Boschin pihalta lähtiessä toinen pyörä oli pitävällä alustalla ja toinen ei joten sutiminen käännettäessä oli fakta. Tämän jälkeen huomasin ABS valon palavan. Kun tulee ajoväylälle niin tietty tollaisissa tilanteissa voi painaa samanaikaisesti jarruakin => voiko tämä sekoittaa ABS järjestelmän? En voi uskoa tätä mutta joku toinenkin taisi mainita ko. asiasta.
ABS valo palaa 156:ssa
Valvoja: Moderators
- Ricambi
- Viestit: 1436
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
ABS valo palaa 156:ssa
No niin voin liittyä ABS vikaklaaniin. Ilmeisesti 156:nen sai víkatartunnan Girin 164:sta koska Bosch huollosta lähtiessä ABS valo syttyi loimottamaan
. En voi uskoa että lika lopetta yhtäkkiä ABS:en toiminnan tai anturi vikaantuisi tosta vaan. Autossa on ollut käsijarruongelmaa joten alussa jäällä takarengas on tullut pahimmassa tapauksessa "nahkoineen" perässä
. Onko arvon palstalaisilla tietoa siitä että esim. virhetilanteessa ABS lyö itsensä pois eikä tokene ennen kuin testerillä häiriö on kuitattu?
Boschin pihalta lähtiessä toinen pyörä oli pitävällä alustalla ja toinen ei joten sutiminen käännettäessä oli fakta. Tämän jälkeen huomasin ABS valon palavan. Kun tulee ajoväylälle niin tietty tollaisissa tilanteissa voi painaa samanaikaisesti jarruakin => voiko tämä sekoittaa ABS järjestelmän? En voi uskoa tätä mutta joku toinenkin taisi mainita ko. asiasta.
Boschin pihalta lähtiessä toinen pyörä oli pitävällä alustalla ja toinen ei joten sutiminen käännettäessä oli fakta. Tämän jälkeen huomasin ABS valon palavan. Kun tulee ajoväylälle niin tietty tollaisissa tilanteissa voi painaa samanaikaisesti jarruakin => voiko tämä sekoittaa ABS järjestelmän? En voi uskoa tätä mutta joku toinenkin taisi mainita ko. asiasta.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
Voin yhtyä tohon pyörien pyörimiseen ja abs sekoamiseen. Joskus kun typeryyksissäni yritin polttaa kumia. Käkkäri kiinni ja kytkin ylös, hetken pyöri tyhjää ja abs-valo päälle.
Tehnyt useammin kuin kerran.
Noh nyt se sitten päätti syttyä lopullisesti. Uutta anturi odoteltu vasta 6vk saksasta.
Tehnyt useammin kuin kerran.
Noh nyt se sitten päätti syttyä lopullisesti. Uutta anturi odoteltu vasta 6vk saksasta.
Makaroonia jo vuodesta -98
Ricambi kirjoitti:Ahaa........ todella mielenkiintoista, sammuiko ABS valo itsekseen virhetilanteen jälkeen vaiko uuden käynnistyksen yhteydessä? Jäikö virhetilanne päälle ja piti testerillä kuitata?
Sammui itsekseen kun parikertaa otti virrat pois ja käynnisti. Myöhemmin ei sitten sekään enään auttanut.
Bosch on ilmeisesti tehnyt erän viallisia antureita koska ensimmäinen joka vaihdettiin kesti vain pari viikkoa. Testerillä ja oskilloskoopilla katsottiin missä vika piilee. Anturihan se rikki oli. Nyt tämä tehtaan tilanne ilmeisesti johtuu suuresta määrästä viallisisa antureita, siis miksi olen odottanut jo 6vk. Ja suuttimetkin on kuulemma loppu tehtaalta.
Olishan sen anturin saanu DA mutta kun on Bosch osa/työtakuu. Ja anturi maksaa Saksassa huimat 36€ !!!!!!
Makaroonia jo vuodesta -98
Pari talvea sitten teki saman tempun meikäläiselle. Eli kässäri ensin jäässä ja pyörä lukossa plus ABS valo palamaan. Eikä abseja tosiaankaan ollut. Tokeni kun sammutin ja käynnistin uudestaan. On kuulemma tyypivika ainakin vanhemmissa malleissa just toi anturin likaantuminen. Ja kuulemma helppo putsata. Meikäläisen ei onneks ole tarvinnu koskea tonne. Ku en o mikkä inssi jumalan armosta ja kaks vasenta peukaloa keskellä jalkapohjaa. Korjasustoimenpide mulla > en käytä käsijarrua talvella 
Re: ABS valo palaa 156:ssa
Peli ei ole välttämättä menetetty. Allekirjoittaneella on tehnyt tänä talvena parikin kertaa että ABS-valo paloi viikon pari, mutta sitten sammui issesseen ja on toiminut siitä lähtien moitteetta.Ricambi kirjoitti:Onko arvon palstalaisilla tietoa siitä että esim. virhetilanteessa ABS lyö itsensä pois eikä tokene ennen kuin testerillä häiriö on kuitattu?
Skoda Octavia 1.8T Combi -03
- Ricambi
- Viestit: 1436
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Jaa... toivoa sitten on. Kävin illalla irroittamassa akkukaapelin ja pidin sen n. tunnin irroitettua, ei auttanut, heti kun laitoin virrat päälle niin valo alkoi palamaan
. Pitänee mennä vaikkapa Bosch huoltoon analysoimaan mikä mättää.
Muuten, tarkistitko toimiko ABS:t kun valo paloi?
Muuten, tarkistitko toimiko ABS:t kun valo paloi?
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
ABS-valojen palamisesta voi sanoa seuraavaa. Mikäli ABS-valo palaa auton käydessä paikallaan, on vika todennäköisesti ABS yksikössä. Jos Abs-valo ei pala auton seistessä paikallaan auton käydessä, tai valo syttyy vasta kun autolla ajetaan yli 40 km/h tunnissa. Edellä mainitussa tapauksessa on kyseessä useimmiten anturivika.
- Ricambi
- Viestit: 1436
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
No niin auto on kunnossa taas, Tampereen Autosähkö hoiti nopeasti ja mallikkaasti korjauksen. Testerin mukaan oikean takapyörän ABS anturi oli kohdannut loppunsa. Uusi anturi ja taas voi tiirailla olematonta ABS varoitusvaloa 
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
-
tiimitoimii
- Viestit: 19
- Liittynyt: 17 Syys 2006, 22:18
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
ABS-anturi
Nyt on juttu nääs niin, että taidat sen anturin saada edullisimmin delta-autosta. Ellet vsitten tilaa jostain netistä ja totea sitten, että väärä tuli.tiimitoimii kirjoitti:elikkäs mistä siis tilaatte anturin että sais mahd halvalla?
ja miten sen anturin saisi puhdistettu? kuvia? vai saako ollenkaan kun nyt olen tunnin jo lueskellut foorumia kyseisestä aiheesta...
Deltassa ne maksavat n.84 euroo ja taatusti toimivat ja sopivat. Huomaa, että edessä on vasen ja oikea erillainen. Takana ovat molemminpuolin samanlaiset. Vaihto on helppo. Pistike on työnnetty palkin sisään. Vedä se johto varovasti ulos, ettei se vaan irtoa pistikkeestä ja jää sinne palkiin!
Anturi voi olla niin kovasti kilaantunut reikään, että se ei lähde ehjänä pois.
Puhdistelu päältä ei taida paljon auttaa. Ainoa voi olla mitä kannaattaa kokeilla on pistokkeiden sumutus CRC:llä.
Itse olen jo joutunut vaihtaan koko kierrroksen.