Koskin Alfaan jälleen 7 vuoden tauon jälkeen. Sama meininki jatkuu.
Koneessa rempan ja muistaakseni 1000 km ajon jälkeen vedet ja öljyt sekaisin. Ei ole kantta jälkikiristetty.
Mutta olisiko se auttanut, pitäisikö kuvassa oleva sylinteriputken vieressä oleva väliseinä olla suora?
Kun nyt tuota vaivaa on niin on tarkistettava putkien tiivisteet sekä mitata putkien korkeus suhteessa lohkon tiivistepintaan (mitataan sitten ilman tiivisteitä ohjeen mukaan).
Liitteet
10-5-2016 6-21-40_2.jpg (66.12 KiB) Katsottu 4018 kertaa
Seiska5mma kirjoitti:Koskin Alfaan jälleen 7 vuoden tauon jälkeen.... vedet ja öljyt sekaisin.
Sama homma täälläkin, tosin en muista ehtikö kärry seistä viisi vai kuusi vai kuinka monta vuotta.
Jotenkin kuvittelisin että sylinterinputkien alatiivisteet ovat ensimmäisenä antautumassa. En tosin ole konetta vielä avannut enkä avaakaan ihan lähiaikoina (lue: tässä elämässä). Mutta sulla kun on jo patti auki niin ainakin kannenpahveista on helppo tarkistaa vuotokohdat?
Näissä koneissa oli kuulemma alkuvuosina moniosaisia kannentiivisteitä joilla oli taipumus miksata öljyt ja vedet. Eihän tätä konetta ole sellaisilla kasattu?
Toivottavasti niitä satseja ei ole enään moneen vuoteen myyty... , reunatiiviste ja liekkirenkaat erillisinä . Omassa 75:ssa nuo oli ensiasennettuna jouduin vaihtamaan molemmat puolet, tilalle tuli Goetse:n tekemät kannentiivisteet näillä alkoi rokkaamaan. 164:ssa ei ole ollut vastaavaa ongelmaa niin siinä mallissa oli varmaan aina yksosaiset.
Kiitos Satakuusnelonen kuvasta. Kivi vierähti sydämeltäni.
Kiitos vinkeistä kaikille. Vesi menee öljyn sekaan ja vettä pukkaa myös pakoputkesta pihalle pihan täydeltä. Yläpään vaivaan viittaa se, että vettä valuu myös kannen välistä koneen imupuolelle lohkon päälle. Samasta kohdasta on kannenpultti hieman hapettunut. Vien nyt kannen aivan turhaan tarkistettavaksi ja tsekkaan sillä aikaa noiden putkien tasot. On aika varmaa, että jälkikiristys puuttuu.
Juhako kirjoitti:^ Kyllä se sitten siellä kannen suunnalla oleva ongelma
KannenKIN. Jos nyt oikein aletaan manata...
Kannattanee varmistaa, ettei pinnapultit ole alkaneet nousta lohkosta (en tiedä, onko bussoilla ollut tapana), ja että kierteitä riittää kannen kiristymiseen asti, ja että ovat puhtaita.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Kansi kävi pajalla. Oli "kauhian karkialla kivellä hiottu ja kiero". Ei vuotoja/halki. Kieroutta ei ollut paljon, mutta kuulemma lyhyt kansi ei niin vaan oikene koneen päällä. Silmämääräisesti koneen pinta on kyllä aikamoista röpelöä sekin.
Pitänee viedä toinenkin kansi pajalle, ettei tarvitse palata saman asian pariin taas hetken päästä. Voipi olla, että sama plaanaus ja samanlaiset kannenpahvit voisivat olla jees muutenkin.
Rah rah - edellinen postaus vuonna 2016, ja nyt jo heti jatkoin projektia. Taisin ajaa autoa viimeksi 1900-luvulla.
Kone on nipussa ja meinaa käynnistyä. Lupaa paremmin, jos ottaa nelossylinterin sytytysjohdon irti tai kiertää jakajaa myötäpäivään. Mitä tahansa voi olla väärin, joten etsiskelen alipaineletkut ja konehuoneessa mahdollisesti roikkuvat johdot ja latailen akkua ennen seuraavaa yritystä.
Hei, olet kuitenkin pidemmällä kuin minä! Täällä on edelleen liemet sekaisin mutta 35-vuotishuolto on vasta siinä vaiheessa että kone on kaivettu pois nokalta.
Katsoisin ensimmäisenä että sytytysjohdot ovat oikeassa järjestyksessä ja sen jälkeen sytkän ajoituksen ajoituslampulla.