Paljon maksoi homma virossa? Ei tainnut kuitenkaan mennä ihan putkeen?pölhökustaa kirjoitti:itte kävin virossa laakeroittamassa laatikon uusiksi (se onkin pitkä tarina se..). Toinen vaihtoehto on ostaa ebaystä käytetty loota ja lykätä se tilalle.
Auto milanosta sanoivat, ettei kannata vaihtaa laakereita, tulisi kuulemma maksamaan suunnilleen saman verran kuin tehdaskunnostetun lootan vaihto.
Asun pk-seudulla ja mietin missä tämä remontti kannattaisi teettää? noin 3000€ sanoivat auto milanosta korjauksen maksavan.
Oireet eivät vielä tällä hetkellä ole kovin pahat, eli lähinnä päästää ääntä.
Jos koko laatikko menee kuitenkin vaihtoon, niin uskaltaako vanhan laatikon ajaa loppuun asti, vai meneekö siten jotain muutakin rikki samalla?
Olen jonkin verran autoja korjaillut, mutta vaihdelaatikkoa en ole vaihtanut. Eli vielä mielenkiinnosta, jos tilaisi ulkomailta edullisen vaihdelaatikon, niin onko sen vaihto millainen homma?
Pystyykö tekemään, vaikka ei ammattilainen olisikaan?


 
 




















 Sekin ihmetyttää kun itselle on tässä ehtinyt kertyä kokemusta Saabeista ja niissähän on ilmeisesti ollut samaa askia 1,9 dieselin yhteydessä mutten ole kuullut yhdestäkään vaihteisto-ongelmasta saati sitten -rikosta Saabeissa.. Itsekin ajanut 9-3 sc manuaalilla aikoinaan varmaan 150tkm ilman minkäänlaista murhetta. Onko nämä nyt vain yksittäisiä maanantaikappaleita vai onko Italian pojat vaan kasanneet samat komponentit huolimattomasti/väärin niin ettei laatikot Alfoissa kestä? Onko näissä mitään säännönmukaisuutta vuosimallien tjms mukaan vai onko pommeja vaan siellä täällä? Ujellus/rahina isommilla vaihteilla ajettaessa ja/tai vaihdekepin liike kaasua annettaessa - nekö on parhaat tunnusmerkit ongelmista? Kiitti vaan kaikille jo etukäteen.
 Sekin ihmetyttää kun itselle on tässä ehtinyt kertyä kokemusta Saabeista ja niissähän on ilmeisesti ollut samaa askia 1,9 dieselin yhteydessä mutten ole kuullut yhdestäkään vaihteisto-ongelmasta saati sitten -rikosta Saabeissa.. Itsekin ajanut 9-3 sc manuaalilla aikoinaan varmaan 150tkm ilman minkäänlaista murhetta. Onko nämä nyt vain yksittäisiä maanantaikappaleita vai onko Italian pojat vaan kasanneet samat komponentit huolimattomasti/väärin niin ettei laatikot Alfoissa kestä? Onko näissä mitään säännönmukaisuutta vuosimallien tjms mukaan vai onko pommeja vaan siellä täällä? Ujellus/rahina isommilla vaihteilla ajettaessa ja/tai vaihdekepin liike kaasua annettaessa - nekö on parhaat tunnusmerkit ongelmista? Kiitti vaan kaikille jo etukäteen. 


