Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
palkus
Viestit: 5511
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^toitoi, eiks tohon sulakkeeseen liity myös sumuvalo+jtain muutakin takakannessa lymyilevää (muistaakseni). Elikäs mites ne piuhat siellä haitarikumin kohilla?
"puhun niin totta kuin osaan"

A Bart
Viestit: 1868
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

palkus kirjoitti:^toitoi, eiks tohon sulakkeeseen liity myös sumuvalo+jtain muutakin takakannessa lymyilevää (muistaakseni). Elikäs mites ne piuhat siellä haitarikumin kohilla?
Voi olla?
Kerro toki lisää.
Eilen sain tuon elearnin toimimaan ja pääsin tutkimään erittäin oudolla logikalla piirreltyjä kaavioita.
Kiitos vaan asianomaiselle että sai lainata toimivaa levyä.

Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

Onko kukaan vaihtanu ite 156 v6:seen hammastankoa? Jos on niin oliko miten vidduMainen vaihtaa? Jaaa sit mistä mahdollisesti sais halavalla ostettua hammastankoa? :lol: Itellä rupes piru vuotamaan, niin pitäs vaihtaa.
"Having no way as way, having no limitation as limitation"

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 617
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

DragonForce kirjoitti:Onko kukaan vaihtanu ite 156 v6:seen hammastankoa? Jos on niin oliko miten vidduMainen vaihtaa? Jaaa sit mistä mahdollisesti sais halavalla ostettua hammastankoa? :lol: Itellä rupes piru vuotamaan, niin pitäs vaihtaa.
Apurungon läpi tulevat raidetangon pultit irti.
Putki pois ja samoten lämpösuoja yms mitkä ovat apurungon päällä kiinni.
Apurunkoa pitää tiputtaa sen verran kun mitä pultit antavat periksi.
Tehostimen letkut irti.
Pallot irti.
Ratti lukitaan paikalleen ja merkataan asento kumpaankin tankoon.
Rattiakseli irti, jolloin myös hammastanko on vapaa.

En ole itse vaihtanut, mutta lukenut ohjeet useampaan kertaan.
Todennäköisesti helpompi vaihtaa, jos apurungon tiputtaa kokonaan ja tukee koneen peräpäästään vaikka kuormaliinalla joka kiinnittyy johonkin sopivaan palkkiin, jonka laitat iskarin tolppien välin.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
MikeH
Viestit: 5
Liittynyt: 18 Syys 2018, 18:37
Car(s): -Varttikutoset-
JNZ-57 V6 Käyttisprojektintynkä
JLT-88 2.0TS Varaosakoppa
LJF-460 2.0TS Riisuttu ja paalattu varaosakasa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja MikeH »

wileythecoyote kirjoitti:
DragonForce kirjoitti:Onko kukaan vaihtanu ite 156 v6:seen hammastankoa? Jos on niin oliko miten vidduMainen vaihtaa? Jaaa sit mistä mahdollisesti sais halavalla ostettua hammastankoa? :lol: Itellä rupes piru vuotamaan, niin pitäs vaihtaa.
Apurungon läpi tulevat raidetangon pultit irti.
Putki pois ja samoten lämpösuoja yms mitkä ovat apurungon päällä kiinni.
Apurunkoa pitää tiputtaa sen verran kun mitä pultit antavat periksi.
Tehostimen letkut irti.
Pallot irti.
Ratti lukitaan paikalleen ja merkataan asento kumpaankin tankoon.
Rattiakseli irti, jolloin myös hammastanko on vapaa.

En ole itse vaihtanut, mutta lukenut ohjeet useampaan kertaan.
Todennäköisesti helpompi vaihtaa, jos apurungon tiputtaa kokonaan ja tukee koneen peräpäästään vaikka kuormaliinalla joka kiinnittyy johonkin sopivaan palkkiin, jonka laitat iskarin tolppien välin.
Mulla on justiinsa sama remppa menossa. Tangon mahtuu kyllä vaihtamaan pelkästään löysäämällä apurungon, moottorikannakkeen ja sen vahvikelevyn(?) mikä on katin yläpuolella, mutta oli sen verran pirullinen äherrettävä kaikkien letkujen ja putkien viidakosta että helpommalla varmasti pääsee jos tiputtaa koko apurungon lattialle. Siitäkään ei varmasti ollut haittaa että mulla oli loputkin etuakselista purettuna pois. Kaikki tulee aina tehtyä vaikeimman kautta. :roll:

Avatar
catharsis
Viestit: 114
Liittynyt: 24 Huhti 2016, 22:36
Car(s): ex-156 2.0 JTS SW boselift
Järki-pallosalama -17
S80 2.4 -00
Paikkakunta: Helsingin MLK

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja catharsis »

Taaempi bensatankin panta näytti antautuneen ja roikkuu.
Pitänee askarrella jokin patentti. Onkos tuo tankki muilla kuin noilla pannoilla kiinni?

Avatar
JMC
Viestit: 1109
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JMC »

^Ei, kolme kappaletta pantoja pitää tankin paikallaan.

Avatar
azorblade
Viestit: 453
Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
Car(s): ex:
75 ts, 156 v6 x2 ja jts, 159 2.4, gt jts
Paikkakunta: Kontiolahti

Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja azorblade »

Löytyykö kokemuksia front right load solenoid valve koodista. tai jonkun muun kulma vastaavasta. testasin uutta abs anturia. ei auttanut. eli vika lienee ehkä abs pumpussa/yksikössä. välillä ei vika esiinny heti vaan vasta jonkun ajan kuluttua kun on lähtenyt ajamaan.

Avatar
JMC
Viestit: 1109
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JMC »

Jos satut ehjää yksikköä tarviimaan niin Keuruulta löytyy, mikäli tessun yksikkö käy veekutoseen. Koodista en itse tiedä mitään :)

Avatar
azorblade
Viestit: 453
Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
Car(s): ex:
75 ts, 156 v6 x2 ja jts, 159 2.4, gt jts
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja azorblade »

JMC kirjoitti:Jos satut ehjää yksikköä tarviimaan niin Keuruulta löytyy, mikäli tessun yksikkö käy veekutoseen. Koodista en itse tiedä mitään :)
Voi hyvinkin olla että tarviin, pitää tutkia onko samaa tavaraa.

Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

wileythecoyote kirjoitti:
DragonForce kirjoitti:Onko kukaan vaihtanu ite 156 v6:seen hammastankoa? Jos on niin oliko miten vidduMainen vaihtaa? Jaaa sit mistä mahdollisesti sais halavalla ostettua hammastankoa? :lol: Itellä rupes piru vuotamaan, niin pitäs vaihtaa.
Apurungon läpi tulevat raidetangon pultit irti.
Putki pois ja samoten lämpösuoja yms mitkä ovat apurungon päällä kiinni.
Apurunkoa pitää tiputtaa sen verran kun mitä pultit antavat periksi.
Tehostimen letkut irti.
Pallot irti.
Ratti lukitaan paikalleen ja merkataan asento kumpaankin tankoon.
Rattiakseli irti, jolloin myös hammastanko on vapaa.

En ole itse vaihtanut, mutta lukenut ohjeet useampaan kertaan.
Todennäköisesti helpompi vaihtaa, jos apurungon tiputtaa kokonaan ja tukee koneen peräpäästään vaikka kuormaliinalla joka kiinnittyy johonkin sopivaan palkkiin, jonka laitat iskarin tolppien välin.
Kiitos paljon ohjeista! Pitääkin katsoa jos sais varattua tallia itelle, niin vois yrittää korjailla. Tai sit laiskana vien kaverin riesaksi :drinking:
"Having no way as way, having no limitation as limitation"

Kertsu
Viestit: 900
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Asensin alkuperäisen radion takaisin. Onko normaalia, että sen saa päälle "on" nappia painamalla vaikka autossa ei ole virrat päällä?

Avatar
Macela
Viestit: 2657
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Kertsu kirjoitti:Asensin alkuperäisen radion takaisin. Onko normaalia, että sen saa päälle "on" nappia painamalla vaikka autossa ei ole virrat päällä?
Itsellä saa 166:ssa alkuperäisen integroidun ja 156:ssa jälkiasennetun päälle vaikka ilman avaimia virtalukossa. Alkuperäisestä radiosta 156:ssa ei ole varmuutta mutta tältä pohjalta uskaltaisin väittää että on normaalia. Eurooppalaisissa autoissa muutenkin melko yleistä, japanilaisissa autoissa taas harvemmin.

Avatar
Turre
Viestit: 336
Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
Car(s): 156 2.0 JTS -03 (Oikkuli)
156 SW 2.0 JTS -02 (Villikko)
156 SW 1.8 TS -05 (Maanikko)
156 SW 2.5 V6 -03 (Vararikko)
Peugeot Boxer 290C 2.0HDi (Ludvig)
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Turre »

Kertsu kirjoitti:Asensin alkuperäisen radion takaisin. Onko normaalia, että sen saa päälle "on" nappia painamalla vaikka autossa ei ole virrat päällä?
Kuuluu asiaan, kuten myös se että tuossa tilassa menee automaattisesti pois päältä n. 20min kuluttua.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.

Kertsu
Viestit: 900
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Kiitoksia, nyt ei tarvitse pelätä, että syö akun yön aikana tyhjiin.

Alfred Romero
Viestit: 565
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Moro.
156 2.0 tessu-01 kyseessä.
Kaasuläppä antaa ajoittaista herjaa.
Välillä käydä röpöttää miten kuten ja taas hetken päästä
käynti moitteetonta. Läppä on vähintäänkin
kohtuullisen puhdas. Onko mitään mieltä
alkaa elektroniikka päätä aukomaan ja rasvailemaan?
Kilsoja takana n.230000.
Piti vaihtaa läppärunko varaosapirssistä,
mutta se on alunperin 1.8, eli haaveeksi jäi.
Montaako sorttia noita läppärunkoja on tarjolla
noihin 2 litraisiin? Näyttää tuolta Meat& Dorialta.
Päällä jäähdytysripainen hökötys, johon nuo
monipinnit tulee kiinni. Kellään tyrkyllä ehjää?

Lisätäänpä maanantain murheet..:
Nyt olisi lisäksi hakusessa 916 spideriin mallia -95
repsikan puolelle eteen sumu/parkki/vilkku-umpio.
Perkeleen nippuside miehet...
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
Alfa 33 QV
Viestit: 115
Liittynyt: 13 Huhti 2003, 11:49
Car(s): Alfa Romeo 33 16v QV ,91
Alfa Romeo 156 2,5 V6 ,99
Alfa Romeo GTV 2,0 TS ,95
Alfa Romeo 147 1,6 TS ,02
Alfa Romeo 156 2.0 JTS , 03
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 09

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfa 33 QV »

Koneena 2,5 V6 ja nokka-akselin lukituspalat ovat niin korkeat, että pitää hankkia pidemmät pultit, mutta osaako joku kertoa millaiset pultit pitää hankkia? Onko joku erikoiskierrenousu tai jotain muuta vastaavaa erikoisuutta? Kiitokset vastauksesta.

Alfred Romero
Viestit: 565
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Jos et sahaa lukituspaloista pois, niin ainakin
156sessa ne hihnapyörien pään stefojen
"kansipukkien" pultit on just passelit.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 617
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Mikäs tässä nyt voisi olla, kun takasatulan vaihdon jälkeenkin jarruvoimissa takana 45% ero (kuskin heikompi) . Koskee sekä käyttöjarrua, että seisontajarrua. Edessä ero on 0%.

Ei vuoda, letkut ei pullistele, liukutapit liikkuu, eikä levy ole kiero.

Pitääkö satulaa kalibroida käsijarrun suhteen ensin, ennen kuin käyttöjarrukin toimii kunnolla?
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
Polforea
Viestit: 11492
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Koska sekä neste- että vaijerivetoinen jarru toimii heikosti niin pitänee esittää kysymykset:
1) Miltä ne levyt ja palat näyttää?
2) Liikkuuko mäntä satulassa ok vai jumitteleeko se?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 617
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Polforea kirjoitti:Koska sekä neste- että vaijerivetoinen jarru toimii heikosti niin pitänee esittää kysymykset:
1) Miltä ne levyt ja palat näyttää?
2) Liikkuuko mäntä satulassa ok vai jumitteleeko se?
Levyt ynnä palat liki uudet. Levyt Brembon. Palat tarviketta.
Liukutapit myös uusittu rempan yhteydessä kesällä.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
Jiitee
Viestit: 4456
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

wileythecoyote kirjoitti:
Polforea kirjoitti:Koska sekä neste- että vaijerivetoinen jarru toimii heikosti niin pitänee esittää kysymykset:
1) Miltä ne levyt ja palat näyttää?
2) Liikkuuko mäntä satulassa ok vai jumitteleeko se?
Levyt ynnä palat liki uudet. Levyt Brembon. Palat tarviketta.
Liukutapit myös uusittu rempan yhteydessä kesällä.
Ilmaus edelleen... tai jarrun pääsylinteri rikki ... ??
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 617
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Jiitee kirjoitti:
wileythecoyote kirjoitti:
Polforea kirjoitti:Koska sekä neste- että vaijerivetoinen jarru toimii heikosti niin pitänee esittää kysymykset:
1) Miltä ne levyt ja palat näyttää?
2) Liikkuuko mäntä satulassa ok vai jumitteleeko se?
Levyt ynnä palat liki uudet. Levyt Brembon. Palat tarviketta.
Liukutapit myös uusittu rempan yhteydessä kesällä.
Ilmaus edelleen... tai jarrun pääsylinteri rikki ... ??
Ilmattu abs pumpun avulla. N desi ainetta 2s piirin läpi. Pääsylkky uus eikä edessä ole prosenttiakaan heittoa, joten tuskin on vikaa uudessa pääsylkkyssä.

Itsellä lähinnä mielessä se, että tarviiko satulan käsijarruvipua säätää tai voisko letkussa olla vikaa?
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
mattijus
Viestit: 5283
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Ilmaus tai pääsylinteri tuskin suuremmin vaikuttaa vaijerivetoiseen käsijarruun, joka oli saman verran pielessä.
Minun logiikallani tämä rajaa vikapaikan satuloihin / levyihin / paloihin. En tiedä voisiko käsijarruvaijeri vaikuttaa?
VMP

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 617
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

mattijus kirjoitti:Ilmaus tai pääsylinteri tuskin suuremmin vaikuttaa vaijerivetoiseen käsijarruun, joka oli saman verran pielessä.
Minun logiikallani tämä rajaa vikapaikan satuloihin / levyihin / paloihin. En tiedä voisiko käsijarruvaijeri vaikuttaa?
Se on myös uusi.

Jos kokeilen vaihtaa satulasta pyörän napaan tulevan osan liukutappien een ja kiristän hieman käsijarrun vipua, sekä säädän männän valmiiksi "iholle"?
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5404
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

wileythecoyote kirjoitti:
mattijus kirjoitti:Ilmaus tai pääsylinteri tuskin suuremmin vaikuttaa vaijerivetoiseen käsijarruun, joka oli saman verran pielessä.
Minun logiikallani tämä rajaa vikapaikan satuloihin / levyihin / paloihin. En tiedä voisiko käsijarruvaijeri vaikuttaa?
Se on myös uusi.

Jos kokeilen vaihtaa satulasta pyörän napaan tulevan osan liukutappien een ja kiristän hieman käsijarrun vipua, sekä säädän männän valmiiksi "iholle"?
Älä mene säätämään vipua... sen pitää palata rajoitintappiinsa että automaattisäätö toimii, vaijerin kun vedät liian kireälle niin se vaan huonontaa tilannetta kun säätö pois pelistä...

Avatar
Jiitee
Viestit: 4456
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

alfa 156 v6 kirjoitti:
wileythecoyote kirjoitti:
mattijus kirjoitti:Ilmaus tai pääsylinteri tuskin suuremmin vaikuttaa vaijerivetoiseen käsijarruun, joka oli saman verran pielessä.
Minun logiikallani tämä rajaa vikapaikan satuloihin / levyihin / paloihin. En tiedä voisiko käsijarruvaijeri vaikuttaa?
Se on myös uusi.

Jos kokeilen vaihtaa satulasta pyörän napaan tulevan osan liukutappien een ja kiristän hieman käsijarrun vipua, sekä säädän männän valmiiksi "iholle"?
Älä mene säätämään vipua... sen pitää palata rajoitintappiinsa että automaattisäätö toimii, vaijerin kun vedät liian kireälle niin se vaan huonontaa tilannetta kun säätö pois pelistä...
Jep. Juuri näin. OK, siis ongelma onkin käsijarrun epätasapainossa. Tuttu juttu parin kuukauden takaa itselleni samaisesta autosta ...huonommalle puolelle uusi satula palautti balanssin kohdallani. Automaattisäätö oli kaputt...

PS. Uusi pääsylinterikin voi olla viallinen... oma kokemus vuosi sitten 116_Giuliettasta ... millään ei saatu takajarruja balanssiin..
uuden sylkän takajarrupiiri oli rikki ( Italo-osa Motonetistä )... uusi "uusi " pääsylinteri korjasi heti tilanteen :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Polforea
Viestit: 11492
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

wileythecoyote kirjoitti:Levyt ynnä palat liki uudet. Levyt Brembon. Palat tarviketta.
Liukutapit myös uusittu rempan yhteydessä kesällä.
Ja se mäntä liikkuu sylinterissä kauniisti ja kiltisti takkuamatta?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 617
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Jiitee kirjoitti:
PS. Uusi pääsylinterikin voi olla viallinen... oma kokemus vuosi sitten 116_Giuliettasta ... millään ei saatu takajarruja balanssiin..
uuden sylkän takajarrupiiri oli rikki ( Italo-osa Motonetistä )... uusi "uusi " pääsylinteri korjasi heti tilanteen :wink:

Piirit menee ristiin, jolloin repsikan puoli edessä heittäisi, mikäli sylkyssä vikaa.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
Aquatica
Viestit: 15107
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Toistan Aeroa. Mites se mäntä?

Ja palat vaihdettu, mutta *liikkuuko* ne kiltisti? Mun palat kaikissa autoissa aina on liikkunit niin herkästi, että palan saa helposti kahdella sormella liikkumaan liukupintaa vasten. Sillai etusormi-peukalo-otteella ihan kevyesti.

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 617
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Aquatica kirjoitti:Toistan Aeroa. Mites se mäntä?

Ja palat vaihdettu, mutta *liikkuuko* ne kiltisti? Mun palat kaikissa autoissa aina on liikkunit niin herkästi, että palan saa helposti kahdella sormella liikkumaan liukupintaa vasten. Sillai etusormi-peukalo-otteella ihan kevyesti.
Pitää hierasta niitä vähän akkurälläkällä huomenna ja tsekata se sylinteri.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Alfred Romero
Viestit: 565
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Ja pumppasit ensin polkimella säädöt kohdalleen
ja vasta sen jälkeen käsijarrun vetelyt?
Myös se lämpösuojattu jarruvaijeri saattaa jumittaa.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Aquatica kirjoitti:Toistan Aeroa. Mites se mäntä?

Ja palat vaihdettu, mutta *liikkuuko* ne kiltisti? Mun palat kaikissa autoissa aina on liikkunit niin herkästi, että palan saa helposti kahdella sormella liikkumaan liukupintaa vasten. Sillai etusormi-peukalo-otteella ihan kevyesti.

Ääni tälle. Mulla leipo sitkeesti pidemmässä ajossa toista takajarrua kiinni että alkoi vinkumaan, kunnes hokasin antaa hyvin rasvatuille paloille rälläkkää. Niitten pitää olla lähes väljät ja päät hyvässä rasvassa. Ja vaikuttaa tehoihinkin.

Avatar
155156
Viestit: 2149
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Missä kohti on anturi/katkaisin, joka tunnistaa onko takaluukku auki vai kiinni?

seppo
Viestit: 1369
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja seppo »

Lukon sisällä olevalla mikrokytkimellä tunnistaa.

Avatar
Garmund
Viestit: 2138
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Garmund »

wileythecoyote kirjoitti:Mikäs tässä nyt voisi olla, kun takasatulan vaihdon jälkeenkin jarruvoimissa takana 45% ero (kuskin heikompi) . Koskee sekä käyttöjarrua, että seisontajarrua. Edessä ero on 0%.

Ei vuoda, letkut ei pullistele, liukutapit liikkuu, eikä levy ole kiero.

Pitääkö satulaa kalibroida käsijarrun suhteen ensin, ennen kuin käyttöjarrukin toimii kunnolla?

Mäntä ja palat lähentyy lähelle jarrulevyä ja jää siihen? Itellä ei juuri tuo satulan automaattisäätö ei toiminut, se aiheutti miulle käsijarrun toimmattomuuden siinä satulassa. Toisella puolella palat oli lähes kiinni levyssä ja toimimattomalla puolella oli selvästi isompi väli paloista levyyn.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Jiitee
Viestit: 4456
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Moro arvoisat itämaiden viisaat

Mitäs nuo FL-auton sähköt ( '03 ei vielä CAN-väyläsähkötkö? ) tykkäisi, jos en irroittaisi akkua siitä talvivarastoinnin ajaksi
vaan iskisin siihen CTekin ylläpitolaturin suoraan plussat plussanapaan ja miikat miikkanapaan ja
siinä saisi olla koko talven ?
Olisi vaan mukavampi sitten herätellä sporttipaku talviunilta keväällä....
pitäisi 104 kW saada pois ajosta, 200 kW vielä jää käyttöön ... :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Polforea
Viestit: 11492
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Miksikäs ne siitä kyttyrää tykkäisi?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4456
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Polforea kirjoitti:Miksikäs ne siitä kyttyrää tykkäisi?
Eli ei tiedossa mitään ECU-yms. häröjä ? Autosähköosaaminen hiukan päivittämättä, viimeisin omana työnä tehty homma oli Kupla-VW:n 12 V-sähköt pari-30-kymmentä vuotta sitten...
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1737
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

^ Mulla kissa on ollut jo monta talvea älylaturiin kytkettynä eikä mitään ongelmia. Toihan on 2000 mallinen joten sähköt CAN väylineen suunnilleen samaa sukupolvea. Eikä akkukaan tosta ole huonoa tykännyt koska 2009 hankittu Exide prerium rokkaa vieläkin.

Avatar
Polforea
Viestit: 11492
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^^ Auton näkökulmasta tilanne lähinnä on, että se on parkissa. Lisäksi se on tyytyväinen, kun jännite ei yhtäkkiä olekaan ongelmarajalla. Eli ei muuta kuin auto talliin ja ceetekki paikoilleen.

Mulla on enemmän leluja kuin ceetekkejä, niin en pidä niitä jatkuvasti laturissa, mutta tarpeeksi usein että ei pääse tapahtumaan akuille vaurioita ja akut on kokoaika leluissa kiinni. Hyvin ne toimii.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
155156
Viestit: 2149
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja 155156 »

155156 kirjoitti:Missä kohti on anturi/katkaisin, joka tunnistaa onko takaluukku auki vai kiinni?
No nyt takaluukku on muka (eli mittaritaulun näytön mukaan) koko ajan auki, mutta menee kiinni, kun pakin laittaa päälle. Mittariston "luukku auki" valo siis sammuu vain silloin, kun laittaa pakin päälle. Olisikohan nyt tässä autossa ensimmäistä kertaa jokin sortin maadoitusongelma vai joku muu? Jos kyse maadoituksesta, niin mikähän olisi todennäköisin kohta huonolle maadoitukselle joka tämän aiheuttaa?

Kinneri = Alfa Romeo 156 V6 2.5 vm. 2001

Avatar
palkus
Viestit: 5511
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^kyllä nyt viittaa vahvasti niihin johtoihin, jotka menevät takakanteen. Siis haitarikumin kohdalla johtoja poikki. pakkivalot ja mikrokytkin ovat takakannessa.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
palkus
Viestit: 5511
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

A Bart kirjoitti:
palkus kirjoitti:^toitoi, eiks tohon sulakkeeseen liity myös sumuvalo+jtain muutakin takakannessa lymyilevää (muistaakseni). Elikäs mites ne piuhat siellä haitarikumin kohilla?
Voi olla?
Kerro toki lisää.
Eilen sain tuon elearnin toimimaan ja pääsin tutkimään erittäin oudolla logikalla piirreltyjä kaavioita.
Kiitos vaan asianomaiselle että sai lainata toimivaa levyä.
Jokos tämä selkis?
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
155156
Viestit: 2149
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja 155156 »

palkus kirjoitti:^kyllä nyt viittaa vahvasti niihin johtoihin, jotka menevät takakanteen. Siis haitarikumin kohdalla johtoja poikki. pakkivalot ja mikrokytkin ovat takakannessa.
Vaikuttaa että olet oikeassa. Otin kyseisen johtonipun näkyviin, irrotin ja kiinnitin takaisin kaikki liittimet (eli peruutus- ja takasumuvaot, ja kolmas liitin joka liittynee takaluukun auki/kiinni-tunnistukseen). Sen jälkeen kun olin laittanut liittimet takaisin, asiat menivät merkittävästi huonompaan suuntaan: nyt pakin päälle laitto poltaa välittömästi sen sulakkeen, jonka takana ovat peruutus- ja jarruvalot. Kuusi kpl sulakkeita meni testaillessa ja auto nyt käytännössä ajokelvoton, koska jarruvalot ei toimi.

Onko takaluukun johtosarjalle esim. hattuhyllyn alla liittin, jolla sen saisi helposti kokonaan irti ja uusi tilalle, vai ovatko johdot kiinteitä kojelaudasta asti?

[Edit] Vikapaikka löytyi: takaluukun johtohaitarin sisässä olivat johtimet parin sentin matkalta suurimmaksi osaksi ilman eristeitä ja yksi johto (takaluukun auki/kiinni tunnistus) oli kokonaan poikki. Muoviteippiä johtojen kuoriintuneisiin kohtiin ja nyt ei enää pakin päälle laitto polta jarru- & peruutusvalojen sulaketta. Täytyy vielä korjata katkennut johto ja vahvistaa kyseistä kohtaa johtonipussa kunnon kerroksella erkkaria. Ongelmakohta on noin 5 cm takaluukun läpviennistä alaspäin. Olisi pitänyt ottaa kuva paljaista johtimista, mutta jäi ottamatta. [/edit]
Viimeksi muokannut 155156, 05 Marras 2018, 11:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

A Bart
Viestit: 1868
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

palkus kirjoitti:
A Bart kirjoitti:
palkus kirjoitti:^toitoi, eiks tohon sulakkeeseen liity myös sumuvalo+jtain muutakin takakannessa lymyilevää (muistaakseni). Elikäs mites ne piuhat siellä haitarikumin kohilla?
Voi olla?
Kerro toki lisää.
Eilen sain tuon elearnin toimimaan ja pääsin tutkimään erittäin oudolla logikalla piirreltyjä kaavioita.
Kiitos vaan asianomaiselle että sai lainata toimivaa levyä.
Jokos tämä selkis?
Juu.
Oli pakko kun leima olis menny vanhaksi.
Vianhakua https://1drv.ms/v/s!AmVYHHVaBarBgZRjXiol2btkEiw5HQ (nuuka jätkä kun ei malttanut polttaa sulakkeita yli kymmentä)
Ei näköjään aukea IE:llä kun on ompulla kuvattu.(ullatuus, mikä siinä nyt toimisi niinkuin kuluisi)

Avatar
Aquatica
Viestit: 15107
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Ei se selaimesta ole kiinni. Ei vaan ole sopivaa koodekkia asennettuna... Androidilla aukesi ihan kiltisti. Kotikoneella en ole kahtonut...

Aranai
Viestit: 45
Liittynyt: 24 Heinä 2008, 15:44
Paikkakunta: Satakunta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aranai »

Aamulla odotti yllätys, kun vaimo soitti paniikissa, että akku on tyhjä. Ensin toki syyllistämistä omassa mielessä, että autoa on seisotettu illalla virrat päällä, mutta näin ei kuitenkaan ollut.
Kävin toteamassa, että tosiaan virrat vähissä ja parin tunnin päästä palasin autolle, niin enää ei tullut virtaa mihinkään.

Heräsi kysymys, mihin virta voisi yhtäkkiä purkautua, voiko kostea keli aiheuttaa vuodon tms.? Nyt auto lepää kadun varressa ja pitäisi pikaisesti keksiä jokin ratkaisu.

Kuvaaja
Viestit: 170
Liittynyt: 04 Marras 2018, 10:29
Car(s): Käyttis Kia ceed 1.6 bensa,hupia ajelen pojan 156 2.5 V6
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Kuvaaja »

Aranai kirjoitti:Aamulla odotti yllätys, kun vaimo soitti paniikissa, että akku on tyhjä. Ensin toki syyllistämistä omassa mielessä, että autoa on seisotettu illalla virrat päällä, mutta näin ei kuitenkaan ollut.
Kävin toteamassa, että tosiaan virrat vähissä ja parin tunnin päästä palasin autolle, niin enää ei tullut virtaa mihinkään.

Heräsi kysymys, mihin virta voisi yhtäkkiä purkautua, voiko kostea keli aiheuttaa vuodon tms.? Nyt auto lepää kadun varressa ja pitäisi pikaisesti keksiä jokin ratkaisu.
Minkä ikäinen akku? Akku voi kuolla hyvinkin äkkiä,itsellä aamulla lähti normaalisti käyntiin ,ajoa 70 km päähän ja kun parin tunnin päästä yritin lähteä takaisin niin ei edes keskuslukitus auennut.Toisella akulla lähti normaalisti.

Aranai
Viestit: 45
Liittynyt: 24 Heinä 2008, 15:44
Paikkakunta: Satakunta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aranai »

Kuvaaja kirjoitti:
Aranai kirjoitti:Aamulla odotti yllätys, kun vaimo soitti paniikissa, että akku on tyhjä. Ensin toki syyllistämistä omassa mielessä, että autoa on seisotettu illalla virrat päällä, mutta näin ei kuitenkaan ollut.
Kävin toteamassa, että tosiaan virrat vähissä ja parin tunnin päästä palasin autolle, niin enää ei tullut virtaa mihinkään.

Heräsi kysymys, mihin virta voisi yhtäkkiä purkautua, voiko kostea keli aiheuttaa vuodon tms.? Nyt auto lepää kadun varressa ja pitäisi pikaisesti keksiä jokin ratkaisu.
Minkä ikäinen akku? Akku voi kuolla hyvinkin äkkiä,itsellä aamulla lähti normaalisti käyntiin ,ajoa 70 km päähän ja kun parin tunnin päästä yritin lähteä takaisin niin ei edes keskuslukitus auennut.Toisella akulla lähti normaalisti.
Mahtaako akku olla kahtakaan vuotta vanha, mutta kait sekin on mahdollista. Tuo akun purkautuminen jonnekin tuntuu myös itsestäni vähän oudolta. Pitää vissiin lähteä akkukaupoille.

Vastaa Viestiin