busso & puristuspaineet

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Alekschuk
Viestit: 173
Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
Car(s): Ex. 156 2.5 v6
Paikkakunta: Imatra

busso & puristuspaineet

Viesti Kirjoittaja Alekschuk »

Morjesta!
Mittasin eilen omasta bussostani puristuspaineet. Kävin motonetista ostamassa kyseisen mittarin (alla kuvassa). Tein mittauksen tietääkseeni oikein. Kaikki tulpat pois, letku kiinni, pyöritetään konetta niin pitkään kunnes mittari ei enään värähdä.
Tässä tuloksia baareina:

1. 12.9
2. 13.1
3. 14.1
4. 14.8
5. 13.1
6. 14.5

mitkä on bussolle ihanne arvot? :roll:

Toisessa kuvassa 2. Ja 3. Sylinterien tulpat. Tainnut päästä vähän kosteutta sisään. Tulpat vaihdettu viime syksynä.
Liitteet
20160612_192423(1).jpg
20160612_192423(1).jpg (277.55 KiB) Katsottu 2994 kertaa
Screenshot_2016-06-13-13-39-38(1).png
Screenshot_2016-06-13-13-39-38(1).png (121.73 KiB) Katsottu 2994 kertaa

Avatar
Alekschuk
Viestit: 173
Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
Car(s): Ex. 156 2.5 v6
Paikkakunta: Imatra

Re: busso & puristuspaineet

Viesti Kirjoittaja Alekschuk »

Osaako siis kukaan sanoa että ovatko puristukset huonot / ok / hyvää luokkaa ? :drinking:

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: busso & puristuspaineet

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Alekschuk kirjoitti:Tein mittauksen tietääkseeni oikein. Kaikki tulpat pois, letku kiinni, pyöritetään konetta niin pitkään kunnes mittari ei enään värähdä.
Osaako siis kukaan sanoa että ovatko puristukset huonot / ok / hyvää luokkaa ? :drinking:
Muuten oikein, mutta kaasupohjaan (kaasuläppä auki) mitatessa. Eipä tuo nyt maailmaa kaada, jos et pitänyt lappua lattiassa.

Ihan ok arvoja käytetystä autosta - en olisi huolissani. Jonkin verran hajontaa, mutta saattaa selittyä ihan jo pelkästään mittarin laadulla. :)

Avatar
Alekschuk
Viestit: 173
Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
Car(s): Ex. 156 2.5 v6
Paikkakunta: Imatra

Re: busso & puristuspaineet

Viesti Kirjoittaja Alekschuk »

No siis tottakai miul oli imusarja irti että sain takimmaisesta lohkosta mitattua. 8) autolla siis ajettu 225tkm.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: busso & puristuspaineet

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Do'h! :silly: Niinpä tietenkin! En uhrannut ajatusta tuohon! :P

Avatar
Alekschuk
Viestit: 173
Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
Car(s): Ex. 156 2.5 v6
Paikkakunta: Imatra

Re: busso & puristuspaineet

Viesti Kirjoittaja Alekschuk »

Eipä siinä mitään. Olisi kyllä hienoa päästä tulppiin käsiksi ilman irroittelua. Mutta kyllä sitä bussoa on mukava kopeloidakkin! :lol:

Avatar
GreenThing
Viestit: 834
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
Paikkakunta: Kärkölä

Re: busso & puristuspaineet

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Muistelisin että itselläni oli hyvinkin samansuuntaisia paineita.
Fiat 128 Panorama with touch of Maserati :roll:

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

Joo miul on kans hyvinkin samaa luokkaa noi eli about 13,5 bar. Eroa pyttyjen välillä alle bar.

Avatar
Alekschuk
Viestit: 173
Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
Car(s): Ex. 156 2.5 v6
Paikkakunta: Imatra

Re: busso & puristuspaineet

Viesti Kirjoittaja Alekschuk »

Eli ei taida olla suurempaa venttiilivikaa

Stiletto
Viestit: 356
Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
Car(s): Ar 159 1.9 Jts
Fiat Barchetta
EX AR 147 2.0 TS (pojalla)
EX. AR 156 V6
EX AR 159 2.4 jtdm
Paikkakunta: Kouvola

Re: busso & puristuspaineet

Viesti Kirjoittaja Stiletto »

Omasta kärrystäni mitattiin viimekeväänä 1-6 Bank 1: 15.4/ 15.15/ 15.80/ Bank 2: 14.15/ 14.7/ 14.95 eli aika samalla tontilla. Kakkoslohko eli hieman enemmän kenollaan makaava kulunee hieman takimmaista enemmän? (vai näyttääkö se vaan olevan enemmän kallistettu?)
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!

Avatar
Aquatica
Viestit: 15056
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: busso & puristuspaineet

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Itselleni viisaammat on sanonut, että vanhempi auto (eli siis 98->) merkistä ja mallista riippuen 10-15bar. Plus ne erikoiskeissit. Anyway käytännössä puristuspainemittauksessa katsotaan keskinäisiä eroja, ei lukuja itsenään (ellei ole todella pahasti pihalla). Nuo kaikki näyttää varsin hyvältä ja mittaritarkkuus aiheuttaa toki omansa... Joku ikivanha, kalibroitu saksalaismittari (varmaan 70-luvulta?) oli absoluuttisesti parempi ja tarkempi mitä pari vuotta vanha Kingin "loistovehjes" :p

Avatar
Alekschuk
Viestit: 173
Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
Car(s): Ex. 156 2.5 v6
Paikkakunta: Imatra

Re: busso & puristuspaineet

Viesti Kirjoittaja Alekschuk »

^ kiitos ! :-D

Vastaa Viestiin