Alfa 159 jtd ruiskutusuutin
Valvoja: Moderators
Alfa 159 jtd ruiskutusuutin
Moi, onko kyseiseen autoon ruiskusuutin aina koodattava ku vaihtaa uuden suuttimen?
- Aquatica
- Viestit: 15113
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Alfa 159 jtd ruiskutusuutin
Käsittääkseni kaikkiin Commonrail-moottoreihin pitää aina koodata suuttimet, koska on sen verta tarkkaa aukioloajat yms (millisekunteja), joten eiköhän nuo pidä sinne koodata.
Onnistuu toki MES:llä, ettei ole pakko mennä merkkitesterin jalkoihin makselemaan, jos ei halua.
Onnistuu toki MES:llä, ettei ole pakko mennä merkkitesterin jalkoihin makselemaan, jos ei halua.
Re: Alfa 159 jtd ruiskutusuutin
Kävin tammerdieselillä vaihdattamassa ja tiskillä oltiin sitä mieltä ettei tarvitse. Tänään alkoi sama ongelma vaivata eli moottorin vikavalo palaa ja muitakin valoja palaa ja kone pätkii. Voisiko koodaamattomuus aiheuttaa ongelman?Aquatica kirjoitti:Käsittääkseni kaikkiin Commonrail-moottoreihin pitää aina koodata suuttimet, koska on sen verta tarkkaa aukioloajat yms (millisekunteja), joten eiköhän nuo pidä sinne koodata.
Onnistuu toki MES:llä, ettei ole pakko mennä merkkitesterin jalkoihin makselemaan, jos ei halua.
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: 30 Tammi 2012, 18:53
- Car(s): Giulia Super 2.0 -16
ex Giulietta 2.0 JTDm TCT -13
ex 159 2.4 JTDm Qtronic -07 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Alfa 159 jtd ruiskutusuutin
Kyllä se pitäs koodata mut ei se koodaamattomuus pätkimistä aiheuta eikä vikavaloja sytyttele. Liitinvialta tuo ennemmin kuulostaa. Ne suuttimien liittimet löystyy ja sit kontakti katkeaa välillä. Siitä seuraa pätkimistä ja liuta vikakoodeja.
- Aquatica
- Viestit: 15113
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Alfa 159 jtd ruiskutusuutin
^^
Olen nähnyt livenä koodaamattoman commonrailin. Siinä oli siis pari suutinta vaihtanut paikkaa.
Käynti oli kuin 2-tahtikoneella, kun 2 suutinta oli koodattu ja 2 ei. Sitten kun ne väärissä rei'iässä olleet koodattiin uusiksi, käynti oli hyvä ja ongelmat katosi. Se ero voi olla valtavan ja hirmuisen välillä.
Olen nähnyt livenä koodaamattoman commonrailin. Siinä oli siis pari suutinta vaihtanut paikkaa.
Käynti oli kuin 2-tahtikoneella, kun 2 suutinta oli koodattu ja 2 ei. Sitten kun ne väärissä rei'iässä olleet koodattiin uusiksi, käynti oli hyvä ja ongelmat katosi. Se ero voi olla valtavan ja hirmuisen välillä.
Re: Alfa 159 jtd ruiskutusuutin
Mites ton voi testata et onko liitinvika?samu_m kirjoitti:Kyllä se pitäs koodata mut ei se koodaamattomuus pätkimistä aiheuta eikä vikavaloja sytyttele. Liitinvialta tuo ennemmin kuulostaa. Ne suuttimien liittimet löystyy ja sit kontakti katkeaa välillä. Siitä seuraa pätkimistä ja liuta vikakoodeja.
Re: Alfa 159 jtd ruiskutusuutin
Toi koodaus on varmaan teetettävä boschin valtuuttamassa huollossa?Aquatica kirjoitti:^^
Olen nähnyt livenä koodaamattoman commonrailin. Siinä oli siis pari suutinta vaihtanut paikkaa.
Käynti oli kuin 2-tahtikoneella, kun 2 suutinta oli koodattu ja 2 ei. Sitten kun ne väärissä rei'iässä olleet koodattiin uusiksi, käynti oli hyvä ja ongelmat katosi. Se ero voi olla valtavan ja hirmuisen välillä.
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: 30 Tammi 2012, 18:53
- Car(s): Giulia Super 2.0 -16
ex Giulietta 2.0 JTDm TCT -13
ex 159 2.4 JTDm Qtronic -07 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Alfa 159 jtd ruiskutusuutin
Kone käyntiin ja heiluttelee niitä liittimiä. Kun viallinen liitin osuu kohdalle ni alkaa pätkimään samantien.
Re: Alfa 159 jtd ruiskutusuutin
Auto käy kuitenkin sen verran tasasesti että huomaako eron. Ajettaessa huomaa nykimisen.samu_m kirjoitti:Kone käyntiin ja heiluttelee niitä liittimiä. Kun viallinen liitin osuu kohdalle ni alkaa pätkimään samantien.
Re: Alfa 159 jtd ruiskutusuutin
Testerillä katsoin vikakoodit ja tuli että "injektor circuit/open cylinder 2. Voisko joku kertoo noinniinku suomeks. Jotain ymmärrän...FIALFE kirjoitti:Auto käy kuitenkin sen verran tasasesti että huomaako eron. Ajettaessa huomaa nykimisen.samu_m kirjoitti:Kone käyntiin ja heiluttelee niitä liittimiä. Kun viallinen liitin osuu kohdalle ni alkaa pätkimään samantien.
- Isola
- Viestit: 2067
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Alfa 159 jtd ruiskutusuutin
Sylinterin 2 suuttimessa katkoksia. Tarkista sen liitos. Nollaa koodi, heiluttele auton käydessä kakkospytyn suuttimen liitintä ja katso vaikuttaako käyntiin tai palaako koodi.
Kuten Aquatica ylempänä totesi, niin suuttimen koodaus onnistuu MultiEcuScanilla harrastajavoimin. Täytyy se tehdä tai ei, niin en keksi yhtään syytä jättää sitä tekemättä.
Kuten Aquatica ylempänä totesi, niin suuttimen koodaus onnistuu MultiEcuScanilla harrastajavoimin. Täytyy se tehdä tai ei, niin en keksi yhtään syytä jättää sitä tekemättä.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.
Re: Alfa 159 jtd ruiskutusuutin
Kiitos avusta. Olisiko tässä tilanteessa parempi et korjaamo hoitaa,voisko mennä esim korjaus takuuseen...Isola kirjoitti:Sylinterin 2 suuttimessa katkoksia. Tarkista sen liitos. Nollaa koodi, heiluttele auton käydessä kakkospytyn suuttimen liitintä ja katso vaikuttaako käyntiin tai palaako koodi.
Kuten Aquatica ylempänä totesi, niin suuttimen koodaus onnistuu MultiEcuScanilla harrastajavoimin. Täytyy se tehdä tai ei, niin en keksi yhtään syytä jättää sitä tekemättä.
- wileythecoyote
- Viestit: 617
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Alfa 159 jtd ruiskutusuutin
Tuurista kiinni, että aiheuttaako koodaamattomuus ongelmaa.
Elm palikoilla, ei voi sit koodailla mitään. Vaatii kkl-vag-com mokkulan ja maksetun mes:n.
Ryhmästä varmaan löytyy lajitovereita samalta paikakunnalta, joilla tuollaiset vehkeet löytyy.
Elm palikoilla, ei voi sit koodailla mitään. Vaatii kkl-vag-com mokkulan ja maksetun mes:n.
Ryhmästä varmaan löytyy lajitovereita samalta paikakunnalta, joilla tuollaiset vehkeet löytyy.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- kterkkila
- Viestit: 2388
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Alfa 159 jtd ruiskutusuutin
Aika paljon ne koodit tosiaan vaikuttaa, mutta liittimet ensin kuntoon kun kerran katkoksista syyttää vikakoodikin. Suurimmat erot koodausvirheissä tulee esiruiskujen toimintaan. Pilotit kun on hirmuisen lyhyitä pätkiä, niin jostain suuttimesta voi tulla paljon samassa ajassa ja toisesta ei juuri mitään, kun avautumisviiveetkin heittelevät. Nykiminenkin kuuluu kuvioon, kun ECU yrittää säädellä sylinterien tasapainoa.
Kimmo
Re: Alfa 159 jtd ruiskutusuutin
Huomenna vien auton koodattavaksi ja saavat kattoo noi liittimetkin. Onneksi ei ole seuraava suutin vaihtokunnossa, koska ei kovin halpaa huvia.kterkkila kirjoitti:Aika paljon ne koodit tosiaan vaikuttaa, mutta liittimet ensin kuntoon kun kerran katkoksista syyttää vikakoodikin. Suurimmat erot koodausvirheissä tulee esiruiskujen toimintaan. Pilotit kun on hirmuisen lyhyitä pätkiä, niin jostain suuttimesta voi tulla paljon samassa ajassa ja toisesta ei juuri mitään, kun avautumisviiveetkin heittelevät. Nykiminenkin kuuluu kuvioon, kun ECU yrittää säädellä sylinterien tasapainoa.
Re: Alfa 159 jtd ruiskutusuutin
Mitä mieltä olette,voinko autolla ajaa 30 km korjaamolle vai onko parempi viedä lavetilla? Lavetti syö miestä rotan lailla ku ei oo tottunu alfa laveteilla kulkeen.FIALFE kirjoitti:Huomenna vien auton koodattavaksi ja saavat kattoo noi liittimetkin. Onneksi ei ole seuraava suutin vaihtokunnossa, koska ei kovin halpaa huvia.kterkkila kirjoitti:Aika paljon ne koodit tosiaan vaikuttaa, mutta liittimet ensin kuntoon kun kerran katkoksista syyttää vikakoodikin. Suurimmat erot koodausvirheissä tulee esiruiskujen toimintaan. Pilotit kun on hirmuisen lyhyitä pätkiä, niin jostain suuttimesta voi tulla paljon samassa ajassa ja toisesta ei juuri mitään, kun avautumisviiveetkin heittelevät. Nykiminenkin kuuluu kuvioon, kun ECU yrittää säädellä sylinterien tasapainoa.