Tutinaa 33:ssa (käyntihäiriö?)
Valvoja: Moderators
Tutinaa 33:ssa (käyntihäiriö?)
Jep eli vajaa viikko aikaa saada päästöt kohdalleen.. Homma muuten ok, paitsi tyhjäkäynnillä co ja hc on about tuplat! Lisäksi auto tuntuu tyhjäkäynnillä ikäänkuin vapisevan eli ei käy kunnolla. Itse luulin sen olevan boxerin ominaisuus, mutta ei aina tee sitä. Ideoita mitä pitäisi tarkastella ja voisiko esim. jonkun tulpan pätkiminen kusta päästöarvot noin? On muuten mukava ajella näillä ilmoilla mustalla autolla, jossa on musta sisustus ja ei ilmastointia . Eilen siälämpötila oli +48
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
Kyllähän se pätkiminen päästöt sekoitta. Ei kipinää -> bensat palamatta koneesta läpi. Vaihda nyt eka ne tulpat ja mittaa ne tulpanjohdot. Jos johtojen vastus arvoissa suuria heittoja ja luvut muutenkin tyylii kilo-ohmeja, osta uudet. Siitä korjauskäsikirjasta varmaan löytyy oikea vastusarvot niille johdoille. Menen ehkä tänään hallille. Kauan arviosit siinä reiän paikkaamisessa menisi.
Ilmastointi olisi poikaa näillä säillä. Mä kyllä jätin Alfan suosiolla himaan ja lähdin fillarilla töihin. Ei tule kyllä kylmä siilläkään .
Ilmastointi olisi poikaa näillä säillä. Mä kyllä jätin Alfan suosiolla himaan ja lähdin fillarilla töihin. Ei tule kyllä kylmä siilläkään .
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11245
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ekana veikkaisin, että joku tulpanjohto ei ole kunnolla paikallaan. Tuossa 16-tappisessa on takimmaiset tulpat niin äärimmäisen veemäisessä paikassa, että löysähattuisten tarvikejohtojen saaminen paikalleen on kovan työn takana eikä siltikään voi olla lopputuloksesta ihan varma. Jos johto on löysällä niin voi hyvinkin välillä käydä nätisti ja välillä kolmella mukilla ravistaen. Samalla pitäisi kuulua korkea, tikittävä ääni, joka syntyy kun johto lyö maihin jotakin väärää kautta.
- Epäkelpokeräilijä -
Jos vaikka irrottelen penkin ja verhoilut etukäteen, niin ei siinä hirveesti yli tuntia kulu. Jos vaikka ilmottelet täällä sit kun sopii, niin tulossa ollaan.155TS kirjoitti:Kauan arviosit siinä reiän paikkaamisessa menisi.
Toi oli hyvä pointti, olen nimittäin välillä ihmetelly sellasen tikittävän äänen alkuperää . Luulisi kuitenkin täristävän hiukka enemmän jos joku sylinteri on poissa pelistä. Aikanaan kaverin saappi lopetti liikkumisen lähes kokonaan ja kuulosti lähinnä diesel traktorilta (bensakone) . Unohtui mainita, että välillä puolilämpimällä koneella liikkeelle lähdettäessä auto hyytyy lähes kokonaan ekoista liikennevaloista lähdettäessä. Kytkin pohjaan ja polkaisu kaasua, niin homma pelittää taas täysin !Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Samalla pitäisi kuulua korkea, tikittävä ääni
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11245
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kyllä tuo käy yllättävänkin nätisti kolmella, nimimerkillä kokemusta on Helppohan tuo on testata, odottelet vaan että käy taas vähän huonommin ja tikittää ja nypit koneen käydessä yksi kerrallaan tulpanjohtoja jakajasta irti. Vika on sitten siinä, jonka irrotus vaikuttaa käyntiin vain vähän tai ei ollenkaan. Suosittelen käyttämään nyppimisessä kumihanskaa tms., on nimittäin aika omenainen fiilis saada suurtehopuolalta muutama tuhat volttia käsille. Ei sillä, että mulle olisi koskaan niin käynyt...
- Epäkelpokeräilijä -
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5761
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
Re: Tutinaa 33:ssa (käyntihäiriö?)
Huh.. Meikäläisellä ilmastointi säädetty n. +15 ja silti ei meinaa hengissä pysyä... Täytyy kyllä ajaa auto metsään näiden helteiden ajaksi, tulee muutenkin kalliiksi, tänään kolmen tunnin sisällä kaksi pysäköintisakkoa...Boxer33 kirjoitti:Eilen siälämpötila oli +48
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
33:semme moottoriääni koveni pikkuhiljaa vuoden sisällä, ääni alkoi muistuttaa kireämpää moottoria röhnötyksineen ja murinoineen. Nyt syykin selvisi: virranjakajan kansi oli äärettömän röhnänen ja pyörijäkin rupinen. Putsaus auttoi heti ja ääni on maltillisempi. Seuraavana täytyy vaihtaa ne vielä molemmat uusiin.