Minä tiedän jotain tästä autosta... Tieto voi lisätä tuskaa, mutta laita viestiä jos haluat kuullanani kirjoitti:Kysynpä tänne kun en löytäny osuvampaakaan topiccia.
156 JTD rekkarilla KOL-154
Kellekään tuttu laitos? Historia kiinnostaa.. YV:llä jatkot
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- Sape
- Viestit: 1400
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kaikki kelpaa!
- Aquatica
- Viestit: 15116
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Veikkauksia äänilähteeksi? Alakertaa epäilty;
https://youtu.be/EqmihyepuHk
Alkoi eilisen yön ja tämän päivän aikana. Auto siis parkissa sen välin...
https://youtu.be/EqmihyepuHk
Alkoi eilisen yön ja tämän päivän aikana. Auto siis parkissa sen välin...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kampura tai kk lakrut. Ö-pohja auki ja tarkastamaan
- Aquatica
- Viestit: 15116
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Joo. Arvaa vaan, kuka viimeyönä ajoi juuru ton vajaa 200km kotia tallilta, missä se kytkin just tehtiin?
Jos ois ennen kytkinromua paukahtanut, oisin tuskin pistättänyt kytkintäkään....
Joo. Arvaa vaan, kuka viimeyönä ajoi juuru ton vajaa 200km kotia tallilta, missä se kytkin just tehtiin?
Jos ois ennen kytkinromua paukahtanut, oisin tuskin pistättänyt kytkintäkään....
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Et sä tollai voi ajatel.Aquatica kirjoitti:^
Joo. Arvaa vaan, kuka viimeyönä ajoi juuru ton vajaa 200km kotia tallilta, missä se kytkin just tehtiin?
Jos ois ennen kytkinromua paukahtanut, oisin tuskin pistättänyt kytkintäkään....
Täähän on tätä motorsporttia
- Aquatica
- Viestit: 15116
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pakko ajatella, kun oon nykyään taas työtön ja alunperinkin mulla oli kaks syytä, miksi en pitäis autoa;
1) se menis lunariin
2) kone laukois
Kaiken muun vielä kestäisin. Toivottavasti tästä pääsee liuskojen vaihdolla, mut nyt kestää sen mitä kestää et pääsee ees tutkimaan asiaa ja sit ku pääsee tutkimaan ni sit vasta tietää. Auto on nyt seisonnassa kunnes diagnoosi on tiedossa... Kyllä harmittaa, enemmän ku käsityskyky antaa periks.
1) se menis lunariin
2) kone laukois
Kaiken muun vielä kestäisin. Toivottavasti tästä pääsee liuskojen vaihdolla, mut nyt kestää sen mitä kestää et pääsee ees tutkimaan asiaa ja sit ku pääsee tutkimaan ni sit vasta tietää. Auto on nyt seisonnassa kunnes diagnoosi on tiedossa... Kyllä harmittaa, enemmän ku käsityskyky antaa periks.
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
moro. tyhmiä kysymyksiä joo.., montako hammasta 2 litraisen -00 mallin tessun jakoremmissä pitäisi olla? oon nyt hiukka väsyneenä laskenut vanhan ja paikallaan olevan uuden hampaat abt 20 kertaa, eikä kertaakaan ole tullut samaa tulosta. heitto on 3-5 hammasta ja tänään en enää jaksa. ajoitusmerkit osuu joka kerta oikein ja kone pyörii räikällä hyvin ja ykk natsaa. mutta ei remmin vihreät viivat eikä mun liituviivat. perkele.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^
No se onki astetta ikävempi juttu. Sit remontit venähtää ikävästi.
Tietysti jos laakereis vika ni sit toivotaa et kiertokangista (on muuten muissaki nakutellu) olis menny ja ei ole kerinny tekee juuri jälkeä kauloihin ja kankiin. Muuten menee koko pakka koneistamolle, sit hinta pomppaakin isommaks. Tie näistä sit, mut itse kun tekee niin paljon ku vähänki kykenee niin säästää kohtuupitkän pennin.
^ löysin nopeel kuukeloimal 168 hammast.
No se onki astetta ikävempi juttu. Sit remontit venähtää ikävästi.
Tietysti jos laakereis vika ni sit toivotaa et kiertokangista (on muuten muissaki nakutellu) olis menny ja ei ole kerinny tekee juuri jälkeä kauloihin ja kankiin. Muuten menee koko pakka koneistamolle, sit hinta pomppaakin isommaks. Tie näistä sit, mut itse kun tekee niin paljon ku vähänki kykenee niin säästää kohtuupitkän pennin.
^ löysin nopeel kuukeloimal 168 hammast.
Viimeksi muokannut oskuu, 07 Kesä 2015, 00:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Aquatica
- Viestit: 15116
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Itselläni kun ei paikkaa ole, missä pitkäaikaisempia töitä vois tehdä. Joten kerralla pitää kuntoon tulla, mutta näillä rahoilla se ei vaan tunnu olevan ees teoriassa mahollista. Kuhan auton sais nosturille taas tutkittavaks ni tietäs ehkä jotain jostakin enempi, tai sitten ei.
En mä kyl varmaa ees huomaa eroa, oli siel lakruis vikaa tai ei, jos mulle nenän eteen annetaan kaks lakruluiskaa ja pitäs kertoa, kumpi o huono ja kumpi ei.... Joo, oon mä niit hajonneita nähny.
Itselläni kun ei paikkaa ole, missä pitkäaikaisempia töitä vois tehdä. Joten kerralla pitää kuntoon tulla, mutta näillä rahoilla se ei vaan tunnu olevan ees teoriassa mahollista. Kuhan auton sais nosturille taas tutkittavaks ni tietäs ehkä jotain jostakin enempi, tai sitten ei.
En mä kyl varmaa ees huomaa eroa, oli siel lakruis vikaa tai ei, jos mulle nenän eteen annetaan kaks lakruluiskaa ja pitäs kertoa, kumpi o huono ja kumpi ei.... Joo, oon mä niit hajonneita nähny.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
On niit ennenki nähty kerrostalojen pihas autoja pukkien päällä
Ja näillä kerroilla ei siis ole kadonnut mystisesti vanteita tai ikkunoita hajonnu.
Ja näillä kerroilla ei siis ole kadonnut mystisesti vanteita tai ikkunoita hajonnu.
-
- Viestit: 1861
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Saa jokusen kerran pyöräyttää ennenku remmin merkit kohtaa pyörien merkit. Jos kerran lukkopalat natsaa ni anna mennä vaan.Alfred Romero kirjoitti:moro. tyhmiä kysymyksiä joo.., montako hammasta 2 litraisen -00 mallin tessun jakoremmissä pitäisi olla? oon nyt hiukka väsyneenä laskenut vanhan ja paikallaan olevan uuden hampaat abt 20 kertaa, eikä kertaakaan ole tullut samaa tulosta. heitto on 3-5 hammasta ja tänään en enää jaksa. ajoitusmerkit osuu joka kerta oikein ja kone pyörii räikällä hyvin ja ykk natsaa. mutta ei remmin vihreät viivat eikä mun liituviivat. perkele.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Noita remmejä on kahta mittaa. Kahden hampaan ero, pitempi käy lyhyemmän tilalle muttei toisinpäin.. Mutta kuten edellä todettiin jos lukot natsaa muutaman pyöräytyksen jälkeen niin käyntiin vain.
Tässä omaa ämpyilyä viime syksyltä:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... ot#p465268
Tässä omaa ämpyilyä viime syksyltä:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... ot#p465268
Abarth 500 Esseesse
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuunteles Aqu tätä:Aquatica kirjoitti:Veikkauksia äänilähteeksi? Alakertaa epäilty;
https://youtu.be/EqmihyepuHk
Alkoi eilisen yön ja tämän päivän aikana. Auto siis parkissa sen välin...
https://youtu.be/Ikhxly0DZMg
Mulla on Brava mikä alkoi kuulostamaan ihan alakertavammaiselta. Lopulta syy oli ilmastoinnin hihnan kiristimen laakeri, josta oli kuulat kadonneet ja ulkokooli pyöri sisäkoolia vasten. Uus laakeri maksoi 9€. Ja tunti hommia. Sitä vaan koitan sanoa, että voisko olla ihan joku hihnapyörän laakeri? Siis jos olisi yhtä hyvä säkä.
Abarth 500 Esseesse
- Aquatica
- Viestit: 15116
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
M.sain, muuten kyllä varmaan uutinen paitsi että: ääni ei kuulu käytännössä ollenkaan jakopään puolelta. Vain laatikon päästä ja siltä alueelta, eikä siihen vaikuta mikään muu kuin moottorin pyörintänopeus... Ja YouTube on täynnä samaa ääntä samoin oirein, jokaisessa joko kk laakerit tai muuta vastaavaa. Ja btcfllä on monta tapausta, jossa liki identtinen ääni ja oire, yhdellä oli öljynvaihto korjannut.... Kukaan ei ketjun mukaan ollut edes yrittänyt alakertaan koskea.
Tein myös aamuveskissä käydessäni (siellähän aina parhaat ja pahimmat ideat tulee) karmaisevan havainnon, jota en jostain syystä aikaisemmin älynnyt.... Moottoriölyn määrän tarkistin perjantaina, se oli hyvä. Mutta 8tkm ajettu öljy ei ole ikinä ennen ollut kirkasta, puhdasta.... Nyt oli. Edellisellä vaihdolla se meni mustaksi jo parissa tonnissa, kuten aikaisemmissakin autoissa.
Tein myös aamuveskissä käydessäni (siellähän aina parhaat ja pahimmat ideat tulee) karmaisevan havainnon, jota en jostain syystä aikaisemmin älynnyt.... Moottoriölyn määrän tarkistin perjantaina, se oli hyvä. Mutta 8tkm ajettu öljy ei ole ikinä ennen ollut kirkasta, puhdasta.... Nyt oli. Edellisellä vaihdolla se meni mustaksi jo parissa tonnissa, kuten aikaisemmissakin autoissa.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alkoiko tuo kolina siis välittömästi kytkirempan jälkeen? Aika erikoinen yhteensattuma jos tulisi alakerrasta, voisko se tulla kytkimeltä/vauhtipyörästä?
Abarth 500 Esseesse
- Aquatica
- Viestit: 15116
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
200km about kesti. Mutta jos ääni tulisi laatikosta, vpstä tai kytkimestä siihen pitäisi vaikuttaa se, painetaanko kytkintä vai ei. En ainakaan ole kuullut tapauksesta, jossa kytkimen painaminen ei vaikuttaisi edellämainittuihin. Hommahan olisikin selkeä, jos olis alkanut heti rempan jälkeen. Sitä ajettiin Tampereelta keravalle usealla stopilla ruokapaikkaa etsiessä eikä mitään outoja ääniä kuulunut missään vaiheessa, niitä kun oikein yritinkin metsästää - opittu tapa aina rempan jälkeen.
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Noniin, hyviä ideoita, mikä pitää ns. narisevaa resonointia suoraan koriin? Paikantuu selkeimmin vasempaan etunurkkaan ja kuulostaa tulevan kojelaudan sisältä, mutta kojelaudan painaminen ei asiaan vaikuta ja tulee muutenkin selkeästi syvempää. Ei ole perusmuovinitinää, eikä myöskään oven tiivisteessä elämisen nitinää, nekin ovat toki läsnä. Elää ihan eri tahdissa pystysuuntaisten töyssyjen kanssa, joten en usko tukivarsistakaan kuuluvan.
Alkoi yhtäkkiä perjantai-iltana kaupan pihassa, kun peruutin parkkiin ratti oikealle linkkuun käännettynä. Kaupan pihaan ja pihalla mm. noutohallin läpi ajaessa ei kuulunut mitään, mutta oli läsnä välittömästi, kun maksun jälkeen pihasta poistuin.
Jotenkin tulee mieleen, että olisi tekemisissä apurungon tai hammastangon kanssa, kun siellä jumpattiin, mutta siitä on jo kaksi viikkoa. Luulisi, että olisi tullut heti rempan jäljiltä.
Apurungon & hammastangon kiinnitykset toki tarkistan, kun kiireiltä ehtii, mutta muutkin ehdotukset saa kertoa ääneen. Kiitos.
Alkoi yhtäkkiä perjantai-iltana kaupan pihassa, kun peruutin parkkiin ratti oikealle linkkuun käännettynä. Kaupan pihaan ja pihalla mm. noutohallin läpi ajaessa ei kuulunut mitään, mutta oli läsnä välittömästi, kun maksun jälkeen pihasta poistuin.
Jotenkin tulee mieleen, että olisi tekemisissä apurungon tai hammastangon kanssa, kun siellä jumpattiin, mutta siitä on jo kaksi viikkoa. Luulisi, että olisi tullut heti rempan jäljiltä.
Apurungon & hammastangon kiinnitykset toki tarkistan, kun kiireiltä ehtii, mutta muutkin ehdotukset saa kertoa ääneen. Kiitos.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Aquatica
- Viestit: 15116
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tsekkaas ratin syvyyssäätö, jos kääntäminen vaikuttaa? Itselläni joskus narahteli tuo, mutta hieman syvyyssäätöä korjatessa se poistui. Oli erittäin kova, selkeästi syvältä tuleva narahtelu joka joskus tuli kääntäessä, joskus muutenvaan ja meni ihan omaan tahtiinsa.
Tai sitten sulla on etupään pelti jo niin väsynyttä, että se vaan resonoi tuulilasia vasten laita poikkituki ni hiljenee
Tai sitten sulla on etupään pelti jo niin väsynyttä, että se vaan resonoi tuulilasia vasten laita poikkituki ni hiljenee
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko tuo kone sukua Fiat Ducaton moottorille?Aquatica kirjoitti:Veikkauksia äänilähteeksi? Alakertaa epäilty;
https://youtu.be/EqmihyepuHk
Alkoi eilisen yön ja tämän päivän aikana. Auto siis parkissa sen välin...
Sellaisessa on tullut esiin että männänrenkaat on tahmaantunut ja painuneet uraansa. Mäntä pääsee heilumaan koska yläpäästään kapeampi.
Tapaus on ilmeisen harvinainen, kyseinen yksilö korjaantui crc-56 liuotuksella.
Laitetaan nyt tällainen ehdolle, vaikka enemmän alakertavialta kuulostaakin.
- Aquatica
- Viestit: 15116
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
On koneilla yhteistä. Nimi ja valmistaja.
Molemmat toki Commonrail-dieseleitä, eli perusajatukseltaan samoja vehkeitä. Ei nuo nyt muuten taida kovin likellä toisiaan olla...
Mutta mutta, eikö tuollainen vika aiheuttais savutusta yms. jännää myös?
Koneen käytöksessä ei mitään muuta normaalista eroavaa ole kuin tuo ääni. Ainakaan minä en kykene havaitsemaan.
On koneilla yhteistä. Nimi ja valmistaja.
Molemmat toki Commonrail-dieseleitä, eli perusajatukseltaan samoja vehkeitä. Ei nuo nyt muuten taida kovin likellä toisiaan olla...
Mutta mutta, eikö tuollainen vika aiheuttais savutusta yms. jännää myös?
Koneen käytöksessä ei mitään muuta normaalista eroavaa ole kuin tuo ääni. Ainakaan minä en kykene havaitsemaan.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alfissimo kirjoitti:Noniin, hyviä ideoita, mikä pitää ns. narisevaa resonointia suoraan koriin? Paikantuu selkeimmin vasempaan etunurkkaan ja kuulostaa tulevan kojelaudan sisältä, mutta kojelaudan painaminen ei asiaan vaikuta ja tulee muutenkin selkeästi syvempää. Ei ole perusmuovinitinää, eikä myöskään oven tiivisteessä elämisen nitinää, nekin ovat toki läsnä. Elää ihan eri tahdissa pystysuuntaisten töyssyjen kanssa, joten en usko tukivarsistakaan kuuluvan.
Alkoi yhtäkkiä perjantai-iltana kaupan pihassa, kun peruutin parkkiin ratti oikealle linkkuun käännettynä. Kaupan pihaan ja pihalla mm. noutohallin läpi ajaessa ei kuulunut mitään, mutta oli läsnä välittömästi, kun maksun jälkeen pihasta poistuin.
Jotenkin tulee mieleen, että olisi tekemisissä apurungon tai hammastangon kanssa, kun siellä jumpattiin, mutta siitä on jo kaksi viikkoa. Luulisi, että olisi tullut heti rempan jäljiltä.
Apurungon & hammastangon kiinnitykset toki tarkistan, kun kiireiltä ehtii, mutta muutkin ehdotukset saa kertoa ääneen. Kiitos.
Mulla teki eka 156ts samaa. Purin harrastemielessä koko kojetaulun pois niin syyllinen oli se apurunko joka on korissa kiinni ja johon kojetaulu tulee kiinni. Tämä apurunko oli korissa kiinni vain puolilla ruuveilla. Oli ollut siis jo uudesta asti... Luigin laadunvalvonta on tunnetusti niin ja näin. Laitoin puuttuvat ruuvit niin ne narinat loppui siihen.
Abarth 500 Esseesse
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo tuossa fiiatin tapauksessakin tehot tuntui olevan tallessa. Ääni häipyi / peittyi muuhun meteliin kovemmilla kierroksilla.
Mutta kun hehkutulppien rei´istä kaadettiin dieseliä pyttyihin niin yhdessä sylinterissä tyhjeneminen tapahtui huomattavan nopeaa.
Siihen sitten suihkuteltiin crc 5-56:sta muutaman kerran ja alkoi sitten tiivistyä pikkuhiljaa.
Vika siis harvinainen muttei mahdoton, 3 tapausta sattunut minun kohdalle nimenomaan dieselkoneita.
Mutta kun hehkutulppien rei´istä kaadettiin dieseliä pyttyihin niin yhdessä sylinterissä tyhjeneminen tapahtui huomattavan nopeaa.
Siihen sitten suihkuteltiin crc 5-56:sta muutaman kerran ja alkoi sitten tiivistyä pikkuhiljaa.
Vika siis harvinainen muttei mahdoton, 3 tapausta sattunut minun kohdalle nimenomaan dieselkoneita.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Laitetaan vielä ehdolle, että olisko jokin pielessä siellä painelaakerin puolella. Eli pyörisi mukana tai jotain. Miten se on lukittu?Aquatica kirjoitti:200km about kesti. Mutta jos ääni tulisi laatikosta, vpstä tai kytkimestä siihen pitäisi vaikuttaa se, painetaanko kytkintä vai ei. En ainakaan ole kuullut tapauksesta, jossa kytkimen painaminen ei vaikuttaisi edellämainittuihin. Hommahan olisikin selkeä, jos olis alkanut heti rempan jälkeen. Sitä ajettiin Tampereelta keravalle usealla stopilla ruokapaikkaa etsiessä eikä mitään outoja ääniä kuulunut missään vaiheessa, niitä kun oikein yritinkin metsästää - opittu tapa aina rempan jälkeen.
Kun tuolla projektiosiossa mainitsit että 2 mm kun nostaa kytkintä, alkaa jo vetämään. Yleensä tuo kytkeytyminen alkaa tapahtua vasta muutaman sentin jälkeen.
- Aquatica
- Viestit: 15116
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Se on haarukassa kiinni kiltisti, eikä sieltä oikein mihinkään pääse. Toi pari milliä on ehkä aika huono arvio, mutta lyhyt matka on kuten aina uudella kytkimellä varustetuissa autoissa kokemukseni mukaan ollutkin. Eli liikerata on jyrkkä, alfamaiseen tyyliinsä. Huono kuvailemaan asiaa.
Ja vaikka olis laakerissa niin ääni katoaisi tai muuttuisi kytkimeen koskiessa; painelaakerivaurioista on kokemusta erittäin monen auton kohdalta.
Ja vaikka olis laakerissa niin ääni katoaisi tai muuttuisi kytkimeen koskiessa; painelaakerivaurioista on kokemusta erittäin monen auton kohdalta.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Outo ja ikävä yhteensattuma kyllä että remontin jälkeen ilmeni uusia ääniä.
Uskon kyllä että autoasentajana olet kaikki ruuvit pyöritellyt tiukkaan, mutta onko esim. asetelman kiinnitysruuvien kireyttä mahdollista tarkastaa jonkin aukon kautta vaihteiston ollessa paikallaan?
Kun niitä veikkauksia halusit.
Uskon kyllä että autoasentajana olet kaikki ruuvit pyöritellyt tiukkaan, mutta onko esim. asetelman kiinnitysruuvien kireyttä mahdollista tarkastaa jonkin aukon kautta vaihteiston ollessa paikallaan?
Kun niitä veikkauksia halusit.
- Aquatica
- Viestit: 15116
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kesti se sen 200km. Ja ei oikeen pääse, endoskoopin saa kyllä sinne tunnettua, mutta siinä kaikki. Enempää ei pysty... Eikä varmaan mitään näe. Pitää vissiin ottaa ääninäyte vähän tarkemmin
- Polforea
- Viestit: 11552
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ennenkö otat lisää ääninäytteitä, etsi myös sopiva metallitanko tms, jota voit käyttää stetoskooppina ja koettaa sillä jäljittää mistä kohtaa konetta ääni oikeasti kuuluu. Noi äänet joskus kantaa yllättävän hyvin eri kohtaan tulemaan ulos kuin mistä ne lähtee liikkeelle, jos ilman kautta kuuntelee.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Toisaalta jos asetelma olisi löysällä, niin äänen pitäisi loppua vedossa ylämäkeen tyhjäkäynnillä tai moottorijarrutuksessa.
Mutta enpä tiiä kannattaako sitä kokeilla jos siellä moottorissa olisikin oikea vika
Eli etupyörät ilmaan, moottori käyntiin vaihde päällä ja jarrulla antaa moottorille kuormitusta. Jos hiljenee niin vika ehkä kytkimessä tai sen kiinnityksissä.
Mutta enpä tiiä kannattaako sitä kokeilla jos siellä moottorissa olisikin oikea vika
Eli etupyörät ilmaan, moottori käyntiin vaihde päällä ja jarrulla antaa moottorille kuormitusta. Jos hiljenee niin vika ehkä kytkimessä tai sen kiinnityksissä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Toisaalta asetelmassa on ne kohdistustapit aika tiukat. Tuskinpa se siitä johtuu.
- Jarkki
- Viestit: 264
- Liittynyt: 31 Loka 2010, 20:29
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.0JTS '03
- Paikkakunta: Raahe
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kannen puolella helpommin tieten pesuaineilla irrotella venttiilejä. Alapäästä en tiedä. Luulis öljyn kiertävän paremmin, kun karstainen ja limainen massa ei tuki kanavia. Itse ajattelen pesun olevan pienempi paha mekaniikalle kuin tulpat kanavissa. Ilmadtointi laitteella selvä vaikutus karstan lisääntymiseen ja öljyn tummumiseen. Olen joutunut 5k ajettua pesemään Engine Flushilla, Intake Cleanerillä ja Fuel System Cleanerillä. 3X nyt noin 130tkm ajettuun. Ventiilit liikkuu, tyhjäkäynti, polttoaineen ja öljyn kulutus vaikuttaa pesun jälkeen olevan normaali.
Voit luoda unelmia tehdessä tehdä unelmia luodessa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
aguatica, kuuluuko sama ääni vedossa tyhjäkäynnillä? vois vähän haarukoida vikapaikkaa.
- Aquatica
- Viestit: 15116
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Taisin tuonne alkuun sanoa: Veto päällä tai ilman, vaihteella tai kytkimen asennolla ei merkitystä. Ääni kuuluu ainakin korvin havaittavasti AINOASTAAN tyhjäkäyntikierrosalueella. Jos nostaa 100rpm, ääni katoaa. Ja aivan täysin merkityksetön kuorma, käsijarrua vasten ääni kuuluu tyhjäkäynnillä ja siitä alaspäin. Vaihteella ei tässäkään väliä, kaikki kokeiltu. Siksi erittäin epäuskoinen kytkimestä tai vaihteistosta kuuluvaksi ääneksi, mielestäni siitä suunnasta vain DMF voisi edes teoriassa ääntä, mutta eikö siihenkin pitäisi veto tai kytkimen asento vaikuttaa? Ja se on toki tehdasuusi ricambi originale
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuo alapään laakereitten käyttäytyminenkin on vähän arpapeliä.
Esim. bemarissa kiertokangen laakeri äänteli ainoastaan kuormittaessa/kiihdyttäessä. Tyhjäkäynnillä ei mitään ylimääräistä.
Onko sinulla se kaksimassavauhtipyörä. Senhän uusit niin voisiko "hakea paikkaansa"?
Esim. bemarissa kiertokangen laakeri äänteli ainoastaan kuormittaessa/kiihdyttäessä. Tyhjäkäynnillä ei mitään ylimääräistä.
Onko sinulla se kaksimassavauhtipyörä. Senhän uusit niin voisiko "hakea paikkaansa"?
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kojelautaa en haluaisi purkaa, mutta Aqun ehdotus rattiakselista voisikin olla ihan varteenotettava. Irtihän sekin juurestaan oli hammastangon vaihdossa, luonnollisesti .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Näin se vikapaikka on viisainta yrittää paikallistaa.Polforea kirjoitti:Ennenkö otat lisää ääninäytteitä, etsi myös sopiva metallitanko tms, jota voit käyttää stetoskooppina ja koettaa sillä jäljittää mistä kohtaa konetta ääni oikeasti kuuluu. Noi äänet joskus kantaa yllättävän hyvin eri kohtaan tulemaan ulos kuin mistä ne lähtee liikkeelle, jos ilman kautta kuuntelee.
Eli pätkä metallitankoa, peltorit / muut kuulosuojaimet päähän. Tanko kuulosuojaimen kupua vasten ja toinen pää sinne mistä vikaa haluaa etsiä
- Aquatica
- Viestit: 15116
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niin, oletko kuullut DMF:stä joka "hakee paikkansa"? Minä en. Ainoastaan olen kuullut tarinaa sellaisista, jotka hajoavat - enkä koskaan ole kuullut hajonnutta DMF:ää livenä, joten en osaa sanoa siitäkään mitään. Minulle on vain kerrottu, että se ääni on todella kova ja "sen kyllä huomaat sitten".
Ja miksi se "hakisi paikkaansa" 200km ajon jälkeen vasta?
No, ei tästä tule hullua hurskaammaksi ennen kuin öljypohjan tiputtaa pois ja käyttää vähän silmiä. Auto seisonnassa kunnes jotain tietoa jostakin joskus on, kunhan tuon nyt saisi ensin johki. Jos jollakulla olis sellanen omapainoltaan maks 400kg (tai 300kg?) traikku, joka kykenis 1500kg kuorman ottamaan matkaan, ei ois yhtään paha jos sais lainaan (joskus voisin jotain maksaakin, mutta nyt ei ole rahaa yhtään). Tietty jos täältä etelästä tamperkeleen suuntaan joku on halukas huvikseen ajelemaan ja ottaa yhden auton matkaan mukaan, niin en kiellä.
Tai ihan sama, oishan se toki helppoa jos joku vahingos sais tuon ruoskan ylipäänsä johki missä jotain vois tehdä, eli mieluiten nosturille. Sellaselle, mistä ei tarvis maksella vuokraa (sama syy kuin yllä. Joskus jotain voi maksaa, ehkä).
On muuten perseestä olla PA
Ja miksi se "hakisi paikkaansa" 200km ajon jälkeen vasta?
No, ei tästä tule hullua hurskaammaksi ennen kuin öljypohjan tiputtaa pois ja käyttää vähän silmiä. Auto seisonnassa kunnes jotain tietoa jostakin joskus on, kunhan tuon nyt saisi ensin johki. Jos jollakulla olis sellanen omapainoltaan maks 400kg (tai 300kg?) traikku, joka kykenis 1500kg kuorman ottamaan matkaan, ei ois yhtään paha jos sais lainaan (joskus voisin jotain maksaakin, mutta nyt ei ole rahaa yhtään). Tietty jos täältä etelästä tamperkeleen suuntaan joku on halukas huvikseen ajelemaan ja ottaa yhden auton matkaan mukaan, niin en kiellä.
Tai ihan sama, oishan se toki helppoa jos joku vahingos sais tuon ruoskan ylipäänsä johki missä jotain vois tehdä, eli mieluiten nosturille. Sellaselle, mistä ei tarvis maksella vuokraa (sama syy kuin yllä. Joskus jotain voi maksaa, ehkä).
On muuten perseestä olla PA
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olen kuullut DMF:stä joka hajoaa uutena jo 200 km:n ajon jälkeen / tai on jo uutena risa, vinkkejähän sinä kaipailit.Aquatica kirjoitti:Niin, oletko kuullut DMF:stä joka "hakee paikkansa"? Minä en. Ainoastaan olen kuullut tarinaa sellaisista, jotka hajoavat - enkä koskaan ole kuullut hajonnutta DMF:ää livenä, joten en osaa sanoa siitäkään mitään. Minulle on vain kerrottu, että se ääni on todella kova ja "sen kyllä huomaat sitten".
Ja miksi se "hakisi paikkaansa" 200km ajon jälkeen vasta?
Sitä miltä se kuulostaa, en tiedä mutta pienillä kierroksilla kai se ääni esiin tulee.
Oma epäilykseni on se että tuskin sieltä koneesta mitään on hajonnut remontin yhteydessä tai sen jälkeen.
Polforea antoi vinkin miten etsiä mahdollista vikakohdetta ja minä sitä tarkensin miten se käytännössä onnistuu kotikonstein.
Niin että metallitanko käteen ja kuulosuojaimet päähän
Viimeksi muokannut äölkjhgf, 07 Kesä 2015, 15:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja harmissani olen että olet joutunut noin paljon tekemään ja uhraamaan alfaan
Rahatilanteeseesi en ota kantaa.
Rahatilanteeseesi en ota kantaa.
- palkus
- Viestit: 5529
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onpas aqulla nyt Ääninäytteistä kuuntelu on eri kuin "luonnossa", mutta kyllä tuo nyt veivin alapäältä kuullostaa pahasti. Niin sopiva taajuus ja sellaista "painavuutta". Yhtään ei kannata enää käytellä imo. Vaikuttaisi alkuvaiheen ääneltä, eli pelkillä liuskoilla voi hyvin vielä selvitä. Erikoista tietysti on äänen ilmestymisen ajoittuminen, mutta ilmeisesti ajoa tuli nyt jonninverran? Meneekö näissä tupareissa laakereita noin yleensä? Öljyähän eivät taida paljoa syödä?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
2.4 jtd hyytyy välillä.
Kaasupolkimesta ei tapahu mitään veto päällä. Vapaalla toimii normaalisti ja käy tyhjäkäyntiä oikein, ottaa myös kierroksia normaalisti VAPAALLA.
Autocomilla näytti vanhan vikakoodin kaasupolkimelta. nollattu ja utta ei tullut.
Asentotunnistinko menossa? Vai voiko egr aiheuttaa ton?
Vika satunnainen ei jatkuva ja varsinkin lämpimänä ilmenee suoraan ajosta.
-98 ja manuaalilodja
Kaasupolkimesta ei tapahu mitään veto päällä. Vapaalla toimii normaalisti ja käy tyhjäkäyntiä oikein, ottaa myös kierroksia normaalisti VAPAALLA.
Autocomilla näytti vanhan vikakoodin kaasupolkimelta. nollattu ja utta ei tullut.
Asentotunnistinko menossa? Vai voiko egr aiheuttaa ton?
Vika satunnainen ei jatkuva ja varsinkin lämpimänä ilmenee suoraan ajosta.
-98 ja manuaalilodja
Viimeksi muokannut nani, 07 Kesä 2015, 19:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Aquatica
- Viestit: 15116
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
MAF/MAP?
@äölkjhgf
Joo, vinkeistä kiitos. Tässä vaan hermot ns. pikkusen herkällä, varmaan ehk iha ymmärrettävästi...
@stoickki
Niin no, nythän kaikki se kuorma tuli koneelle eikä hävinnyt luistavalle kytkimelle, että kai se sitten on vaan pashaa tuuria? Emminätiedä. Alkaa pikku hiljaa vaan usko loppumaan tän kans.
Ja ei nää kovin öljysyöppöjä tunnu olevan, tässäkin tainnut öljynsyönti johtua vaan siitä, että VP:n pultit vuoti kytkinkoppaan öljyä... Suuttimistakaan ole mitään käryä, että vuotaako vaiko eikö, kun ei oo öljymäärä lisääntynytkään (eikä se mihkä lisäänny jos se vuotaa pihal johki)
MAF/MAP?
@äölkjhgf
Joo, vinkeistä kiitos. Tässä vaan hermot ns. pikkusen herkällä, varmaan ehk iha ymmärrettävästi...
@stoickki
Niin no, nythän kaikki se kuorma tuli koneelle eikä hävinnyt luistavalle kytkimelle, että kai se sitten on vaan pashaa tuuria? Emminätiedä. Alkaa pikku hiljaa vaan usko loppumaan tän kans.
Ja ei nää kovin öljysyöppöjä tunnu olevan, tässäkin tainnut öljynsyönti johtua vaan siitä, että VP:n pultit vuoti kytkinkoppaan öljyä... Suuttimistakaan ole mitään käryä, että vuotaako vaiko eikö, kun ei oo öljymäärä lisääntynytkään (eikä se mihkä lisäänny jos se vuotaa pihal johki)
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^maffista ja mapista jäis vikakoodi?
Mitä tämmöne moottori tekee jos ottaa mafilta johon irti?
Mitä tämmöne moottori tekee jos ottaa mafilta johon irti?
-
- Viestit: 1474
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT
Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä. - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alfissimo: Mulla narisi toisen varttikutosen kojelauta samankaltaiseen tyyliin (en enää muista kumman). Otin kuljettajan puolelta sen huoltoluukun pois ja matkustajan puolelta vaihdoin raitis ilma suodattimet samalla. Löysäsin kaikki lampun kanssa löytämäni pultit & mutterit hanskalaatikkoa myöden ja kiristelin takaisin. Skenaario oli täysin ei mitään hajua mitä teen, kunhan harrastan... Mutta narina hävisi. Jotain siellä jossain paikkaansa haki.
Aqu: sammuta auto kytkimellä pitämällä kosla jarruilla paikallaan. Jos kone kolahtaa pahasti sammuessaan. Jos kone sammuu nätisti, niin öljynvaihto ja kovaa ajoa. Ainakin ennen vanhaan tuli noita laakerivikaisia alakertoja diagnosoitua tuolla.
Aqu: sammuta auto kytkimellä pitämällä kosla jarruilla paikallaan. Jos kone kolahtaa pahasti sammuessaan. Jos kone sammuu nätisti, niin öljynvaihto ja kovaa ajoa. Ainakin ennen vanhaan tuli noita laakerivikaisia alakertoja diagnosoitua tuolla.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ymmärrän tuskasi, olet aktiivinen mitä tulee auton huoltojen suhteen. Itselläni käynyt hyvä tuuri niin alfojen kuin muidenkin merkkien kanssa. Eli vakavasti huoltoja laiminlyömällä ne vaan pelaa.Aquatica kirjoitti:^
@äölkjhgf
Joo, vinkeistä kiitos. Tässä vaan hermot ns. pikkusen herkällä, varmaan ehk iha ymmärrettävästi...
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hehkuaikarele.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos! Siinä varmaan oli syy miks hehkuilta tuli vikakoodia.Tuomas K kirjoitti:Hehkuaikarele.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Antaako kampiakselin- tai nokka-akselin asentoanturit vikakoodia jos ne kiukuttelee JTD:ssä?
Aiemmin jäi koodi hehkuilta, mutta tuo johto oli irti niin se johtui siittä todennäköisesti.
Samalla tuli myös koodi Rail-paineensäätöventtiililtä ja kaasupolkimelta jotain.
Ja yli ahdosta.
Koodien numeroita en nyt muista ja autocomilla luin, pitäs varmaan hommata joku oikia ohjelma tuolle autolle. Nämä sai kumminkin kaikki muut nollattua paitsi P1655 jolle ei ollut mitään selitystä.
Aamulla auto toimi oikein, töistä tullessa kertaalleen hyyty ( kaasupoljin pois pelistä VETO päällä, tyhjäkäynnillä toimii ). Tämän jälkeen kun se taas alkoi pelata, ajattelin että karstottunut niin tein vanhanaikaiset ja ajoin kolmosella ja nelosella reilua satasta about 20kilsaa --> tomii oikein, mutta kauanko...
Kylmänä kaasu tosi herkkä, hyökkii kuin mikäki kenguru
Vikakoodit luen taas heti kun kaveri joutaa konettaan mulle kuskaamaan.
KKL johto mulla ois mutta löytynekkö sille mitään oikeesti toimivaa ohjelmaa?
Tuota vikaa alkoi tehdä konehuoneen pesun jälkeen. Moottoripesu-aineella ja vesiletkulla vaan, eikä millään painepesurilla.
Alkaa omat konstit loppua jo.
Niin ja kaks kertaa luettu noi koodit, nollattu myös.. Samat tulee takaisin,aina jossain välin.. varmaan nytkin.
Ja mainittakoon tähän nyt vielä että kolmosella ku lähtee alhaisilta kierroksilta vedättää niin savuaa aivan perkeleesti
Paikallaan jonkin verran mutta ei mielestäni liikoja. Torstaina leimalle,jeee
Aiemmin jäi koodi hehkuilta, mutta tuo johto oli irti niin se johtui siittä todennäköisesti.
Samalla tuli myös koodi Rail-paineensäätöventtiililtä ja kaasupolkimelta jotain.
Ja yli ahdosta.
Koodien numeroita en nyt muista ja autocomilla luin, pitäs varmaan hommata joku oikia ohjelma tuolle autolle. Nämä sai kumminkin kaikki muut nollattua paitsi P1655 jolle ei ollut mitään selitystä.
Aamulla auto toimi oikein, töistä tullessa kertaalleen hyyty ( kaasupoljin pois pelistä VETO päällä, tyhjäkäynnillä toimii ). Tämän jälkeen kun se taas alkoi pelata, ajattelin että karstottunut niin tein vanhanaikaiset ja ajoin kolmosella ja nelosella reilua satasta about 20kilsaa --> tomii oikein, mutta kauanko...
Kylmänä kaasu tosi herkkä, hyökkii kuin mikäki kenguru
Vikakoodit luen taas heti kun kaveri joutaa konettaan mulle kuskaamaan.
KKL johto mulla ois mutta löytynekkö sille mitään oikeesti toimivaa ohjelmaa?
Tuota vikaa alkoi tehdä konehuoneen pesun jälkeen. Moottoripesu-aineella ja vesiletkulla vaan, eikä millään painepesurilla.
Alkaa omat konstit loppua jo.
Niin ja kaks kertaa luettu noi koodit, nollattu myös.. Samat tulee takaisin,aina jossain välin.. varmaan nytkin.
Ja mainittakoon tähän nyt vielä että kolmosella ku lähtee alhaisilta kierroksilta vedättää niin savuaa aivan perkeleesti
Paikallaan jonkin verran mutta ei mielestäni liikoja. Torstaina leimalle,jeee
- Aquatica
- Viestit: 15116
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ettei o tehoboksia? Tai siis railianturin ja johdon välissä tsippiä?
Ja KKL:n kanssa toimii toki Multiecuscan loistavasti. Oli ennen nimellä Fiatecuscan.
Toinen vaihtoehto on DnEcudiag, joka on jopa täysin maksuton.
Onkos alipaineletkuset kunnossa?
Ja KKL:n kanssa toimii toki Multiecuscan loistavasti. Oli ennen nimellä Fiatecuscan.
Toinen vaihtoehto on DnEcudiag, joka on jopa täysin maksuton.
Onkos alipaineletkuset kunnossa?