GTV 2.0 V6 Turbo Medio
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 00:43
- Car(s): GTV 2.0 TS, -03
Ex 33, -88
Ex 33, -90 - Paikkakunta: Hollola
GTV 2.0 V6 Turbo Medio
Ostattelen tällä hetkellä nettiautossa myynnissä olevaa otsikon koneella varustettua GTV:tä.
Auto oli seissut 6 vkoa ennen koeajoa ja autoa kiihdytettäessä moottori nyki erittäin voimakkaasti. Tuli olo ettei saa bensaa? Kun kiihdytti erittäin rauhallisesti niin kaikki ok. Mutta yhtään jos painoi kaasu enemmän niin johan alkoi tökkimään. Kierrokset kuitenkin nousivat lopulta ihan komeasti auto kulki normaalista Onko kenellekään kokemuksia ko moottorista ja kenties ajatuksia mistä ko homma voisi johtua? Seuraavana päivänä ajettaessa nykiminen oli kuulemma loppunut ja olenkin nyt menossa katsomaan autoa uudestaan - rahapussin kanssa.
Toinen juttu onkin sitten auton maalaus. Suunnittelen kenties ylimaalaavani sen, mutta onko mitään käsitystä paljon maalaus kenties maksaisi? Sain yhden tarkouksen joka on 4000-7000 euroa - melko kallista sano! Toinne vaihtoehto on, että ainoastaan lakkaan sen koska katosta on lakkaus auennut.
Auto oli seissut 6 vkoa ennen koeajoa ja autoa kiihdytettäessä moottori nyki erittäin voimakkaasti. Tuli olo ettei saa bensaa? Kun kiihdytti erittäin rauhallisesti niin kaikki ok. Mutta yhtään jos painoi kaasu enemmän niin johan alkoi tökkimään. Kierrokset kuitenkin nousivat lopulta ihan komeasti auto kulki normaalista Onko kenellekään kokemuksia ko moottorista ja kenties ajatuksia mistä ko homma voisi johtua? Seuraavana päivänä ajettaessa nykiminen oli kuulemma loppunut ja olenkin nyt menossa katsomaan autoa uudestaan - rahapussin kanssa.
Toinen juttu onkin sitten auton maalaus. Suunnittelen kenties ylimaalaavani sen, mutta onko mitään käsitystä paljon maalaus kenties maksaisi? Sain yhden tarkouksen joka on 4000-7000 euroa - melko kallista sano! Toinne vaihtoehto on, että ainoastaan lakkaan sen koska katosta on lakkaus auennut.
Kun hankit Alfa Romeon, et hanki vain autoa vaan myös ajattelutavan.
- Garmund
- Viestit: 2137
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta
Re: GTV 2.0 V6 Turbo Medio
Itselle tulee ensimmäisenä mieleen toimimaton ahtopaineen säätö.
Oliko autossa ahtopainemittaria? Jos oli, mitä se näytti? Itellä 155Q4:ssa (eri kone tosin) luultavasti ahtopaineen säädön toimimattomuus aiheutti todella rajua nykimistä, kun tuli kai fuelcut, ahtojen karatessa liian ylös. Uuden paineletkun vaihto hukkaportille auttoi itsellä tuohon.
Oliko autossa ahtopainemittaria? Jos oli, mitä se näytti? Itellä 155Q4:ssa (eri kone tosin) luultavasti ahtopaineen säädön toimimattomuus aiheutti todella rajua nykimistä, kun tuli kai fuelcut, ahtojen karatessa liian ylös. Uuden paineletkun vaihto hukkaportille auttoi itsellä tuohon.
Suoraan vaan suoraa
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: GTV 2.0 V6 Turbo Medio
Jos se on se punainen Italian tuonti, niin on ollut varmaan jo vuoden myynnissä.
(vähissä on Nettiautossa Gtv tarjonta tällä hetkellä, 3 kpl)
Vika/vikoja voi olla monessakin paikassa:
-vanha bensa
-bensan suodatin
-bensapumppu
-virranjakaja
-em. ahtopaineongelmat
-...
Tosin, jos nykiminen loppunut seuraavana päivänä, niin listan esimmäiset nousevat potentiaalisimmaksi.
Kokeile koeajolla normaalien lisäksi:
-yliahdon toiminta
-takalasin lämmitys
Tarkasta mitä öljyjä käytetty ja vaihtotiheys, jakohinan vaihtoajankohta, jäähdyttimen kunto, öljyjäähdyttimen eheys varsinkin liittimet.
Antenni näyttää kiinteältä, joten varmaan ehjä.
Edit: Moottoriöljyn määrä, oltava vähintään tikun ylemmässä täpissä eli ns. MAX-kohdassa.
(vähissä on Nettiautossa Gtv tarjonta tällä hetkellä, 3 kpl)
Vika/vikoja voi olla monessakin paikassa:
-vanha bensa
-bensan suodatin
-bensapumppu
-virranjakaja
-em. ahtopaineongelmat
-...
Tosin, jos nykiminen loppunut seuraavana päivänä, niin listan esimmäiset nousevat potentiaalisimmaksi.
Kokeile koeajolla normaalien lisäksi:
-yliahdon toiminta
-takalasin lämmitys
Tarkasta mitä öljyjä käytetty ja vaihtotiheys, jakohinan vaihtoajankohta, jäähdyttimen kunto, öljyjäähdyttimen eheys varsinkin liittimet.
Antenni näyttää kiinteältä, joten varmaan ehjä.
Edit: Moottoriöljyn määrä, oltava vähintään tikun ylemmässä täpissä eli ns. MAX-kohdassa.
- SP
- Viestit: 958
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
- Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D - Paikkakunta: Tampere
Re: GTV 2.0 V6 Turbo Medio
Aika yleinen vaiva turbokoneissa on sytytystulpalpat, usein vikaa haetaan juurikin ahtopuolelta tai polttoainepuolelta.... Oma veikkaukseni on tulpat pitkän kokemuksen mukaan turbokoneista
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...
- alfa 156 v6
- Viestit: 5375
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: GTV 2.0 V6 Turbo Medio
Ääni myös sytytystulpille (tai jakajankannelle/tulpan johdoille). Oma V6 TB oli todella ronkeli tulpista, tyhjäkäyntiä kävi ontumatta ainoastaan Golden Lodgeilla (no ok, ontuminen ehkä väärä sana mutta välillä jätti yhden lyönnin väliin muilla ja se häiritsi...)
Moottoria kannattaa kuunnella tarkoin kun käyt seuraavan kerran katsomassa, nokka-akseli ja paininkuppivammaa näissä on usein ja ilmenee venttiilien naputuksena. Toki voi mennä säätämälläkin hiljaiseksi.
Moottoria kannattaa kuunnella tarkoin kun käyt seuraavan kerran katsomassa, nokka-akseli ja paininkuppivammaa näissä on usein ja ilmenee venttiilien naputuksena. Toki voi mennä säätämälläkin hiljaiseksi.
Re: GTV 2.0 V6 Turbo Medio
Jos päädyt ostamaan tuon ja maalaushommat tulee ajankohtaiseksi, niin otappa yhteyttä
Keskivaikeasti alfaholisoitunut
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 00:43
- Car(s): GTV 2.0 TS, -03
Ex 33, -88
Ex 33, -90 - Paikkakunta: Hollola
Re: GTV 2.0 V6 Turbo Medio
Kiitos kommenteista.
Autossa ei ole ahtopainemittaria ja myyjän mukaan ko autossa turbon toiminta on niin, että se on ns koko ajan paineistettuna. Itselle asia on täysin uusi, kokemukset turboista rajoittuu raskaaseen kalustoon enkä ole moisesta kuullut. Itsellä on tarkoitus pitää autoa kauan ja siksikin tuo moottorivaihtoehto houkuttaa - vaikka samaan aikaan on tarjolla myös 2.0 TS koneella oleva, 8v tuoreempi auto. Tiedän, perustelu ontuu ja jälkimmäinen on varmasti monella tavalla järkevämmäksi perusteltavissa, mutta 200hp on eri kuin 150hp ja V6 on aina V6...
Viestiketjussa mainittu hihnanvaihto on ok, mutta esim tulpat on vaihtamatta. Sinällää auton kilsat jotka ovat ilmeisesti todenmukaiset myös houkuttavat.
Ja kyllä, auto on sama punainen.
Maalaaminen kyllä todnäk ajankohtaiseksi joten jos tuohon päädyn niin...
Autossa ei ole ahtopainemittaria ja myyjän mukaan ko autossa turbon toiminta on niin, että se on ns koko ajan paineistettuna. Itselle asia on täysin uusi, kokemukset turboista rajoittuu raskaaseen kalustoon enkä ole moisesta kuullut. Itsellä on tarkoitus pitää autoa kauan ja siksikin tuo moottorivaihtoehto houkuttaa - vaikka samaan aikaan on tarjolla myös 2.0 TS koneella oleva, 8v tuoreempi auto. Tiedän, perustelu ontuu ja jälkimmäinen on varmasti monella tavalla järkevämmäksi perusteltavissa, mutta 200hp on eri kuin 150hp ja V6 on aina V6...
Viestiketjussa mainittu hihnanvaihto on ok, mutta esim tulpat on vaihtamatta. Sinällää auton kilsat jotka ovat ilmeisesti todenmukaiset myös houkuttavat.
Ja kyllä, auto on sama punainen.
Maalaaminen kyllä todnäk ajankohtaiseksi joten jos tuohon päädyn niin...
Kun hankit Alfa Romeon, et hanki vain autoa vaan myös ajattelutavan.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: GTV 2.0 V6 Turbo Medio
Mitä tarkoittaa turbo on koko ajan paineistettuna?
Selitys on looginen, siinä vaiheessa se ontuu jos etsii ts/jts eikä V6
Selitys on looginen, siinä vaiheessa se ontuu jos etsii ts/jts eikä V6
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 00:43
- Car(s): GTV 2.0 TS, -03
Ex 33, -88
Ex 33, -90 - Paikkakunta: Hollola
Re: GTV 2.0 V6 Turbo Medio
Heh - esittämäsi kysymys on hyvä, sitä itsekin mietin että mitähän se käytännössä tarkoittaa... ilmeisesti uusissa Alfoissa on vastaava järjestelmä?
Ja myönnän - en etsi V6:sta vaan Alfaa josta pystyn nauttimaan 20v Alfattomuuden jälkeen... joten kiva kone on plussaa, joka hiukan ohjaa valintaa... ko moottorin harvinaisuus mietityttää, varsinkin kun en ole teknisesti osaava vaan enemmän nautiskelija ja fiilistelijä!
Ja myönnän - en etsi V6:sta vaan Alfaa josta pystyn nauttimaan 20v Alfattomuuden jälkeen... joten kiva kone on plussaa, joka hiukan ohjaa valintaa... ko moottorin harvinaisuus mietityttää, varsinkin kun en ole teknisesti osaava vaan enemmän nautiskelija ja fiilistelijä!
Kun hankit Alfa Romeon, et hanki vain autoa vaan myös ajattelutavan.
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 00:43
- Car(s): GTV 2.0 TS, -03
Ex 33, -88
Ex 33, -90 - Paikkakunta: Hollola
Re: GTV 2.0 V6 Turbo Medio
Ja Finest (ja muutkin) - mitä tuo yliahtaminen tuossa tarkoittaa ja miten sen toiminta tarkastetaan?
Kun hankit Alfa Romeon, et hanki vain autoa vaan myös ajattelutavan.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: GTV 2.0 V6 Turbo Medio
En nyt muista paljonko kierroksia piti vähintään olla, luokkaa 2500-3000 rpm, ja kaasu pohjaan.
Tuntuu pienehkönä lisävetona. Huomaa kyllä ajossa selvästi.
Tuntuu pienehkönä lisävetona. Huomaa kyllä ajossa selvästi.
- Garmund
- Viestit: 2137
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta
Re: GTV 2.0 V6 Turbo Medio
ns. overboost. Q4:sessa pierpug antaa ahtojen nousta 1,0 bar->1,3 bar tietyissä tilanteissa, juurikin kaasupolkimen asennosta ja moottorin kierrosnopeudesta riippuen.
Tuo, että ahdin olisi kokoajan paineistettuna on puppua, jos sillä tarkoitetaan järjestelmää, mikä pitäisi ahtimen paineistettuna myös kaasu höllättynä. Sitä käytetään ralliautoissa, mutta se vähäntää ahtimen kestoa huomattavasti. Uusissa alfoissa on muuttuvasiipinen ahdin, vai miksi sitä nyt kutsutaankaan. Ja olikos tuo niissä bensaturboissakin, vai vain dieseleissä?
Tuo, että ahdin olisi kokoajan paineistettuna on puppua, jos sillä tarkoitetaan järjestelmää, mikä pitäisi ahtimen paineistettuna myös kaasu höllättynä. Sitä käytetään ralliautoissa, mutta se vähäntää ahtimen kestoa huomattavasti. Uusissa alfoissa on muuttuvasiipinen ahdin, vai miksi sitä nyt kutsutaankaan. Ja olikos tuo niissä bensaturboissakin, vai vain dieseleissä?
Suoraan vaan suoraa
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: GTV 2.0 V6 Turbo Medio
Tuliko tehtyä kaupat?
Nyt nettiautossa on 2 kpl punaisia turboja myynnissä...
Nyt nettiautossa on 2 kpl punaisia turboja myynnissä...
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 00:43
- Car(s): GTV 2.0 TS, -03
Ex 33, -88
Ex 33, -90 - Paikkakunta: Hollola
Re: GTV 2.0 V6 Turbo Medio
Kiitos kaikille - kaupat tuli tehtyä ja lopulta päädyin siihen mustaan -03 ikäiseen TS koneiseen... mieli teki turboa mutta raja oli pakko vetää...
Kiitos kaikille kommentoijiööe - kohta pukkaa muutamaa kysymystä toisella otsikolla!
Kiitos kaikille kommentoijiööe - kohta pukkaa muutamaa kysymystä toisella otsikolla!
Kun hankit Alfa Romeon, et hanki vain autoa vaan myös ajattelutavan.
- Alfissimo
- Viestit: 8686
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: GTV 2.0 V6 Turbo Medio
Aina ei kaikessa tarvitse olla järkeä, mutta nyt voi sanoa valinnan osuneen siihen huomattavasti järkevämpään vaihtoehtoon, jos mainituista kahdesta oli valittava.
Onnea hankinnasta!
Onnea hankinnasta!
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Polforea
- Viestit: 11240
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: GTV 2.0 V6 Turbo Medio
Otsikossa mainitaan meedio niin leikitään sellaista. Sen enempää tarkastelematta selvänäen että kyseessä on ex-Mandeprkl eli ex-TeroPee.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 00:43
- Car(s): GTV 2.0 TS, -03
Ex 33, -88
Ex 33, -90 - Paikkakunta: Hollola
Re: GTV 2.0 V6 Turbo Medio
Meedio taisi mennä nyt harhaan - mutta ainahan ei voi osua...
En ainakaan tiedä olleeni koskaan täällä toisella nimimerkillä enkä kyllä Tampereellakaan ole asunut!
Ja tuohon järkevyys kommenttiin - kun tarkoitus on pitää autoa pitkään ja fiilistellä uskon samoin tehneeni itselleni sopivamman valinnan.
En ainakaan tiedä olleeni koskaan täällä toisella nimimerkillä enkä kyllä Tampereellakaan ole asunut!
Ja tuohon järkevyys kommenttiin - kun tarkoitus on pitää autoa pitkään ja fiilistellä uskon samoin tehneeni itselleni sopivamman valinnan.
Kun hankit Alfa Romeon, et hanki vain autoa vaan myös ajattelutavan.
- Alfissimo
- Viestit: 8686
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: GTV 2.0 V6 Turbo Medio
Eikun auto on ollut nimimerkeillä mandeprkl ja TeroPee .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 00:43
- Car(s): GTV 2.0 TS, -03
Ex 33, -88
Ex 33, -90 - Paikkakunta: Hollola
Re: GTV 2.0 V6 Turbo Medio
No sitten - rahaa ainakin näyttää TeroPee tuohon käyttäneen....
Kun hankit Alfa Romeon, et hanki vain autoa vaan myös ajattelutavan.
- TeroPee
- Viestit: 1518
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
On tosiaan rahaa käytetty ja jonkin verran ajettukin. Käytiin sillä mm. Jäämeren rannalla kesällä -13. http://teropee.kuvat.fi/kuvat/Kulukupel ... 13_reissu/
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 00:43
- Car(s): GTV 2.0 TS, -03
Ex 33, -88
Ex 33, -90 - Paikkakunta: Hollola
Re: GTV 2.0 V6 Turbo Medio
Rock - eilen profiilisi löysinkin kuten myös itseäni edeltävän omistajan...
Toistaiseksi kaikki kohdallaan... Sain ekana viikonloppuna eversti Johan August Sandelsilta sen verran paljon ja hyviä neuvoja että vahasin auton kahteen kertaan! Kohtuu siistiksi sain.. yritin laittaa tähän making off -kuvaa mutta puhelin ei halua....
Toistaiseksi kaikki kohdallaan... Sain ekana viikonloppuna eversti Johan August Sandelsilta sen verran paljon ja hyviä neuvoja että vahasin auton kahteen kertaan! Kohtuu siistiksi sain.. yritin laittaa tähän making off -kuvaa mutta puhelin ei halua....
Kun hankit Alfa Romeon, et hanki vain autoa vaan myös ajattelutavan.