Alfa 159 jtd ruiskutusuutin

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
FIALFE
Viestit: 92
Liittynyt: 05 Helmi 2015, 14:00

Alfa 159 jtd ruiskutusuutin

Viesti Kirjoittaja FIALFE »

Moi, onko kyseiseen autoon ruiskusuutin aina koodattava ku vaihtaa uuden suuttimen?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15113
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa 159 jtd ruiskutusuutin

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Käsittääkseni kaikkiin Commonrail-moottoreihin pitää aina koodata suuttimet, koska on sen verta tarkkaa aukioloajat yms (millisekunteja), joten eiköhän nuo pidä sinne koodata.
Onnistuu toki MES:llä, ettei ole pakko mennä merkkitesterin jalkoihin makselemaan, jos ei halua.

FIALFE
Viestit: 92
Liittynyt: 05 Helmi 2015, 14:00

Re: Alfa 159 jtd ruiskutusuutin

Viesti Kirjoittaja FIALFE »

Aquatica kirjoitti:Käsittääkseni kaikkiin Commonrail-moottoreihin pitää aina koodata suuttimet, koska on sen verta tarkkaa aukioloajat yms (millisekunteja), joten eiköhän nuo pidä sinne koodata.
Onnistuu toki MES:llä, ettei ole pakko mennä merkkitesterin jalkoihin makselemaan, jos ei halua.
Kävin tammerdieselillä vaihdattamassa ja tiskillä oltiin sitä mieltä ettei tarvitse. Tänään alkoi sama ongelma vaivata eli moottorin vikavalo palaa ja muitakin valoja palaa ja kone pätkii. Voisiko koodaamattomuus aiheuttaa ongelman?

samu_m
Viestit: 75
Liittynyt: 30 Tammi 2012, 18:53
Car(s): Giulia Super 2.0 -16
ex Giulietta 2.0 JTDm TCT -13
ex 159 2.4 JTDm Qtronic -07
Paikkakunta: Orimattila

Re: Alfa 159 jtd ruiskutusuutin

Viesti Kirjoittaja samu_m »

Kyllä se pitäs koodata mut ei se koodaamattomuus pätkimistä aiheuta eikä vikavaloja sytyttele. Liitinvialta tuo ennemmin kuulostaa. Ne suuttimien liittimet löystyy ja sit kontakti katkeaa välillä. Siitä seuraa pätkimistä ja liuta vikakoodeja.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15113
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa 159 jtd ruiskutusuutin

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Olen nähnyt livenä koodaamattoman commonrailin. Siinä oli siis pari suutinta vaihtanut paikkaa.
Käynti oli kuin 2-tahtikoneella, kun 2 suutinta oli koodattu ja 2 ei. Sitten kun ne väärissä rei'iässä olleet koodattiin uusiksi, käynti oli hyvä ja ongelmat katosi. Se ero voi olla valtavan ja hirmuisen välillä.

FIALFE
Viestit: 92
Liittynyt: 05 Helmi 2015, 14:00

Re: Alfa 159 jtd ruiskutusuutin

Viesti Kirjoittaja FIALFE »

samu_m kirjoitti:Kyllä se pitäs koodata mut ei se koodaamattomuus pätkimistä aiheuta eikä vikavaloja sytyttele. Liitinvialta tuo ennemmin kuulostaa. Ne suuttimien liittimet löystyy ja sit kontakti katkeaa välillä. Siitä seuraa pätkimistä ja liuta vikakoodeja.
Mites ton voi testata et onko liitinvika?

FIALFE
Viestit: 92
Liittynyt: 05 Helmi 2015, 14:00

Re: Alfa 159 jtd ruiskutusuutin

Viesti Kirjoittaja FIALFE »

Aquatica kirjoitti:^^
Olen nähnyt livenä koodaamattoman commonrailin. Siinä oli siis pari suutinta vaihtanut paikkaa.
Käynti oli kuin 2-tahtikoneella, kun 2 suutinta oli koodattu ja 2 ei. Sitten kun ne väärissä rei'iässä olleet koodattiin uusiksi, käynti oli hyvä ja ongelmat katosi. Se ero voi olla valtavan ja hirmuisen välillä.
Toi koodaus on varmaan teetettävä boschin valtuuttamassa huollossa?

samu_m
Viestit: 75
Liittynyt: 30 Tammi 2012, 18:53
Car(s): Giulia Super 2.0 -16
ex Giulietta 2.0 JTDm TCT -13
ex 159 2.4 JTDm Qtronic -07
Paikkakunta: Orimattila

Re: Alfa 159 jtd ruiskutusuutin

Viesti Kirjoittaja samu_m »

Kone käyntiin ja heiluttelee niitä liittimiä. Kun viallinen liitin osuu kohdalle ni alkaa pätkimään samantien.

FIALFE
Viestit: 92
Liittynyt: 05 Helmi 2015, 14:00

Re: Alfa 159 jtd ruiskutusuutin

Viesti Kirjoittaja FIALFE »

samu_m kirjoitti:Kone käyntiin ja heiluttelee niitä liittimiä. Kun viallinen liitin osuu kohdalle ni alkaa pätkimään samantien.
Auto käy kuitenkin sen verran tasasesti että huomaako eron. Ajettaessa huomaa nykimisen.

FIALFE
Viestit: 92
Liittynyt: 05 Helmi 2015, 14:00

Re: Alfa 159 jtd ruiskutusuutin

Viesti Kirjoittaja FIALFE »

FIALFE kirjoitti:
samu_m kirjoitti:Kone käyntiin ja heiluttelee niitä liittimiä. Kun viallinen liitin osuu kohdalle ni alkaa pätkimään samantien.
Auto käy kuitenkin sen verran tasasesti että huomaako eron. Ajettaessa huomaa nykimisen.
Testerillä katsoin vikakoodit ja tuli että "injektor circuit/open cylinder 2. Voisko joku kertoo noinniinku suomeks. Jotain ymmärrän...

Avatar
Isola
Viestit: 2067
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Alfa 159 jtd ruiskutusuutin

Viesti Kirjoittaja Isola »

Sylinterin 2 suuttimessa katkoksia. Tarkista sen liitos. Nollaa koodi, heiluttele auton käydessä kakkospytyn suuttimen liitintä ja katso vaikuttaako käyntiin tai palaako koodi.
Kuten Aquatica ylempänä totesi, niin suuttimen koodaus onnistuu MultiEcuScanilla harrastajavoimin. Täytyy se tehdä tai ei, niin en keksi yhtään syytä jättää sitä tekemättä.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

FIALFE
Viestit: 92
Liittynyt: 05 Helmi 2015, 14:00

Re: Alfa 159 jtd ruiskutusuutin

Viesti Kirjoittaja FIALFE »

Isola kirjoitti:Sylinterin 2 suuttimessa katkoksia. Tarkista sen liitos. Nollaa koodi, heiluttele auton käydessä kakkospytyn suuttimen liitintä ja katso vaikuttaako käyntiin tai palaako koodi.
Kuten Aquatica ylempänä totesi, niin suuttimen koodaus onnistuu MultiEcuScanilla harrastajavoimin. Täytyy se tehdä tai ei, niin en keksi yhtään syytä jättää sitä tekemättä.
Kiitos avusta. Olisiko tässä tilanteessa parempi et korjaamo hoitaa,voisko mennä esim korjaus takuuseen...

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 617
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Alfa 159 jtd ruiskutusuutin

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Tuurista kiinni, että aiheuttaako koodaamattomuus ongelmaa.

Elm palikoilla, ei voi sit koodailla mitään. Vaatii kkl-vag-com mokkulan ja maksetun mes:n.

Ryhmästä varmaan löytyy lajitovereita samalta paikakunnalta, joilla tuollaiset vehkeet löytyy.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
kterkkila
Viestit: 2388
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Alfa 159 jtd ruiskutusuutin

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Aika paljon ne koodit tosiaan vaikuttaa, mutta liittimet ensin kuntoon kun kerran katkoksista syyttää vikakoodikin. Suurimmat erot koodausvirheissä tulee esiruiskujen toimintaan. Pilotit kun on hirmuisen lyhyitä pätkiä, niin jostain suuttimesta voi tulla paljon samassa ajassa ja toisesta ei juuri mitään, kun avautumisviiveetkin heittelevät. Nykiminenkin kuuluu kuvioon, kun ECU yrittää säädellä sylinterien tasapainoa.
Kimmo

FIALFE
Viestit: 92
Liittynyt: 05 Helmi 2015, 14:00

Re: Alfa 159 jtd ruiskutusuutin

Viesti Kirjoittaja FIALFE »

kterkkila kirjoitti:Aika paljon ne koodit tosiaan vaikuttaa, mutta liittimet ensin kuntoon kun kerran katkoksista syyttää vikakoodikin. Suurimmat erot koodausvirheissä tulee esiruiskujen toimintaan. Pilotit kun on hirmuisen lyhyitä pätkiä, niin jostain suuttimesta voi tulla paljon samassa ajassa ja toisesta ei juuri mitään, kun avautumisviiveetkin heittelevät. Nykiminenkin kuuluu kuvioon, kun ECU yrittää säädellä sylinterien tasapainoa.
Huomenna vien auton koodattavaksi ja saavat kattoo noi liittimetkin. Onneksi ei ole seuraava suutin vaihtokunnossa, koska ei kovin halpaa huvia.

FIALFE
Viestit: 92
Liittynyt: 05 Helmi 2015, 14:00

Re: Alfa 159 jtd ruiskutusuutin

Viesti Kirjoittaja FIALFE »

FIALFE kirjoitti:
kterkkila kirjoitti:Aika paljon ne koodit tosiaan vaikuttaa, mutta liittimet ensin kuntoon kun kerran katkoksista syyttää vikakoodikin. Suurimmat erot koodausvirheissä tulee esiruiskujen toimintaan. Pilotit kun on hirmuisen lyhyitä pätkiä, niin jostain suuttimesta voi tulla paljon samassa ajassa ja toisesta ei juuri mitään, kun avautumisviiveetkin heittelevät. Nykiminenkin kuuluu kuvioon, kun ECU yrittää säädellä sylinterien tasapainoa.
Huomenna vien auton koodattavaksi ja saavat kattoo noi liittimetkin. Onneksi ei ole seuraava suutin vaihtokunnossa, koska ei kovin halpaa huvia.
Mitä mieltä olette,voinko autolla ajaa 30 km korjaamolle vai onko parempi viedä lavetilla? Lavetti syö miestä rotan lailla ku ei oo tottunu alfa laveteilla kulkeen.

Vastaa Viestiin