Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
oon_joo
Viestit: 75
Liittynyt: 25 Joulu 2013, 06:05

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja oon_joo »

tammikuun lopussa menee takuut umpeen omasta laitteesta, ja olisi mielenkiintoa lastuttamiseen, 1,4 l multiair 170 hv. Onko kellään näistä kokemusta, missä tehty ja miten pelittänyt? :)

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Minulla on 2 autoa optimoitu Motorbitissa. Rehellistä ja reilua toimintaa. Vien lähipäivinä samanlaisen auton, kuin sinulla on Motorbittiin optimoitavaksi.
Tein ensin virheen ja autoni oli kilpailevassa liikkeessä optimoitavana. Hommasta ei tullut mitään, kaikki sössittiin ja viimein yli 2 kuukauden taistelun jälkeen rahat palautettiin, kun käytin todella kovaa kieltä kuultuani valehtelua ja vääristelyä riittävästi.

Giuliettasta saa tehoa yli 190Hp ja vääntöä 300Nm Motorbitin optimoinnissa. Motorbitista saa dynamometrin käppyrät ennen ja jälkeen mustaa valkoisella. Ne on vaadittava EHDOTTOMASTIi, älä tyydy muuhun.

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Arcar »

Arcar kirjoitti:
Arcar kirjoitti:
Grandy kirjoitti:En tiedä menikö toi mun aiempi viesti jotenkin ohi mutta ota nyt ne liittimet irti niiltä antureilta ja puhdista ne..hapettuneet melko varmasti jos anturin varret on kiinni ja ehjät niin vika on siellä!
Takaosan anturi katsottu ja anturin varsi näyttää olevan kiinni eikä poikittaisvarressa oleva puristuskiinnitys näyttäisi sekään olevan päässyt pyörähtämään. Täytyy saada auto vähän parempaan asentoon että pääsee koko kohtaa, ml liittimen irroitus, tarkastelemaan. Mennee vaan tuohon viikonloppuun, mutta kerron sitten tuloksen.
Kyllä näyttäisi siltä, että puristuskiinnitys ei pidä pyöreässä poikittaisvarressa, ja ei saa kiristettyä (mutteri ruostunut kiinni ja kun on aika matalaprofiilinen niin sain vielä mutterin kulmia pyöristettyä :oops: ). Tän siitä saa kun ei saa kunnolla nostettua ja työskentelemään kunnolla auton alla niin taitaa olla helpoin viedä maksulliseen hoitoon eli korjaamolle 8)
Nyt näyttää valot jälleen oikein... ongelma oli tuon puristuskiinnityksen löystymisessä... noh, mitä tuli esille kun ei mutteri mun toimin liikkunut, nimittäin se jota levyn alla yritin avata/kiristää onkin hitsattu siihen levyyn, ja itse pultti on levyn päällä :oops: Kuten todettu ei oikein päässyt näkemään kunnolla...No nyt tiedän..
Mutta oli siinä huoltoraportin mukaan myös etupään asentotunnistimen akseli päässyt kääntymään väärään asentoon ja sekin fixattiin.
Kerrankin pääsi hakemaan auton korjaamolta että lasku on vain reilut sata egee...
Täytyy sanoa, että Herttoniemen Autokeskus, jota ekaa kertaa käytin, saa kaikesta hyvät arvosanat.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Rupes QV muistuttaa öljynvaihdosta vaikka ohjekirja väittää että ominaisuus on vain dieselversioissa joissa dieselhiukkassuodatin :shock:
Mites toi muistutus on toteutettu TBI koneisessa, valvooko jotenkin öljyn laatua tai päättelekö jotain ajosykleistä tms?
Öljyillähän on ajettu vasta n.5000km/ 7kk eli ei pitäisi vielä olla vaihtokunnossa?
Jos on ihan kilometripohjanen juttu niin ilmeisesti ei ole huollossa nollattu. Onnistuuko nollaus rekisteröidyllä MES 1.3 versiolla?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Kilometripohjainen muistutin. En nyt äkkiseltään muista valvooko myös kulunutta aikaa (mielestäni kyllä). IPC:stä nollataan testerillä, joten ei luultavasti ole nollattu huollossa. MES:sta ei tietoa onnistuuko.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Kiitokset tiedosta. Täytyy kokeilla MES:iä huomenna, toimiiko ton kanssa vai vaatiiko uudemman version.
Tytär oli helisemässä auton kanssa kun öljyvaloa alko vilkuttaa ja ite olin tietysti reissussa...

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Enpä saa MES:llä yhteyttä KL kaapelin kanssa, taitaa vaatia ELM 327 adapterin nää?
Miks muuten huollon on niin vaikee tehdä selvät jutut, niinku esim. tää huoltomuistutuksen nollaus? Tässäkin tehdastakuu vielä hetken voimassa ja kaikki huollot tehty autokeskuksessa. Kylhän ne varmaan sen siellä nollaa kun menis valittaa mutta eipä viittis sen takia ajella ja jonotella että sen joku kerkiäs tehdä...

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Kyllähän tuon nollaus kuuluu huoltoon automaattisesti. Ei pitäisi olla epäselvää yhdellekään asentajalle.

Vaikea käsittää miksei ole resetoitu, kun en ole itse tehnyt. :D MES:istä en tosiaan tiedä miten onnistuu ja onko kaapelissa tarvittavaa pinniä kytketty ylipäätään. Tarvii testerin jolla pääsee IPC:hen käsiksi (Instrument Panel Cluster).

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Jep, hyvä tieto jos yhteyden saanti joskus autoon onnistuu... 1.3 MES:ssä näköjään löytyy "instrument panel marelli".
Ehkä se tuota kautta onnistuu kun vaan saisi yhteyden autoon. Ongelmana tosiaan se että KL kaapelilla missä on 4 asentoinen kytkin eri kytkennöille on toiminut mulla 156,159 ja 166 malleissa mutta ei saa yhteyttä Giuluun. Mulla on kyllä ELM 327 blutuutti mokkula joka toimii jaggessa mutta eri läppärillä. Tossa läppärissä missä mulla on rekisteröity MES ei taasen ole blutuuttia joten.... No eiköhän tästä laiteviidakosta jotenkin selvitä :shock:

Avatar
Tiige
Viestit: 2857
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Tuolta kun katsoo niin ELM-piuhaahan se kaipaa että pääsee giuliettaan käsiksi. Sen verran nykyaikaset sähköt siinä jo ettei KL-piuhalla tee näköjään mitään.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Tarvinkos mä siis tämmösen setin?? http://www.ebay.co.uk/itm/MULTIECUSCAN- ... 7675.l2557

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Tollainen mullakin on ja lisänä oli vielä KKL-piuha sekä vahempii autohin oma johto. Useimmiten tarvii keltaista adapteria. MESillä pystyy kuittaamaan/nollaamaan ölyjnvaihdon, huollot+ sopeutusohjelma jos vaihtaa osia..jakopää, multiair-yksikkö etc. MES on hyvä ohjelma ja sitä oppii käyttämään kun sitä kokeilee rohkeasti ja kysyy kuitenkin ennen kuin painaa Enteriä..aina voi myös peruuttaa jos ei ole varma mitä tekee, samoin kuin tietokoneessa.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Ja onhan siinä se simulation kohta josta voi katsoa miten homma hoituu.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Flying Elmer
Viestit: 26
Liittynyt: 16 Joulu 2013, 08:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Flying Elmer »

Uuden Giulietta QV:n koeajo nyt Autovouhotuksessa.

http://autovouhotus.fi/in-bocca-al-lupo-alfaromeo/

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2336
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Flying Elmer kirjoitti:Uuden Giulietta QV:n koeajo nyt Autovouhotuksessa.

http://autovouhotus.fi/in-bocca-al-lupo-alfaromeo/
Ihan hieno erilainen kirjoitus.
Kuva

JustXL
Viestit: 269
Liittynyt: 08 Elo 2003, 01:39

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JustXL »

Näyttäisi esiintyvän sama yksilö myös uuden TM:n jutussa (21/2015) .
Ajoivat Ahvenistolla 1.39.9. kierrosajan.
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...

Avatar
Xehpuk
Viestit: 793
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

JustXL kirjoitti:Näyttäisi esiintyvän sama yksilö myös uuden TM:n jutussa (21/2015) .
Ajoivat Ahvenistolla 1.39.9. kierrosajan.
2013 CS4 Ahvenistolla on ajettu näemmä 1.40.56 QV:llä. 8)

Avatar
Jonesi
Viestit: 137
Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jonesi »

Elmer: Hieno kirjoitus, kiitos! Törmäsinkin Instassa kuviisi jokin aika sitten. :) On se kyllä hieno laitos, jo (toivottavasti) parempien penkkien vuoksi kannattava hankinta. Se "kiva paikka olla" efekti löytyy Giuliettasta ja kanssaliikkujissa jostain syystä tuollainen muodokas pikkukippo herättää pakottavaa tarvetta peräroikuntaan, typeriin ohituksiin ja muihin ihme oikutteluihin, lisää vaan kohdallani nautintoa liikkua Giulilla. Facelift QV:ssä tuntuu moni asia menneen nappiin, euroja siis säästöön...

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

No nyt on kaapelit ja yhteydenkin saa autoon. Kaikennäköistä sieltä löytyy mutta en löydä paikkaa mistä saisi tuon öljyn vaihdon kuitatuksi :oops:
Osaako joku opastaa kädetöntä mistä kohdasta MES ohjelmaa tuo kuittaus löytyy? (Rekisteröity V1.3 ja Giulietta QV)

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Asensin tuon MES 1.3 version ja simuloin QV:ta. Resetti näyttää löytyvän System-valikosta Service:n alta. Sieltä yhteys Service Interval Reset (Siemens) -> Välilehti: Adjustments -> Next service KM reset -> Execute.

newport
Viestit: 76
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 18:51
Paikkakunta: helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja newport »

1750 tbi öljynvaihto kuitataan moottorin ohjainlaitteen puolelta...ja sit muu huolto vielä erikseen.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Aivan. Tuli oikoluettua viesti...

MES 1.3 versio ei anna mitään säätöjä ECUn puolelle. Näyttää löytyvän vasta uudemmissa sovellusversioissa nuo ominaisuudet.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Kiitokset nopeista kommenteista.
Jarsan, tuolta minäkin yritin ja toimii kyllä simuloidessa mutta kun on autossa kiinni niin tulee herja "Failed to execute" ??
newport; tarkoitatko moottorinohjainlaitteella ECU:a? MES:in 1.3 versiolla siihen pääsen myös kiinni mutta en löydä sieltä kohtaa jossa voisi öljynvaihdon nollata. On vain "Info", "Errors" ja "Graph" kohdat.

Tarvitsenko siis tuoreemman version MES:tä??

EDIT. Jep, latasin ilmaisversion eli 2.7:n ja sieltähän toi öljynvaihdon nollaus tosiaan näyttäisi löytyvän.. sitä siis seuraavaksi, täytyy vaan hetki miettiä mille läppärille sen ottais. Kiitokset avusta :-D

newport
Viestit: 76
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 18:51
Paikkakunta: helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja newport »

ecu on moottorin ohjainlaite.
en mä noista ohjelmista tiedä...nähny vaan ku merkkitesterillä kyseiset toimenpiteet tehty.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Sori slangin käyttö. ECU on tosiaan moottorinohjainlaite (Engine Control Unit).

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Tsuliettan omistajat joilta löytyy xenonit eestä, mikä noiden kestoikä noin kilometreissä on? Yksi tuttava on nyt ajellut moisella ja sillä on reilun vuoden ja 30tkm sisään mennyt nyt vasemmalta kerran ja oikealta kaksi xenonit pimeäksi. Onko normia vai mites? Itse kun olen kokemusta hankkinut ainoastaan halogeeneista ni lupasin kysellä viisaammilta...

insinörtti
Viestit: 2642
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^ 78 tkm pian taulussa ja alkuperäisillä mennään. Näin ulkomuistista & huhupuheiden pohjalta näillä kilometreillä alkaisi käyttötunnit jo olemaan täynnä, jos valoja olisi poltettu jatkuvasti, mutta päiväajovalojen avustuksella voi kestoa löytyä jopa 150 tkm asti?

Paitsi että käyttötunneistahan tämä on kiinni, eikä kilometreistä. Max 2000 h kestänee polttimot (?) -> 45 km/h keskinopeudella 90 tkm. Plus päiväajovaloin ajetut kilometrit päälle.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

MikaT
Viestit: 181
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
Car(s): MB C 300e -22
Ex:Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Ex:Peugeot 206 -06
Ex:Peugeot 406 Sport -00,
Ex: Mazda 626 GLX
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja MikaT »

56 tkm takana, eikä ole tarvinnut vaihtaa. Syttymisherkkyyden olen pitänyt korkealla.
Videotykeissä on valikko mistä näkee lampunkäyttöiän, missäs se kohta on autossa? :lol:

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

fahlsjy kirjoitti:Kiitokset nopeista kommenteista.
Jarsan, tuolta minäkin yritin ja toimii kyllä simuloidessa mutta kun on autossa kiinni niin tulee herja "Failed to execute" ??
newport; tarkoitatko moottorinohjainlaitteella ECU:a? MES:in 1.3 versiolla siihen pääsen myös kiinni mutta en löydä sieltä kohtaa jossa voisi öljynvaihdon nollata. On vain "Info", "Errors" ja "Graph" kohdat.

Tarvitsenko siis tuoreemman version MES:tä??

EDIT. Jep, latasin ilmaisversion eli 2.7:n ja sieltähän toi öljynvaihdon nollaus tosiaan näyttäisi löytyvän.. sitä siis seuraavaksi, täytyy vaan hetki miettiä mille läppärille sen ottais. Kiitokset avusta :-D


No niin, nyt on lisenssiversio ja homma rokkaa eli versiolla 2.7R mennään. Se hiukan hämmästyttää että 1.3 versiolla ajetut kilometrit täsmäs mittarinäytön kanssa, 2.7R versiolla n. 600km vähemmän :shock:

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Kiitoksia. Näiden tapausten pohjalta xenonien käyttöikää pitäisi löytyä hivenen enempi kuin mitä tähän asti on saavutettu. Tsekkailin alfaowneria ja sielläkin vaikuttaisi tuikut pelittävän pidempään. Täytyy kysellä enempi et mikä akku siinä löytyy (alfaownerilla oli juttua akusta ja sen vaikutuksesta muuhun elektroniikan toimivuuteen), milloin vaihdettu yms. Harmi kun joutuu toimimaan proxyna tässä kun ei ko. henkilö halua itse foorumille kirjautua syystä tai toisesta.

Avatar
Flying Elmer
Viestit: 26
Liittynyt: 16 Joulu 2013, 08:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Flying Elmer »

Jonesi kirjoitti:Elmer: Hieno kirjoitus, kiitos! Törmäsinkin Instassa kuviisi jokin aika sitten. :) On se kyllä hieno laitos, jo (toivottavasti) parempien penkkien vuoksi kannattava hankinta. Se "kiva paikka olla" efekti löytyy Giuliettasta ja kanssaliikkujissa jostain syystä tuollainen muodokas pikkukippo herättää pakottavaa tarvetta peräroikuntaan, typeriin ohituksiin ja muihin ihme oikutteluihin, lisää vaan kohdallani nautintoa liikkua Giulilla. Facelift QV:ssä tuntuu moni asia menneen nappiin, euroja siis säästöön...
Kiitos Jonesi :-D Olen huomannut saman, varsinkin VAG autoilijoiden kohdalla. Ostaisivat hekin vain Alfan niin ei tarvisisi kärsiä kateudesta. :lol: Uskoisin että tuolla TCT boksilla uusi QV olisi myös jälkimarkkinoilla haluttava tuote.

Avatar
lerppu
Viestit: 5952
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Ai, Ite neljästä Alfasta oon saanut olla liikenteessä eniten rauhassa Giuliettan puikoissa. GT:n ohjaksissa oli välillä suorastaan tuskaisaa, kun muut tielläliikkujat purkivat mieliharmiaan minuun. Se oli kummallista! (Ko autoa myös mäiskittiin surutta parkkiksella, takavalot rikottiin ja takaikkunakin...)
Giulietta FL QV on makoisa! TCT:stä tykkään myös, mutta monilovinen mehumaija on silti preferred option... (Kerran kaksi vuodessa tct:llä ajautuu jotenkin hassuun tilanteeseen, varsinkin StartStopin kanssa.)

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Nonih! Taas kuuluu radio! Vaihdoin antennijalan tänään. Vuorasin alapinna ennen peltiin painamista tiivistesilikonilla. Jospa kosteus ei pääsisi enää käsiksi! Vanha oli alapuolelta aika hapettunut. :roll:

Avatar
Jonesi
Viestit: 137
Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jonesi »

GT on aika urheilullisen ja erikoisen näköinen joten pitäähän se kateus kauneutta kohtaan purkaa moiseen rikkaiden kulkupeliin. Coupekin vielä niin miten joku kehtaakin liikkua noin iljettävästi kuljettajan nautintoon keskittyvällä laitteella, ovet naarmuille ja ikkunat rikki moisilta, hyh. Oikea autohan on Corolla ja siinä pitää olla 4 ovea, muuten ei aleta mitään. Mutta joo, oma auto on ulkoisesti muuten säilynyt kunnossa (mitä nyt pesuautomaateissa pilattu Nero Etna) mutta matkustajan puolella takakaaressa on 4-5 selvää painaumaa pienellä alueella jotka näkyy tosi selvästi kun auto on puhdas eikä ne ihan pienellä voimalla ole syntyneet eikä jäljet sovi edes naapurin Chrysler Sebringin ovien muotoon.

Ihan asiaakin olisi, miten muilla 1.4 MA kuljettajilla näin viileiden aamujen liikkeellelähdöt? Pari ensi kilometriä siinä vähän alle n.2000 kierroksen tuntumassa on pientä nykimistä, ihan startissa välillä hieman epätasaista tyhjäkäyntiä ja pakoputkesta tulee aika huima pilvi vesihöyryä kun ensi liittymästä muutaman sadan metrin ajon jälkeen liittyy 80km/h nopeusalueelle. Mittarissa vähän yli 55000km, nesteitä ei häviä mihinkään ja öljyt ok.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1529
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

^Kuulostaa ihan tutulta. Softapäivitys paransi tilannetta, muttei kokonaan poistanut kylmän koneen nykimistä. Joko kuulet ääniä? :wink:

Tää +1 keli aiheuttaa tämän, mitä ei esiinny muissa lämpötiloissa:
>Aja joku 100+km kone lämpimäksi, lämpötilalla ei oo väliä
>Anna olla parkissa 8-12h
>Käynnistä +1 kelissä -> aivan älytön naputus moottorista, kuten rikkinäinen nostin ääntää
>Odota 30s, ääni vaimenee

Gusse
Viestit: 912
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Gusse »

matti_vuorio kirjoitti:^Kuulostaa ihan tutulta. Softapäivitys paransi tilannetta, muttei kokonaan poistanut kylmän koneen nykimistä. Joko kuulet ääniä? :wink:

Tää +1 keli aiheuttaa tämän, mitä ei esiinny muissa lämpötiloissa:
>Aja joku 100+km kone lämpimäksi, lämpötilalla ei oo väliä
>Anna olla parkissa 8-12h
>Käynnistä +1 kelissä -> aivan älytön naputus moottorista, kuten rikkinäinen nostin ääntää
>Odota 30s, ääni vaimenee
Lohduttavaa kuulla, että en ole yksin tuon naputtavan äänen kanssa. Samaten itsellä myös ensikilometrit aika tuskaista, varsinkin kun melkein heti on ylämäki, niin perheen toisella autolla ennen mäkeä voi vapaasti laittaa kakkoseen ja siitä iloisesti lähteä kiihdyttelemään, niin giulietalla saa aloitella mäen ykkösellä ja silloinkin on tuskaista.

Avatar
lerppu
Viestit: 5952
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Kyselin jo tuolla liikenne-ketjussa, että miten pääsee eroon Giuliettan ajonestoista.
- Itse itselleni vastaten hämäävästi toisessa ketjussa: google ei antanut voittoa (kiitos osallistumisesta).
Brittiforumi oli täynnä huvittavaa tekstiä ja todella omituisia päätelmiä liukkaasta kelistä.
Suosittelen tylsyyden tappamista varten, mutta mitään infoa sieltä ei tähän aiheeseen tosiaan saa.

Näyttääkin siltä, että Giuliettasta ei ajonvakautusta taikka luistonestoa pois päältä saa. :(
- Osoittakaa pliide väitteeni vääräksi! (Tämä saattaa muodostua hiukan dealbreakeriksi muutoin suht koht seesteisessä suhteessamme ja houkutus nelikkoBreraan vaan kasvaa...)

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2336
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^Lumessa ajamisesta briteissä löytyy kenties parasta luettavaa toisille vakava asia toisille uskomatonta huumoria edustavaa matskua! :P
Kuva

Avatar
Jonesi
Viestit: 137
Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jonesi »

Äänistä: Sellainen säksättäjähän tuo tuntuu olevan ainakin lämpimänä, pitää seurailla noita kylmästartteja kun tänä talvena niitä tulee todennäköisesti enemmän. Viime talvena ilman lohkoa liikkeelle lähdöt jäi varmaan yhden käden sormin laskettaviksi.

Avatar
Xehpuk
Viestit: 793
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Joskus talviratapäivillä oli Giulietta koeajettavana, silloin neuvottiin, ettei hauskanesto puutu peliin ainakaan DNA D-asennossa, jos auto kuvittelee luiston olevan toivottu, ts. sitä ei yritetä oikaista. Sitten kun koittaa oikaista, niin elektroniikka puuttuu peliin.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Kyllä D asennossa ainakin traction control toimii, senverran iloisesti vilkuttelee keltaista valoa kun kiihdyttelee kunnolla.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
lerppu
Viestit: 5952
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Joo, toi "D" auttaa vähäsen, MiTossa auttoi jostain syystä enemmän.
Alfan elektroniikkaosasto on vain tyystin toista mieltä kanssani siitä miten liukkaalla ajetaan...
(Rehellisyyden nimissä; niin on muidenkin autojen valmistajien osastot. Onneksi Bimmeri on senverran iäkäs, että siitä saa aivot sammutettua...)

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11270
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Manu kirjoitti:Onkohan noita Giulietta automaatteja tuotu miten suomeen kun nettiautossa näyttää olevan niitä tosi vähän. Metsästän edelleen Giuliettaa 1.4t automaatilla koska Chryslerillä tottunu automaattiin. Kuumotus on erittäin kova Alfaan ja toivotaan myös että Alfa alkaa tuottamaan Fiatille ettei vaan käy huonosti
QV TCT! Ei ihan joka päivä myynnissä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1529
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

^Joo ei ihan heti tule myyntiin tuollaista. Taitaa olla ainoa kappale mitä on ikinä valmistettu TCT-vaihteistolla :mrgreen:

Kummasti siellä on vaan kolme polinta ja manuaalin keppi.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11270
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ainoa kappale, joka on valmistettu piilossa olevalla/kolmipolkimisella TCT-vaihteistolla?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Hämis »

Ostohousut jalkaan ja vaatimaan että pitää löytyä kun kerran ilmoituksessa lukee.

Avatar
Garmund
Viestit: 2137
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Eivät taida tietää, mitä tct tarkoittaa, kun kumminkin ilmoituksen tiedoissa lukee manuaali.
Suoraan vaan suoraa

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Kävin eilen pesettämässä autoni Viikin Prismassa, vaikka sadeilma olikin. Käsinpesu ja sisäpuhdistus oli 65€ ja hyvää työtä kaveri tekikin, varmaan Virolainen aksentista päätellen. Taidan käydä useamminkin siellä, on kohtuullisen matkan päässä, kun ei lähempääkään ole löytynyt vastaavaa paikkaa, vai tietääkö joku hyvän paikan lähempäna Tapaninvainiota? Yritin taas kerran netistä hakea lähempänä olevaa pesumestaa, mutta ei löytynyt.

Avatar
lerppu
Viestit: 5952
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Tapaninvainiosta minäkin Giuliettaani kuskaan. Useimmiten Vantaan suuntaa työmatkalaisena. Koivuhaasta löytyi Autonhoito Jamine Oy: http://www.autopesukeskus.fi/
Pesetin tuolla kertaalleen Bimmerin sisältä, päältä ja vielä joku dimangivaha pintaan. Hyvää jälkeä, paitsi että jättivät penkinlämmittimet päälle sisäkuivausta varten (jäi grillikuvio näkyviin jakkaroihin).
Suosittelen siis varauksin, ainakin tuo on suht lähellä.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Kiitoksia tiedosta. Ehkä täytyy kokeilla, kun seuraavan kerran täytyy auto pestä!

Vastaa Viestiin