Lukkopultit AR 156

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Molto bene
Viestit: 30
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 20:47
Paikkakunta: Helsinki

Lukkopultit AR 156

Viesti Kirjoittaja Molto bene »

Kaipaisin ehdotuksia hyvistä lukkopulteista AR 156 -04.

Mitä olette käyttäneet?
Onko turvallisuudessa eroja, esim. yleisimpiin malleihin Igorilta löytyy avain? Tai niin yleinen malli, että vähän joka toisella on siihen avain tai muu adapteri millä aukee.

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Itse ostin vanteiden mukaan suositellut McGard-lukkopultit. Ainoat VAT-hyväksytyt ja kieltämättä huomattavasti paremmat kuin mitä mulla oli edeltävässä autossa. Ja tosiaan tämä on aika haasteellinen kopioda. Pohjassa on epäsymmetrinen "tähti" kuvio, jolla aukaisu tapahtuu.

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Hyvä kysymys..
multa puhkesi rengas tuosta kesäkiesistä viime suvena, avainta lukkopulttiin ei tietty löytynyt kun ei sitä ollut vuosiin kaivattukaan :roll:
Autotek:issa avaaminen onnistui näppärästi, n.5 avainta kokeili ja aukes.. :crazyeyes:
- Alfaholic -

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Jappe kirjoitti:Hyvä kysymys..
multa puhkesi rengas tuosta kesäkiesistä viime suvena, avainta lukkopulttiin ei tietty löytynyt kun ei sitä ollut vuosiin kaivattukaan :roll:
Autotek:issa avaaminen onnistui näppärästi, n.5 avainta kokeili ja aukes.. :crazyeyes:
Tosiasiassahan suuren osan "lukkopulteista" saa helpostikkin auki ihan pelkällä hylsysatsillä. Tarpaiksi timmi hylsy jonka mojauttaa moskalla väkisin pultin päälle niin hyvin aukee ja pysyy. Tosin hylsy jää pulttiin mutta tuskin varas itkee jos tärvää 4 hylsyä per keikattu kiesi... :evil:

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Tuskin se rosmo niitä hylsyjäkään on ostanut :wink:

Avatar
sami_r
Viestit: 168
Liittynyt: 18 Syys 2003, 17:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sami_r »

-Tomi- kirjoitti:Ainoat VAT-hyväksytyt
Tarkoittaakos tämä että saa vakuutusmaksusta kautta omavastuusta alennusta? Näyttää tämä lukkopulttikeskustelu foorumilla kuin foorumilla kääntyvän lopulta siihen että a) saako varas ne kumminkin auki ja b) missä säilytetään avainta että itse saa ne auki jos rengas puhkeaa tien päällä. Vakuutusaspektia en ollut tullut ennen ajatelleeksi, pitänee tutustua vakuutusehtoihin tai kysyä yhtiöstä.

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Siitä alennuksesta en osaa sanoa, en usko että se sitä tartkoittaa. Voi tietysti olla, että jos ne vanteet kuitenkin keikataan ja sanot, että siellä oli VAT-hyväksystyt pultit, niin saatat saada niistä paremman rahan ??
a) ei mulla ainakaan mahdu hylsyä vanteen ja pultin väliin edes hakkaamalla. b) itse otan vain pidemmälle matkalle mukaan, muuten on ihan kotona säilössä. Pieni odottelu ja sen joku minulle tuo. Tosin kannattaisi sille ehkä autosta keksiä hyvä piilo.

Avatar
Molto bene
Viestit: 30
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 20:47
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Molto bene »

Kiitoksia vastauksista!

Käteen jäi ainoastan vaihtoehtona McGard itse kysymyksestä ja loput liittykin johonkin muuhun.
En tarkoittanut tiedustelullani vakuutusyhtiön käytännöistä korvausasioissa, vaan oikeesti mitkä on todetu hyviksi ja edes vähän vaikeemmin avattavaksi Igorilta. koska mulla on usko, että "harakiriliikkeissä" myytävät vaihtoehdot on liian yleisiä.

Oonko väärässä, kommentteja!

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »


Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Minusta lukkopulttien suhteen tilanne on vähän sama kuin varashälyttimen kanssa, pääasia että siellä jotkut/joku on. Ammattimies todnäk vie halutessaan pyörät, radion tai koko auton oli siinä lukkopultit ja hälytin tai ei, mutta herätehankintaa toteuttava pilleriville varmaan valitsee vierestä helpomman kohteen.

Alfan harvinaisemmasta pulttijaosta on ainakin se hyöty, etteivät pöllityt pyörät sovi kovin moneen muuhun autoon. Ammattimies kyllä tietää sen ja luultavasti hakee fillarit mieluummin vaikka Bemarista tai Ooppelista.

Omassa autossa on lukkopultit, hälytinkin tulee ensi viikolla.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Molto bene kirjoitti:oikeesti mitkä on todetu hyviksi ja edes vähän vaikeemmin avattavaksi Igorilta
Samoilla linjoilla kuin rasvis, ja sitä paitsi epäilen että Igor alkaa tässä kertoilemaan mitä pultteja hän mieluiten availee pölliessään teidän vanteita.

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Itsellä siis hälytin ja lukkopultit. Tosi asia on, että halu keikata renkaat vähenee kummasti, kun siellä on lukkopultti joukossa. Ei ihan joko poika irroita pelkällä rengasraudalla lukkopulttia yön hämärissä parkkipaikalla. Kyllähän siinä vaiheessa, kun koko auto pöllitään ja ajetaan se johonkin tallille, niin eihän se lukkopultti enään mikään onkelma ole. Poralla varmaan lähtee aika nätisti se lukkopultti. Mutta siinä vaiheessa ne vanteet ei taida olla, enään se suurin murheen aihe :cry: Paitsi jollain amiksella, jolla on 200€:n corollassa 2500€:n vanteet :lol: :lol:

Vastaa Viestiin