Zeatekin ja pohjalevyn kopiointi

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

GTA kirjoitti:
Ollin lohdutus lienee siinä, että eihän tuo jeppe siinä kopioinnissa kovin montaa työtuntia säästänyt. Kai? Paljon enemmän sillä on aikaa ja vaivaa palanut, kun se on logistiikkapuoltansa puuhannut. Ja kun itse et halunnut/uskonut hommasta virallista businesta aloittaa, niin noin siinä käy - joku tekee paremmin. Seuraavan kerran olet viisaampi.
Yep, näinhän siinä kävi :cry:
Kyllä suomipoika kuitenkin on sen verran luupää ettei muista temppua täysin mukisematta niele :mrgreen:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

GTA kirjoitti:Ja kun itse et halunnut/uskonut hommasta virallista businesta aloittaa, niin noin siinä käy - joku tekee paremmin. Seuraavan kerran olet viisaampi.
Näinhän se on nähtävä. Mutta mulkku se on kuitenkin, näitä pieniä piirejä ajatellen, ja tuo 40e tarjous on suoraa vittuilua niinkuin todettiin. Joku joka on sinne reggautunut voisi kysyä asiallisesti paljonko suoja maksaa kotiovelle toimitettuna veroineen kaikkineen. Samoin se, että ensin haukkuu ollin tuotteen mutta kuitenkin itse myy suoraa kopiota on aikamoista perseilyä. Ja väite siitä että Ollin tuote olisi suora kopio pohjamuovista ei sentään taida pitää paikkaansa, ainakin elän siinä käsityksessä että maavara pienenee jne. Vai onko pakko reggautua ja innostua :roll:

Ei muuta kuin antamaan samalla mitalla takaisin, tervettä kilpailua vain eli tarjouksia menemään noille kaikille jotka niitä nyt myyvät :twisted:

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Rolle on oikeassa, parempi tarjous kehiin!

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Rolle kirjoitti: ...Vai onko pakko reggautua ja innostua :roll:

:twisted:
Juu reggaudu ihmeessä, kun tuntuu tuo sana olevan hallussa :lol:
Itse joudun olemaan myöhään iltaan poissa pelistä, joten joku voisi pitää mun puolia tuolla 156 netissä...

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

Juggin käyttämä tekniikka tunnetaan myös nimellä `Reverse engineering´. Tuotteistamisen eteen ei tarvitse tehdä juurikaan kallista tuotekehitystä, tutkitaan kilpailijan jo lanseeraamaa tuotetta ja sisäistetään sen eteen tehty tuotekehitys ja teknologiavalinnat omaan tuotteeseen. Tässä tapauksessa kuitenkin plagiointia.. Jopa tuotemarkkinoinnin mainoskuvia myöten. :evil:

En halua Olli yhtään vähätellä menetystäsi, saat vanhan yrittäjän sympatiat puolellesi. :)

..mutta tämä on mielenkiintoinen moraalin/moraalittomuuksien taisto. Kuten joku tuolla Alfa156:sen foorumilla jo asiaa raapaisi, tässä ovat vastakkain harmaa talous ja punainen talous..

Nyt on liian myöhäistä lähteä etsimään synergiaetuja tai edes mainita panssarikaupan yhteistyöstä, sillat palaa vielä isolla roihulla. Tällä panssarikaupalla on selvästikkin isommat markkinat kuin mihin Olli oli varautunut/halusi lähteä mukaan.

Aina kun bisneksissä ajaudutaan henkilökohtaisuuksiin, harhaudutaan myös kauemmas järkiperäisestä ratkaisusta.
156 2.0 TS ['98]

Avatar
sami_r
Viestit: 168
Liittynyt: 18 Syys 2003, 17:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sami_r »

Olli79 kirjoitti:Itse joudun olemaan myöhään iltaan poissa pelistä, joten joku voisi pitää mun puolia tuolla 156 netissä...
Kävin jo :-)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Mielenkiintoista keskustelua. Tuo ei vaan johda muuhun kuin että Olli saattaa tuhota omat mahiksensa kilpailla tuon kusipään kanssa.

Eli tuumasta toimeen, puheista tekoon ja mitä kaikkea sanotaankaan.

PS. Äsken vasta huomasin että siellä oli enemmän kuin 1 sivu, sen takia vähän kuutamolla :oops:

Avatar
mattijus
Viestit: 5265
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Jos porukan oikeustaju on tuota sarjaa niin ei niille edes niitä levyjä
kannata myydä. Tulee joku brittisähläri, jonka alfan kone laukeaa niin
Ollille syytteet suojalevyn takia - sehän sen lojahtamisen aiheutti
kun ei ole tehtaan osa tms.
VMP

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

Rolle kirjoitti:Mielenkiintoista keskustelua. Tuo ei vaan johda muuhun kuin että Olli saattaa tuhota omat mahiksensa kilpailla tuon kusipään kanssa.

Eli tuumasta toimeen, puheista tekoon ja mitä kaikkea sanotaankaan.

PS. Äsken vasta huomasin että siellä oli enemmän kuin 1 sivu, sen takia vähän kuutamolla :oops:
Ollin mahdollisuudet kilpailla ja rakentaa edes minkäänlaista jälleenmyyntiverkkoa EU-alueella ovat tasan nolla, niin kauan kuin hommaa pyöritetään epävirallisesti ja harmaana ilman rekisteröityä yritystä. Jotkut ovat hoitaneet tuon ongelman esim. perustamalla yrityksen Delawareen, josta saattaa olla jotain henkilökohtaisia etuja ...

Tätä ei nyt kuitenkaan kannata tulkita neuvoksi mennä syvemmälle harmaan talouden syövereihin :shock:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jaa oliko tuo Ollin panssari vaan jotain vittuilua..

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

Ainakaan Suomen kaupparekisteri ei moisen nimistä firmaa tunne. Mutta jos olen väärässä, niin korjata saa!!!

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Muakin vitutti kun myin karkkia kavereille pikkupoikana ja sitten tuli R-kioski kopioimaan mun ideaa. Mutta ei siihen aikaan ollut nettiä missä itkeä..

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

:lol:

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

HOHOHOHOO :lol: :lol:

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Rolle kirjoitti:Muakin vitutti kun myin karkkia kavereille pikkupoikana ja sitten tuli R-kioski kopioimaan mun ideaa. Mutta ei siihen aikaan ollut nettiä missä itkeä..
No mutta kai yritit edes tuikata kyseisen lafkan tuleen :mrgreen:

Avatar
Vito
Viestit: 754
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05x2,156 SW 2.0 JTS-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja Vito »

Olli79 kirjoitti:
Rolle kirjoitti:Muakin vitutti kun myin karkkia kavereille pikkupoikana ja sitten tuli R-kioski kopioimaan mun ideaa. Mutta ei siihen aikaan ollut nettiä missä itkeä..
No mutta kai yritit edes tuikata kyseisen lafkan tuleen :mrgreen:
Ei,vaan kävin yökeikalla Ärrällä ja myin niitten karkkia halvalla kavereille :roll:

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Tanskan kaveri veti kourallisen herneitä nenään.
Ilmoitti ettei ikinä kirjoita alfa156 foorumiin, ja peruu sponsori sopimuksen.
Ei kaveri kestänyt avointa kritiikkiä :mrgreen:

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Kelpaisko idea? Jos tuo pohjapanssari bisnes meni kiville, niin josko alkaisit tekemään 156 takaoven kahvoja kiillotetusta alumiinista. Ostan heti parin per***e, taas nimittäin paskana.

Mallisuoja vain vetämään ensin ja tavara kaupan joka paikkaan ennen tanskan kusipäitä.

Edit: ja oikeastaan minulle ilmaiset kahvat ideasta, tanks :wink:

Avatar
Peltsi
Viestit: 235
Liittynyt: 12 Marras 2004, 17:02
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

mäki ostaisin heti pari kappaletta noi alumiinisii takakahvoja, nyt on jo ainaki 4kpl menekki ja lisää varmaan tulee toodella monia
Alfa 156 2.5 V6 -98

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

Olli ja Rolle, pitääkö noi Juggheadin kertomat jutut paikkansa, että olitte lähestyneet *yhdessä* Zeatekin jälleenmyyjiä?!? "I have this in writing from Olli K himself". Huhhuh. Muutenkin Juggheadin viimeinen postaus oli aika kovaa tarinaa, jos ne jutut ei pidä paikkaansa niin kaveri on täysi sekopää. Ja jos ne taas pitää paikkansa, niin... no huhhuh.

Avatar
Giri
Viestit: 525
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Juu, itsekin päätin lopulta mennä vähän moittimaan mr Juggheadia mutta jos toi on totta mitä hemmo on kirjoittanut niin eihän tässä Suomipojallakaan ole ihan puhtaat jauhot pussissa, vai?

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

mielestäni pitäis pikkusen hiljentyä ku jos kattoo asiaa puolueettomalta kannalta yritysmaailmaan niin toisella on firma toisella ei aaarrrg... eka virhe jos olli sulta tulee noin hianoa tavaraa ulos niin vähintään tmi se ollin panssari oy olis kyl hyvä herättää mielenkiintoa mutta olli mun mielestä järkevin temppu olis se että lopettaisit haavojen nuolemisen ja keskittyisit siihen mitä sulla on tarjottavaa tiedän et jos on koneet,vehkeet ja älliä niin pystyt paljon parempaan ku joku hamppuveikko huorainmaalta :wink: plagimoimala sun tuotteita.... olli,oppirahat on aina maksettava ne kasvattaa :) rupee tekeen vaikka nimikoituja kynnyslistoja,alumiinisiä kojelautoja...mikä mä oon sua neuvoon en mikään oot varmasti kykenevä alallasi minä omallani :-D

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

jarski kirjoitti:mielestäni pitäis pikkusen hiljentyä ku jos kattoo asiaa puolueettomalta kannalta yritysmaailmaan niin toisella on firma toisella ei aaarrrg... eka virhe jos olli sulta tulee noin hianoa tavaraa ulos niin vähintään tmi se ollin panssari oy olis kyl hyvä herättää mielenkiintoa mutta olli mun mielestä järkevin temppu olis se että lopettaisit haavojen nuolemisen ja keskittyisit siihen mitä sulla on tarjottavaa tiedän et jos on koneet,vehkeet ja älliä niin pystyt paljon parempaan ku joku hamppuveikko huorainmaalta :wink: plagimoimala sun tuotteita.... olli,oppirahat on aina maksettava ne kasvattaa :) rupee tekeen vaikka nimikoituja kynnyslistoja,alumiinisiä kojelautoja...mikä mä oon sua neuvoon en mikään oot varmasti kykenevä alallasi minä omallani :-D
ps.. sun kautta vois saada turboon kuparisen kannentiivisteen? niillä vois olla kysyntää multa saa mallin (tarviis semmosen 8) )

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

GTA kirjoitti:Olli ja Rolle, pitääkö noi Juggheadin kertomat jutut paikkansa, että olitte lähestyneet *yhdessä* Zeatekin jälleenmyyjiä?!? "I have this in writing from Olli K himself". Huhhuh. Muutenkin Juggheadin viimeinen postaus oli aika kovaa tarinaa, jos ne jutut ei pidä paikkaansa niin kaveri on täysi sekopää. Ja jos ne taas pitää paikkansa, niin... no huhhuh.
Tarvii varmaan hiukan selventää asioita. Eli olemme lähestyneet yhtä jälleenmyyjää (alfisti.net) Silloin tiedostelimme mihin hintaan oli ostanut juggheadilta levyjä. Ja tämä on ilmeisesti likainen temppu tanskan kaverin mielestä? mies joka juuri sanoi että business is business, ja kopiointi on täysin ok...
Ja tämä väite että vaadin kaverilta rahaa oli erittäin hyvin saatu vaikuttamaan siltä että kiristän häntä. Kirjoitin hänelle että vastapalveluksi toivoisin dwg kuvia muista malleista mutta tietysti raha korvauskin käy, tässäkään toiveessa en näe itse mitään väärää.
Väite että toimin ns. harmaalla alueella pitää valitettavasti paikkansa. Levyistä saatavat tulot parhaana eli ensimmäisemä vuotena oli alle 1000e. Nyt kauppaa käydään vain murto-osalla tuosta summasta, joten en ole vielä nähnyt tarpeelliseksi perustaa toiminimeä. Tämä pohjalevy kauppa on ollut täysin harraste pohjaista, ja teen työni aivan muualla.
Itselläni on erittäin vahva käsitys tuosta jugg kaverista, ja olen sitä mieltä että mies on täysi kusipää narsisti, joka ei kestä ainuttakaan kritiikkiä!

ps. Jarski, oppirahat on nyt maksettu :oops:
Viimeksi muokannut Olli79, 03 Huhti 2005, 13:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
mattijus
Viestit: 5265
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Olli79 kirjoitti: Itselläni on erittäin vahva käsitys tuosta jugg kaverista, ja olen sitä mieltä että mies on täysi kusipää narsisti, joka ei kestä ainuttakaan kritiikkiä!

ps. Jarski, oppirahat on nyt maksettu :oops:
Muutama tanskalainen, joiden kanssa olen ollut tekemisissä mahtu 95%
samaan kategoriaan. Tältä pohjalta Ollin kertomus on ainakin minun
silmiini uskottavampi ja mr. Juggheadin kertomus vähintäänkin suolattu.

Voimia Ollille! :-D
VMP

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Juu... mäkin oon joskus joutunu töissä "taisteleen" tanskalaisten tasapäitten kanssa, tosin kyllä niistäkin osa on melkein ihmismäisiä :lol:
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

jarski kirjoitti: ps.. sun kautta vois saada turboon kuparisen kannentiivisteen? niillä vois olla kysyntää multa saa mallin (tarviis semmosen 8) )
Vähän OT mutta laitappa hieman lisätietoja privana niin katsotaan onnistuuko.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Olli79 kirjoitti:Eli olemme lähestyneet yhtä jälleenmyyjää (alfisti.net) Silloin tiedostelimme mihin hintaan oli ostanut juggheadilta levyjä
Itse asiassa olen lähettänyt yhden mailin sinne ja kysyin Ollin puolesta keneltä ostavat ja sanoin että Olli on valmis tekemään tarjouksen heille.

Sen jälkeen en ole pystynyt nukkumaan, olen alkanut vaipumaan masennukseen ja syyllisyyden tunteeni ovat niin suuret etten tiedä jaksanko enää elää.

Eli huhhuuuhhuuh sinne Ranskaan vaan, todisteita odotellessa.

Avatar
Giri
Viestit: 525
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

taitaa siis olla loppujen lopuksi ihan sekaisin se tanskanmies kun tarinoitansa keksii. Saa nähdä julkaiseeko Andy salaiset dokumentit kuten tanskanmies toivoi :-D

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Alfa 156.netin threadi lukittiin.
Näytti kuitenkin asia herättävän runsasta keskustelua, ja ainaki zeatekin sponsori sopimus purettiin. Eli ei mennyt valitus täysin hukkaan.
Kiitokset kaikille keskusteluun osallistuneille, ja etenkin niille jotka pitivät minun puolia :mrgreen:

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Peltsi kirjoitti:mäki ostaisin heti pari kappaletta noi alumiinisii takakahvoja, nyt on jo ainaki 4kpl menekki ja lisää varmaan tulee toodella monia
Tänne kans sit pari tsipaletta :-D
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

[OT]Heittäkääpäs joku alfa156.net:iin rekisteröitynyt tuolle "AndersR" foorumin osote[/OT]

Avatar
Giri
Viestit: 525
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Mä laitoin jo eilen.

capo di tutti capo
Viestit: 1
Liittynyt: 06 Huhti 2005, 12:55

lakiasiaa

Viesti Kirjoittaja capo di tutti capo »

Olen palstalla uusi, joten tämä tulee vähän myöhässä, mutta tässä pari kommenttia tuohon kopioimisen juridiikkapuoleen (kun threadin alkupuolella kerran kyseltiin asianajajien perään):

-Pohjalevyn osalta suojamuotona tulee kyseeseen lähinnä mallisuoja. Mallioikeuslain pääsäännön mukaan mallin luoja saa rekisteröimällä yksinoikeuden malliin, jolla siis tarkoitetaan tavaran ulkomuotoa. Suojan saaminen edellyttää, että malli on rekisteröintihakemusta jätettäessä uusi ja omaperäinen; ts. että sitä ei ole aiemmin rekisteröity jollekin muulle, eikä muutenkaan julkistettu.

Tässä Ollin ja Zeatekin asiassa pitäisi ihan ensiksi verrata keskenään Alfan omaa pohjalevyä ja Ollin levyä. Jos ulkomuodot piirrostasolla eroavat toisistaan (siis muutenkin kuin materiaalista johtuvista syistä), niin silloin mallisuojan saamiselle voisi olla jonkinlainen mahdollisuus.

Kansallisen lain lisäksi mallisuojaa voi EU:ssa saada myös EU:n mallisuojadirektiivin ja sen perusteella annetun yhteisömalliasetuksen

http://europa.eu.int/eur-lex/fi/lif/reg ... _1720.html

nojalla, ja se näyttäisikin tässä tapauksessa olevan kiinnostavampi kuin Suomen tai Tanskan kansallinen laki.

Yhteisömalliasetuksessa (1 ja 11 artiklat) on nimittäin säädetty että yhteisössä markkinoille tuotu suojaamisedellytykset täyttävä malli saa rekisteröimättömänäkin suojaa kolmen vuoden ajan julkistamisesta lukien (rekisteröimätön yhteisömalli).

Varsinaisen rekisteröintihakemuksenkin voi tehdä yhteisön mallioikeusvirastolle vuoden sisällä mallin ensimmäisestä julkistamisesta lukien.

Jos siis Ollin levy katsotaan uudeksi ja omintakeiseksi Alfan omiin levyihin verrattuna, niin se voisi periaatteessa saadakin mallisuojaa.

Joten Ollin kannattaisi käydä katselemassa patenttiviranomaisten mallirekistereistä (ainakin http://www.prh.fi, ja http://oami.eu.int) mitä Alfa on omiin nimiinsä rekisteröinyt. Tässähän nimittäin on sellainenkin mahdollisuus että Alfa voisi innostua esittämään vaatimuksia Olliakin vastaan jos levyt eivät olennaisesti eroa toisistaan, ja Alfalla olisi rekisteröinti voimassa.

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Keskustelu jatkuu täällä http://www.alfaowner.com/Forum/showthread.php?t=33853

Kaikki joukolla kirjoittamaan mielipiteitään :mrgreen:

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

Ei se mun mielestä näytä jatkuvan, pikemminkin alkaa alusta. :roll:

Eikö yksi moraalinen arvokeskustelu riittänyt kertomaan että molemmat on heikoilla jäillä? Ajattelitko saavuttaa jotain tolla toistuvalla mustamaalaamisella..? Ota nyt huomioon että Suomen verottajalle pystyy lähettämään sähköpostia myös ulkomailta. Ihan näin ystävällismielisenä varoituksena..
156 2.0 TS ['98]

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

ahma kirjoitti: Eikö yksi moraalinen arvokeskustelu riittänyt kertomaan että molemmat on heikoilla jäillä?
Riitti, mutta asia ei ole vielä kantautunut kaikkien korviin.
ahma kirjoitti: Ajattelitko saavuttaa jotain tolla toistuvalla mustamaalaamisella..?
En varmasti saavuta sillä läheskään samaa kuin Peter levyn kopioinnilla
ahma kirjoitti: Ota nyt huomioon että Suomen verottajalle pystyy lähettämään sähköpostia myös ulkomailta.
Tämän olen ottanut huomioon. Siitä en ole enää huolissani koska veli Peter on sen jo tehnyt. :mrgreen:

Kommenteistasi ole saanut sen kuvan että olet joko verottaja tai asut Tanskassa.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Olli79 kirjoitti: Tämän olen ottanut huomioon. Siitä en ole enää huolissani koska veli Peter on sen jo tehnyt. :mrgreen:

Kommenteistasi ole saanut sen kuvan että olet joko verottaja tai asut Tanskassa.

:mrgreen: :lol:

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Olen hieman samaa mieltä; Olli on kärsinyt vääryyttä sitä en kiistä mutta tuskin tuo homma enää hirveästi tuolla paranee.

Perusta toiminimi, www-saitti ja alkaa kauppaamaan tavaraa tosissaan ulkomaillekin. Ja kuten joku tuolla ehdotti niin tutki voisiko markkinaa laajentaa muihuin merkkihin. Kannattanee myös tutkia esimerkiksi Saksan ebayn mahdollisuudet myynnissä.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

noh, noh pojat, pojat leikitääs nyt nätisti. Kyllä olen Ahman kanssa samoilla linjoilla vaikka ymmärränkin mielipahasi ja vaikka osallistuin tuohon alkuperäiseen keskusteluun kritisoiden heidän toimintaansa. Ei taida mitään enää voittaa tuolla jankkaamisella.

"Muista kun väittelet idiootin kanssa että sivusta katsoja ymmärtää kumpi olet"
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Chubster
Administrator
Administrator
Viestit: 12345870
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 17:52
Car(s): F31 330dx ms
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Chubster »

Arguing with someone on the internet is like running in the Special Olympics...
No matter if you win or loose, your still a retard
:mrgreen:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kuva

Jos Olli ei aio omaa businesta laittaa pystyyn niin ehkä siitä saa jotain iloa että Peterkin saa edes jollain tavalla kärsiä, vaikka saattaakin olla yhtä moraalisesti väärin kuin kritisoitu tanskanpojan toiminta.

Jos taas meinaa laittaa isompaa kauppaa pystyyn niin kannattaa jatkossa tehdä se eri nimellä ettei kukaan tunnista. Tai no, niinkauan kun ei innostuta lokaa heittämään niinkuin edellisessä ketjussa niin eihän tuo eka viesti vielä paha ole. Saahan sitä totuutta jakaa muiden kanssa.

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

Olli79 kirjoitti: En varmasti saavuta sillä läheskään samaa kuin Peter levyn kopioinnilla

Tämän olen ottanut huomioon. Siitä en ole enää huolissani koska veli Peter on sen jo tehnyt. :mrgreen:

Kommenteistasi ole saanut sen kuvan että olet joko verottaja tai asut Tanskassa.
Jos muistaisin Sun Tzu:n Sodankäynnin taidosta jonka hyvän lainauksen, laittaisin sen Sarasvuomaisesti tähän. :)

Vaikka kerran tulee näpeille, ei kannata jäädä tuleen makaamaan. Hiekkalaatikolla saa harvoin leikkiä yksin ja silloinkin pitää leikkiä sääntöjen mukaan.

Sinuna (helppo olla jälki- ja etäviisas, mutta..) pistäisin vitutuksen sivuun hetkeksi ja miettisin miten päihittää Tanskan Peter omassa lajissaan ja nousta tilanteen herraksi. Henkilökohtaisuuksia lateleminen on kuin yrittäisi polkea bussin perässä jopolla, aina muutaman metrin jäljessä ja lopulta siihen kyllästyy.

Jos sinua vituttaa mahdollinen rahanmenetys Peterin tunkiessa samoille markkinoille, pistä ihmeessä toiminimi pystyyn, tutki sopivia markkinakanavia ja potentiaalisia jälleenmyyjiä. Voin jeesaa sinua vaikka yhdellä verkkokaupalla, jos näet sen sopivaksi markkinakanavaksi.

Viikonloppuna häissä haukuttiin Neumannin näköiseksi, nyt Tanskalaiseksi verottajaksi. :mrgreen:

Tiedän että olen suhtautunut ongelmaasi enemmän kriittisesti ja vähemmän myötäeläväisesti kuin useimmat alfistit täällä, mutta katson yrittäjyyttä ja markkinakenttää todennäköisesti eri näkökulmasta kuin sinä.

Pidän kuitenkin peukkuja että asialle löytyy noheva ratkaisu joka tarjoaa sinulle mielenrauhan!
156 2.0 TS ['98]

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

ahma kirjoitti: Pidän kuitenkin peukkuja että asialle löytyy noheva ratkaisu joka tarjoaa sinulle mielenrauhan!
Tätä toivon itsekkin!
Sorry toi nimittely Ahma :oops:

Erg0
Viestit: 12
Liittynyt: 12 Syys 2005, 08:36

Viesti Kirjoittaja Erg0 »

Hölömö ehdotus, mutta niin on ehdottajakin...

Kävikö kenelläkään mielessä tilata tanskan pojilta niitä muita malleja ja pyyhkäistä ne xerox-koneesta ja liimata muumitarroja päälle ettei olisi aivan identtisiä? Ja eikun myyntiin!

Jarppi
Viestit: 180
Liittynyt: 17 Huhti 2005, 00:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jarppi »

ihan asiasasta kukkaiseen, osaisitko olli vaantaa alumiinista "mita vain" vaikka juuri kynnyslistoja?

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Jarppi kirjoitti:ihan asiasasta kukkaiseen, osaisitko olli vaantaa alumiinista "mita vain" vaikka juuri kynnyslistoja?
laserilla pystyn leikkaan / kaivertaan melkein mitä tahansa.
Olisiko kynnyslistoilla kysyntää?

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

[OT] Kyllä luulisi olevan... Mulle ainakin.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

ja mulle....
Abarth 500 Esseesse

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

Olli79 kirjoitti:Olisiko kynnyslistoilla kysyntää?

Mites noitten kynnyslistojen kävi?
Pystyykö niitä toteuttamaan...

Kiinnostusta olisi vieläkin.

Vastaa Viestiin