Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

En tiedä, kuinka yleistä on - mutta pari konehuonetta on tullut nähtyä moisen tempun jäljiltä.
Aivan karmaisevassa kunnossa ollut konehuone ja mittatikusta katottuna öljyt oli yli alarajan (vaikka ei paljoa), joten toivoa on siitä ettei se oikeen mitään pahaa tehnytkään. Varmaan olennaista on se et kuinka paljon öljyä läks matkoihin ja kuinka pitkään sillä ajettiin sen jälkeen?

Porukoiden 405 aikanaan sylki öljyt aika montakin kertaa pihalle, kun huohotin meni jäähän. Ei siinä ollut muuta kuin huohottimen sulatus ja muutama desi öljyä koneeseen ja matka jatku.

K-iuas
Viestit: 11
Liittynyt: 28 Syys 2012, 08:16
Car(s): 156 1.8 TS Sportwagon 2002

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja K-iuas »

Osaisitko sen verran vielä amatööriä neuvoa että mikä on hyvä konsti tuohon sulattamiseen ? Ja mistä kohtaa se huohotinputki tarkalleen menee ?

Kiitos jo etukäteen

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Naamapalmu kirjoitti:Tais olla suoraan nenän edessä :oops:

Mutta piuhat ym maapisteet vaikuttaa nyt hyviltä/ehjiltä ja liittimet putsattu ym ja edelleen samat viat. Vikakoodit o.c./s.c. ilmi, veden lämpötila, ilman lämpötila, self adaptive FRA-parameter below bottom limit ym. Edelleen auto nykii ja veden lämpömittari näyttää kyllä sisälle veden lämpötilan mutta voiko olla että ECU ei kytke flektiä päälle vaikka kone keittäis koska luulee veden lämpötilan olevan -30,4C? Eli nyt olis vuorossa ecu-resetti mutta voikohan sitä tehdä jos ei flekti suostu toimimaan? :roll:
En näemmä ollut huomannut tähän vastata aikaisemmin. Yksi anturi, joten jos mittari sisälle näyttää oikein vika kohdistunee ECUn suunnalle... Siellä on jossain jotain häröä, mutta mä en tajua sähköstä yhtään mitään :(

(Vastaus tuli mieleen tuon ostoilmon vuoksi)

seppo
Viestit: 1361
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja seppo »

Jos tarkkoja ollaan niin antureita on tasan kaksi, Mittarille omansa ja Eculle omansa :shock:

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5375
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

seppo kirjoitti:Jos tarkkoja ollaan niin antureita on tasan kaksi, Mittarille omansa ja Eculle omansa :shock:
missä nämä anturit sijaitsee? toinen on termarikotelossa, missä toinen?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

alfa 156 v6 kirjoitti:
seppo kirjoitti:Jos tarkkoja ollaan niin antureita on tasan kaksi, Mittarille omansa ja Eculle omansa :shock:
missä nämä anturit sijaitsee? toinen on termarikotelossa, missä toinen?
2? Tästä on täällä ollut ennenkin keskustelua ja taitaa olla ensimmäinen kerta, kun 156:ssa sanotaan kaks anturia olevan... Muistikuva on (ei kovin vahva), että ei se ECUkaan näytä mitään jos termarikotelon piuhan irrotti?

seppo
Viestit: 1361
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja seppo »

Alkupään TS-malleissa oli kaksi lämpötila-anturia, termarissa mittarin ja kannessa takapäässä Bosch'ille omansa. Joskus oliko se 4.98 kytkentä yksinkertaistettiin, jolloin termarin kotelossa olevaan anturiin (runkoon) tehtiin kaksi erillistä lämpötila-anturia, tarkempi Bosch-anturi on kaksijohtoinen eculle ja yksijohtoinen mittarille (maadoitus runkoon). Jokaisella polttoainejärjestelmän valmistajalla on omat anturivaatimuksensa, eivätkä ne muuttele ohjelmia sen mukaan minkälaisen mittarijärjestelmän omaavaan autoon esim. jokin polttoainejärjestelmä asennetaan. Eli uuden (Hmm. kohta 20v vanha) anturin tunnistaa kolmesta johdosta, ja se toinen anturin paikka oli ensin suljettu kannessa tulpalla, uusimmissa sitä ei enää edes ole.

seppo
Viestit: 1361
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja seppo »

ScreenHunter_63 Jan. 08 09.12.jpg
ScreenHunter_63 Jan. 08 09.12.jpg (14.14 KiB) Katsottu 3939 kertaa
Kuva josta selviää tämä kytkentä.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
No ohhoh.

Eli "yksi anturi molemmille" on vain semitotta. Onko tuo nyt siis tosiaan siinä yhdessä ja samassa 4nastaisessa (mielikuva moisesta FACETin toimittamana '02 TS:ään) mötikässä kaksi erillistä anturia? Jos näin, niin sen takia varmaan käsitys on ollut yhdestä anturista...

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8686
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Onkos tämä sama anturi siis myös JTS:ssä?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

seppo
Viestit: 1361
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja seppo »

On ja ei. JTS:ssä liitin on nelinapainen, mittarianturin maa viedään eri paikkaan muiden maiden kanssa samaan nippuun, muuten sama.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Hyvää tietoa. Tuo ehkä selittää sen, miksi vääriä antureita myydään erikseen joka paikassa, mutta termarissa on sitten kuitenkin oikeat?

Joka tapauksessa nyt tarvitsisin sähkövelhon apua. Minä kun olen (jos ette jo huomannu) täysi käsi sähköjen kanssa. Nyt pitäisi ymmärtää tämän lisälämmittimen rakenne - tehtaalta tulleen, hehkupolttimoa käyttävä jäähdytysnesteen lisälämmitin jota mm. joissakin Fiateissa on ollut enempikin.
Sanomattakin selvää, että ei lämpene. Jos joku tuntee rakenteen, tai osaa valaista tyhmälle (tai vielä parempi, on paikka johon tulla auton kanssa ja ihmetellä porukalla?) niin ois upeeta! Jos jotain simppeleitä tsekkejä on, muutakin kuin obvious (hehkun vaihto) jota vois mieluiten parkkipaikkaoloissa tehdä helposti, niin ois hyvekset kuulla!

Ja ei, en vieläkään omista minkään valtakunnan sähkömittaria.

Tässä tulee kasa kuvia.

Rakenne eperistä - numero 8 on hehkutulppa, sillä on osanumero 71713981
Kuva

Ja pari kuvaa livenä härpättimestä...

En edes tiedä, tuleeko tuonne sähköä. Mutta varmaan kannattaisi repiä tuo hehkutulppa huitsin kuikkeliin ja laittaa uus tilalle, josko auttaisi?

BTW.
Tsekkasin myös akun tehot:
MBAT ja 60Ah, 460A kylmästarttivirta. Ei kerro, onko CCA vaiko EN-standardi...
Kuva
Kuva

Laitetaan vielä kuva eperin molemmista sivuista: Kliksulla pitäs kasvaa isoks.

Kuva
Viimeksi muokannut Aquatica, 09 Tammi 2016, 12:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Polforea
Viestit: 11268
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Löytyisiköhän vaikka eLearnin avulla tuon piuhan toinen pää? Ehkä siitä voisi onnistua mittaamaan helpommin A) tarjolla olevan jännitteen, B) hehkun johtoineen resistanssin ja miettiä, kumpaan suuntaan vianselvitystä lähtee jatkamaan.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ehkä elearn kertois. Mut mä en osaa ees leikisti lukea sen kaavioita... Yrittänyt olen, monesti :(

seppo
Viestit: 1361
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja seppo »

Ymmärtäisitköhän tästä,
Kolme hehkutulppaa, jotka antaa 200W, 400W tai 600W tehon. Niiden ohjaus rintapellissä olevilla releillä (2 kpl).
Toiminta riippuu:
Moottorin lämpötilasta (kytkeytyy pois 70ast lämmössä, anturi vesiputkessa)
Akkujännitteestä (jos jännite yli 12,8V normaali kytkentä mahdollista, jos alle ecu kytkee pois 1, 2 tai 3 hehkutulppaa.
Moottorin käynnistä (moottorin käyntitietoa käytetään kytkennän estämiseksi jos moottorin ollessa pysäytetty. Kytkentä mahdollista yli 660 rpm (4-syl) tai 530 rpm (5-syl)
Ilman lämpötilasta (poiskytkeytyminen laskee jos ilman oletettu lämpötila on korkeampi kuin nesteen)

Yhden, kahden tai kolmen tulpan virransyöttöä ohjaa kaksi relettä (releet rintapellissä).
1. tason käynnistää ensimmäinen rele
2. tason käynnistää toinen rele
3. tason käynnistää molemmat releet.

Lisäksi järjestelmässä on kolmas rele, turvarele (J38), joka katkaisee virransyötön tulpille jos maadoituksessa on vikaa. Metallinen runko, jossa tulpat ovat, on kytketty moottorin maadoitukseen punoskaapelilla. Jos tämä kytkentä katkeaa, turvarele katkaisee tulppien virransyötön.

Ohjainlaite on apumiehen jalkatilassa, puhaltimen vieressä.

Kytkentäkaavio E6015 esille, niin voit alkaa tutkia sitä lähemmin.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Iso kiitos Seppo! Pitää kaivella tuo, eLearnista varmaankin löytyy (tai sitten google)?
Tuota varten on siis se outo maajohto öljypohjasta "jonnekin päin tulipeltiä", jota ihmettelin tässä syksyllä.
Mutta sitten pitäisi löytyä nuo kaikki hilut fyysisesti. Rintapellissä ei taida paljoa releitä olla, että ehkä pitäisi olla simppeli löytää ne, vaikken muista siellä kyllä missään moisia nähneeni...?

Ja oletettavasti tuota laitetta ei mitenkään voi diagnosoida muuten kuin yleismittarilla ja johtoja etsimällä?

seppo
Viestit: 1361
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja seppo »

Ei ole kytketty diagnoosiin. Releet (3 kpl) on naftasuodattimen vieressä ja ecu siellä jalkatilassa. Sulla on todennäköisesti se maakaapeli heikossa kunnossa tai ecu vaatii ravistelua.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Se maakaapeli ei ole parhaassa terässä, mutta alapäästään taatusti maadotettu, eikä kaapeli ole poikki - sen sijaan itse henkilökohtasesti epäilen notta hehkut vois olla jopa kaikki pimeänä. Alakautta ei näy kuin tuo yksi varsi, yläkautta en ole vielä edes yrittänyt tuota mööpeliä tutkia - en olisi yllättynyt jos siellä pari hehkua olis ihan poikkikin... ruostunut tuo yksi ainakin jo on, mikä voi merkitä jotakin tai sitten ei.

Mutta pitää alkaa hutkimaan (ja sitten korjaamaan), kunhan sopiva paikka ja hetki osuu kerralla kohdalle.

heidik
Viestit: 5
Liittynyt: 09 Marras 2015, 14:18

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja heidik »

Tyhmääkin tyhmempi kysymys..
Mihin mun auto hävitti yhden päivän vuodenvaihteessa? Vuoden viimeinen päivä lukee ihan nätisti Thu 31 Dec mutta seuraava päivä onkin Sat 1 Jan?? Olen nyt muutaman kerran päiväystä säädellyt ja kokeillut enkä älyä, vuosiluku vaihdettu oikeaksi, vaihtaa sen myös itse 2015->2016. Tämänkin päivän näyttää että Mon 10 Jan. Auto on 156 JTS -03.

Avatar
palkus
Viestit: 5475
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^mene ihan järjestyksessä ja säädä kaikki "eteenpäin". Siis kellon ajat ja päivät. Ite säätelin kellonajat taaksepäin, niin ei kans tykänny.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
palkus
Viestit: 5475
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Finest kirjoitti:
palkus kirjoitti:
Tuomas K kirjoitti:Taroxilta vaikka sileät levyt?

http://en.tarox.com/products/brake-disc-zero.html
Tuoltakaan ei vissiin zeroa saa jtässään, ainakaan kohtuuhintaan. Noh ei tämä semmonen murhe, jotkut vain jostain.
Mamasanilla on ollut poistonurkassa varmaan jo pari vuotta EBC:n etu- ja takalevyparit.
Joku tilannut ja olleet väärät (Gta:han?)
Taitavat olla kilpailukykyisesti hinnoiteltu. Joskus niitä liikkeessä hipelöin.
http://shop.mamasan.fi/product/show/344 ... vyt-usr363
http://shop.mamasan.fi/product/show/344 ... vyt-usr365

Onhan niissä vähän uritusta..
Vähän paremmat levyt hakusessa, kuin nuo ultimaxit.
"puhun niin totta kuin osaan"

heidik
Viestit: 5
Liittynyt: 09 Marras 2015, 14:18

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja heidik »

Ei oikea päiväys kohdalleen.. syksyn kävi nätisti ajallaan. Viime viikolla tyttö huomasi että edistää päivän. Yritin korjata juurikin käymällä joka kohdassa, päivä, kuukausi, vuosi, tunti, minuutti. Ei oikaise. Sitten säädin päiväystä joulukuun puolelle jotta löysin kohdan missä heittää. Laitoin päiväyksen 31.12.15 ja jätin tarkoituksella siihen. Seuraavana päivänä katsomaan ja ylläri, jälleen on päiväys Sat 1 Jan. Valikosta katsoin, vuosi on vaihtunut. Säädin taas jokaisen kohdan kohdalleen, edistää??
Ja juuri äsken kävin taas säätämässä kaikki kohdat erikseen, ei auta, tänään on mukamas maanantai :( Lisää hyviä ideoita? Onko kaikkien muiden autot ajantasalla?

Avatar
mattijus
Viestit: 5264
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Liekö maaliskuussa kohdallaan.
VMP

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alamajy »

heidik kirjoitti:Tyhmääkin tyhmempi kysymys..
Mihin mun auto hävitti yhden päivän vuodenvaihteessa? Vuoden viimeinen päivä lukee ihan nätisti Thu 31 Dec mutta seuraava päivä onkin Sat 1 Jan?? Olen nyt muutaman kerran päiväystä säädellyt ja kokeillut enkä älyä, vuosiluku vaihdettu oikeaksi, vaihtaa sen myös itse 2015->2016. Tämänkin päivän näyttää että Mon 10 Jan. Auto on 156 JTS -03.
Huomasin just, että mullakin näyttää tänään Mon 10 Jan. Auto on 156 1.8 Super -03.
Pitää huomenna laittaa kohdalleen.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Oiskohan tehtaalta käynyt kämmi? Eli ovat sotkeneet karkausvuoden kanssa tjsp.?
Mihin tuo mattijusin "maaliskuussa toimii"-perustuu, pakkaseen? =)

Avatar
uniiq
Viestit: 419
Liittynyt: 24 Syys 2015, 08:09
Car(s): 156 1.8TS [ÅLF-4]
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja uniiq »

^varmaanki karkauspäivään joka on 29.2. eli siitä tulee se 1 päivä takas sitte maaliskuussa, niin arvelisin
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-

heidik
Viestit: 5
Liittynyt: 09 Marras 2015, 14:18

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja heidik »

Jos tähän ongelmaan joku vastauksen keksii niin toivottavasti kertoo sen täällä. Muuten odotellaan maaliskuuta ja ihmettä tapahtuvaksi :wink:

seppo
Viestit: 1361
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja seppo »

ScreenHunter_65 Jan. 11 08.39.jpg
ScreenHunter_65 Jan. 11 08.39.jpg (107.33 KiB) Katsottu 3330 kertaa
Pitääkö se vuosiluku laitta 2011 pariksi kuukaudeksi vai miten se meni? Asiahan ei ole kuin 14v vanha, eli alusta alkaen '02 mallissa.

heidik
Viestit: 5
Liittynyt: 09 Marras 2015, 14:18

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja heidik »

Kiitos Seppo!

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

sepolle vielä visainen pulma tuohon letkulämmittimeen (tuo hehkuhirviö) liittyen (muutkin saa vastata, jos tietää varmuudella!):
Oletan, että hehkut EI ole vesitilassa asti, että siinä on seinämä? Eikös... Joohan? Löysin kaksi releboksia, kummallakin puolella naftafiltteriä, mistä näytti toisesta boksista menevän yhdelle hehkulle ja toisesta kahdelle hehkulle ja ehkä jotain muuta (ylhäältä vaikea nähdä, vaikkakin parempi mitä alhaalta). En avannut kumpaakaan vielä mittauksia varten, kun päätin ulkona olevan aivan samperin kylmä - -10celciusta ja hitonmoinen myräkkätuuli.

Ostin myös "varmasti parhaan", eli halvimman yleismittarin honkkarista. Kai tolla nyt parit jännitemittaukset tekee huoletta... toivottavasti :D

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

^Hauska kuinka huoltoja neuvotaan suostuttelemaan asiakkaita luopumaan korjauksesta :)

Tuossa vähän vihjataan, että kaikki infot eivät kärsisi tuosta bugista, onkohan ne tuotannossa vaihtaneet kellot jossain kohtaa sellaisin joissa kalenteri toimii oikein?

seppo
Viestit: 1361
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja seppo »

^ Vuosilukuhan ei näy inforuudussa missään vaiheessa :-D
^^ En ole ikinä moista lämmitintä avannut, mutta kai ne vastukset vesitilassa on. Sullahan oli se kaavio, joten ei se nyt niin vaikeeta voi olla hakea se ongelma esille?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Ovat vesitilassa. En ole tainnut nähdä vielä yhtään Ducatoa tms. jossa osa olisi toiminnassa. :D

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Perhana.

Toivottavasti itse hehkut on hengissä, en kyllä kovin korkealle sitäkään jaksa toivoa. Jos on pimeänä, niin olkoot pimeenä kunnes jäähdytysnesteet anyway vaihdan (oletus, että sähköä ne saa ja ohjaus toimii)...

Avatar
Naamapalmu
Viestit: 349
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
Car(s): 156 2.0 T.Spark
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Naamapalmu »

Ei kyllä ihan mee jakeluun mistä syystä maapisteiden putsaamisen jälkeen vaatii 5 ecu-resettiä joista kaksi merkkiliikkeen testerillä mutta nyt tuntuisi 156 tessu toimivan. :drinking:

Elikkä oireet mitä mystisimpiä, lämmöt pielessä, flekti ei toimi, nykii ajossa, vikakoodeja muisti täynnä yhtenään eli 4 kertaa vikakoodit tuli takas. Nyt sitte testeri kiinni ja huudattaan kunnes testeri näytti 100C ja yllättäen flektikin heräs. Lämpömittari tosin näytti 130C mutta ei tällä kertaa syttynyt ylikuumenemisen varoitusvalo :silly:
Through difficulties to defeat

Avatar
molsky
Viestit: 554
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja molsky »

Jaha, uuden radion asentaminen eteni siihen asti hyvin kunnes tuli huomattua, että on yksi adapteripari liian vähän.

Kuva
Alkuperäisessä soittimessa oli kiinni vielä yksi liitin enemmän.
Kuva
Pitäisi äkkiä saada jostakin tilattua oikea adapteripari, jolla saisi nuo kaikki (A, B, C) liittimet kinnitettyä. Tällä hetkellä Pioneerin soitin tahtoo joka kerta unohtaa asetukset, kun autosta lähtee virrat päältä. :-D
Löytyyköhän tuollaista mistään halvalla Suomesta?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Ne asetukset unohtuu sen takia että jatkuva ja herätevirta on väärin päin, ei tuon pikkuliittimen takia.

Mitä lienee tuossa pienessä kulkevan, mutta noita liittimiä saa irtotavarana vaikka Partcosta, eli tarvittavan johdon voi askarrella itsekin jos tarvitut pinnit on tiedossa.

Avatar
molsky
Viestit: 554
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja molsky »

Tuomas K kirjoitti:Ne asetukset unohtuu sen takia että jatkuva ja herätevirta on väärin päin, ei tuon pikkuliittimen takia.

Mitä lienee tuossa pienessä kulkevan, mutta noita liittimiä saa irtotavarana vaikka Partcosta, eli tarvittavan johdon voi askarrella itsekin jos tarvitut pinnit on tiedossa.
Kiitos, nähtävästi noilla C-pinnoilla ei ole edes väliä (BOSE, tele ja monitoimiratti), kun ei ole BOSEn äänijärjestelmää ja monitoimirattikin puuttuu. :)

http://www.alfaowner.com/Forum/ice-anda ... nd-gt.html

Tuon mukaan siis A4 ja A7 johtojen paikkaa pitäisi vaihtaa.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Siinä Pioneerin johtosarjassa on todennäköisesti valmiina liittimet joista johtojen kytkeminen ristiin onnistuu suoraan. Käyttöohjeessa asia myös todennäköisesti opastetaan.

Avatar
molsky
Viestit: 554
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja molsky »

Tuomas K kirjoitti:Siinä Pioneerin johtosarjassa on todennäköisesti valmiina liittimet joista johtojen kytkeminen ristiin onnistuu suoraan. Käyttöohjeessa asia myös todennäköisesti opastetaan.
Näin käy kun jättää manuaalien lukemiset väliin. :mrgreen: Tuollaiset löytyi ja ristiin kytkeminen kävi helposti, nyt näyttää pelittävän viimeinkin oikein. Kiitos.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Käyttöohje on yleensä se viimeinen oljenkorsi joka luetaan vasta kun mikään muu ei enää auta :mrgreen:

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 617
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Minkälainen operazione olis laittaa 04 jts:ään vakionopeudensäädin? Selviääkö ihan vaan vaihtamalla viiksen ja sörkkimällä odb:n kautta asetuksia?

Toinen kyssäri on tuosta juustohöylästä. Mitä tarkoitusta se palvelee, että näissä tuo höylä on tukittu kumitiivisteellä? Kerää sit ihan perkeleesti lunta takalasiin, niin että pyyhin ei enää vaan yksinkertaisesti pysty hoitaan hommaansa.

Niinjuu ja välillä tulee motor control system failuree. Lambdoista liian korkeeta arvoo. Mietin vain, että onko korkea arvo silloin kun anturi johtaa sähköä vai silloin kun se ei johda? Vaikuttaisi kovin kontaktihäirältä tuo...
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
Raikka
Viestit: 200
Liittynyt: 28 Kesä 2015, 18:11
Car(s): ex;156 1.8 -03 sportwagon, GT 2.0 jts
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Raikka »

Orkkis vakkaria ei tarvii ohjelmoida, lätkäsee viiksen ja liittimen kiinni niin pitäis toimia (ainkin omassa meni näin).
Kaikkea sitä tuleekin hommattua.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

wileythecoyote kirjoitti:Niinjuu ja välillä tulee motor control system failuree. Lambdoista liian korkeeta arvoo. Mietin vain, että onko korkea arvo silloin kun anturi johtaa sähköä vai silloin kun se ei johda? Vaikuttaisi kovin kontaktihäirältä tuo...
Mitä koodia ne tarkalleen antaa? Kontaktihäiriöt on yleisiä, liittimet on huonoja.

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

wileythecoyote kirjoitti: Toinen kyssäri on tuosta juustohöylästä. Mitä tarkoitusta se palvelee, että näissä tuo höylä on tukittu kumitiivisteellä? Kerää sit ihan perkeleesti lunta takalasiin, niin että pyyhin ei enää vaan yksinkertaisesti pysty hoitaan hommaansa.

Niinjuu ja välillä tulee motor control system failuree. Lambdoista liian korkeeta arvoo. Mietin vain, että onko korkea arvo silloin kun anturi johtaa sähköä vai silloin kun se ei johda? Vaikuttaisi kovin kontaktihäirältä tuo...
Mää otin sen lirvakkeen pois, ja takalasi ei peity enää lumeen ajossa.

Haulla varmaan löytyy noista labaadoista juttua jts:sään liittyen.
P0420 P0430 ?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

A Bart kirjoitti:P0420 P0430 ?
Nämä ei liene tyypillisesti lambdaviasta kertovia koodeja.

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Tuomas K kirjoitti:
A Bart kirjoitti:P0420 P0430 ?
Nämä ei liene tyypillisesti lambdaviasta kertovia koodeja.
Eikös nuo ollut ne takimmaiset?
(ei ilmeisesti)

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Nuo on katalysaattorin huonosta kunnosta kertovia koodeja. Katalysaattorien kuntoa toki valvotaan takimmaisilla lambdoilla, mutta harva lambdan vika tuollaista koodia saanee aikaan.

Avatar
molsky
Viestit: 554
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja molsky »

Nähtävästi siis itsellä katalysaattorin vaihto edessä ainakin. Tässä kuussa jälleen kuukauden tauon jälkeen P0430 (kun kyydissä oli taas matkustajiakin enemmän :mrgreen: ).

Avatar
Sakkeus
Viestit: 387
Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00
Paikkakunta: OULU

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

voiko 1.9jtd 110kw poistaa tai jotai tolle huohottimelle tehä ennenku lataan koneen täyteen dynamiittia?... öljyt tulee tikunkautta kokoajan pihalle.. ennää en jaksas pelleillä ku pitäs suht varma kampe olla ku 2vk ikänen matkustaa sillä... keulassa on kaikenmailman peitteitä ja on roikassa ennenku ajetaan ja kaikkea mitä iltasanomien asiantuntiatkaan koskaan on kertoneet :D joku saaattaa huomata että tälläukolla on pinna nyt vähä kireellä nuite tuhanne ekoteko härpäkkeitte kans. missä se koko paska tarkaleen siaitsee?
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin! :D

Vastaa Viestiin