää, kuinka sen saa tehtyä :mrgreen:
Saapahan pantojen puoliskot erilleen toisistaan pienemmällä vaivalla... Pitäs vielä puslat jaksaa vaihtaa.... :roll:
Puoliskot saa helposti irti toisistaan jos on alatukivarret pois tieltä. Siis viilapenkissä poraamalla niin ei tarvitse käyttää väkivaltaa puoliskoiden irrottamiseen. Tosin ei noita alatukivarsiakaan ihan huvikseen irrottele ja asenna takaisin, omassani ne olivat vaihtokunnossa joten molemmat hommat tuli samalla kertaa.

Nyt pitäisi olla etupäässä kaikki puslat ja pallonivelet uusia (poislukien raidetankojen ulkopäät), saa nähdä kauanko kestävät. Samalla vaivalla olisi vaihtanut iskarit ja jousetkin mutta jääköön se toiseen kertaan kun ei iskarit olleet vielä vuotaneet.
Takapäähän tuli uusittua joitain vuosia sitten kaikki puslat, (poikittaist tukivarret vaihdoin uusiin) ainakaan vielä siellä ei ole välyksiä.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Hyvin ne sai pois pelkästään renkaan irrottamalla pois tieltä... Pitää alatukivarret vaihtaa itsekin, kunhan lompakko antaa periksi

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kukas olikaan vaihtanut 2.4JTD:hen kampuran asentoanturia täällä? Vinkkejä siitä, miten onnistuu. Kuvat olisi vielä paremmat. Hakua yritellyt laihoin tuloksin, paljon on tekstiä siitä että on vaihdettu tai vaihdatettu, mutta siihenpä se sitten jääkin.

P0335 - RPM Sensor - Invalid signal. Crankshaft position sensor A circtui malfunction

Että tällaista. Mitähän seuraavaksi? Kiertokangen laakerit?

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Missä olette vaihdattaneet tuulilasin ja paljonko homma maksoi, ja onnistuiko vaihto hyvin? Olen vaihdattanut aiemmin useita tuulilaseja Tuusulan Rengaslasilla, onnistumisprosentti on ollut 100, onko Helsingin Rengaslasista yhtä hyviä kokemuksia? Ei millään huvittaisi ajaa enää koskaan Tuusulaan (sieltä kun kerran pääsi takaisin Helsinkiin muuttamaan :-D )?
Vuosia sitten vaihdatin Saab 9000:een tuulilasin jossain Konalassa, se halkesi heti seuraavana päivänä sivusta melkein pystysuoraan, jotenkin jännitykseen se oli onnistuttu saamaan.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sautio »

^^ eikös se ole nokka-akselilla? Purat muovit pois edestä ja vaihdat sen, yhdellä 6mm:n pultilla se on kiinni. Ei kannata ostaa tarvikeanturia, Saab 9000.en tarvikeanturi kesti muutamia kuukausia ennen kuin alkoi oireilemaan ja lopuksi pimeni kokonaan. Oli Delphi-merkkinen joten ei sellaista ainakaan saa ostaa :)
Tsekkaa liitin siitä imusarjan vierestä, ja helposti sen anturin johto on voinut jäädä vastaamaan jakohihnaan kotelon sisällä. Omassani johto oli vedetty ihan väärää kautta, ja sille oli tehty ulosmenoaukko jakopään koteloon, kun ei oltu tajuttu laittaa johtoa kulkemaan oikein. Ihme kyllä ei ollut tullut kuin pientä nirhaumaa anturin johtosuojaan, varmaan vuosia on johto nojannut jakohihnaan.
Edit: eiku oliskohan se ollut sittenkin siellä kampiakselilla, ja sen johto oli vedetty nokka-akselin alapuolelta läpi sieltä jakopään kotelosta, tai siis sen alta. Hitto kun mulla oli just hiljattain jakopää auki muttei lahopää muista miten se meni, pitäisi ottaa kuvia koko ajan kaikesta :-D
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kampuran anturi on koneen takana startin vieressä, melkeinpä. Ei onnistu ilman keulan nostoa joten taidan teettää homman. Uusi anturi tilattu jo järvenpään varaosakeskuksesta, aito Bosch hintaan 48eur tms. Huomenna puolilta päivin saapuu osa...

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

EmmiMaria kirjoitti:niin oli :bad-words:
Emmi kun tekee niin tapahtuu kaikenlaista :roll: :mrgreen:

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kyllä jukoliste oli ilkeä kampuran anturin vaihto. Itse anturin.irrotus nosturilla n.5min siitä kun auto on hallissa.... Mutta se saakelin liitin!!!!!! Tunti ja 15min meni. Enkä saanut johtoa kuten se oli. Ranetin nippusiteellä kiinni, lauantaina rasvamontussa kunnolla paikalleen... En saanut muoviklipsiä lainkaan irti, kun paineilmatyökalut ei mahtunut pientä räikkää lukuunottamatta ja siinä ei voimaa ollut. Kiinnikkeen pultti tietenkin ahtaassa kolossa pitkällä, ei saanut millään pirulla sitä auki käsipelein.... Ilman tuota ongelmaa hommaan menisi oikeasti max 15min nosturilla.

Ainakin auto ntt toimii, katsotaan vielä toimiiko jatkossakin.

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

Törmäsin tänään tommoseen, mikän hitto toi on :silly: .
Liittyykö jotenkin polttoaineen korvausilmaan ,vai mikä tuon tehtävä on.Sijaiti oikea takapyörän kotelo polttoaineen syöttö putken edessä.
20150416_185626.jpg
20150416_185626.jpg (62.65 KiB) Katsottu 6004 kertaa

Avatar
palkus
Viestit: 5475
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^se on separaattori. Tankin höyryistä osa tiivistyy tuolla ja valuu takasin tankkiin ja tiivistymättömät johdetaan etupään aktiivihiilipurkkiin edelleen imupuolelle johdettavaksi. Saastevehjes siis.

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

stoichiometric kirjoitti:^se on separaattori. Tankin höyryistä osa tiivistyy tuolla ja valuu takasin tankkiin ja tiivistymättömät johdetaan etupään aktiivihiilipurkkiin edelleen imupuolelle johdettavaksi. Saastevehjes siis.
Okei,kiitti tiedosta. Eipähän tarvii enään ihmetellä sitä :-D

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Aquatica kirjoitti:Kyllä jukoliste oli ilkeä kampuran anturin vaihto. Itse anturin.irrotus nosturilla n.5min siitä kun auto on hallissa.... Mutta se saakelin liitin!!!!!! Tunti ja 15min meni. Enkä saanut johtoa kuten se oli. Ranetin nippusiteellä kiinni, lauantaina rasvamontussa kunnolla paikalleen... En saanut muoviklipsiä lainkaan irti, kun paineilmatyökalut ei mahtunut pientä räikkää lukuunottamatta ja siinä ei voimaa ollut. Kiinnikkeen pultti tietenkin ahtaassa kolossa pitkällä, ei saanut millään pirulla sitä auki käsipelein.... Ilman tuota ongelmaa hommaan menisi oikeasti max 15min nosturilla.

Ainakin auto ntt toimii, katsotaan vielä toimiiko jatkossakin.

Missä se anturi oikein oli, huomasitko ottaa kuvia vaihtohommasta? Itse en ole koskaan käyttänyt paineilmatyökaluja, tarvitaanko niitä oikeasti harrastajarassauksessa johonkin?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
palkus
Viestit: 5475
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^tarkennuksena vielä, että siinä on semmonen venttiili, mikä pitää tankin paineen sopivana. Ylipaineet siis päästetään sinne aktiivihiilelle ja alipaineisena päästää ilmaa tilalle.
Viimeksi muokannut palkus, 16 Huhti 2015, 21:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

stoichiometric kirjoitti:^tarkennuksena vielä, että siinä on semmonen venttiili, mikä pitää tankin paineen sopivana. Ylipaineet siis päästetään sinne aktiivihiilelle ja alipaineisena päästää ilmaa tilalle.
Okei,selvä :-D . Sen aktiivihiilen tiedänkin missä sijaitsee.

Avatar
miaksu
Viestit: 316
Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja miaksu »

En löytäny täältä oikee mitää keskustelua tästä kun nopee katsoin, onkos kellää kokemusta semmosesta et kun tankkaa niin bensaa pitää laskee sisää "liruttamalla", jos päästelee täysillä niin heittää bensat pihalle, et oisko ilmausletku tukossa tai rutussa vai mikä mahtas olla vialla...?? :roll:

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Sautio kirjoitti:
Missä se anturi oikein oli, huomasitko ottaa kuvia vaihtohommasta? Itse en ole koskaan käyttänyt paineilmatyökaluja, tarvitaanko niitä oikeasti harrastajarassauksessa johonkin?
En tosiaan kuvia kerennyt ottamaan, mutta lauantaina otan sikäli kun pääsen ropaamaan rantaruotsalaista ratkaisua kuntoon.

Se oli tosiaan todellakin näkyvillä se itse anturi tuossa JTD:ssä. Auton alta kun katsot pakoputken vierestä vasemmalle, näkyy startti. Välittömästi startin alapuolella näkyy yksi musta möykky johon menee johto oikealta - se on se.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6685
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

miaksu kirjoitti:En löytäny täältä oikee mitää keskustelua tästä kun nopee katsoin, onkos kellää kokemusta semmosesta et kun tankkaa niin bensaa pitää laskee sisää "liruttamalla", jos päästelee täysillä niin heittää bensat pihalle, et oisko ilmausletku tukossa tai rutussa vai mikä mahtas olla vialla...?? :roll:
Croma tais tehdä tuota, kun pistooli oli liian syvällä. Viiskutosta en o tankannu vuoden 2011 jälkeen, muttei sen mun mielestä noin kuuluisi tehdä.

Avatar
miaksu
Viestit: 316
Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja miaksu »

Joo, mulla kans kokemusta 159:ssä et jos pistooli liian syvällä tai "väärässä" asennossa niin heitti bensat päälle.. Mutta tossa kaiketi ei ole kysymys siitä kuitenkaan koska tekee sen joka kerta tankatessa. :roll:

h_lauri kirjoitti:
miaksu kirjoitti:En löytäny täältä oikee mitää keskustelua tästä kun nopee katsoin, onkos kellää kokemusta semmosesta et kun tankkaa niin bensaa pitää laskee sisää "liruttamalla", jos päästelee täysillä niin heittää bensat pihalle, et oisko ilmausletku tukossa tai rutussa vai mikä mahtas olla vialla...?? :roll:
Croma tais tehdä tuota, kun pistooli oli liian syvällä. Viiskutosta en o tankannu vuoden 2011 jälkeen, muttei sen mun mielestä noin kuuluisi tehdä.

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Aquatica kirjoitti:
En tosiaan kuvia kerennyt ottamaan, mutta lauantaina otan sikäli kun pääsen ropaamaan rantaruotsalaista ratkaisua kuntoon.

Se oli tosiaan todellakin näkyvillä se itse anturi tuossa JTD:ssä. Auton alta kun katsot pakoputken vierestä vasemmalle, näkyy startti. Välittömästi startin alapuolella näkyy yksi musta möykky johon menee johto oikealta - se on se.
Eli uutta anturia ei kannata pitää varapyöräkotelossa varalla kuten Saabissa, jossa sen vaihto onnistuu 10-15 min parkkipaikalla? Harmi kun ehdin jo kasaamaan sisäloksut ja mootttorin alamuovin paikalleen, olisi ollut hyvä tutustua aiheeseen, ei enää millään viitsi alkaa niitä repimään uudestaan alas.
Saisko sinne jotenkin ranetettua johdon jotain toista kautta jotta anturinvaihto olisi helpompaa?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Alakautta tehtävä. Tai sitten purat moottorin pois tieltä :lol:

Pohjamuovia ym. ei tosiaan tarvitse irrottaa, eli jos pääset auton alle (keskelle apurungon taakse), pääset käsiksi anturiin. Tosin siihen liittimeen käsiksipääsy ei ole läheskään yhtä hubaa, heh.
PS.
Twinsparkissa ainakin k.o osa on helpompi vaihtaa yläkautta. Ilmeisesti näin myös joissakin 159:n versioissa (Q4? :))

Alfred Romero
Viestit: 565
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

tervaspray on paras pyöränpultteihin ja kaikkeen, mikä on joskus tarkoitus saada ehjänä auki.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

Alfred Romero kirjoitti:tervaspray on paras pyöränpultteihin ja kaikkeen, mikä on joskus tarkoitus saada ehjänä auki.
Täysin samaa mieltä,pysyy kuin tauti suojaamassa kierteitä.

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Tuosta tankkausongelmasta, niin mulla oli yhteen autoon mennyt kanisteritankkauksessa bensaa ilmaletkuun ja käyttäytyi samalla lailla tulppana kuin olisi ollut ilmaletku tukossa. Purskautteli bensaa pihalle. Parani sitten pikku hiljaa itsestään kun bensat mutkissa valuivat pois letkusta. Nehän ei juuri haihdu kun tankissa ilman saturaatio on jokseenkin maksimi, joten jos ilmaletkussa on sopiva mutka niin sinne jäävät.

Tuossa automallissa on ilmaletkun lähtö täyttöputken alapuolella, eli jos pistooli ei ole pohjassa menee bensaa ilmaletkuun. Sittemmin ovat kai ymmärtäneet laittaa lähdön yläpuolelle.

156SW:ssä ei ainakaan ole tankkauksessa ollut mitään ihmeellistä.

Oma 2002 JTS antaa edelleen koodeja 0300 generic misfire ja 0301, 0303 ja 0304 eli cylinder 1,3,4 satunnaisesti mitä sylinteriä milloinkin. MES väittää että seosongelma, mutta eihän tuo lambdan perusteella tietäisi sylinteriä joten kai tuo on kuiten puolalta tulevaa tietoa? Turha lienee vaihdella puolaa kun nytkin ensin 3 ja seuraavana päivänä 1-sylinteri. Ainoastaan 2:nen ei ole vielä tuote tehnyt.

Siis aina kun ajaa kylmänä 200 metriä ja jättää sitten tyhjäkäynnille, vikavalo syttyy heti ja sammuu kun jatkaa ajoa. Jos jatkaa ajoa pysähtymättä ei sytytä vikavaloa. Tai jos lämmittää moottorin Webastolla.

Tuleeko mieleen mitään korjattavaa, vai pitääkö vaan koittaa saada katsastukseen ilman vikakoodeja ja elää tuon kassa. Tulpathan on uudet ja kansiremppa suunnitteilla, olisi hyvä tietää siihen mennessä josko pitäisi suuttimia vaihtaa tms. Ajettu 190tkm.

Vai saako suuttimia ja montako sataa ne sitten maksaa kappale, että kannattaako vaihtaa ihan vaan sen takia jos on tilaisuus..

Avatar
miaksu
Viestit: 316
Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja miaksu »

Kiitos noista tiedoista, enää ei tuo ongelma olekkaan ajankohtanen, oli vaan yhessä 156:ssa tuo probleema jonka ostoa harkitsin. Noh, en taida harkita enää :)
sämpy kirjoitti:Tuosta tankkausongelmasta, niin mulla oli yhteen autoon mennyt kanisteritankkauksessa bensaa ilmaletkuun ja käyttäytyi samalla lailla tulppana kuin olisi ollut ilmaletku tukossa. Purskautteli bensaa pihalle. Parani sitten pikku hiljaa itsestään kun bensat mutkissa valuivat pois letkusta. Nehän ei juuri haihdu kun tankissa ilman saturaatio on jokseenkin maksimi, joten jos ilmaletkussa on sopiva mutka niin sinne jäävät.

Tuossa automallissa on ilmaletkun lähtö täyttöputken alapuolella, eli jos pistooli ei ole pohjassa menee bensaa ilmaletkuun. Sittemmin ovat kai ymmärtäneet laittaa lähdön yläpuolelle.

156SW:ssä ei ainakaan ole tankkauksessa ollut mitään ihmeellistä.

Oma 2002 JTS antaa edelleen koodeja 0300 generic misfire ja 0301, 0303 ja 0304 eli cylinder 1,3,4 satunnaisesti mitä sylinteriä milloinkin. MES väittää että seosongelma, mutta eihän tuo lambdan perusteella tietäisi sylinteriä joten kai tuo on kuiten puolalta tulevaa tietoa? Turha lienee vaihdella puolaa kun nytkin ensin 3 ja seuraavana päivänä 1-sylinteri. Ainoastaan 2:nen ei ole vielä tuote tehnyt.

Siis aina kun ajaa kylmänä 200 metriä ja jättää sitten tyhjäkäynnille, vikavalo syttyy heti ja sammuu kun jatkaa ajoa. Jos jatkaa ajoa pysähtymättä ei sytytä vikavaloa. Tai jos lämmittää moottorin Webastolla.

Tuleeko mieleen mitään korjattavaa, vai pitääkö vaan koittaa saada katsastukseen ilman vikakoodeja ja elää tuon kassa. Tulpathan on uudet ja kansiremppa suunnitteilla, olisi hyvä tietää siihen mennessä josko pitäisi suuttimia vaihtaa tms. Ajettu 190tkm.

Vai saako suuttimia ja montako sataa ne sitten maksaa kappale, että kannattaako vaihtaa ihan vaan sen takia jos on tilaisuus..

Vastaa Viestiin