Giulietta 940
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 2648
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Ongelmat ON ratkaistu. Giuliettaa ei enää myydä. 500X ja Renegaden omistajat voivat käydä hakemassa FireFly -päivityksen palvelevasta autoliikkeestä (hinnat alk. 23 799 €). Luotto uuteen moottoriin on korkealla, minkä vuoksi esittelyautoissa on akku tyhjänä ja kesärenkaat alla.
Koska olen hidas, vasta monen viikon pähkimisen jälkeen kekkasin, mikä (ehkä) on se oleellinen ero MA ja T-jet välillä. MA on ns. kaasuläpätön moottori, jonka imusarjassa ei taida kummoista alipainetta olla missään tilanteessa -> ei jaksa ryystää räkäpönttöään tyhjäksi, kuten T-Jet moottorijarrutuksen/tyhmäkäynnin aikana?
Koska olen hidas, vasta monen viikon pähkimisen jälkeen kekkasin, mikä (ehkä) on se oleellinen ero MA ja T-jet välillä. MA on ns. kaasuläpätön moottori, jonka imusarjassa ei taida kummoista alipainetta olla missään tilanteessa -> ei jaksa ryystää räkäpönttöään tyhjäksi, kuten T-Jet moottorijarrutuksen/tyhmäkäynnin aikana?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
Mitkä tahansa speksit täyttävät öljyt 10-15 tkm välein. Syksyllä viimasuojat ja huohotinkotelon putsaus, on se kumma jos ei keväseen päästä. Minä kyllä laittaisin auton kiertoon jos joutuisi arkisena pakkasaamuna miettiä että pääseekö tänään töihin vai jäätykö huohotin
- hagger16
- Viestit: 3081
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
^Niinhän siinä on tainnut monelle käydä, että auto on tämän onnettoman vian takia vaihtunut. Siksi olisi hyvä, että jokin ratkaisu huohottimeen löytyisi. Auto on kuitenkin oikeasti ihan hyvä ja kestää vertailun omassa luokassaan.
Senza cuore saremmo solo macchine
- Jiitee
- Viestit: 4485
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Giulietta 940
Tämä. Jälkimarkkinointi pilaa hyvän auton maineen.hagger16 kirjoitti:^Niinhän siinä on tainnut monelle käydä, että auto on tämän onnettoman vian takia vaihtunut. Siksi olisi hyvä, että jokin ratkaisu huohottimeen löytyisi. Auto on kuitenkin oikeasti ihan hyvä ja kestää vertailun omassa luokassaan.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- TeroPee
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Giulietta 940
116 sivua tekstiä Giuliettasta on liikaa kahlattavaksi. Mitenkäs näissä meneekään moottori-vaihteisto -yhdistelmät ja mitkä onkaan minkäkin kombon arvot (lähinnä teho + vääntö) sekä hyvät ja huonot puolet tunnettuine vikakohteineen? Ostin kyllä jo yhden auton (näkemättä huutokaupasta, mikä voisi mennä pieleen?) mahdolliseen kakkosautotarpeeseen (tarvetta ei siis ole, mutta ostin silti), mutta mielessä on käynyt Giuliettan hankkiminen. Ei vaan viitsisi hankkia sellaista voimalinjaa missä on jokin kallis ja/tai matkan keskeyttävä tiedossa oleva vikakohde (esim. huohotin tai M32 -laatikko).
- lerppu
- Viestit: 6155
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 940
Giuliettasta ei M32 löydy. Kaikki ovat C635. T-Jet ei huohotinpulmia ja numeroitaan vikkelämpi. Harmittavaisesti usein heikoilla varusteilla ryyditetty. Jos pienikilsainen ja joku mukava paketti ruksittu T-Jet löytyy, niin se on paras vastine rahalle. Varsinkin aikaisemmin oli, nyt hinnat kovasti lähekkäin malliversiosta riippumatta... MA on perstuntumalta hiukan nopsampi, mutta ei sekään urheiluauto ole ja Giulietta on muutenkin esim. MiToa enemmän mukavuuspainolla tehty. Jos suorituskykyä arvioi, niin olen ajanut kuluvan vuoden aikana jonkin verran MiTo MA 130 hp, Giulietta T-Jet 120 hp, Giulietta MA 170 hp ja MiTo QV 170 hp. Näistä hitain on T-Jet, mutta vain sen verran MiTo MA:ta hitaampi kuin Giulietta MA on MiTo MA:ta nopeampi. Vikkelin on MiTo QV, mutta vain sen verran Giulietta MA:ta nopeampi kuin Giulietta MA MiTo MA:ta...
Tuosta varmaan kaikille hyötyä...
Mutta siis jos haluaa kakkosautoa, joka on hauska ja vikkelä, niin MiTon suuntaan katsoisin. Jos haluaa enemmän Corollaa ja vähemmän Alfaa, niin Giulietta. Se on aikuisempi ja mukavampi ja oikeasti helkkarin hyvä auto - se jokin selittämätön laahaa MiToa perässä, mutta kaikki mitattavat määreet ovat edellä. QV Giuliettaa en ole ajanut, mutta se olisi varmaan maukas vekotin. Saisipa siinä hiukan iskutilavuuttakin lisää.
Jos päivittäistä käyttöä ajattelee, niin uconnect on blue & me:ta edellä niin paljon, että ei kestä edes vertailua. Eli FL mallin etsintää jos Giulietta kiinnostaa tämän puolesta. Varsinkin jos taskussa kulkee iLuuri. (Parkkihallin oven avaaminen on kivempaa kun voi näytöltä käskyttää... )
Tuosta varmaan kaikille hyötyä...
Mutta siis jos haluaa kakkosautoa, joka on hauska ja vikkelä, niin MiTon suuntaan katsoisin. Jos haluaa enemmän Corollaa ja vähemmän Alfaa, niin Giulietta. Se on aikuisempi ja mukavampi ja oikeasti helkkarin hyvä auto - se jokin selittämätön laahaa MiToa perässä, mutta kaikki mitattavat määreet ovat edellä. QV Giuliettaa en ole ajanut, mutta se olisi varmaan maukas vekotin. Saisipa siinä hiukan iskutilavuuttakin lisää.
Jos päivittäistä käyttöä ajattelee, niin uconnect on blue & me:ta edellä niin paljon, että ei kestä edes vertailua. Eli FL mallin etsintää jos Giulietta kiinnostaa tämän puolesta. Varsinkin jos taskussa kulkee iLuuri. (Parkkihallin oven avaaminen on kivempaa kun voi näytöltä käskyttää... )
- TeroPee
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Giulietta 940
Kiitos, oli aika kryptisesti kirjoitettu mutta ehkä tuosta saa selvää kun oikein keskittyy (ja tekee Excel-taulukon). Mitkä noista koneista muuten on vapareita ja mitkä ahdettuja? T-Jet ja MultiAir vois mun asiantuntemuksella kumpikin olla joko vapareita tai ahdettuja.
Meidän kakkosautossa on käytännössä pakko olla takaovet. Yhden muksun kanssa vielä jaksaa joka aamu ährätä kyyryssä mukelot istuimiin mutta tuplien kanssa siihen ei viitsi ryhtyä. Ja veikkaan että Mitossa loppuu myös pituussuuntainen tila nopeasti kesken. Tosin eipä tuo hankittu A2 mikään tilaihme ole pituussuuntaisen tilan suhteen (muuten kyllä tilaa riittää ulkomitat huomioon ottaen valtavasti...).
Meidän kakkosautossa on käytännössä pakko olla takaovet. Yhden muksun kanssa vielä jaksaa joka aamu ährätä kyyryssä mukelot istuimiin mutta tuplien kanssa siihen ei viitsi ryhtyä. Ja veikkaan että Mitossa loppuu myös pituussuuntainen tila nopeasti kesken. Tosin eipä tuo hankittu A2 mikään tilaihme ole pituussuuntaisen tilan suhteen (muuten kyllä tilaa riittää ulkomitat huomioon ottaen valtavasti...).
- lerppu
- Viestit: 6155
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 940
Kaikki ahdettuja. T-Jetin fööni on pienempi. Muutenkin käyttövarmempi peli - mutta MA on kyllä petroseksualistille kiinnostavampi laitos! Riippuu vähän mitä kakkosautolta haluaa. Ja tietenkin näissä jo senverran ikää että yksilö ratkaisee. Huohottimesta en menisi murehtimaan - perus tekniikkapää ei sitä päästä näillä tiedoilla lyömään sormille. MA yksikkö taitaa hiukan väkisin hajota jollain kilsoilla, mutta ei se ole sen kummempi (vaan pienempi pulma) kuin esim bimmerin neloskoneen ketjun venyminen - joka myös varmuudella jollain kilsoilla napsahtaa. Itse laskeseklin niin että kun vuodessa tulee alle kymppi kakkosautoon ja ostin 50 ajetun. niin omalla vaihtofrekvenssillä ei paljoa tarvitse MA-yksiköstä muhehtia...
Mutta mistäpä sitä tietää, ehkä tällä kertaa jään koukkuun ja Giulietta on pidempään pihassa.
Apropos - voihan tuosta järjestää tyypityksen, jos kiinnostaa. Vaikuttaa vähän että on tainnut Giulietta mennä ohi kokemuspiirin?
Mutta mistäpä sitä tietää, ehkä tällä kertaa jään koukkuun ja Giulietta on pidempään pihassa.
Apropos - voihan tuosta järjestää tyypityksen, jos kiinnostaa. Vaikuttaa vähän että on tainnut Giulietta mennä ohi kokemuspiirin?
- Josef Matula
- Viestit: 149
- Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
- Paikkakunta: Tampere
- TeroPee
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Giulietta 940
No niin, hyvä että kaikki on ahdettuja. Mitäs noista saa irti softaamalla?lerppu kirjoitti:Kaikki ahdettuja. T-Jetin fööni on pienempi. Muutenkin käyttövarmempi peli - mutta MA on kyllä petroseksualistille kiinnostavampi laitos! Riippuu vähän mitä kakkosautolta haluaa. Ja tietenkin näissä jo senverran ikää että yksilö ratkaisee. Huohottimesta en menisi murehtimaan - perus tekniikkapää ei sitä päästä näillä tiedoilla lyömään sormille. MA yksikkö taitaa hiukan väkisin hajota jollain kilsoilla, mutta ei se ole sen kummempi (vaan pienempi pulma) kuin esim bimmerin neloskoneen ketjun venyminen - joka myös varmuudella jollain kilsoilla napsahtaa. Itse laskeseklin niin että kun vuodessa tulee alle kymppi kakkosautoon ja ostin 50 ajetun. niin omalla vaihtofrekvenssillä ei paljoa tarvitse MA-yksiköstä muhehtia...
Mutta mistäpä sitä tietää, ehkä tällä kertaa jään koukkuun ja Giulietta on pidempään pihassa.
Apropos - voihan tuosta järjestää tyypityksen, jos kiinnostaa. Vaikuttaa vähän että on tainnut Giulietta mennä ohi kokemuspiirin?
Giulietta on tosiaan ajamatta ja voisihan sitä joskus tulla sen sun yksilön vilkaisemaan. Pitää vaan ottaa reilusti aikaa kun veikkaan että juttua riittää niin autoista kuin kelloistakin... Sinänsä hankinta ei ole ajankohtainen, pitäisi ensin saada tuo ostettu auto Oulusta Helsinkiin jotta pääsee sitä ihmettelemään.
- Pujazuba
- Viestit: 2366
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
Kaunis paketti. Ja sopiva moottori.Josef Matula kirjoitti:Tässä olisi aika asiallinen T-jet:
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/10334275
- lerppu
- Viestit: 6155
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 940
^^Heitä viestillä sitten kun Giuliettaan tutustuminen on ajankohtaista, laitetaan mies puikkoihin.
Ja tuo linkattu T-jet, DAMN!
Ja tuo linkattu T-jet, DAMN!
- Albertolli
- Viestit: 4205
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Giulietta 940
Nättihän se on, mutta ovat vahingossa laittaneet tbin hinnan
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Pujazuba
- Viestit: 2366
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
Celtic Tuningista voi vilkaista ECU softa muokkauksia. Listan mukaan 120 ponisesta Giuliettasta saa pelkalla softalla 159 (kaunis numero) poninen Giulietta joka alkaa jo olla ketteran auton teholuokkaa.
https://www.celtictuning.co.uk/services ... t3-content
https://www.celtictuning.co.uk/services ... t3-content
- Albertolli
- Viestit: 4205
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
- TeroPee
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Giulietta 940
Sen verran olen kuullut custom-softaa tekeviltä Celticistä että omaan autooni en uskaltaisi Celticin softaa laittaa.
- Pujazuba
- Viestit: 2366
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
Itse en teettaisi minkaanlaista moista muokkausta. Mutta monet ovat ilmeisesti kiinnostuneita naista joten laitoin esimerkkina vaan. Hnkl. kohtaista kokemusta mulla ei ole Celticista eika muistakaan.
Pakko myöntaa etta puhtaasti verkkosivujen perusteella laatuvaikutelma on kohdallaan.
Pakko myöntaa etta puhtaasti verkkosivujen perusteella laatuvaikutelma on kohdallaan.
- Tiige
- Viestit: 2934
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Giulietta 940
Tuolta löytyy ehkä lähempänä totuutta olevia lukemia. Useasta mallista myös selitetty miksi siitä jotain extraa saa tai ei saa.
https://www.squadra-tuning.nl/
https://www.squadra-tuning.nl/
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Re: Giulietta 940
Jotain tämmöistä etsin, kun MiToa vaihdoin, mutta näitä tulee liian harvoin. Hintakin vaikuttaa olevan ihan ok.Pujazuba kirjoitti:Kaunis paketti. Ja sopiva moottori.Josef Matula kirjoitti:Tässä olisi aika asiallinen T-jet:
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/10334275
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Kts. minun autoni tiedot! Auto on softattu.TeroPee kirjoitti:No niin, hyvä että kaikki on ahdettuja. Mitäs noista saa irti softaamalla?lerppu kirjoitti:Kaikki ahdettuja. T-Jetin fööni on pienempi. Muutenkin käyttövarmempi peli - mutta MA on kyllä petroseksualistille kiinnostavampi laitos! Riippuu vähän mitä kakkosautolta haluaa. Ja tietenkin näissä jo senverran ikää että yksilö ratkaisee. Huohottimesta en menisi murehtimaan - perus tekniikkapää ei sitä päästä näillä tiedoilla lyömään sormille. MA yksikkö taitaa hiukan väkisin hajota jollain kilsoilla, mutta ei se ole sen kummempi (vaan pienempi pulma) kuin esim bimmerin neloskoneen ketjun venyminen - joka myös varmuudella jollain kilsoilla napsahtaa. Itse laskeseklin niin että kun vuodessa tulee alle kymppi kakkosautoon ja ostin 50 ajetun. niin omalla vaihtofrekvenssillä ei paljoa tarvitse MA-yksiköstä muhehtia...
Mutta mistäpä sitä tietää, ehkä tällä kertaa jään koukkuun ja Giulietta on pidempään pihassa.
Apropos - voihan tuosta järjestää tyypityksen, jos kiinnostaa. Vaikuttaa vähän että on tainnut Giulietta mennä ohi kokemuspiirin?
- Polforea
- Viestit: 11551
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
^OT: tälläinen viesti muuttuu merkityksettömäksi, kun auto vaihtuu ja profiili muuttuu tai tiedon muuten vaan poistaa näkyviltä. Ihan yleisesti olisi siis tiedon pysyvyyden kannalta parempi, että varsinaiseen viestiin kirjoittaa sen varsinaisen datan, silloin sen voi löytää haulla myöhemminkin. Yleistähän tämä profiilin/allekirjoituksen/tms autoon viittaaminen foorumeilla on, mutta tietyllä tavalla ikävää.
Ei henkilökohtaisia herneitä, osui vaan juuri passeli esimerkki aiheesta
Ei henkilökohtaisia herneitä, osui vaan juuri passeli esimerkki aiheesta
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- hagger16
- Viestit: 3081
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Silloin, kun ostin Giulietan, minulla oli toisena autona softattu turbo Saab, jossa olisi pitänyt olla noin 250 heppaa.
Ajattelin, että kai tuolla 170 hv pärjää. Yllätys oli, että suorituskyky vastasi hyvin Saabia. Miksi? No olisiko se aika paljon kevyempikin.. En ole kaivannut Giuliettaan softausta.
En tiedä onko Giulietassa mitään variaatiota, mitä pitäisi erityisesti varoa. Minulla ei ole ollut mitään ongelmia. Ei edes huohottimen kanssa.
Koiranluut vaihdoin kerran eteen ja tulpat meni vaihtoon suunnittelematta, kun en ollut niiden vaihdosta huolehtinut..
Autolla olen nyt ajanut 40 tkm neljässä vuodessa.
Plussat:
+ ripeä
+ hyvä ajaa
+ pieni kulutus
+ pieni verotus
+ lämpenee hyvin ilmeisesti sähköllä toimivan lisäpatterin ansiosta
+ TCT-vaihteisto on toiminut hyvin ja toimii hyvin
+ Elektroninen Q2-tasauspyörästö toimii hienosti
+ hyvät bi-xenonit!
+ kaunis naapureidenkin mielestä
+ punaiset nahkat, valkoinen, avautuva lasikatto, sähköjakkarat muistilla..
Miinukset:
- jakkarassa olematon reisituki
- takajarrut vinkuu talvella (en ole jaksanut avata..)
- kokoluokan mukaiset tilat
- ihme vinkuminen Alfa-foorumilla laadusta, huohottimesta, jne..
edit. pitihän autoon korjata takaluukun johtosarja, joka on tyyppivika. Se maksoi noin 150€.
Toinen juttu sitten on miten paljon ensimmäinen omistaja on joutunut auton kanssa askartelemaan? Siitä minulla ei ole tietoa. Autolla oli ajettu 60 tkm, kun ostin sen.
Ajattelin, että kai tuolla 170 hv pärjää. Yllätys oli, että suorituskyky vastasi hyvin Saabia. Miksi? No olisiko se aika paljon kevyempikin.. En ole kaivannut Giuliettaan softausta.
En tiedä onko Giulietassa mitään variaatiota, mitä pitäisi erityisesti varoa. Minulla ei ole ollut mitään ongelmia. Ei edes huohottimen kanssa.
Koiranluut vaihdoin kerran eteen ja tulpat meni vaihtoon suunnittelematta, kun en ollut niiden vaihdosta huolehtinut..
Autolla olen nyt ajanut 40 tkm neljässä vuodessa.
Plussat:
+ ripeä
+ hyvä ajaa
+ pieni kulutus
+ pieni verotus
+ lämpenee hyvin ilmeisesti sähköllä toimivan lisäpatterin ansiosta
+ TCT-vaihteisto on toiminut hyvin ja toimii hyvin
+ Elektroninen Q2-tasauspyörästö toimii hienosti
+ hyvät bi-xenonit!
+ kaunis naapureidenkin mielestä
+ punaiset nahkat, valkoinen, avautuva lasikatto, sähköjakkarat muistilla..
Miinukset:
- jakkarassa olematon reisituki
- takajarrut vinkuu talvella (en ole jaksanut avata..)
- kokoluokan mukaiset tilat
- ihme vinkuminen Alfa-foorumilla laadusta, huohottimesta, jne..
edit. pitihän autoon korjata takaluukun johtosarja, joka on tyyppivika. Se maksoi noin 150€.
Toinen juttu sitten on miten paljon ensimmäinen omistaja on joutunut auton kanssa askartelemaan? Siitä minulla ei ole tietoa. Autolla oli ajettu 60 tkm, kun ostin sen.
Senza cuore saremmo solo macchine
- lerppu
- Viestit: 6155
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 940
^Giulietta-pohdiskelu on kyllä paikallaan itselläkin näin kolmannen omistusviikon kohdalla.
- Auto on muistikuviani parempi. Aika paljonkin.
Yksi MiTon poistumista jouduttanut tekijä oli se, että päädyin enenevissä määrin Bemarin rattiin. Ero autojen mukavuudessa oli liikaa arkea ajatellen.
Giulietta on takamatkalla vain ihan siedettävissä määrin, joten valitsen Alfan aina jos matkaan lähtee pelkästään minä. Perhekulkineeksi edelleen F34.
Näiden suorituskykyvertailu on mielenkiintoinen. Arjen tilanteissa BMW suorituskyky on vaivattomampaa ja helpompaa, mutta veikkaan että Giulietta on repimistilanteessa vikkelämpi. Autojen hintaero on kuitenkin melkoinen, joten näistä kahdesta kokonaisuutena mielestäni "parempi" auto on Giulietta. Suhteuttaen siis. En oikeastaan tarvitse mitään enempää... Sen näistä viimeaikaisista kokemuksista olen oppinut, että iän myötä arjen käytettävyys on suuremmassa roolissa kuin ennen. Ja kynnys 1. - 2. auton välillä ei saa olla liian suuri, muutoin tilanne alkaa ärsyttämään. Joskus ennenkin on tullut todettua että nyt pidetään autoa hieman pidempään. Ja totean samoin uudelleen! Toivottavasti ei käy kuten ensimmäiselle strapcoden kellon rannekkeelle...
- Auto on muistikuviani parempi. Aika paljonkin.
Yksi MiTon poistumista jouduttanut tekijä oli se, että päädyin enenevissä määrin Bemarin rattiin. Ero autojen mukavuudessa oli liikaa arkea ajatellen.
Giulietta on takamatkalla vain ihan siedettävissä määrin, joten valitsen Alfan aina jos matkaan lähtee pelkästään minä. Perhekulkineeksi edelleen F34.
Näiden suorituskykyvertailu on mielenkiintoinen. Arjen tilanteissa BMW suorituskyky on vaivattomampaa ja helpompaa, mutta veikkaan että Giulietta on repimistilanteessa vikkelämpi. Autojen hintaero on kuitenkin melkoinen, joten näistä kahdesta kokonaisuutena mielestäni "parempi" auto on Giulietta. Suhteuttaen siis. En oikeastaan tarvitse mitään enempää... Sen näistä viimeaikaisista kokemuksista olen oppinut, että iän myötä arjen käytettävyys on suuremmassa roolissa kuin ennen. Ja kynnys 1. - 2. auton välillä ei saa olla liian suuri, muutoin tilanne alkaa ärsyttämään. Joskus ennenkin on tullut todettua että nyt pidetään autoa hieman pidempään. Ja totean samoin uudelleen! Toivottavasti ei käy kuten ensimmäiselle strapcoden kellon rannekkeelle...
- matti_vuorio
- Viestit: 1540
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Giulietan taka-akselia on rapattu viimeisen 9kk aikana pala kerrallaan ja nyt se viimein on valmis. On ollu monenlaista murhetta osien saatavuudessa ja toimittajissa. Viimeinen vääntö oli tämä PFR1-1010 -kitti, mikä siis korvaa ne isot kynkkiin integroidut puslat. Muutaman kilometrin ajolla ei ole havaittavissa mitään selvää kivireki -efektiä, mutta nuo tiet on tällä hetkellä liian huonossa kunnossa tarkempaan analyysiin. Nyt takapäässä ei ole enää mitään vanhaa osaa jäljellä ja toivon mukaan alustan epämääräisyys ajossa olisi poissa. Ennen katsastusta pitää kuitenkin vielä vaihtaa kuljettajan turvavyö ja tuulilasi.
-
- Viestit: 1474
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT
Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä. - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Giulietta 940
Meillä on pihassa (Linean korissa) 120 T-Jet ja pikku G 170 MA+TCT variaationa. Kyllä Giulietta on riittävän ripeä radallekin, eikä tarvitse hävetä. Kyllä tuo T-Jet on selvästi laiskempi kierroksilla, mutta normaalikäytössä eroa tasoittaa T-Jetin vähän aikaisemmin ja jyrkemmin nouseva vääntökäyrä.lerppu kirjoitti:Giuliettasta ei M32 löydy. Kaikki ovat C635. T-Jet ei huohotinpulmia ja numeroitaan vikkelämpi. Harmittavaisesti usein heikoilla varusteilla ryyditetty. Jos pienikilsainen ja joku mukava paketti ruksittu T-Jet löytyy, niin se on paras vastine rahalle. Varsinkin aikaisemmin oli, nyt hinnat kovasti lähekkäin malliversiosta riippumatta... MA on perstuntumalta hiukan nopsampi, mutta ei sekään urheiluauto ole ja Giulietta on muutenkin esim. MiToa enemmän mukavuuspainolla tehty. Jos suorituskykyä arvioi, niin olen ajanut kuluvan vuoden aikana jonkin verran MiTo MA 130 hp, Giulietta T-Jet 120 hp, Giulietta MA 170 hp ja MiTo QV 170 hp. Näistä hitain on T-Jet, mutta vain sen verran MiTo MA:ta hitaampi kuin Giulietta MA on MiTo MA:ta nopeampi. Vikkelin on MiTo QV, mutta vain sen verran Giulietta MA:ta nopeampi kuin Giulietta MA MiTo MA:ta...
Tuosta varmaan kaikille hyötyä...
Mutta siis jos haluaa kakkosautoa, joka on hauska ja vikkelä, niin MiTon suuntaan katsoisin. Jos haluaa enemmän Corollaa ja vähemmän Alfaa, niin Giulietta. Se on aikuisempi ja mukavampi ja oikeasti helkkarin hyvä auto - se jokin selittämätön laahaa MiToa perässä, mutta kaikki mitattavat määreet ovat edellä. QV Giuliettaa en ole ajanut, mutta se olisi varmaan maukas vekotin. Saisipa siinä hiukan iskutilavuuttakin lisää.
Jos päivittäistä käyttöä ajattelee, niin uconnect on blue & me:ta edellä niin paljon, että ei kestä edes vertailua. Eli FL mallin etsintää jos Giulietta kiinnostaa tämän puolesta. Varsinkin jos taskussa kulkee iLuuri. (Parkkihallin oven avaaminen on kivempaa kun voi näytöltä käskyttää... )
Kaikesta ulinasta huolimatta pikku G on upea laite. Omassa on kohta 160tkm mittarissa ja normaalien huoltojen lisäksi on vaihdettu toinen takapyörän laakeri viimeisen 50 tkm aikana.
Huohotinvikaa en lähtisi pelkäämään jos sen verran löytyy osaamista että ruuvimeisseli pysyy oikein päin kädessä. Klemmareiden vaihdon jälkeen vaihtoon menee 5-10 min. (kolme pulttia, pari klemmaria) ja tosiaan irto-osan voi pestä kun jaksaa. Näin siis kahden huohottimen taktiikalla.
-
- Viestit: 1474
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT
Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä. - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Giulietta 940
En oikein usko tuohonkaan että 1.4 MA olisi poistuva moottori sillä uusi Compass sai juuri 170hv version nokalleen uuden vaihdelaatikon kanssa.
Näinköhän sen huohotinta saisi kurkistaa kun käy seuraavan kerran huollossa
Näinköhän sen huohotinta saisi kurkistaa kun käy seuraavan kerran huollossa
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 27 Huhti 2018, 07:01
- Car(s): Ex.G MA 1,4
Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
Re: Giulietta 940
Oliko kenellä MA yksikkö vaihdettu ja millä km määrällä? Kuulemma aika kallis toimenpide.
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
^varmasti aika monella, itsellä meni muistaakseni 75 tkm kohdalla. Takuuseen meni, hinta olisi ollut muistaakseni noin tonnin kaikkiaan.
-
- Viestit: 1474
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT
Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä. - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Giulietta 940
Mitään merkintää ei auton papereista löydy että olisi koskaan vaihdettu.
-
- Viestit: 624
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
40 tkm ja takuuseen meni.Underk kirjoitti:Oliko kenellä MA yksikkö vaihdettu ja millä km määrällä? Kuulemma aika kallis toimenpide.
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 27 Huhti 2018, 07:01
- Car(s): Ex.G MA 1,4
Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
Re: Giulietta 940
Oho... kyllä luulin että ainakin 100tkm kestää mutta ilmeisesti, nin kuin kaikki alfoissa, epämääräistä jä epäloogista
- matti_vuorio
- Viestit: 1540
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Ei ole vielä vaihdettu, vaikka on 313tkm ajettu. Sehän hajoaa joko puutteelliseen öljyhuoltoon tai huonolla tuurilla mekaanisesti. Tämä mekaaninen hajoaminen tarkoittaa käytännössä että ne karoja kiinni pitävät mutterit pyörivät hiljalleen auki.Underk kirjoitti:Oliko kenellä MA yksikkö vaihdettu ja millä km määrällä? Kuulemma aika kallis toimenpide.
- JiiPee
- Viestit: 2494
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Jos jotakuta askarruttaa MA-systeemi, niin tuossa on aika helppolukuinen esitys MA-yksiköstä.
Niin kuin matti_vuorio tuossa edellisessä viestissä mainitsi, niin öljy ja sen spesifikaatio näyttelee yksikön kestävyydessä tärkeää osaa. Tuon esityksen sivulla 13 on öljyn laadusta mainittu seuraavaa: "Caution: Using only engine oils compliant with the manufacturer‘s specifications is an absolute must. Using incorrect oil can cause malfunctions with the engine failing to start at all in the worst case." En usko, että valmistaja ihan huvikseen tällaisista asioista kirjoittelee. Niinpä tuohon koneeseen ei kannata ihan mitä tahansa öljyä laittaa tai jos ne vaihdattaa, niin voisi kannattaa hieman katsoa korjaamon perään, notta mitä sinne laittavat.
Mun koneen MA-yksikössä oli se alkava mekaaninen vika. Pumpun insertti tai mikä se nyt onkaan oli alkanut löystyä ja antoi itsensä ilmi hienoisella naputuksella. Kierteet olivat vielä ehjät, joten locktitea väliin ja hylsysarjalla kiristäen paikalleen.
Onhan se yksikkö jo pelkästään melkoisen hintainen. Jotain 500-700 puntaa. Vaihtotyö ei ole mielestäni kummoinen, mutta toki muutamaan asiaan kannattaa kiinnittää huomiota. MES on oltava adaptoinnissa taikka sitten sen teettää jossakin. Hyviä vinkkejä on kirjoitellut nimimerkki "Pentti". Monissa muissakin autoissa tulee kalliita korjauksia - ja monissa taasen ei. Ei nämä niin tavattomia juttuja ole.
Niin kuin matti_vuorio tuossa edellisessä viestissä mainitsi, niin öljy ja sen spesifikaatio näyttelee yksikön kestävyydessä tärkeää osaa. Tuon esityksen sivulla 13 on öljyn laadusta mainittu seuraavaa: "Caution: Using only engine oils compliant with the manufacturer‘s specifications is an absolute must. Using incorrect oil can cause malfunctions with the engine failing to start at all in the worst case." En usko, että valmistaja ihan huvikseen tällaisista asioista kirjoittelee. Niinpä tuohon koneeseen ei kannata ihan mitä tahansa öljyä laittaa tai jos ne vaihdattaa, niin voisi kannattaa hieman katsoa korjaamon perään, notta mitä sinne laittavat.
Mun koneen MA-yksikössä oli se alkava mekaaninen vika. Pumpun insertti tai mikä se nyt onkaan oli alkanut löystyä ja antoi itsensä ilmi hienoisella naputuksella. Kierteet olivat vielä ehjät, joten locktitea väliin ja hylsysarjalla kiristäen paikalleen.
Onhan se yksikkö jo pelkästään melkoisen hintainen. Jotain 500-700 puntaa. Vaihtotyö ei ole mielestäni kummoinen, mutta toki muutamaan asiaan kannattaa kiinnittää huomiota. MES on oltava adaptoinnissa taikka sitten sen teettää jossakin. Hyviä vinkkejä on kirjoitellut nimimerkki "Pentti". Monissa muissakin autoissa tulee kalliita korjauksia - ja monissa taasen ei. Ei nämä niin tavattomia juttuja ole.
- _rico
- Viestit: 1355
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Noin 135tkm oli mittarissa kun MA meni
-
- Viestit: 182
- Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
- Car(s): MB C 300e -22
Ex:Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Ex:Peugeot 206 -06
Ex:Peugeot 406 Sport -00,
Ex: Mazda 626 GLX - Paikkakunta: Uusimaa
Re: Giulietta 940
Ei ollut MA-yksikön kanssa ongelmia minulla olo aikana. 107 tkm/ 5v kesti ainakin kunnes koko Giulietta meni kiertoon. (kunnossa )
Re: Giulietta 940
No täähän meni sitten vauhdilla eteenpäin.sanctus kirjoitti:Jotain tämmöistä etsin, kun MiToa vaihdoin, mutta näitä tulee liian harvoin. Hintakin vaikuttaa olevan ihan ok.Pujazuba kirjoitti:Kaunis paketti. Ja sopiva moottori.Josef Matula kirjoitti:Tässä olisi aika asiallinen T-jet:
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/10334275
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Noniin, Giulietta näköjään haistoi huhtikuussa maksuun tulevat lomarahat. Näin ollen olen huomannut sellaisen tasaisen vaimean mutta erotettavissa olevan ulinan vasemmalta edestä joka on selkeimmillään 80-90 kmh välissä. Ääni lähes häviää kun kääntää vähän vasemmalle. Ei ole kierroksista tai vaihteista riippuvainen.
Ideoita, jarrulevyn kehä, laahaa, laakeri? Vanteet ei lämpene...kenties ehtoo puolella olevat kitkarenkaat?
Toinen juttu, viime aikoina tauluun pärähtää milloin missäkin "check running lights", "check stop lights", "check reversing lights". Valot kuitenkin toimii...joku lamppu tulossa tiensä päähän vai kenties akku?
Huohotinongelmia ei sentään ole ollut viime talven putsaamisten ja viimasuojien asennuksen jälkeen, pätkäajosta huolimatta.
Ideoita, jarrulevyn kehä, laahaa, laakeri? Vanteet ei lämpene...kenties ehtoo puolella olevat kitkarenkaat?
Toinen juttu, viime aikoina tauluun pärähtää milloin missäkin "check running lights", "check stop lights", "check reversing lights". Valot kuitenkin toimii...joku lamppu tulossa tiensä päähän vai kenties akku?
Huohotinongelmia ei sentään ole ollut viime talven putsaamisten ja viimasuojien asennuksen jälkeen, pätkäajosta huolimatta.
Viimeksi muokannut jkk, 19 Maalis 2019, 18:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- matti_vuorio
- Viestit: 1540
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Noihin ilmoituksiin liittyen voisin veikata että peräkontin johtosarja on poikki tai menossa poikki haitarin sisältä. Jollain ihmeen tuurilla sieltä olisi vain liitin löysällä, mikä sitten pätkisi virtapiiriä pakkivalolle, parkkivalolle ja jarruvalolle. Kannen sisäpuolella taisi olla jonkinlaiset tarkistusluukut liittimille.
-
- Viestit: 182
- Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
- Car(s): MB C 300e -22
Ex:Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Ex:Peugeot 206 -06
Ex:Peugeot 406 Sport -00,
Ex: Mazda 626 GLX - Paikkakunta: Uusimaa
Re: Giulietta 940
Hitsi kun muistais.. mulla oli noita samoja ilmoituksia ja kaikki valot kuitenkin paloivat vaikka kuinka autoa kiersi. Lopulta löysin palaneen polttimon.jkk kirjoitti: Toinen juttu, viime aikoina tauluun pärähtää milloin missäkin "check running lights", "check stop lights", "check reversing lights". Valot kuitenkin toimii...joku lamppu tulossa tiensä päähän vai kenties akku?
Olisiko ollut rekisterikilven valo tai joku muu mitätön tuikku jossakin. Mutta mulla oli vain yksi ilmoitus, toi eka.
Re: Giulietta 940
^ Kyllä tuollaisella listalla lähtisin sinne takaluukun johtosarjan luo.
Edit: Tarkemmin kun lukee, niin matti_vuorio olikin jo tuon heittänyt.
Edit: Tarkemmin kun lukee, niin matti_vuorio olikin jo tuon heittänyt.
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Vois sitten ronklata niitä piuhoja. Tohon oli kai joku johtosarjan korjaussarja olemassa?
- pahakeisari
- Viestit: 109
- Liittynyt: 19 Elo 2008, 21:24
- Car(s): Alfa Romeo 159jtdm q4 2010
Fiat Croma 2.2at 2008
Ex Alfa Romeo Giulietta 2.0jtdm tct - Paikkakunta: Askola
Re: Giulietta 940
Löytyypi esim. http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... 5_409.html
Hintakin siedettävä.
Hintakin siedettävä.
- hagger16
- Viestit: 3081
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Kyllähän niitä johtosarjoja on, mutta autoonikin korjasivat ilmeisesti paksummasta "pitkästä tavarasta" johdot. Pitivät parempana ja halvempana vaihtoehtona.jkk kirjoitti:Vois sitten ronklata niitä piuhoja. Tohon oli kai joku johtosarjan korjaussarja olemassa?
Maksoi töineen 150€ tuo korjaus. Varmaan tuttu homma joka pajalla, joka on mallin kanssa joutunut työskentelemään.
Senza cuore saremmo solo macchine
Re: Giulietta 940
Jos itse pystyy/viitsii nikkaroida, niin metritavarasta tehtynä kustannukset ei ole montaakaan euroa.hagger16 kirjoitti:Kyllähän niitä johtosarjoja on, mutta autoonikin korjasivat ilmeisesti paksummasta "pitkästä tavarasta" johdot. Pitivät parempana ja halvempana vaihtoehtona.jkk kirjoitti:Vois sitten ronklata niitä piuhoja. Tohon oli kai joku johtosarjan korjaussarja olemassa?
Maksoi töineen 150€ tuo korjaus. Varmaan tuttu homma joka pajalla, joka on mallin kanssa joutunut työskentelemään.
Noin 30 cm laitoin väliin uutta johtoa niin että jatkolitokset sai tuupattua reilusti toisesta päästä luukun sisään ja toisesta päästä kattopahvin alle.
Kauheasti paksummasta en lähtisi tekemään, sillä silloin tuo nippu tulee myös paksummaksi ja jäykemmäksi taipua luukkua avatessa/sulkiessa. Talvipakkasilla voisi olla haitariletkun läpivienti laipoilla vaikeuksia pysyä paikassaan?
Ja saman kaltaisia oireita oli täällä noin viikkoa ennen lopullista pimenemistä. Ilmoitti ruutuun häiriöstä, mutta kun menit tsekkaamaan niin kaikki valot toimi... kunnes eräänä aamuna ei sitten enää.
- hagger16
- Viestit: 3081
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
^Vai oliko se joustavampaa/pakkasta kestävämpää piuhaa. Ei ollut kuitenkaan ensimmäinen kerta korjaamolle, vaikka ei näitä täällä paljoa ole..
Senza cuore saremmo solo macchine
Re: Giulietta 940
Noniin, muutama päivä sitten meni pimeäksi auton takaa katsottuna oikean puoleinen ledinauha. Elikkäs pelkästään tuo osa mikä on kiinni takakontissa. Joskus aiemmin luin, että tämä olisi pitkälti tyyppivika ja liittyisi johtosarjan ongelmiin? Kenelläkään täällä omakohtaista kokemusta tai tietoa kuinka tuota olisi järkevää lähteä selvittämään vai kannattaako suosiolla viedä pajalle? Onko vika näkyvä ja ilmaantuuko se usein samoissa kohdissa (esim johtojen katkeamisena/hankaamisena jne)...
Kiitokset etukäteen!
Kiitokset etukäteen!
- lerppu
- Viestit: 6155
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 940
^kts kirjaimellisesti ihan suoraan ylle edelliset viestit.
Re: Giulietta 940
Heh, olisihan sitä voinut tuon sivun lukasta läpi ennen kirjoittamista Sama vika siis itselläni mitä tuossa tuli ilmi kaikkinensa ilmoituksineen mitä tauluun tulee, joten ei muuta kun suojakumia irroittamaan toivoen että vika löytyy juurikin sieltä, kiitokset!lerppu kirjoitti:^kts kirjaimellisesti ihan suoraan ylle edelliset viestit.
Re: Giulietta 940
Näinhän se oli, muutama piuha katki ja nyt valot pelaa taas mutta... Yksi katkenneista johdoista taitaa olla antennin. Tuli hieman googlailtua ja tällainen tuli eteen: http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... anguage=en
Onnistuisiko korjaus kyseisellä setillä? :
Onnistuisiko korjaus kyseisellä setillä? :