Giulietta 940
Valvoja: Moderators
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
^kovemmilla pakkasilla sekä kytkin että vaihteet vähän kankeat. Samaa teki edellinen alfani, johon auttoi öljyjen vaihto. Joissain tapauksissa on myös ollu synkro ongelmia jotka on ilmennyt vaikeutena saada 1 vaihde päälle...Kuinka yleistä tuo on, en tiedä...
- hjpp
- Viestit: 1967
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
^^ Eikös tuossa ole M32 vaihteisto? Kokeilin siinä joskus Redlinea ja tuloksena oli todella huonosti toimiva vaihteensiirto: rutinaa ja jäykkyyttä. Suosittelen vaihtoa johonkin muuhun GL-4 öljyyn.
Re: Giulietta 940
Kertokaapa tytöt ja pojat kokemuksia TCT-vaihteistosta. Varsinkin toiminta kovilla pakkasilla arveluttaa. Vähän kiinnostaisi vaihtaa toi nykyinen peli TCT Giuliettaan.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- hagger16
- Viestit: 3081
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
TCT arvelutti itseäkin, mutta hienosti se on toiminut. Kaikki, jotka ovat koeajaneet, ovat kehuneet sen toimintaa.
Ei ole kyllä kovilla pakkasillakaan ollut mitään. Enemmän murheita voi aiheuttaa Multiair-moottori jäätyvine huohottimineen ja imupuolineen.
Ei ole kyllä kovilla pakkasillakaan ollut mitään. Enemmän murheita voi aiheuttaa Multiair-moottori jäätyvine huohottimineen ja imupuolineen.
Viimeksi muokannut hagger16, 08 Tammi 2017, 13:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Senza cuore saremmo solo macchine
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 17 Joulu 2016, 20:02
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta T-jet -12
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Giulietta 940
Olen ymmärtänyt, että kaikissa Giuliettassa olisi tuo C635. Omani ainakin on, täytyy talven jälkeen kokeilla uusia vaihteistoöljyjä.
- Shuttle
- Viestit: 2257
- Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
- Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii
Re: Giulietta 940
Meidän toisessa 500X:ssä ei ole tuon C635:n kanssa ollut ongelmia näillä "kovillakaan" pakkasilla, kun tuossa oli jokunen päivä yli -20 astetta etelässäkin. Toki eron lämpimään vaihteistoon huomaa, mutta yleisesti ottaen ei vaihteita tarvinnut pakottaa, ei ollut sellaista "tervamaista" fiilistä tms. Laatikko muutenkin on mukavampi tuntumaltaan kuin M32, joka oli 159:ssä.
- palkus
- Viestit: 5529
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Giulietta 940
Vaiha vaan ne oliot sinne ajoissa, jottei synkrot turhaan kulu. Orggis tutela transmission gearforce tuskin huonoa olisi.Hondamies kirjoitti:Tervehdys,
Olen ostanut kesällä ensimmäisen alfani; mustan Giulietan. Kaunottareni on 120 heppainen manuaalilla ja todella pienillä kilometreillä (nyt 36tkm). Syksyllä ilmojen kylmetessä huomasin, että vaihteisto on erittäin kankea, varsinkin tottuneena Hondien fantastisiin vaihteistoihin. Vasta lämmetessä vaihteet liukuu kuin olisi voilla valetut, mutta välillä silloinkin tuntuu, että varsinkin kakkoseen yrittäessä tuntuu olevan seinä välissä. Synkronien kulumiseen en jaksa uskoa, koska vaihtaessa ei rutise. Voisiko kyseessä olla siirtomekanismi?Vaihteistoon vaihettu syksyllä redlinet. Kärsiikö kukaan muu samantyyppisistä oireista?
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 356
- Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
- Car(s): 2x75 ts, 159 3,2 jts Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta, 500 ja 595.
- Paikkakunta: Nurmes
Re: Giulietta 940
TCT toimii erittäin hyvin, kun vain muistaa öljyt vaihdella useammin kuin huolto sen tekisi. Nyt menty jo 111tkm Giulietta + TCT:llä ja joku saa pian tämänkin hienosti toimineen yksilön Tampereen levorannasta omakseen.
- ari.aa
- Viestit: 67
- Liittynyt: 14 Touko 2006, 14:15
- Car(s): Tonale, Fiat 500
+ vanhoja fiiatteja.
Ex alfat
145 ja 147, Giulietta - Paikkakunta: Tuusula
Re: Giulietta 940
Takaluukun avaus logoa painamalla lopetti toimintansa. Onko kellään kokemusta toiminnan palauttamiseksi, ennen kuin itse aloitan vikaa etsimään. Avaimesta luukku aukeaa, paitsi auton käydessä.
Re: Giulietta 940
Jos avaimesta kerran aukeaa, niin se tarkoittaa, että lukko saa signaalin. Tästä päätellen: olisiko badgen kytkin itsessään tavalla tai toisella rikki? Tai kontaktihäiriöinen?
Kun itte tekee saa sellaisen kuin tulee.
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
ettei olisi badgen mekanismi jumissa skeidan yms takia?
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 29 Elo 2004, 07:42
- Car(s): ex: 159 2.0 JTDm sportwagon -11
- Paikkakunta: Oulu
Re: Giulietta 940
Edellisessä autossa (tsekkiläinen) oli redlinen mt-90 hetken aikaa, mutta siinä kävi aivan samalla lailla.Hondamies kirjoitti:Vaihteistoon vaihettu syksyllä redlinet
Jo pikkupakkasilla tuotti vaikeuksia saada kakkosvaihde päälle.
Alle -20 asteen mentäessä piti jo odotella "tupakkatauon" verran ennen kuin uskalsi lähteä liikkeelle.
Mutta ongelma oli vain tuolla vaihteella.
Toisen valmistajan öljyt sisään niin samalla hävisi ongelmakin.
- Pujazuba
- Viestit: 2366
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
^Kai näissä on ollut käytössä oikeat öljyt?
Huomioitavaa että kaikilla öljyillä on jokin viskositeetti ja vaihteistoöljyt ovat tyypillisesti tuplaviskositeettisia joilla on 'kylmäviskositeetti' ja 'lämminviskositeetti' kuten moottoriöljytkin.
Huomioitavaa että kaikilla öljyillä on jokin viskositeetti ja vaihteistoöljyt ovat tyypillisesti tuplaviskositeettisia joilla on 'kylmäviskositeetti' ja 'lämminviskositeetti' kuten moottoriöljytkin.
Re: Giulietta 940
Pitääkö alle 5 vuotiaisiin Alfoihin vaihtaa vaihteistoöljyt?? Vai onko valmistaja laittanut sinne jotain kuraa valmiiksi?Pujazuba kirjoitti:^Kai näissä on ollut käytössä oikeat öljyt?
Huomioitavaa että kaikilla öljyillä on jokin viskositeetti ja vaihteistoöljyt ovat tyypillisesti tuplaviskositeettisia joilla on 'kylmäviskositeetti' ja 'lämminviskositeetti' kuten moottoriöljytkin.
- Pujazuba
- Viestit: 2366
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
Itse vaihdattaisin manuaalivaihteiston öljyt suunnilleen siinä 5v/100tkm kohdalla. Mutta tämä ei perustu muuhun kuin omaan vaistoon. TCT automaatin öljyt eräiden täällä olevien kertomusten mukaan taitaa nauttia olostaan tuoreempana.
Omaan vaihdoin 3v sitten 120tkm kohdalla oikeat GL4+ öljyt ja on toiminut jälkeenpäin yhtä hyvin kuin ennenkin. -27C pakkasessakin pelannut vaikka vaihdekeppi tuntuu että liikkuisi jääkaapissa olleen hunajan läpi alussa.
Omaan vaihdoin 3v sitten 120tkm kohdalla oikeat GL4+ öljyt ja on toiminut jälkeenpäin yhtä hyvin kuin ennenkin. -27C pakkasessakin pelannut vaikka vaihdekeppi tuntuu että liikkuisi jääkaapissa olleen hunajan läpi alussa.
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Ei kuulu huolto-ohjelmaan, mutta haittaakaan ei ole että ne vaihdattaa. Kaikki öljyt heikkenevät ajan mittaan. Ei kuulu monessa muussakin merkissä.lagotto kirjoitti:Pitääkö alle 5 vuotiaisiin Alfoihin vaihtaa vaihteistoöljyt?? Vai onko valmistaja laittanut sinne jotain kuraa valmiiksi?Pujazuba kirjoitti:^Kai näissä on ollut käytössä oikeat öljyt?
Huomioitavaa että kaikilla öljyillä on jokin viskositeetti ja vaihteistoöljyt ovat tyypillisesti tuplaviskositeettisia joilla on 'kylmäviskositeetti' ja 'lämminviskositeetti' kuten moottoriöljytkin.
Oliko sulla lagotto joku Alfa ?
Re: Giulietta 940
Reilu 5-vuotias Giulietta nököttää pihalla. Vaihteiston kanssa ei ole ollut ongelmia.jkk kirjoitti:Ei kuulu huolto-ohjelmaan, mutta haittaakaan ei ole että ne vaihdattaa. Kaikki öljyt heikkenevät ajan mittaan. Ei kuulu monessa muussakin merkissä.lagotto kirjoitti:Pitääkö alle 5 vuotiaisiin Alfoihin vaihtaa vaihteistoöljyt?? Vai onko valmistaja laittanut sinne jotain kuraa valmiiksi?Pujazuba kirjoitti:^Kai näissä on ollut käytössä oikeat öljyt?
Huomioitavaa että kaikilla öljyillä on jokin viskositeetti ja vaihteistoöljyt ovat tyypillisesti tuplaviskositeettisia joilla on 'kylmäviskositeetti' ja 'lämminviskositeetti' kuten moottoriöljytkin.
Oliko sulla lagotto joku Alfa ?
- Levriero
- Viestit: 9
- Liittynyt: 10 Touko 2012, 16:01
- Car(s): Giulietta 1.4 MultiAir 170hv TCT Super -16
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Tietääkö kukaan onnistuuko Giuliettan nopeus- ja kierroslukumittarien välissä olevan pikkunäytön tekstin ja taustan värin muuttaminen mitenkään? Vaihdoin viime kesänä 2011 MiTon uuteen Giuliettaan, jossa väri on valkoinen ja kaipaan vanhaa punaista väriä. Se vaan näyttää paremmalta.
Re: Giulietta 940
Se väri vaihtui viimekesän "Giulia" faceliftin myötä, ehkä mittariston/ilmatoinnin paneelin vaihtamalla vanhempaan malliin onnistuu. Vanhemman ja uudemman mittariston/paneelin ristiinsopimisesta tietysti ei ole takeita. Kustannuksellisesti järkevää tuskin on.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."
- Polforea
- Viestit: 11551
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Tosi bulkin kuuloinen ratkaisu, mutta jos väri nyt on (kirkas) valkoinen, niin miltä näyttää, jos eteen laittaa punaisen kalvon? Ei ole ainakaan kallis kokeilla.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- AlfaTom
- Viestit: 2864
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Giulietta 940
Itse en taas pidä punaisen näytön loimotuksesta. Meinaan kokeilla tummentavaa kalvoa tuohon näyttöön.Levriero kirjoitti:Tietääkö kukaan onnistuuko Giuliettan nopeus- ja kierroslukumittarien välissä olevan pikkunäytön tekstin ja taustan värin muuttaminen mitenkään? Vaihdoin viime kesänä 2011 MiTon uuteen Giuliettaan, jossa väri on valkoinen ja kaipaan vanhaa punaista väriä. Se vaan näyttää paremmalta.
Asiasta kolmanteen; varasin Lahden Mega-autosta Giuliettalle ajan isoon huoltoon 60tkm//4vuotta.
Jarrujen herkistely mukaan lukien noin 1000€. Ei halvin, mutta ajaahan tuolla sitten taas pitkään ennen seuraavaa huoltoa. Multiair- tai TCT- laitteistolle ei tuossa huollossa tehdä mitään erityistä, ellei ole oirehtinut mitenkään.
Mitäs sitä ehjää korjaamaan
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S
La vita è
La vita è
- AlfaTom
- Viestit: 2864
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Giulietta 940
Ainakin joitakin ominaisuuksia on uudempaan lisätty, mm. Applen Car Play? Vaikuttaako näyttöön mitenkään?Stilo kirjoitti:Se väri vaihtui viimekesän "Giulia" faceliftin myötä, ehkä mittariston/ilmatoinnin paneelin vaihtamalla vanhempaan malliin onnistuu. Vanhemman ja uudemman mittariston/paneelin ristiinsopimisesta tietysti ei ole takeita. Kustannuksellisesti järkevää tuskin on.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S
La vita è
La vita è
Re: Giulietta 940
Sen kirkkaudenhan pystyy säätämään, en ny muista ulkoa miten, mutta ajotietokoneen syövereistä sekin säätö löytyy. Vaikuttaa tosin vain silloin, kun ajovalot ovat päällä.AlfaTom kirjoitti:Itse en taas pidä punaisen näytön loimotuksesta. Meinaan kokeilla tummentavaa kalvoa tuohon näyttöön.
Ihmettelin kyllä, että eikö kulkineeni edellinen omistaja koskaan ajanut pimeän aikaan, sen verran häikäisevä oli punainen loimotus.
Kun itte tekee saa sellaisen kuin tulee.
-
- Viestit: 1584
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Giulietta 940
Kolme kuukautta tehdastilauksesta, auto valmistunut vko 50 ja auto edelleen Italiassa Savonassa. Tulee näköjään laivalla Italiasta eikä rekalla Saksaan kuten kuvittelin.
Oli jostain syystä jäänyt laivasta, pari viikkoa lisäodotusta. No, hyvää kannattaa odottaa
Oli jostain syystä jäänyt laivasta, pari viikkoa lisäodotusta. No, hyvää kannattaa odottaa
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11381
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Tuli muuten juuri aamulla verstaalle ajaessa mieleen, ettei tähän ole tarvinnut vaihtaa ainoatakaan alustan palikkaa (95tkm menty). Toista se oli sataviiskuutosten aikaan.AlfaTom kirjoitti: Mitäs sitä ehjää korjaamaan
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- AlfaTom
- Viestit: 2864
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Giulietta 940
Eikö edes yhtään narise töyssyissä? Minun Giulietta ainakin vähän narisee hidastetöyssyissä. Muuten kyllä on toiminut ihan ok. Ajettu hiukan alle 58tkm.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S
La vita è
La vita è
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11381
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
-
- Viestit: 2648
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Riippuneen siitä, miten palikoita huollossa ollaan...Vittorio Jano kirjoitti:Tuli muuten juuri aamulla verstaalle ajaessa mieleen, ettei tähän ole tarvinnut vaihtaa ainoatakaan alustan palikkaa (95tkm menty). Toista se oli sataviiskuutosten aikaan.
"Takapää narisee" -> vakaajan puslat (tämä taisi jopa osua oikeaan).
"Takapää kolisee" -> Areita ropelsi iskarien yläpäitä. Katsuri löysi väljät koiranluut.
Kun seuraavaksi rupsi etupää kolisemaan, niin epäilin tietty samaa vikaa. No, Arita tietty vaihtoi koiranluut. Milanossa huomattin, että toisesta jarrusatulasta puuttuu jousi. Se saattoi olla jo AK:n aikainen juttu, joka alkoi suuremmin oirehtimaan vasta 70+ tkm lukemissa. Sopisi tyyliin, akun päällä olevan kotelon kansikin hukattiin siellä ensiyrittämällä.
Puuttuneesta jousesta johtuen meni 90 tkm huollossa etulevytkin vaihtoon. Takaa kans, mutta se oli "luonnollista kulumaa", kynnyksen muodotumista levyn reunaan oli tullut ihmeteltyä alusta alkaen.
Koeajo olis ihan kiva (mittarista näki, ettei ajoa ollut tullut kuin halliin + ulos), samoin kait se, että viitsittäisiin vähän käsin väljyyksiä etsiä. Tai huomattaisiin puuttuvat palikat jarrujen herkistelyhuollossa...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
^puuttuneen jousen huomaa polkimessa ja auton jarrutuskäytöksessä...karru tuntuu ilmausta tarvitsevalta...kynnyksiä tulee levyjen reunaan väkisin...vähän laadusta riippuen kuin aikasin. Ne valmistajan ilmoittamat toleranssit on aika pienet, oisko ollut pari milliä levyn paksuudesta pois niin on jo kulunut.
-
- Viestit: 938
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Nariseeko myös lämmettyään? Minulla narahtaa nimittäin kylminä aamuina kodin edessä olevassa hidastetöyssyssä, mutta sitten taas työpäivän päätteeksi kun tulee samaan töyssyyn lämpimällä autolla, niin ei enää narahda. Todennut vain, että Giulietta on vähän aamukankea kuten kuskinsaAlfaTom kirjoitti:Eikö edes yhtään narise töyssyissä? Minun Giulietta ainakin vähän narisee hidastetöyssyissä. Muuten kyllä on toiminut ihan ok. Ajettu hiukan alle 58tkm.
- _rico
- Viestit: 1355
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
^Vähän samaa vikaa meilläkin, varsinkin kylminä aamuina. Kilometrin jälkeen ei enää ylimääräisiä ääniä kuulu.
Mites muuten, pitääkö muiden takalasin pyyhin sellaista jännää sähköistä ääntä? En nyt äkkiä osaa paremmin kuvailla, mutta kuuluu vaimeasti jos musat ovat poissa.
Mites muuten, pitääkö muiden takalasin pyyhin sellaista jännää sähköistä ääntä? En nyt äkkiä osaa paremmin kuvailla, mutta kuuluu vaimeasti jos musat ovat poissa.
Re: Giulietta 940
Noilla samoilla oireilla vaihdettiin takuuna takaluukun johtosarjaari.aa kirjoitti: Takaluukun avaus logoa painamalla lopetti toimintansa. Onko kellään kokemusta toiminnan palauttamiseksi, ennen kuin itse aloitan vikaa etsimään. Avaimesta luukku aukeaa, paitsi auton käydessä.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11381
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
...mikä on vastaus melkein puoleen Giuliettoissa ilmeneviin vikoihin.Taika-Jim kirjoitti:
Noilla samoilla oireilla vaihdettiin takuuna takaluukun johtosarja
Ja kyllä, siihen voi tehdä myös tilapäisen fiksin, mikäli lompakko ei paina liikaa ja takuuaika on jo päättynyt.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- ari.aa
- Viestit: 67
- Liittynyt: 14 Touko 2006, 14:15
- Car(s): Tonale, Fiat 500
+ vanhoja fiiatteja.
Ex alfat
145 ja 147, Giulietta - Paikkakunta: Tuusula
Re: Giulietta 940
Joo, johtosarja on jo vaihdettu takuuaikana.Taika-Jim kirjoitti:Noilla samoilla oireilla vaihdettiin takuuna takaluukun johtosarjaari.aa kirjoitti: Takaluukun avaus logoa painamalla lopetti toimintansa. Onko kellään kokemusta toiminnan palauttamiseksi, ennen kuin itse aloitan vikaa etsimään. Avaimesta luukku aukeaa, paitsi auton käydessä.
Irroitin merkin ja putsasin sisällä olevan töhnän pois , nyt taas toimii. Helppo homma, jos vaan saa revittyä takaluukun muovikuoren ehjänä irti ja takaisin.
- AlfaTom
- Viestit: 2864
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Giulietta 940
Nyt kun mainitsit; ei narise lämpimänäGusse kirjoitti:Nariseeko myös lämmettyään? Minulla narahtaa nimittäin kylminä aamuina kodin edessä olevassa hidastetöyssyssä, mutta sitten taas työpäivän päätteeksi kun tulee samaan töyssyyn lämpimällä autolla, niin ei enää narahda. Todennut vain, että Giulietta on vähän aamukankea kuten kuskinsaAlfaTom kirjoitti:Eikö edes yhtään narise töyssyissä? Minun Giulietta ainakin vähän narisee hidastetöyssyissä. Muuten kyllä on toiminut ihan ok. Ajettu hiukan alle 58tkm.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S
La vita è
La vita è
Re: Giulietta 940
tänään sitten huolto vol II takana, ja auto pihassa.
Takajarrut uusittu, levyt, palat ja käesjarrun vaijerit. Samalla vaihtui se öljykorkkikin uuteen 10+ pistettä huollolle kyllä tuosta ihan noin kokonaisuutena F40 siis kyseessä
Takajarrut uusittu, levyt, palat ja käesjarrun vaijerit. Samalla vaihtui se öljykorkkikin uuteen 10+ pistettä huollolle kyllä tuosta ihan noin kokonaisuutena F40 siis kyseessä
- Kivijärvi
- Viestit: 962
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Giulietta 940
On se muuten kumma miten ihminen tottuu siihen, ettei alustaosat ole tarkoitettu kestäviksi. Omassa kakkospelissä (Fiat 500 MJET) on alkuperäiset alustapalikat joka nurkassa iskareita myöten, tulee 140 tkm mittariin. Ei pauku tai kolise. Jarruosastokin on alkuperäisessä kuosissa, eikä yhtään pyöränlaakeria ole vaihdettu. Itsekin 156:lla/Scénicillä ajaneena voi vain ihmetellä kun ei tartte olla koko ajan pajalla mitä typerimmistä ja kalleimmista syistä
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
mulla nyt reilu 120 tkm mittarissa, ei alusta ongelmia. Edellisellä 159:llä 175 tkm söi yhden ylätukivarren 120 tkm kohdin ja jarrut 170 tkm. Ei huono sekään. Kun 156 oli, niin crc:een haju pinttyi sormiin...
Re: Giulietta 940
No niin, mitäs nyt tehdään kun kaukosäädin on alkanut syömään pattereita?
Toiminnot ok, mutta patterista viikon kuluttua virta loppu.
Toiminnot ok, mutta patterista viikon kuluttua virta loppu.
Giulietta 940
Ootko painanu uuden patterin sormella paikoilleen? Jos näin, niin tyhjenee äkkiä kun sormesta jää rasvaa patteriin.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Giulietta 940
Enpä ole moisesta kuullutkaan. Aina olen vastaavia pattereita asennellut paljain sormin niin kaukosäätimiin kuin sykemittariinikin.AVe kirjoitti:Ootko painanu uuden patterin sormella paikoilleen? Jos näin, niin tyhjenee äkkiä kun sormesta jää rasvaa patteriin.
Hyvin ovat kyllä aina kestäneet.
- matti_vuorio
- Viestit: 1540
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Mahtaako joku tietää mitä tarkoittaa nopea vilkkuminen kuskinpuolen lokasuojan vilkussa? Tuo saattaa vilauttaa tyyliin 3 nopeaa vilautusta sekunnissa kun avaa keskuslukituksen avaimenperästä. Muut vilkut välähtää normaalisti vain kerran. Eikä se tee tätä aina ja ajossa tämä lokasuojan vilkku toimii normaalisti.
- Aquatica
- Viestit: 15113
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 940
^
Voisiko olla murtohälytin? Muistelen lukeneeni Alfan oman hälyttimen vilkuttavan kuskin jotain vilkkua ilmoittaessaan ongelmasta tai murtoyrityksestä... Voi olla mallikohtaisia eroja toteutuksella jne. ja voi olla samaa menoa myös jälkiasenteisella.
Voisiko olla murtohälytin? Muistelen lukeneeni Alfan oman hälyttimen vilkuttavan kuskin jotain vilkkua ilmoittaessaan ongelmasta tai murtoyrityksestä... Voi olla mallikohtaisia eroja toteutuksella jne. ja voi olla samaa menoa myös jälkiasenteisella.
Re: Giulietta 940
^ en ole ikinä kuullut saati nähnyt hälytintä, jossa vain yksi vilkku antaisi merkkejä. Voihan tuo olla Alfassa mahdollista, mutta enemmän kääntyisin vilkun releen vikaan. ^^
- matti_vuorio
- Viestit: 1540
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Mahtaako näissä olla enää vilkkurelettä? Jos sellainen kuitenkin on, niin sen ongelmat vaikuttaa yleensä tasapuolisesti kaikkiin vilkkuihin. Mietin, että jos tuo liittyy keskuslukitukseen. Joku ovi ei avaudu lukosta, avaimenperässä tyhjä paristo jne.
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Mä taas antaisin äänen alfan mystisille sähkövioille
Toimiiko joku ominaisuus huonosti tms? Omassani tuntuu että avaimen täytyy olla just oikella kohdalla autoon nähden että ottaa signaalin...
Sattuuko kukaan tietämään mistä saisi giuliettan pohjapanssarin ruuvit ja klipsit & kiinnikkeet? Huomasin että autostani on sellanen jossain vaiheessa hävinnyt/unohtunut jonnekin...
Toimiiko joku ominaisuus huonosti tms? Omassani tuntuu että avaimen täytyy olla just oikella kohdalla autoon nähden että ottaa signaalin...
Sattuuko kukaan tietämään mistä saisi giuliettan pohjapanssarin ruuvit ja klipsit & kiinnikkeet? Huomasin että autostani on sellanen jossain vaiheessa hävinnyt/unohtunut jonnekin...
- matti_vuorio
- Viestit: 1540
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Tuo avaimen kanssa kikkailu on ajoittaista. Hyvänä päivänä se nappaa signaalin 20m päästä ja huonona päivänä saa kiertää ja pyöriä autoa tovin ympäri. Tyypillisesti niin päin, että heti ajon jälkeen ei saa millään ovia lukkoon.
Re: Giulietta 940
matti_vuorio kirjoitti:Tuo avaimen kanssa kikkailu on ajoittaista. Hyvänä päivänä se nappaa signaalin 20m päästä ja huonona päivänä saa kiertää ja pyöriä autoa tovin ympäri. Tyypillisesti niin päin, että heti ajon jälkeen ei saa millään ovia lukkoon.
en tiedä onko jotain luulosairautta sähköstä/kentistä, mutta on muutaman parkkipaikka joissa menee ~XX kV sähkökaapeli parkkipaikan ali, niin siellä saa kävellä ihan auton viereen, ennenkuin ovet aukee.....
- hjpp
- Viestit: 1967
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
^ No ei ole. Kyllä siinä kenttä ympärillä on.
- matti_vuorio
- Viestit: 1540
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva