156 vm.99 2.5 v6 katsastus yritys.
Valvoja: Moderators
- Pepee
- Viestit: 194
- Liittynyt: 29 Loka 2006, 19:52
- Car(s): Nykyinen: Giulietta 2.0 jtdm.-.Ex: 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.0 jts -04, ex: 159 2,4 jtdm 2008
- Paikkakunta: Seinäjoki
156 vm.99 2.5 v6 katsastus yritys.
Moro ! Elikkäs kävin tuossa toista alffaa ny näyttämässä ja päästöt oli turhan härskit.. Toki naisella ollu ajos ja lyhyttä ajoa yms että kenkää se vaatii.. Mutta rikkaalla meinaa vissiin käydä..
Milläs nikseillä lähdetää päästöjä pudottamaan?
Öljyt ny ei hirveän vanhat ole eikä koodeja luettu lambdasta.. Mutta niinku näin ensi hätään millä nikseillä liikenteeseen? Kiitosta etukäteen, eka kerta muuten ku alffa ei menny päästöistä..
Milläs nikseillä lähdetää päästöjä pudottamaan?
Öljyt ny ei hirveän vanhat ole eikä koodeja luettu lambdasta.. Mutta niinku näin ensi hätään millä nikseillä liikenteeseen? Kiitosta etukäteen, eka kerta muuten ku alffa ei menny päästöistä..
Paikalla
Re: 156 vm.99 2.5 v6 katsastus yritys.
Mikä päästöissä on pielessä ja kuinka paljon?
Tein itse - säästin
- Pepee
- Viestit: 194
- Liittynyt: 29 Loka 2006, 19:52
- Car(s): Nykyinen: Giulietta 2.0 jtdm.-.Ex: 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.0 jts -04, ex: 159 2,4 jtdm 2008
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: 156 vm.99 2.5 v6 katsastus yritys.
Co 5.74 | sallittu 0.5 ||| 2000rpm 3.23| sallittu 0.3
Hc-pitoisuus| 322 | sallittu 100 ||| 200rpm 150 | sallittu 100
Lambda arvot lapun mukaan ok.
O2 pitoisuus lapun mukaan ok.
Hc-pitoisuus| 322 | sallittu 100 ||| 200rpm 150 | sallittu 100
Lambda arvot lapun mukaan ok.
O2 pitoisuus lapun mukaan ok.
- Aquatica
- Viestit: 15114
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 156 vm.99 2.5 v6 katsastus yritys.
CO ja HC koholla siis selkeesti.
Palaako puhtaasti, onko ajotus taatusti kohdillaan? Jos on, sitten saattaapi joko tulpat olla ehtoopuolella tai katalysaattori ei enää jaksa?
Olettaen, että lambda toimii (siis oikeasti toimii, eikä vaan anna jotain arvoja).
Ja eikös näissä vanhemmissa ole katalysaattori aivan julmetun kaukana koneesta? Siis jossain siinä käsijarrukahvan nurkilla? Se vaatii kenkää, ihan kunnolla, lämmetäkseen - ainakin twinsparkin kohdalla.
Palaako puhtaasti, onko ajotus taatusti kohdillaan? Jos on, sitten saattaapi joko tulpat olla ehtoopuolella tai katalysaattori ei enää jaksa?
Olettaen, että lambda toimii (siis oikeasti toimii, eikä vaan anna jotain arvoja).
Ja eikös näissä vanhemmissa ole katalysaattori aivan julmetun kaukana koneesta? Siis jossain siinä käsijarrukahvan nurkilla? Se vaatii kenkää, ihan kunnolla, lämmetäkseen - ainakin twinsparkin kohdalla.
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: 156 vm.99 2.5 v6 katsastus yritys.
Jos oletetaan, että jako oikeasti on kohdallaan, niin se on, kuten Aqu totesi oikeasti soppa, joka sen katin lämmittää ja parin tonnin kierrokset mittatikku putkessa ei siihen riitä, jos yhtään on ajon jälkeen jäähtynyt.
Omaa TS:ia katsastaessa jouduin asiasta inssille kohteliaasti huomauttamaan, ettei lämpene pyhällä hengellä, jolloin lukemat alkoivat heti laskemaan, kun antoi soppaa.
Omaa TS:ia katsastaessa jouduin asiasta inssille kohteliaasti huomauttamaan, ettei lämpene pyhällä hengellä, jolloin lukemat alkoivat heti laskemaan, kun antoi soppaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 156 vm.99 2.5 v6 katsastus yritys.
Mulla auttoi viimeksi päästöarvojen huonouteen katin vaihto. Ihan siis tarvikekatti .
Edellis vuona oli lambda-anturi rikki. Se lienee laittanut katin tuhoutumisen alulle.
Edellis vuona oli lambda-anturi rikki. Se lienee laittanut katin tuhoutumisen alulle.
- Aquatica
- Viestit: 15114
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 156 vm.99 2.5 v6 katsastus yritys.
Joo, se tekee sen.
Ja katit ylipäänsä vanhetessaan heikkenee teholtaan ja vaatii sitä lämpöä (eli kenkää, ja paljonkin) jotta alkavat toimimaan.
Nimimerkillä: ensimmäinen 156 TS (2.0, '99) alkoi aikanaan konttorilla ensimmäisen mittasyklin aivan lopussa laskemaan HC:ta, kun antoi kenkää inssi sille.
Tokalla kierroksella aivan loppusekunneilla (koko ajan sitä kenkää antaen, eli yli minuutin huudatus) meni vihreälle =P Uudella katilla olisi ehkä hieman helpommalla tullut päästöt läpi...
Tuossa toki oli rikkinäinen lambda ollut jonkin aikaa myös.
Koska kemia ei ole vahvinta alaani, eikö tuo CO kerro nimenomaan palamattomasta polttoaineesta? Eli joko ajotus pielessä, sytkässä vikaa tai seokset muuten sekaisin (esim. huonosti toimiva lambda, imuvuoto jne)?
Ja katit ylipäänsä vanhetessaan heikkenee teholtaan ja vaatii sitä lämpöä (eli kenkää, ja paljonkin) jotta alkavat toimimaan.
Nimimerkillä: ensimmäinen 156 TS (2.0, '99) alkoi aikanaan konttorilla ensimmäisen mittasyklin aivan lopussa laskemaan HC:ta, kun antoi kenkää inssi sille.
Tokalla kierroksella aivan loppusekunneilla (koko ajan sitä kenkää antaen, eli yli minuutin huudatus) meni vihreälle =P Uudella katilla olisi ehkä hieman helpommalla tullut päästöt läpi...
Tuossa toki oli rikkinäinen lambda ollut jonkin aikaa myös.
Koska kemia ei ole vahvinta alaani, eikö tuo CO kerro nimenomaan palamattomasta polttoaineesta? Eli joko ajotus pielessä, sytkässä vikaa tai seokset muuten sekaisin (esim. huonosti toimiva lambda, imuvuoto jne)?
- VMTD
- Viestit: 3367
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: 156 vm.99 2.5 v6 katsastus yritys.
Eikös Co ole häkä HC palamaton polttoaine. Kattihan tekee vaan loppupuhdistuksen päästöille, katiton kunnossa oleva kone menee ihan vähäpäästöisen rajoille ja joskus jopa alittaa ne.
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
-
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Renko
Re: 156 vm.99 2.5 v6 katsastus yritys.
Molemmat voi kyllä olla koholla kun katti on väsynyt. Se kuinka paljon, on sitten mallikysymys ja Alfoja en tunne. Kaukana oleva katti oireilee helpommin kun siitä alkaa elämä loppua, lopulta ei sitten enää auta vaikka pistäisi pillillä punaiseksi.
Mutta toki suuri määrä hiilivetyjä voi olla muustakin syystä. Kuten huono kipinä ja väsähtänyt öljyä polttava moottori.
Ensinnä sopisin mittauksesta korjaamon kanssa, jolta saa katsastuskelpoiset päästölaput ja sitten ajaisin kunnolla lämpöiseksi ja suoraan mittariin. Murehtii sen jälkeen lisää kun näkee mikä on tulos. Jos menee rimaa hipoen niin alkaa olla katin vaihdon tai muun huollon paikka. Jos menee kirkkaasti läpi, niin sitten koittaa saada konttorille lämpösenä tai ohjeistaa katsuria, jos ei mene sittenkään läpi niin alkaa olla katin vaihdon paikka tai muuta vikaa.
Mutta toki suuri määrä hiilivetyjä voi olla muustakin syystä. Kuten huono kipinä ja väsähtänyt öljyä polttava moottori.
Ensinnä sopisin mittauksesta korjaamon kanssa, jolta saa katsastuskelpoiset päästölaput ja sitten ajaisin kunnolla lämpöiseksi ja suoraan mittariin. Murehtii sen jälkeen lisää kun näkee mikä on tulos. Jos menee rimaa hipoen niin alkaa olla katin vaihdon tai muun huollon paikka. Jos menee kirkkaasti läpi, niin sitten koittaa saada konttorille lämpösenä tai ohjeistaa katsuria, jos ei mene sittenkään läpi niin alkaa olla katin vaihdon paikka tai muuta vikaa.
Fiat ja Lancia varaosat. https://www.saminosat.net/tuotteet.html
- Aquatica
- Viestit: 15114
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 156 vm.99 2.5 v6 katsastus yritys.
Eipä se ole lapun kanssa ongelma konttorilla, jos ei siellä osata. Tessua tosiaankin kengittiin ihan oikeasti, kierroksia pidettiin 5k:ssa koko ajan, kunnes ehkä n. 2s ennen syklin loppua alko HC laskemaan ja inssi uskoi, että katti voi olla elossa (jotenkin). :p
- Pepee
- Viestit: 194
- Liittynyt: 29 Loka 2006, 19:52
- Car(s): Nykyinen: Giulietta 2.0 jtdm.-.Ex: 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.0 jts -04, ex: 159 2,4 jtdm 2008
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: 156 vm.99 2.5 v6 katsastus yritys.
Joo pitää käydä vähä laulattamassa ja viedä sitte mittariin korjaamolle niin saavat siellä vähä vielä koplata ja tuumailla... Oli kyllä epäonnen katsastus muutenkin... 5kk sitte vaihdettu takaiskari oli vissiin viallinen alusta lähtien.. Takuusee onneksi uusi..
Viime vuonna ei ollu päästöissä mitään, meni kirkkaasti läpi.. Välissä tehty jakopää kylläkin lukkopaloilla ja liikkeessä mutta olisko sit mahdollista että menny pykälän pieleen kumminkin.. ?
Viime vuonna ei ollu päästöissä mitään, meni kirkkaasti läpi.. Välissä tehty jakopää kylläkin lukkopaloilla ja liikkeessä mutta olisko sit mahdollista että menny pykälän pieleen kumminkin.. ?
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: 156 vm.99 2.5 v6 katsastus yritys.
Olisi.Pepee kirjoitti:Välissä tehty jakopää kylläkin lukkopaloilla ja liikkeessä mutta olisko sit mahdollista että menny pykälän pieleen kumminkin.. ?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Aquatica
- Viestit: 15114
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 156 vm.99 2.5 v6 katsastus yritys.
Se riittää, että yksi nokka on hampaan pielessä ja päästöt on heti vaikea saada kohdilleen.
- Pepee
- Viestit: 194
- Liittynyt: 29 Loka 2006, 19:52
- Car(s): Nykyinen: Giulietta 2.0 jtdm.-.Ex: 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.0 jts -04, ex: 159 2,4 jtdm 2008
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: 156 vm.99 2.5 v6 katsastus yritys.
Ok... Pitää viedä pajalle vielä arviolle.. Tyhjäkäynti ainakin tuntuis olevan niin ristuksen pienellä tai siis käy niin matalilla että hyvä ku käynnis on.. Ja ailahteleva käynti.. ? :/
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: 156 vm.99 2.5 v6 katsastus yritys.
Jos yhtään vapisee tyhjäkäynnillä, todennäköisyys jakopäälle vaan kasvaa. Ehjä V6 ei tärise, vapise tai pätki tyhjäkäynnillä yhtään.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Pepee
- Viestit: 194
- Liittynyt: 29 Loka 2006, 19:52
- Car(s): Nykyinen: Giulietta 2.0 jtdm.-.Ex: 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.0 jts -04, ex: 159 2,4 jtdm 2008
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: 156 vm.99 2.5 v6 katsastus yritys.
Näimp mäkin sen ajattelin.... Eli ei muuta ku soittoa ko. Puöjuun että luukut auki uudelleen ja jako kohdilleen samalla hiellä.....
Paikalla
Re: 156 vm.99 2.5 v6 katsastus yritys.
Jos tyhjäkäynti heijaa niin kannattanee tarkastaa myös kaasuläpän ja ilmamassamittarin välinen kumihaitari.
Tein itse - säästin
Re: 156 vm.99 2.5 v6 katsastus yritys.
Tsekkaisin tulpat ja puolat eennen kuin alkaa purkaa jakopäätä! Samoilla töillä mittaisin puristukset joka pytystä, voisi nimittäin olla venttiilivika myös?
- alamajy
- Viestit: 2050
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
- Paikkakunta: Imatra
Re: 156 vm.99 2.5 v6 katsastus yritys.
Tätä minäkin veikkaisin. Myös ilmi voi olla likanen tai finaalissa.Oleino kirjoitti:Jos tyhjäkäynti heijaa niin kannattanee tarkastaa myös kaasuläpän ja ilmamassamittarin välinen kumihaitari.
- Pepee
- Viestit: 194
- Liittynyt: 29 Loka 2006, 19:52
- Car(s): Nykyinen: Giulietta 2.0 jtdm.-.Ex: 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.0 jts -04, ex: 159 2,4 jtdm 2008
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: 156 vm.99 2.5 v6 katsastus yritys.
Tarkistelin kumihaitarin ja ilmiä tutkailin silmämääräisesti... Kattoo jos koittas puhdistaa sitä.. No vien asen kohta pajalle niiin saavat mittailla kaasut ja antaa arviota omasta näkemyksestää.. Jos lukis koodit vielä samalla että olisko sielä jotai jäämiä ..