Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
257
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 451

Avatar
Albertolli
Viestit: 4205
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

^^^Hyvä hyvä!
On meille käytettyjen kärkkyjille sitten enemmän valinnanvaraa :mrgreen:
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

ristojärvelä
Viestit: 558
Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
Car(s): Alfa Romeo GTV6

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja ristojärvelä »

Eihän ole sitten harmaa tai musta,eihän.

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lagotto »

ristojärvelä kirjoitti:Eihän ole sitten harmaa tai musta,eihän.
Mikä mustassa on vikana??? Aina ennemmin kuin valkoinen.

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lagotto »

AlfaTom kirjoitti:
Farina kirjoitti:
AlfaTom kirjoitti:Jäin miettimään sijoitusta tilanteessa, jos Alfa olisi ollut perusvarusteinen, nyt testin kalleimmin (n.11000€) lisävarusteltu auto.
Itseä jäi mietityttämään, että jopa TM antoi palautetta ajonvakautuksen poistamisen puutteesta ja ihmetteli sen sopivan huonosti yhteen urheilullisen imagon kanssa. Oikeassa olivat. "Pappa-Jaguaria" kehuttiin hauskaksi ajaa, kun perää saa rinnalle haluttaessa.
Onko missään ollut tehtaan perusteita tälle ratkaisulle? Tulee ekana mieleen, että lanseeraus tehdään niin varman päälle, että jokainen tumpulakin osaa Giulialla ajaa ilman mitään ylimääräisiä ohjausliikkeitä.
Poiskytkentämahdollisuuden poisjättämisellä tuskin kustannussäätöjä on haettu :lol:

Ihan pilkunviilaus on Alfalla jätetty tekemättä, sen huomaa joistakin yksityiskohdista, jotka ei normaalia käyttöä juuri haittaa. Esimerkkinä penkinlämppärin tehonsäätö. Kuten lehtijutussa mainittiin, yleinen käytäntö on eri kuin mikä Alfassa on eli tehoasetusten järjestys on käänteinen muihin verrattuna. Ei todellakaan merkitsisi minulle yhtään mitään, mutta ei olisi ollut vaikeaa tutkia markkinoilla oleva yleinen käytäntö ja tehdä samoin. Vai onko tavasta poikkeaminen sitä alfismia :wink:

Suurella mielenkiinnolla odotan nelivetoisten henkilöautojen vertailua. Veloce saa näyttää kyntensä :wink:
Mitä väliä on tehtaan perusteilla, kun oma mielipide pitäisi jokaiselta löytyä. Ja kyllä tuo puute on valitettavan suuri, ja ei se ainakaan kalliimmaksi ole tullut - veikkaan vahvasti että halvemmaksi.
Alfa on kuuluisa ns. "ajajien" auto, joten miksi siitä pyrittäisiin tekemään kaikille mieluisa helposti ajettava?

Avatar
Jiitee
Viestit: 4361
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ USA:n lakimiesarmeija - esimerkkejä löytyy monia autoalalta siellä... pahin varmaan
Chevy Corvair- case ....https://en.m.wikipedia.org/wiki/Unsafe_at_Any_Speed
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lagotto »

Jiitee kirjoitti:^ USA:n lakimiesarmeija - esimerkkejä löytyy monia autoalalta siellä... pahin varmaan
Chevy Corvair- case ....https://en.m.wikipedia.org/wiki/Unsafe_at_Any_Speed
Meinaatko siis että kaikki muut automerkit ovat vaarallisia koska niissä kuski voi itse päättää miten ajaa, ajonvakauksella vai ilman?

Avatar
palkus
Viestit: 5475
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja palkus »

kyllä sen pois saa, kunhan hommaa oikean version. Ei kait voikkuleipä-versioilla kuulu kylkimyyryä ajaakaan.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1529
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

lagotto kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:^ USA:n lakimiesarmeija - esimerkkejä löytyy monia autoalalta siellä... pahin varmaan
Chevy Corvair- case ....https://en.m.wikipedia.org/wiki/Unsafe_at_Any_Speed
Meinaatko siis että kaikki muut automerkit ovat vaarallisia koska niissä kuski voi itse päättää miten ajaa, ajonvakauksella vai ilman?
Niillä muilla merkeillä on paalua maksaa oikeustoimet. "don't put cat in the microwave"

Avatar
Tazio
Viestit: 3395
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tazio »

matti_vuorio kirjoitti:
lagotto kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:^ USA:n lakimiesarmeija - esimerkkejä löytyy monia autoalalta siellä... pahin varmaan
Chevy Corvair- case ....https://en.m.wikipedia.org/wiki/Unsafe_at_Any_Speed
Meinaatko siis että kaikki muut automerkit ovat vaarallisia koska niissä kuski voi itse päättää miten ajaa, ajonvakauksella vai ilman?
Niillä muilla merkeillä on paalua maksaa oikeustoimet. "don't put cat in the microwave"
Epäilen, että tämän 'ominaisuuden' syynä ei todellakaan ole Ämerikän-Joen lakimiesarmeija ja litigaatiokulttuuri. Oiskohan ihan kotikutoinen päätös? ;)

-Tazio

Avatar
Tiige
Viestit: 2857
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Mistä 2000-luvun kaksivetoisesta tavallisesta alfasta on saanut esp:n pois? Niinpä, ei mistään. Nelikoista taas on saanut vissiin kaikista. Sama linja jatkuu?
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
JTD
Viestit: 584
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JTD »

159:stä vm2011 saa pois...
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
Jiitee
Viestit: 4361
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

[/quote]

Epäilen, että tämän 'ominaisuuden' syynä ei todellakaan ole Ämerikän-Joen lakimiesarmeija ja litigaatiokulttuuri. Oiskohan ihan kotikutoinen päätös? ;)

-Tazio[/quote]
Epäilen taas että on. Peruste: nopea ohjaus, tehokas takaveto ja hitaat kädet, hermotus, korvien väli ( yliviivaa tarpeeton vaihtoehto).
Toisaalta voin olla väärässäkin. Hintaloikka jenkeissäkin karvalakista QV:hen on kyllä liian kova.... no kaikki wannabe drifterit ostaa sitten QV:n :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5375
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

ristojärvelä kirjoitti:Eihän ole sitten harmaa tai musta,eihän.
Peruspunainen ruskealla sisustalla.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4361
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ Onnea, Keski-Suomessa selkeästi hyvä maku 8)

Jos olet myymässä 3-4 vuoden päästä, olen kiinnostunut :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Streider »

alfa 156 v6 kirjoitti:Saas näkee mihin tuli hanskansa tungettua tällä kertaa!

Nimi on nyt viivalle laitettu ja tulossa bensa giulia, muutamalla itselle oleellisella varusteella. Tärkeimpinä velocen nahkat ja Xenonit.

Kesäkuun loppuun pitää odotella :roll:
Hienosti toimittu! 8)

Avatar
Tiige
Viestit: 2857
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tiige »

JTD kirjoitti:159:stä vm2011 saa pois...
Seison korjattuna sitten. Olen ollut siinä uskossa että sutimiseneston saa napista pois mutta ei esp:tä.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

jalittam
Viestit: 1846
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Heikentääkö vdcn poiskytkentämahdollisuus euroänkäp/muu turvatestihäsäkkä pisteitä?

Avatar
JTD
Viestit: 584
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JTD »

Tiige kirjoitti:
JTD kirjoitti:159:stä vm2011 saa pois...
Seison korjattuna sitten. Olen ollut siinä uskossa että sutimiseneston saa napista pois mutta ei esp:tä.
Sutiminen lähtee ekalla painalluksella ja ESP toisella.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

juri
Viestit: 632
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja juri »

jalittam kirjoitti:Heikentääkö vdcn poiskytkentämahdollisuus euroänkäp/muu turvatestihäsäkkä pisteitä?
Jaa-a suattaap olla jotta vaikuttaa, suattaap olla jotta ei. Joka tapauksessa tuota ronkkiessa törmäsinkin sitten tällaiseen:
https://www.youtube.com/watch?v=7Ykddjb ... e=youtu.be

Some of the scenes may be found disturbing by alfisti. Viewer discretion is advised.

Edit:
In 2014, the fitment of ESC systems has become mandatory for all new vehicles and therefore Euro NCAP has stopped testing the system.
eli ei vaikuta pisteisiin kun ei pisteytetä enää.
932 937 955 955

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Manu »

Tää kuulostaa vähän amistouhuilta mutta ovatko diesel Giulia kuskit kellottaneet 0-100km/h aikoja?
Koeajolla aikaisemmin tosiaan 8,8s ihmetytti koska oma 2.4 Jdtm on se 8,4s. Toisaalta onhan se koeajoyksilökin voinut jo virkistyä :D

Vaikutti myös että ihankuin Bensan ja Dieselin automaatti olisi ohjelmoitu eri tavalla?

sataviisviis
Viestit: 2040
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

alfa 156 v6 kirjoitti:
ristojärvelä kirjoitti:Eihän ole sitten harmaa tai musta,eihän.
Peruspunainen ruskealla sisustalla.
Rosso Competizione väriähän ei muuten saa muihin kuin QV:hen. :( Kokeiltu on (en minä).

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Eikö näitä jumaskukka ole ajettavana benziininä missään? Dieseliä tyrkytettiin joka paikassa?

Livenä yllättävän hieno ja haluttava muotoilun osalta...

Kontti oli kyllä naurettava, ja ei tullut nyt elämäntilannetta vastaan yhtään.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

Farina kirjoitti:Itseä jäi mietityttämään, että jopa TM antoi palautetta ajonvakautuksen poistamisen puutteesta ja ihmetteli sen sopivan huonosti yhteen urheilullisen imagon kanssa. Oikeassa olivat. "Pappa-Jaguaria" kehuttiin hauskaksi ajaa, kun perää saa rinnalle haluttaessa.
aika outoa että talvitestissä asiasta mainitaan, eikös siinä nimenomaan testata turvallisuutta ja etenemiskykyä
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Farina kirjoitti:
AlfaTom kirjoitti:Jäin miettimään sijoitusta tilanteessa, jos Alfa olisi ollut perusvarusteinen, nyt testin kalleimmin (n.11000€) lisävarusteltu auto.
Itseä jäi mietityttämään, että jopa TM antoi palautetta ajonvakautuksen poistamisen puutteesta ja ihmetteli sen sopivan huonosti yhteen urheilullisen imagon kanssa. Oikeassa olivat. "Pappa-Jaguaria" kehuttiin hauskaksi ajaa, kun perää saa rinnalle haluttaessa.
Eikös yleinen konsensus ole, että XE on parempi ajaa kuin F30-penari? Jostain kumman syystä tää ei oikein heijastu suomalaisessa mediassa, muualla maailmassa Jaggea on kehuttu. Pappa my ass :lol:

Edit: jaa menihän täysin off-topiciksi. Sori siittä sanois Stuppi.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lagotto »

V6 kirjoitti:
Farina kirjoitti:Itseä jäi mietityttämään, että jopa TM antoi palautetta ajonvakautuksen poistamisen puutteesta ja ihmetteli sen sopivan huonosti yhteen urheilullisen imagon kanssa. Oikeassa olivat. "Pappa-Jaguaria" kehuttiin hauskaksi ajaa, kun perää saa rinnalle haluttaessa.
aika outoa että talvitestissä asiasta mainitaan, eikös siinä nimenomaan testata turvallisuutta ja etenemiskykyä
Ei, vaan siinä testataan autoa talviolosuhteissa. Eikä luistoneston poistomahdollisuus tee autosta mitenkään turvattomampaa kuin autosta, josta sitä ei saa pois.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8687
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Lahden Karismassa Giulia Veloce käytävällä näytillä. Nythän on penkissä sen verran näköä, että luulisi pitoakin olevan. Eri asia onkin, kannattaako siihen penkkiin täysikasvuisen yrittää saada itsensä sopimaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

lagotto kirjoitti:
V6 kirjoitti:
Farina kirjoitti:Itseä jäi mietityttämään, että jopa TM antoi palautetta ajonvakautuksen poistamisen puutteesta ja ihmetteli sen sopivan huonosti yhteen urheilullisen imagon kanssa. Oikeassa olivat. "Pappa-Jaguaria" kehuttiin hauskaksi ajaa, kun perää saa rinnalle haluttaessa.
aika outoa että talvitestissä asiasta mainitaan, eikös siinä nimenomaan testata turvallisuutta ja etenemiskykyä
Ei, vaan siinä testataan autoa talviolosuhteissa. Eikä luistoneston poistomahdollisuus tee autosta mitenkään turvattomampaa kuin autosta, josta sitä ei saa pois.
kyllä se tekee jos sielllä joku tumpula ajelee ilman ajonvakautusta, luistonesto ei niin paljon vaikuta. eikös siellä kuitenkin mitata rata-aikoja, jarrutusmatkoja yms liukkaalla joten noiden pois kytkemtä hidastaa vauhtia tumpuloilla (ja auto saa vähemmän pisteitä) . kyllä se minusta ainakin oudolta kuulosta.
Viimeksi muokannut V6, 18 Helmi 2017, 09:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lagotto »

Pasi kirjoitti:Eikö näitä jumaskukka ole ajettavana benziininä missään? Dieseliä tyrkytettiin joka paikassa?

Livenä yllättävän hieno ja haluttava muotoilun osalta...

Kontti oli kyllä naurettava, ja ei tullut nyt elämäntilannetta vastaan yhtään.
Espoosta ainakin löytyy bensaesittelyauto.

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lagotto »

^^ menee nyt aika naurettavaksi, kyllä se tumpula saa sen auton metsään ajettua oli siinä ajonvakautus tai ei. Junat on sitä varten että laite menee samaa reittiä samalla tavalla paikasta A paikkaan B. Ei autot.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

lagotto kirjoitti:^^ menee nyt aika naurettavaksi, kyllä se tumpula saa sen auton metsään ajettua oli siinä ajonvakautus tai ei. Junat on sitä varten että laite menee samaa reittiä samalla tavalla paikasta A paikkaan B. Ei autot.
ei niin helposti, ai autot on sitä varten että välillä mennään metsähallituksen puolelle, eri asia on jos mitataan autojen hauskuuskerrointa silloin se on tietenkin kiva saada pois. Mutta jos mitataan talvitestissä autojen etenemiskykyä,jarruja yms niin ei. Jos noista takavetoisista kytkisi kaikki pois olisivat ne listan vikoja.,
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Juise
Viestit: 115
Liittynyt: 10 Syys 2016, 06:59
Car(s): 159 Ti Q4 2.4JTDm 2008
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Juise »

Mitenkäs, onko noissa aikaiisemmissa talviautotesteissä pisteytetty tällaista ajonvakauden poiston aiheuttamaa talvinautiskelua, vai onko taas klassinen esimerkki että halutun järjestyksen löytämiseksi säännöt muuttuu joka vuosi :) Tunnettua on että varsin fanaattisia ovat nuo "testaajat" tuossakin lehdessä, joten puolueettomuudella niiden mittaustuloksia on turha puolustella :D

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lagotto »

V6 kirjoitti:
lagotto kirjoitti:^^ menee nyt aika naurettavaksi, kyllä se tumpula saa sen auton metsään ajettua oli siinä ajonvakautus tai ei. Junat on sitä varten että laite menee samaa reittiä samalla tavalla paikasta A paikkaan B. Ei autot.
ei niin helposti, ai autot on sitä varten että välillä mennään metsähallituksen puolelle, eri asia on jos mitataan autojen hauskuuskerrointa silloin se on tietenkin kiva saada pois. Mutta jos mitataan talvitestissä autojen etenemiskykyä,jarruja yms niin ei. Jos noista takavetoisista kytkisi kaikki pois olisivat ne listan vikoja.,
Se minkä takia muissa merkeissä luistoneston saa pois, on myös sen takia, että auton saa ajettua pois sohjosta eikä luistonesto sitä estä. Eli etenemiskyvyn takia, niin etuvetoisissa kuin takavetoisissakin.

Haluat selkeästi puolustaa Alfaa henkeen ja vereen - vaikka mitä ominaisuuksia puuttuisi verrattuna kilpailijaan, on Alfa aina mielestäsi suunnitellut asian ja toteuttanut sen paremmin. Annan olla.
Viimeksi muokannut lagotto, 18 Helmi 2017, 10:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Juise
Viestit: 115
Liittynyt: 10 Syys 2016, 06:59
Car(s): 159 Ti Q4 2.4JTDm 2008
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Juise »

lagotto kirjoitti:
V6 kirjoitti:
lagotto kirjoitti:^^ menee nyt aika naurettavaksi, kyllä se tumpula saa sen auton metsään ajettua oli siinä ajonvakautus tai ei. Junat on sitä varten että laite menee samaa reittiä samalla tavalla paikasta A paikkaan B. Ei autot.
ei niin helposti, ai autot on sitä varten että välillä mennään metsähallituksen puolelle, eri asia on jos mitataan autojen hauskuuskerrointa silloin se on tietenkin kiva saada pois. Mutta jos mitataan talvitestissä autojen etenemiskykyä,jarruja yms niin ei. Jos noista takavetoisista kytkisi kaikki pois olisivat ne listan vikoja.,
Haluat selkeästi puolustaa Alfaa henkeen ja vereen - vaikka mitä ominaisuuksia puuttuisi verrattuna kilpailijaan, on Alfa aina mielestäsi suunnitellut asian ja toteuttanut sen paremmin. Annan olla.
Mikä ominaisuus on luistoneston ja ajonvakauden poiskytkentä? Automalleja on monia muitakin joista niitä ei saa täysin pois.

JA tosiaan takavetoisista moisen poiskytkentä tekee niistä _nykystandardein_ täysin kelvottomia talviajoon, vaikka olisi kuinka hyvät renkaat.

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lagotto »

^ ei sitä tarvitse kytkeä pois jos tuntuu ettei pysty ajamaan ilman. Kyse on vaihtoehdoista, joka puuttuu.

Juise
Viestit: 115
Liittynyt: 10 Syys 2016, 06:59
Car(s): 159 Ti Q4 2.4JTDm 2008
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Juise »

lagotto kirjoitti:^ ei sitä tarvitse kytkeä pois jos tuntuu ettei pysty ajamaan ilman. Kyse on vaihtoehdoista, joka puuttuu.
Jolla ei ole mitään hyödyllistä merkitystä auton ajo-ominaisuuksiin. Miten sillä on merkitystä auton talviajo ominaisuuksiin? Ja etenkin miten sillä on merkitystä talviautotestissä, jossa tosiaan on kyse siitä miten hyvä se on talvella, eikä siitä miten huonon siitä saa talvella?

Eli täysin tarpeeton moite talviautotestissä. En ole testiä lukenut, mutta jos tämän perusteella on pisteitä vähennetty joltain autoilta, niin kertoo mun mielestä enemmän testin määritelleiden tampioudesta, kuin ajoneuvoista joita testaavat.

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lagotto »

Juise kirjoitti:
lagotto kirjoitti:^ ei sitä tarvitse kytkeä pois jos tuntuu ettei pysty ajamaan ilman. Kyse on vaihtoehdoista, joka puuttuu.
Jolla ei ole mitään hyödyllistä merkitystä auton ajo-ominaisuuksiin. Miten sillä on merkitystä auton talviajo ominaisuuksiin? Ja etenkin miten sillä on merkitystä talviautotestissä, jossa tosiaan on kyse siitä miten hyvä se on talvella, eikä siitä miten huonon siitä saa talvella?

Eli täysin tarpeeton moite talviautotestissä. En ole testiä lukenut, mutta jos tämän perusteella on pisteitä vähennetty joltain autoilta, niin kertoo mun mielestä enemmän testin määritelleiden tampioudesta, kuin ajoneuvoista joita testaavat.
TM testin pisteytyksistä en tiedä. Eli mielestäsi se on vain hyvä ominaisuus, että se puuttuu Giuliasta? Yllä jo kirjoitin, että luistonestonpoisto auttaa talvella etenemiskyvyssä. Mutta suurimpana syynä on se että mitä tekee takavetoisella autolla joka puskee? Näin tekee Giulia jos painat kaasua ja käännät. Toisin sanoen Giulian luistonesto on mielestäni huono eikä anna tarpeeksi tilaa, ja sitten sitä ei saa edes pois.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4205
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Voisiko lagotto perustaa uuden ketjun "Giulia on paska, koska ajonvakautusta ei saa pois" ja tässä ketjussa muut Giuliasta kiinnostuneet voisivat keskittyä autoon noin niinkun muuten?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Polforea
Viestit: 11273
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^^Ei hyvä ominaisuus, mutta huono testiperuste. Tässähän on kaksi eri asiaa kommentoituna, Giulia ja testi jossa tuota puutetta on moitittu.

Mitä etenemiskykyyn apureilla ja ilman tulee, niin paljon vaikuttaa myös se, että mitä kaikkea pois onnistuu kytkemään - käytännössä listalla on luistonesto, ajonvakautus sekä EDL. Etenemiskykyyn (mm. siinä sohjossa) noiden poiskytkennässä auttaa lähinnä eka. Harvoin siellä ajonvakautus mitään tekeekään ja EDL on vain eduksi.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Juise
Viestit: 115
Liittynyt: 10 Syys 2016, 06:59
Car(s): 159 Ti Q4 2.4JTDm 2008
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Juise »

lagotto kirjoitti:
Juise kirjoitti:
Jolla ei ole mitään hyödyllistä merkitystä auton ajo-ominaisuuksiin. Miten sillä on merkitystä auton talviajo ominaisuuksiin? Ja etenkin miten sillä on merkitystä talviautotestissä, jossa tosiaan on kyse siitä miten hyvä se on talvella, eikä siitä miten huonon siitä saa talvella?

Eli täysin tarpeeton moite talviautotestissä. En ole testiä lukenut, mutta jos tämän perusteella on pisteitä vähennetty joltain autoilta, niin kertoo mun mielestä enemmän testin määritelleiden tampioudesta, kuin ajoneuvoista joita testaavat.
TM testin pisteytyksistä en tiedä. Eli mielestäsi se on vain hyvä ominaisuus, että se puuttuu Giuliasta? Yllä jo kirjoitin, että luistonestonpoisto auttaa talvella etenemiskyvyssä. Mutta suurimpana syynä on se että mitä tekee takavetoisella autolla joka puskee? Näin tekee Giulia jos painat kaasua ja käännät. Toisin sanoen Giulian luistonesto on mielestäni huono eikä anna tarpeeksi tilaa, ja sitten sitä ei saa edes pois.
Emmä sanonut onko se hyvä vai huono asia ja vielä vähemmän mistään autosta, sanoin että se on turha ominaisuus pisteyttää talviautotestissä, josta ilmeisesti keskustelu alunperin lähti.
Luistoneston poiston auttaminen talvella etenemisessä riippuu täysin siitä miten luistonesto on toteutettu. Tuskin missään autossa enää 2010-luvulla on ominaisuutta jossa luistonesto ei anna autolle ollenkaan vetoa, koska on liukasta.

Ja sitten jos ajamiseen mennään ja saa takavetoisen puskemaan vaikka yrittäisi jotain muuta, niin silloin todellakin on syytä ettei sitä luistonestoa saa pois käytöstä, ehkä olisi jopa hyvä luovuttaa ajokortti pois.

peksu
Viestit: 623
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja peksu »

Uskoni TM:n talviautotestin tasapuolisuuteen ja luotettavuuteen meni jo -90-luvulla, kun testiä ei voittanut auto, jossa oli mm. testin paras etenemiskyky ja paras lämmityslaite vain siksi, että auton jarrut menivät jarruttaessa lukkoon.
Kyseisessä automallissa oli kuitenkin testijutun ilmestyessä lehdessä jo vakiovarusteena abs-jarrut. Testi vain oli tehty jo niin paljon aiemmin, että maahantuojalla ei ilmeisesti ollut silloin vielä antaa abs-jarruin varustettua autoa siihen.

Samaa automerkkiä TM testaajat aina muistivat moittia, kun ovissa ei ollut ikkunoiden karmeja, jonka vuoksi "niihin saattoi pimeällä lyödä päänsä" :shock: . Ilmeisesti testaajat kuitenkin näkevät esim. mustan ovenkarmin pimeässäkin... ja kyseisessä automerkissä karmittomat ikkunat eivät koskaan aiheuttaneet mitään ongelmia (Alfan insinöörit voisivat hakea sieltä oppia...).

Merkin varmaan arvaatte?

terv. nimimerkillä: 6 yksilön kokemuksella kyseisestä merkistä :mrgreen:

Avatar
lerppu
Viestit: 5952
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Kaalipata kirjoitti:
Farina kirjoitti:
AlfaTom kirjoitti:Jäin miettimään sijoitusta tilanteessa, jos Alfa olisi ollut perusvarusteinen, nyt testin kalleimmin (n.11000€) lisävarusteltu auto.
Itseä jäi mietityttämään, että jopa TM antoi palautetta ajonvakautuksen poistamisen puutteesta ja ihmetteli sen sopivan huonosti yhteen urheilullisen imagon kanssa. Oikeassa olivat. "Pappa-Jaguaria" kehuttiin hauskaksi ajaa, kun perää saa rinnalle haluttaessa.
Eikös yleinen konsensus ole, että XE on parempi ajaa kuin F30-penari? Jostain kumman syystä tää ei oikein heijastu suomalaisessa mediassa, muualla maailmassa Jaggea on kehuttu. Pappa my ass :lol:

Edit: jaa menihän täysin off-topiciksi. Sori siittä sanois Stuppi.
Yleinen consensus on tyystin väärässä. Näitä molempia ajaneena. Pappa your ass.

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lagotto »

Juise kirjoitti: Ja sitten jos ajamiseen mennään ja saa takavetoisen puskemaan vaikka yrittäisi jotain muuta, niin silloin todellakin on syytä ettei sitä luistonestoa saa pois käytöstä, ehkä olisi jopa hyvä luovuttaa ajokortti pois.
Suosittelen testaamaan Giuliaa ja sen luistonestoa talvella. Jos kokeilet 3-sarjalaista, XE:tä ja Giuliaa, niin Giulia on ainoa joka näistä puskee käännettäessä. Muut antaa luistoneston kanssakin enemmän tilaa.
Esim. Giulietassa dynamic mode antaa perän liukua mielestäni enemmän kuin Giuliassa.

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

lerppu kirjoitti:Yleinen consensus on tyystin väärässä. Näitä molempia ajaneena. Pappa your ass.
Mitähän toi sun koeajo siihen liittyy?

Edit: Yleinen konsensus sanoo myös että Giulia on parempi auto ajaa kuin F30? Onko sekin väärässä? Jos ei niin miksi ei?
Viimeksi muokannut Kaalipata, 18 Helmi 2017, 11:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

nevermind
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Gusse
Viestit: 912
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Gusse »

Lagotto oletko kokeillut kaikkia kolmea (F31, XE, Giulia) liukkaalla?

Mutta jotenkin vaan alkaa tämä sinun Giulian ja Alfan kokoaikainen mollaaminen jo väsyttämään. Jos vaivattomuutta ja ongelmatonta menoa kaipaat, niin suosittelen melkeinpä suuntaamaan katseet korealaisiin.

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

^Ei tuo ESP:n off-asennon puuttuminen oikeasti haittaa juuri ketään. Mut puute se silti on ja aika outo sellainen. Minä haluaisin sen pois, että auton saa poikittain halutessaan. Valtaosa ei varmasti välitä olleskaan. Ja valtaosa penarikuskeista ei edes tiedä miten DSC saadaan pois päältä. Toivottavasti Giuliaan tulee softapatchi jossain vaiheessa.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

TM:n omistajat, mitä mieltä testaajat olivat tuosta Alfan IBS-jarrujärjestelmästä, tehokkaaksi sitä on monissa paikoissa haukuttu mutta kai siitä nyt jotain sanomista löytyi kun ei ole "pohjoismaissa suunniteltu" innovaatio kyseessä? :lol:
Entäs lämmityslaite ja sähkölämmittimet?

Tämä Giulian pakkoluistonesto alkaa saada hieman naurettavia mittasuhteita jo tässä ketjussa :roll: Kyseessä on kuitenkin normaali perheauto (kun QV jätetään pois laskuista), vaikka ominaisuus on toki harmittava ja sen olisi voinut toteuttaa toisin ei se silti nyt koko autoa pilaa tai tee siitä kelvotonta.

Avatar
lerppu
Viestit: 5952
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Avataan Kaalipadalle:
- Jos tosiaan yleinen harhaluulo on se, että XE on nykysukupolven 3-sarjalaista "parempi" ajaa, tämä hengen hegemonia on väärässä. F30/31 on oleellisesti virkeämpi, tarkempi ja tunnokkaampi ajettava kuin puulankkumainen XE, joka kieltämättä on nätti, mutta selvästi heikompi esitys kuin 3-sarja. Giulia on paljon pienemmällä erolla F30/31:stä parempi kuin mitä XE on BMW:tä huonompi. (Giulia on vähemmän hermostunut ja suuntavakaampi, mutta edelleen tarkka ja ehkä jopa hieman mukavampi.)

Summaten - Yleinen konsensus että XE on parempi kuin 3-sarja (mikäli tämä tosiaan on yleinen konsensus) on väärässä. XE on kakku päältä kaunis.

XE:tä tosiaan vain koeajanut, F31 avaimet on olleet pidempään taskussa. F31 vaihtui pois kun kävin kokeilemassa sekä XE:n että Giulian ja jouduin ostamaan F34:sen. Giulia näistä paras ajaa, mutta kokonaisuutena ei sopivin minulle. Ehkä ketjun kuuman aiheen vuoksi mainittakoon että luistoneston päälle pakotus ei kaatanut kauppaa. Vaikka hämmentävä ominaisuus tietty onkin.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

JTD kirjoitti:159:stä vm2011 saa pois...
159, vm 2006, sai pois kaiken.

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Niin ja vielä nuo päästöasiat, Temarihan vissiin testailee myös kylmäpäästöt. Mitäs dieselit ja pikkubensaturbot tuprauttelivat ja mentiinkö monta kymmentä (tai sataa) kertaa yli raja-arvojen?

Vielä ei ole julkaisua kerinnyt ostaa tai käydä kirjastossa käydä lukaisemassa...

Vastaa Viestiin