Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
jkk
Viestit: 6037
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

^kovemmilla pakkasilla sekä kytkin että vaihteet vähän kankeat. Samaa teki edellinen alfani, johon auttoi öljyjen vaihto. Joissain tapauksissa on myös ollu synkro ongelmia jotka on ilmennyt vaikeutena saada 1 vaihde päälle...Kuinka yleistä tuo on, en tiedä...

Avatar
hjpp
Viestit: 1967
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hjpp »

^^ Eikös tuossa ole M32 vaihteisto? Kokeilin siinä joskus Redlinea ja tuloksena oli todella huonosti toimiva vaihteensiirto: rutinaa ja jäykkyyttä. Suosittelen vaihtoa johonkin muuhun GL-4 öljyyn.

Avatar
Nelli
Viestit: 906
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Kertokaapa tytöt ja pojat kokemuksia TCT-vaihteistosta. Varsinkin toiminta kovilla pakkasilla arveluttaa. Vähän kiinnostaisi vaihtaa toi nykyinen peli TCT Giuliettaan.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

TCT arvelutti itseäkin, mutta hienosti se on toiminut. Kaikki, jotka ovat koeajaneet, ovat kehuneet sen toimintaa.

Ei ole kyllä kovilla pakkasillakaan ollut mitään. Enemmän murheita voi aiheuttaa Multiair-moottori jäätyvine huohottimineen ja imupuolineen.
Viimeksi muokannut hagger16, 08 Tammi 2017, 13:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Senza cuore saremmo solo macchine

Hondamies
Viestit: 51
Liittynyt: 17 Joulu 2016, 20:02
Car(s): Alfa Romeo Giulietta T-jet -12
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Hondamies »

Olen ymmärtänyt, että kaikissa Giuliettassa olisi tuo C635. Omani ainakin on, täytyy talven jälkeen kokeilla uusia vaihteistoöljyjä.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Meidän toisessa 500X:ssä ei ole tuon C635:n kanssa ollut ongelmia näillä "kovillakaan" pakkasilla, kun tuossa oli jokunen päivä yli -20 astetta etelässäkin. Toki eron lämpimään vaihteistoon huomaa, mutta yleisesti ottaen ei vaihteita tarvinnut pakottaa, ei ollut sellaista "tervamaista" fiilistä tms. Laatikko muutenkin on mukavampi tuntumaltaan kuin M32, joka oli 159:ssä.

Avatar
palkus
Viestit: 5529
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja palkus »

Hondamies kirjoitti:Tervehdys,

Olen ostanut kesällä ensimmäisen alfani; mustan Giulietan. Kaunottareni on 120 heppainen manuaalilla ja todella pienillä kilometreillä (nyt 36tkm). Syksyllä ilmojen kylmetessä huomasin, että vaihteisto on erittäin kankea, varsinkin tottuneena Hondien fantastisiin vaihteistoihin. Vasta lämmetessä vaihteet liukuu kuin olisi voilla valetut, mutta välillä silloinkin tuntuu, että varsinkin kakkoseen yrittäessä tuntuu olevan seinä välissä. Synkronien kulumiseen en jaksa uskoa, koska vaihtaessa ei rutise. Voisiko kyseessä olla siirtomekanismi?Vaihteistoon vaihettu syksyllä redlinet. Kärsiikö kukaan muu samantyyppisistä oireista?
Vaiha vaan ne oliot sinne ajoissa, jottei synkrot turhaan kulu. Orggis tutela transmission gearforce tuskin huonoa olisi.
"puhun niin totta kuin osaan"

Ipi
Viestit: 356
Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
Car(s): 2x75 ts, 159 3,2 jts Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta, 500 ja 595.
Paikkakunta: Nurmes

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ipi »

TCT toimii erittäin hyvin, kun vain muistaa öljyt vaihdella useammin kuin huolto sen tekisi. Nyt menty jo 111tkm Giulietta + TCT:llä ja joku saa pian tämänkin hienosti toimineen yksilön Tampereen levorannasta omakseen.

Avatar
ari.aa
Viestit: 67
Liittynyt: 14 Touko 2006, 14:15
Car(s): Tonale, Fiat 500
+ vanhoja fiiatteja.
Ex alfat
145 ja 147, Giulietta
Paikkakunta: Tuusula

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ari.aa »

Takaluukun avaus logoa painamalla lopetti toimintansa. Onko kellään kokemusta toiminnan palauttamiseksi, ennen kuin itse aloitan vikaa etsimään. Avaimesta luukku aukeaa, paitsi auton käydessä.

Avatar
Numb
Viestit: 31
Liittynyt: 08 Elo 2016, 11:14
Car(s): Giulietta MA -11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Numb »

Jos avaimesta kerran aukeaa, niin se tarkoittaa, että lukko saa signaalin. Tästä päätellen: olisiko badgen kytkin itsessään tavalla tai toisella rikki? Tai kontaktihäiriöinen?
Kun itte tekee saa sellaisen kuin tulee.

Avatar
jkk
Viestit: 6037
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

ettei olisi badgen mekanismi jumissa skeidan yms takia?

jazma
Viestit: 92
Liittynyt: 29 Elo 2004, 07:42
Car(s): ex: 159 2.0 JTDm sportwagon -11
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jazma »

Hondamies kirjoitti:Vaihteistoon vaihettu syksyllä redlinet
Edellisessä autossa (tsekkiläinen) oli redlinen mt-90 hetken aikaa, mutta siinä kävi aivan samalla lailla.
Jo pikkupakkasilla tuotti vaikeuksia saada kakkosvaihde päälle.
Alle -20 asteen mentäessä piti jo odotella "tupakkatauon" verran ennen kuin uskalsi lähteä liikkeelle.
Mutta ongelma oli vain tuolla vaihteella.
Toisen valmistajan öljyt sisään niin samalla hävisi ongelmakin.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2366
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^Kai näissä on ollut käytössä oikeat öljyt?
Huomioitavaa että kaikilla öljyillä on jokin viskositeetti ja vaihteistoöljyt ovat tyypillisesti tuplaviskositeettisia joilla on 'kylmäviskositeetti' ja 'lämminviskositeetti' kuten moottoriöljytkin.
Kuva

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lagotto »

Pujazuba kirjoitti:^Kai näissä on ollut käytössä oikeat öljyt?
Huomioitavaa että kaikilla öljyillä on jokin viskositeetti ja vaihteistoöljyt ovat tyypillisesti tuplaviskositeettisia joilla on 'kylmäviskositeetti' ja 'lämminviskositeetti' kuten moottoriöljytkin.
Pitääkö alle 5 vuotiaisiin Alfoihin vaihtaa vaihteistoöljyt?? Vai onko valmistaja laittanut sinne jotain kuraa valmiiksi?

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2366
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Itse vaihdattaisin manuaalivaihteiston öljyt suunnilleen siinä 5v/100tkm kohdalla. Mutta tämä ei perustu muuhun kuin omaan vaistoon. TCT automaatin öljyt eräiden täällä olevien kertomusten mukaan taitaa nauttia olostaan tuoreempana.
Omaan vaihdoin 3v sitten 120tkm kohdalla oikeat GL4+ öljyt ja on toiminut jälkeenpäin yhtä hyvin kuin ennenkin. -27C pakkasessakin pelannut vaikka vaihdekeppi tuntuu että liikkuisi jääkaapissa olleen hunajan läpi alussa.
Kuva

Avatar
jkk
Viestit: 6037
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

lagotto kirjoitti:
Pujazuba kirjoitti:^Kai näissä on ollut käytössä oikeat öljyt?
Huomioitavaa että kaikilla öljyillä on jokin viskositeetti ja vaihteistoöljyt ovat tyypillisesti tuplaviskositeettisia joilla on 'kylmäviskositeetti' ja 'lämminviskositeetti' kuten moottoriöljytkin.
Pitääkö alle 5 vuotiaisiin Alfoihin vaihtaa vaihteistoöljyt?? Vai onko valmistaja laittanut sinne jotain kuraa valmiiksi?
Ei kuulu huolto-ohjelmaan, mutta haittaakaan ei ole että ne vaihdattaa. Kaikki öljyt heikkenevät ajan mittaan. Ei kuulu monessa muussakin merkissä.

Oliko sulla lagotto joku Alfa ?

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lagotto »

jkk kirjoitti:
lagotto kirjoitti:
Pujazuba kirjoitti:^Kai näissä on ollut käytössä oikeat öljyt?
Huomioitavaa että kaikilla öljyillä on jokin viskositeetti ja vaihteistoöljyt ovat tyypillisesti tuplaviskositeettisia joilla on 'kylmäviskositeetti' ja 'lämminviskositeetti' kuten moottoriöljytkin.
Pitääkö alle 5 vuotiaisiin Alfoihin vaihtaa vaihteistoöljyt?? Vai onko valmistaja laittanut sinne jotain kuraa valmiiksi?
Ei kuulu huolto-ohjelmaan, mutta haittaakaan ei ole että ne vaihdattaa. Kaikki öljyt heikkenevät ajan mittaan. Ei kuulu monessa muussakin merkissä.

Oliko sulla lagotto joku Alfa ?
Reilu 5-vuotias Giulietta nököttää pihalla. Vaihteiston kanssa ei ole ollut ongelmia.

Avatar
Levriero
Viestit: 9
Liittynyt: 10 Touko 2012, 16:01
Car(s): Giulietta 1.4 MultiAir 170hv TCT Super -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Levriero »

Tietääkö kukaan onnistuuko Giuliettan nopeus- ja kierroslukumittarien välissä olevan pikkunäytön tekstin ja taustan värin muuttaminen mitenkään? Vaihdoin viime kesänä 2011 MiTon uuteen Giuliettaan, jossa väri on valkoinen ja kaipaan vanhaa punaista väriä. Se vaan näyttää paremmalta.

Avatar
Stilo
Viestit: 408
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): i20 N
Paikkakunta: Lahti

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Stilo »

Se väri vaihtui viimekesän "Giulia" faceliftin myötä, ehkä mittariston/ilmatoinnin paneelin vaihtamalla vanhempaan malliin onnistuu. Vanhemman ja uudemman mittariston/paneelin ristiinsopimisesta tietysti ei ole takeita. Kustannuksellisesti järkevää tuskin on.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Avatar
Polforea
Viestit: 11551
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Tosi bulkin kuuloinen ratkaisu, mutta jos väri nyt on (kirkas) valkoinen, niin miltä näyttää, jos eteen laittaa punaisen kalvon? Ei ole ainakaan kallis kokeilla.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2864
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Levriero kirjoitti:Tietääkö kukaan onnistuuko Giuliettan nopeus- ja kierroslukumittarien välissä olevan pikkunäytön tekstin ja taustan värin muuttaminen mitenkään? Vaihdoin viime kesänä 2011 MiTon uuteen Giuliettaan, jossa väri on valkoinen ja kaipaan vanhaa punaista väriä. Se vaan näyttää paremmalta.
Itse en taas pidä punaisen näytön loimotuksesta. Meinaan kokeilla tummentavaa kalvoa tuohon näyttöön.

Asiasta kolmanteen; varasin Lahden Mega-autosta Giuliettalle ajan isoon huoltoon 60tkm//4vuotta.
Jarrujen herkistely mukaan lukien noin 1000€. Ei halvin, mutta ajaahan tuolla sitten taas pitkään ennen seuraavaa huoltoa. Multiair- tai TCT- laitteistolle ei tuossa huollossa tehdä mitään erityistä, ellei ole oirehtinut mitenkään.
Mitäs sitä ehjää korjaamaan :wink:
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2864
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Stilo kirjoitti:Se väri vaihtui viimekesän "Giulia" faceliftin myötä, ehkä mittariston/ilmatoinnin paneelin vaihtamalla vanhempaan malliin onnistuu. Vanhemman ja uudemman mittariston/paneelin ristiinsopimisesta tietysti ei ole takeita. Kustannuksellisesti järkevää tuskin on.
Ainakin joitakin ominaisuuksia on uudempaan lisätty, mm. Applen Car Play? Vaikuttaako näyttöön mitenkään?
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

Avatar
Numb
Viestit: 31
Liittynyt: 08 Elo 2016, 11:14
Car(s): Giulietta MA -11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Numb »

AlfaTom kirjoitti:Itse en taas pidä punaisen näytön loimotuksesta. Meinaan kokeilla tummentavaa kalvoa tuohon näyttöön.
Sen kirkkaudenhan pystyy säätämään, en ny muista ulkoa miten, mutta ajotietokoneen syövereistä sekin säätö löytyy. Vaikuttaa tosin vain silloin, kun ajovalot ovat päällä.

Ihmettelin kyllä, että eikö kulkineeni edellinen omistaja koskaan ajanut pimeän aikaan, sen verran häikäisevä oli punainen loimotus.
Kun itte tekee saa sellaisen kuin tulee.

jmi
Viestit: 1584
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jmi »

Kolme kuukautta tehdastilauksesta, auto valmistunut vko 50 ja auto edelleen Italiassa Savonassa. Tulee näköjään laivalla Italiasta eikä rekalla Saksaan kuten kuvittelin.
Oli jostain syystä jäänyt laivasta, pari viikkoa lisäodotusta. No, hyvää kannattaa odottaa :-D

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11381
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

AlfaTom kirjoitti: Mitäs sitä ehjää korjaamaan
Tuli muuten juuri aamulla verstaalle ajaessa mieleen, ettei tähän ole tarvinnut vaihtaa ainoatakaan alustan palikkaa (95tkm menty). Toista se oli sataviiskuutosten aikaan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2864
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Eikö edes yhtään narise töyssyissä? Minun Giulietta ainakin vähän narisee hidastetöyssyissä. Muuten kyllä on toiminut ihan ok. Ajettu hiukan alle 58tkm.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11381
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ei.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

insinörtti
Viestit: 2648
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Vittorio Jano kirjoitti:Tuli muuten juuri aamulla verstaalle ajaessa mieleen, ettei tähän ole tarvinnut vaihtaa ainoatakaan alustan palikkaa (95tkm menty). Toista se oli sataviiskuutosten aikaan.
Riippuneen siitä, miten palikoita huollossa ollaan...

"Takapää narisee" -> vakaajan puslat (tämä taisi jopa osua oikeaan).

"Takapää kolisee" -> Areita ropelsi iskarien yläpäitä. Katsuri löysi väljät koiranluut.

Kun seuraavaksi rupsi etupää kolisemaan, niin epäilin tietty samaa vikaa. No, Arita tietty vaihtoi koiranluut. Milanossa huomattin, että toisesta jarrusatulasta puuttuu jousi. Se saattoi olla jo AK:n aikainen juttu, joka alkoi suuremmin oirehtimaan vasta 70+ tkm lukemissa. Sopisi tyyliin, akun päällä olevan kotelon kansikin hukattiin siellä ensiyrittämällä.

Puuttuneesta jousesta johtuen meni 90 tkm huollossa etulevytkin vaihtoon. Takaa kans, mutta se oli "luonnollista kulumaa", kynnyksen muodotumista levyn reunaan oli tullut ihmeteltyä alusta alkaen.

Koeajo olis ihan kiva (mittarista näki, ettei ajoa ollut tullut kuin halliin + ulos), samoin kait se, että viitsittäisiin vähän käsin väljyyksiä etsiä. Tai huomattaisiin puuttuvat palikat jarrujen herkistelyhuollossa...
:bad-words:
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
jkk
Viestit: 6037
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

^puuttuneen jousen huomaa polkimessa ja auton jarrutuskäytöksessä...karru tuntuu ilmausta tarvitsevalta...kynnyksiä tulee levyjen reunaan väkisin...vähän laadusta riippuen kuin aikasin. Ne valmistajan ilmoittamat toleranssit on aika pienet, oisko ollut pari milliä levyn paksuudesta pois niin on jo kulunut.

Gusse
Viestit: 938
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Gusse »

AlfaTom kirjoitti:Eikö edes yhtään narise töyssyissä? Minun Giulietta ainakin vähän narisee hidastetöyssyissä. Muuten kyllä on toiminut ihan ok. Ajettu hiukan alle 58tkm.
Nariseeko myös lämmettyään? Minulla narahtaa nimittäin kylminä aamuina kodin edessä olevassa hidastetöyssyssä, mutta sitten taas työpäivän päätteeksi kun tulee samaan töyssyyn lämpimällä autolla, niin ei enää narahda. Todennut vain, että Giulietta on vähän aamukankea kuten kuskinsa :-D

Avatar
_rico
Viestit: 1355
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja _rico »

^Vähän samaa vikaa meilläkin, varsinkin kylminä aamuina. Kilometrin jälkeen ei enää ylimääräisiä ääniä kuulu.

Mites muuten, pitääkö muiden takalasin pyyhin sellaista jännää sähköistä ääntä? En nyt äkkiä osaa paremmin kuvailla, mutta kuuluu vaimeasti jos musat ovat poissa.

Taika-Jim
Viestit: 43
Liittynyt: 22 Touko 2012, 19:00
Car(s): Giulietta MA
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Taika-Jim »

ari.aa kirjoitti: Takaluukun avaus logoa painamalla lopetti toimintansa. Onko kellään kokemusta toiminnan palauttamiseksi, ennen kuin itse aloitan vikaa etsimään. Avaimesta luukku aukeaa, paitsi auton käydessä.
Noilla samoilla oireilla vaihdettiin takuuna takaluukun johtosarja

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11381
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Taika-Jim kirjoitti:
Noilla samoilla oireilla vaihdettiin takuuna takaluukun johtosarja
...mikä on vastaus melkein puoleen Giuliettoissa ilmeneviin vikoihin.

Ja kyllä, siihen voi tehdä myös tilapäisen fiksin, mikäli lompakko ei paina liikaa ja takuuaika on jo päättynyt.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
ari.aa
Viestit: 67
Liittynyt: 14 Touko 2006, 14:15
Car(s): Tonale, Fiat 500
+ vanhoja fiiatteja.
Ex alfat
145 ja 147, Giulietta
Paikkakunta: Tuusula

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ari.aa »

Taika-Jim kirjoitti:
ari.aa kirjoitti: Takaluukun avaus logoa painamalla lopetti toimintansa. Onko kellään kokemusta toiminnan palauttamiseksi, ennen kuin itse aloitan vikaa etsimään. Avaimesta luukku aukeaa, paitsi auton käydessä.
Noilla samoilla oireilla vaihdettiin takuuna takaluukun johtosarja
Joo, johtosarja on jo vaihdettu takuuaikana. :-D
Irroitin merkin ja putsasin sisällä olevan töhnän pois , nyt taas toimii. Helppo homma, jos vaan saa revittyä takaluukun muovikuoren ehjänä irti ja takaisin.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2864
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Gusse kirjoitti:
AlfaTom kirjoitti:Eikö edes yhtään narise töyssyissä? Minun Giulietta ainakin vähän narisee hidastetöyssyissä. Muuten kyllä on toiminut ihan ok. Ajettu hiukan alle 58tkm.
Nariseeko myös lämmettyään? Minulla narahtaa nimittäin kylminä aamuina kodin edessä olevassa hidastetöyssyssä, mutta sitten taas työpäivän päätteeksi kun tulee samaan töyssyyn lämpimällä autolla, niin ei enää narahda. Todennut vain, että Giulietta on vähän aamukankea kuten kuskinsa :-D
Nyt kun mainitsit; ei narise lämpimänä :)
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

oon_joo
Viestit: 75
Liittynyt: 25 Joulu 2013, 06:05

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja oon_joo »

tänään sitten huolto vol II takana, ja auto pihassa.

Takajarrut uusittu, levyt, palat ja käesjarrun vaijerit. Samalla vaihtui se öljykorkkikin uuteen :) 10+ pistettä huollolle kyllä tuosta ihan noin kokonaisuutena :) F40 siis kyseessä

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 962
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

On se muuten kumma miten ihminen tottuu siihen, ettei alustaosat ole tarkoitettu kestäviksi. Omassa kakkospelissä (Fiat 500 MJET) on alkuperäiset alustapalikat joka nurkassa iskareita myöten, tulee 140 tkm mittariin. Ei pauku tai kolise. Jarruosastokin on alkuperäisessä kuosissa, eikä yhtään pyöränlaakeria ole vaihdettu. Itsekin 156:lla/Scénicillä ajaneena voi vain ihmetellä kun ei tartte olla koko ajan pajalla mitä typerimmistä ja kalleimmista syistä :lol:

Avatar
jkk
Viestit: 6037
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

mulla nyt reilu 120 tkm mittarissa, ei alusta ongelmia. Edellisellä 159:llä 175 tkm söi yhden ylätukivarren 120 tkm kohdin ja jarrut 170 tkm. Ei huono sekään. Kun 156 oli, niin crc:een haju pinttyi sormiin... :mrgreen: :lol:

Avatar
Pele
Viestit: 2224
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

No niin, mitäs nyt tehdään kun kaukosäädin on alkanut syömään pattereita?
Toiminnot ok, mutta patterista viikon kuluttua virta loppu. :(

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AVe »

Ootko painanu uuden patterin sormella paikoilleen? Jos näin, niin tyhjenee äkkiä kun sormesta jää rasvaa patteriin.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
Pele
Viestit: 2224
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

AVe kirjoitti:Ootko painanu uuden patterin sormella paikoilleen? Jos näin, niin tyhjenee äkkiä kun sormesta jää rasvaa patteriin.
Enpä ole moisesta kuullutkaan. Aina olen vastaavia pattereita asennellut paljain sormin niin kaukosäätimiin kuin sykemittariinikin.
Hyvin ovat kyllä aina kestäneet. :?

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1540
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Mahtaako joku tietää mitä tarkoittaa nopea vilkkuminen kuskinpuolen lokasuojan vilkussa? Tuo saattaa vilauttaa tyyliin 3 nopeaa vilautusta sekunnissa kun avaa keskuslukituksen avaimenperästä. Muut vilkut välähtää normaalisti vain kerran. Eikä se tee tätä aina ja ajossa tämä lokasuojan vilkku toimii normaalisti.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15113
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Voisiko olla murtohälytin? Muistelen lukeneeni Alfan oman hälyttimen vilkuttavan kuskin jotain vilkkua ilmoittaessaan ongelmasta tai murtoyrityksestä... Voi olla mallikohtaisia eroja toteutuksella jne. ja voi olla samaa menoa myös jälkiasenteisella.

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lagotto »

^ en ole ikinä kuullut saati nähnyt hälytintä, jossa vain yksi vilkku antaisi merkkejä. Voihan tuo olla Alfassa mahdollista, mutta enemmän kääntyisin vilkun releen vikaan. ^^

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1540
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Mahtaako näissä olla enää vilkkurelettä? Jos sellainen kuitenkin on, niin sen ongelmat vaikuttaa yleensä tasapuolisesti kaikkiin vilkkuihin. Mietin, että jos tuo liittyy keskuslukitukseen. Joku ovi ei avaudu lukosta, avaimenperässä tyhjä paristo jne.

Avatar
jkk
Viestit: 6037
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Mä taas antaisin äänen alfan mystisille sähkövioille :mrgreen:

Toimiiko joku ominaisuus huonosti tms? Omassani tuntuu että avaimen täytyy olla just oikella kohdalla autoon nähden että ottaa signaalin...

Sattuuko kukaan tietämään mistä saisi giuliettan pohjapanssarin ruuvit ja klipsit & kiinnikkeet? Huomasin että autostani on sellanen jossain vaiheessa hävinnyt/unohtunut jonnekin...

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1540
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Tuo avaimen kanssa kikkailu on ajoittaista. Hyvänä päivänä se nappaa signaalin 20m päästä ja huonona päivänä saa kiertää ja pyöriä autoa tovin ympäri. Tyypillisesti niin päin, että heti ajon jälkeen ei saa millään ovia lukkoon.

oon_joo
Viestit: 75
Liittynyt: 25 Joulu 2013, 06:05

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja oon_joo »

matti_vuorio kirjoitti:Tuo avaimen kanssa kikkailu on ajoittaista. Hyvänä päivänä se nappaa signaalin 20m päästä ja huonona päivänä saa kiertää ja pyöriä autoa tovin ympäri. Tyypillisesti niin päin, että heti ajon jälkeen ei saa millään ovia lukkoon.

en tiedä onko jotain luulosairautta sähköstä/kentistä, mutta on muutaman parkkipaikka joissa menee ~XX kV sähkökaapeli parkkipaikan ali, niin siellä saa kävellä ihan auton viereen, ennenkuin ovet aukee.....

Avatar
hjpp
Viestit: 1967
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hjpp »

^ No ei ole. Kyllä siinä kenttä ympärillä on.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1540
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Illalla tuo vilkku temppuili taas ja tällä kertaa toistuvasti. Käytin kaikki ovet auki ja testasin keskuslukkoa, joten vika ei ollu siinä. Lopulta vika korjaantui kun annoin vilkun olla hetken päällä. Tänään purin sen irti ja sehän on halki. Liittimessä oli vettä.

Kuva

Vastaa Viestiin