Alfa Romeo GT moottorin sivuääniä
Valvoja: Moderators
Alfa Romeo GT moottorin sivuääniä
Hei
Kyseessä on 130 000 ajettu 2.0 jts.
Tyhjäkäynnillä on kaksi sivuääntä, olettaisin että venttiilin nostajat. Välillä kuuluu sellainen "napsua" joka häviää itsekseen ja muuten sellaista kolkotusta, joka häviää kun kierroksia nostaa.
Toinen mitä mietin enemmän on sellainen "läpsäys/huohotus", eli sellainen suhteellisen pehmeä ääni, joka kuitenkin kuuluu "kolahtaen", joka ei oikeastaan muutu kun kierrokset nousevat, mutta jää helposti moottorin normi äänien alle, kun ajetaan vähänkin kovemmilla kierroksilla. >2500rmp
Tämä jälkimmäinen mietityttää enemmän. Öljypumppu? joka paraillaan rikkoo venttiilejä?
Öljynpaine varoitusvalo ei ole vilkkunut, eikä mitään vikakoodeja ole tarjolla.
Autoon on jo tehty 110 000km kohdalla alakerta remontti, kun kampiakselin laakerit menivät rikki. Tässä yhteydessä autoon vaihdetiin mäntien öljyrenkaat, jonka jälkeen öljyn kulutus tipahti käytännössä nollaan, siitä normaalista 1l/1000km.
Autossa on koko ajan käytetty 10-60 öljyä.
Mielipidettä?
-Öljynpaineen mittaus?
-Missä on öljynpaineen anturi?
-Millainen operaatio on öljypumpun vaihto?
-DnEcuDiag ja MultiEcuScan eivät osaa näyttää öljynpainetta, vaikka sellainen anturi on Ecuun yhdistetty???
Jos joku olisi kiinnostunut vähän ajetusta mustasta Alfa Romeo GT 2.0jts v 2005, niin ei muuta kuin tarjousta tulemaan.
Kyseessä on 130 000 ajettu 2.0 jts.
Tyhjäkäynnillä on kaksi sivuääntä, olettaisin että venttiilin nostajat. Välillä kuuluu sellainen "napsua" joka häviää itsekseen ja muuten sellaista kolkotusta, joka häviää kun kierroksia nostaa.
Toinen mitä mietin enemmän on sellainen "läpsäys/huohotus", eli sellainen suhteellisen pehmeä ääni, joka kuitenkin kuuluu "kolahtaen", joka ei oikeastaan muutu kun kierrokset nousevat, mutta jää helposti moottorin normi äänien alle, kun ajetaan vähänkin kovemmilla kierroksilla. >2500rmp
Tämä jälkimmäinen mietityttää enemmän. Öljypumppu? joka paraillaan rikkoo venttiilejä?
Öljynpaine varoitusvalo ei ole vilkkunut, eikä mitään vikakoodeja ole tarjolla.
Autoon on jo tehty 110 000km kohdalla alakerta remontti, kun kampiakselin laakerit menivät rikki. Tässä yhteydessä autoon vaihdetiin mäntien öljyrenkaat, jonka jälkeen öljyn kulutus tipahti käytännössä nollaan, siitä normaalista 1l/1000km.
Autossa on koko ajan käytetty 10-60 öljyä.
Mielipidettä?
-Öljynpaineen mittaus?
-Missä on öljynpaineen anturi?
-Millainen operaatio on öljypumpun vaihto?
-DnEcuDiag ja MultiEcuScan eivät osaa näyttää öljynpainetta, vaikka sellainen anturi on Ecuun yhdistetty???
Jos joku olisi kiinnostunut vähän ajetusta mustasta Alfa Romeo GT 2.0jts v 2005, niin ei muuta kuin tarjousta tulemaan.
Re: Alfa Romeo GT moottorin sivuääniä
ismout kirjoitti:
Autoon on jo tehty 110 000km kohdalla alakerta remontti, kun kampiakselin laakerit menivät rikki.
Tältä suunnalta kannattaa lähteä...
Mitä sille siis tarkemmin ottaen tehtiin?
Re: Alfa Romeo GT moottorin sivuääniä
Jaa, kone otettiin irti ja vaihdetiin osia. Kampiakseli oli ehjä, joten laakerien vaihto riitti.Mitä sille siis tarkemmin ottaen tehtiin?
Samalla tehtiin hihnanvaihto vesipumppuineen. Kytkin on vaihdettu samassa yhteydessä.
- Aquatica
- Viestit: 15114
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Alfa Romeo GT moottorin sivuääniä
Mikähän on nokkien kunto? Nehän noissa jötseissä tykännyt sulaa pois.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Alfa Romeo GT moottorin sivuääniä
Kampiakselin laakerit rikki, akseli ehjä ja laakerien vaihto riitti.
Ei ollut kaula mennyt soikeaksi ja mahdollinen laakerisilppu saatiin nätisti pois kierrosta?
Ei ollut kaula mennyt soikeaksi ja mahdollinen laakerisilppu saatiin nätisti pois kierrosta?
Re: Alfa Romeo GT moottorin sivuääniä
Kone otettiin kokonaan pois ja koneistamo mittasi kampiakselin. Joten ei luulisi olen silppua tarjolla ja kampiakselinkin kunnon on tarkistanut ammattilainen.
Tarkemmin en osaa sanoa, tiedän vain sen mitä näen kuitista. Vähän yli 4000€
Tarkemmin en osaa sanoa, tiedän vain sen mitä näen kuitista. Vähän yli 4000€
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Alfa Romeo GT moottorin sivuääniä
Tuli vaan ekana mieleen joku Pärnäsen korjaamon pikakorjaus.
Tuo kuulostaa asialliselta korjaukselta.
Tuo kuulostaa asialliselta korjaukselta.
- palkus
- Viestit: 5529
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo GT moottorin sivuääniä
jos jokatapauksessa on vielä tarkoitus laittaa moottori käyntiin, niin ääninäytteestä voisi olla apua. Koneistamo kun on mitannut, niin laakeroinin luulisi olevan ok. Laakerimetalli on pehmiää, mutta toki öljypumppu saa "raakaa" öljyä. Muuta moottoria suojaa suodin, mitä pystyy.
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Alfa Romeo GT moottorin sivuääniä
Autokorjaaja kaverini mielestä kyseessä on yksi imuventtiili, joka pitää ääntä.
Hintaa remontille tulee suunnilleen 1500€, mutta hihnan vaihto pitää joka tapauksessa tehdä marraskuussa, joten se hoituu samalla.
Hintaa remontille tulee suunnilleen 1500€, mutta hihnan vaihto pitää joka tapauksessa tehdä marraskuussa, joten se hoituu samalla.