Jiitee kirjoitti:2/6 kerralla läpi JTD nyt eli selkeä hylky. Tällä kertaa oli todella hyvä, että ilmeisesti vasemman etujarrun putki pääsylinteriltä tai pääsylinteri sanoi työsopimuksen irti katsastuksessa... tosin juuri ennen kuin pläjäys tapahtui niin inssi kehui jarruja todella hyviksi ( sai arvot koneelle myös ylös
) . Sitten se normi etupään kuluminen eli oikea etuylätukivarsi, lisättynä oikealla iskarilla (hmm....Etelä-Savon -reissulla tuli kyllä ajettua aika haipakkaa asfaltin reikään ) ja vasemmalla takakoiranluulla. Alfakin vanhenee, ennätyspitkä korjauslista tämä. Ei toki pitkä yli 300 tkm ajetulle...
Päivitystä katsastustilastoon - läpimenoprosentti vain laskee 2/7 kerralla läpi. Vaikka nyt oli ns. hyvät pohjat katsastukseen ( siis muutkin kuin peltiosat
) niin hylky tuli seisontajarrun epätasapainosta ( 70 % max) oma 87 ...hmm. Ja vielä uusilla vaijereilla... täytyy säätää löysemmän puolen kuoriosan pituutta niin siinäpä se. Seisontajarrusta kuulemma juuri muuttuneiden
katsastussääntöjen perusteella tulee siis hylky ja jopa ajokielto jos kumpikaan puoli ei juuri pidä.
Läpimeno% siis paperilla vaatimaton 28,6 %
Katsuri totesi kyllä lopuksi, että timmikuntoinen Alfa sulla. Joo, onhan siihen koko alusta jarruineen , laakereineen, iskareineen vaihdettu läpi parin viime vuoden aikana. Ja on tuo 156 hyvä ajaa, kun alusta on tiukka...