Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Pujazuba
Viestit: 2335
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^Kaikki on mahdollista. :mrgreen:
Mutta voi jopa olla että tämän komponentin kohdalla se ei olisi sallittua. Ei suunnittelussa- eikä mestarihitsaaja-remppaajalle.
Kuva

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Joo :lol:
Pyöräntuentaa tai ohjausakseleita ei saa hitsata... Mutta ei se *mahdotonta* ole :D

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja toolman »

m.sa kirjoitti:
grunertee kirjoitti:156 V6 jakohihna vaihtumassa, alemmassa-edemmässä rullassa on se tilanne että kuusiokolo on valmiiksi pyöristetty ja jotenkin onnistuttu kuitenkin kiristämään tai sitten jätetty vaihtamatta. Kuusiokolopultissa on "venäläisen jakoavaimen" jälkiä (ainakin yksi ura reunassa), jotain valkoista ainetta kuusiokolon pohjalla. Olisko muita jippoja millä tuollaisen saisi avattua kone paikallaan? Huomenna yrittelemään, melko ahdas paikka siis...

Kunnon painajainen..tää vie jakorempasaa kiistatta eniten aikaa. Jos muu ei auta niin dremel tai vinku lienee paras ratkaisu. Eli kannan hionta kokonaan pois.
Juuri näin, paineilmavinkua ja siihen teriä saa esim. biltemasta. Kannattaa varata kunnon kompura ja kuulosuojaimet :mrgreen:

Avatar
molsky
Viestit: 554
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja molsky »

palkus kirjoitti:siis onko pakotiiviste p*skana vai missä sitä pakkelia on?
Kuva

Tuolta kuvan ympäröimältä alueelta. Itse en ollut tuota paikalla näkemässä.

Saako mistään uutena oven kahvoja takaoveen (ulkopuoli) vai pitääkö suosiolla tyytyä romuttamoista saataviin osiin? Pitäisi saada kuljettajan puoleiseen takaoveen uusi kahva. :-D

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Saa kahvoja, vaikka täältä:
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... ts_id=8888

Itse tilasin tuolta ja oli alkuperäinen osa.

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Täällä on ollut juttua miten kahvan saa kohtuudella korjattuakin, jopa paremmaksi kuin uusi.

Ja tuo liitos on katalysaattorien ja lambdojen jälkeen, jotka on tuossa kuvan pakosarjassa. Liitoksen jälkeen on vain äänenvaimentimia. Mutta toki isot vuodot tuossa liitoksessa voi näkyä päästöissäkin. Kai. Ainakin pöristää. Mikä siinä olikaan ongelma?

Avatar
uniiq
Viestit: 419
Liittynyt: 24 Syys 2015, 08:09
Car(s): 156 1.8TS [ÅLF-4]
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja uniiq »

sämpy kirjoitti:jopa paremmaksi kuin uusi.
No siihen ei paljoo vaadita :-D

Ja tuossa ohjeet:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1233
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-

Avatar
molsky
Viestit: 554
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja molsky »

sämpy kirjoitti:Täällä on ollut juttua miten kahvan saa kohtuudella korjattuakin, jopa paremmaksi kuin uusi.

Ja tuo liitos on katalysaattorien ja lambdojen jälkeen, jotka on tuossa kuvan pakosarjassa. Liitoksen jälkeen on vain äänenvaimentimia. Mutta toki isot vuodot tuossa liitoksessa voi näkyä päästöissäkin. Kai. Ainakin pöristää. Mikä siinä olikaan ongelma?
Pari viikkoa sitten tuli P0430, Catalyst System Effiency Below Threshold (Bank 2) vikakoodia.

Tuon jälkeen vielä viikko sitten lisää mukavia yllätyksiä. Kahta kaveria tuli kuskattua ja kun toinen kaveri tuli kyytiin niin oikealta takaa alkoi kuulumaan kuin pohja olisi raapinut maata pitkin töyssyillä ja jyrkissä käännöksissä, piti jo 300m päästä pysähtyä ja ihmetellä mistä tuo ääni johtui, mutta mitään outoa en huomannut. Paluumatkalla kun jäi kyydistä niin ei enää mitään ääniä pitänyt kun takana ei ketään istunut. :mrgreen:

Kahva on tosiaan sieltä alatapista jotenkin irronnut ja kahvaa pitää painaa tappeja vasten, jos haluaa oven saada auki. Pitääpä selata tuo ketju läpi ja katsoa, jos saisi tuon itse korjattua.
Viimeksi muokannut molsky, 31 Joulu 2015, 21:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Nuo kahvat hajoaa tosiaan "väärällä käytöllä" todella monelta. Itse en vielä(kään) ole onnistunut :D

Tulevaisuuden varalle: painaa peukalolla kahvaa, sitten kääntää kahvaa auki - vasta sitten alkaa vetämään. Ei ole Volvotyylinen "riuhtase se ovi auki" kertaliikkeellä, vaan eleganssia Italialaista tyyliä ;)
Ennen käytin Volkkaria vertailukohtana, mut kuulemma niis on vielä heikommat takaovien kahvat (ja etuovien) ku 156:ssa :D

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

molsky kirjoitti:
sämpy kirjoitti:Täällä on ollut juttua miten kahvan saa kohtuudella korjattuakin, jopa paremmaksi kuin uusi.

Ja tuo liitos on katalysaattorien ja lambdojen jälkeen, jotka on tuossa kuvan pakosarjassa. Liitoksen jälkeen on vain äänenvaimentimia. Mutta toki isot vuodot tuossa liitoksessa voi näkyä päästöissäkin. Kai. Ainakin pöristää. Mikä siinä olikaan ongelma?
Pari viikkoa sitten tuli P0430, Catalyst System Effiency Below Threshold (Bank 2) vikakoodia.
Tuo vuotava tiiviste on aika paljon lambda-anturin jälkeen, aika pitkälle vastavirtaan pitäisi imeä happea että se sotkisi arvoja.

Avatar
molsky
Viestit: 554
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja molsky »

Aquatica kirjoitti:Nuo kahvat hajoaa tosiaan "väärällä käytöllä" todella monelta. Itse en vielä(kään) ole onnistunut :D
Ostettaessa jo oli hajalla. Sen verran tietoinen ettei noita ovia väkisin kannata ulkoa ainakaan yrittää repiä auki, jos ovat kerenneet jäätyä kiinni. :-D
Tuomas K kirjoitti: Tuo vuotava tiiviste on aika paljon lambda-anturin jälkeen, aika pitkälle vastavirtaan pitäisi imeä happea että se sotkisi arvoja.
Eipä sitten kai auta kuin seurata ilmestyykö sama vikakoodi lähiaikoina uudestaan. Toivotaan siis vielä, että oli taas ties mistä kuun asennoista johtuva haamukoodi. :)

Avatar
Macela
Viestit: 2638
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Aquatica kirjoitti: Itse en vielä(kään) ole onnistunut :D
Sama jutskanpuikula

Tosin talvella jos vähääkään vaikuttaa että on jäässä niin jätän suosiolla avaamatta ja avaan sitte vaikka sisältä jos aivan pakko avata.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Kyllä sitä on ihan umpijäisiäkin avattu, se on vaan olennaista et ensin pitää saada lukko aukeamaan (sekin voi olla jumissa), sitten ihan sieltä kahvan juuresta kiskasta. Kestää selvästi paremmin kuin kahvan ulkoreunasta kiskominen, vaikka ulkoreunasta on helpompaa...

Avatar
Naamapalmu
Viestit: 349
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
Car(s): 156 2.0 T.Spark
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Naamapalmu »

Missä sijaitsee 156 2.0 TS ECUn maapisteet?
Through difficulties to defeat

Avatar
Naamapalmu
Viestit: 349
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
Car(s): 156 2.0 T.Spark
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Naamapalmu »

Tais olla suoraan nenän edessä :oops:

Mutta piuhat ym maapisteet vaikuttaa nyt hyviltä/ehjiltä ja liittimet putsattu ym ja edelleen samat viat. Vikakoodit o.c./s.c. ilmi, veden lämpötila, ilman lämpötila, self adaptive FRA-parameter below bottom limit ym. Edelleen auto nykii ja veden lämpömittari näyttää kyllä sisälle veden lämpötilan mutta voiko olla että ECU ei kytke flektiä päälle vaikka kone keittäis koska luulee veden lämpötilan olevan -30,4C? Eli nyt olis vuorossa ecu-resetti mutta voikohan sitä tehdä jos ei flekti suostu toimimaan? :roll:
Through difficulties to defeat

Avatar
Naamapalmu
Viestit: 349
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
Car(s): 156 2.0 T.Spark
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Naamapalmu »

Miljoonia ja jälleen miljoonia kiinnostava monologini saa taas vaihteeks jatkoa :!:

Onko flektin releen kanta rikki jos ei flekti kytkeydy vikatilassa eikä muutenkaan ja ohmimittauksella muut ohjaus-vs-päämaa/flektin maa olivat kiloja tai megoja mutta yhdestä ohjaus vs maa löytyi 600ohmin vastus. Selittäiskö tämä vikakoodin FAN CONTROL : SIGNAL NOT FEASIBLE?

[Maita tulee releelle, yhteys on flektille ja akulle sekä virtaa tulee flektille mutta ei suostu edelleenkään kytkeytymään (mitattuna releen ohjausta sieltä tuli muistaakseni 6 V) ja rele on kokeiltu että on ehjä.]
Through difficulties to defeat

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Naamapalmu kirjoitti:Tais olla suoraan nenän edessä :oops:

Mutta piuhat ym maapisteet vaikuttaa nyt hyviltä/ehjiltä ja liittimet putsattu ym ja edelleen samat viat. Vikakoodit o.c./s.c. ilmi, veden lämpötila, ilman lämpötila, self adaptive FRA-parameter below bottom limit ym. Edelleen auto nykii ja veden lämpömittari näyttää kyllä sisälle veden lämpötilan mutta voiko olla että ECU ei kytke flektiä päälle vaikka kone keittäis koska luulee veden lämpötilan olevan -30,4C? Eli nyt olis vuorossa ecu-resetti mutta voikohan sitä tehdä jos ei flekti suostu toimimaan? :roll:
Mulla kun iski miljoonan random-vikakoodia tauluun, vika mitä ilmeisemmin oli päämaakaapelissa (laatikko -> runko -> akku). Hämeen autosähköstä sai mallin mukaan tehdyn parilla kympillä, willez taisi ostaa omaansa originaalin, jonkun matkaa toistasataa euroa.

Avatar
Naamapalmu
Viestit: 349
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
Car(s): 156 2.0 T.Spark
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Naamapalmu »

Nyt on ihmetelty näitä vikoja koko joululoma ja maapisteet putsattu ja mitattu enintään 0.01V jännitehäviö maapuolella. Virtapuolella sama homma ja sulakkeet, releet ym ehjiä. Piuhat päällisin puolin käyty läpi ja mittailtu että tulee loogisia arvoja. Viiminen yritys oli ecu-reset joka tuntui korjaavan kaikki muut viat paitsi flektin toimimattomuuden kokonaista 15 min koeajolle. Sen jälkeen nykiminen palas ja vääntö 2000-3000rpm hävis. Marmorille tieni vie testerillä tehtävään ecu-resettiin ja flektistäkin selvis että ohjauspiirissä vika. Kone vikatilaan ja relettä räpeltään flekti käynnistyy ja sammuu klik-klik ja mitattuna ohjausvirta flektin käynnistyessä yli 12V ja sammuessa alle 10V. Yhdestä palikasta löytyi sentään vikaa. Flektin ykkösnopeuden vastus lienee kuollut mutta sen ei kai pitäis sotkea ohjausvirtaa flektin kakkosnopeudelle :drinking:
Through difficulties to defeat

PenttiN
Viestit: 141
Liittynyt: 07 Kesä 2011, 18:25
Car(s): 156 2.0 SW Selespeed -01
Spider Veloce 2000 -80
Ex:
156 jts fl, 147 TS,
Fiat 600, Fiat 126 (gsxr1100 nos)
Fiat 133 Msquirt
Humber Hawk, Triumph Herald yms...

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja PenttiN »

Jts 2.0 Savuttaa tyhjäkäynnillä. Pikkusen antaa kierroksia, niin savutus loppuu.
Ei syö öljyä, eikö nestettä (ainakaan huomattavasti)
Päästöt ok (tyhjäkäyntpäästöjä en oo vielä mitannut)
Suuttimet vuotaa, vai joku muu.
Voiko viallinen ajotuksenmuunnin aiheuttaa savutusta?
Kerran hetkenaikaa tkattelin tuota savutusta (muistaakseni oli kohtuu viileä kone) niin tyhjäkäynnillä savutti, mutta hetkellisesti ääni kierrokset aavistuksen muuttui ja savutus väheni (vain muutamaksi sekunniksi kerrallaan). Tyhjäkäyntiventtiilin toiminta?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Onko kyseessä savutusta vai ihan vaan vesihöyryä? Olen nähnyt JTS:n tykkäävän moisesta, mutta kokemuksia on etenkin TS:stä, joka tekee täysin ehjänäkin (ja tähänkin taitaa löytyä se poikkeus tai kaksi) tuota, nimimerkillä CF2-TS:n kanssa: -30celciusta ja kone lämmin, tyhjäkäynnillä duunipaikan pihalla vuonna 2011. Tyyntä, niin kolmen seinän piirittämä piha-alue oli aika lailla sakeana... Ja tuo ei muuttunut mihinkään 2.5v aikana :P

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Pakokaasu on suurimmaksi osaksi vesihöyryä, pakkasella se vain tiivistyy näkyväksi.

Jos se auto tupruttaa myös lämpimällä säällä kannattaa asiasta huolestua, muuten ei.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2335
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^-^^^Yllä olevien vastausten kanssa samaa mieltä. Öljyyn kertyy kosteutta ja kun se lämpenee tarpeeksi alkaa näkyä paljonkin höyryä. Mullakin höyrypilvi valloittaa perän muutama minuuttia kylmäkäynnistyksen jälkeen. Kun ajo on tarpeeksi pitkä ja öljy ehtii olla lämpimänä tarpeeksi kauan kosteuden pitäisi vähentyä. Jos piipusta tuleva mörkö on vaaleaa ja haisee 'makealle' se viittaa mahdolliseen jäähdytysnestevuotoon.
Kuva

PenttiN
Viestit: 141
Liittynyt: 07 Kesä 2011, 18:25
Car(s): 156 2.0 SW Selespeed -01
Spider Veloce 2000 -80
Ex:
156 jts fl, 147 TS,
Fiat 600, Fiat 126 (gsxr1100 nos)
Fiat 133 Msquirt
Humber Hawk, Triumph Herald yms...

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja PenttiN »

Kyllä se taitaa jäähytysnestettä olla.
Lämpimällä ilmalla savuttaa samanlailla.
Kylmällä koneella ei savuta, mutta heti parin minuutin käytön jälkeen alkaa savuttaa.
Ehkäpä kannesa, tai lohkosa pieni hiushalkeama, joka lämpölaajenemisen johdosta alkaa vuotaa.
Isosta vuodosta ei oo kyse, koska ei tee painetta jäähdytysjärjestelmään ja j-nestettä katoaa vain vähäinen määrä. (Nyt huomasin, että oli nestettä kadonnut, kun tarkistin).

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mulla tuo diesel höyryää kuumaksi asti ihan pilven pihalle, kun on pakkasta tai erittäin kosteaa säätä.
Jäähynesteen yleisin hukkumispaikka taitaa muuten olla sitten letkulämppärin liitokset, jos moinen löytyy. Toinen yleinen on alavesiletku, joka näissä vanheten hapertuu -JTS:ssä sitten on joku muoviputki, jonka o-rengas pettää (?).

3/3 156:sta, jossa jäähdytysnestettä on kadonnut (jokainen, mikä on mulla ollut), katoaminen on loppunut nimenomaa klemmareita kiristelemällä.
Itse olin kansivian puolella ex-ex-tessussa ('99 2.0TS), kuten moni muukin. Etenkin pakkasella haisi pakokaasu makealle. Kyseinen vehje myös höyrysi ja kunnolla. Nestevajaus oli kuitenkin todella vähäistä, siis jotain 1dl/6-12kk keleistä riippuen, vaikka jopa letkut olivat haperot.
Puristuspainemittauksen jälkeen todettiin, ettei siinä mitään vikaa ole ja sama oire tuli nimenomaa pakkasella joka vuosi ennen ja jälkeen... Seurattiin tilannetta öljynkäytön ja nesteiden suhteen ylipäänsä, eikä siellä sitten mitään kuitenkaan laukonut.

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alamajy »

^Kyllähän se ex-Tessusi (2003) myös yllättävän paljon hyöryä tuottaa. Ihan ihmettelin asiaa, mutta taitaa siis olla ominaisuus. Nesteiden määrä ei pienene ja auto toimii hienosti.
Hienoa on myös, että käsijarru toimii todella kevyesti myös 20 asteen pakkasessa.
Vielä kun tuosta saisi sen luistoneston pois päältä, niin olisi todella kiva talviauto.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Joo, höyrypilvi on aika kova. Jos saat kovan pakkasen kylmäkäynnistyksen höyrytyksen kuvattua niin näkee. Pitää ottaa tuosta dieselistä jossakin välissä.

PS.
Hieno kuulla, että Coflen käsijarruvaijerit toimii vieläkin... Toivottavasti nuo Ricambio GM:n vaijerit on vähintään yhtä hyvää laatua =) (TRW on pannassa.)

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2335
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

TRW vaijerit mullakin ovat historiaa. Käytössä nyt jotkut Motonet Italian halpikset ja pelaavat kuin unelma.
Kuva

Avatar
palkus
Viestit: 5475
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

koitin vähän oikein hakea, mutta ilmeisesti wanhaan ei tehdä ollenkaan näitä "hi carbon" jarrulevyjä eteen. Urallista ecb:tä ilmeisesti olis tarjolla, mutku sais olla ihan sileät. Brembolla on kalliit reikälevyt, mutta nekään ei oikein iske. Siis mitkä levyt nyt oikein kestäis kunnon ratapalat? Noi uralliset ei kiehdo metelin takia yhtään ja reikälevyt on kuulemma joskus murtuilleet.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »


Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

PenttiN kirjoitti:Kyllä se taitaa jäähytysnestettä olla.
Lämpimällä ilmalla savuttaa samanlailla.
Kylmällä koneella ei savuta, mutta heti parin minuutin käytön jälkeen alkaa savuttaa.
Ehkäpä kannesa, tai lohkosa pieni hiushalkeama, joka lämpölaajenemisen johdosta alkaa vuotaa.
Isosta vuodosta ei oo kyse, koska ei tee painetta jäähdytysjärjestelmään ja j-nestettä katoaa vain vähäinen määrä. (Nyt huomasin, että oli nestettä kadonnut, kun tarkistin).
Tässä nyt ~2min käynnistymisen jälkeen. Tuo höyrypilvi ei näillä keleillä katoa kuin moottoritiellä, heti kun vauhti hidastuu ja moottorin lämpö tippuu hiemankin, ilmaantuu takasin...
Molemmat ex-TS:t höyrysi *ENEMMÄN* kunnon pakkasessa.

https://youtu.be/WtW9uI96oB4

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Lämpiämisestä tyhmää kyssäriä, josko jollakulla olisi faktatietoa tai edes jotain hyvää mutua:

Tää JTD tekee niin, että pakkasella, mikä on vähemmän kuin 20 astetta (-20...+nn) tuo alkaa aika nopeasti puhaltamaan "lämmintä".
Mutta kun pakkanen on yli -20 (-21...-99) puhallus alkaa vasta, kun lämpömittarin neula kohoaa 90:iin. Sitten alkaa puhaltamaan melkolailla kuumaa samantien, tottakai täydellä teholla ja jäähdyttäen jäähynesteet taas sinne johonkin 60 asteen nurkille. Onko tämä ihan normaalia? Ymmärrän logiikan, jos halutaan ensin moottori lämpöseks, mutta miksi 1 aste korkeammassa lämpötilassa sitten se ei tee niin?

SammyB
Viestit: 50
Liittynyt: 05 Syys 2014, 09:34
Car(s): 156 2.0 JTS 2005

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja SammyB »

Miksi sitä näyttöä siinä keskellä ylhäällä kutsutaan? Se jossa esim lämpötila ja MCSF näkyy :mrgreen: ei näy enää mitään? Koitin etsiskellä mutta hakusanani oli ehkä puutteellinen.

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Infocenter hakusanalla pitäisi löytää enempi tietoa.

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »


Avatar
molsky
Viestit: 554
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja molsky »

SammyB kirjoitti:Miksi sitä näyttöä siinä keskellä ylhäällä kutsutaan? Se jossa esim lämpötila ja MCSF näkyy :mrgreen: ei näy enää mitään? Koitin etsiskellä mutta hakusanani oli ehkä puutteellinen.
Ei taida näillä pakkasilla lähteä toimimaan ennen kuin sisälämpötila on riittävällä tasolla. :-D

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2335
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

molsky kirjoitti:
SammyB kirjoitti:Miksi sitä näyttöä siinä keskellä ylhäällä kutsutaan? Se jossa esim lämpötila ja MCSF näkyy :mrgreen: ei näy enää mitään? Koitin etsiskellä mutta hakusanani oli ehkä puutteellinen.
Ei taida näillä pakkasilla lähteä toimimaan ennen kuin sisälämpötila on riittävällä tasolla. :-D
Kyl se pakkasilla on vähän hitaampi. Mutta itellä ainakin toiminut normaalisti viime päivät.
Nopeusmittarin km LCD tosin oli tänä aamuna sotkunen punainen pilvi vaan.
Kuva

Avatar
molsky
Viestit: 554
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja molsky »

Itsellä tuo on pysynyt pimeänä nyt näillä -20 pakkasilla jos ei ole ollut lämmityksessä. Muutoin myös tuo toimii hitaahkosti kylmällä.

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Tuo pikselivammainen taas toimii pakkasilla, mutta kun lämpenee niin tekstit häviää. Onneksi sitä ei tarvita ajamiseen, jos sitten joku vuosi vaihtaisi..

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2335
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Tänä aamuna takalasin/sivupeilien sulatus ei mennyt päälle. Onko kyseisellä kylmä-alarajaa?
Kuva

Avatar
jyrkip
Viestit: 823
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Mulla näyttö yritti ensin kertoa jotain eilenillalla ja sitten pimeni. Aamulla oli taas hereillä. Pakkasta liikaa...
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Pujazuba kirjoitti:Tänä aamuna takalasin/sivupeilien sulatus ei mennyt päälle. Onko kyseisellä kylmä-alarajaa?
Aina on toiminut pakkasessakin. Sulake? Rele? En muista mitä muuta on saman sulakkeen takana...

Stiletto
Viestit: 356
Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
Car(s): Ar 159 1.9 Jts
Fiat Barchetta
EX AR 147 2.0 TS (pojalla)
EX. AR 156 V6
EX AR 159 2.4 jtdm
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Stiletto »

Jep mullakin eilen viikon seisonnan jälkeen löin auton lämmityksestä tulille ja kävin kylillä. 20km.Ei ongelmia mutta kun ajoin autoa talliin päätin lakasta tallin lattian, auto rumpsuti tyhjäkäynnillä 10 min. ja kun menin sisään niin iloisesti loimotti go to dealer teksti paneelissa. No ajoin talliin ja jätin siihen, eiköhän tuo johtunu pakkasista, täytyy lukea koodit jahka ilmat hieman lauhtuu, nyt -27 :shock:
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!

Avatar
palkus
Viestit: 5475
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Tuomas K kirjoitti:Taroxilta vaikka sileät levyt?

http://en.tarox.com/products/brake-disc-zero.html
Tuoltakaan ei vissiin zeroa saa jtässään, ainakaan kohtuuhintaan. Noh ei tämä semmonen murhe, jotkut vain jostain.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Varastossa tuskin on kellään, mutta kyllä ne tilaamalla saa. Hintaa Taroxeilla kyllä on :roll:

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Aquatica kirjoitti:
Pujazuba kirjoitti:Tänä aamuna takalasin/sivupeilien sulatus ei mennyt päälle. Onko kyseisellä kylmä-alarajaa?
Aina on toiminut pakkasessakin. Sulake? Rele? En muista mitä muuta on saman sulakkeen takana...
Pojan JTS teki samaa kun annoin eilen kappasta lisävirtaa, eli siis reilun viikon seisottaminen ei ollut hyvästä ja sitä ennen pelkkää pätkäajoa.
-28 taisi olla lukemat pakkasta
Kunhan auto kävi jonkunaikaa, lähti toimimaan ilman korjauksia.
Lienee jonkinmoinen ominaisuus, koska seuraavan startin jälkeen toimi heti kun akussa oli jo pikkaisen sähköä.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2335
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^Kiitos tiedosta!
Ihme kyllä että auto on kuitenkin tehnyt 2x onnistunutta uberkylmää käynnistystä per päivä koko viikon ja ajettu aina vain 2,5 km pätkiä kerralla ja silti jaksaa vääntää konetta. *koputtaa puuta*
Kuva

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

palkus kirjoitti:
Tuomas K kirjoitti:Taroxilta vaikka sileät levyt?

http://en.tarox.com/products/brake-disc-zero.html
Tuoltakaan ei vissiin zeroa saa jtässään, ainakaan kohtuuhintaan. Noh ei tämä semmonen murhe, jotkut vain jostain.
Mamasanilla on ollut poistonurkassa varmaan jo pari vuotta EBC:n etu- ja takalevyparit.
Joku tilannut ja olleet väärät (Gta:han?)
Taitavat olla kilpailukykyisesti hinnoiteltu. Joskus niitä liikkeessä hipelöin.
http://shop.mamasan.fi/product/show/344 ... vyt-usr363
http://shop.mamasan.fi/product/show/344 ... vyt-usr365

Onhan niissä vähän uritusta..

K-iuas
Viestit: 11
Liittynyt: 28 Syys 2012, 08:16
Car(s): 156 1.8 TS Sportwagon 2002

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja K-iuas »

Talvi yllätti alfakuskin ja huohotin jäätyi prkl :? . Öljytikun kautta porsi öljyt pihalle. Onkohan tilanne kuinka paha jos öljyt on tullu pelkästään tikun kautta ? Onko alfoihin huohottimeen mitään "lämmittimiä" tai eristeitä valmiiksi vai pitääkö itse alkaa askartelemaan ? Kiitos vastauksista

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

1.8TS:stä sait huohottimen jäähän? Ohhoh. On niin lämpönen paikka, ettei kyllä ihan heti tulis mieleenkään kyetä sitä jäädyttämään...

Onhan noita eristetty ihan lämpöeristeellä, jota jostain motonetista/biltemasta saa. On sukkamallista, on tuubimallista ja vaikka mitä - mistään valmiista ratkaisusta en ole kuullut, muuta kuin joissakin korjaamoissa rakennetut lämmitetyt (dieseleille).

K-iuas
Viestit: 11
Liittynyt: 28 Syys 2012, 08:16
Car(s): 156 1.8 TS Sportwagon 2002

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja K-iuas »

Aquatica kirjoitti:1.8TS:stä sait huohottimen jäähän? Ohhoh. On niin lämpönen paikka, ettei kyllä ihan heti tulis mieleenkään kyetä sitä jäädyttämään...

Onhan noita eristetty ihan lämpöeristeellä, jota jostain motonetista/biltemasta saa. On sukkamallista, on tuubimallista ja vaikka mitä - mistään valmiista ratkaisusta en ole kuullut, muuta kuin joissakin korjaamoissa rakennetut lämmitetyt (dieseleille).
Joo motaria tuli kellotettua Tampereelta Vantaalle niin otti siinä varmaan itteensä :roll: . Mukava kun ei autoa saa mihinkään lämpöiseen niin saako tota edes ikinä sulatettua :?

Käykö tuossa muutoin mitään vahinkoa kun aivan normaalisti auto kävi ja tuosta öljyn porsimisen havaitsemisesta ei ollut kuin 2 km kotiin ? Konehuone oli niin mukavassa kunnossa että laskin konepellin alas ja lähdin juomaan olutta :-D

Vastaa Viestiin