Katsastuksesta läpi =)
Valvoja: Moderators
Re: Katsastuksesta läpi =)
75 meni leimasta läpi, tosin käsijarru vaatii huomiota talven aikana.
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.
Re: Katsastuksesta läpi =)
Huh! 156 rimaa hipoen läpi. Korjauskehotuksilla päästiin.
Valot näyttää liian ylös (taas kerran).
Vetarin suojakumi rikki (rikoin ite, kun vaihdoin alatukivarret toissa kesänä).
Koiranluun kiinnitys löysällä takana (omilta jäljiltä unohtunu, kun vaihdoin sen tukivarren syksyllä).
Tähän leimaan piti tosin hitsata ekaa kertaa tätä autoa. Ei paha, ku taulussa on melkein 450 000km.
Kynnyskoteloista sieltä takaa sen pystysauman kohdalta oli peltiä hukkunut vuoden aikana jonnekkin kämmenen kokoiset palat.
Saattaapi olla tämän auton viimeinen leima.
Valot näyttää liian ylös (taas kerran).
Vetarin suojakumi rikki (rikoin ite, kun vaihdoin alatukivarret toissa kesänä).
Koiranluun kiinnitys löysällä takana (omilta jäljiltä unohtunu, kun vaihdoin sen tukivarren syksyllä).
Tähän leimaan piti tosin hitsata ekaa kertaa tätä autoa. Ei paha, ku taulussa on melkein 450 000km.
Kynnyskoteloista sieltä takaa sen pystysauman kohdalta oli peltiä hukkunut vuoden aikana jonnekkin kämmenen kokoiset palat.
Saattaapi olla tämän auton viimeinen leima.
-
- Viestit: 559
- Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
- Car(s): Alfa Romeo GTV6
Re: Katsastuksesta läpi =)
Kävin hetken mielijohteesta katsastamassa 75:sen, tosin ajoaikaakin oli jäljellä vain 13.11. saakka. Pyysin vain nopeata ylimalkaista vilkaisua ja leimaa lappuun. Palauttaessaan autoa ja papereita katsastusmies totesi ylimalkaisen vilkaisun perusteella korin, tuulilasin, moottorin päästöineen, voimansiirron, hallintalaitteiden, valojen, käyttöjarrun, käsijarrun, jousituksen nivelineen ja iskunvaimentimineen, merkinantolaitteiden sekä renkaiden olevan kunnossa. Toivotti tervetulleeksi vuoden kuluttua uudelleen, jolloin tehtäisiin hieman tarkempi syyni.
-
- Viestit: 179
- Liittynyt: 14 Huhti 2015, 01:23
- Car(s): 159 2.4 Jtd Q-Tronic -06
Peugeot 505 turbo inj. -87
Ex: Alfa Romeo: 159 2.4 jtd, 156 2.0TS, 166 2.0TS - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Katsastuksesta läpi =)
166 katsastettu hyväksytysti.. Pakoputken kiinnityksestä ja vasemmasta sumarista korjauskehotus.
Pitää tilailla koko takapönttö jossain välissä. Aika rapean näkönen toi nykyinen
Itse odotin hylkyä jarruista! Vaihdoin itse levyt ja palat, fiilistelin jarrupedaalia joka menee puoleen väliin ennen, kuin mitään tapahtui. Käytin nyrkkipajalla nesteiden vaihdossa (jonka yhteydessä odotin, että jarrut ilmattaisiin.)
En tiedä oliko nesteet vaan imetty yläkautta ja kaadettu säiliöön lisää, vai miksi tuo pedaalituntuma ei muuttunut miksikään. Konttorilla ei tästä myöskään sanottu mitään, itseäni tämä häiritsee ja suoraan sanottuna vituttaa, että maksoin jollekkin työstä, josta ei mielestäni ollut mitään konkreettista hyötyä.
Pitää tilailla koko takapönttö jossain välissä. Aika rapean näkönen toi nykyinen
Itse odotin hylkyä jarruista! Vaihdoin itse levyt ja palat, fiilistelin jarrupedaalia joka menee puoleen väliin ennen, kuin mitään tapahtui. Käytin nyrkkipajalla nesteiden vaihdossa (jonka yhteydessä odotin, että jarrut ilmattaisiin.)
En tiedä oliko nesteet vaan imetty yläkautta ja kaadettu säiliöön lisää, vai miksi tuo pedaalituntuma ei muuttunut miksikään. Konttorilla ei tästä myöskään sanottu mitään, itseäni tämä häiritsee ja suoraan sanottuna vituttaa, että maksoin jollekkin työstä, josta ei mielestäni ollut mitään konkreettista hyötyä.
-
- Viestit: 631
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Katsastuksesta läpi =)
164 450tkm sai hylsyn vai joutaisko paaliin jo..(mersumiehen mukaan kyllä).
Hätävilkut ei toimineet, kuin relettä heiluttamalla, lasista edelleen korjauskehoitus ja palaneesta jarruvalosta.
Takajarruista pomppas. Oik.taka heikko ja kässärin jarruteho riittämätön.
Hätävilkut ei toimineet, kuin relettä heiluttamalla, lasista edelleen korjauskehoitus ja palaneesta jarruvalosta.
Takajarruista pomppas. Oik.taka heikko ja kässärin jarruteho riittämätön.
-
- Viestit: 1431
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Katsastuksesta läpi =)
40-vuotias 128 leimasta läpi huomautuksitta
Takajarrut vähän jännitti kun se automaattisäätö ei ole ihan parhaita ja ratapäivillä taisi kengistä pintaa kadota jonkin verran. Hitusen dynolla takajarruja houkutteli, mutta menihän ne sitten jollain 10 % heitolla heittämällä. Käkkärissäkin riitti vielä varat vaikka aika korkealle kahva nousikin jo. Tuossa käkkärissäkään ei ihan liikaa ole vivustossa liikevaroja. Ehkä tuohon raaskisi kengät uusia vaikka periaatteessa nuokin ihan ok vielä.
Ei edes taka-akselin ulosjoustonrajoittimista sanonut mitään. Nuohan on toteutettu ketjulla Ei rämise kun on jesaria ympärillä.
Inssi fiilisteli parikin kierrosta konttorin ympäri ja totesi rajuksi rassiksi Tämä on kyllä tuttu ja hyvin asiallinen inssi, omistaa itse 127:n (olisi kaupan, katsastettu 1,6 TC:lle).
Viime vuonna antoi äänimerkistä huomautuksen kun mun sporttiratissa ei tuolle ole nappia ja unohdin vaihtaa katsastusratin. Sitten muutin kyllä töötin napille kojelautaan ja tänä vuonna ei sitten edes katsonut tuota, prkl turhaa työtä tuli tehtyä..
Pikkuista vaille 5000 näyttänyt viimeiseen vuoteen kilometrejä kertyneen. Yllättävän paljonhan olen tuollakin ehtinyt ajelemaan eikä mitään vikoja ole ollut
Takajarrut vähän jännitti kun se automaattisäätö ei ole ihan parhaita ja ratapäivillä taisi kengistä pintaa kadota jonkin verran. Hitusen dynolla takajarruja houkutteli, mutta menihän ne sitten jollain 10 % heitolla heittämällä. Käkkärissäkin riitti vielä varat vaikka aika korkealle kahva nousikin jo. Tuossa käkkärissäkään ei ihan liikaa ole vivustossa liikevaroja. Ehkä tuohon raaskisi kengät uusia vaikka periaatteessa nuokin ihan ok vielä.
Ei edes taka-akselin ulosjoustonrajoittimista sanonut mitään. Nuohan on toteutettu ketjulla Ei rämise kun on jesaria ympärillä.
Inssi fiilisteli parikin kierrosta konttorin ympäri ja totesi rajuksi rassiksi Tämä on kyllä tuttu ja hyvin asiallinen inssi, omistaa itse 127:n (olisi kaupan, katsastettu 1,6 TC:lle).
Viime vuonna antoi äänimerkistä huomautuksen kun mun sporttiratissa ei tuolle ole nappia ja unohdin vaihtaa katsastusratin. Sitten muutin kyllä töötin napille kojelautaan ja tänä vuonna ei sitten edes katsonut tuota, prkl turhaa työtä tuli tehtyä..
Pikkuista vaille 5000 näyttänyt viimeiseen vuoteen kilometrejä kertyneen. Yllättävän paljonhan olen tuollakin ehtinyt ajelemaan eikä mitään vikoja ole ollut
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- palkus
- Viestit: 5511
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Katsastuksesta läpi =)
Jts leimattu, ei murheita. P*rkeleen tarvikekattikin teki hommansa kohtuullisesti, ainakin näin ensmäisellä kerralla: CO% 0.01 ja HC ppm 8. CO2 14.70 joten palotapahtumakin vielä kohtuullinen.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Re: Katsastuksesta läpi =)
Eka kerran sen jälkeen kun 75:sta luovuin ei Alfa nyt mennyt katsastuksesta läpi, ja syystä kyllä. Vasen takajousi poikki eli hyvä kun huomattiin eikä esim päässyt syntymään hankalaa tilannetta tien päällä. Noin 120 tkm ajettu 159 kyseessä. Ei muita ongelmia.
- VMTD
- Viestit: 3362
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Katsastuksesta läpi =)
155:een 16 kk leima kahdella korjauskehoituksella.
- Jakke
- Viestit: 3373
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Katsastuksesta läpi =)
159 läpi juuri äsken, ilman ensimmäistäkään huomautusta.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo
ooo--v--ooo
Re: Katsastuksesta läpi =)
Breda taas meni, ei mitään huomautettavaa. No oikestaa yksi oli, on se sitten hienoo.
- EdotL
- Viestit: 909
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): Giulietta QV
ex: 156 V6 -03 & 156 2.0ts -98 - Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Katsastuksesta läpi =)
14-vuotiaalla pikkubussolla oli omassa omistuksessa edessä yhdeksäs katsastus. Taas läpi huomautuksitta. 9/9 saldolla mennään.
- 155156
- Viestit: 2149
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Katsastuksesta läpi =)
Alfa Romeo 156 2.5 V6 ja läpi meni katsastus, mutta alkuperäinen 16 vuotta ja 50 viikkoa vanha pakoputki sai vaihtokehoituksen. Samoin katsastusmies neuvoi ystävällisesti vaihtamaan parkkivalojen ledit tavallisiin polttimoihin. Edellisessä paikassa ledit kelpasi.
btw.. ellen olisi mennyt väliin, niin katsastushenkilö olisi nostanut 156:n perän ilmaan keskeltä ohuita poikittaisia takatukivarsia (!!!).
btw.. ellen olisi mennyt väliin, niin katsastushenkilö olisi nostanut 156:n perän ilmaan keskeltä ohuita poikittaisia takatukivarsia (!!!).
Viimeksi muokannut 155156, 21 Joulu 2017, 16:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Aquatica
- Viestit: 15107
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Katsastuksesta läpi =)
^
Huh!
Mulle nuori inssi jopa sanoi, että jotkut korjaamot on huolimattomia ja nostaa sieltä....
Huh!
Mulle nuori inssi jopa sanoi, että jotkut korjaamot on huolimattomia ja nostaa sieltä....
- alfa 156 v6
- Viestit: 5404
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Katsastuksesta läpi =)
vai poikittaisia? Ei nekään kyllä kevytmetallia tosin ole jos alkuperäiset. kevytrakenteiset kyllä155156 kirjoitti:Alfa Romeo 156 2.5 V6 ja läpi meni katsastus, mutta alkuperäinen 16 vuotta ja 50 viikkoa vanha pakoputki sai vaihtokehoituksen. Samoin katsastusmies neuvoi ystävällisesti vaihtamaan parkkivalojen ledit tavallisiin polttimoihin. Edellisessä paikassa ledit kelpasi.
btw.. ellen olisi mennyt väliin, niin katsastushenkilö olisi nostanut 156:n perän ilmaan keskeltä ohuita ja kevytmetallisia pitkittäisiä takatukivarsia (!!!).
Mutta ei paljoa ole päässä katsastajalla liikkunut silti
- 155156
- Viestit: 2149
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Katsastuksesta läpi =)
Oho, lipsahti virhe.. tarkoitin juuri niitä ohuita poikittaisia tukivarsia. Oli varmaan kyseisen aseman ensimmäinen Alfa Romeo katsastettavana.alfa 156 v6 kirjoitti: vai poikittaisia? Ei nekään kyllä kevytmetallia tosin ole jos alkuperäiset. kevytrakenteiset kyllä
- palkus
- Viestit: 5511
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Katsastuksesta läpi =)
kyllä pitäisi teknisen alan ihmisillä olla jonkunnäkönen (puu)silmä, että mistä mitäkin voisi yleensäkään kuvitella nostavansa. Kait kouluissa lujuusoppiinkin tutustutaan, edes vähän.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11285
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Katsastuksesta läpi =)
Siis noista apurungosta fillarille menevistä, kuvassa tummasta ja vaaleasta, tikuista halusi tosissaan nostaa?
Itse olen joskus päässyt keskustelemaan katsurin kanssa siitä nostetaanko perää tuosta alumiinisesta apurungosta. Sanoin että se on tehtaan ohjeissa kielletty, johon inssi kuittasi että aina me siitä nostetaan. Ei sitten kumminkaan sillä kertaa nostanut kun asiasta kitis... esitin painokkaan mielipiteeni.
- Epäkelpokeräilijä -
- hjpp
- Viestit: 1962
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Katsastuksesta läpi =)
Spider olisi eräässä Juvanmalmin rengasliikkeessä haluttu nostaa öljypohjasta ilmaan. Ehdotettuani nostamista oikeasta nostokohdasta, kieltäydyttiin koko hommasta. Katsastuksessakin on vaikka mitä ideoita ollut nostokohdiksi toteutumaisillaan. Luulisi tosiaan, että joku tolkku autoista kaikilla ko. ammattilaisilla olisi, mutta lie liikaa oletettu.
- mutt
- Viestit: 5592
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Katsastuksesta läpi =)
Themaakin usein haluaisivat tuosta palkista nostella. Kerran kun kielsin, niin viereisellä nosturilla olleen S-kortin omistajapatu alkoi höhöttelemään "höhö, lanssija ei kestä taka-akselista nostamista, höhö!" Ja aina kun halliin vain joku tuli, niin tämä riensi kertomaan saman tekstin tulijalle. "Höhö, lanssija ei kestä taka-akselista nostamistä, höhö!" Toistui useita kertoja, kun oli vilkas päivä. Se varmaan sanoo tuon kuolinvuoteellaan viimeisiksi sanoikseenkin.
Yhdellä asemalla kun taas olin kieltänyt, enkä heti osannut sanoa mistä nostetaan, niin hakivat aseman kokeneimman katsastajan, joka heti osoitti, mistä italialaiset Tipo4:t kuuluu nostaa (vetolenkin kohdalta, jos oikein muistan.) Naureskelivat, että ko. mieheltä saa oikean vastauksen nopeammin, kuin tietokoneelta katsomalla. Unohtivat sitten loppujen lopuksi koko taka-akseliston tarkastuksen.
Yhdellä asemalla kun taas olin kieltänyt, enkä heti osannut sanoa mistä nostetaan, niin hakivat aseman kokeneimman katsastajan, joka heti osoitti, mistä italialaiset Tipo4:t kuuluu nostaa (vetolenkin kohdalta, jos oikein muistan.) Naureskelivat, että ko. mieheltä saa oikean vastauksen nopeammin, kuin tietokoneelta katsomalla. Unohtivat sitten loppujen lopuksi koko taka-akseliston tarkastuksen.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- 155156
- Viestit: 2149
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Katsastuksesta läpi =)
Kyllä. Nosto sitten loppujen lopuksi tapahtui alumiinisesta apurungosta, jonka olen aikaisemmin muualla kieltänyt, mutta tällä kertaa sai mennä.Rasvis kirjoitti:
Siis noista apurungosta fillarille menevistä, kuvassa tummasta ja vaaleasta, tikuista halusi tosissaan nostaa?
- Jakke
- Viestit: 3373
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Katsastuksesta läpi =)
Kyllä minunkin varttikutosia on tosta apurungosta nosteltu, eikä oo hajonnu tai vääntyny mitään. Liekö joku joskus mennyt rikki? Satakuusnelosen tiedän joskus hajonneen katsastuksessa väärin nostettuna, mutta siitä on jo about 25v aikaa.155156 kirjoitti:Kyllä. Nosto sitten loppujen lopuksi tapahtui alumiinisesta apurungosta, jonka olen aikaisemmin muualla kieltänyt, mutta tällä kertaa sai mennä.Rasvis kirjoitti:
Siis noista apurungosta fillarille menevistä, kuvassa tummasta ja vaaleasta, tikuista halusi tosissaan nostaa?
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo
ooo--v--ooo
- Aquatica
- Viestit: 15107
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Katsastuksesta läpi =)
^
Nähty murjottu apurunko. Oli tosin vissiin huollossa rikottu. Ei onneksi oma.
Kestää se ehkä noston, mut jos heilahtaa ni vääntyy ja se olikin sit siinä...
Nähty murjottu apurunko. Oli tosin vissiin huollossa rikottu. Ei onneksi oma.
Kestää se ehkä noston, mut jos heilahtaa ni vääntyy ja se olikin sit siinä...
- 155156
- Viestit: 2149
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Katsastuksesta läpi =)
Kysyin aikoinaan Delta-auton Alfa-guru Seppo Haapiolta, että saako 156:tta nostaa kyseisestä apurungosta. Vastaus oli "Ei saa nostaa". Tämän olen pitänyt ja useaan otteeseen on saanut katsastushenkilöä neuvoa nostamaan muualta. Yleensä on sitten nostettu pitkittäisen tukivarsien päästä eli puslan kohdalta.Jakke kirjoitti:Kyllä minunkin varttikutosia on tosta apurungosta nosteltu, eikä oo hajonnu tai vääntyny mitään. Liekö joku joskus mennyt rikki? Satakuusnelosen tiedän joskus hajonneen katsastuksessa väärin nostettuna, mutta siitä on jo about 25v aikaa.
No nyt Pihtiputaalla oltiin nostamassa ohuesta poikittaisesta tukivarresta, mutta "paras" oli kuitenkin eräässä rengasliikkeessä Jyväskylässä, jossa apupoika oli ehtinyt jo laittaa tunkin muovisen sivuhelman alle ja oli aloittamassa ylös pumppaamista, kun onneksi ehdin väliin.
- mutt
- Viestit: 5592
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Katsastuksesta läpi =)
Eihän nuo nostamalla rikki mene siten kuin rikki meneminen yleensä ymmärretään, mutta pyöränkulmat siinä voi mennä uusiksi. Pitäisi joku lappu olla tuolla, että nostaminen tästä kielletty...
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 624
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Katsastuksesta läpi =)
Giulietta taas puhtaasti läpi.
Katsurin kommentti, että vähän on tullut kilometrejä viime katsastuksen jälkeen (~7000 km...).
Kommentoin, että näistäkin kilsoista tuli yhdellä viikon kotimaan reissulla kolmasosa. Tähän hän tuumasi, että on tämä varmasti hieno auto ajella. Hymyilytti itseäni; onhan se sellainen.
Jarruissa puhtaat paperit eli kaikki 0% heitolla .
Katsurin kommentti, että vähän on tullut kilometrejä viime katsastuksen jälkeen (~7000 km...).
Kommentoin, että näistäkin kilsoista tuli yhdellä viikon kotimaan reissulla kolmasosa. Tähän hän tuumasi, että on tämä varmasti hieno auto ajella. Hymyilytti itseäni; onhan se sellainen.
Jarruissa puhtaat paperit eli kaikki 0% heitolla .
-
- Viestit: 1431
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Katsastuksesta läpi =)
Freemontti leimattu. Palaneesta sumarista joutui ottamaan huomautuksen kun aiemmin hankkimani lamput olikin vääränlaiset eikä oikeanlaisia paikallisista kivijaloistakaan löytynyt. Muuta ei sitten ollutkaan. Täälläpäin on konttori auki vain ti/ke ja piti leimata 5. päivä mennessä niin en viitsinyt lykätäkään ja lähteä isommille kylille. Tosin olisi tuo konttori voinut olla auki myös vielä huomenna jos olisi kysellyt kun tekee sitten jos on ajanvarauksia riittävästi. Mutta mentiin nyt kuitenkin sitten tuolla huomautuksella vaikka yleensä onkin ollut tapana korjata etukäteen tiedossa olevat viat.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- dnapekko
- Viestit: 606
- Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
- Car(s): GT 2,0 JTS -04; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0 -06, ex Brera 3,2 -06, ex 147 2,0 TS -07
Re: Katsastuksesta läpi =)
156 läpi toisella yrittämällä, jess. Valmistelevina toimenpiteinä kallistuksenvakaajan ja koiranluiden vaihto (jälkimmäiset kun kerran olivat siinä näkyvillä). Hylyn aiheuttaneet OBD-ja pakokaasumurheetkin hävisivät itsestään, olisiko kaikkien vikakoodien poisto Multiecuscanilla auttanut, tai liittimien putsaus. Tai auringonpilkut...
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
Re:
Jos sulla menee 10tkm:ssä uudet renkaat loppuun eikä aurauskulmien säätö vaikuta mitään niin sulla on todella isoja ongelmia etupäänpuuha kirjoitti:mchammeri kirjoitti: Taitaa siis olla jossain kulmissa vähän säätämistä?
Minkähänlaisen pakettialennuksen saisi jos käy rengasliikkeessä, ja ottaa ohjauskulmien tarkistuksen / säädön, 17" vannesetin, 17" rengassetin, 15" talvirengassetin ja vielä renkaiden asennukset? :
Eipä ne kulmien säädöt paljoa auta . Alfa nyt vaan syö rengasta. Se pitää hyväksyä.
Tuskin suuria alennuksia saa mistään.
NIM. 10tkm ja silenstonet.
ergonomiassa.Ei mikään auto syö rengasta tolla vauhdilla loppuun ellei kulmat ole toinen itään toinen länteen.
Kaiken lisäksi vielä toteat että se vaan pitää hyväksyä?
Re: Katsastuksesta läpi =)
Aquatica kirjoitti:^
Huh!
Mulle nuori inssi jopa sanoi, että jotkut korjaamot on huolimattomia ja nostaa sieltä....
Re: Katsastuksesta läpi =)
Sanoiko inssi että se on ihan yleistä jopa?Sundin kirjoitti:Aquatica kirjoitti:^
Huh!
Mulle nuori inssi jopa sanoi, että jotkut korjaamot on huolimattomia ja nostaa sieltä....
Re: Katsastuksesta läpi =)
Mersuilla olin ajellut viimeiset n.10 vuotta,kävin sitten katsomassa liikkeessä (joissa en norm.ikinä käy kaupoilla)uudempaa E-sarjalaista.Moritz kirjoitti:Kesä166 leimattu eilen puhtain paperein... ihme vehkeitä
Autolla ei ole ajettu metriäkään tieliikenteessä yli 1.5 vuoteen ja hieman jännitti päästöt/jarrut, mutta viimesen päälle olivat
Korjauskehoitukset tosin tulivat palaneesta takasumarista sekä peruutusvalosta. Polttimoista mitkä käytännössä eivät koskaan hajoa. Ja vaikka hajoisivatkin niin kumma, että nyt molemmat olivat rikki yhtäaikaa
Samantien tajusin, että olisikohan jo aika korjata se perkeleen johtonippu mikä menee mutkalle siinä takaluukun sulkemisen yhteydessä... varsinkin kun uusi akku tyhjenee aika nopeesti jos auto on käyttämättä
Nyt 159:llä ajaminen ei kiinnosta enää yhtään kun tajusi taas miten hienoa Busson ratissa on
Ps. Tarkastin ne lamput himassa niin ehjiltä ainakin näyttivät
Edit ja pps. Ilmoitin työkavereilleni myöskin tämän ilouutisen tuoreesta leimasta niin kommentithan oli luonnollisesti:
-Ihme on että se paska on edes liikahtanutkaan sieltä tallista (Volvomies)
-Eihän siitä mikään hajoa/kulu kun tallissa pitää (Mersumies)
Samaisen kaverin E-marsuun on muuten menny viimesen kolmen vuoden aikana varmaan 4 tonnia rahaa, koska milloin on ilmajouset rikki tai muuten vaan hinurin kyydissä
Siitä oli akku tyhjentynyt ja rupesi sen käyntiin saaminen kestää niin kauan että kysyin onko rivissä seisova pirun siistikuntoinen Alfa 156 2.5 V6 24V kunnossa myös teknisesti ja voisiko sillä käydä heittämässä lenkin,sopii sanoi myyjä.Samantein lähdin ja 5km riitti,olin TÄYSIN myyty.
Alusta on juuri sopivan jäykkä ei kallistele pahemmin mutkaosuudella,ainoa että niiaa jarrutuksissa.Mutta se kone! Vääntää jo 1300rpm:stä,6:lla voi ajaa jo 60kmh:sta eteenpäin.Toisaalta pitihän sen todellinen luonne päästää valloilleen ja 4000rpm kohdalla tuli selvästi tehopiikki,mukisematta ja nopeasti joka vaihteella rajoittimelle (vahingossa) ja se oli siinä,merkki vaihtui.
Tästä on nyt 3v. kun vaihdoin sen -03 Väyrysen samanikäiseen yllämainittuun Alfaan jolla silloin oli ajettu 128Tkm.Katunut en ole kertaakaan merkin vaihtoa ja suurin syy on tämän 156:sen ajettavuus ainakin tällä 2.5 V6 24v:llä koneella joka vääntää melkein 1000rpm:stä 7000:een eikä se vetele.Kun ajoin autolla töihin seuraavana aamuna suunnilleen jokainen piti minua järkensä menettäneenä,Vaihtaa MB- Alfa-Romeoon.Mielet muuttui kun annoin kovimmin kahvitunnilla arvostelijoiden ajaa 10min.lenkin.Loppui löpinät,on se niin aliarvostettu merkki mutta nyt tietää paremmin.
-
- Viestit: 223
- Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
- Car(s): Volvo S80 D5 AWD -09 Executive
Ex: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q-Tronic -07, Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00 - Paikkakunta: Lahti
Re: Katsastuksesta läpi =)
159 ekalla läpi! Laskeskelin tuossa että kuusi vuotta ollut kortti ja tämä oli seitsemäs kerta kun kävin katsastamassa auton ja ensimmäinen kerta kun meni ykkösellä läpi. Prosentti ei ole ollut kovin kova. 159:n kohdalla kolmas kerta toden sanoi.
Yhtään huomautustakaan ei tullut paperiin mutta "kunniasanalla" piti luvata että vaihdan taakse levyt ja palat mahdollisimman pian. Ihan rajoilla oli.
Yhtään huomautustakaan ei tullut paperiin mutta "kunniasanalla" piti luvata että vaihdan taakse levyt ja palat mahdollisimman pian. Ihan rajoilla oli.
Re: Katsastuksesta läpi =)
OBD sulake näkyy oleva 159:ssä nro 39. OBD pistokkeen vieressä. Tuskin rikki, monta muutakin sen takana..159 ekalla läpi! Laskeskelin tuossa että kuusi vuotta ollut kortti ja tämä oli seitsemäs kerta kun kävin katsastamassa auton ja ensimmäinen kerta kun meni ykkösellä läpi. Prosentti ei ole ollut kovin kova. 159:n kohdalla kolmas kerta toden sanoi.
Yhtään huomautustakaan ei tullut paperiin mutta "kunniasanalla" piti luvata että vaihdan taakse levyt ja palat mahdollisimman pian. Ihan rajoilla oli.
-
- Viestit: 223
- Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
- Car(s): Volvo S80 D5 AWD -09 Executive
Ex: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q-Tronic -07, Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00 - Paikkakunta: Lahti
Re: Katsastuksesta läpi =)
Teikäläinenkös sen minun autoni katsasti? Huomasi tosin kyllä heti että nyt on sellainen katsastusmies joka on perehtynyt kyseiseen merkkiin hieman enemmänkin mutta että ihan foorumilainen..jiiässä kirjoitti:OBD sulake näkyy oleva 159:ssä nro 39. OBD pistokkeen vieressä. Tuskin rikki, monta muutakin sen takana..159 ekalla läpi! Laskeskelin tuossa että kuusi vuotta ollut kortti ja tämä oli seitsemäs kerta kun kävin katsastamassa auton ja ensimmäinen kerta kun meni ykkösellä läpi. Prosentti ei ole ollut kovin kova. 159:n kohdalla kolmas kerta toden sanoi.
Yhtään huomautustakaan ei tullut paperiin mutta "kunniasanalla" piti luvata että vaihdan taakse levyt ja palat mahdollisimman pian. Ihan rajoilla oli.
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Katsastuksesta läpi =)
Ainakin valmistajan asettamat rajat on tosi pienet, 2mm täydestä levyn paksuudesta, ei tarvii paljoa olla kynnystä. Tais takalevyissä olla 12mm uutena ja vaihtokunnossa 10 mm.Ranttall kirjoitti: Yhtään huomautustakaan ei tullut paperiin mutta "kunniasanalla" piti luvata että vaihdan taakse levyt ja palat mahdollisimman pian. Ihan rajoilla oli.
Katsastuksesta läpi =)
Läpi meni Giulietta ilman huomautuksia. Kysyin että löytyikö syytä keulan hienoiseen kolinaan niin inssi sanoi että ei, mutta itse pihalla kuunteli samaa. Veikkasi vakaajan runkokumeja. Samaan olen itsekin päätynyt usean tutkimuskerran jälkeen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Katsastuksesta läpi =)
Juu.Teikäläinenkös sen minun autoni katsasti?
Minimissään riittää kun vaihdat uudet jarrupalat vasemmalle, jos satula kunnossa niin ok. Helpommalla pääset kun vaihdat palat, levyt, jarrunesteet kaikki kerralla ja satulat pelaa niin voit keskittyä enemmän olennaiseen eli ajamiseen..
- Chievo
- Viestit: 68
- Liittynyt: 12 Joulu 2003, 21:10
- Car(s): 156 V6 '02
VW Transporter T6
EX's:
156 2.5 V6 '98
147 2.0 TS '01
156 1.8 SW '00
GTV 3.0 V6 '98
Sprint 1.5 QV '87
159 3.2 V6 JTS Q4 SW
GT JTD '08 - Paikkakunta: Hämeenkyrö
Re: Katsastuksesta läpi =)
Yhden sortin ennätys omalla kohdallani:
Tyttären 156:ssa 12 paikattavaa reikää.
Tyttären 156:ssa 12 paikattavaa reikää.
Mikä on riittävä koko autotallille?
- Aquatica
- Viestit: 15107
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Katsastuksesta läpi =)
Noin, korjasin senChievo kirjoitti:Yhden sortin ennätys omalla kohdallani:
Tyttären 156:ssa 1m2 paikattavaa reikää.
Tuo on kyllä aika ikävää, mut 156 alkaa olla laho-iässä
Re: Katsastuksesta läpi =)
Viimeinen 'peltiruuvisikaflex'-paikka korjattu pellillä ja migillä, joten musta pikkubusso sai leiman.
Re: Katsastuksesta läpi =)
Ensimmäistä kertaa käytin 159 katsastuksessa ja meni läpi ilman huomautuksia Samalla tuli muutoskatsastettua eibachin "madallusjousille". Näillä auton maavara kasvoi silminnähden alkuperäisiin Ti mallin jousiin, tosin niissä saattoi olla myös jo ajan saatossa tullutta väsymystä jonkin verran
Nyt voi ajella taas luottavaisin mielin
Nyt voi ajella taas luottavaisin mielin
Re:
mchammeri kirjoitti:Sama vika täälläkin, eli Alfa meni tänään katsastuksesta läpi. Ei mitään huomautettavaa, paitsi että renkaat oli sisäpuolelta kuluneet aika sakkorajoille. Taitaa siis olla jossain kulmissa vähän säätämistä?
Nyt olis sitten varmaan hyvä hetki hankkia ne uudet vanteetkin, eli oisko uusille pyörille 215/45R17 aika hyvä ja tasapainoinen koko ajettavuuden, näyttävyyden ja mukavuuden kannalta?
Jos jollain on ylimääräisiä 17" vannesarjoja lojumassa nurkissa, voin ottaa vastaan.
Rahanmenoa ei voi estää, talvirenkaat on nimittäin myös vähän sen oloiset, että nekin voisi vaihtaa. Ja nehän saisi sitten näppärästi pistettyä noille nykyisille 15" orggisaluille...
Minkähänlaisen pakettialennuksen saisi jos käy rengasliikkeessä, ja ottaa ohjauskulmien tarkistuksen / säädön, 17" vannesetin, 17" rengassetin, 15" talvirengassetin ja vielä renkaiden asennukset? Tuosta rysäyksestä ei kyllä meikäläisen tili tule tykkäämään sitten yhtään. Onko hyviä ideoita miten tässä kannattaisi menetellä jotta halvimmalla pääsisi?
(okei, tiedän, että halvinta olisi ostaa uudet 185/65R15 -kumit)
Parempi on valmistautua rahan menoon sillä ei rengasliikkeet anna mitään "paketti alennuksia" jos et tunne liikkeen omistajaa tai jotain firmassa työskentelevää. Rengasliikkeillä on sesonki keväällä ja alkutalvella juuri ennen kun talvirenkaat tulee laittaa alle ja esim.nyt (helmikuun alku) heillä on hiljaisia pitkiä päiviä töissä ja jokaisesta työstä veloitetaan varmuudella täysi hinta...
- Polforea
- Viestit: 11492
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Katsastuksesta läpi =)
Ei ku just nyt on hyvä hetki kilpailuttaa, kun jonossa ei ole 20 muuta maksajaa rahat valmiiksi kourassa. Sesonkiaikaan hinta on mikä on ja jos sitä ei itse maksa, niin kaveri takana maksaa, joten ei kannata erikoistarjoilla. Hiljaisena päivänä on parempi tehdä duunarin tunnista 50% tappio kuin 100% tappio.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- matti_vuorio
- Viestit: 1539
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Katsastuksesta läpi =)
Meni läpi korjauskehoituksella. Sumuvalojen suuntaus on liian ylös.
-
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: Katsastuksesta läpi =)
Yllätin itseni ja sain 156sen kerrasta läpi. Päästöt tuotti vähän tuskaa, onneks kävin ennen leimalle menoa korjaamolla hakemassa päästölapun. Ekan yrityksen jälkeen piti kaivaa varaosavarastosta parempikuntoinen katti, sen vaihdon jälkeen maailma taas pelastuu
Päästölapun kanssa suoraan konttorille hakemaan vikalistaa, mutta leimahan sieltä tuli. Vas ajovalon säätö on mykkä ja vetarin suojakumi pashana. Vetari oli tiedossa ja kunnostettu vetari odottaa tallin lattialla innostuksen puuskaa...
Päästölapun kanssa suoraan konttorille hakemaan vikalistaa, mutta leimahan sieltä tuli. Vas ajovalon säätö on mykkä ja vetarin suojakumi pashana. Vetari oli tiedossa ja kunnostettu vetari odottaa tallin lattialla innostuksen puuskaa...
- jargon
- Viestit: 614
- Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
- Car(s): 33 -84 (1,7 16v)
Subaru Outback -15
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156sw 2,5 -03, 159sw 2,2 -06, 159 2,2 -06) - Paikkakunta: Varkaus
Re: Katsastuksesta läpi =)
33 leimattu kesää varten
Vasen sivuvilkku ainoa huomautus
Vasen sivuvilkku ainoa huomautus
Re: Katsastuksesta läpi =)
Hienoa! Tuo vilkku oli muuten pimeänä (ja ainoa huomautus katsastuksessa) jo kolme vai neljä vuotta sitten kun leimasin sen ensimmäistä kertaa vuosien seisonnan jälkeen. Pitäisköhän jo korjatajargon kirjoitti:33 leimattu kesää varten
Vasen sivuvilkku ainoa huomautus
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.
- jargon
- Viestit: 614
- Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
- Car(s): 33 -84 (1,7 16v)
Subaru Outback -15
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156sw 2,5 -03, 159sw 2,2 -06, 159 2,2 -06) - Paikkakunta: Varkaus
Re: Katsastuksesta läpi =)
Nääh, odotellaan nyt 5 vuotta täyteenEero kirjoitti:Hienoa! Tuo vilkku oli muuten pimeänä (ja ainoa huomautus katsastuksessa) jo kolme vai neljä vuotta sitten kun leimasin sen ensimmäistä kertaa vuosien seisonnan jälkeen. Pitäisköhän jo korjatajargon kirjoitti:33 leimattu kesää varten
Vasen sivuvilkku ainoa huomautus
- catharsis
- Viestit: 114
- Liittynyt: 24 Huhti 2016, 22:36
- Car(s): ex-156 2.0 JTS SW boselift
Järki-pallosalama -17
S80 2.4 -00 - Paikkakunta: Helsingin MLK
Re: Katsastuksesta läpi =)
Läpihän se meni. Erityismaininta harvinaisen siististä peltityöstä. Eli kiitos vielä kertaalleen asijantuntijalle
Tuulilasista jäi vielä kehoitus, olis sit joko Rengaslasin tai 123:n keikka tarjousten perusteella. Hinnassa ei eroa, toinen Pilkington ja toinen Nordglass..
Tuulilasista jäi vielä kehoitus, olis sit joko Rengaslasin tai 123:n keikka tarjousten perusteella. Hinnassa ei eroa, toinen Pilkington ja toinen Nordglass..