Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Automax Tikkurila tarjoaa tuon kitinänpoiston h.90€. Täytyy soittaa huomenna, hinta on kohdillaan, luulisi, että homma hoituu odottaessa, ei varmaan kestä tuntia kauempaa.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

aaiitee kirjoitti:Automax Tikkurila tarjoaa tuon kitinänpoiston h.90€. Täytyy soittaa huomenna, hinta on kohdillaan, luulisi, että homma hoituu odottaessa, ei varmaan kestä tuntia kauempaa.
e:luin netistä asiakkaiden kokemuksista tuosta firmasta;eivät olleet kovin positiivisia. Enpä taida ottaa riskiä.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Päätin teettää vinkumisdeleten vanhassa huoltopaikassani. En halua riskeerata työn laatua, mutta vaikeaa on saada hintaa mielestäni selvässä asiassa. Kuitenkin sovittiin viisteiden teosta paloihin ja kuparirasvan käytöstä, jospa niillä asia tulisi kuntoon. Siitä operaatiosta sain hinnan, pitäisi mennä tunnissa tuo työ. Katsotaan.

Avatar
jkk
Viestit: 6037
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

aaiitee kirjoitti:Päätin teettää vinkumisdeleten vanhassa huoltopaikassani. En halua riskeerata työn laatua, mutta vaikeaa on saada hintaa mielestäni selvässä asiassa. Kuitenkin sovittiin viisteiden teosta paloihin ja kuparirasvan käytöstä, jospa niillä asia tulisi kuntoon. Siitä operaatiosta sain hinnan, pitäisi mennä tunnissa tuo työ. Katsotaan.
Jos Paja ei ymmärrä mitä tarkoittaa jarrujen putsaaminen/ herkistely eikä osaa sanoa sille hintaa niin Vaihda paikkaa. Varmaan tunti per akseli ja muutama millilitra sitä voitrluainetta.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

jkk kirjoitti:
aaiitee kirjoitti:Päätin teettää vinkumisdeleten vanhassa huoltopaikassani. En halua riskeerata työn laatua, mutta vaikeaa on saada hintaa mielestäni selvässä asiassa. Kuitenkin sovittiin viisteiden teosta paloihin ja kuparirasvan käytöstä, jospa niillä asia tulisi kuntoon. Siitä operaatiosta sain hinnan, pitäisi mennä tunnissa tuo työ. Katsotaan.
Jos Paja ei ymmärrä mitä tarkoittaa jarrujen putsaaminen/ herkistely eikä osaa sanoa sille hintaa niin Vaihda paikkaa. Varmaan tunti per akseli ja muutama millilitra sitä voitrluainetta.
Eivät vaan halua edes puhelimitse sitoutua mihinkään, mutta kun painostin juuri noilla argumenteilla, niin sitten sovittiin tuosta tunnin veloituksesta palojen viistouttamisesta ja voitelusta. Siis yhteensä tunnin veloituksesta. Tämä on kohtuullinen hinta minusta ja siinä on pysyttävä.
Tämä kaikki kuvaa juuri sitä, että jätetään aina ylilaskutukseen mahdollisuus prkl!
Joka huollon ja toimenpiteen jälkeen on näköjään vaihdettava Pajaa.

phelin
Viestit: 1
Liittynyt: 20 Kesä 2016, 19:59

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja phelin »

Täällä mahdollinen Giulietta vm 2012 ostaja... Kävin tänään pikaisella koeajolla ja olihan se upea ajettava ja muutenkin lähinnä todella positiivinen vaikutelma jäi. Ehkä ainoa askarruttava seikka oli näkyvyys ulos sekä kuskinpuoleisen etu- että takakulman osalta. Tarkoitus on ajella pidempikin pätkä vielä paremmin säädetyn penkin yms kanssa, mutta kyselen nut kuitenkin, että onko kukaan kokenut tuota todelliseksi ongelmaksi?

Avatar
jkk
Viestit: 6037
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

phelin kirjoitti:Täällä mahdollinen Giulietta vm 2012 ostaja... Kävin tänään pikaisella koeajolla ja olihan se upea ajettava ja muutenkin lähinnä todella positiivinen vaikutelma jäi. Ehkä ainoa askarruttava seikka oli näkyvyys ulos sekä kuskinpuoleisen etu- että takakulman osalta. Tarkoitus on ajella pidempikin pätkä vielä paremmin säädetyn penkin yms kanssa, mutta kyselen nut kuitenkin, että onko kukaan kokenut tuota todelliseksi ongelmaksi?
Kiinnitin huomiota samaan 159 jälkeen. Kaikkeen tottuu, eikä mua ainakaan haittaa.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Aivan samaa mieltä. Varsinkin takaviistoon on todella vaikea nähdä. En tiedä mikä siinä mättää muuta ei vaan näe niinei näe.
Makaroonia jo vuodesta -98

peksu
Viestit: 624
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja peksu »

Nykyautojen ongelma on paksut tolpat ja Giuliettassa on vielä matala tuulilasi ja iso taustapeili, mutta kaikkeen tottuu.

Itse asiassa etunäkyvyydessä on sellainen plussa moniin muihin nykyautoihin verrattuna, että konepelti näkyy kuskin paikalle melkein päähän asti, joten se on helppo arvioida. Peruuttaessa taas olen aina jäänyt kauemmas takanaolevasta, mitä luulen eli kuskin paikalle tuntuu, että takapää on pidempi miltä näyttää.

5,5 vuotta ajeltu ja käyttäjistä kolme on naisia eikä vielä kukaan ole osunut mihinkään, niin ei se sikäli ainakaan tunnu olevan osumaherkkä :mrgreen: .

insinörtti
Viestit: 2648
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

peksu kirjoitti:Itse asiassa etunäkyvyydessä on sellainen plussa moniin muihin nykyautoihin verrattuna, että konepelti näkyy kuskin paikalle melkein päähän asti, joten se on helppo arvioida..
Ai sitä on tässä lajissa vielä huonompiakin? Minua on nimittäin kiusannut juuri se, etten näe, missä konepellin etureuna huitelee -> alkuun tuppasi jäämään keulan eteen puoli metriä ylimääräistä tilaa ja edelleenkin tarkkuus on niin ja näin, jos ei ole niin hämärää, että ajovalojen kuvioista saa apua etäisyyden arviointiin. Tietysti istuma-asennolla on oma vaikutuksensa - penkki aina mahd. alas säädettynä. Muttei G:ssä hirveästi olekaan pelivaraa tämän suhteen, muutoin alkaa katon etureuna peittämään näkymiä.

Taakaviistoon jää tosiaan jäätävät katveet ja A-pilarienkin piilon sopii moottoripyörä tms. joten risteyksissä pitää keikkua ja kurkkia niiden pilarien taa. Mutta nämähän ovat piirteitä, jotka taitavat enempi/vähempi olla läsnä useimmissa nykyautoissa.

Sivupeilien en ole ihmeemmin huomannut aiheuttavan katvetta, vaikka ovatkin kiitettävän isot. Sivupeileihin löytyy sellainenkin kompromissi, jossa näkee viereisillä kaistoilla olevat autot + kanttikivet taskuparkkiin väännettäessä. On nimittäin paljon autoja, joissa on noista kahdesta valittava jompi kumpi ... eli tiukassa paikassa taskuparkeeraus aloitetaan säätelemällä peilejä ... ja jono seisoo takana?

Kunnon peilit + peruutustutkat = hyvin tuntuu onnistuvatn G:n vääntö taskuparkkiin. Hankalampi onkin sitten peruutus johonkin koloon tai kulman taa, johtuen just niistä takasektorin katveista. Monta kertaa olen meinannut peruuttaa pahki liikennemerkkitolppaan tms, mutta tutkat ovat pelastaneet.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
jkk
Viestit: 6037
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Miten ihmeessä katon reuna voi peittää näkymää? Tiehän on edessä ei ylhäällä? Nuo pilarit on kyllä Paksuja mutta mun mielestä ei niiden taakse kyllä mitään jää piiloon. Mielestäni eniten peittää esim sellaiset a pilarit joissa on alaviistossa sellainen typerä ikkuna joka kahden palkin ympäröimä kurkistusaukko..

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

jkk kirjoitti:Miten ihmeessä katon reuna voi peittää näkymää? Tiehän on edessä ei ylhäällä? Nuo pilarit on kyllä Paksuja mutta mun mielestä ei niiden taakse kyllä mitään jää piiloon. Mielestäni eniten peittää esim sellaiset a pilarit joissa on alaviistossa sellainen typerä ikkuna joka kahden palkin ympäröimä kurkistusaukko..
Olen samaa mieltä molemmilta osin. Tuo pikkuikkuna on aivan tarpeeton.

insinörtti
Viestit: 2648
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

jkk kirjoitti:Miten ihmeessä katon reuna voi peittää näkymää?
Teilläpäin ei harrasteta kadun yläpuolelle ripustettuja ryhmittymismerkkejä ja liikennevaloja?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
jkk
Viestit: 6037
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

insinörtti kirjoitti:
jkk kirjoitti:Miten ihmeessä katon reuna voi peittää näkymää?
Teilläpäin ei harrasteta kadun yläpuolelle ripustettuja ryhmittymismerkkejä ja liikennevaloja?
toki harrastetaan, mutta itse en ainakaan aja opasteiden tai valojen alle :lol: en sit tiiä muista...

Avatar
Aquatica
Viestit: 15113
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

jkk kirjoitti:Miten ihmeessä katon reuna voi peittää näkymää? Tiehän on edessä ei ylhäällä? Nuo pilarit on kyllä Paksuja mutta mun mielestä ei niiden taakse kyllä mitään jää piiloon. Mielestäni eniten peittää esim sellaiset a pilarit joissa on alaviistossa sellainen typerä ikkuna joka kahden palkin ympäröimä kurkistusaukko..
156n A-pilarit ei valtavat ole. Silti todistetusti sinne mahtuu risteävältä tieltä ainakin Focus, prätkä, polkupyöräilijä... Tietysti eri kerroilla, mutta silti. Tuo Focus tuli kyllä näkyviin ajoissa, mut jos olisin vaikka sivulle katsellut niin olis voinut tulla kiire... Polkupyöräilijä meinannut parikin kertaa jäädä alle - sopivassa kulmassa pysyy todella lähelle piilossa.

Että kyllä sinne ihan oikeasti mahtuu paljon tavaraa. Netistä löytyy graafisia katveilmaisijoita, tai siis kuvin esitetty katveen laajuus. Olet 40cm päässä 5cm leveästä esteestä, kuinka monta metriä pilarin suuntaa peittyy 100m päässä? Voin sanoa, että monta (laskutaito ei riitä, mut varmasti jollain täällä riittää)

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1540
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Varmaan riippuu kuskista ja istuimen säädöistä, jääkö vasemmalle takaviistoon näkymää. Omaan ruhoon säädettynä takaoven ikkunasta näkee sen kuolleen kulman, mitä peilistä ei näe. Taustapeilin näkymä on aika tiivis, että ei siitäkään paljoa näe. G:ssä hyvät sivupeilit pelastaa paljon. A-pilari on paksu, mutta ei häiritsevä.

Bravon ratista Giuliettaan siirryttäessä ensimmäinen havainto oli matalan oloinen tuulilasi, korkea koelauta ja lähes pystysuorat A-pilarit. Tuli jotenkin fiilis, ettei täältä näe mitään. Myöhemmin tienpäällä tajusin tuon "pystyrakenteen" hienouden, koska jos A-pilaria venytetään liian pitkälle etuviistoon, se johtaa väistämättä huonoon näkyvyyteen etuviistoon. Sitten tarvitaan sitä pikkuikkunaa.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1540
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Pientä tärinää tai vapinaa esiintynyt 70km/h sekä yli 110km/h nopeuksissa. Ajattelin selviytyä pelkällä renkaiden tasapainotuksella, mutta ei. Nosturilla näki tilanteen paremmin, että pintaa oli enää paikoitellen noin 1mm jäljellä. Lisäksi vasemman takapyörän laakeri oli ihan lopussa ja oikea myös vaihtokunnossa. Etulaakerit oli sentään kunnossa. Mielenkiintoista nähdä miten remontti vaikuttaa sisämeluun.

Avatar
jkk
Viestit: 6037
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Onko kenelläkään todellista tietoa miten eri ajomoodit vaikuttaa kulutukseen? Esim millä kuluttaa vähiten/ Eniten vai onko merkittäviä eroja?

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Kulutuksen suhteen omani pääsi yllättämään positiivisesti. Ajoin saman matkan eri suuntiin ja mennessä N:llä ja takaisin D:llä. Yllätyksenä oli, että D asennolla kulutus oli pienempää. Omassa kokeilussa oli kaupunkia, maantietä ja motaria.

mobiililaitteella tökitty...

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Itse taas olen päinvastaisella kannalla. N asennolla kulutus pysyy samana ja saattaa jopa tippua, kun taas D kulutus nousee eikä ole kertaakaan tippunut.
Tämä siis jtdm koneella.
Makaroonia jo vuodesta -98

peksu
Viestit: 624
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja peksu »

Helsinki Turku välin kokeilin kerran D:llä meno ja N:llä paluu vakionopeussäädin päällä tasan samalla vauhdilla molempiin suuntiin.
Tämän erittäin epätieteellisen kokeen tuloksena en saanut käytännössä mitään eroa kulutukseen :roll: .
Olosuhteet säätilan suhteen pysyi samana, mutta tietysti tien profiili vähän poikkeaa ylä/alamäkien osalta eri suuntiin ajettaessa.

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Eli onko lopputulos nyt se, että ei N asennolla ja D asennolla ole mitään eroa kulutukseen? (Yksi puolesta ja yksi vastaan ja yksi siltä väliltä). Omassa tieteellisen tarkassa mittauksessa ero oli 2 dl / 100 km.

mobiililaitteella tökitty...

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Itsehän en ole tiedettä kokeillut kuin työmatkoilla, 30km/suunta. D asennossa auton luonne herkistyy ja "voimaa" tuntuu tulevan enemmän, vääntökäyrä ainakin paranee. Ehkä se luo kaasun käyttöön myös lisää painetta.
Tiedä näistä sitten...
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
TCT
Viestit: 49
Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)
Alfa Romeo Giulia 2,0 Bensiini 200hp RWD AT8 Super (2021)

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja TCT »

Oman Giuliettan TCT vaihteistossa on eräs erikoinen ominaisuus, johon itse ei tule enää kiinnitettyä huomiota. Nyt kuitenkin lainasin autoa ja oli onnea ettei pelti kolissut. Kaveri jätti auton parkkiin ilman käsijarrua P-asennossa loivasti viettävään pihaan ja auto lähti valumaan hiljalleen parkkapaikalta tietä kohti, koska TCT P-asento on käytännössä vapaa. Ominaisuus on ollut uudesta asti, eli vuodesta 2012. Vaihteisto toimii kuitenkin täysin moitteetta kun vaan muistaa aina laittaa parkkeeratessa kässärin päälle.

Manuaalin mukaan pitäisi parkkilukko P-asennossa olla. Miten muilla TCT P-asento toimii, eli valuuko auto erittäin loivassakin paikassa vai pysyykö paikallaan? :shock:

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1540
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Rikki taitaa olla. Tuossa sivulla 31 on selitetty toimintaperiaate, eli P-asennon pitäisi kytkeä tuo mekaaninen jarru päälle.

http://fcconnect.co.nz/wp-content/uploa ... anual1.pdf

Avatar
juhani
Viestit: 138
Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
Car(s): Stelvio 2.2 -21 ja GTV6 -83
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja juhani »

TCT kirjoitti:Oman Giuliettan TCT vaihteistossa on eräs erikoinen ominaisuus, johon itse ei tule enää kiinnitettyä huomiota. Nyt kuitenkin lainasin autoa ja oli onnea ettei pelti kolissut. Kaveri jätti auton parkkiin ilman käsijarrua P-asennossa loivasti viettävään pihaan ja auto lähti valumaan hiljalleen parkkapaikalta tietä kohti, koska TCT P-asento on käytännössä vapaa. Ominaisuus on ollut uudesta asti, eli vuodesta 2012. Vaihteisto toimii kuitenkin täysin moitteetta kun vaan muistaa aina laittaa parkkeeratessa kässärin päälle.

Manuaalin mukaan pitäisi parkkilukko P-asennossa olla. Miten muilla TCT P-asento toimii, eli valuuko auto erittäin loivassakin paikassa vai pysyykö paikallaan? :shock:
Jotain vikaa siinä täytyy olla. Ainakin mun nykyisessä ja edellisessä (2012 2.0 JTDm TCT) P-asento pitää auton paikallaan.

Avatar
TCT
Viestit: 49
Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)
Alfa Romeo Giulia 2,0 Bensiini 200hp RWD AT8 Super (2021)

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja TCT »

Kiitoksia linkistä. Siltähän tuo vahvasti näyttää.

Ostin auton 2011 ja sen toimitusaika venyi melkein vuoteen vaihteiston takia. Myyjän mukaan silloin nimittäin tsunami pyyhkäisi Japanissa vaihteistoja valmistavan tehtaan mereen. Korvaavana tehtaana toimi kuulemma tehdas Espanjassa, joten lieneeko siinä hässäkässä mennyt jotain pieleen. Täytynee soittaa maahatuojalle ja vähän kysellä kuinka he suhtautuvat asiaan kun takuu on loppunut jo vajaa kolme vuotta sitten. Kuitenkin "ominaisuus" on ollut autossa uudesta asti.

insinörtti
Viestit: 2648
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Eihän se ei mikään jarru ole, vaan ihan mekaaninen salpa pitäisi olle vaihteistoa lukitsemassa. Tämä on vielä sarjaa "laki vaatii". Kun TCT julkistettiin, niin sen kerrotiin omaavan mahdollisuuden kytkeä 1. vaihde ja peruutusvaihde samanaikaisesti päälle, mikä kanssa lukitsee voimansiirron melkolailla tehokkaasti. Mutta tämä erillinen (ja mekaanisesti heikompi?) salpamekanisti piti sen sijaan vaihteistoon lisätä, koska jossain moinen vaaditaan. Järjen käyttö ei ole sallittua...

Se on sitten paskempi juttu, jos ei viasta ole aikanaan reklamoitu. Maahantuoja voi heittäytyä ilkeäksi ja todeta, ettei kiinnosta enää.

Ei kyllä ole fiksua pelkän vaihteistolukonkaan varaan autoa jättää. Vaikka se lukko pitäisi, niin kuormituksen alla sen avaaminen voikin olla nihkeämpää.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
TCT
Viestit: 49
Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)
Alfa Romeo Giulia 2,0 Bensiini 200hp RWD AT8 Super (2021)

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja TCT »

Jäi tosiaan reklamoimatta uutena kun rutiinina on aina ollut laittaa käsijarru päälle eikä asiaan itse kiinnittänyt huomiota.

Nyt on sitten maahantuojalla kysely aiheesta menossa joten saa nähdä mitä vastaavat. Todennäköisesti vastaavalla ratkaisulla on toimitettu isompi erä TCT laatikoita joten joku on varmasti valittanut aiheesta aikanaan. Mielestäni tuosta olisi ollut aiheellista järjestää takaisinkutsu mutta eipä ole sellaista koskaan tullut. Oma arvaus on että tämä liittyy jotenkin siihen kun Japanin tehtaan tsunamissa tuhoutumisen jälkeen laatikkojen valmistusta siirrettiin Espanjaan pikavauhtia.

Puuttuupa tuosta minun malliversiostani myös ratin vaihdinläpyskät. Sinänsä se ei haittaa koska käytännössä manuaalivaihtamista ei tule koskaan käytettyä ja se kumminkin toimii vaihdekepillä jos sitä välttämättä haluaa käyttää.

Avatar
jkk
Viestit: 6037
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Miten diesel giulietan poltto ilmenee ajossa? Tänään ilmeni kesken ajon kehällä yhtäkkinen tehonpuute, tokeni muutaman kilsan jälkeen...?

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Hajusta? Instant kulutus lukemat nousee?
Makaroonia jo vuodesta -98

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Jarrujen vinkuminen rupeaa selviämään. Kuulemma takajarrut sinällään kunnossa, mutta levyihin tullut reunus, joka aiheuttaa vinkumista. Olisivat voineet tehdä herkistyksen ja rasvauksen, mutta sanoin, että vaihdetaan levyt ja palat-kustannukset 300€.
Tuo kevyempi remontti ei välttämättä kuulemma poistaisi kokonaan vinkunaa, joten halusin pelata varman päälle ja onpahan sitten vuosiksi eteenpäin kunnossa jarrut. Tietysti etujarruihin varmasti ennemmin täytyy tehdä jarruremontti.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Hinta nousi yli 400€:n, ei kuulemma saanut mistään tarvikepaloja...

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Takajarrujen lediyksikössä palanut ledejä, eivoi kuulemma korjata, joutuu ostamaan uuden ko. takavaloyksikön.
Onko kellään tietoa mistä tuon saa halvimmalla?
e:täytyy vielä katsoa, onko v/o ja ulompi/sisempi unitti. Huollossa eivät sanoneet. Vähän jo nettiä selailin, mutta varmaan yli satosen menee rahteineen noista mestoista.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Kuljettajan puoleinen takaluukussa oleva ledivalaistusyksikkö on pimeänä, siis koko nauha.
Voisiko tässä olla syynä tuo takaluukkuun tuleva sähkösyöttö, eikä ledinauhan vika? Onko muilla ollut vastaavaa vikaa?
Meinaan vaan, että ei turhaan osta takavaloyksikköä ja sitten paljastuukin sähkönsyöttöviaksi.

Avatar
jkk
Viestit: 6037
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

^no jos korjaajilla on yhtään inkkareita kanootissa niin luulisi että mittaisivat tuleeko virtaa vai ei? Kannattaa varmaan vähän avittaa :D

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

aaiitee kirjoitti:Kuljettajan puoleinen takaluukussa oleva ledivalaistusyksikkö on pimeänä, siis koko nauha.
Voisiko tässä olla syynä tuo takaluukkuun tuleva sähkösyöttö, eikä ledinauhan vika? Onko muilla ollut vastaavaa vikaa?
Meinaan vaan, että ei turhaan osta takavaloyksikköä ja sitten paljastuukin sähkönsyöttöviaksi.
Tuohan on tyyppivika. Älä nyt mitään uutta valoyksikköä osta, kun siellä on johtoja poikki auton ja takaluukun välillä.

Jarruremppakin oli melko kallis. Ainakin ulkomailta löytyy tarvikkeena osia.

Kuulostaa siltä, että kannattaa vaihtaa korjaamoa..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1737
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

fahlsjy kirjoitti:Radio rupesi kuuluman heikosti ja täältä luetun perusteella antenninjalka vaihtoon. Mutta kysymys, onko marmorilta haettava vai oletteko löytänyt muualta edukkaammin?
74.40€ uusi antenninjalka Mäkelän autosta ja johan rupes taas kuulumaan :-D

Vanhaa kun vilkuilin niin hapettumaa löyty piirilevyltä kuten muiltakin tänne raportoneilta. Paljaalla silmällä ei nähnyt mistä vettä olisi päässyt mutta pimeässä lampun kanssa tutkiessa kierreosan (se mihin antenni ruuvataan) alareunasta paistoi valo läpi :shock: Yhden kerran käytin toukokuussa harjattomassa konepesussa ja antenni oli ruuvattu irti silloin, noinkohan se riitti?

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

hagger16 kirjoitti:
aaiitee kirjoitti:Kuljettajan puoleinen takaluukussa oleva ledivalaistusyksikkö on pimeänä, siis koko nauha.
Voisiko tässä olla syynä tuo takaluukkuun tuleva sähkösyöttö, eikä ledinauhan vika? Onko muilla ollut vastaavaa vikaa?
Meinaan vaan, että ei turhaan osta takavaloyksikköä ja sitten paljastuukin sähkönsyöttöviaksi.
Tuohan on tyyppivika. Älä nyt mitään uutta valoyksikköä osta, kun siellä on johtoja poikki auton ja takaluukun välillä.

Jarruremppakin oli melko kallis. Ainakin ulkomailta löytyy tarvikkeena osia.

Kuulostaa siltä, että kannattaa vaihtaa korjaamoa..
Niin, sitä juuri epäilin, kun olen täältä lukenut tuosta(sähkönsyöttö). Mikähän olisi luotettava ja kustannustehokas korjauspaikka tuohon?

Täytyy varmaan viedä jatkossa Auto Milanoon, olen kuullut siitä paikasta hyvää! Tuntevat Alfat ja Fiiut kuin omat taskunsa. Varmaankin tuon sähkönsyöttövian korjaavat myös Auto Milanossa.

e:soitin Auto Milanoon ja sovin korjauksesta(tuntui olevan tuttua heille), hinnaksi ilmoittivat 130€. Tällaista hintaahan muiltakin on täällä veloitettu lukemani mukaan. Tuntuu kohtuulliselta!

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^ Juu, tuo kuulostaa oikealle. :wink:
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Se antenni kiertyy helposti yhden puolikierrosta liikaa, kyllä sen huomaa/tuntee kun se pohja antaa periksi.
Nim. Taisin rikkoa toisenkin pohjan.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1540
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Takalaakerit vaihdettu. Sisämelu pieneni ihan mukavasti.

Avatar
jkk
Viestit: 6037
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

jkk kirjoitti:
Mites, huomasin että moottorista kuuluu tikitys- tictictic tyhjäkäynnillä ja ajossa, kierrosten mukaan nopeutuva tikitys 2000 rpm asti ja vasta kun kone on lämmennyt. Onko jotain jtdm ominaisääniä vai jotain muuta? Auto kuitenkin katsastettu 3 pv sitten joten luulisi olevan mainintaa jos jotain isompaa...
Vein tän takaisin liikkeeseen kun en usko alkuunkaan että moinen naksutus olisi normaalia käyntiääntä. Kuuntelutin milanolla ja he oli sitä mieltä että saattaisi olla yhdestä venttiilistä lähtevä ääni tai paininkupista joka käy tyhjänä tms. Tähän oli vaihettu jakopää, voisikos päin vittua mennyt jakohihnan vaihto aiheuttaa nakutusta? Äänenvoimakkuus ei nouse mutta tihenee kierrosten mukaan, ääni kuuluu kuljettajan puolelta. Lisäks jakopään puolelta kuuluu kahinaa kun antaa vähän kaasua/ nostelee kiekkaa....mihinkän paskaan sitä tuli työnnettyä kädet?

Sijaisautoksi sain superseksikkään kia ceed pappawagonin. On muuten aivan järkyttävä laitos ja huomaa että aasialainen kääpiö on mitottanut sisätilat.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1540
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

jkk kirjoitti:mihinkän paskaan sitä tuli työnnettyä kädet?
Dieseliin... :mrgreen: mutta ei pidä kovin kovaan ääneen mollata tuota moottoritekniikkaa. Foorumin moderointi ja ylläpito tapahtuu pääasiassa polulta eksyneiden sielujen toimesta ja totuuksien laukominen voi johtaa banneihin.

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Julietta kävi tänään 3v./44tkm vuosihuollossa Konalan Autokeskuksessa. Perustöiden lisäksi tuli jarruhuolto ja ilmastointihuolto. Öljyksi myllyyn tuli (pyytämättä) Seleniaa. Lasku oli 450e joka on mielestäni aivan hyväksyttävä veloitus. Päälle kävin vielä katsastamassa kärryn ja se hoitui huomautuksitta.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11381
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

matti_vuorio kirjoitti: Dieseliin... :mrgreen: mutta ei pidä kovin kovaan ääneen mollata tuota moottoritekniikkaa. Foorumin moderointi ja ylläpito tapahtuu pääasiassa polulta eksyneiden sielujen toimesta ja totuuksien laukominen voi johtaa banneihin.
Kyllä kunnon kuiteista tulee pelkkää plussaa.

Oma maatalouskone heräili kahden ja puolen viikon levon jälkeen lentokenttähotellin parkista moitteetta, mutta jarrut eivät olisi halunneet päästää autoa liikkeelle. Hertzin neloskoneiden Camryn jälkeen G tuntui kyllä pirun hyvältä...

PS. Ja eikös Rasviksella ole nykyään joku aurinkokennopeli?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Paikalla
Avatar
mattijus
Viestit: 5287
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Vittorio Jano kirjoitti:Hertzin neloskoneiden Camryn jälkeen G tuntui kyllä pirun hyvältä...
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=527799#p527799


:lol:
VMP

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Vittorio Jano kirjoitti: PS. Ja eikös Rasviksella ole nykyään joku aurinkokennopeli?
:lol: :lol: :lol:

anteeksi OT
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11381
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Nettiautossa pari uusien speksien mukaista Giuliettaa kaupan.

Ja tässä Moottorin myönteiset maistiaiset.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Näemmä, eipä tuossa faceliftissä paljoa ole uudistuksia, ainakaan ulkoisesti. Helposti saa vanhan Giuliettan näyttämään uudemmalta.

http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/8143996

http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :7962.html
Makaroonia jo vuodesta -98

Vastaa Viestiin