Helvettiä tuo pultti. Romarilta löytyy uus napa tälle pvä ja tsekkaavat vielä onko abs sensori kiinni ja jos ei niin saako sitä jostain hyllystä.vesamaan kirjoitti:Napahan tulee siis laakerin sisäkooliin kiinni, tässä on taisteltu iskarin ja laakerin välissä olevan rautamöykyn (mikälie oikee nimi) alimman kiinnityspultin kanssa
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- wileythecoyote
- Viestit: 617
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- Aquatica
- Viestit: 15107
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja täs vaiheessa tuli mieleen: iskutaltalla vastaavaa fiiatista (tai jostain muusta peruskiposta) irrotin.
Toki tämäkin taltta oli mallia JUMALATON REKKAVEHJE, mutta lähti. Kunhan ensin kairasi sentin syvän poteron sen ehkä 16mm halkasijalta olevan mustan pultin kantaan O_O
Toki tämäkin taltta oli mallia JUMALATON REKKAVEHJE, mutta lähti. Kunhan ensin kairasi sentin syvän poteron sen ehkä 16mm halkasijalta olevan mustan pultin kantaan O_O
- wileythecoyote
- Viestit: 617
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eipä menny putkeen. Velocen takajousien olis pitäny olla sopivat normi iskareiden kanssa, mutta tunkilta kun laski auton maahan niin jouset oli melki pohjassa Saattaapi olla, että ei olekkaan sw:n jouset vaan berlinan. Taiitaa olla parasta hankkia vaan sw normijouset mätänetistä ja ruuvata alle. Ainakin pultit tulee aukeamaan normaalisti, niin on helppo vaihto.
Sit vielä romarilta haetut navat: piti olla 04 jts, mutta repsikan nurkkaa asentaessa huomasin, että levy ei mahdu jarrukilven sisälle, eli toinen on vanhemman ts:n napa. Saa kyllä fustin poijjaat palautetta. Vetäsin peltisaksilla kauluksen pois, että levy mahtuu ja sain auton ulos virman hallista...
Sit vielä romarilta haetut navat: piti olla 04 jts, mutta repsikan nurkkaa asentaessa huomasin, että levy ei mahdu jarrukilven sisälle, eli toinen on vanhemman ts:n napa. Saa kyllä fustin poijjaat palautetta. Vetäsin peltisaksilla kauluksen pois, että levy mahtuu ja sain auton ulos virman hallista...
Viimeksi muokannut wileythecoyote, 18 Touko 2018, 14:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- Tiige
- Viestit: 2908
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niissä olka-akseleiden tapeissa taisi olla myös muutos joskus 2004 tienoilla. Eli sopivat laakerit on eri kokoiset.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- wileythecoyote
- Viestit: 617
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juu tiedän. Ei tuu missään nimessä jäämään.Tiige kirjoitti:Niissä olka-akseleiden tapeissa taisi olla myös muutos joskus 2004 tienoilla. Eli sopivat laakerit on eri kokoiset.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- dnapekko
- Viestit: 606
- Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
- Car(s): GT 2,0 JTS -04; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0 -06, ex Brera 3,2 -06, ex 147 2,0 TS -07
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mites 2,0 JTS Faceliftin ilmansuodatinkotelon tulisi olla kiinni? Alkoi rämisemään aika reippaasti, ja heiluu siellä villinä ja vapaana.
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Muistaakseni kotelon takapuolella(akkua vastapäätä) on kiinnityspiste.
Muistaakseni kotelon takapuolella(akkua vastapäätä) on kiinnityspiste.
-
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Renko
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mitähän ajoa JTS vaatii, että osatestit tulee suoritettua? Tänä vuonna tuli jotain tiukennuksiakin, ettei riitä 3 vaan pitää olla 6 aluetta vihreellä tms.
Jäi jumiin katsastuksessa. Osatestit kesken ja Lambdaintegraatio ei onnistu, vissiin koska sillä lambdalla ei edes säädetä seosta tyhjäkäynnillä. Siinä aikansa pohdittuaan tulivat siihen tulokseen, että osatestit pitäisi saada kuntoon, lambdaintegraation ei tartte mennä läpi. Vikakoodit nollattu keväällä ja sen jälkeen ajettu vaan konttorille 25km. Matkalla ylitty 80km/h mutta tänä vuonna se ei riittänyt.
Asiaa helpottaa, että auto on katsastamaton, käytöstä poistossa ja nastarenkailla. Toivottavasti ei tarvitse ajaa tuhatta kilometriä. Kai ne osatestit joskus valmistuu? Kaikissa autoissa ei sitä edes tapahdu, jotkut Renut kun resetoi itsensä aina kun auton sammuttaa.
Niin ja pitäisi kai takavaimennin vaihtaa, olikohan SCS:ssä myös akselin etupuolelle tuleva lyhyt pätkä omansa eli isompi, ettei voi vaihtaa vain takimmaista vaimenninta vakioon? Sen etupuolen pätkän uusin muutama vuosi sitten ja lienee ihan ok, ehkä.. Kelpaisi ihan vakioputkistokin kun vaan "halvalla" saisi jostain. Takapönttö on rosteria mutta sisuskalut hävinneet.
Jäi jumiin katsastuksessa. Osatestit kesken ja Lambdaintegraatio ei onnistu, vissiin koska sillä lambdalla ei edes säädetä seosta tyhjäkäynnillä. Siinä aikansa pohdittuaan tulivat siihen tulokseen, että osatestit pitäisi saada kuntoon, lambdaintegraation ei tartte mennä läpi. Vikakoodit nollattu keväällä ja sen jälkeen ajettu vaan konttorille 25km. Matkalla ylitty 80km/h mutta tänä vuonna se ei riittänyt.
Asiaa helpottaa, että auto on katsastamaton, käytöstä poistossa ja nastarenkailla. Toivottavasti ei tarvitse ajaa tuhatta kilometriä. Kai ne osatestit joskus valmistuu? Kaikissa autoissa ei sitä edes tapahdu, jotkut Renut kun resetoi itsensä aina kun auton sammuttaa.
Niin ja pitäisi kai takavaimennin vaihtaa, olikohan SCS:ssä myös akselin etupuolelle tuleva lyhyt pätkä omansa eli isompi, ettei voi vaihtaa vain takimmaista vaimenninta vakioon? Sen etupuolen pätkän uusin muutama vuosi sitten ja lienee ihan ok, ehkä.. Kelpaisi ihan vakioputkistokin kun vaan "halvalla" saisi jostain. Takapönttö on rosteria mutta sisuskalut hävinneet.
Fiat ja Lancia varaosat. https://www.saminosat.net/tuotteet.html
- Aquatica
- Viestit: 15107
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
n. 200kilsaa.
Eikös nyt epäsopivista renkaista voida lätkäistä ajokieltoa? :o
Eikös nyt epäsopivista renkaista voida lätkäistä ajokieltoa? :o
-
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Renko
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei koske katsastusta. Toivottavasti ei koekilvillä pöröttelyäkään.
Ai niin näkeeköhän tolla maksullisella MESsilläkään osatestituloksia? En löytäny sellasta kohtaa..
Ai niin näkeeköhän tolla maksullisella MESsilläkään osatestituloksia? En löytäny sellasta kohtaa..
Fiat ja Lancia varaosat. https://www.saminosat.net/tuotteet.html
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
alfasta 156 v6 2001 alapallonivel vasemmalta alhaalta ja yläpallonivel oikealta ylhäältä välykselliset. tarvitseeko näissä vaihtaa koko varsi vai myydäänkö pelkkä nivel?
- Aquatica
- Viestit: 15107
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pallot niitattu varsiin. Ja jos vaihtaisitkin pelkän pallon, seuraavaksi menis puslat :p
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
okei kiitos vastauksesta!
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Näkee. Näkyy myös halvoilla obd-testereillä kunhan on sellainen malli joka ne ylipäätään osaa näyttää, eli eivät ole mitenkään piilotettuja.sämpy kirjoitti:Ai niin näkeeköhän tolla maksullisella MESsilläkään osatestituloksia? En löytäny sellasta kohtaa..
-
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Renko
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mutta mistä, en minä tyhmä löydä mitään sellaista kohtaa käyttöliittymästä.
Fiat ja Lancia varaosat. https://www.saminosat.net/tuotteet.html
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En nyt ole messiä käyttänyt pitkään aikaan joten vähän hatara on muistikuva kovin tarkkojen neuvojen antamiseksi, mutta siellä ne taisi olla missä on pitkä lista parametrejä joita voi valita näytettäväksi.
- Aquatica
- Viestit: 15107
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olisko ollut ihan siinä sensoridatapuolella... Hyvin hatara mielikuva itsellänikin, mutta mielestäni siellä oli ihan joku "part tests completed" tai jotain yhtä järkevää...
Mut varmaan 3v aikaa kun k.o parametria katsonut, ei ole ihan tarkka mielikuva.
Mut varmaan 3v aikaa kun k.o parametria katsonut, ei ole ihan tarkka mielikuva.
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Ne on useammalla rivillä, kun jokainen testi on lueteltu erikseen.
- wileythecoyote
- Viestit: 617
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuinka iso homma on vaihtaa fortunelinen alatukivarsiin helat? Nämähän siis kesti 20nm eli aivan ei yltänyt momenttiin, joka on 60nM. Vituttais maksaa uudet tukivarret kaiken muun mielipahan lisäksi...
2nen kyssäri. Jos laitan samalla freessit pultit, niin mistä niitä mahtaisi saada suomen kamaralta. On epäilys, että ei tehnyt hyvää pultinkaan kierteille tuo muljahdus. Noissa on jotkut erikoisprikat välissä kussakin 3kpl.ne varmaan voipi uudelleenkäyttää?
2nen kyssäri. Jos laitan samalla freessit pultit, niin mistä niitä mahtaisi saada suomen kamaralta. On epäilys, että ei tehnyt hyvää pultinkaan kierteille tuo muljahdus. Noissa on jotkut erikoisprikat välissä kussakin 3kpl.ne varmaan voipi uudelleenkäyttää?
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Korjaus rälläköimällä mutterit irti ja uudet tilalle? Tai sitten puslat prässissä painaen irti ja samalla konstilla uudet tilalle. Joskus on tullut prässin puutteessa vaihdettua uudet rälläköimälle vanha pusla halki ja hakkaamalla lekalla uusi paikalleen. En suosittele.
- wileythecoyote
- Viestit: 617
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo voi olla hieman nihkeää. Noita helojakaan, ei ole missään hyllyssä. Prässiä ei ole ja helaa on valmistajasta riippuen 5:ttä eri kokoa. Varmaan vaihtuis siten fortuneline hela toiseen moiseen ja koko homma turhaa työtä. Varret nyt saa motonetistä 130€/kpl merkit oli kyllä täysin tuntemattomia trixstar tjsp ja toisesta eivät edes merkkiä tienneet.Jalamari kirjoitti:Korjaus rälläköimällä mutterit irti ja uudet tilalle? Tai sitten puslat prässissä painaen irti ja samalla konstilla uudet tilalle. Joskus on tullut prässin puutteessa vaihdettua uudet rälläköimälle vanha pusla halki ja hakkaamalla lekalla uusi paikalleen. En suosittele.
Tuo mutterin rälläköinti ja uuden hitsaaminen kyllä houkuttais. Pultin puolesta siihen mahtuisi heittämällä korkeampi mutterikin, joka varmasti ottaisi sen 60nM vastaan.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- Tiige
- Viestit: 2908
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos kyse etummaisen puslan vastamuttereista niin nopein homma on täräyttää poralla ne korkanneet kierteen jämät pois ja ja uusi mutteri pultin päähän. Eli ei tarvitse edes rälläköidä vanhaa mutteria pois. Jättää sen vaan tavallaan ohjuriksi sinne väliin. Pidempi pultti jos vakiossa ei kierre riitä tuohon kikkaan.wileythecoyote kirjoitti:Joo voi olla hieman nihkeää. Noita helojakaan, ei ole missään hyllyssä. Prässiä ei ole ja helaa on valmistajasta riippuen 5:ttä eri kokoa. Varmaan vaihtuis siten fortuneline hela toiseen moiseen ja koko homma turhaa työtä. Varret nyt saa motonetistä 130€/kpl merkit oli kyllä täysin tuntemattomia trixstar tjsp ja toisesta eivät edes merkkiä tienneet.Jalamari kirjoitti:Korjaus rälläköimällä mutterit irti ja uudet tilalle? Tai sitten puslat prässissä painaen irti ja samalla konstilla uudet tilalle. Joskus on tullut prässin puutteessa vaihdettua uudet rälläköimälle vanha pusla halki ja hakkaamalla lekalla uusi paikalleen. En suosittele.
Tuo mutterin rälläköinti ja uuden hitsaaminen kyllä houkuttais. Pultin puolesta siihen mahtuisi heittämällä korkeampi mutterikin, joka varmasti ottaisi sen 60nM vastaan.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eikö varsissa ole takuuta?wileythecoyote kirjoitti:Kuinka iso homma on vaihtaa fortunelinen alatukivarsiin helat? Nämähän siis kesti 20nm eli aivan ei yltänyt momenttiin, joka on 60nM. Vituttais maksaa uudet tukivarret kaiken muun mielipahan lisäksi...
- wileythecoyote
- Viestit: 617
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kävin hakemassa mätänetistä varret ja ruuvilinjasta 10 kovuiset pultit. Jos nyt sais momenttiin.
(edit: ainakin repsikan puolen sai, mutta samalla paljastu vetonivelessä olevan pykälää, joten sekin sietää vaihtua)
(edit: ainakin repsikan puolen sai, mutta samalla paljastu vetonivelessä olevan pykälää, joten sekin sietää vaihtua)
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- wileythecoyote
- Viestit: 617
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko mahdollista korjata ohjausvaihteen väljä vain vaihtamalla ohjausvaihteen uloin nyloninen ohjuri? Omassa on millin ilmarako, joka renkaat ylhäällä saa vanteen reunasta mitattuna aikaan niin 1.5mm heiton. Olis mahtia, jos vois vaihtaa vain tuon pään nylonipalikan ja sit kovaa ajoa
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- wileythecoyote
- Viestit: 617
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pitääkö jarrutehostinta vaihtaessa purkaa koko abs yksikkö pois tieltä?
Elearnin mukaan ei vaan riittäisi, että sen kannake on irrotettu. En kyllä näe sitä jälkimmäisellä tavalla mitenkään mahdollisena.
Elearnin mukaan ei vaan riittäisi, että sen kannake on irrotettu. En kyllä näe sitä jälkimmäisellä tavalla mitenkään mahdollisena.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kaveri osti minulta JTS:n ecun ja kyselisin, että saako sen paritettua nykyiselle avaimelle ja millä? Ecun code löytyy kyllä.
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei vastaa kysymykseen, mutta vanhemmassa pitää olla ecu, avain ja ajonestoboksi samasta autosta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 04 Kesä 2018, 11:28
- Car(s): Alfa Romeo 156 TS 2.0 vm.99
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Moro. Ostin viikko sitten itselleni elämäni ekan Alfa Romeon ja kysymys kuuluukin..
Miten saa Alfa 156 TS 2.0 vm.99 mallissa niskatuet irti etu ja takapenkistä? mitenkä takapenkin selkänoja kääntyy kun ne perinteiset napit näkyy puuttuvan..Kiitos jo etukäteen avusta?
Miten saa Alfa 156 TS 2.0 vm.99 mallissa niskatuet irti etu ja takapenkistä? mitenkä takapenkin selkänoja kääntyy kun ne perinteiset napit näkyy puuttuvan..Kiitos jo etukäteen avusta?
- alfa 156 v6
- Viestit: 5404
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
selkänojan päällä niskatuen alakiinnityksessä on napit, ne pohjaan molemmat ja nosto niin nousevat pois.Sebi kirjoitti:Moro. Ostin viikko sitten itselleni elämäni ekan Alfa Romeon ja kysymys kuuluukin..
Miten saa Alfa 156 TS 2.0 vm.99 mallissa niskatuet irti etu ja takapenkistä? mitenkä takapenkin selkänoja kääntyy kun ne perinteiset napit näkyy puuttuvan..Kiitos jo etukäteen avusta?
Onko auto sedan vai SW? Sedanissa penkit ei kaadu, sw:ssä perinteiset napit on reunoissa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Busson jakoremmin vaihto
Heittokellon adapteri tulpanreikään. Onko jotain hyvää DIY viritystä vai pitääkö hankkia kaupasta adapter 1825013000?
Meinaan että riittääkö pitkä tikku indikaattoriksi jonka liikkeestä voi tietyllä tarkkuudella saada YKK:n selville?
Siis onko tarkkuusvaatimus alle +/-0,1 mm CF3 koneella ettei jää päästöistä kiinni?
Heittokellon adapteri tulpanreikään. Onko jotain hyvää DIY viritystä vai pitääkö hankkia kaupasta adapter 1825013000?
Meinaan että riittääkö pitkä tikku indikaattoriksi jonka liikkeestä voi tietyllä tarkkuudella saada YKK:n selville?
Siis onko tarkkuusvaatimus alle +/-0,1 mm CF3 koneella ettei jää päästöistä kiinni?
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Gtv:tä varten hommasi heittokellon ja magnettijalan.atm kirjoitti:Busson jakoremmin vaihto
Heittokellon adapteri tulpanreikään. Onko jotain hyvää DIY viritystä vai pitääkö hankkia kaupasta adapter 1825013000?
Meinaan että riittääkö pitkä tikku indikaattoriksi jonka liikkeestä voi tietyllä tarkkuudella saada YKK:n selville?
Siis onko tarkkuusvaatimus alle +/-0,1 mm CF3 koneella ettei jää päästöistä kiinni?
Kelloon löytyi sopiva "jatkoputki" rikkalapion varresta, letkuklemmarilla kiinni kelloon. Putken sisään laitoin moottorisahan teräviilan.
Toki lähinnä merkkien tarkistusta varten, mutta saahan tuosta yhden vaihtoehdon
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ongelma vedenlämpömittarin näyttämässä. Lähtökohtana oli näyttämä satunnaisesti sitäsuntätä. Vaihdoin termostaattikotelon päällä
olevan vedenlämpöanturin, viisari nousee aivan rauhallisesti, moottori on normaalilämpöinen mutta mittari näyttää 130 celsiusta. No,
vaihdoin uuden anturin, sama juttu. Vaihdoin mittarin toisesta autosta, sama juttu . Kuulostaako tutulle? Ja autohan on 156 2.0 TS.
Terv. Ari V, Vaasa
olevan vedenlämpöanturin, viisari nousee aivan rauhallisesti, moottori on normaalilämpöinen mutta mittari näyttää 130 celsiusta. No,
vaihdoin uuden anturin, sama juttu. Vaihdoin mittarin toisesta autosta, sama juttu . Kuulostaako tutulle? Ja autohan on 156 2.0 TS.
Terv. Ari V, Vaasa
- alfa 156 v6
- Viestit: 5404
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Minkä ikäinen 156 TS? vanhemmissa taisi olla 2 anturia, toinen moottorinohjaukselle ja toinen mittarille.arkka kirjoitti:Ongelma vedenlämpömittarin näyttämässä. Lähtökohtana oli näyttämä satunnaisesti sitäsuntätä. Vaihdoin termostaattikotelon päällä
olevan vedenlämpöanturin, viisari nousee aivan rauhallisesti, moottori on normaalilämpöinen mutta mittari näyttää 130 celsiusta. No,
vaihdoin uuden anturin, sama juttu. Vaihdoin mittarin toisesta autosta, sama juttu . Kuulostaako tutulle? Ja autohan on 156 2.0 TS.
Terv. Ari V, Vaasa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vuosimalli on -99, anturi 3-napainen. Ennen anturin vaihtoa, mittari ei juurikaan noussut, yhtäkkiä näyttikin suht normilukuja.
Varotusvalo kyllä syttyy käynnistettäessä sammuu niinkuin pitääkin, syylärin flekti toimii normaalisti, tyhjäkäynnillä paikallaan käydessään
hyrähtää päälle. Missä kohtaan mahdollinen toinen anturi sijaitsee?
T. Ari V
Varotusvalo kyllä syttyy käynnistettäessä sammuu niinkuin pitääkin, syylärin flekti toimii normaalisti, tyhjäkäynnillä paikallaan käydessään
hyrähtää päälle. Missä kohtaan mahdollinen toinen anturi sijaitsee?
T. Ari V
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kannen päädyssä, mutta jos autossasi on kolmenapainen anturi, on anturin sisällä kaksi erillistä mittaelementtiä, toinen motronicille ja toinen mittarille.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tarkistin vielä, kyllä se on ollut ja on 3-napainen liitin/anturi. Pitää vielä koittaa vaihtaa ehjästä varmasti toimivasta autosta
anturi, kattoo, mitä se sitten näyttää.
T.Ari V
anturi, kattoo, mitä se sitten näyttää.
T.Ari V
- wileythecoyote
- Viestit: 617
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olis kiva tietää voiko noita mittareita jotenkin kalibroida? Termarin ja polttoainepumpun vaihdon jälkeen on kummatkin mittarit viturallaan.arkka kirjoitti:Ongelma vedenlämpömittarin näyttämässä. Lähtökohtana oli näyttämä satunnaisesti sitäsuntätä. Vaihdoin termostaattikotelon päällä
olevan vedenlämpöanturin, viisari nousee aivan rauhallisesti, moottori on normaalilämpöinen mutta mittari näyttää 130 celsiusta. No,
vaihdoin uuden anturin, sama juttu. Vaihdoin mittarin toisesta autosta, sama juttu . Kuulostaako tutulle? Ja autohan on 156 2.0 TS.
Terv. Ari V, Vaasa
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- wileythecoyote
- Viestit: 617
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Se nyt tulee termarin vaihdossakin automaattisestiPujazuba kirjoitti:^Oletko yrittänyt akun irrottamista vaikka puoleksi tunniksi.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko 156:ssa ns. tyypillinen NTC vastukseen perustuva lämpötila-anturi johon tulee +5V DC ja +20C nurkilla vastus luokkaa 2.5kohm ja +90C kohdilla jotain 250ohm?
- Jakke
- Viestit: 3373
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eikös tuo lähtökohta "sitäsuntätä" viittais johonkin pätkivään liitokseen? En tiedä, onko nuo anturit yleensä PTC vai NTC -tyyppisiä, mutta jos on PTC, niin silloinhan tuollainen yläkanttiin oleva lukema vois johtua jossain liitoksessa olevasta ylimääräisestä vastuksesta (lue=huono kontakti).wileythecoyote kirjoitti:Olis kiva tietää voiko noita mittareita jotenkin kalibroida? Termarin ja polttoainepumpun vaihdon jälkeen on kummatkin mittarit viturallaan.arkka kirjoitti:Ongelma vedenlämpömittarin näyttämässä. Lähtökohtana oli näyttämä satunnaisesti sitäsuntätä. Vaihdoin termostaattikotelon päällä
olevan vedenlämpöanturin, viisari nousee aivan rauhallisesti, moottori on normaalilämpöinen mutta mittari näyttää 130 celsiusta. No,
vaihdoin uuden anturin, sama juttu. Vaihdoin mittarin toisesta autosta, sama juttu . Kuulostaako tutulle? Ja autohan on 156 2.0 TS.
Terv. Ari V, Vaasa
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo
ooo--v--ooo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
ECU-resetillä ei mitään vaikutusta. Näytti "sitäsuntätä" vanhalla anturilla, uudella toimii hienosti, mutta näyttämä aivan liikaa.
Koitan viikonloppuna varmasti "ehjää" anturia.
T. Ari V
Koitan viikonloppuna varmasti "ehjää" anturia.
T. Ari V
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
156 v6:sta löytyy madallussarja ja muutoskatsastus pitäis tehdä & katsastussetä haluaa suuntauslappua, jossa on arvot vihreällä. Camber-säätö edessä loppuu kesken (sitä ei ole), toisella puolella negatiivista camberia on asteen verran liikaa toisella puolella puoli astetta (sportspack-version arvoista).
Onko tuohon jotain hyvää tapaa saada säätömahdollisuutta tai väännettyä camberia vähemmän pakkaselle?
(Jousitus vaihdettu edellisen omistajan toimesta, joten vakion laittaminen tilalle katsastukseen ei oo sekään hyvä ratkaisu )
Onko tuohon jotain hyvää tapaa saada säätömahdollisuutta tai väännettyä camberia vähemmän pakkaselle?
(Jousitus vaihdettu edellisen omistajan toimesta, joten vakion laittaminen tilalle katsastukseen ei oo sekään hyvä ratkaisu )
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hyvä keino on litraa ensin niin lähelle oikeita arvoja kuin menee ja sen jälkeen kääntää peileistä arvot vihreälle että kelpaa katsastukseen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- JMC
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^Eipä niitä ilman säätöpultteja saa mitenkään, joten jos meinaa vielä lailliseksi saada niin vaatii pientä kusettamista. Joko just noin kun tossa ylempänä neuvottiin, tai sitten auton ollessa nostimella ja nostimessa on keventimet niin niillä nostamalla autoa niin ylös että camber arvo on kohdallaan. Tai sitten photoshoppaa lappuun arvot vihreäksi, kuten allekirjottanut teki..
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^^takapäässä saattaa uretaani- tai ylipäätään uudet puslat parantaa tilannetta.
Taakse muistaakseni camberpultti sopii myös
Taakse muistaakseni camberpultti sopii myös
- Pasi
- Viestit: 6786
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei jaksa etsiä.... mites se radio koodin sai auki, kun meni lukkoon? Oliko se virrat päällä autossa X minuuttia, vai raadio päällä X minuuttia vai wtf ja wth?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^+ Kiitokset vastauksista, täytyy koittaa keksiä sopiva paikka virallisen lapun hankintaan. Säädettäviä puslia eteen ei taida valmistaa kuin yksi Taiwanilainen nyrkkipaja (http://www.highpower-racing.com), joten tuskin liika etu-Camber syö renkaitakaan, sen verran paljon madallettuja 156:sia maailmalla kuitenkin löytyy... (eli asia on ongelma vain lainsäädännössä ja norminpurkutalkoilla on lisätty byrokratiaa ja uusia vaatimuksia ).