Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Moritz
Viestit: 200
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
Car(s): Vollswagen Passat GTE -17, 166 3.0 V6 -99
Ex. 159 sw 3.2 Q4, 33 QV -88, 75 turbo -87.
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Moritz »

Kattelin, että omassanikin on myös jarruputket ruosteessa eli vaihtaminen voisi olla talven aikana ajankohtaista...
Mistäs niitä kannattaa tilata tai mistä edes saa kun en ole missään nähnyt???
Vai pitääkö mennä vanhojen kanssa Motonetin tiskille vääntämään sopivat?
Jarru on vauhdin surma...

JVTL
Viestit: 631
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Hmm. Ihme ohitusleikkauksia jarruputkien vetoon, ja eikös ne voi vääntää itekkii, kuha malli kappaleet ensin irrottaa. Ja samallahan voi tankin alta korjata mahdolliset ruoste vauriot.

Mikäs näitä alfan pyyhkimiä vaivaa. Sutii vähän miten sattuu tihkulla ja pari kertaa lakannu kokonaan pyyhkimästä kaato sateessa. Rele..kö missäs päi mahtais semmone olla, kun toi käyttis on jossain varmassa tallessa?

Suomiboy
Viestit: 18
Liittynyt: 04 Tammi 2013, 13:17
Car(s): Alfa 166 2,5
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Suomiboy »

Hei JVTL.
Jarrut taas lyönnissä. Olikin helpompi korjata mitä pelkäsin.
Vanha mätä osa pois ja uusi tilalle liittimineen.

Mikähän seuraavaksi leviää.

Tuo pyyhkimien toimii ei toimi ominaisuus ei ole vielä tullut omalle kohdalle.


JVTL kirjoitti:Hmm. Ihme ohitusleikkauksia jarruputkien vetoon, ja eikös ne voi vääntää itekkii, kuha malli kappaleet ensin irrottaa. Ja samallahan voi tankin alta korjata mahdolliset ruoste vauriot.

Mikäs näitä alfan pyyhkimiä vaivaa. Sutii vähän miten sattuu tihkulla ja pari kertaa lakannu kokonaan pyyhkimästä kaato sateessa. Rele..kö missäs päi mahtais semmone olla, kun toi käyttis on jossain varmassa tallessa?

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Aquatica kirjoitti:^
Onko mahdollista valua ikkunatiivisteestä oven sisään ja oven sisältä sitten tiivisteen päälle ja siitä lattialle?
.
Tämä veikkaus saattoi johtaa minut jäljille. Takaikkunan avatessani huomasin, että tiiviste oli ihmeellisesti kiertynyt mutkalle ja lyttyyn (vaikea selittää ilman kuvia). Avasin ikkunan, asettelin tiivisteen oikeaan asentoon ja suljin ikkunan + kielsin rangaistuksen uhalla vaimoani käyttämästä takaikkunoita edes vahingossa. Nyt ainakin näyttäis, että veden tulo on loppunut. Seuraillaan tilannetta...
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8717
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Jakke kirjoitti:+ kielsin rangaistuksen uhalla vaimoani...
Äkkiseltään tällainen ei oikein vakuuta, milläs meinasit rankaista :lol:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Alfissimo kirjoitti:
Jakke kirjoitti:+ kielsin rangaistuksen uhalla vaimoani...
Äkkiseltään tällainen ei oikein vakuuta, milläs meinasit rankaista :lol:
Tekemällä viikon ruuat?

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Finest kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:
Jakke kirjoitti:+ kielsin rangaistuksen uhalla vaimoani...
Äkkiseltään tällainen ei oikein vakuuta, milläs meinasit rankaista :lol:
Tekemällä viikon ruuat?
Jääköön tämä asia lukijoiden mielikuvituksen varaan 8)
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Aquatica
Viestit: 15107
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
:D

Toivottavasti vika tosiaan oli tuossa. Ainakin yhdestä uudesta Kiasta kerran rullasin etuikkunan tiivisteen irti ja vaihdoin, syynä juurikin se kun mennyt vähän mutkalle ja päästi vedet jalkatilaan...
Siinäkin loppuviimeksi olisi ratkaisu ollut se, että tiiviste irti ja vähän lämmitystä sille (esim. kuumailmapuhaltimella, ei liikaa tietenkään) ja muotoilla se oikeaan muotoonsa -> reilusti silikonia ja kiinni.
Tietty uus on aina uus.... :P

köysti
Viestit: 29
Liittynyt: 02 Touko 2009, 16:31
Car(s): Giulia 2.2 AT8 Super ex Renault Talisman, AR 166 2.5V6 03
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja köysti »

Moritz kirjoitti:Kattelin, että omassanikin on myös jarruputket ruosteessa
Eikö jarruputket ole kuparia?

Avatar
Moritz
Viestit: 200
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
Car(s): Vollswagen Passat GTE -17, 166 3.0 V6 -99
Ex. 159 sw 3.2 Q4, 33 QV -88, 75 turbo -87.
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Moritz »

köysti kirjoitti:
Moritz kirjoitti:Kattelin, että omassanikin on myös jarruputket ruosteessa
Eikö jarruputket ole kuparia?
:shock: :shock: :shock:
No perkele! Huonossa hapessa ainakin ovat...
No! Nyt on jo taas kohta ja talvi aikaa ihmetellä ja puunata, koska eilen oli viimeiset ajot tälle vuodelle ja keväällä 166 taas liikenteeseen 8)
Talvi mennään vanhalla paskalla 4wd-Hiacella... Paitsi, että se ei ole paska vaan viimesen päälle varma käyttöjuhta :-D

Jostain kumman syystä tekisi mieli ostaa vaikka jokin Q4-Alfa käyttöautoks ja vaihtaa 166 vaikka johonkin takavetoiseen ja rehelliseen kesäautoon... :-D
Taitaa olla aika harvassa ne, jotka ajelee 166:lla ainoastaan kesäisin!?
Jarru on vauhdin surma...

Avatar
Polforea
Viestit: 11492
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Onko 166:n laturissa jotain älykkyysjärjestelmää (vrt. BMW:n IBCS), joka säätelee latausjännitettä tilanteen ja tarpeen mukaan? Nykäistiin tuossa kaverin 166 akun loppumisen jälkeen apuvirralla käyntiin ja heti startin jälkeen latasi tyhjäkäynnillä 14,0V, vajaan tunnin lenkkiä myöhemmin saman mittarin mukaan hieman kierroksia antamalla 13,8V.

Mittari ei toki ollut ihan halvin eli paras, mutta ei kovin kalliskaan, joten mittaustarkkuus ei ole taattu, mutta silti tuo pudotus hieman hämää ja pisti miettimään, josko auto tekee tuon ihan tarkoituksella.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Naamapalmu
Viestit: 349
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
Car(s): 156 2.0 T.Spark
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Naamapalmu »

Eikö 166 ole ihan perinteinen laturi jossa pelkkä lataussäädin? Säätelee suuntaa-antavasti akun ja virrankuluttajien tarpeen mukaan joskaan täyttä latausta ei saa tyhjäkäynnillä aikaiseksi. Jos akun napajännite on 12,7 V parin tunnin seisomisen jälkeen (Lataavan ajon jälkeen) uskaltaisin väittää laturin säätimen toimivan. Edellyttää tietysti että akku on kunnossa. Tyhjällä akulla laturin pitäisi puskea kierroksilla 14.4 V tienoilla.

Nuo intelligent battery monitorit ym liittyy yleensä start&stop järjestelmiin jotka vaativat tarkempaa toimintaa latausjärjestelmältä.
Through difficulties to defeat

Avatar
Dio Natale
Viestit: 864
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Cebu PH

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Aivan normilaturi siellä on lataussäätimellä ja jarruputkista niin epäilen että olisi kokokuparia vaan kupariseosta =cu-ni ja ne tosiaan happanevat käsiin .
Viimeksi muokannut Dio Natale, 22 Marras 2015, 10:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
molex to sata, lose all your data.

legza
Viestit: 897
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja legza »

Kyllä perus autoissa jo hetken aikaa taitaa jarruputket ollu täyttä rautaa -->kupari on oikeasti aika paljon arvokkaampaa kun rauta.

Mulla ei jännite noussu edes yli 13v tyhjäkäynnillä kun viimeksi koitti, toistaseks akku kestäny.

Avatar
Polforea
Viestit: 11492
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Naamapalmu kirjoitti:Eikö 166 ole ihan perinteinen laturi jossa pelkkä lataussäädin? Säätelee suuntaa-antavasti akun ja virrankuluttajien tarpeen mukaan joskaan täyttä latausta ei saa tyhjäkäynnillä aikaiseksi. Jos akun napajännite on 12,7 V parin tunnin seisomisen jälkeen (Lataavan ajon jälkeen) uskaltaisin väittää laturin säätimen toimivan. Edellyttää tietysti että akku on kunnossa. Tyhjällä akulla laturin pitäisi puskea kierroksilla 14.4 V tienoilla.
Tuotapa juuri mietin, kun tosiaan liki tunnin lenkin jälkeen jännitemittari sanoi pienempää lukemaa kierroksilla, kuin ihan tyhjälle akulle tyhjiksellä. Se herätti pohtimaan, että liekö autossa jotain ylimääräistä älyä vai voisiko latauksessa olla jotain vikaa.

Kaverillakin pitäisi kyllä työmatkan riittää pitämään akku latingissa, joten vaikka tällä kertaa sähkönkulutusta oli ollut tavallista enemmän, niin saattaa isoalfa kaivata pientä hellyyttä asian tiimoilta. Jätin kyllä seinäsähköakkulaturin lainaan ja kaverikin ajatteli poiketa varmemman mittarin äärellä. Kiitokset tekniikan vahvistamisesta sekä sinulle että Dio Natalelle, helpottaa diagnosointia ja mahdollista korjaamista kummasti.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

köysti
Viestit: 29
Liittynyt: 02 Touko 2009, 16:31
Car(s): Giulia 2.2 AT8 Super ex Renault Talisman, AR 166 2.5V6 03
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja köysti »

legza kirjoitti:Kyllä perus autoissa jo hetken aikaa taitaa jarruputket ollu täyttä rautaa
166 perusauto? Mikä sitten ei ole?

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1821
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Purkasin juuri kaikki jarrulinjat -98 JTDstä, rautaa oli pääsylinteriltä, tehostimeen, abs yksikköön, etu jarrusatuloihin menevät putket. Takaputket vaihtuivat tankin alla kuparisiin, mutta 450tkm ajetussa ne luultavasti eivät ole aluperäisiä, ehkä.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
Savo
Viestit: 2130
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja Giulia 2.0
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Savo »

Mulla on alkanu lukitus pomppaamaan takasin auki, niin kaukosäätimestä, kuin avaimestakin lukitsemalla. Alkaa taas vähän ajan päästä toimimaan normaalisti. Mistäs lähtis vikaa hakemaan?

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5404
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Savo kirjoitti:Mulla on alkanu lukitus pomppaamaan takasin auki, niin kaukosäätimestä, kuin avaimestakin lukitsemalla. Alkaa taas vähän ajan päästä toimimaan normaalisti. Mistäs lähtis vikaa hakemaan?
Jonkun oven lukkomekanismin mikrokytkin temppuilee.

kauko
Viestit: 13
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:07
Car(s): 166 FL

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja kauko »

Auto on 166 FL vm.-04. Liikkeelle lähtiessä 1-vaihteella kevyellä kaasulla kierrokset jäävät jumiin n.2300r/min kohdalle. Muilla vaihteilla tätä ei tapahdu. Kaasupolkimen
painallus pudottaa kierrokset normaaliksi. Mistäköhän jumiutuminen voi johtua. Korkeammilla kierroksilla jumiutumista ei tapahdu.

köysti
Viestit: 29
Liittynyt: 02 Touko 2009, 16:31
Car(s): Giulia 2.2 AT8 Super ex Renault Talisman, AR 166 2.5V6 03
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja köysti »

Olisko keltainen merkkivalo ja ilmamassamittari.

kauko
Viestit: 13
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:07
Car(s): 166 FL

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja kauko »

Moottorin vikavalo todella loistaa koko ajan ja palautuu nollauksen jälkeen parin päivän päästä. Vikakoodiksi antaa
1173 ja 1176.

Avatar
Auristo
Viestit: 390
Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport ja 1.3jtdm
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Auristo »

Olisko throttle position ja self adaptation additive parameters?
Kaasun asento ja ecun sopeutumisen arvot...

Ei satavarma tieto vaan vahva arvaus
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi

Avatar
Savo
Viestit: 2130
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja Giulia 2.0
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Savo »

alfa 156 v6 kirjoitti:
Savo kirjoitti:Mulla on alkanu lukitus pomppaamaan takasin auki, niin kaukosäätimestä, kuin avaimestakin lukitsemalla. Alkaa taas vähän ajan päästä toimimaan normaalisti. Mistäs lähtis vikaa hakemaan?
Jonkun oven lukkomekanismin mikrokytkin temppuilee.
Sulake 19: Ovien lukon moottorit, jännitteen ulosotto. Jos siis otan sulakkeen pois, niin keskuslukitus lakkaa toimimasta? Mutta mikä on tuo jännitteen ulosotto ja mihin se vaikuttaa? Varsinaisen vian korjaaminen jää ensi vuodella, joten onko sulakkeen poisto väliaikaisesti ok?

Avatar
-TTY-
Viestit: 1531
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Seal '24
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

En suostu uskomaan, että olisin ensimmäinen seuraavanlaisen ongelman kohdannut.
Puhallin on mykistynyt, lämmintä antaa mutta puhallin ei puhku siihen lämpimään ilmaan yhtään vauhtia. Vaikuttaisi siltä että myös takalasin lämmitin on mykistynyt samalla. Ilmastoinnin sulake ei ole, koska hanskalokeron sulake on sama ja siellä valo palaa. Myös konetilan kaksi isoa sulaketta tsekkasin ja puhdistin.
ICS pelaa kyllä muuten radion osalta. Voisiko olla jotain niin yksinkertaista että moottori on yksinkertaisesti mykistynyt? Ei tosin selitä takalasin lämppäriä... Vai onko ICS:ssä mennyt joku bitti poikittain jossain?
Hieman ikävä vaiva tähän aikaan vuodesta :x
Mikä piru sieltä taas on rikki?

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Jos, et muuta syytä löydä niin mulla saattaa olla tuohon uusi ilmastoinnin ohjainboksi. Sitä vois ainakin koittaa..
Abarth 500 Esseesse

seppo
Viestit: 1369
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja seppo »

^^Puhaltimelle on ilmakaukalossa sulake ja rele. Releen toiminnan tarkastus on helppo, paksu punainen johdin menee suoraan puhaltimelle. Mutta jos nenään tarttuu hiukankin palaneen sähkön käryä, on se merkki puhaltimen kärähtämisestä. Ei ole ensimmäinen eikä halvinkaan moottori mitä on mennyt. Moottori kun ei ole perinteinen tasavirtamoottori vaan hiiletön vaihtosähköpeli, siitä hinta. Takalasin lämmitin on eri juttu, ne on eri piirissä, lämpiääkö peilit, ne on samassa linjassa takalasin kanssa.

Avatar
-TTY-
Viestit: 1531
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Seal '24
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Kyllä se takalasin lämppäri itseasiassa pelaakin mutta vaikutti vaan toimimattomalta ku oli sen verran kosteutta takalasissa. Vkonloppuna ku pääsen parempaan talliin niin annetaan vähän virtaa sille puhaltimelle ja sen jälkeen tehdään päätöksiä, ryhdytäänkö hankkimaan ohjausboksia vai uutta moottoria vai jotain muuta...
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1213
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Noin viiden eri 166 yksilön perusteella sanoisin et 30A sulake on palanut vanhuuttaan.Löytyy sieltä raitisilmasuodattimen nurkilta.Kannattanee käydä kaikki sulakkeet sieltä läpi ettei käy kuin eräälle tutulle joka oli huolimattomasti kattonu sulakkeet ja vaihtanut puhaltimenkin jo kunnes katottiin uudestaan porukalla sulakkeet ja vaihdettiin palanut uuteen.Siellä saattaa myös olla hapettumaa,joten tulee sekin tarkastettua samalla.Ohjekirjassa mainitaan eri sulake puhaltimelle eikä tätä oikeaa sulaketta ole mainittu ollenkaan.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

köysti
Viestit: 29
Liittynyt: 02 Touko 2009, 16:31
Car(s): Giulia 2.2 AT8 Super ex Renault Talisman, AR 166 2.5V6 03
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja köysti »

Yhtäaikaiset punainen airbag valo ja keltainen lastenistuinvalo tulivat takaisin. Jälkimmäinen ei johdu siitä, että pelkääjän airbagi olisi pantu pois toiminnasta avaimella. Kontrolleri on varmasti ehjä ja kallis.

Avatar
-TTY-
Viestit: 1531
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Seal '24
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Kiitokset tässäkin "projektissa" mukana olleille. Sieltähän se raittarin kupeesta muovihäkistä löytyi kärvähtänyt 30A sulake. Korjaus maksoi 1,85 + oma aika. Puhallin tekee taas sitä mihin se on suunniteltu.
Mikä piru sieltä taas on rikki?

KimmoKo
Viestit: 200
Liittynyt: 18 Elo 2010, 09:03
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm Qtronic -07
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja KimmoKo »

En nyt jaksa muistaa onko tästä ollut juttua luultavasti kyllä mutta 166 ulkolämpötila näittää sitkeästi -23 max vaikka ulkona oli tänäänkin -29c.. Tämä tais olla niitä ominaisuuksia sillä muistelen että 156 oli sama homma.
Toinen juttu oli toi ulvominen kovalla pakkasella joka ei tällä kertaa ollutkaan ohjaustehostin vaan lämppärin moottori, Onkohan se ehtoon puolella vai kuuluu asiaan?
Tuntui kuitenkin loppuvan kun hetken lämpeni.

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1821
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Caijo-Romeo kirjoitti:ettei käy kuin eräälle tutulle joka oli huolimattomasti kattonu sulakkeet ja vaihtanut puhaltimenkin jo kunnes katottiin uudestaan porukalla sulakkeet ja vaihdettiin palanut uuteen.
Se olin minä :oops:
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
Auristo
Viestit: 390
Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport ja 1.3jtdm
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Auristo »

KimmoKo kirjoitti:En nyt jaksa muistaa onko tästä ollut juttua luultavasti kyllä mutta 166 ulkolämpötila näittää sitkeästi -23 max vaikka ulkona oli tänäänkin -29c.. Tämä tais olla niitä ominaisuuksia sillä muistelen että 156 oli sama homma.
Toinen juttu oli toi ulvominen kovalla pakkasella joka ei tällä kertaa ollutkaan ohjaustehostin vaan lämppärin moottori, Onkohan se ehtoon puolella vai kuuluu asiaan?
Tuntui kuitenkin loppuvan kun hetken lämpeni.
Tänä aamuna töihin ajellessa 166 näytti -26, hetken päästä työauton mittari näytti -27 eli aikalailla samaa. Entinen 156 ei muistaakseni osannut näyttää kuin vähän yli -20 lukemaa oli miten kylmä tahansa.
166 ei myöskään pidä ylimääräisiä ääniä kylmänä, 156:ssa vinkui ohjaustehostin -19 lukemista alkaen (Mobil synteettiset, 166:ssa on Redlinen liemet).
Molemmat erinomaisia käynnistymään, kunhan akussa on sen verran virtaa että vähän pyörittää niin aina ekasta laakista käyntiin (molemmissa siis 2.5 V6).
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi

Avatar
Savo
Viestit: 2130
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja Giulia 2.0
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Savo »

^Samat -26 astetta näytti mun 166:nen.

Avatar
Polforea
Viestit: 11492
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kuten toisaalla totesin, sai kaverin 166 tänään uuden akun peräkonttinsa piristeeksi. Kun ruuvasin miinuskengän tuoreeseen akkuun kiinni, pärähti syylärin puhaltimet (tai ainakin toinen, en nyt lonkalta vanno satavarmaksi, pyörikö vasemmanpuoleinen) humisemaan. Jos nyt ihan realistisia ollaan, niin yli vuorokauden yli 20 asteen pakkasessa seisseellä autolla ei taatusti ole mitään tarvetta noiden laulattamiseen, etenkään jos virtalukko on 0-asennossa. Nappasin ensi hätään flekteiltä piuhat irti, mutta selvää on, että jonkun häiriön takia ne hereille lähtivät.

Millainen ohjaus 166:ssa on noille flekteille? Ilmastointi varmaan käskyttää omalta osaltaan, mutta tuleeko lämpöperustainen ohjaus tyhmältä lämpöanturilta vai esim. ECUlta?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1213
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Satakuusnelonen kirjoitti:
Caijo-Romeo kirjoitti:ettei käy kuin eräälle tutulle joka oli huolimattomasti kattonu sulakkeet ja vaihtanut puhaltimenkin jo kunnes katottiin uudestaan porukalla sulakkeet ja vaihdettiin palanut uuteen.
Se olin minä :oops:
Tarkoitin kyllä erästä toista,mutta näköjään käynyt muillekin samoin. :) No joo,itellä pimeni kans kerran puhallin ja olin varma et moottori sökö.Kaivoin jemmasta käytetyn moottorin jo esille,mut mittaamalla selvisi ettei moottorille tullut sähköä ja lopulta se kärähtänyt sulakekin löytyi.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Naskali
Viestit: 29
Liittynyt: 30 Joulu 2015, 20:10
Car(s): Alfa Romeo 166 2.5 v6 24v -00
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Naskali »

Nyt on oltu kuukausi 166 2.5 v6 omistajan.
Kuppareissulla tuli vika että se ruiskun punaine valo syttyi. Auto silti tuntuu että ei vikaa olisi.
Mistähän vika valo voisi johtua ja uskaltaako ajaa ollenkaan?
Auto kävi tyhjäkäyntiä kaupanpihassa 15 min ja kun lähdin liikkeelle niin noin kilometri ja valo syttyi

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1213
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Vikakoodit lukien ensin.Koodi muistiin ja nollaus.Jos uusiutuu heti/pian ja sama koodi niin vianhakuun..Jos ei uusiudu,niin kyseessä oli hetkellinen häiriö..
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Naskali
Viestit: 29
Liittynyt: 30 Joulu 2015, 20:10
Car(s): Alfa Romeo 166 2.5 v6 24v -00
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Naskali »

ecu:n ja kaasuläpän resetoinnin tein ja taas pelittää kuin unelma paremmin kun ennen :)

Iso-Jaska
Viestit: 32
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 12:42
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Iso-Jaska »

Löytyskö joltain spesifioitua infoa parkkipolttimoiden vaihto-operaatioon, 2000-vm xenoneilla varusteltuun bussoon???

Avatar
oopeekoo
Viestit: 21
Liittynyt: 24 Tammi 2016, 23:58
Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 166 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja oopeekoo »

Moro,

tulipa ostettua elämäni ensimmäinen Alfa Romeo. 2.5 V6. On makea auto kyllä ajella.

Nyt on kuitenkin ilmenny vikaa tuon keskuslukituksen osalta, mitä osasi odottaakin. Eli ovet eivät mene aina lukkoon napista eikä kuskin tai apukuskin oven lukosta. Kun ovia koittaa laittaa lukkoon napista, vilkut vilahtaa ensin pitkään ja sitten kolme kertaa nopeasti. Ovet eivät yritä mennä lukkoon, että menisivät ensin lukkoon ja pomppaisivat takaisin auki. Kun oli pientä pakkasta, keskuslukitus toimi hyvin ilman mitään ongelmia. Nyt kun on plussaa ja kosteat kelit, ovet menevät todella harvoin lukkoon.

Tutkin Boschin Esitronicilla vikamuistia ja muutenkin ajonestoa jne. Ei ole vikakoodeja. Järjestelmä tunnistaa, että kaikki ovet ja luukut ovat kiinni. Ei menneet säädintestilläkään lukkoon ovet.

WD40:ä on suihkittu lukkonuppien rei'istä' sisään -> ei vaikutusta.

Mistä nuo epämääräiset vilkutuksen (yksi pitkä, kolme lyhyttä) kertoo, kun ovia koittaa lukita.

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

Mulla sama ongelma samassa autossa, ratkasen sen niin että käytän akkunavan irti minuutiks, sit taas pelannu, toinen on et pitää ovea vähä kovempaa laittaa kiinni mut ei tule kestämään pitkään, eli mieluummin työkalupakki takakontissa ku lukkojen uusimine kuukausittain, ja arvatkaapa vaan ku auto oli lukottomana 2 päivää, ei sieltä mitää kadonnu sentää :D

Avatar
Albertolli
Viestit: 4205
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Eikös nuo ylimääräiset vilkutukset yleensä tarkoita sitä, ettei joku ovista suostu menemään lukkoon. Esim. jos lukko hangoittelee vastaan tai nuppi jumittaa.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Savo
Viestit: 2130
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja Giulia 2.0
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Savo »

Iso-Jaska kirjoitti:Löytyskö joltain spesifioitua infoa parkkipolttimoiden vaihto-operaatioon, 2000-vm xenoneilla varusteltuun bussoon???
Olet varmaan käyttöohjekirjasta ohjeet jo katsonut? Itse luovutin, kun näytti hankalalle ja vien pajalle.

Avatar
Savo
Viestit: 2130
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja Giulia 2.0
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Savo »

oopeekoo kirjoitti:Moro,

tulipa ostettua elämäni ensimmäinen Alfa Romeo. 2.5 V6. On makea auto kyllä ajella.

Nyt on kuitenkin ilmenny vikaa tuon keskuslukituksen osalta, mitä osasi odottaakin. Eli ovet eivät mene aina lukkoon napista eikä kuskin tai apukuskin oven lukosta. Kun ovia koittaa laittaa lukkoon napista, vilkut vilahtaa ensin pitkään ja sitten kolme kertaa nopeasti. Ovet eivät yritä mennä lukkoon, että menisivät ensin lukkoon ja pomppaisivat takaisin auki. Kun oli pientä pakkasta, keskuslukitus toimi hyvin ilman mitään ongelmia. Nyt kun on plussaa ja kosteat kelit, ovet menevät todella harvoin lukkoon.

Tutkin Boschin Esitronicilla vikamuistia ja muutenkin ajonestoa jne. Ei ole vikakoodeja. Järjestelmä tunnistaa, että kaikki ovet ja luukut ovat kiinni. Ei menneet säädintestilläkään lukkoon ovet.

WD40:ä on suihkittu lukkonuppien rei'istä' sisään -> ei vaikutusta.

Mistä nuo epämääräiset vilkutuksen (yksi pitkä, kolme lyhyttä) kertoo, kun ovia koittaa lukita.
Sama ongelma oli ja poistui minullakin pakkasilla. Eikä ainakaan tänään tullut takaisin. Oliko niissä ovissa jotkut moninapaliittimet, jotka on aiheuttaneet ongelmia?

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1213
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Keskuslukon moottorin hiilet kärähtäneet tai lämppärinkenno vuotanut keskuslukon releeseen pakkasnesteet.Oven karmin moninapaliitin/johtosarja voi myös olla mutta kaksi ekaa tuntuisi olevan yleisimpiä muutamien yksiköiden perusteella.Releeseen pääsee käsiksi repsikan jalkotilasta poistamalla nahkaverhous jonka takana on vilkkujen,sisävalojen ja keskuslukon releet.Lukkojen rele tais olla harmaa.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5404
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Caijo-Romeo kirjoitti:Keskuslukon moottorin hiilet kärähtäneet tai lämppärinkenno vuotanut keskuslukon releeseen pakkasnesteet.Oven karmin moninapaliitin/johtosarja voi myös olla mutta kaksi ekaa tuntuisi olevan yleisimpiä muutamien yksiköiden perusteella.Releeseen pääsee käsiksi repsikan jalkotilasta poistamalla nahkaverhous jonka takana on vilkkujen,sisävalojen ja keskuslukon releet.Lukkojen rele tais olla harmaa.
Vai oliko lukkojen rele keltainen ja sisävalojen harmaa ja takavilkkujen vihreä? hämärä muistikuva vain, älkää ottako vakavissaan :silly:

Avatar
oopeekoo
Viestit: 21
Liittynyt: 24 Tammi 2016, 23:58
Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 166 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja oopeekoo »

Keskuslukitus jatkaa epäsäännöllistä toimintaansa. Mikähän rele kontissa on akun takana, se naksuu vilkkujen tahtiin, kun ovia koittaa lukita, mutta eri rele naksuttaa kun laittaa normaalin vilkun päälle.

Ovet aukeavat siis aina kaukosäädöllä, kun ne on saanut lukkoon.

Avatar
-TTY-
Viestit: 1531
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Seal '24
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Puhallin lopetti taas toimintansa. Korjaantunee taas sulakkeen vaihdolla, mutta mikä ryökäle sitä sulaketta on ruvennut polttamaan? :evil:
Onneksi pelasi nuo pakkaset niinkuin pitikin, tosin pikkusen kehtuuttaa könytä pellin alla tuossa pihalla vesisateessa...
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Vastaa Viestiin