busso & puristuspaineet
Valvoja: Moderators
busso & puristuspaineet
Morjesta!
Mittasin eilen omasta bussostani puristuspaineet. Kävin motonetista ostamassa kyseisen mittarin (alla kuvassa). Tein mittauksen tietääkseeni oikein. Kaikki tulpat pois, letku kiinni, pyöritetään konetta niin pitkään kunnes mittari ei enään värähdä.
Tässä tuloksia baareina:
1. 12.9
2. 13.1
3. 14.1
4. 14.8
5. 13.1
6. 14.5
mitkä on bussolle ihanne arvot?
Toisessa kuvassa 2. Ja 3. Sylinterien tulpat. Tainnut päästä vähän kosteutta sisään. Tulpat vaihdettu viime syksynä.
Mittasin eilen omasta bussostani puristuspaineet. Kävin motonetista ostamassa kyseisen mittarin (alla kuvassa). Tein mittauksen tietääkseeni oikein. Kaikki tulpat pois, letku kiinni, pyöritetään konetta niin pitkään kunnes mittari ei enään värähdä.
Tässä tuloksia baareina:
1. 12.9
2. 13.1
3. 14.1
4. 14.8
5. 13.1
6. 14.5
mitkä on bussolle ihanne arvot?
Toisessa kuvassa 2. Ja 3. Sylinterien tulpat. Tainnut päästä vähän kosteutta sisään. Tulpat vaihdettu viime syksynä.
- Liitteet
-
- 20160612_192423(1).jpg (277.55 KiB) Katsottu 2994 kertaa
-
- Screenshot_2016-06-13-13-39-38(1).png (121.73 KiB) Katsottu 2994 kertaa
Re: busso & puristuspaineet
Osaako siis kukaan sanoa että ovatko puristukset huonot / ok / hyvää luokkaa ?
Re: busso & puristuspaineet
Muuten oikein, mutta kaasupohjaan (kaasuläppä auki) mitatessa. Eipä tuo nyt maailmaa kaada, jos et pitänyt lappua lattiassa.Alekschuk kirjoitti:Tein mittauksen tietääkseeni oikein. Kaikki tulpat pois, letku kiinni, pyöritetään konetta niin pitkään kunnes mittari ei enään värähdä.
Osaako siis kukaan sanoa että ovatko puristukset huonot / ok / hyvää luokkaa ?
Ihan ok arvoja käytetystä autosta - en olisi huolissani. Jonkin verran hajontaa, mutta saattaa selittyä ihan jo pelkästään mittarin laadulla.
Re: busso & puristuspaineet
No siis tottakai miul oli imusarja irti että sain takimmaisesta lohkosta mitattua. autolla siis ajettu 225tkm.
Re: busso & puristuspaineet
Do'h! Niinpä tietenkin! En uhrannut ajatusta tuohon!
Re: busso & puristuspaineet
Eipä siinä mitään. Olisi kyllä hienoa päästä tulppiin käsiksi ilman irroittelua. Mutta kyllä sitä bussoa on mukava kopeloidakkin!
- GreenThing
- Viestit: 834
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: busso & puristuspaineet
Muistelisin että itselläni oli hyvinkin samansuuntaisia paineita.
Fiat 128 Panorama with touch of Maserati
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: busso & puristuspaineet
Eli ei taida olla suurempaa venttiilivikaa
-
- Viestit: 356
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): Ar 159 1.9 Jts
Fiat Barchetta
EX AR 147 2.0 TS (pojalla)
EX. AR 156 V6
EX AR 159 2.4 jtdm - Paikkakunta: Kouvola
Re: busso & puristuspaineet
Omasta kärrystäni mitattiin viimekeväänä 1-6 Bank 1: 15.4/ 15.15/ 15.80/ Bank 2: 14.15/ 14.7/ 14.95 eli aika samalla tontilla. Kakkoslohko eli hieman enemmän kenollaan makaava kulunee hieman takimmaista enemmän? (vai näyttääkö se vaan olevan enemmän kallistettu?)
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- Aquatica
- Viestit: 15056
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: busso & puristuspaineet
Itselleni viisaammat on sanonut, että vanhempi auto (eli siis 98->) merkistä ja mallista riippuen 10-15bar. Plus ne erikoiskeissit. Anyway käytännössä puristuspainemittauksessa katsotaan keskinäisiä eroja, ei lukuja itsenään (ellei ole todella pahasti pihalla). Nuo kaikki näyttää varsin hyvältä ja mittaritarkkuus aiheuttaa toki omansa... Joku ikivanha, kalibroitu saksalaismittari (varmaan 70-luvulta?) oli absoluuttisesti parempi ja tarkempi mitä pari vuotta vanha Kingin "loistovehjes" :p
Re: busso & puristuspaineet
^ kiitos !